Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.02.21. 19:00 erminavet

Drasztikus BKV-járatritkítás: az ördög angyalokat dolgoztat

A közlekedésbarátok nagy érdeklődéssel várták a BKV járatritkításáról szóló terveket. A kiindulás pont ugye az volt, hogy valaki, valamikor, valahol és legfőképp valamiért kitalálta, hogy a BKV napi működését nullszaldóssá kell tenni már 2008-ban. Komoly leegyszerűsítésekkel: a 2006/2007 fordulóján hivatalba lépett új BKV-menedzsment azt kommunikálta, hogy létszámleépítéssel, racionalizálással, központosítással, belső átszervezésekkel (évi) 9 milliárd forintot már megtakarított, a nullszaldóhoz még 6 milliárdos spór kell, ehhez viszont már a szolgáltatás színvonalát kell csökkenteni, vagyis kevesebb járművet, rövidebb járatokat kell üzemeltetni.

Szélsőségesen liberális gazdasági elveket vallva se tudom követelményként elfogadni, hogy egy közösségi közlekedési vállalatnak egy-két év alatt nullszaldóssá kell válnia, a magam részéről adófizetőként a hátsómat a földhöz vertem volna ha mondjuk megfelezik a veszteséget, és akkor a MÁV 100 milliárdos nagyságrendű évi államitámogatás-igényét nem is emlegetem.

Mindegy, vártuk a hatmilliárdos megtakarítás tervezetét, és ma hozzá is jutottunk. A tervezet rendkívül érdekes. Már első látásra is olyan, mintha a BKV-ban egy hozzáértő, szakértő csapat (őket neveztem a címben angyaloknak) a főváros vezetőinek és a cég nagyfőnökeinek megrendelésétől függetlenül számos olyan változtatást talált ki, amelyekkel egy csomó ember jobb eljutást, színvonalasabb közlekedést kap. Ezek a fejlesztések elsősorban járatösszevonásokat jelentenek, amelyek első közelítésben nem kerülnek semmibe, de bizonyos, kisebb területeken új megállók is lesznek eddig ellátatlan helyeken.

A buszösszevonások alighanem a XVII. kerületieknek hozzák (végre) a legjobbat: kevesebb átszállást. Egészen pontosan a 161-162-es "háromszögjáratok" útvonaláról ezentúl közvetlenül el lehet jutni mindkét nagymetróig, a kerület központjából pedig a megnyújtott gigakilencessel egészen a Deákig. Említést érdemel még két, kevésbé fontos, de talán szellemesnek nevezhető buszösszevonás közép-Budán. Az egykor jelentősebb, jelenleg kicsit a "levegőben lógó" 12-es buszt a 102-essel "vonják össze", a 158-ast pedig a 39-essel. Itt már veszteséget is el kell könyvelni, a Batthyány tér kimarad, sőt így itt még megálló is megszűnik.

Az angyalok munkájába viszont brutálisan belerondított egy égő szemű, pofaszakállas, újra egyre testesebb ördög. Hogy kijöjjön a szent hatmilliárdos megtakarítás, először is a megmaradó járatoknál is jelentős ritkítások lesznek a tervek szerint. Ezeket kellő idő hiányában nem tudtam részletesebben elemezni, annyi biztos, hogy néhol brutálisnak tűnik a csökkentés, másrészt az is igaz, hogy jelenleg vannak nagyon kihasználatlan járatok kora reggel, késő este, hétvégén.

A ritkítás azonban itt nem ér véget. A "párhuzamosságok megszüntetésének" buta, vagy a kötött pálya ( :-) ) előtérbe állításának elvileg dicséretes, de itt hazug módon alkalmazott ideológiájával agyon akarnak verni néhány olyan járatot, amely ma a budapestiek jelentős észének nagyon fontos közlekedési eszköze. Ezekben az esetekben véleményem szerint komoly népi és kerületi "lázadás" várható. Hálózati szempontból és bizonyos területeken a helyi forgalomban is igen fontos a 30-as, amelyről csak egy buta marslakó gondolhatja, hogy "párhuzamos" a 3-as metróval. Ugyanez mondható el a 105-ösről, a két járat (ilyen formában való) kinyírása talán a legérzékenyebb veszteség. Utóbbi intézkedés akusztikája se mondható jónak a 105-ös reklámozott fejlesztése (4-essel való összevonása) után kevesebb mint egy évvel.

Erősen hiányozni fog a 73-as troli is, amelynek utasait ugyanúgy kényszerátszállásra akarják kényszeríteni, ahogy a 86-oson Buda északi és déli része között eddig utazókat, akiknek a Batthyány téren villamosra kellene szállniuk. (Nota bene: a 86-osnak is nemrég hosszabbították a most kinyírandó déli felét, és kidekorálták a csilivili, gps-es utastájékoztatókkal.)

Megjósoljuk: jelentős részük nem ezt fogja tenni, hanem az amúgy is terhelt gerincjáratokat veszi majd igénybe, és lassabban jut majd el céljához. (A 86-os plusz villamos helyett például a Dunán kétszer fölöslegesen átkelve a metrót.) Vagy ami még rosszabb, kocsiba ül, és a dugót növeli, meg rontja a levegőt.

100 komment · 2 trackback

Címkék: politika ütemes menetrend városi közlekedés paraméterkönyv


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr15348855

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: petiBlog 2008.02.22. 11:22:02

Szisztematikus rombolás Mikor tegnap este először elolvastam a nyilvánosságra került anyagot a bkv idei szétveréséről, először is nem kaptam levegőt. Nem, ezúttal nem az asztmám erősködött, hogy megfojtson, hanem a tehetetlen düh, amit éreztem. …

Trackback: Részvételi Demokrácia 2008.02.22. 10:33:31

Dögölj meg! demokráciaAz Indexen nyilvánosságra hozták a BKV „reformelképzeléseit”!A helyzet az, hogy drágalátos vezetőink az elmúlt 4-6 évben úgy döntöttek, hogy minél több beruházást csináljunk meg minél gyorsabban, minél drágábban, és ha le…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

krikszkraksz 2008.02.21. 19:59:14

Na ez ellen tüntetnék szívesen, kultúráltan

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 20:04:19

Valami túlérzékenykedő lájtethiszár letiltatott odaát, úgyhogy itt reagálnék.
Ha Somodival nem is, de Bendával beszélgettem épp egy hónapja a 17/19-es villamos összekötése kapcsán. Olyan magától értetődőn mesélte a vonalak lehetetlen átvezetési tervezetét, hogy aszittem behidalok. És még mosolygott is hozzá... Na ez idegesített fel a legjobban!

anonim 2008.02.21. 20:14:16

Ha lenne tüntetés vagy bojkott, akkor először életemben csatlakoznék ilyesmihez.

