Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.10.02. 12:00 erminavet

Kipróbáltam a Megyeri hidat és a 204-est

Egy elsőnapos busz mindig lehet érdekes. Tegnap a délutáni csúcsban a Békásmegyer felé tartó 204-es például szépen beállt az Újpesti, Bagaria utcai megállóba (ajtó nem nyílt, mert se le- se felszálló utas nem volt), a sofőr előírásszerű ruhájában elegánsan kiperdült a helyéről, mintha színpadon lenne, zengő baritonján valami ilyesmit mondott:

Kedves utasaink, szeretném még egyszer felhívni a figyelmüket ara, hogy ez egy új járat, a Megyeri hídon fogunk átmenni, aki a 104-es útvonalán kíván utazni, az most még átszállhat ebben a megállóban.

A hatást csak az rontotta el, amikor sokkal halkabban hozzátette: „Tudja valaki, hogy merre megyünk, mert akkor legyen szíves mutassa az utat!”

Erre persze mondhatnánk, hogy felháborító, és tényleg, miért nem tudnak egy fénymásolt útvonaltérképet adni a sofőrnek, vagy miért nem magyarázzák el neki, vagy jöjjön vele valaki, aki tudja, vagy mittudomén. De tulajdonképpen nincs ezzel baj, ilyen emberi módon meg lehet oldani a problémát, minden ment, mint a karikacsapás. Voltunk vagy 15-en a buszon, szóval akadt jelentkező.

(Egyébként a mostani paraméterkönyv-változás idején már másodszor esik ez meg velem, a múltkor – az akkor már hetek óta így járó - 212-esnek átnevezett 12-es budai óriáshurkos hosszabbítását próbáltam ki, én voltam az egyetlen utas, így a beugró vezér tőlem kért segítséget. A baj csak az volt, hogy egy rövid szakaszt én se ismertem még, így kínomban a VEKE-s Vitézy Dávidod hívtam föl, ő irányította a buszt a mobilomon és rajtam keresztül, bár felügyelőbizottsági tagként nem ez a feladata.)

A híd is szép, nekem tetszik, na most erről nem lehet többet írni.

Híd, lábak, képek!
 

Aztán lekanyarodtunk Budán Békás felé a 11-es útra, beálltunk a dugóba. A Heltai térre balra kanyarodó sávból vagy négy-öt lámpaváltásra jutottunk túl. Azért lehet, hogy az új buszjárat kedvéért érdemes lenne némileg állítani a lámpát.

Nagy-nagy fekete pontot akartam adni a BKV-nak arra, hogy az internetes menetrendbe jól láthatóan találomra adták meg a megállók perctávolságát, így az utolsó megállóköz ugyanúgy 3 perc lett a fölhajtással, híddal, lehajtással együtt, mint a korábbiak. A valóságban viszont én 21 percet mértem.

Ma reggel még így volt a honlapon, de délre kijavították (nálunk 22 perc), úgyhogy a fekete mellé egy (kisebb) piros pont is dukál.

31 komment

Címkék: busz híd közút városi közlekedés utastájékoztatás paraméterkönyv


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr55692332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zozi 2008.10.02. 12:53:06

