Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.10.08. 10:00 erminavet

Egy cseh magánvasútnál dolgozik Devecz Miklós

Devecz Miklós a MÁV személyszállítási részlegének (a mai MÁV Start ősének) egykori főigazgatója, a Hídépítő Zrt. volt irányítója egy elsősorban teherszállítással foglalkozó csehországi vasúttársaság, az OKD, Doprava menedzsere, értesült a Kötött pálya.

A magyar közlekedési szakember szeptember eleje óta vasúti tanácsadó a már a szocializmusban is létező vállalatnál. (A társaság tuladonjoga jelenleg egy nagyvállalkozó és egy pénzügyi befektető kezében van.) Devecz azt is elmondta a Kötött pályának, hogy egy fejvadász cég találta meg e posztra, ahol főnöke is magyar, a korábban a Waberer's Holdingnál hasonló beosztást betöltő Boros Attila a vezérigazgató.

Az ostravai cég egy bányavállalat iparvasútjaként jött létre, a rendszerváltás óta azonban fokozatosan tágul a horizontjuk. Jelenleg körülbelül egyharmad részt tesz ki az eredeti tevékenység, további egyharmadot a belföldi, csehországi árufuvarozás, és szintén ilyen nagyságrendű a nemzetközi szállítás.

Devecz szerint elsődleges céljuk a további nemzetközi terjeszkedés, elsősorban a visegrádi országok felé (tehát a magyar piacra is) "és tovább" Kelet-Köép-Európába. A vállalkozás egy mellékvonalon személyszállítást is nyújt. Az OKDD-nél 1900-an dolgoznak, 2700 tehervagonjuk és 120 mozdonyuk. Főleg Skoda gyártmányú dízelek, egy részüket már felújították, új motorral is fölszerelték (remotizálták).

Személyesebb témákra áttérve az egyetemet Lengyelországban elvégző Devecz Miklós kérdésünkre azt válaszolta, hogy a két nyugati szláv nyelv hasonlóságát kihasználva tanul csehül, és már egészen jól is ért Hrabal dallamos nyelvén.

Tevan Imre: IMG 7007

Devecz, aki a MÁV-nál a progresszív és maradi erők harcában egyértelműen az előbbieket képviselte, és kulcsszerepet játszott az utasbarát, ütemes menetrend ügyének előregördítésében, azt is elmondta, hogy lélekben nem szakadt el a magyar vasúttól. Állást nem akart foglalni, legfeljebb a témák felsorolásával érzékeltette diplomatikusan, miként vélekedik: "tudom, mi történt a Magyar Vasúti Hivatallal, a MÁV-val, hogyan készül a jövő évi menetrend.

Annyit azonban hozzátett: a közép-európai vasutaknak éppen ideje lenne felgyorsulniuk, ha életben akarnak maradni a 21. században, és ki akarják használni földrajzi adottságaikat.

58 komment

Címkék: politika csehország karrier vasút ütemes menetrend mvh


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr19702537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 11:11:50

Bocsánat, nagy udvariatlanság a saját posztomat lekommentálni azonnal, de a korábbi tapasztalatok erre késztetnek.

Tehát. Tudom, hogy sok vasutas gyűlöli Deveczet. Főleg a lusták és a frusztáltak. Oké, gyűlöljétek magatokba, de most nem kell ennek hangot adni itt kommentként.

Másrészt elhiszem, hogy vannak Devecznek is rossz tulajdonságai, mindenkinek vannak, biztos hozott rossz döntéseket is.

Harmadszor, tudom, hogy nem ő találta ki az ütemes menetrendet.

Az ő érdeme az, hogy nem vasutasként képes volt fölfogni, hogy mi az, és mivel jónak gondolta, mert a szolgáltató SzeSza számára üzletileg hasznosnak vélte (igaza is lett), és neki ez volt a célja, nem az, hogy lopjon és nem az, hogy jót tegyen a lusta vasutasokkal, pártolta, és az eddigi legnagyobb előrehaladást érte el.

Na ebben különbözik a többi MÁV-os, minisztériumi, RKI-s főnöktől.

Úgyhogy ezeknek és sameszaiknak, szakszervezeti láblógatóknak és fórumos okoskodóknak most nem kell kommentelni.

ti

pitiáner 2008.10.08. 11:12:07

közlekedési szakember, BRUHAHAHA

pitiáner 2008.10.08. 11:13:18

jaj, most olvasom, hogy nem szabad írnom, bocs

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.10.08. 11:18:14

Vasúti tanácsadó, BRUHAHAHA. Ooops, én se írhatok, bocs.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.10.08. 11:19:19

Illetve én írhatok, hiszen erminavet is azt írta, hogy "nem vasutas".

pitiáner 2008.10.08. 11:21:30

mechba: de a sameszuk vagy, őgyhogy mégsem :)

pitiáner 2008.10.08. 11:24:46

ugye jól emlékszem, hogy ő utazott Kínába több hétr a vasút pénzén? végülis nem lopás.