Bambusznád 2008.02.21. 20:19:29

Egyetértek!
Így is mindig azt hallani mindenhol, hogy tegyék le az emberek az autót, járjanak tömegközlekedéssel. Ezek után még többen fognak autóra váltani. Én is szívesen csatlakoznék kultúrált tüntetéshez, vagy bojkotthoz, pedig nem szoktam, de ez a változás tervezet kiverte nálam a biztosítékot!

silverwol 2008.02.21. 20:23:06

Sosem voltam tuntetni, hiszek abban, hogy anelkul is megy. De ha ezt a jaratritkitast tenyleg megvalositja a BKV, akkor nagyon szivesen reszt veszek barmilyen ellenzo akcioban. Elmennek a busba, gusztustalan amit a vezetes csinal, nem gondolkodnak, csak varialnak. Ez meger nekem havi 10e Ft-t (berlet)? Nonszensz.
A VEKE-nek olyan jo otletei szoktak lenni (pl. anno az ejszakai buszok atszervezese). NEm lehet, hogy inkabb oket kellene meghallgatni? Basszus, lassan tenyleg veszek kocsit es teszek a kornyezetszennyezesre, meg a tobbi emberre. Ez a cel?

martinasz 2008.02.21. 20:49:49

És hogy akartok sztrájkolni egy veszteséges cég ellen?Hiszen ha nem utaztok vele,akkor nem kell üzemeltetni,ha nem üzemel.nem termel veszteséget!Sztrájkolni csak ugy lehet,ha nem vesztek jegyet,bérletet! Egy -két embert meglehet büntetni,lelehet szállitani,de egy egész hatos villamost,hetes busz nem lehet leszállitani!

amondó (törölt) 2008.02.21. 21:03:10

tüntetni kéne, érdeklődni, leveleket írni, civil szervezetekben részt venni, alapítani. lám, az indexben és az origoban kezd sajtónyilvánosságot kapni a téma, de ezek a szavazópolgároknak csak kis részét érik el. Ha több civil foglalkozik vele, akkor talán a média többi része is rákattan a témára.

Sajna a stop-szmog tüntetésen is csak igen kevesen vettek részt. Vajon Bp lakossága képes lenne valódi érdekérvényesítésre a bkv témában?

Nem sok idő van, ha ilyen mértékű járatritkítást és viszonylatkurtítást végrehajtanak, akkor 1-2 éven belül az utolsó fizetőképes (nem nyugdíjas, nem diák) utas is elpártol a bkv-tól, és vége a játéknak.

bervas 2008.02.21. 21:08:21

HIRDETMÉNY

Örömmel értesítjük a kedves utazóközönséget, hogy kérésükre a ...... buszjáratot ... hó ... napjától megszüntetjük. Az elhaladó buszok zaja komolyan terhelte a környéken élők környezetét, a rezgések rongálták az utat és a házakat, a buszok füstje az itt élők tüdejét. Ezen felül láthatólag nem kedvelték a nevezett járatot. Hajnalban, késő este illetve hétköznap dél körül minimális volt a kihasználtsága. Ritka pillanat, amikor az utazóközönség és a vállalat érdekei megegyeznek. Reméljük, továbbra is számíthatunk tevékeny segítségére, hogy jobban szolgáltathassunk önöknek!

Annak a kevés embernek, aki a régi kényelmetlen buszt akarná használni, javasoljuk a saját személygépkocsi használatát. Gyors, divatos, és megfelel az Euro III szabványnak.

BKV

a "Több autóval az élhetőbb városért" liga támogatásával

Macs-karom 2008.02.21. 21:15:01

A gyors 20-as busz lerövidítését is sokan fogják "ünnepelni": eddig minden nap teli buszok járTak Káposztásmegyer és a Keleti pu. között. Káposztásmegyerről (az egyik legnagyobb lakótelep Pesten) ienntől kezdve nem lehet busszal bejutni a városba. Ki az az őrült, aki ezt kitalálta? A mindennapi közelkedés innentől kezdve +45 perc. Sosem gondolkoztam komolyan autóbeszerzésen, de tényleg nem marad más?
Ha lenne tüntetés, ez egyszer én is mennék...

mizrolist 2008.02.21. 21:17:49

Most nézegetem a szöveget; vicc. Vannak benne jó dolgok is (bizonyos járatösszevonások), de alapvetően biztos, hogy a megszűnő átszállások száma kevesebb, mint az új átszállásoké...

Bit Rot 2008.02.21. 21:21:36

A JQA!! Ez vicc!

Ha tényleg megszüntetik a járatot, amivel munkába járok, akkor áttérek autóra, és nincs több havibérlet!

(A busz amivel jártam mindig legalább 60-80%-ban tele van, reggel-este.)

Nandesz 2008.02.21. 21:22:54

Azért a XVII. kerület sem tűnik olyan rózsásnak ám a tervek alapján. Amíg nincsen buszsáv az Örsre, addig ezek az összekötött járatok olyan kiszámíthatatlanok lesznek, hogy csak na. Reggeli csúcsban ez azért nem lesz túl kellemes.

Ugye pl. a 161-162-es rákoscsabai hurokban negyed óránként jön majd olyan busz, ami az örsre megy, ha olyan jön, ami éppen kökire tart, ugyanúgy át kell szállni, vagy várni a másikra. Ugyanez érvényes a rákoskerti körre is, csak ott még megspékelték azzal, hogy a 297E csak munkanap, csúcsidőben fog közlekedni. Ez ugye vállalhatatlan, mert mi lesz azzal, aki a körön belül szeretne utazni, a 297-es irányba? Ugyanis csúcson kívül és hétvégén csak az egyik irányban fog busz járni!

Amúgy meg ott figyel a paraméterkönyv-tervezet végén, hogy ebben már a 60 frissen beszerzett csuklóssal is kalkulálnak. Nos, ez ugye azóta kiderült, hogy egyelőre bukta, remélem nem lesz pofájuk emiatt kiadni a XVII. kerületi járatokat szóló busszal...

tatti 2008.02.21. 21:34:06

Fantasztikus ez az új terv. Rákospalota-kertvárosban élek, és ha jól értelmeztem a terveket hétvégén óránként egy-egy busz mi felénk is eltévedne, (az eddigi három járat helyett, amik 15-20-30 percenként jártak). Én elfogadom, hogy nálunk szükség van egy kis járatritkításra, DE AZÉRT EZ TÚL MEGY MINDEN HATÁRON!!! Nem ezért vásároltam meg a szolgáltatást, órák hosszat sorban állva, hogy aztán csak röpke egy órát várjak a buszra. Ehhez a tüntetéshez már én is csatlakoznék...

greg36 2008.02.21. 21:45:01

Hát, ha jól olvastam, akkor az eddig 15 perces, átszállás nélküli munkába járásom 2 átszállással és 30 percel fog működni.
Ergo, csak minden harmadik utazásra fogok jegyet lyukasztani. Azokon a vonalakon még sosem láttam ellenőrt.
Azt hiszem az adómból úgyis eleget költöttek rá eddig is.

kambekk 2008.02.21. 21:59:47

A 15-ös esti megszüntetése kinek az agyament ötlete volt? NEVEKET AKAROK HALLANI!

Mert egyfelől lehet kiűzni a belvárosból a kocsikat, meg sétálóutcává alakítani a gerincvonalú utcákat, csak mindezt nem lehet az egyetlen ott üzemelő buszjárat megszüntetésével megtenni...

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.02.21. 22:10:00

Qva jó, ha a 86-os busz csak újbuda és a Batthyanyi között fog járni, valamint megszűntetik a 6-os buszt (rohadt nagy kibaszás, éjjel-nappal fullon van az a busz), valamint alaposan meg akarják ritkítani a Szentendrei HÉVet is, akkor a Flórián térről mivel fognak hova eljutni a népek?

Bit Rot 2008.02.21. 22:11:23

lápi lidérc:
Én úgy emlékszem, hogy valaki azt mondta, hogy a BKV-sok akartak lenyúlni többszáz milliót a használt busz tenderen.

A VEKE pedig felszólalt ellene, helyesen.

Ha nincs a VEKE, akkor -1 milliárd?

cumedli 2008.02.21. 22:12:17

Erről miért nem lehet szavazni??? A potom 300-rol meg lehet.

BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.02.21. 22:17:11

Én a 30-assal jártam reggelente, sokszor felszállni sem lehet rá. És nem csak Megyer felől UP központig, hanem a Kucsma utcától a Reitteren sem. Tényleg baromi kihasználatlan. Meg tényleg párhuzamos a 3-as metróval, és e párhuzamosok tényleg a végtelenben találkoznak... A 122-est nem akarják mégjobban megritkítani, hogy esélytelen legyen Megyerről legalább a metróig eljutni? Közben persze a városban már gyakorlatilag mérgező a levegő, mozdulni sem lehet a dugóban, de csak kényszerítsünk rá minél több embert a kocsikázásra. Én ilyen kis naív környezettudatos lúzer vagyok, aki inkább BKV-val megy dolgozni (mert szerencséjére közel van a munkahelye az otthonához és a tömegközlekedés is megoldott volt, EDDIG) mint szaporítsa a dugóban pöfögők számát, még ha úgy 5-10 perccel hamarabb be is érne.

Zébé 2008.02.21. 22:25:47

Én egyszer régen azt tanultam, hogy minél hosszabb egy autóbusz-viszonylat, annál nagyobb az esélye, hogy nem fogja tudni tartani a menetrendjét. Főleg, ha a menetidejénél szemérmesen nem számolnak az egyébként kiszámíthatóan "érkező" dugókkal. Ilyen tekintetben már most is létezik a ritkítás, mert irreális menetidők mellett nem adnak ki több kocsit: nő a követési idő.
A tervezetben valóban vannak jó elemek. És van sok, amelyik (pl. a fentebb említettek miatt) csak látszólag az. És hát meg kell nézni a követési időket. Eszement, egész egyszerűen, aki ezt készítette, az egy kókler. Ha többen követték el, akkor több kókler. Ez olyan, mint amikor a bili füle belül van, a nadrágon nem találkozik a gomb és a lyuk, stb.
A fő probléma, persze megint azzal az idiotizmussal keletkezik, hogy nullszaldóssá kell tenni a céget. Ez nem megy. Kultúrhelyeken költenek arra, hogy reális közforgalmú közlekedés legyen, mert ezzel -ha már mindenáron csak pénzben lehet kifejezni bármi értéket is- megtakarítanak olyan egyéb költségeket, amik a magas egyéni közlekedésből adódnak. Itt gondolhatunk a sok asztmás, tüdőrákos kezelésétől parkolóhelyeken át sokmindenre.
Most az lesz, hogy ez az agyrém át fog menni a döntéshozókon (akik nem tudom, mikor láttak utoljára közelről BKV járművet), a nullszaldó meg nem fog összejönni, mert az tényleg csak akkor sikerülne, ha az egész cég bezárna (de még mielőtt bárki azt hinné, hogy az jó lenne: nem, az nagy szívás lenne mindenkinek, az autósoknak is). Ha az embereket sokat csesztetik, amúgy békés, lojális, jogkövető polgárokból is kibújik az állat, de legalábbis megelégelik és nem fognak bérletet venni. Én is igen komolyan gondolkodom már ezen. Mert ez itt már nem arról szól, hogy fizetek a szolgáltatásért, hanem arról, hogy néhány barom kisded játékait finanszírozom.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 22:26:57

105-ös újra szétvágva? Aha , mert nem most kötötték végre össze... Áh, nem... Az csak időszaki tréfa volt...

105
Rövidített útvonalon az Apor Vilmos tér – Deák Ferenc tér között közlekedik. A Gyöngyösi utca – Hősök tere között az új 79-es busz közlekedik

Vagyis rákényszerítenék az utasokat a Földalattira és/vagy egy másik buszjáratra

bazalttufa 2008.02.21. 22:30:33

Hoppá

73-as trolit kilövik? Tényleg, mi a francnak közvetlen kapcsolat a két Budapesti pályaudvar között? (biztos környezetszennyező)

Combino, 7-es busz kombináció átlag +6 perc. Kihasználatlannak meg végképp nem mondanám a járatot.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 22:31:02

Ez sokm indent megmagyaráz:

A BKV Főosztályvezetője tájékoztatást adott a BKV jelenlegi helyzetéről, vázolva a jövőben
várhatóan csökkenő forrásokat (nominálisan szinten maradó támogatások, csökkenő menetdíj
bevétel), növekedő költségeket (gáz, gázolaj és villamos energia árának infláció feletti
emelkedése). Hangsúlyozta a fenntarthatóság biztosításának szükségét, az üzemeltetés és a
fejlesztések egyensúlyának lehetőségeit. A Társaság hitelállomány mintegy 80 MrdFt. A
hatékonyság növelése érdekében a társaság számos lépést tett (létszámleépítés, beszerzés és
üzemeltetés racionalizálása, stb.).
A BKV nem kapott iránymutatást a jövő évi szolgáltatási teljesítmény mennyiségére
vonatkozóan de a menedzsment feladata a nullszaldó elérése

mizrolist 2008.02.21. 22:37:05

Ja: kegyelettel emlékezzünk meg a 67-es villamosról, ami már nem fog sosem közlekedni szvsz a 67V megszüntetése után... (vagy valaki elhiszi, hogy a Thökölyre felújításkor tesznek villamossínt?)

XVI 2008.02.21. 22:57:17

Ne feledkezzünk meg a gödöllői HÉV-ről sem!

Reggel így is alig lehet felférni rá, a párhuzamos buszok nem tudnak menni a dugóban, ráadásul az Örsön kényszerátszállás a metróra. Most ritkítani fogják, tömöttebb lesz a HÉV, több lesz az autó, a buszok még lassabban fognak menni, pedig már így is mindenki átszáll HÉVre, mihelyt tud.

Hurrá...

G.T. 2008.02.21. 23:00:27

Nekem a 86-os lerövidítése fáj (szerintem az egy korrekt járat volt, és egyáltalán nem párhuzamos, vagyhát végülis a 3-as metróval párhuzamos, csak más vonalon megy:) +1-2 busz, kiderül majd mennyire hiányzik, ha nagyon, akkor nem veszek többet bérletet (eddig mindig vettem), és ezzel a magán jellegű sztrájkot el is kezdem, nehogy véletlenül nullszaladós legyen a BKV. Ennyi erővel be lehetne szüntetni az egész 86-ost, mert a rohadt lassú HÉVen lehet utazni É-Budáról, utána meg a szaros villamoson a Batthyányiról. Egyébként netán ha D-Budáról É-Budára akarok menni, akkor gyorsabbnak tűnik a 4-es villamos-3-as metró-1-es villamos kombináció 2 átszállással, Pesten keresztül, kihagyva Budát, vagy alternatív eset: biciklivel a dunaparton Budán, átszállás nélkül, vagy kocsi az ex. 86-os vonalán:)

Ja, hogy a menetidő 3-4x annyi lesz, és még átszállni is kell a 86-os lerövidítése után? Ez senkinek nem éri meg... (több idő az utasnak, több idő a vezetőnek, és a járműnek, amiért percenként fizet a BKV)

Tök jó ez az egyszerűsített, 15%-al drágított havibérlet is amit valószínűleg azért egyszerűsítettek, mert sok a gyogyós (ellenőr?) Budapesten, de ha szarabb lesz a közlekedés akkor nem fogok a jövőben bérletet venni, mert akkor számomra 80-90%-os volt az áremelkedés 1 év alatt, aminél már nem nagyon éri meg nekem bérlettel szórakozni...
Az ellenőr, meg a hatóság elmehet a hatóságba. Itt a jövőben nem a BKV és MÁV dolgozók fognak sztrájkolni, hanem az utasok, de keményen...

