Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2008.10.01. 14:00 erminavet

Csupa új busz lesz Debrecenben

A megyei Volán helyett – konzorciumi partnereivel – a most csak a villamosokat, trolikat üzemeltető városi közlekedési cég fog buszokat közlekedtetni 2009. közepétől Debrecenben. A tervek szerint megépül a település második villamosjárata is.

Papp László, debreceni Fideszfrakció-vezető úgy számol, hogy 2001 és 2010 között csaknem 30 milliárd forint értékben fektetnek a város közösségi közlekedésébe. A kijelentés abból az alkalomból hangzott el, hogy csütörtökön aláírják a szerződést a Cívisbusz konzorciummal, írja a Hajdú Online.

Ilyesmi buszok lesznek Debrecenben
 

A konzorcium – a Kötött pálya információ szerint – a városi közlekedési vállalatból, a DKV-ból, az autóbuszokat szállító Alfa Buszból és a járművek megvételét finanszírozó bankból áll. Jövő nyártól tehát nem a Hajdú Volán közlekedtet majd autóbuszokat Debrecenben, hanem az eddig csak kötött pályás DKV.

A megyei Volánnál tehát felszabadul 160 busz, a debreceniek pedig 140 teljesen új járművel találkozhatnak majd. (A DKV tehát úgy kalkulál, hogy hússzal kevesebb busz is elegendő lesz a forgalom fenntartásához.)

Az Észak-Alföld Online interjújából az is kiderült, hogy a debreceni buszok lesznek az ország legkorszerűbb, közösségi közlekedésre flottában használt buszai, hiszen az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát is teljesítő motorokkal szállítják őket. Az alacsonypadlós, a megállóknál némileg „le is térdelő” járművekbe légkondi és GPS-es utastájékoztatás kerül.

A buszok a Budapesten közlekedő (de csak Euro 4-es motorú) Volvo csuklósokhoz hasonlítanak, gyártásuk már megkezdődött, az első példány szállítását decemberre ígérik. Az alvázak Svédországban készülnek, a 40 csuklóst Wroclawban (Boroszlóban), a 100 szólót Székesfehérváron, az Alfa Busznál szerelik föl felépítménnyel és össze. A csuklósokon 4, a szólókon 3 ajtó lesz.

A 2-es villamos projektje 2010 végére fejeződne be. A járatnak részben új vonalat építenek majd, és beszereznek 18 darab új, klimatizált villamost is.

56 komment

Címkék: volvo alföld busz alfa villamos városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr32690716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Leslieke 2008.10.01. 14:51:54

Debrencen lesz (vagy már az is) az Alföld fővárosa. De legalább értelmes dolgokra költik az adófizetők pénzét.

Bozon 2008.10.01. 14:52:16

Gratulálok Debrecennek! Azért sokat számít, ha egy városban tényleg a város fejlődését, az ott lakók életminőségének javítását tartják a legfontosabbnak a választott képviselők.

kumming 2008.10.01. 15:01:32

Bozon 2008.10.01. 14:52:16

Azért még ne igyál a medve bőrére. Még nem biztos hogy a város lakossága jobban jár ezzel a váltással.

Debreczeny 2008.10.01. 15:03:27

Azért ne örüljetek ennyire. Érdemes rákattintani a Hajdú Onlinos linkre a cikkben. Az előzmények és kommentek olvasása különösen javallott. Nem minden olyan szép és jó mint elsőre tűnik.

Senderos 2008.10.01. 15:16:17

bírom hogy mindig az áradozik debrecenről, aki nem is ott lakik
legalább azt már tudjuk hogy a kifelé jó a város propagandagépezete

Gordonka 2008.10.01. 15:29:30

Az Alfa Busz nem Széles mesteré? Majd visszaadja a buszok árát, ha gazd. miniszter lesz... :)

laposmacska 2008.10.01. 15:42:33

Gyertek csak a haon.hu-ra vitatkozni a bennszülöttekkel. micsoda színvonal!!!

mikka 2008.10.01. 15:50:15

evekig jartam debrecenbe ugy hogy kulfoldon eltem de aszeretteim ott elnek, szoval ismerem es latom a varost legalabb evente egyszer. azon magyar varosok egyike amelyik fejlodik, folyamatosan fejlodik,persze ez nem megy ugy hogy ne lepnenek valakinek a labara kozben.. Ostobasag politikat belekeverni ebbe mert a varosi vezetes tenyleg torodik a varossal,teszik a dolgukat a fikazodas ellenere is, lehet nem mindig hibatlanul, de azt azert meg kell hagyni hogy jobban mint a magyar varosok tobbsege. end of story, lehet fikazni egy objektiv velemenyt..

Geyza 2008.10.01. 16:13:49

Üdv Mindenkinek!

1. Debrecenben laktam & közlekedtem busszal-villamossal autó nem lévén hosszú-hosszú (20) évekig. (Most külföldön élek, de állandó lakcímem debreceni.)

2. A Hajdú Volán helyenként egész tűrhető volt, helyenként meg kegyetlenül sittes cég. Élénken él bennem, amikor a 3-4 percenként járó 31-es 17 percig nem jött, majd jött 7 db busz 3 perc alatt. Meg az is, hogy nem csúcsidei jelenség volt a teljes fejetlenség, este 10-kor is össze-vissza járt pl. a 31-es. A ritkábban járó viszonylatok tűrhetőbbek voltak.