Lutra 2008.10.08. 11:34:10

Én írhatok, mert semmi közöm a vasúthoz. Annyira, hogy már nem is tudom hány éve nem ültem vonaton. Viszont az nagyon bassza a csőrömet, mikor olvasom, hogy hány milliárd támogatást kap évente a vasút. És ez így megy sok éve. Egyszer kiszámoltam, 50 ezer forint jut éves szinten a családunkra. Durva. Tudom, hogy összetett a probléma, de mégis vérlázító, hogy tök veszteséges vonalakat sem lehet felszámolni.

Másrészt elgondolkodtató, hogy a magyarországon megbukott, illetve buktatott managereket rendre alkalmazzák sikeres cégek. Ott már nem buták? Nem hoznak rossz döntéseket? Nem lehet, hogy azok hozták a rossz döntéseket, akik kirugták őket?

Lova 2008.10.08. 11:53:14

A jelenlegi kormánynak bevallottan nem prioritás most a vasúti közlekedés (és a MÁV) fejlesztése és rendbetétele - lásd GYF szeptemberi beszédét a Közgázon.
Az autópálya-fejlesztéseknek most egy időre vége, utána remélem végre nekiállnak rendbetenni ezt a területet is. Csak jó hatása lenne szolgáltatási szinvonal, költségvetési hatások és korrupció visszaszorítsa területén is.
Ha a másik oldal nyeri a következő választást, szerintem ők is meg akarják majd oldani a problémát, de ehhez az kell hogy a közvélemény a változások és ne azok akadályozói mellé álljon.

Nyitott szem (törölt) 2008.10.08. 11:56:12

A baráti Csehszlovákiában felújítják a nemzetközi korridorokat - nemcsak az állomásokat, a pályát is.
A baráti Csehszlovákiában Pendolinoval luxusszolgáltatást nyújtanak az utasoknak.
A baráti Csehszlovákiában az (állam)vasúti marketinget egy multinál trenírozott csapat viszi, akik azt gondolják, hogy az utasnak kell valamit adni a pénzéért.
A baráti Csehszlovákiában nem rombolták le a mozdonygyártást, sőt a hazait veszik a Siemens/Bombi/Alstom helyett
A baráti Csehszlovákiában hazai bizbert használnak
A baráti Csehszlovákiában évek óta növekszik az utas és tonnakilométer is
A baráti Csehszlovákiában hagyják a vasútnál dolgozni azt, aki változtatni mer(akar)
A baráti Csehszlovákiában kért menedékjogot Devecz Miklós...

Végány 2008.10.08. 12:00:57

Ezen durván kiakadtam. Mondhatni "Mi a fasz ez bazzeg?". Az teljesen oké, hogy a cikkíró minden cikkében nyalja Devecz úr seggét, aki pedig nem ért vele egyet bármilyen szempontból az szimplán lusta vasutas/tolvaj. Végül is egy cikkíróval szemben nem követelmény hogy elfogulatlan legyen, az eddigi cikkeit úgyhogy informatívnak találtam. De a végén a saját comentjével kiakasztott nem kicsit. "Nekik nem kell kommentelni..." legközeleb meg már meg is tiljta hogy hozzászoljon aki más véleményen van. Ha nem Devecz úr fizetett PR-osa, hanem újságíró lenne az illető akkor vegyen már annyi fáradtságot, hogy gondolkozzon el a szólásszabadságról, cenzúráról. Neki igazán tudni kéne azt értékelni.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 12:02:05

VKÚ!

Zseniális! Különösen ez tetszett:

A baráti Csehszlovákiában nem rombolták le a mozdonygyártást, sőt a hazait veszik a Siemens/Bombi/Alstom helyett.

:-)

utazó kiskövet 2008.10.08. 12:04:01

Devecz szerintem remek vezető, aki nagyon vágyott arra, hogy a cégnél dolgozó emberek ne a régen berögződött vasutas szellemben dolgozzanak (gyk: csinálja más), hanem az utasok és a cég pénzügyi eredményei érdekében dolgozott. Szerintem ez elsősorban azoknak fájt, akik szerint a MÁV és utódcégei elsősorban arra valók, hogy az ott dolgozóknak biztos menedéket nyújtson a munkanélküliség ellen.

pitiáner 2008.10.08. 12:04:55

Végány: vigyázz, mert egy hasonló kommentért már a k.anyjába küldött valakit Újságíró úr.

consul 2008.10.08. 12:05:03

Egy vasúti vezetőnek nem a vasutasok, hanem az UTASOK érdekeit kell szem előtt tartani. Az állandóan hőbörgő vasúti dolgozókat meg egyszer 's mindenkorra levegőnek kell nézni, ahogyan a MÁV jelenlegi vezetése is teszi.