Elismerem, hogy vannak szar, vagy kihasználatlan járatok, jópárral találkoztam már, tehát reformra szükség lehet, de nem biztos, hogy ez a mostani pozitív irányba tolná a BKV költségvetését, de majd kiderül :) Addigis vegyen fel jó sok ellenőrt, hogy csökkenjen a munkanélküliség, írom majd, hogy melyik járatokon fogok aznap utazni bérlet nélkül! :) Sőt nincsen egy ellenőri állás a BKV-nál?, nyugodtan ellenőrízgetek havibérlet ellenében amikor valagnyi hosszan utazok, vagy átszállnom kell. De ahogy látom minden járatra kell 2-3 ellenőr, ha ez a tendencia folytatódik, mivel a 15%-os áremelést látszólag benyelték az emberek, de hogy szarabb legyen a szolgáltatás, azt már nehezen fogják benyelni, 100%-ra fogadni mernék rá, hogy ebből nagyon-nagy bukta lesz, amit már nem lehet visszacsinálni, ügyfeleket nehéz visszaszerezni...

HNR 2008.02.21. 23:01:15

... és akkor az x vonal szétbarmolásával elérni kívánt évi 8-9 Mrd-t meg a teljes 80 Mrd hitelállományt vessük össze a 4-es metróra kihajítandó kb. 500 Mrd forinttal... (ami ugye 1 viszonylat)

Ennyiből ma nem kell metró! Mert nincs rá pénz! A máshonnan elvonandó összeg sokkal több kárt okoz, mint a legszebb álmokban a 4-es metró által elérhetőnek vélt "nyereség"!

HNR 2008.02.21. 23:04:49

Ja, mennyibe is lesz évente a 4-es metró üzemeltetése?

Mike36 2008.02.21. 23:08:12

én ezt másképp látom
egyszerüen a BKV pénzt akar
sok önkormányzat fizet magának egy-két járatot, de a belső kerületek jellemzően nem
tahát ha kell mondjuk a 73-as troli, akkor fizesse az önkormányzat

bervas 2008.02.21. 23:09:17

Ilyen az, amikor inkompetens emberek döntenek olyan szolgáltatásról, amelyről fogalmuk sincs.
A sokmilliárd hiány pótlását először talán a büszke vezérek prémiumának megszüntetésével kellene kezdeni.

A pár hónapja bevezetett 55 megszüntetése és az átszervezett 182-184 visszaszervezése nonszensz.

Majd tegyetek be linket, hol és mikor lesz a tüntetés.

bervas 2008.02.21. 23:14:39

4-es metró nem kell. Helyette talán negyedannyiból villamos a 7-es busz vonalára. Olcsóbb. És újra életre kelne a Kossuth Lajos utca.

Talán urban legend, hogy egyszer Demszkitől megkérdezte az aktuális főpolitikus a pénztárból: mit szeretne? BKV adósságrendezést+teljes járműpark korszerűsítést, vagy metrót? A válasz ma már ismert.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.02.21. 23:15:01

A 67-es villamospótló kinyírásával (is) bakot fognak lőni, mi pedig majd szívunk: a hétköznap csuklós szinte egész nap kihasznált, reggel és délután ki van tömve irodistákkal, iskolásokkal. Napközben az Uzsoki utcai kórházba tartó nyugdíjasok és a Vakok intézetébe járú látáskárosultak lepik el.
Talán a viszonylat kinyírása az egyetlen olyan momentum, aminek még a VEKE is örülne: az ő szemüket elég régóta csípi a 67vp.

Sylea 2008.02.21. 23:32:34

A 6os, a 60as és a 86os buszok (mint minden járat!) a reggeli és a délutáni csúcsban tömve vannak! főleg a Kolossy környékén, amikor az emberek mehetnének szentendrei HÉVvel vagy 17es villamossal (mind megáll ott), na de azok is tele vannak!!!
ha megszüntetik ezeket az óbudai járatokat, akkor nem 6 kocsival kell majd a HÉVnek közlekednie, hanem 10zel. vagy 2 percenként kell jönnie!!! (gondolom ezt a gödöllői és a ráckevei vonalról veszik majd el, ahol nyilván alig laknak emberek...)
amúgy a bkv honlapján ott virít a "zöld könyv" a tisztább, zaj-mentesebb városért való törekvés... ha-ha
tiltakozom :)

davidz · http://lifeiscreative.deviantart.com/gallery 2008.02.21. 23:49:18

Mi lesz a BKV következő húzása?
Sztem meg kéne szüntetni a 3 metróvonalat.. számolgattam és arra jutottam, hogy kihasználatlanok..
Vicc ami itt folyik, komolyan.. emelik az árakat és még ez is..

Chubby 2008.02.22. 00:01:46

Ez egyre inkább ösztönöz a biciklim megtákolására... Mit nekem a Rákoskeresztúr-Belváros? A dugóban én leszek a leggyorsabb.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.22. 00:08:34

A kötöttpálya előnyben részesítéseként az itt a ház előtt elzörgő 52-es villamos is ritkul, ahogy látom. Pedig tetszett, hogy be tudtam menni a belvárosba találkozni a haverokkal, anélkül, hogy autóznom kellett volna.

Rav Antal 2008.02.22. 00:18:33

Most, hogy lassan értelmét veszti ez a blog (vö. megszűnik a kötöttpálya), várunk mindenkit szeretettel a criticalmass.hu-n, vagy az autozz.blog.hu-n.

A múlt hétvégén 1000-en voltunk a Szmog Stop-on, remélem a jövő hét végén többen leszünk a BKV-s tüntetésen.

Breitkopf 2008.02.22. 00:18:42

Várható volt...volt botrány. Mintha szándékosan akarnák sztézilálni a társaságot. Itt dél-pesten a 48-as új irányának még van is értelme, az 59-est már régen meg akarták szüntetni. Most, aki ka Szent Lőrinc úti LTP-en, (pl én is) lakik, az már kétszer szállhat át, ha bármti el kell intéznie Soroksár-cityben, avagy Topánka utcában Erzsébeten. Botrány.
Ahogy az összes többi is, a csepeli hév ritkítása is elképzelhetetlen votl nekem eddig...és szépen lassan elsorvasztják az 52-est is, szerintem vissza fogják a végén vágni, mint a 30-ast, és Erzsébet lassan olyan lesz, mint Rákos-bármi, hogy egyszerűen megvonják a kötöttpályát.
Nem szabad (legalább szó nélkül) hagyni!!!!!

greatz 2008.02.22. 00:54:51

Oh, csak 2 járat szűnik meg, amit használtam. (254, 55).

A dillema megoldódni látszik, visszaülök autóba, bérletem kukába - netán egy közös bérletégető parti Emesével? :-P

merlin69 2008.02.22. 01:49:21

Szerintem a béékávé hiányát azoknak kéne pótolniuk, akik befüstölik a várost, vagyis fizetőssé kéne tenni a behajtást a mondjuk napközben, csúcsidőben, mint pl. Londonban, Osloban és Stockholmban. Aki itt autózgat az nekem koszol, büdösít, aki itt lakom, így szerintem jogom lenne elvárni, hogy fizessen az okozott problémák elhárításáért, aminek az egyik eszköze a a faszán üzemelő tömegközlekedés, a másik a csiribiri bicikliutak. Csakhogy mivel a biikávé új vezére a tökös fizetésemeléstől kellőképpen motiváltan azzal kezdte a munkáját, hogy megpróbált úgy egymilliárdot (84x12) „kitermelni” a bukszából, tartok tőle, ez a píz is úgy eltűnne, hogy még a beszedése is deficites lenne. Az ilyen motivált szakemberek csodákra képesek. Ha rajtam múlna, egy ólombányában kamatoztathatná a képességeit, és naponta 6000 Ft-ot levonnánk a 84x12.000.000-ból. Ha jól számoltam, úgy 460 évig kamatoztathatna. (Harmadolhatunk, ha jól viselkedik.) De nem rajtam múlik, így nem ez lesz a várható forgatókönyv, hanem az, hogy rohadtul és eszetlenül leépítik a járatokat, és valahogy csak kitermeli a csávó azt az egymilliárdot, mert EBBEN szakember, ráadásul már biztosan el is osztották, és most úgy érzik magukat, mint a kutya, amikor kiveszed a szájából a húst. (én meg úgy érzem magam, mint akinek a kutyája ellopta a pörköltbe valót)
Az emberek majd megszokják ezt is, mert nem tehetnek semmit zümmögnek egy kicsit, aszt kész. Pontosabban elköltözhetnek, ha nem tetszik, ugye... Aki budapesten lakik az ne ringassa magát abban a tévhitben, hogy egy XXI. századi európai nagyvárosban él, így joga van az egészséges életkörülményekhez. Aki budapesten él, az szokjon hozzá a lóf*szhoz a s*ggében. Minél előbb elkezdi, annál hamarabb belejön. Olyan, mint a kaki, csak befelé... Elnézést mindenkitől, de más szavakkal nem tudom érzékeltetni az undoromat és felháborodásomat, fél napja gondolkodom, hogyan fogalmazzam meg. Ez lett. Még egyszer elnézést.