3. A fejetlenség nem a Hajdú Volán sajátja, a MÁV dettó, az egész ország dettó. Amikor a vasutasok azért kezdik bojkottálni mindeféle suttogó propagandával a világon mindenhol működő ütemes menetrendet, mert keményebben kelllene dolgozniuk, akkor no comment, tessék mindenki elküldeni, helyüket sóval felhinteni, és olyanokkal újrakezdeni, akik tanultak arról az iskolában, hogy a japánok hogy jutottak a csúcsra '45 után. Meg Dél-Korea 1954 utáni történelméből ártana sem ártana kiművelődni: munka, munka, munka!

4. A Volán drága volt. Persze, mert annyit nyávogott Lajosnál zsozsóért, amennyit nem szégyellt.

5. Lajos egy tökös gyerek, és megelégelte, asztalra vert, és azt mondta, hogy lássuk más nem akar-e ennyi pénzért hasonló szolggáltatást kevesebb sírással elvállani.

6. Lajosra fogok szavazni legközelebb is, és debreniként nem érdekel, mit ugat róla az összes töketlen pesti szemétdombi újságíró.

7. Debrecen tényleg fejlődik, ez nem propaganda. Ha Budapest is ezzel a tempóval haladt volna, akkor nem Londonban lenne a következő olimpia, hanem Pesten, és nem is lenne országos égés. És talán akkor 2025 előtt elkészülne a 4-es metró...

8. Lajoshoz képest Demszky egy balfék, aki tehet egy szívességet amellett, hogy a pestieket ötször hülyítette be az amúgy tökéletesen elavult koncepciójú 4-es metró ígéretével.

9. Lehet fikázni a HaOn színvonalát, sajnos az tényleg olyan, amilyen. Az összes megyei napilap ilyen, cirkusz a népnek...

10. Lehet a kedves budapestieknek fanyalogni Debrecenen. Savanyú a szőlő, ugye? :-)

11. Majd ha Pesten lesz valaki elég tökös ahhoz, hogy ezt a sittes BKV-t kirúgja a francba, akkor lehet érdemben vitatkozni Lajosékkal. Ők legalább megpróbálnak ezzel a rohadt állóvízzel valamit kezdeni, tessék már észrevenni!

laposmacska 2008.10.01. 16:17:03

Debreczeny 2008.10.01. 15:03:27

Azért a kommentek olvasása... Arra senki se építsen. Én csak azért járok oda, mert mindegy mi a téma, úgyis belekeveri valaki a politikát meg a cigányokat, aztán lehet anyázni.

A Hajdu Online-t debilek írják debileknek. De néha szórakozatótó tud lenni... :)

Debreczeny 2008.10.01. 16:21:59

laposmacska 2008.10.01. 16:17:03

Ez igaz. Annál igénytelenebb oldalt nem sokat látni. Privi.hu is előzi. A kommentek se százasak, de azért van bennük sokszor igazságtartalom bőven. És persze van jó sok hülye is, aki minden cikknél ugyanazt hajtja.

döbrögi 2008.10.01. 17:05:06

Reméljük a sofőrök is euro 5 ös aggyal lesznek felszerelve...

lacus57 2008.10.01. 17:11:15

nem olyan jó ez a debrecenieknek sem mivel majd a holding fizeti ki a számlát!így tulajdon képen mindenki aki igénybe veszi a holding szolgáltatásait fizet!Debrecenben 162db autobusszal kell rendelkezésre állni minden reggel a volánnak ,és ezt ellenörzi is lali!Hogy lesz elég 140db busz, ha ráadásul csak negyven db csuklos belőle?

roli101 2008.10.01. 17:11:28

Milyen érdekes, hogy egy erősen jobboldali város ilyen beruházásra képes, amikor a jobboldal szerint az ország szarban van, a jobboldali városok nem kapnak támogatást. Valaki már megint hazudik. Vagy Debrecenben nem is történik semmilyen buszcsere vagy a jobboldali pártok összevissza hazudnak. Most el lehet dönteni.

lacus57 2008.10.01. 17:31:47

Honapókkal ez előtt az a hír járta debrecenben hogy a pályázat Szélesnek lett ki írva!És láss csodát ő lett a nyertes.t

lacika78 2008.10.01. 17:47:19

roli101

tessék szétválasztani a városok gazdaságpolitikáját, debrecen jól kiaknázza a lehetőségeit és jó gazdaságpolitikát folytat és jobban fektet be. az ország ettől még szarban van. fletó is elismerte....tudod...öszöd...

Magyar 2008.10.01. 18:24:40

@roli101: (vagy) a jobboldali városok azt a sokkal kevesebb pénzt sokkal jobban költik el, és ezáltal jutnak is valamire. És ez lenne nagyban az országgal is: ebből slamasztikából is jobban ki tudnánk jönni egy jobboldali kormány által, úgyhogy ne higyj a suttogó propagandának hogy a_zOrbán_se_tudna_többet_tenni - ez a legócskább agitprop duma

asztmás 2008.10.01. 18:31:50

Tevan Imre, kérlek nézz utána, hogy ezzel a lépéssel megszűnik-e a gázüzemű buszok üzemeltetése Debrecenben? Erről érdemes lenne írni egy posztot.