Devecz csupa olyan intézkedést hozott, ami az utazási feltételek javítása irányába hatott. Szerencsétlenségére felmorzsolódott a maradi vasutas slepp ellenállásán.

Kocsis Istvánt kellene a MÁV élére ültetni a másik hárombetűs cég középvezetésében egy hónap alatt rendet rakott: aki egyszer ellenkezett vele ("eddig úgy szoktuk" kezdetű mondat) azt nagyívben kihajította a cégtől. Ez a helyes vezetői magatartás: az utasításokat végre kell hajtani és hajtatni, aki nem teszi az szabotál és nem való oda.

Árulja el nekem valaki, hogy miért jogosultak a nyavalyás vasutasok az ingyen vasúti jegyre? Főleg 1. osztályon. Az én pénzemből... Az is röhej, hogy egy mozdonyvezető többet keres egy orvosnál, de még egy minisztériumi osztályvezetőnél is! Miért? Kár a felelősséges dumával jönni, mert a felsorolt két állás is legalább akkora felelősséget és milliószor nagyobb szaktudást igényel.

Végány 2008.10.08. 12:05:49

Hát a jövő évi költségvetésben az idei 120hoz képest 260 milliárd van előirányozva a vasútnak, így várhatóan el tudnak kezdeni végre a sorvadás helyett fejlesztésekkel foglalkozni. Legalábbis nem az anyagiak lesznek ennek az akadályai.

ABDI 2008.10.08. 12:07:14

én csak drukkolok neki. naponta vonatozok és tényleg egy öskövület a máv. mindenki fizet az adóssága miatt. a lusta és léhütő vasutasok, régi begyöpösödött öregek tesznek tönkre sokmindent.... tekintve hogy állami. és hogy visznek mindent. az ütemes menetrendhez. lehetne picit hatékonyabb is. viszont: régen kettő kaller unatkozott a vonaton sokszor.. most több járat miatt gyakran egy van. és érdekes már dolgozik akár egy 40km-es távon is. sok vasutas ezért szidhatja ahogy szerepel az irásban. mert dolgozni kell(ene) mint mindenkinek aki fizetést kap. ja és mellette az sem tetszik a "tisztelt" cégnek, hogy szolgáltatást végez, utasokkal vagyis emberekkel foglalkozik. ergo a személyzet nyomora: evett a gyerek stb... nem rám tartozik. továbbá informáicót normálisat adjon ha valaki hozzáfordul stb.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 12:17:15

Piti!

Majdnem igazad van, ha valaki korrupcióval vádol, akkor annak jár az anyázás. Itt csak kérdésként fogalmazódik meg a pr-es. De örülök, hogy figyelsz helyettem!

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.10.08. 12:18:29

Consul:
"Devecz csupa olyan intézkedést hozott, ami az utazási feltételek javítása irányába hatott."

Végletekig meghatódtam ezen. Devecz meghozta az intézkedést, azaz aláírta a papírt, amivel kiadta a rendelkezést. Ezzel korántsem az ő agyából kipattant témának tekinthetjük a dolgot, nem?

Utazási feltételek javítása: Utaztál már Bp-ről Sátorljaújhelyre vagy Bajára Desiroval? Ajánlanám, aztán eldöntheted, hogy visszasírod-e a régi puha párnás kocsikat... Sajnos a trend folytatódik, legújabban az egriek szívnak hasonlót.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 12:24:14

Végány!

Oké, kiakadtál, értem.

Azért a sajtóról alkotott képed, hm, kissé nem felel meg az általánosan elfogadottnak.

Hogy jön ide a szólásszabadság? Pláne a cenzúra. Ez az én blogom. Teljesen elfogadott, hogy sok blogban moderálják a hozzászólásokat. Itt most ilyen nem történt. És egyáltalán, nem is kötelező, hogy lehessen kommentelni. A Kötött pálya gyakorlata meglehetősen liberális, még bejelentkezni se kell.

A sajtószabadság nem úgy valósul meg egyébként, hogy te azt írsz az én cikkem (ha már így nevezed a posztot) alá, amit akarsz.

Hanem úgy, hogy te is indíthatsz blogot (ha már összekeverjük a kettőt, nincs ellenemre), újságot.

A modern médiajog egyedül ott próbál bármiféle "kiegyensúlyozottságot" számon kérni, ahol szűkös erőforrás, állami támogatás van. (Pl. közszolgálati tévé.)