Jó napot, kedves utastársaim!
Nálunk a híd átadása Székesdűlőn (BP-hez tartozik) természetes környezeti ártalom növekedéssel(zaj, légszennyezettség stb) jár ,de egyúttal a bkv-s közlekedési kapcsolatunkat is mondhatni teljesen leamortizálta, a 104-es busz menetrendje 2008.10.01-től ismét változott 09.06-a után, már az előző is ritkulást hozott, de a mostani egyszerűen elfogadhatatlan!, a járatok számát megfelezve közlekednek felváltva az új 204-es járattal(Békásmegyer), habár a közös Váci úti szakaszon maradt a járatsűrűség, a kimardó részeken( Vízművek ltp, Székesdűlő) élők számára a híd átadása negatívumot hozott a tömegközlekedésben.(gyalog az első közös megálló kb. 2-2.5 km-re található közvilágítás nélküli országúti szakasszal, ami kb 1 km) A Volánbuszos verzió nem megfelelő a fentiekben említett zsúfoltság és menetrendi problémák + további költségnövekedés miatt.
A Megyeri híd pesti oldalán(ez biztos, gondolom a túlsó parton sem) pedig nem alakítottak ki buszmegállót, ami pedig akár megoldás is lehetne a mi kis problémánkra + ideglenesen biztosíthatná a tömegközlekedési kapcsolatot az észak Pest megyei települések között./ Csak erre már nem futotta 63 Mrd-ból /
Emiatt aki megteheti, át fog ülni autóba(akár egyedül is), ezáltal tovább csökkentve a járat kihasználtságát (+ növelve a kis forgalmat stb),és már lesz is indok megszüntetni a járatot, ha ilyen lesz a bkv-s kapcsolat (204-es busz menetrend) Újpest és Békásmegyer között max a "csúcsidőkben" 2-2 óra lesz érdemes használni, habár a dugók miatt ez is kérőjeles, tehát...
Ami Újpest Városkaput érinti egyszerűen borzalmas a rázúduló busz forgalom (bkv és volán) és "P+R" parkoló? miatt, mivel nem teremtették meg a feltételeket, sem fogalomtechnika, sem utasok szempontjából. Itt is látszik, "fővárosunk" gondoskodása a peremkerületekről, csak az értékes belső részeket tehermentesíteni a forgalom (tervezett dugódíj, teherforgalom kitiltása), kosz, szenny stb alól, ezáltal a külső részeken élők életkörülményeit rontva és nem törődve velük./ Ez nem a kirakat! /

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.10.02. 13:26:02

A BKV honlapján található "térképes megjelenítés" nem tud mit kezdeni a 204-es busszal. Miért?
A járat egyébként elméletileg maga a tökély számomra: Rákospalotán lakom és Békásmegyerre járok iskolába - ergo nincs több egyes villamosozás, hévezés.

Higany 2008.10.02. 14:00:29

A városkapunál levő P+R parkolóból mintha le is nyestek volna egy keveset, hogy irodaházat építhessenek... Én kis naív azt hittem ez valami felújítás amikor először szembesültem azzal, hogy a parkoló egy jelentős része le van zárva, aztán a minap láttam, hogy kinőtt onnan egy épület... Így kell ezt!

A 2008.10.02. 14:37:30

Teljesen emberi magatartás a sofőrtől. Gyerekkoromban egyszer a távolsági buszon szól a sofőr az utasoknak, hogy helyezttesítőként ugrott be és legyenek szívesek szólni, hogy mikor merre és melyik megállókban kell megállni.

Meg egyszer olyan is volt egy farossal, hogy elromlott a hátramenet a váltóban, ezért a faluban a megálló után nem megfordult, hanem továbbment és a falu végén a szántáson keresztül mentünk vissza a műútra.

A buszvezető megmutatta durván,
hogyan kell farossal csapatni a murván.

IS 2008.10.02. 14:41:40

"Erre persze mondhatnánk, hogy felháborító, és tényleg, miért nem tudnak egy fénymásolt útvonaltérképet adni a sofőrnek, vagy miért nem magyarázzák el neki, vagy jöjjön vele valaki, aki tudja, vagy mittudomén. De tulajdonképpen nincs ezzel baj, ilyen emberi módon meg lehet oldani a problémát,"

Apám! Végre egy emberi hang. A Homárnak, meg a Subbanak, meg a blogok 95%-nak ezt tanítani kellene. Megértés, emberek vagyunk.

Bummer 2008.10.02. 14:49:44

Hát azt a békási kereszteződést nagyon nem kalkulálták bele ebbe a hídba. Oda körforgalmat kellett volna építeni.

stephen 2008.10.02. 14:51:02

Van rendes neve a hídnak, Colbert Híd

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.10.02. 14:51:26

Tőlem a 194-es sofőrje kérdezte meg hétfőn, hogy merre is kell menni.