Debreczeni Páros 2008.10.01. 18:31:53

Az egy dolog hogy lecserélik a Volánt, de miért kell ezzel közvetve belekeverni a Szélest? Amihez a Gááááááábooooor eddig hozzányúlt,abból eddig még mindig veszteséges, igénytelen gyagyi cég lett (Ikarus, EchoTv, Magyar Hírlap - szép kis referencia, Laliék gondolom ezt is szem előtt tartották...)
Persze lehet, hogy megtör az átok és kivételesen ebből jól jön ki. Nemnem, inkább holnap veszek egy biciklit, biztos ami biztos :P

Debreczeni Páros 2008.10.01. 18:37:02

Magyar: (vagy) az önkormányzat szépen holdingba szervezi az összes létező helyi szolgáltató céget, így a bazinagy fejlesztéseket az irdatlanul magas távhő és vízdíjból fedezik - (Debrecen ezekben a tételekben rekorderek közé tartozik az országban). Meg hatalmas nagy adósságból - Debrecen ugyanis az ország legeladósodottabb városa...

euro4 2008.10.01. 18:57:24

Kedves Erminavet!

"...a Budapesten közlekedő (de csak Euro 4-es motorú) Volvo csuklósokhoz hasonlítanak..."

itt érdemes lett volna kihangsúlyozni, hogy nem a BKV csuklós volvoiról van szó, hanem a Volánbuszéról, mivel az előbbi csak EURO3-at tudnak, és iszonyúan füstölnek...

x

nynfas 2008.10.01. 19:30:19

Én csak azt nem értem, hogy egy magyar város miért nem képes magyar buszokat venni. Többek között Debrecenben is van buszgyártó cég.

primatus 2008.10.01. 19:31:45

A károgók inkább azon rágódhatnának, hogy pl. ebből az 5-600 milliárd forintból (a végén ki tudja, hogy mennyi?), amit Bp. a 4-es metróra fordít, mennyivel okosabb beruházások valósulhattak volna meg! Új hidak, hídfelújítások, MÁV-BKV körvasúti megoldások, buszsávok, buszmegállóknál öblök kialakítása etc. Valódi segítség és megoldás lehetne a mai állapotokra. Ráadásul Pesten Siemens villamos, Volvo busz, szintén külföldi Metro kocsik nem segítik a Magyar ipart, a foglalkoztatottságot, a műszaki kultúrát etc. Ebben is okosabb Debrecen. Még valami.... menjetek el a Nyugati térre és nézzetek körül! Így kell kinéznie egy világvárosnak? Igénytelenség, kosz, szemét, gondozatlanság. A "szökőkutak" szárazak és szeméttárolóként működnek, a nagy óra és hőmérő oszlop borítása hanyagul, egy ideiglenesen évek óta ott állomásozó körbekötéssel van megoldva. Elég rozsdás gondolom addig míg az bírja. Mindenütt szemét, és kosz. Rossz végigmenni a környéken. Ezt a budapesti helyzetet, állapotot senki helyében nem védeném. Debrecennek gratulálok!

Őrnagy Őrnagy 2008.10.01. 19:48:53

Kósával két baj van: sikeres és fideszes. Ezért nagyon nagy mennyiségű gyűlöletet gerjeszt főleg a független értelmiség köreiben.

Szerintem Pécsnél meg Budapestnél nem lehet senki jobban eladósodva.

primatus 2008.10.01. 20:07:37

Így lett volna helyes:
"független értelmiség"


Szerintem szinte nincs ilyen. A többség valamilyen módon elkötelezett ide-vagy oda.
Eladósodás... Abból is sokféle van és nagy kérdés a mihez képest? A bevételeihez, a város méreteihez, a tartalékaihoz..... Mihez? Budapest mindent felélt már. A közszolgáltató cégekre sincs már különösebb ráhatása. Debrecenben más a stratégia.
Gondoljon bele mindenki! Milyen üzlet az az országnak, hogy pl. Budapest több mint 1 milliárd forintot fizetett devizában egy másik ország vállalatának egy darab villamosért? Nem származott belőle befizetett adó,munkahely...., vagyis befektetés nem keletkezett. Debrecen befektet a közműcégeibe stb. , vagyis a jövőbe. Gondoljunk csak pl. az egyik legnagyobb értékre, a vízre! A következő korszak legnagyobb konfliktusait hordozza. Szóval érdemes egy kicsit szélesebb értelemben nézni a történéseket....

roli101 2008.10.01. 20:34:30

lacika78:
szarok arra aki öszöddel takarózik, ő legalább bevalotta, OV meg az összes többi csak hazudik tovább. De akkor is úgy van, ha egy város nem kapna semmilyen támogatást, plusz az ország is retteneteses nagy szarban van, akkor egy épelméjű vezető nem kezd óriás beruházásba hitelfelvétellel.
Magyar:
Na te is csak a messiást várod, aki megmondja neked, hogy mit csinálj. Ő persze jobban csinálná. És igazad van, ő jobban csinálná, saját magának és ismerőseinek többet lopna, mint most. Ne roggyatok már térde mindig, ha meghalljátok a nevét. Ha Kósa lenne a miniszterelnök jelölt, nagy valószínűséggel őrá szavaznék, de OV-tól még Fletó is jobb. Ha nyerni akartok legközelebb zavarjátok már el.