Egy blog meg aztán nyugodtan lehet elfogult, hiszen indítható ellenkezőleg elfogult blog is.

ti

ABDI 2008.10.08. 12:26:48

utazási feltételek. a flirt talent ülések is kényelmetlenek. de ha elővárosinak szánták... akkor minek futkos 140 km-eket. rövid távon kibirhatóó. de bp-győr távolságon már nem biztos. a régi pihe puha párnás kocsik: télleg jobbak voltak. az egyikben volt világítás a másikban fűtés télen egy vonaton belül :-) igy mindig tudtam dönteni, hogy aludjak vagy melegedjek az ut alatt. 2 együtt ritkán volt

Marcellka 2008.10.08. 12:38:47

Egy idoben (nem is olyan regen) sokat utazgattam Csehorszgban vonattal, cseh baratno meg atjart ide.
Haaaaat. Nem volt elragadtatva, en viszont igen....
Az hogy par eve nalunk meg X kmre adtak a jegyet, nem tol-ig, hat az volt a csucs neki. De a kosz, a szar allomasepuletek, a regi vagonok is tetszettek volna neki, ha egy szovjet filmen latja, nem az altalam neki elozetesen talan tul szepen lefestett Magyarorszagon....
Summa summarum, arra jutottunk, hogy a cseh vasut jobb (sot az orszga is, de ez mas tema, errol volt egy tuti cikk az indexen is egyszer).
Anelkul, hogy ismernem a vita reszleteit, a "prgoressziv vs maradi" felutes most mar meg is magyarazta nekem, hogy miert.... Es remelem, sokan fogjak kiszmaolni azt, amit Lutra is kiszamolt, es a magyar adofizetok (mert utasok mar nincsenek sokan ahogy elnezem) fellazadnak.

unalmas 2008.10.08. 12:43:36

Kedves fikázók!
Azért felesleges itt írkálnatok századszorra is, mert mindig ugyanazokat böfögitek vissza, amik egyrészét meg is cáfolták már mások. Egyszerűen unalmasak vagytok.

mechba olvtárs pedig ne fikázza a Desirós, Talentos távolsági vonatokat IC-ket, hanem inkább kérdezze meg az utasokat, mert ők a pénztárnál szavaznak, és teltházzal mennek ezek a vasárnapi desirós vonatok teltházzal mennek, nyilván a fikázók legnagyobb szomorúságára.

Természetesen biztosan vannak, akik visszasírják a puha párnás vonatokat, a külön első osztályú részt az arcképes, felszállási engedély ("kiütött" hellyel persze...) birtokában.

Lova 2008.10.08. 12:52:13

Tévedésben van aki egy blog kapcsán cenzuráról beszél. A blog egy napló, ahol az ember megosztja az arra fogékonyakkal a VÉLEMÉNYÉT.
Ezért általánosságban az újságírás szabályai se vonatkoznak rá.
Ha valaki meg olyat talál szólni, amit a tulajdonos (= admin / moderátor / Anyatisten) törléssel vagy kizárással "honorál", nem szólhat egy szót se.
A blog nem egy demokratikus közintézmény, hanem egy magánember tulajdona.
Mindenki kirúgja azt a vendéget a házából aki illetlenül vagy agresszíven viselkedik. :-|

SSra 2008.10.08. 12:53:40

"mégis vérlázító, hogy tök veszteséges vonalakat sem lehet felszámolni" A minap találtam egy kimutatást, hogy a MÁV tetemes veszteségéből, a kistérségi, nem kihasznált vasútvonalak mindösszesen 1 mrd ft veszteséget termelnek, szóval a MÁV esetében a vonalbezárás az kb parasztvakítás

Bástya elvtárs 2008.10.08. 12:55:47

A MÁV történetében voltak szép pillanatok is, mikor pld általános sztrájk volt, akkor azokon a napokon nyereséget termelt ..

Végány 2008.10.08. 12:58:59

Jah bocsi, bizonyára én értettem félre vmit. Az index főlapjáról találtam ide ahová ez ugyanúgy volt kirakva, mint a cikkek. És lévén fejlécben újságírónak deklarálod megad a blog bejegyzés meg az ilyen mondatok miatt "Személyesebb témákra áttérve..." erősen interjúnak tűnt. Számomra evidens volt, hogy az index alkalmazottja/ külső munkatársa vagy aki pénzt kapott ezért, ergo cikk. ;) Elnézést ha félreértettem. Mint mondtam viszont a gondom nem is a jegyzettel volt hanem a saját hozzászólásoddal, hogy kb csak az szóljon hozzá aki egyetért+bólogat. Ami egy újságírótól számomra meglehetősen furcsa vélemény, hisz ők szakmájukból adódóan az ellenkezőjét teszik (általában :) ), persze egy magán blognál ezt tényleg szíved joga képviselni.

the real 2008.10.08. 13:02:40

"A baráti Csehszlovákiában évek óta növekszik az utas"

A gyerekkorú utas Magyarországon is :)

Bocs. Csak egy kis helyesírási hiba volt.