Breitkopf 2008.02.22. 06:50:13

:o))) csatlakozom. Csak a helyzet azért olyan, hogy nem elég, ha a szájába nyomják, de ha még mindig vesz bérletet, akkor bele is ültetik...
persze jó lenne, ha ezt így el lehetne mókázni, botrány, és szomorú. És nem fura, hogy állandó témát ad a BKV?....

kamasuka 2008.02.22. 08:01:44

Ez megint csak arra jó, hogy van valami amivel ismét zsarolhat a BKV. Gondolom lesz általános összefogás, minden érintett kerület, aztán megint megszánják őket és ismét kapnak lóvét fentről, amivel szórakozhatnak és ellesznek egy ideig.

De tény, hogy bérletet ezért a szarért nem éri meg venni.

Még mindig nem tiszta, hogy hogyan képzelik az eljutást Újbudáról Óbudára, ha

"a 86-os busz Újbudáról csak a Batthyány térig fog közlekedni, de nem megy el a Batthyányig az Óbudáról jövő 60-as busz sem, rövidített útvonala a Szentlélek téren fog véget érni".

Cép.

Akkor, ha valaki a Bartók Béláról jön, miként jusson el a Flóriánig Budán?

Elmegy a 86-os busszal a batyiig, és onnan Hév (amit szintén kurvára megritkítanak - 12-ről 30- nő csúcsidőben a várakozás)? Érdekes lesz.

Ez kb. ugyanaz, mint Miskolcon, csak nagyban. Ott is pár magát szakembernek gondoló vezető, értsd: "tajparaszt", "barom" úgy szétcseszte az egész közlekedést, mint a sicc.

De ez van. Tetszettek volna másképpen szavazni októberben ...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.02.22. 08:13:25

86-os busz:

Az Index-cikkben eddig rosszul szerepelt (itt, a Kötött pályán jól). Nem ÚJ-, hanem Óbudáról menne a Batthyanyig. Már jól van.

ti

kope 2008.02.22. 08:17:41

Mit tudtok arról, hogy a gödöllői HÉV csak óránként járna?
Mi a helyzet a 46-os busszal? Az Indexen olvastam ezeket.
Más tényleg nem jár a stadionokig a 130-as majd?

kamasuka 2008.02.22. 08:21:46

86-os busz téma.

Oh. Még "jobb"!

Reménytelenek ...

martine 2008.02.22. 08:30:22

ez a bkv további teljes irracionalizálása :((( én korántsem gondolom úgy, hogy a 17. kerület jól jár ezzel :/ a 276E-t megszüntetni, helyette a piros 176-t meghagyni? - holott az reggel befelé a városba sokkal lassabb, még úgy is, hogy kevesebb a megállója, ráadásul csúcsidőn kívül nem is jár :/ igaz, délután kifelé van, hogy gyorsabb - nem mindig. viszont mindig teli van. a gyors járatok (61E, keresztúr busz is elég kihasználtak szoktak lenni), legalábbis én mindig tömeget találok, ha arra járok.

Szekeres Anna 2008.02.22. 08:38:23

- Tehát a megoldás , hogy nem veszünk bérletet sem, jegyet ,miért ?azért , hogy reggel , a nagy tömegben- este fáradtan ismét a tömeg, nem beszélve ha éppen elment a jármű várakozunk egy órát , a zsebünkben a drága bérlettel.Aki ezt kitalálta annak kellene egy életen át így járni dolgozni , mert nem szórakozni járunk.

abigél 2008.02.22. 08:43:48

Tüntetni , megyünk !!!!
bérletet NEM veszünk !!!

sejk 2008.02.22. 09:03:38

Itt a járatokról agonizálunk, pedig az alapoknál van a probléma: a BKV egy szoci nagyvállalat, strukturálisan elavult, felesleges folyamatokkal és kapun belüli munkanélküliséggel, durván korrupt vezetőkkel. Egy kis MÁV. Ott folyik el a lóvé, de mivel ezeket a belső adottságpkat csak nehezen lehet megváltoztatni, emiatt a legkönnyebb irányba mennek a fiúk: több pénzt beszedni az emberektől és visszafogni az érte adott szolgáltatásokat.

Szingapúrban ezért a fél BKV-t kivégeztetnék.

dix 2008.02.22. 09:06:34


A 86-os megvágása nagyon nagy gáz lesz, viszont a 105-ös szétválasztása szvsz nagy királyság, mert amióta "megnőtt" teljesen kiszámíthatlan a menetrendje, főleg az andrássy úti dugó miatt, és pl. nekem aki tényleg csak budáról a deákig használja és fordítva, ez nagy szívás.
(arról nem is beszélve, hogy mivel a 4-es busz megszünt, folyamatosan full-ra vannak a buszok.)
(és arról sem beszélve, hogy mennyivel több csövi van a buszokon)

Andrew_s 2008.02.22. 09:19:10

Mondjuk már az előző átszervezés sem volt gyenge, amikor az 1-es buszt megszüntették. Ez legalább végképp keresztbefekszik majd a fővárosnak. Egy élmény lesz közlekedni. Mondjuk Bécsben, mert itt tragikomikus.
Ha a BKV így is, úgy is milliárdokat lejmol a költségvetésből, akkor miért kell nyereségesnek elnnie. Tartsák el közpénzekből, a cégek fizessenek közlekedési hozzájárulást (legalább lesz egy értelmes helyi adó) és annyi.
Az átszervezés mániásokat meg vigyék el az újjászervezett lipótmezőre és dobjunk nekik össze egy terepasztalt.

Zébé 2008.02.22. 09:19:28

Azt nézem, van ez a törekvés, hy azonos számozással ne legyenek buszok, villamosok, trolik. Vadul számozgatják át a buszokat. Legutób azt látom pl. Csepelen, hogy a 79-esből 179-es lett, a táblán ezt "utasbarát intézkedésként" aposztrofálva. Elnézve a békávé kommunikációját, nyilvánvaló, hogy saját magukból indultak ki fődebilék, amikor azt gondolták, hogy egy utas majd össze fogja téveszteni a Csepelen közlekedő 79-es buszt a 10 km-en túl lévő 79-es trolival. Node, ha már itt ez a szám: Beállítanak egy új, 79-es buszt, ami a legutóbbi 4-es vonalán fog közlekedni, ráadásul ez még találkozni is fog a 79-es trolival. Konzekvens banda, mit ne mondjak...
ELÉG VOLT MÁR ABBÓL, HOGY FOLYAMATOSAN HÜLYÉNEK NÉZNEK!!!

grigorij (törölt) 2008.02.22. 09:23:43

Szerintetek van összefüggés abban a tekintetben, hogy a "veszélyeztetett" 30-ast NEM a BKV üzemelteti, hanem a Nógrád Volán? Aminek pont ez a faszfej pali volt korábban a főnöke? Ha egyszer kiadták gebinbe, és az fullon jár, így valszeg gazdaságos, ráadásul NINCS alternatívája, akkor azt miért szüntetik meg?

grigorij (törölt) 2008.02.22. 09:25:45

Szóvel szerintem itt nem gazdasági kérdésről van szó!
És nem is arról, hogy vegyél több jegyet, bérletet!
A BKV egész egyszerűen ZSAROLJA a kormányt!
Mert ha ezt végrehajtják, akkor tényleg hatalmas tiltakozások lesznek!
És akkor az államnak a zsebébe kell nyúlnia!
A megnövekedett utazási idő ráadásul gazdasági kárt is okoz...