Kangörény 2008.10.01. 20:43:49

Khm. Tatabányán fideszes a polgármester és mszp tübbségű az önkormányzat. A város fejlődik. Ez kinek a sikere??? Faszkalapok.

qqq 2008.10.01. 20:53:09

Olvasom, olvasom és fogom a fejem. Aki debreceni, az tudja milyen állapotok voltak/vannak ott. A pestiek (pécsiek, stb. megfelelő behelyettesítendő), meg az ottaniakat.
Ha valaki többet is ismer, vagy hosszabb tapasztalata van, akkor mindenhol láthat jót is rosszat is. Éppen ezért ne akarjuk csak a jót, vagy csak a rosszat kiemelni (és azt valamelyik politikai félhez csatolni).
Annak aki nem tudja: Debrecen jóval kisebb város mint Budapest (Kb. káposztásmegyer és újpest együtt). Más a közlekedési igény (kisebbek a távolságok, kisebb az éjszakai élet, sugaras szerkezet, stb.), debrecenben éppen emiatt értelme sincs a metrónak (Hévnek se nagyon), de a villamos is macerásabb, mert csak kevés helyen lehetne gazdaságosan megépíteni, szóval nem hasonlítható össze közvetlenül.
Ugyanakkor éppen Debrecen volt az a város aki először vett 2 milliárd Ft -ért villamosokat (amiért mindenki felhördült, mellesleg SZDSZ irányítás alatt), és amihez jelentős hitelt kellett felvenni (90 -es évek eleje, 2 éves kötvény, 30 % -os éves kamat!). Amit - akkor - mindenki támadott. Felújították a főteret (ezt már fidesz alatt), de a kövezés révén jelentősen csökkent a zöldfelület . A főutcán /Piacz utca/ (lényegében ez olyan mint a körút, csak sokkal rövidebb 3 villamos megállót csináltak kb. 500 m -en belül (értelme nincs sok), igaz az egyik a polgármesteri hivatal előtt van.
Bár a közüzemek elméletileg nonprofit módon kellene, hogy működjenek (értsd: lehető legolcsóbb, fenntartható árszint), de ez itt nem igaz, mivel egyértelműen már a versenyszférával konkurálnak (lásd egri hospinvest ügy háttere!!!), közműcégek lényegében kvázivállakozásokként funkcionálnak. Ennek tény, hogy van, illetve hosszabb távon lehet előnyös oldala, de ez akár hátrányos oldalá is válhat!
A fejlődés tényleg látható, de valahogy nem érzem mindig átgondoltnak. Az új épületek nem mindig illeszkednek a régiek közé (modern épülettömb, egy régi házas belvárosi területen - azt hiszem ez az új bíróság épülete a széchenyi utcán), illetve számomra sokszor önmagukért való monstrumok (külsőleg jól néz ki, de előnytelen, ablaktalan, stb.).
A közlekedésről pedig annyit, hogy amikor pesten egy külterületen buszmegállóba tévedtem, fel voltam készülve, hogy legalább egy félórát kell várnom. Döbbenet volt számomra, hogy tít percet se kell.
Debrecenben a belterületi buszok van ahol félóránként követik/követték egymást. Na szóbval. Valamit valamiért. Nem mindenütt fenkig tejfel az élet, és ne gondoljuk, hogy a szomszéd kertje!fűve mindig zöldebb.

Bogdányi 2008.10.01. 20:57:35

Bár Budapesten dolgozom, párszor már megfordultam Debrecenben szabadság és munka céljából is. Sőt, mivel Szombathelytől Csíkszeredáig sok magyar várost bejártam már (fúúú, milyen nacionalista szöveg volt ez ;)), ezért van összehasonlítási alapom is, ami természetesen szubjektív.

Az a véleményem innen Budapest mellől, hogy Debrecen tényleg szépen fejlődik. Egyetértek azzal az előttem szólóval, aki azt mondta, hogy ha Budapest úgy fejlődne, mint Debrecen, (vagy mint 1870 éa 1914 között), akkor tényleg rendezheténk Olimpiát.

Egyébként ha a másik hasonló méretű és adottságú nagyvárosunkhoz, Miskolchoz hasonlítom, akkor még nagyobb szerintem a különbség. Bocs kedves miskolciak, de szerintem Debrecen gazdasági értelemben 30 évvel előttetek jár, szellemileg (nem pártszimpátiára gondolok) meg... na ezt inkább hagyjuk, utálok általánosítani, de hát még két panel lépcsőház között is óriási különbséget láttam. Debrecenben tisztaság, virágok, lenyírt fű, Miskolcon feltépett linóleum, betört ablakok, firkák, és hugyszag...

Szóval csak így tovább Debrecen.
Vita mindehol van, ez kérem demokrácia, még akkor is ha ez a "kapitál-kommereknek" nem tetszik.

Ugyan ez van Esztergomban is. A város 40 év elnyomás után végre példásan fejlődik, csak hát savanyú a szőlő egyeseknek...ez van.