Koor 2008.10.08. 13:03:33

Consul!
Alapvetően egyetértek veled,de azért 2 dolog ellenszenves abban amit mondasz.
1: a főnöké a döntés de azért már ne rúgjon ki vkit mert véleménye van,ne legyen zsarnok
2: a mozdonyezetők felelőssége igenis nagy,lásd hétfő,és aqzért mert a szarnál 1 fokkal jobban keresnek ne sajnáld tőlük+ nekik nincs mellékes ld orvosok

Blogger Géza 2008.10.08. 13:08:02

Én személyesen ismerem Devecz Miklóst, egy öntelt idióta. Nagyon örülök, hogy a cseheket boldogítja.

dzsudzsi 2008.10.08. 13:08:19

Az áramszolgáltatóknál dolgozók kedvezményezett áramszámláját is mi fizetjük ki mindannyian. Azt nem sajnálod, csak a vasutasoktól az arcképest? Nagyon sok vasúti dolgozó ezzel a igazolvánnyal jár munkába, amit ugye egyébként is sok munkahelyen támogatnak. És az arcképessel felszállók csak az üres helyeket foglalják el, ahová nagy valószínűséggel nem vennének egyébként sem jegyet. Az ingázó vonatokon pedig akkora a túlzsúfoltság, hogy sokszor se jeggyel, se arcképessel nem lehet már leülni. Egyébként meg a túlzsúfolt vonalakon olyan vonatokon van sok utas amilyen éppen arra jár, mivel más nincs, így azon kell utazni ami van. Bármilyen legyen is az, kényelmes avagy kényelmetlen. Aki eldönti, hogy merre milyen szerelvény közlekedjen, az -gyanítom- nem sokat koptatja a nadrágját vonatülésben, tehát neki tökmindegy, a vonat kívülről jól néz ki, ez a lényeg. Aki meg lustázza a vasutasokat, úgy nagy általában, ajánlom neki, hogy kezdjen ő szolgálatot december 24-én este, vagy esetleg szilveszterkor, amikor a legtöbb ember a családjával szeretne lenni. És van még egy jó néhány hasonló foglalkozás, tisztelet nekik. Nem feltétlenül a mozodnyvezetők fizetését sokallom, hanem a többiét és a enyémet keveslem.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 13:09:12

Végány!

Érdekesen érvelsz. Tehát egy újságíró bármit ír, az cikk? Vagy cikk az, amiért pénzt adnak?

Igen, az Index alkalmazottja vagyok.

De (asszem) nem azért kapom a fizetésem, hogy ezt a blogot csináljam. Bár lehet, hogy nem veszik rossz néven.

De amint írtam, egyáltalán nem baj, ha elmosódik a határ a cikk és a poszt között, mondanivalóm lényege nem ez volt, sajnálom, hogy úgy csinálsz, mintha nem értenéd. Nem kéne ezen ennyit rugózni.

Ami a dolog érdemi részét illeti, miért kell folyton csúsztatni? Nem mondtam, hogy csak bólogatni lehet.

Várom az értelmes, ontopik ellenvéleményt.

Az ellenvélemények egy bizonyos típusáról kértem, (Érted?, kértem, nem tiltottam, hiszen mindenki beírhat bármit, eddig egyetlen kommentet se töröltem.) hogy ha lehet, ne írjátok, mert uncsi és nem visz előre.

Vedd úgy, hogy már előre megírtam a lusta/frusztrált/tolvaj vasutasok helyett, hogy ne kelljen fáradniuk. Persze hiába.

ti

Másrészt

Koor 2008.10.08. 13:09:57

Mégegy!
Ha vki pl egész nap a vonaton dekkol,mert ott a munkahelye ld kaller,hadd menjen már haza is
Az 1.oszt túlzás de azt eddig is csak fejesek kaptak
Azért ne legyen már az az embertelen kapit. nézet h. mindenért fizessél,valahol az a te céged is ha ott dolgozol,a te munkádból épül.
Én szarul érezném magam ha naponta kb 8 órát vonaton dolgozok aztán nincs pénzem 1 kurva vonatjegyre

Hemmes · http://Hermina 2008.10.08. 13:10:57

Lutra: "..Viszont az nagyon bassza a csőrömet, mikor olvasom, hogy hány milliárd támogatást kap évente a vasút. És ez így megy sok éve. Egyszer kiszámoltam, 50 ezer forint jut éves szinten a családunkra.."
Kedves Lutra!
Számold át azt mégegyszer.
Minden magyar állampolgárra 34.000 forint vasúti támogatás jut évente.
Hány fős a családod?
Mondjuk 4?
Akkor az általad számolt 50.000 Ft.-/év-et helyeetesísd be 136.000 Ft.- évvel/ családdal.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 13:13:37

Géza!

Ha személyeddel vállalnád, talán jelentene is számunkra valamit a véleményed.

