Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.01.03. 16:00 erminavet

Kirúgják a MÁV-Start igazgatóságát

Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter kezdeményezte a MÁV Start Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelőbizottság megújítását. A GKM közleménye szerint a tárca vezetője „az után” hozta meg az intézkedést, hogy meghallgatta a MÁV és a Start vezetőinek beszámolóját a január 2-án történtekről. Ahogy a Kötött pálya és a Tékozló Homár is beszámolt róla, a vasúttársaság a hóra hivatkozva megritkította elővárosi vonatjait az év első munkanapján, aztán nem is esett sok hó.

A botrányt fokozta, hogy a MÁV kommunikációs részlege teljesen összevissza adott információt, az egyes állomásokon ugyancsak kritikán aluli volt az utastájékoztatás.

Információink szerint a MÁV Start igazgatóságát a minisztérium vezetése már egy ideje át kívánta alakítani, az intézkedéssel így viszont azt az üzenetet lehet közvetíteni, hogy megengedhetetlen az az utasellenes magatartás, amit a cégcsoport január 2-án bemutatott. (Egyébként a VEKE is sürgette a miniszteri beavatkozást.)

Az Index cikke itt olvasható.

17 komment

Címkék: index karrier vasút ütemes menetrend városi közlekedés másodrész peage utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr7283325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gramercy (törölt) 2008.01.03. 16:16:56

hmm, lehet hogy a felelősség szó végre bevonul a Máv szótárába?

Siemens113 2008.01.03. 16:19:20

nem rúgták ki valójában....

MTI cikk (mti.hu/cikk/247434/)

különös tekintettel az utolsó mondatra.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.03. 16:25:38

Siemens113!

Nem érted te se jól. Az igazgatóságot kirúgják. (Nem rúgTÁK, mert egyelőre csak kezdeményezi a miniszter, de ez csak formai különbség.) Viszont az igazgatósági tagság nem jelent munkaviszonyt. Vagyis a cégtől nem rúgtak ki senkit, valóban. Most már nem is állít ilyet az Index cikke se, remélem sikerült kijavítani.

petya.bacsi 2008.01.03. 16:28:20

"A MÁV vizsgálja, hogy a külső és belső kommunikáció hol csúszott félre, az utasok tájékoztatása miért nem történt meg."

LOL. Az utasok tájékoztatása? Olyan sosem volt... Kiírnak egy vonatot (mondjuk pár perccel az indulása előtt), 5. vágány. Emberek megindulnak. Ott közli a kalauz, hogy EZ nem AZ a vonat, AZ a vonat a 11. vágányról megy... Na, ilyen magasröptű a MÁV kommunikációja.

Mégis mindent megmagyaráznak: a bérlettel rendelkező utast, aki kemény tízezreket hagy a pénztárnál minden hónapban sosem éri kár, még ha kimarad egy vonat / több tízperceket késik a vonat... Örüljön neki, hogy ha valamikor jön a vonat.

Siemens113 2008.01.03. 16:31:06

valóban összevissza értelmezzük volt is vita belőle a fórumon így köszi hogy írtad a helyesbítést. tehát akkor a tisztánlátás végett: azok akik az Idex cikk végén a felelősök listája alcím alatt találhatók azoknak megköszönik az eddigi munkát?

jf 2008.01.03. 16:36:11

Akkor ez most mit jelent? Kapnak végkielégítést vagy nem?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.03. 16:39:53

Siemens, nem az a kérdés, hogy megköszönik-e, hanem, hogy mit köszönnek meg. Az állásukban 8 órában végzett vezérigazgatói, vezérigazgató-helyettesi munkájukból nem rúgják ki őket.

Az igazgatóságból rúgták ki őket. Az egy testület, amely x hetetnte összeül, megvitat kérdéseket, dönt, de az nem "munka", nem jár érte fizetés, hanem tiszteletdíj. (Néha az sem kevés persze.)

Tehát ezután is be fog menni mindenki a Kerepesi útra.

mizrolist 2008.01.03. 16:47:15

Azaz ez egy látszatintézkedés, ami viszont jól hangzik a TV-Híradóban.

Siemens113 2008.01.03. 16:49:08

Értem már és külön köszi hogy leírtad így is, kissé nehézkes a felfogásom a kérdésben. Akkor sokminden nem történt. (majdnem semmi)

kambekk 2008.01.03. 16:57:56

Jólértem, hogy akkor ez most egy amolyan bónuszmegvonás csupán? Ergo, ha rá volt szokva az istenadta igazgatósági tag a havi plusz pártíz(száz?)ezres bevételre, akkor legalább mostantól ennyivel kevesebből él(ősköd)het? Ez se rossz, de nem elég. Pláne, ha az alapbére, meg a funkciója - amit, mint olvasom tőletek, kellően hanyagul lát el - megmarad...

Ödön 2008.01.03. 18:33:44

Nem emlékszem, hogy lett volna ilyen ezelőtt. Mármint, hogy hó miatt törölték volna a járatokat(kivéve ic). Mondjuk ez sem teljesen az volt. De úgy tűnik most már minden kis akadály leküzdése helyett a könnyebb utat fogják választani. Ez amúgy (mármint a váltók biztosítása) nem a start feladata, ugye? Szal el van intézve egy olyannal, hogy A mondja nem csinálom, B mondja nem tudom csinálni, míg A nem csinálja.

petya.bacsi 2008.01.03. 19:05:02

Nézzétek meg az Elvirát!

"A rendkívüli időjárási körülmények miatt a meghirdetett menetrendhez képest a vonatok közlekedésében eltérések lehetnek..."