Azért az objektivitás kedvéért megdicsérném Nyíregyházát is, az is szépen fejlődik, pedig a "kapitál-kommerek" irányítják.

Szóval kedves budapestiek húzzatok bele! :)

Na, és Lajos? Én még azt sem bánnám, ha miniszterelnök lenne. : )

Steppenwolf 2008.10.01. 21:11:54

Most már csak azt áruljátok el, kedves okosok, hogy mi köze Szélesnek az Alfa Buszhoz?
Megsúgom, annyi, mint a Neoplanhoz. :) Viszont jó arra, hogy megint lehessen mocskolódni és hazugságokat terjeszteni.

palika 2008.10.01. 21:43:50

A Hajdú online-t és csapat társait csak a suttyók olvassák és nem a debreceniek. Mellesleg a maszop adta el a (Napló újságokat amik az mszmp pártlapjai voltak) egy komcsi barát osztrák cégnek ahol tartják is a fos szinvonalat. A debreceni busz közlekedés egy rossz vicc többször volt már, hogy 45 percig vártam egy bizonyos buszra, aztán jött belőle kettő az egyik tömve a második meg üresen. A különböző járatokról átszállni nem lehet mivel a buszosok nem nyitják ki az ajtót csak ha már a másik -amire átszállnának az emberek- elment, tehát jön a várakozás. A buszok közt vannak vadi újak is (azok se egy márkából) de többségük 30 éves ikarusok amik így-úgy át vannak barkácsolva gázosra vagy újjabb diesel motorral szereltre, van egy két szörnyszülött neoplan is amik annyit fogyasztanak mint állat. A fő probléma viszont, hogy a buszsofőrök nagytöbbsége sötét bunkó és elsősorban emiatt alacsony a hajdúvolán szinvonala és ha a dkv nem neveli meg ezeket (mivel átveszi többségüket) akkor ugyanaz a szar lesz mint volt csak új buszokon. A dkv-ról még annyit, hogy múzeális 40 éves villamosokat futtat mái napig, lehet tele vannak pakolva gps-el meg lcd reklámokkal de csak szétcsapják maguk alatt a sint. Az újjab típusú villamosok is lassan már elavultak. A 2.es villamos vonalát meg nagyrészt a meglévőn vezetik át pont a sétálóutcán így ott óriási lesz a villamos forgalom. A városvezetés egy vállalkozássá alakította Debrecent: ami pénzt hoz azt támogatják, (pl: óriási nagy új pláza) ami nem azt nagyívben leszarják (pl: zeneművészeti középiskola 100 éves épülete). Vannak helyszínek ahol nagyon látszik a város fejlődése de van olyan fő utcája is ami pont a fejlődés érdekében évek óta úgy néz ki mint ahol atomcsapás volt. Ja és bicikliút meg alig van, ahol meg van ott is röhejesen rövid és nemsok értelme.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.01. 22:41:01

Figyelmeztetés! Személyes hangvételű, indokolatlan és aránytalan gecizés következik:

Palika, nem ismerem a haon-t, tehát nem az ő védelmükben mondom, de nekem meg az a nagyon suttyó, aki minden sorban két szóba ír egy-egy összetett szót. Szánalmas, biztos a vördtől tanulsz helyesírni.

csapattársait,
Napló-újságokat,
komcsibarát
buszközlekedés
villamosforgalom

A többi helyesírási hibáról most ne beszéljünk.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.01. 22:43:43

Kedves euro4!

"itt érdemes lett volna kihangsúlyozni, hogy nem a BKV csuklós volvoiról van szó, hanem a Volánbuszéról, mivel az előbbi csak EURO3-at tudnak, és iszonyúan füstölnek..."

Azért nem hangsúlyoztam, mert nem tudtam, úgyhogy köszönöm a javítást. Én elhittem a forrásomnak, az éaon-nak, hgy a BKV-s Volvók Euro 4-esek.

ti

elek 2008.10.01. 22:53:09

2011-re állítólag kész lesz az új tuja is, remélem megérjük azt is :-)

látó 2008.10.01. 22:58:03

Ha már az országos médiában is megjelent - végre -, akkor egy-két szót (érintettségből) hozzászólnék.

Nagyon tetszik (pártpolitikai hozzáállástól függetlenül), hogy az ország különböző pontjairól (átlagban) ilyen jó a vélemény városunk fejlődéséről...

Az is igaz, hogy van ennek ára is.
De ha csak a saját családomra vetítek vissza: mi is adósságban vagyunk (hitel); amit persze ki tudunk még fizetni, de miért ne lehetne ez egy várossal is? Mindig csak az adósságállományt emlegetik, a bevételt, a hátteret sosem... Azért van ott mit keresgetni!

Egyet remélek, hogy ettől a fejlesztéstől csak jobb lesz a megyeszékhelyünknek, és példaként járhat minden magyar város előtt...

Lajosunk - úgy gondolom - nem hülye.

Mielőtt bárki megkérdezné: nem, nem vagyok elfogult, pártszimpátia, s egybek révén sem, csak reálisan gondolkodom; mindemellett valóban öröm volt olvasni az "ömlengő" szavakat Debrecenről!