Különben lehet, hogy igaz, én nem ismerem személyesen Deveczet. (Talán egyszer beszéltünk pár mondatot, amikor a kép is készült.)

ti

Koor 2008.10.08. 13:16:14

Az valóban vicces h a Flrt vonaton tök kényelmetlenül szűkek az ülések.Tényleg szuperek egyébként,imádok velük utazni(ha kevesen vannak),alig érzem ha megy, kellemes, gyors, szép.De ilyen apróságon az egész elúszik,ha szenvedsz rajta.Sztem aki ezeket vette az nem gyakran ül vonaton...

Titan Sud 2008.10.08. 13:16:33

mechba „Devecz meghozta az intézkedést, azaz aláírta a papírt, amivel kiadta a rendelkezést. Ezzel korántsem az ő agyából kipattant témának tekinthetjük a dolgot, nem?”

Valóban. De ha úgy nézzük, hogy hány jó kezdeményezés bukott el a vezetők hozzáállásán, s került fiókba…

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 13:18:25

Minggyá sírok, Dzsudzsi!

Azé nem panaszkodsz, hogy sok vasutasnak már a munkába utazása is már munkának számít, full fizetéssel?

Ha vasutas vagy, mondjuk nem csodálom, hogy nem tudsz értelmezni egyszerű magyar állító mondatokat. Nem mondtam, hogy minden vasutas lusta, korántsem. Azt mondtam, hogy vannak ilyenek, és majd jönnek ide fikázni.

Van egy csomó vasutas, aki halálra dolgozza magát, meg egy csomó, aki szívesen dolgozna többet is, ha olyan lenne a beosztása, meg a szabályok. Meg olyan is, aki pontosan tudja, hogy ilyen kevés munkával máshol nemigen lehetne el, ezért elviseli a kevés fizetést.

ti

Bástya elvtárs 2008.10.08. 13:42:00

Kedves elvtársak egy feladatom van számotokra:
Nevezzetek meg olyan állami céget, aminél egy 50%-os szellemi állományleépítés nem emelné a hatékonyságot!

ABDI 2008.10.08. 13:54:56

mielőtt vki nekem is ugrana :) én nem az arcképes és ingyenes utazásukat sajálom, se a tiszteknek az első osztályt. a cégnél ahol gürizek ott is van cafateria stb. tehát egy viszonylag drága költségtől mentes szolgáltatást ad a munkáltatójuk. legalább ezzel honorálja az elvégzett munkát :)
az ünnepi munkavégzéshez: nemcsak a vasutas dolgozik olyankor. sokan mások is.......... részemről akkóó pontositok: inkább sok alkalmazottat trehány és nem törödöm jelzővek illetnék - személyes tapasztalat - mondván hihi állami alk vok, ugyis velem utazol nincs mááás (ck autó v. volán ) ez a hozzáállásuk dühit. kiskirályokat játszanak.

ChGeri 2008.10.08. 14:02:17

Ennyi szarlusta és frusztrált "vasutast" még nem láttam egyben, mint itt! Ermi, nem kellett volna azt a kommentet, mert az ellenkezőjét érted el vele... :(

utazó kiskövet 2008.10.08. 14:34:20

Annyiban egyetértek az erminavetet ért kritikával, hogy ha egy újság címlapjáról kerülök ide, akkor az szerintem is újságírás, még ha vélemény is van benne. (Vö. publicisztika) Egyébként azt gondolom erminavetről, hogy írásaiban képes a sajátjától különböző vélemények megjelenítésére is, és rendszerint beismeri a tévedéseit. Szeretném, ha a többi kollégája és index címlapra kerülő bloggertársai is ennyi higgadtsággal dolgoznának.
Deveczet én is ismerem személyesen, nekem viszont kifejezetten szerény embernek tűnt. Persze én nem voltam az alkalmazottja, így velem szemben nem kellett erőt demonstrálnia.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.08. 14:52:48

Azt próbálom magyarázni, hogy nincs szétválasztva élesen, az az Index célja, hogy ne legyen szétválasztva az újságírás és a bármely polgár által művelhető internetes közlés (blog).

Amit itt láttok, az is egy átmenet, nyílván az, hiszen itt az Index főszerkesztő-helyettese blogol, a címlapon jelenik meg.

De miért is fontos ez? Jelenleg az Indexen nem lehet a cikkeket kommentálni, tehát ha cikk lenne, föl se merülne ez. Akkor az Index összes cikke cenzúrázva van?

Én már uncsinak találom ezt a témát, pláne itt.

ti

Geyza 2008.10.08. 15:37:25

Jó olvasni ezt a sok hozzászólást, mert csupa olyan ember, aki foglalkozik legalább a témával. Tudjuk, a probléma megoldása felé tett út első lépése a probléma felismerése...

Biztos Devecz sem "A tökéletes" vezető volt, de szerintem az elmúlt 18 év megszámlálhatatlan MÁV-fejese közül még az Ő ideje alatt erjedt a legtöbbet a vasút. Nem Ő találta fel az ütemes menetrendet, de egy egész Európában működő rendszert átverni a MÁV bekövült apparátusán talán még nagyobb érdem is, mint kitalálni, mert sokkal nehezebb...