Rendkívüli időjárási körülmény? Nyáron a hó nagyobb extra lenne, mint télen... miről írnak? A vonatok mindig késnek (10-ből 7-szer biztos...)...

kacsa! 2008.01.03. 23:13:59

"Nem született döntés arról, hogy bárki munkaviszonyát megszüntetnék." Erről pontosan ennyit szabad csak kommentelni.
"lehet hogy a felelősség szó végre bevonul a Máv szótárába?" Szerinted?

Balafánt 2008.01.04. 09:28:14

Hát azon túl, hogy nem árt egy sor intézkedést hozni utasjogi kérdésekben (tényleg, hol az utasjogi biztos?), szerintem a föld minden liberális minisztere szégyellhetné magát (a MÁV mellett), ha a sajtóban az jön le, hogy bemegy egy ÖNÁLLÓ VÁLLALAT vezetőihez, majd tulajdonképpen kötelezi őket a teljes vezetés cseréjére.

Amúgy meg úgy gondolom, hogy műcirkusz. Vajon az összes vezető tényleg sáros ebben a kérdésben?

k_petya 2008.01.04. 14:29:59

objektiv felelősség?!

Fazakas 2008.01.05. 09:26:42

Ha a vasutat darabokra szedték mindig számolni kell egymásra mutogatással. Régebben is voltak problémák, de Pld a Sipos István Úr idejében ő egyedül rendet tudott teremteni, mert megvolt a jogköre és a vasutasok körében az elismertsége, és munkabirása iránti tisztelete. (Gaskó Úrnak ilyenkor nincs lelkiismeret furdalása?) Sikerült a vasutat valóban szétverni. Most külön van az infrastruktura(Pálya, biztonsági berendezések, távközlés, forgalom egyben) külön a MÁV Start, Levállt a MÁV Cargo, Külön lesz két szektorban a gépészet. Végig gondolta valaki egyeltalán hogy nehéz helyzetben hogy működik ez együtt jól? Mi lesz egy ilyen helyzetben pld. ha a MÁV Cargo nem tud határidőre szállítani. A MÁV (a magyar állam) az adózók pénzéből kártérítést fizet a GySEV-ÖBB-nek? (Magyarul az osztrák államnak-meg saját magának) Nagyobb horderejü kérdésekről van szó, mint itt bárki is gondolná. Ez már politikai kérdés mert a MÁV tulajdonosa a Magyar Állam. Ki is a felelős igazán ezért a helyzetért? Nem biztos, hogy a MÁV Vezérkara, hanem az aki ezt az átszervezésdömpinget elinditotta. Ez ma amit látunk egy kis vihar a biliben. Belső szervezési hiba, de rámutat nagyobb, sokkal nagyobb gondokra. A MÁV Vezetői ritkán élik meg a két három évet. Új miniszter új MÁV Vezetés, mit lehet itt tervezni előre? Meg kellene nézni a GySEV-et, az ÖBB-t, a DB-t az elnökök a politikával általában jönnek mennek, de a szakmai menedzsment, a stratégiai cél az marad. Csak igy lehet hosszútávra tervezni. Meg úgy, hogy a jogköröket nem átveszi a GKM, hanem azokat ott hagyják ahol annak lennie kell! A MÁV Vezérigazgatójánál! Ezeket a problémákat a MÁV-on belül kell megoldani ez nem miniszteri feladat. A miniszterei feladat az amiről valóban szó van: Mit csináljunk a MÁV-al? Már döntöttek: hatékonyságot szinlelve elsorvasztják...Mi a MÁV alapvető feladata, a szállítás. Mit adtak el? A szállítást... Ilyen egyszerű a történet. Egyszerűbbé is tehető. A MÁV ot el kell adni a GySEV-nek igy aztán visszaállna a régi helyzet. Egy kézben lenne az irányítás, és hatékonyabb lenne a működés. Az utasnak mindegy, hogy milyen társaság vonatain utazik, csak kényelmes, gyors, és pontos legyen. A GySEV még jelentős Magyar Állami tulajdonban van. (Lehet, hogy a MÁV Cargot is ezért adták el ily módon? Ügyes. Egyik zsebből a másikba, közben még pénzt is kapni érte. El kell ismerni ha jó a szerződés akkor jó trükk. GySEV-ÖBB is könnyen előteremti a pénzt ha ügyes. Kocsik selejtezése, kohóba szállítása nem kis vagyont hoz...A fejlesztésre hosszútávú hitelt ma a piacon gyorsan fel lehet venni, az nem gond. A vásárlás összegét pedig gyorsan meg lehet téríteni. 15 év alatt egy agressziv politikával könnyen behozható a befektetett összeg. Főleg akkor ha csak szállitmányozni kell, és nem kell költeni az infrastruktúrára. Az marad a Magyar Államnak ) Hajrá, itt az uj stratégia 2008-2009-re.

Viktor · http://Viktor 2008.01.06. 21:49:31

Sziasztok én csak anyit irnék hozzá hogy amelyik vonal a Sopron-Szombathelyi vonal például amiota átkerült csak fejlesztik villamositoták stb. Most a Szombathely-Szentgotthárdi vonalat csinálják meg A máv vonalain mikor történt utoljára villamostás pedig lehetne még egy pár vonalat villamositani vagy felújitani de legalább a cargo jó helyre került bár a személyszállitás is oda kerülne és a jegy árakat is a GYSEV szabályozná vagy az ÖBB mert a MÁV nem fejleszt hanem bezárja a vonalakat a rossz menetrend miatt és a pálya miatt.