Örülök, hogy itt élhetek... Volt valamikor egy szlogen: Debrecen, az élhető város...

Vannak helyek, városrészek, amikre nem igaz, de az alapvető feladatok ellátására tökéletes.

Üdv!

Káposztakukac 2008.10.01. 23:54:11

utóbbi időben (elmúlt 1-2 év)gyakran jártam debrecenbe és komolyan nem értem, hogy mit fényzeik azt a várost annyira. a legbelsőbb belváros a sétálóutcával meg a kongresszusi központtal tényleg jól sikerült. de azon kívül semmi, de tényleg semmi érdemleges nincs az egész városban. paneltenger az egész. messze van onnan még a nyugat-európa... útminőség meg egyenesen katasztrofálissá vált mára budapesthez képest. bp-n is jó szarok az utak, de legalább a főútvonalakat felújították már. na debrecenben még ezt se sikerült. kósa szerintem egy teljesen átlagos képességű polgármester. semmivel sincs előrébb a város, mint bármelyik normális fejlődést felmutató másik nagyváros magyarországon. csak nekik jobb a marketingjük...

Káposztakukac 2008.10.01. 23:59:16

csendben jegyzem meg, hogy például kecskemét meg, hogy csak adott térségben maradjunk, nyíregyháza például szerintem sokkal de sokkal szebb, élhetőbb, mint debrecen.

D 2008.10.02. 00:35:53

akkor is sopron és pécs a legszebb magyar városok! debrecen meg átlagon aluli, sőt, nincs is ott semmi szép (talán a főtér), üres semmiség az egész és h egy mai fiatal nemtud ottlenni 2 napnál tovább az tény. nemthom h bírnak ott lakni. amugy bp se vmi atomjó, csak azér télleg van élet

Andris · http://www.dfse.hu 2008.10.02. 01:51:46

Akkor már én is okoskodok egyet Debrecenből!

Az, hogy a város fejlődik, az azért is ennyire szembetűnő, mert volt (és még van) honnan! Ugyanakkor a tendencia jó, ezt meglovagolja a média, Kósa pedig él a lehetőséggel.

Az biztos, hogy sok dologban kell még fejlődnünk. Kezdve az emberek mentalitásától az utak állapotán át a köztereinkig. Kell fordítani a lakótelepek szépítésére is, még ha ez ennyire nem is látványos. Ugyanakkor a 2-es villamos a mi "4-es metrónk", mert én már 1993-ban hallottam erről, és azóta is várom a megépülését.

Amin viszont mindenféle felhajtás nélkül akár holnaptól is lehetne változtatni:

-a buszok menetrendje, azok összehangolása. Rengetegszer iszom meg annak a levét, hogy rosszul van kidolgozva az egész (1 pl.: a 10-es az egyetlen busz, ami már utasokat is visz a Doberdó utcára, ennek ellenére gyakorlatilag az összes busz elmegy azelőtt, hogy az esetleges átszállók ki tudnák ezt használni, nem beszélve a várakozási időről).

-közlekedés ritmusának gyorsítása--> sok esetben közel vannak egymáshoz a megállók, a buszok kiesnek a zöldhullámból, egy hosszabb távon utazó utas legalább 5 percet veszít az idejéből

-vevőbarát bérletmegoldások, időarányos jegyek (nem 1 utazásra érvényesítene az ember, hanem adott időre, így bármikor át is szállhat másik buszra)

-ÉJSZAKAI JÁRATOK --> ez a város egyik legnagyobb fogyatékossága! Tudom, hogy VAN RÁ IGÉNY (én is használnám), de sajnos valakinek nagyon jó taxis ismerősei lehetnek...:( Pedig bőven elég lenne óránként 1 villamos, 1-1 db 2-es és 3-as troli, valamint 1-es, 5-ös, 7-es, 24-es, 27-es, 28-as, 31-es és 1 józsai busz, hogy úgy nagyjából mindenkinek kb 10 perces sétára legyen busza éjszakai órában is.

Amin pedig rövid távon könnyen lehetne változtatni:

-több buszsáv -->felgyorsulna a közlekedés

-több bicikliút (ez folyamatban is van)

És szerintem ezek annyira nem kerülnének sokba, de lényegesen jobb lenne a közlekedés szeretett városomban!

Szép estét mindenkinek!

Bozon 2008.10.02. 07:28:31

Az ország másik feléből látva Debrecen szépen fejlődik, és úgy válik a régió központjává, hogy kiindulópontként valójában egy nagy falu körbeépítve lakóteleppel. (Például Nyíregyháza sokkal inkább város, és nagyon meglepődtem azon is, milyen szép, és hogy fejlődik.)