Különben teljesen mindegy, ki a főnök a MÁV-nál, egy ponton túl ugyanis minden attól függ, a soha le nem cserélt megkövesedett középvezetői réteg napi szinten mit szabotál el.

Meg a dolgozói mentalitás - igen, egy cégnél nem azért dolgozik az ember, hogy kommentálja a felsőbb szintek által elhatározott intézkedéseket, hanem azért, hogy végrehajtsa, és ezért megkapja a jogos fizetését.

Vicces, ahogy egyes vasutasok a munka iránt érzett undoruknak hangot adva szabotálni próbálják az ütemes menetrendet. Tiszta kutyakomédia. Ha nem tetszik, tessék elmenni máshova dolgozni. Ha meg kell a fizetés a MÁV-tól, akkor tessék dolgozni. Más cégeknél ez nem megy ilyen kívánságműsor alapon!

salute 2008.10.08. 16:25:34

Nem is olyan régen ugyanannál a cégnél dolgoztam ahol Devecz Miklós.

Úgyhogy elmondhatom, hogy láttam hogyan is dolgozik ő maga és mit kér a beosztottaktól.

Úgy gondolom, hogy jópáran visszasírták és még most is azt az időt.

A feladatra koncentrált és megkövetelte annak végrehajtását. Mindenben partner volt ami gördülékennyé vagy jobbá tette a munkát. Egy dolgot nem tűrt, a faszalgást és a szándékos akadályoztatást. Adott fegyvert, lovat, pénzt. ahhoz, hogy a katonának minden meglegyen.

Redcat 2008.10.08. 16:59:32

A Miklóst lehet szeretni is és utálni is. Hogy felfuvalkodott lenne, azt visszautasítom. Személyesen ismerem, középiskola óta, dolgoztam beosztottjaként is. salute-val mindenben egyetértek, én két hibáját ismerek. Hajlamos volt arra, hogy ha valami nem tetszett neki, leüvöltötte beosztottja fejéről a hajat. Akkor vagy otthagytad, vagy közölted vele, hogy nem ezt a hangnemet érdemelted ki. Akkor megjuhászodott. A másik hibáját nem árulom el, nem befolyásolta a munkavégzését.

pitiáner 2008.10.09. 09:04:07

salute: "A feladatra koncentrált és megkövetelte annak végrehajtását. Mindenben partner volt ami gördülékennyé vagy jobbá tette a munkát. Egy dolgot nem tűrt, a faszalgást és a szándékos akadályoztatást. Adott fegyvert, lovat, pénzt. ahhoz, hogy a katonának minden meglegyen."


Hű, ez melyik cégnél lehetett?

Vajon miért nem sikerült neki megszerezni időben az engedélyt a vasúti hivataltól? Pedig többször is leírták neki, hogy mit kérnek. Én csak makogni láttam őt, meg hebegni-habogni, inkább a munkatársait tolta előre ilyenkor

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.10.09. 09:57:56

unalmas: "az utasok a pénztrnál szavaznak ezekről a vonatokról"

Miért, tudnak másikkal menni?

Különben Devecz idején a szeszások visszasírtk Vizsy-t, a jelen érában meg ott tartanak, hogy azért nem volt olyan rossz Devecz... pláne a mai "vezetőikkel" összevetve.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.10.09. 09:58:36

Mindezzel persze nem azt mondom, hogy aktuálisan Albert Györgyi mintájéra Devecz Miklósból is hőst csináljunk, sőt...