Szabó Pál 2008.02.22. 09:31:08

Arra nem gondoltatok, hogy esetleg a mol vagy autós multicégek keze van a dologban? Nekem az is fura, hogy miért reklámoz a bkv autókat.

magyarnaba 2008.02.22. 09:34:46

Tényleg elképesztő ez a nullszaldóssá tétel.

Tulajdonképpen mindent nullszaldóssá tehetnénk, a közigazgatást a bírságok, díjak, illetékek tízszeresére emelésével, a bíróságok működését az illetékek megötszörözésével, az egészségügy már alakul, te jó ég, mennyi lehetőség!...

Eddig a BKV a MÁV-hoz képest az ellátás mintapéldája volt, de sikeresen züllik le a vasút szintjére.

Hagyó Miklós vajon szénmonoxiddal táplálkozik, hogy ennyire az autózás felé nyomja a tömegeket?

kommentező 2008.02.22. 09:45:33

Zébé:

Azért annyira nem hülyék. Ennél egyszerűbb a megoldás, a 79-es trolibusz _megszűnik_

tejbegriz 2008.02.22. 09:53:11

Zébé 2008.02.22. 09:19:28:

A 79-es busz nem fog találkozni a 79-es trolival, mert az - a környezetbarát és az átszállásmentes, kényelmes közlekedés érdekében nyilván - egyszerűen megszűnik. A Keleti és Nyugati között egyetlen még létező közvetlen kapcsolattal, a 73-assal együtt. A koncepció az, hogy mindenki metrózzon, ha akar, ha nem. Semmit nem változott semmi, a menedzserszemléletű BKV ugyanúgy a föld alá akarja kényszeríteni az embereket, ha akarják, ha nem, mint a szocialista metróépítés idejében. Megszűnnek az alternatívák, az egyetlen szempont a kihasználtság, és csodálkozni fognak, ha az élhető város jegyében hirtelen megnő az utózók száma. Mert ha ez tényleg így lesz, többé én sem tömegközlekedek: az eljutási idők növekednek, a kidobott idő nő. Kissé demagóg, elismerem, de nem minden alap nélküli: mindent feláldoznak a négyes metró oltárán, nem csodálkoznék, ha amint megépítik, minden mást megszüntetnének...

Zébé 2008.02.22. 09:54:46

Hopp, ez elkerülte a figyelmemet. Na, az szép... az a helyzet, hogy ez az egész tervezet borzasztóan szakmaiatlan, tele van ordas hülyeségekkel. Annyira, hogy egy fél szóval sem reális megemlíteni a jó megoldásokat benne, mert hatásukhoz képest már ennyivel is túldimenzionálnánk. Szóval, nagy baromságok mellett olyan szakmai finomságok kapcsán is erősen véres a nyaka, mint hogy "ezer éve" meglévő viszonylatokat holmi "egységesítés" nyomán tászámozgatni nem szerencsés, megbolondítják az azokat használó utasokat. Pl. 3-as busz helyett 33-as és hasonló ökörségek.

tejbegriz 2008.02.22. 09:54:58

helyesbítés: Megszűnnek az alternatívák, az egyetlen szempont a kihasználtság, és csodálkozni fognak, ha az élhető város jegyében hirtelen megnő az _autózók_ száma.

outaspace 2008.02.22. 10:00:28

Már csak pár év és elkészül 500 mrd-ért a 4-es metró. Akkor minden megváltozik majd, minden jó lesz. Még egy-két ilyen ritkítás, és Budatétényből lehet majd gyalogolni Kelenföldig, de onnan már lehet majd metrózni - egészen a Keletiig. Onnan újabb séta következik...

Zébé 2008.02.22. 10:01:59

Adnak még egy lórugást annak a spirálnak, ami a kapacitás-csökkentés és az utasszám csökkenés egymást gerjesztő folyamata. Ez olyan közlekedési szakmai alap, amit tudnia kell(ene) mindenkinek, aki csak a közelébe merészkedik az ágazatnak.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.02.22. 10:07:31

" sejk 2008.02.22. 09:03:38
Itt a járatokról agonizálunk, pedig az alapoknál van a probléma: a BKV egy szoci nagyvállalat..."

Nem szoci, SZDSZ - habár néha nagyon kicsi a különbség.

berényi · http://www.jaszbereny.hu 2008.02.22. 10:14:34

Na hülye fővárosiak nyakatokba vettétek a Hagyókat. Az egyik fiú a szocikhoz lépett be a másik a Fideszbe azt amelyik előbb megszedi magát oda átlép a amásik is. Na a vörös vonal jobban tejelt, már az öcsike is átment vörösbe narancsból.

Nálunk itt Berényben ismertek a viselt dolgaikról. Szeressük is őket nagyon.
Haaaagyóóó, b*zd meg az anyádat!

G.T. 2008.02.22. 10:24:45

Hagyó Miklós annyi pénzzel táplálkozik, amennyi már neki sem kellene...

Zébé 2008.02.22. 10:25:14

Nem vették a nyakukba, hanem odab*szták (már elnézést, erre nincs szebb szó).

Franky 2008.02.22. 10:26:37

Én támogatom a járatritkítást. kevesebb busz fog zavarni a buszsávban...
:-)

infarktus 2008.02.22. 10:26:42

A 86-os története az igazi.
A járat meghosszabbítása néhány megállóval a Kosztolányi Dezső tér után nem volt rossz ötlet, éppen csak a vezetők gyűlölik. A "Függetlenségi parki" végállomás egy ekkora út után ugyanis nem végállomás, gyorsabban kell leugrálni, mint a közönséges megállókban - a frusztrált buszvezetők hajtanak tova nagy sebesen.
De most már csak a Batthyány térig fognak járni - ötletes tervszerűség!

mum 2008.02.22. 10:32:26

1. Csinálnak ésszerű átalakításokat, fejlesztéseket (mint pl. 12-102), gyakorlatilag pénzügyi hatás nélkül

2. Visszavágnak, megszüntetnek járatokat. Ennek a pénzügyi haszna, amint arra a Veke is rámutatott, kisebb, mint a leállított buszbeszerzés-projekt tervezett költsége.

3. Az átszervezések nyomán buszgarázsok szabadulnak fel. Na ez az igazán nagy biznisz! Itt akarják behozni a nullszaldót.

4. A BKV bekerül a veszteségességi spirálba, mint Miskolc. Azonban sokkal-sokkal nehezebb lesz onnan felállni (ha egyáltalán akar majd változtatni) a telephelyek hiányában.

Tehát előre elkótyavetyélik nemcsak a fejlesztés lehetőségét, hanem a szintentartásét is.