De visszatérve Debrecenre, ha egy városvezetés képes arra, hogy normális üzleti vállalkozásként működtesse a közműcégeit (értsd: hosszú távon fenntarthatóan) és mindezt saját tulajdonban, ha képes eltéríteni egy országos autópályát (M3), ami előbb ér oda (M35), mint az eredeti irányba, ha képes létrehozni az ország kettes számú repterét, ha képes brutális fejlesztéseket kiharcolni a Klinikának (hihetetlen, ahogy fejlődik), ha európai városközpontot épít (ami ugyan nem az én ízlésemnek való, de modern), ha modern tömegközlekedést szervez, és komoly esélye van, hogy odavonz egy világszintű részecskefizikai kutatóközpontot, akkor azt mondom (Dunántúliként, és nem szittyaként), hogy gratulálok hozzá, és példaértékűnek tartom.

laikuss 2008.10.02. 08:32:26

Emberek!!!! A Szélesnek semmi köze nincs az Alfa Buszhoz. Ha nem csak köpködnétek hanem kicsit informálódnátok is akkor talán nem terjesztenétek hülyeségeket.
Az Alfa Busz is MAGYAR cég. A Volán Busznak nem kellett volna szar kínai buszt vennie. Ennyit a hazai piacról és arról hogy milyen cégtől vesznek buszokat.

PioDVD 2008.10.02. 08:33:37

Messziről jött embereknek azt is tudniuk kell, hogy a holding jóvoltából a távhőért, vízért fizető debreceniek az adott szolgáltatáson felül fizetik az élményfürdő, jégpálya, egyéb "jól sikerült" beruházások költségeit is.

Megkérdezném: a pestiek értékelnék-e, ha a távfűtés árát kicsit megemelné Demszky, hogy a Széchenyi fürdőben olcsóbban áztathassák magukat a népek? Avagy kicsit drágább lenne a víz, hogy olcsóbb legyen a vidámpark. Természetesen az olcsóbb szolgáltatást nem csak pestiek veszik igénybe. Konkrétan: szivesen fizetne-e többet a vízért, távhőért, hogy a debreceni, külföldi olcsóbban szórakozhasson? Aki igen-nel válaszol, szivesen várják a debreceni lakosok közé, hiszen garantáltan nem fogmorogni a fenti enomália miatt. (Merthogy normális helyeken a fenti díjakat igyekeznek leszorítani, nem még egyéb szolgáltatások árát is beépíteni.)

Nem mellesleg a nagy fejlődés örömére sikerült olyan kivitelezőt kiválasztani a város csatornázására (na, vajon ki járt jól?), aki ellen rögtön reklamáltak, hogy irreálisan alacsony áron vállalta - csődbe is mentek, a csatornázás pl. a Tócóskertben áll, ki tudja meddig. Holott már talán 1 éve készen kellene lennie.

ChGeri 2008.10.02. 08:38:44

Annyira imádom a huhogókat meg a vészmadarakat, akik nem tudnak örülni semminek... Ezek azok, akik Pesten felülnek a Volvo Alfa Localo-ra, a töküres buszon egyenesen a kakasülőre, aztán verik a nyálukat, hogy még magasabb, mint a régiek. (T. i. a Localo felerészben alacsonypadlós, de ott nagyon.) Ezek azok, akik még nem tettek le az asztalra SEMMIT, é snem is fognak.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.02. 08:53:09

Az szimpatikus, hogy a panelprolikkal fizettetik ki a beruházásokat, meg az olcsó uszodajegyet. Végre ők is adnak valamit a közösbe. :DDDD De alá kéne támasztani adatokkal, hogy hihető kegyen.

pitkin 2008.10.02. 09:04:54

sziasztok !
az alfa buszhoz szélesnek semmi kőze az egy volt volvos svéd emberré valoban a csuklosokat wroclavban gyártják és világ szinvonalú a gyár fejlesztései.egyébbként a csuklosok beváltak pesten is az alfa meg régi és uj tervezőkkel dolgozik a debreceni buszgyártés az nullával egyenlő nem tőke erős nincs szakember gárdája ma néztem a volvo tőbb buszt adott el mint a merci és az irizar egyébbként volvo egyik profila többek kőzőtt a forgalom tervezés és irányitás pl tokio london losangelos azé az nem semmi tehát debrecenben is csak forgalom őssze hangol irányitásán mulik volvos

egy félig debreceni 2008.10.02. 09:11:58

Persze nem egy nagy durranás debrecen, de Kósa alatt építetettek egy csarnokot, ahol a Deep Purple, Iron Maiden, jövőre a Nightwish színvonalú zenekarok léptek fel. Építetettek egy új Műv. Központot, ahol pl. volt a Davinchi kiállítás is, az egész főteret újjáépítették, megvolt a terve az új stadionnak és a pénz is rá, ha itt lett volna az EB, új irodaházak készültek, pl. a British telcom-nak, meg az IT-Services-nek, zsír új piac épült, új fórum színházzal (meg Burger Kinggel, meg KFC-vel érted), plusz lesz mégegy új plázaszerű hülyeség. Mondj egy várost, ahol ilyen fejlődések vannak itthon. Nem vagyok elfogult. A sort is lehetne folytatni például a neutronkutatóval, melyre 3 helyszín van európában, az egyik debrecen és a világon egyedülálló is lenne!

DrPepper 2008.10.02. 11:43:42

Budapestiként figyelemmel végigolvasva az összes kommentet eldöntöttem: a következő hétvégét családommal Debrecenben töltöm. Tud valaki egy kellemes, nem túl drága szállodát ajánlani?