Csak gondoltam... 2008.10.09. 10:23:34

Érdekesek ezek a hozzászólások, de engem az aggaszt, hogy a MÁV 2002 óta egy jól működő "bukott káder kifizatőhely". A vezetők fizetései szigoúan titkosak, ilúzióim nincsenek, de a folyamatos leépítés átszervezés után jelenleg három irodaházat tölt meg a máv vezetése, ez siralmas. Az adósága egyre nő lassan már eléri a hazai GDP 1% -át, de ez senkit sem zavar, viszont jövőre adunk neki még többet (végül is nyakunkon az EP kampány) hogy mit és hogyan költ alapvetően senkit nem érdekel, annak idején egy jó elvtárs mondta, "nincs annál tutibb meló, mint egy állami veszteséges céget írányítani" Több ezer milliárd forintot beleöltek a pénzünkből(költségvetés) 1990-óta, de a javulásnak még csak a jelei sem mutatkoznak, évek óta építik a pályákat, de azok egyre rosszabbak, viszont senki nem kérdezi meg mire ment el a pénz. A Devecz úr szakmai hozzáértését nem vitatom, de megerősíteni sem tudom, tudtommal Ő nem ezen a területen szerezte meg a tapasztalatai és ha jól emlékszem a cég melyet vezetett nem pont egy siker sztori, ennyi. Manapság ha két napot eltöltesz a Királyi Vasút-nál már közlekedési szakember lehetsz (Érsek Á, Kamarás M, Devecz M, stb.) alapvetően ők lehetnek jó szakemberek a saját területükön, de a vasúttól, közlekedéstől távol állnak véleményem szerint. A MÁV-nál (Szesza) amit a D.M. véghezvitt ismerjük el, de azért Baross Gáborral ne vessük össze :-). Sajnos jelenleg a nagy államicégeknél már az is érdem ha valaki mer dönteni és mondjuk nem lopja el a cég teljes vagyonát, csak "él" a lehetőséggel, ez siralmas, de a cég "gazdája" a példa kép hát túl magas elvárásaim nincsenek.
Sajnos igen méllyen csücsül az ország, erkölcsi (morális) tartása konvergál a bányászbéka irányába. Állami tisztviselők, cégvezetők kérdezik meg, hogyan lehet kijátszani a jogszabályokat (törvényeket). Kinek a feladata betartani a törvényeket ha az állami vezető úgy gondolja, hogy költség hatékonyság szempontjából üdvösebb lenne megkerülni.
Itt valahol gond van. És egy utolsó gondolat rakja mindenki oda ahova gondolja: "azt nem tartom jó dolognak ha a hülyeség akaraterővel párosul"

tamás 2008.10.09. 11:15:32

mielőtt valaki rosszat akarna szólni Devecz úrról gondolkodjon el azon , hogy mi a hétköznapi emberek csak azt tudunk amit az újság ír . de azt , hogy valójában mi volt a Mávnál csak nagyon kevesen tudják ( POLOTIKA)

Dvm10 2008.10.09. 12:21:51

Az is röhej, hogy egy mozdonyvezető többet keres egy orvosnál, de még egy minisztériumi osztályvezetőnél is!

Na ezt gyorsan felejtsd el, míg a MÁV-nál voltam mozdonyvezető, 110-120-at vittem haza havonta. Amelyik orvos vagy minisztériumi osztályvezető ennyitt keres, az meg is érdemli...

Most csak olvasgatok 2008.10.09. 19:20:18

Szervusztok
Nekem volt szerencsém dolgozni a MÁV-nál is és most sem állok távol tölle. A fizetésekről lehet vitatkozni csak nem érdemes, egy mozdonyvezető haza visz nettó 100-250 ezerig, de nem kell irígyelni a gépkezelő urakat (mivel a mozdonyt a sín vezeti:-)). A menedzsment fizetését és slepp cc 200 fő hamarosan nyílvános lesz, bár a cég szőke jogász nagyasszonya szerint ezek nem publikus adatok, szégyellik az jó a lelkiismeretük még talán működik:-). A Devecz úrral volt szerencsém találkozni nem tett rám mély benyomást, a cégnél meg nem volt túl sok ideje bizonyítani. Nincs is értelme személyeken vitatkozni, sok különbség nincs köztük.
Ha valaki esetleg tudja mi a jelenlegi, pardon a jövőbeni közlekedési tárcának a terve a vasúttal mert én nem látom, a Bajnai úr szerint a kötött pályás közlekedés a városi villamos és a troli, amit támogatni kell a jövőben az Uniós pénzekből (azt is kell).
Ami engem kicsit bosszant, az ÁSZ letett az asztalra egy nem túl pozitív jelentést a MÁV-al kapcsolatban, reakció = semmi, a beszerzéseik hasonlóan hagynak kívánni valót, a cég reakciója bölcsen hallgat.
Ez emlékeztet anno 1950-80-98-ra az állampolgárnak semmi köze hozzá mit is csinálunk mi itt a MÁV-ál az ő pénzükkel ezért hallgatnak hisz nem is értik a kérdést.
A politikának pedig normális esetben nem lenne helye a MÁV -ál, bár ez mostanában sajnos tényleg nem jellemző, osztályvezetői szintig szigorú kiválasztási módszerekkel válogatják ki a munkatársakat (Virág elvt.) Ez nem jobb és baloldali érzelem de mostanában olvastam egy önéletrajzot, a kolléga frissítette 2008-ban beírta, hogy KISZ titkár volt és ott tanulta meg a szervezést....

egri Fehér 2008.10.12. 22:25:53

mechba!

Tudom, hogy a Flirt egy elővárosi vonat, és alapvetően nem 140 km-es távon kéne alkalmazni, de inkább ülök 2 órát annak a (viszonylag kényelmetlen) ülésein, mint a régi "süppedős" üléseken, amikről tízpercenként fel kell állni, mert szétfőzik az ember fenekét... :S

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.18. 14:07:52

@erminavet: nagy udvariatlanság a saját posztomat lekommentálni azonnal"

igen??