Sajnálattal közöltem vele, hogy ugyan úgy először vagyok a vonalon, mint ő:)

Utána kerestünk egy utast, aki segített neki szerencsére.

massa 2008.10.02. 15:03:38

igaza van a sofornek pestrol budara menet én is eltévedtem ótóval nem tudtam felhajtani a nullásrol..nincs kitáblázva. sztem aki nem a békás ill. kornyeken lakik az semmit nem nyer mert békésrol befelé kegyetlen dugo van.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.02. 15:04:31

Én már 15 éve is "idegenvezettem" 78-ast, nincs ebben sok új...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.02. 15:21:37

Holnap járok arra, úgyhogy megnézem magamnak az új csodahidunkat, átgurulok Budára, aztán vissza. :)

AmandaDiaz 2008.10.02. 15:25:27

Dunakesziről jövök minden nap Békásmegyerre dolgozni. A 204-es buszra az Ungvári utcánál átszállva próbálkoztam ma reggel, de 25 percet kellett várni a csatlakozásra. Végeredményképpen 5 perccel hamarabb értem be a munkahelyre, mintha az eddigi metró-villamos-134-es megoldással jöttem volna. Ha hidegebb lesz, inkább kerülök továbbra is.
És a buszmegállóban persze rosszul van feltüntetve a menetidő...

Hegyirablo 2008.10.02. 15:31:03

Húú, te ismered a Vitézyt? A számát is tudod és szoktatok beszélni is???!!! Azta, hogy irigyellek most!!!

Köszönjük, hogy megosztottad ezt velünk.

Most sajnos mennem kell, orbán már 10 perce vár rám, aztán vacsora Gyurcsánnyal, és éjjel még egy műholdas konferencia Bushal, az időeltolódás miatt.

utazó kiskövet 2008.10.02. 15:49:21

Szerintem ez így van rendjén: ha a sofőr nem tud, akkor kérdez, utasok (kollégák) segítenek. Ha nem tudnak, akkor Tevan felhívja Vitézyt (vagy akárki tudort), és megoldják. Tevan pedig nemcsak fikáz (mint néhányan körülötte), hanem megemlíti a hiba kijavítását is. Istenem, egy pillanatra kultúrországban éreztem magam.

Rocko- 2008.10.02. 16:00:08

Epikurosz 2008.10.02. 15:24:42
mit kezdjek egy tolyotával?

jegeket_bérleteket 2008.10.02. 16:06:36

Nosztalgikus hangulatom támadt... :-)

1982 és 85 között léteztek a BKV-nak T jelzésű "telkes" gyorsjáratai, amik csak hétvégén jártak, Törökbálintra, Nagykovácsiba, Solymárra és talán Budaörsre. Egyszer vasárnap kora délután én voltam az egyetlen utas a T2-es Moszkva téri (Vátfok utcai) végállomásán, ráadásul a vezér még életében nem járt a vonalnak a környékén sem. Természetesen a külső végállomásig kellett kalauzolnom.

Persze motoszkált bennem a kisördög, hogy hazáig kellene vitetnem magam, hogy a ház előtt tegyen ki. :-)))

(Összességében viszont ez azt jelzi, hogy a posztíró által felvetett probléma... hogy úgy mondjam... nem új keletű a BKV-nál.)

Dzsihád Joe 2008.10.02. 16:20:08

A budai oldalon, Cora előtti körforgalom megfogja az egész hid forgalmát, a pesti hídfőig...

Mikrobi 2008.10.02. 16:36:37

Azta, te tudod a Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottsága tagjának a telefonszámát? Megadooood? Naaaaaaaaa!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.02. 17:46:08

Epikurosz 2008.10.02. 15:24:42
Nem hiszem, hogy az iGO-hoz máris lenne friss térkép, a turistautak.hu -s térképen viszont biztos rajta van, csak azt meg az iGO nem tudja megenni. :)

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.10.02. 19:54:52

Két kattintás alatt találtam egy telefonszámot Vitézyhez...

Débésenker 2008.10.03. 07:33:15

@ Zozi:
"A Volánbuszos verzió nem megfelelő a fentiekben említett zsúfoltság és menetrendi problémák + további költségnövekedés miatt."

A Budapesti Egyesített Bérlet minimális összeggel kerül többe és a Volánbusz járatok jelentős részét igénybe lehet venni. Most mi lenne, ha úgy lenne itt is, mint Bécsben, hogy a külső területeken csak a városban csak a Volán szolgáltat?

zozi 2008.10.03. 08:51:41

Kedves Débésenker!