SSra 2008.10.02. 13:40:47

Fontos megkülönböztetni a produktív beruházást, az improduktívtól. Aki nem ismeri Debrecent, az azt hiszi oda eljött Kánaán. Az ottani beruházások nagy részének nincs multiplikátor hatása, és aki azt hiszi, csak a rendelkezésre álló pénzt lehet elkölteni, az lassan felébredhetne. Azt pedig, hogy a régi buszokkal miért nem lehet a szolgáltatást tovább folytatni, és miért kell új busz, leginkább a választásokkal lehet indokolni, nem pedig a hatékonysági mutatókkal.

egy félig debreceni 2008.10.02. 15:12:37

A doc pepper egy jó kis itóka. Sajnos ajánlani nem tok, abban nem vagyok jártas. Kérdezz londoni szállásal kapcs :-)

kumming 2008.10.02. 15:19:44

Őrnagy Őrnagy

Nézd meg mennyi a távhődij Debrecenben. Az országban az egyik legdrágább, holott annak idején azt mondták, hogy ha a holdingban lesz a hőerőmű, akkor sokkal olcsóbb lesz a távhő. Hát tévedtek, és ez vár a tömegközlekedésre is.

9-143 2008.10.02. 19:53:29

Szegeden is majdnem meglépték ugyanezt, ott végül a Tisza Volán bedobott egy alacsonyabb ajánlatot és nyert 8 évre. Az SZKT a VT-Transman-nal indult, ott lett volna 15m-es busz is.
Végül most az elektromos közlekedési nagyprojekttel lesz villamos pálya felújítás, építés, 1.5 új trolivonal.
Debrecen most ezt lépte, azt lehet kívánni csak, hogy tényleg megvalósítsák az igéreteket, és ne csalódjon nagyot senki sem.

Nagyzee 2008.10.04. 11:11:16

Debreceniként az nem világos számomra, hogy miért nem lehet a Hajdú Volán buszainak legalább egy részét átvenni. Van köztük bőven olyan, amely helyközi közlekedésre nem igazán alkalmas. Kicsit pazarlásnak tűnik a dolog. No meg, ahogy nézem, a kapacitás is csökkeni fog egy kicsit.

A 2-es villamos pedig már megint elkészül 2 éven belül? Na ne már! Ha tudnátok, hogy már hányszor ígérték, hogy na most aztán tényleg megépül. Aztán valahogy mégsem. Kósának is a 98-as kampányában már fő motívum volt.

Összességében azt kell mondanom, hogy tényleg fejlődik Debrecen, de sokszor inkább ilyen kirakat-jellegű a dolog. Az meg vicces, hogy nem debreceniek Debrecent emlegetik a nagy magyar csodaként.

Szerintem Kósa egyáltalán nem egy kiemelkedő politikus, de úgy néz ki, még ezzel is bőven a magyar átlag fölött van sajnos, szóval rosszul nem jártunk vele.

Dani 2008.10.04. 22:39:01

Debrecen az a város, ahol látni a fejlődést. Nyíregyháza bár tiszta, de semmi fejlődés nincs a városban, ugyanolyan mint 20 évvel ezelőtt. Ha pedig az adósságról beszélünk beszéljünk a kosz és a teljesen idejét múlt lepukkantság városáról: Miskolcról.

egy debreceni diák 2008.10.06. 22:00:49

Szép estét / napot kívánok mindenkinek!

Én napi 2 órát utazom a Hajdú Volán Zrt. autóbuszaival. Tehát ne olyan szóljon bele a buszok minőségébe aki évente lát egyet belőle 100 méterről, nagy ívben elkerülve, mert koszosak és büdösek.
A találgatásoknak semmi értelmét sem látom, arra nem lehet semmit alapozni.
A 2-es villamos ígérgetéseiről annyit szeretnék szólni, hogy nem egyik napról a másikra megy. Ma eltervezem és holnap már utazhatsz is rajta. Ez olyan mint az autópálya. Hosszas tervezés és egyéb procedúrák után, amit még a Fidesz kezdett el, kormányváltás során az átadásokkal az MSzP learatta a babérokat.
Napjainkban a politika mindenhol jelen van, de szörnyű azt látni, hogy a nemzetet szakítja ketté a befolyásolható választópolgárok miatt.
Mindent meg lehet békésen oldani, csak senki sem akarja. És most mindeki nézzen magába!
Visszatérve a buszokra:
A Hajdú Volán Zrt. a helyi közlekedtetésű autóbuszait értékesíti, és egy részét bevonja a távolsági / helyközi járatok szolgálatába.

Sok sikert kívánok minden településnek, és Magyarországnak is a fejlődés terén!

szmmm 2008.10.12. 19:08:56

már 2000 táján tervben volt a hv kiiktatása, a 2 es villamos épitése, és még mindig kell várni egy évet?
a 2es villamos 2010 es átadásárol akkor beszéljenek ha már legalább el lesz kezdve az ásás, lehet h 2010 a kezdés éve lesz . Tudjuk már egyáltalán hol fog menni ? Akkor mikor is kezdik építeni?
egyesek abban a hitben élnek még most is h a dkv-é a busz is.
várhato vajon a radikális járatsűrítés? mert ezek a 30 perces követési idök nem jönnek be valahogy.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2008.10.12. 19:59:53

Már azt hittem, hogy a DKV, a MJT-től vásárolna buszokat, nem külföldről.