Lassan össze kéne számolni, menni autós, mennyi kötöttpályás és mennyi biciklis infrastruktúrafejlesztés folyt az utóbbi években. Szerintem meglepő számok jönnének ki, nemcsak nominálisan. hanem a meglévő hálózatokhoz viszonyítva is.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.02.22. 10:35:21

Ezt az egész kérdést jobban el kellene kezdeni állampolgári kontroll alá helyezni! Meddig tehetik meg a politikusok, hogy pusztán a pénzlenyúlás szándékával nagyberuházásokat kezdeményeznek, aztán amikor 6 milliárd a BKV adósság állományának a kamat terhe, akkor meg kirúgják az amúgy is éhbéren dolgoztatott buszsofőröket!

várom a hozzászólásaitokat a reszvetelidemokracia blogon!

Greo (törölt) 2008.02.22. 10:36:01

menjenek ezek a kurva anyukba aki ezt kitalálta hogy ritkit és ez jó nekünk az biztos Q7-tel rohangál és tilosban parkol kurva anyukat

pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2008.02.22. 10:42:37

Igazából ez a lényeg. Metróra kényszeríteni az utasokat, mert ott el lehet állni az utat a bunkó ellenőrökkel, és akkor arra számítanak, hogy veszel jegyet. Egyébként azt nem értem, hogy a piros huszas miért fog az angyalföldi állomásig fog járni. De az hol van? Ha megszűnik a 30-as és a 20-as, akkor a tél utcán semmi nem fog járni? Örülnek akik a Chinoiban dolgoznak.

Egyébként a BKV ott kezdhetné a rendcsinálást, hogy emberi körülményeket teremt a járművein. Takarítja és nem engedi hogy hajléktalanszállás legyen.

A második pedig, hogy tartja a menetrendet, legalább az indulási időpontokat, mert a 20-as busz a keletitől 10 alkalomból kilencszer nem a megadott időpontban indul, hanem vagy kicsit előbb, vagy sokkal később. Illetve rendszeresen kimaradnak járatok.

Egyébként van zöld száma a BKV-nak, amin a diszpécsert lehet hívni, ezért rendszeresen felhívom őket, amikor ez történik, hogy mégis hol a busz, aminek itt kellene lennie már/még.

A szakmaiságot tekintve lehet hogy ez a terv papíron tökéletes, csak a való élet és az igények nem igazolják. Ezért nem szakmainak kell lennie, hanem olyan tervet kellene prezentálni, ami az utazást segíti elő. (még szerencse, hogy nem budapest lesz európa kultúrális fővárosa, és egyenlőre olimpiát se rendezünk).

A legrosszabb pedig az önkormányzat cinikus hozzáállása az egész ügyhöz, nyilatkozgatnak a szakmaiságról, meg hogy szabad keze volt a cégnek. Ja. Elvenni az összes céges, önkormányzati autót és BKV dolgozók illetve az polgármesteri hivatal dolgozi kötelezően járjanak tömegközlekedéssel. (Élen a Demszkivel).

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.02.22. 10:52:29

Ez nem rossz ötlet, céges autó helyett BKV Bérletet a önkormányzat dolgozóknak és a BKV vezetőknek!

Na akkor feltehetően ésszerűbbek lennének a "fejlesztések"!

pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2008.02.22. 11:01:05

Kedves GayBears azt hiszem félreértettél. Bérletet ne kapjanak, vegyék meg mint mindenki más!

Zébé 2008.02.22. 11:02:28

pecsabi:
Nem, ez még papíron sem néz ki jól, szakmailag sem.

Amúgy szép, hogy szadeszosok mutogatnak a szoci Hagyóra, meg oda-vissza. Véletlenül nem együtt vezetik ezt a várost? Ne játssza már meg itt senki a nagy vívódást.

marinda 2008.02.22. 11:41:21

Egy csomó járat megszüntetésnek vagy megcsonkításának a következménye az lesz, hogy a többi járat csúcsidőben még zsúfoltabb lesz és ha még ráadásul ritkábban is fognak járni, akkor sokaknak nem marad máshol hely csak az autójukban. Így aztán a dugók miatt tovább nőnek a menetidők és hosszabbodik a járatok követési ideje.

A 20-as, 30-as busz megvágását abszolút nem értem. A reggeli csúcsidőben közlekedő járatok 5-6 percenként követik egymást és alig lehet felpaszírozódni a buszokra. A paraméter könyv szerint a Reitter Ferenc utca buszközlekedés nélkül marad? Ez egyszerűen agyrém!

silverwol 2008.02.22. 11:52:02

Sziasztok

Talan itt az ido, hogy ne csak a szank jarjon. Csinaltam egy peticiot, talan nem er semmit, talan jol jon majd kezdesnek.

Itt tudjatok "alairni":

www.petitiononline.com/bkv2008/petition.html

Ha ugy erzitek, hogy a tervezet nem tetszik nektek, hajra, irjatok ala.

silverwol 2008.02.22. 11:52:33

Marmint a BKV tervezet nem tetszik, nem a peticio :)).

peti956 2008.02.22. 12:40:37

Kedves Emirnavet.

A 102-es és 12-es összekötése kinek jó??
A 102-es eddig egy nagyon jó buszjárat volt a Déliig metró csatlakozással.

Ha jártál véletlenül Budán pl. a megfigyelhetted volna 112-ről -re hogy a 4-5 ember szállt át.

Tehát semmi sem indokolta, hogy a csúcsidőben teli, és egyébként is kihasznált 102-est elvigyék a Délitől.

Így lehet átszállni majd az Aporon annak a buszonként kb. 10-20 embernek aki a Délibe (v. 21-es átszállással a Moszkvára) igyekszik.

A Böszörményi úton pedig még zsúfoltabb lesz az 59-es villamos.

annuschka 2008.02.22. 12:41:32

Egyszerűen nem értem, miért van itt mindenki meglepődve.

- Volt Alfa busz tender, rokoni kapcsolatokkal, az érintett a helyén ül, - na jó most szívpanaszokkal kórházban van, de a lényeg nem változik felmerült a korrupció gyanúja és sehol egy felmentés, egy lemondás..

Ahol ilyen erkölcsi normákkal rendelkezik egy vagy írjam azt "A" topvezető? - ott miért várunk szakmai hozzáértést?
Sem a statisztikai adatokat nem veszik figyelembe a tavalyi utasszám növekedést tekintve, sem azt a baromi egyszerű tényt, hogy ha egy járat ritkán jár és túlzsúfolt, azt ha az egyénnek módjában áll kényelmesebb szolgáltatásra cseréli fel.

Nem említek itt gazdasági érdekeket, - mint a növekvő gk szám miatt, az utak romlása
- a légszennyezetsséget, és az ebből fakadó egészségkárosodásokat
-az egészségügyi kiadások növekedését
- a kieső munkaórák számát..

mondjuk azt hiszem ezt nem a tömegközlekedési vállalat szintjén kellene eldönteni, hanem a városvezetés, vagy tovább megyek talán kormányzati szinten.

Mondjuk én egy nyolc osztályt végzett nagycsaládos anyuka vagyok, hol ismerem én a makrogazdasági mutatókat és egyéb szakszavakat..

peti956 2008.02.22. 12:42:29

Előző mum -nak is szól.

annuschka 2008.02.22. 12:58:52

A magam részéről csatlakozom a peticióhoz, és ismerőseim körében megemlítem a lehetőséget.

Zébé 2008.02.22. 17:54:22

Az a szép még az anyagban, hogy saját magával sincs összhangban. Az egyes viszonylatok paramétereinél megjelennek a legújabb torzszülöttek, úgy mint pl. 107E, vagy 214 és hasonlók, míg a pár oldallal később kezdődő Változás listánál szó sem esik ezekről.
Egyébként is, komoly tervezésre, megfontolt, a dolog jelentőségéhez mért odafigyeléssel végzett átszervezésre vall, ahogy ezekkel a viszonylatszámokkal bánnak. Meg persze ahogyan a nem is olyan régi fejlesztéseket felülírják, mint azt itt említettétek is már páran. Ez egy felelőtlen, kapkodó, fináncvezetés. Alkalmatlan vezetők tömkelege.