1.Ha így lenne Bp-en, akkor nem reklamálna az ember/amikor még az agglomeráció bizonyos részein is bkv járatok vannak(Budaörs,Budakeszi stb)/, de amikor egy szolgáltatást jelentősen csökkentenek, akkor felháborodik.Pl. ma reggel Székesdűlőnél a 7.00-ás 104-es busz technikai okból kimaradt, így 50 perc telt el 2 járat indulása között, ezért sokan késnek el munkából( ennek következményét senki nem kompenzálja), iskolából stb., ezért kocsiba kellett szállnunk ennek a költségét én, az egyéb következményeit/újabb autó az utakon/ a környezet viseli.A menetrendet meg lehet nézni a bkv honlapján/ a járatokat megfelezték/.
2. A Volánbuszok reggeli csúcsban meg sem állnak nálunk, mert annyira tömve vannak, ráadásul azok is nagyon "összehangoltan"/ 3 járat egymás után 20 perc semmi/ közlekednek. Akinek véletlenül a munkáltatója fizeti az éves bérletet ill. akinek éves van, az nem tud egyesítettet venni az év közepén , továbbá nem mindenhol rugalmasak a vezetők. Szerintem meg, miért fizessek többet bp-i létemre, mint más bp-i azért, hogy haza, munkába, iskolába, orvoshoz stb tudjak menni/ csak azért mert itt volt lehetőségem otthont teremteni elsősorban anyagi szempontból!/.

utazó kiskövet 2008.10.03. 13:55:14

zozi: Székesdűlő a főváros elég szerencsétlen helyzetű területe, igazából sem Budapesthez, sem Dunakeszihez nem tartozik. Rosszak az útjai, alig van közlekedése, és ipari ingatlanok veszik körbe. Nem véletlen, hogy olcsón lehet azon a környéken házhoz jutni. Azt hiszem erre mondják, hogy valamit valamiért.
A témához kapcsolódva: van egy tökös képviselőtök, nyomjátok az önkormányzatot, hogy rendeljenek több buszt arra a vidékre.

zozi 2008.10.03. 14:23:43

Kösz a tanácsot rajta leszek!
Egyetértek veled, csak azt nehéz megemészteni, hogy a tömegközlekedési kapcsolatunkat tönkreteszik! Fejlődés helyett visszafejlődés, így lehet sírni, hogy sok az autó Budapesten!

Budafoki 2008.10.03. 15:33:48

Zozi!

Az említett 104-es nem maradt ki, csak 15 perccel később, 7.15-re ért ki a tartalék Székesdűlőre, hogy pótolja.

Térképet keresett már valaki a neten a Megyeri hídról? Én igen. Nem találtam. (Aki talál, linkelje ide! Köszi!) Szerintem ezért nem volt a járművezetőnél sem. (Egyébként azt mondják az ismerőseim, nem nehéz odatalálni.)

vaandor 2008.10.03. 20:21:00

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=tasz%C3%A1r&sll=47.472677,19.060013&sspn=0.009645,0.027015&ie=UTF8&ll=47.603443,19.083853&spn=0.020371,0.054932&t=h&z=15

A jobb parti hídfő építése látszik rajta. A bal parton meg az E77-tel jelzett út kanyarjába torkollik csomóponttal. (A kanyarból a 2-es -> 0-ás felhajtóág lett).
Pest felől egyszerűen követni kell az új 2-es utat (az a főútvonal), és NEM lekanyarodni balra a régi Vácira.* Később pedig NEM jobbra tartani az M0 felé.

(*Kivéve bringával! Azzal pont, hogy onnan van feljárás!)

utazó kiskövet 2008.10.03. 21:05:38

Meg lehet a bkv-nak is levelet írni, de annak kisebb a hatása. Mert végső soron a fővárosi önkormányzat a megrendelő, és a bkv azt teszi, amit a közgyűlés megrendel tőle.

Terapeuta 2008.10.04. 15:29:26

Én is leginkább azt hangsúlyoznám, hogy pesten a híd szinte sehogy nincs kitáblázva...ha lett volna egy "Esztergom", uram bocsá "Békásmegyer" felirat, kérdezni se kellett volna (a hídon már van). A járművezető teljesen korrekt volt...

katka77 2009.08.30. 19:14:15

Sziasztok! Nekem segítség kéne ahhoz,hogy hogyan lehetne felmenni a hídra (a legtetejére)fotokat készíteni. Ha valaki tudna informáciot kérem segytsen,nagyon fontos lenne! Köszönöm
süti beállítások módosítása