Zébé 2008.02.22. 17:59:03

Félreértés ne essék, a viszonylatszámokon nem azért lovagolok ennyit, mert ez a rögeszmém. De ez bizonytalanságot okoz az utazóközönségben, és bizony, Mari néni és Józsi bácsi nehezen fogja ezt megszokni, főleg azt, hogy folyton adódik valami, amiben fű alatt belenyúlnak. Ilyen ez az E betűsítés is. A jó francért nem egyszerre nevezik át a gyorsjáratokat és mondják, hogy na, kérem, mostantól ezeket így hívjuk. Össze-vissza csatangolnak piros, E betűs, kétszázas viszonylatok.
Annak idején ezt összeszedetten csinálták, nyilván, az akkori döntéshozók között is többen voltak olyanok, akik konyítottak is ehhez valamicskét. Gondolok itt 1976-ra, amikor a 3-as metróval egyetemben bevezették a százas rendszert.

silverwol 2008.02.22. 18:22:08

Eddig 52 irtuk ala a peticiot, amirol par hozzaszolassal korabban irtam ide es meg csak par oraja van, hogy felkerult. Aki gondolja csatlakozzon es szoljon masoknak, akiknek szeretne. Tovabbra is ugy velem, hogy jol fog meg jonni kesobb, ha fel tudjuk mutatni hanyan is ellenzik ezt a tragikus BKV-fele bohozatot.

torma99 2008.02.23. 09:19:36

86-osról tudok írni igaz csak reggel utazom a kinyírásra ítélt részen ,de elég szépen tele van a busz, csak elég ritkán tudok leülni (nem mintha nem bírnám ki azt a 20 percet :) ) ennyit rólatok politikusok. Most szállhatok fel a villanyra, csak én az okt23 utcánál szoktam leszállni így most el a móricra onnan 6-os. hát köcc hmiklós, aa, és társai hogy zavarná már el valaki ezeket a tuskókat ..... oda igen oda

Zébé 2008.02.23. 20:37:28

Tulajdonképp a nagy kérdés az, hogy honnan és mennyit kap hagyómiklós és az az érdekcsoport, aki őt futtatja azért, hogy ilyen kókler megoldásokkal szétzüllesztik a budapesti tömegközlekedést...

Nefrid 2008.02.25. 09:47:34

Hm....hát ez nálam is ütötte a biztosítékot, pedig én többnyire gyalog járok.
Mikor és hol tüntetünk?

silverwol 2008.02.25. 09:56:02

182 alairasnal jarunk. Ahhoz kepest, hogy penteken tettem fel es hetvegen kevesen neteznek nem rossz. Go Go Go.

victoriginal 2008.02.25. 10:19:28

kerékpárral már így is sokkal gyorsabb vagyok mind a tömeg-, mind az autósközlekedésnél, mivel tömött sorokban állnak a dugóban a szerencsétlenek..de sebaj, hajrá városvezetés, egyszer talán átmegy rajtatok egy villamos. csak kár, hogy tolatni nem tudnak, mert visszafele is megtehetnék még párszor. ez nem fejlesztés, hanem visszafejlődés mondjuk egy 1989 előtti szintre. bravó.

Negyeliczky János 2008.02.25. 10:29:02

Már elég abból, hogy a közlekedési tárca és a főváros vezetése egymással vetélkedve teszi tönre az ország közlekedését: mi lenne, ha előbb az elküldött szakembereket is bevonva gondolkodnának, elemeznének és csak ezt követően riogatnák az utazó közönséget. Az ország lakóinak ALKOTMÁNYOS JOGA a közlekedés! Ezt már csak aláhúzni tudta a 2004-ben bekövetkezett Európai Unióhoz történt csatlakozáskor vállalt "mobilitás" joga!

Tisztelt SZOCLIB-oldal ideje jobb belátásra térni és úgy az országban, mind a fővárosban a közjavára KORMÁNYOZNI, INTÉZNI A KÖZÜGYEKET!

Az ország vagy a főváros nem üzleti ügy, nem csak gazdaságossági szempontok alapján lehet/kell a közlekedést fenntartani!

Zébé 2008.02.25. 13:02:08

Amikor évekkel ezelőtt kijött a békávé az új logo-jával, valaki írta egy fórumon, hogy a középső, S betű alakú vonalat hamarosan úgyis törlik majd belőle, merthogy a másik kettővel párhuzamos szakaszai vannak. Poénnak jó volt akkor...

silverwol 2008.02.25. 17:14:49

269 alairas... kezd alakulni. Az index szerint leallitottak vmi tervet, ha ez komoly, akkor nyertunk? Vki elmagyarazhatna, szajbaragosan. Koszi.

Zébé 2008.02.25. 18:32:26

silwervol:
Látták, hogy nagy a felháborodás, és most kicsit visszavesznek. Nincs se politikai, se társadalmi támogatottsága a dolognak, így nem mer belevágni senki sem. Most jön az, hogy majd minden kerülettel leállnak tárgyalni, mondván legyen egyeztetés, aztán majd amikor az összes kormánypárti kerületvezetőt meggyőzték arról, hogy további politikai karrierje szempontjából jó lenne, ha támogatná a tervezet általi forráskivonást és máshová (zsebek) átcsoportosítást, akkor átnyomják esetleg némi módosítással. A szokásos szoci módszer: Megszellőztetik (sosem bejelentik, hanem csak "kiszivárog"), hogy emelkedik a kenyér ára 10%-kal, mindenki felháborodik, ennek hatására csak 5%-kal emelik, a nép meg örül. Itt is így lesz, attól tartok.

Zébé 2008.02.27. 22:27:34

Most már végképp nem tudom mi folyik itt. Illetve nem hiszem el, hogy ezt komolyan meg lehet csinálni.
Erminavet! Ilyenkor mit szól egy "hithű" eszdéeszes? Hogy van az, hogy ezt a pökhendi ürgét nem rúgják ki onnan páros lábbal? Nincs még egy alkalmas ember? Kötve hiszem.

Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.02.28. 01:10:23

III. kerületi tapasztalatok az új paraméterkönyvről:

4evesterv.blog.hu/2008/02/27/az_inkompetens_bkv_vezetes_uj_mesekonyverol

Kíváncsi vagyok mások észrevételeire is.

idős 2008.03.02. 11:17:14

1. Szeretném látni azt az 5 idősebb embert, aki csomagjával együtt elfér 5-öd magával 1 nm-en.
2. Aki a 32-es buszt csak a Bosnyákig közlekedtetné még nem utazott a tömött 32-esen Bosnyák tér és az Örs között.
3. A 32-es az egyetlen járat, amely átszállás nélkül összeköti az Árpád-hidat az Örssel- idősebbek számára ez sem közömbös.

Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.26. 22:20:55

A 32-es busz tényleg lehetetlen helyzetben van, de a helyére csak egy közvetlen Árpád híd (Bécsi út)-Örs vezér tere villamos állhat, ami nem képezi részét a dugónak és valóban gyors eljutást biztosít.

Mellesleg mint a Ráckevei HÉV vonal mentén lakó, nagyon rosszul érint, hogy mindenféle tervezgetéssel próbálják az M0 miatt kocsival lassan megközelíthetetlen Csepel-szigetet még jobban ellehetetleníteni.

Kívánom, hogy a döntéshozók mielőtt valamire rábólintanak menjenek ki a csúcsforgalomba és álljanak szóba az utazókkal.