Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.10.29. 20:00 erminavet

Megint bezárnak egy vasútvonalat

Viszont nyitnak egy új megállót. És mindezt Pesten. Vigyázat, átverés!

Tevan Imre: IMG 1368

A 3-as vasútvonal vége

Megszűnik a rendszeres személyforgalom egy vasútvonalon. A menetrendben néhány éve 3-as számmal besorolt mezőről van szó. Az 5 kilométeres Budapest-Nyugati—Vasúttörténeti Park—vonalon egyik irányba naponta közlekedő négy és visszafelé jövő két vonat azonban remélhetőleg nem fog hiányozni, hiszen helyette a park mellett elhaladó 2-es, esztergomi vonal néhány vonata áll majd meg.

Tevan Imre: IMG 1360

Megálló a víztoronynál

Ehhez egy új megállóhelyet kell létesíteni. Itt tavasztól áll majd meg néhány szerelvény (addig természetesen marad a 3-as vonal), de a félig kész, Vasúti múzeum nevű megállót már tegnap bemutatták az újságíróknak.

Tevan Imre: IMG 1357

Itt lesz a labirintuskorlát

A megálló egyszerű, murvás kiépítésű, de hangosbeszélő és az előírásoknak megfelelő utasvédelmi berendezések vannak, lesznek. (Kerítés a két pálya között, az átjárónál „erre nézek, arra nézek” labirintuskorlát.)

Tevan Imre: IMG 1367

A megálló első vonata és az első utas köszöntése

A Kötött pálya információi szerint még egy ilyen megállóhely költsége is elérheti az 50 millió forintot, de a Vasúti múzeum megálló ennek csak harmadába került, mert takarékoskodtak, például bontott anyagokat építettek be. A pénzt az alapítványi formában működő park, az itt székelő MÁV Nosztalgia Kft. és a MÁV Start adta össze.

Tevan Imre: IMG 1361

30 komment

Címkék: programajánló múzeum vasút városi közlekedés mellékvonal dunakanyar


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr52739164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Vision 2008.10.29. 22:18:15

Gratulálok! Az amúgy is csigalassú esztergomi vonal méglassabb lesz. ~60km 1:40 perc menetrend szerint. Ennél általában több. 2008 Európa? Inkább balkán.

ze11 2008.10.29. 22:38:39

Nem ettől lesz hosszú a menetidő, sz..r az már így is...

Dr Milton 2008.10.29. 22:41:23

Ez tényleg botrány ez a vonal. De már az egyébként is lassúra szabott menetrendhez képest is 20-30 vagy 40 perccel később ér be a vonat, ami végig döcög az egész vonalon.

Azt már csak halkan említem meg, általában úgy küldik a kocsikat, hogy a legnagyobb forgalomban 2 míg tök érdektelen időpontokban/tehát kevés utas esetén/ 3 kocsival, pedig teljesen tervezhető, hogy mikor vannak többen ill. kevesebben.

Ráadásul reggel 7 és 8 óra között egyetlen vonat megy míg 8 óra után óránkint kettő.

Nehéz kifogyni a problémák felsorolásából, de a másik 'ügy' a Szemeretelepi megálló. Ott van 100 méterre tőle Ferihegy és általában 1 ember száll fel Szemerén és egy le, ergo semmi értelme.

A fél életemet a vonaton töltöm pedig valahol felújított pályán közlekedek, mégis olyan tempoban mintha bizonyos szakaszokon nem lenne sín.

reprocesszor 2008.10.29. 22:41:49

Szerintem meg jó dolog. Ettől nem is lesz lényegesen lassabb. Talán inkább a pályát kéne rendbe tenni a "hídon túl". Egyébként meg örülj, hogy nem rozzant BZ-ken kell utaznod!
OFF
Egyébként ha már lassúság: ajánlom figyelmedbe a Dombóvár-Gyékényes vonalat, ami villamosított nemzetközi fővonal, ennek ellenére a fejlesztések/karbantartások a lassújelek szaporodásán kívül nem látszik rajta. Dombóvártól Kaposvárig (~30km) 50 perc. Akkor, ha a vonat IC és/vagy nem áll meg sehol:-)! Szóval vannak azért máshol is problémák!
ON

Kukacos 2008.10.29. 22:56:35

A qrva anyád, szar inda!

Üzeneted fennakadt az automatikus spamellenőrzésen. Ha mégis el akarod küldeni, lépj be és próbáld meg újra!

Kukacos 2008.10.29. 22:57:08

Ez bezzeg átmegy.

asdf 2008.10.29. 23:13:18

Csudajó!
Az iskolás csoportok utazhatnak siemens desiron a múzeumba. Az utazóknak marad a nosztalgiadöcögés Eszetrgomig. És milyen érdekes lesz ennek a keveredése. :-)

Zozi 2008.10.29. 23:35:41

Vision, a felvetés jogos és sajnálattal kell tudomásul venni, hogy nem ez a legdurvább vonal. 2008, Magyarország

Lencsetisztító 2008.10.29. 23:37:43

Szerintem tisztogasd meg a lencsédet, vagy ha DSLR géped van akkor az érzékelőt, mert elég retkes...

ruba 2008.10.29. 23:41:41

A leglassabb a ráckevei HÉV-vonal, 40km 75perc alatt... 2olyan megállópáros is van amelyek egymástól 600m-re vannak.

Martian (törölt) 2008.10.30. 00:11:56

Akkor gyorsabb vagyok bringával, mint egyik-másik vonat!
:)))

attila 2008.10.30. 00:53:01

Tudtam mi hiányzott az életemből: még egy megálló az egyetem felé. Ezentúl hivatalosan is egy órás lesz a menetidő? Eddigi statisztikai adataim alapján - amit az egész ppke-btk megerősíthet - kitett egy órát az út, bár a "tájékoztató jellegű" kisokos szerint csupán 50 perc kell kiérni Csabára. Ergo mostantól 70 perce lesz?

szimmetrikus rántotthús 2008.10.30. 01:29:17

Biztos úgy gondolják, hogy a bölcsészek úgyse tudják kiszámolni, hány percig mentek.

GergőÁron (törölt) 2008.10.30. 01:45:42

első pillantásra nem tűnt jó ötletnek, meg amúgyis nagyon fílinges volt, hogy BCmotokkal lehetett lepöfögni a füstibe a nyugatiból.

Most így viszont a Park forgalmát lehet megdobja, szerintem rendesen megnöveli az onnan bejárók hajlnadóságát arra, hogy egyszercsak felkeressék a parkot, azzal, hogy most ez nekik hirtelen tök útba esik.

Kíváncsi vagyok, mit mutat persze majd a valóság...

asdf 2008.10.30. 07:03:28

lassu lassu.....
100 eve Budapest Veresegyhaz gozossel 1 ora volt...

Ma lepukkant GANZ buntetessel 1 ora...
nem az a baj, hogy sok helyen megall, hanem hogy nem megy es egy palyan nem megy....
A tav 27km :)

ivi 2008.10.30. 07:47:02

Ha jól tudom a víztorony után van az angyalföldi megálló, akkor ez most minek?
Lehet, hogy -mégha csak két megálló erejéig is- konzerdobozt kell csinálni ebből a járatból is. Nehogymár nagyon jól érezzék magukat az utasok.

Marci 2008.10.30. 07:59:03

Nyíregyháza-Nyírbátor 38 km 83 perc

:)

luy 2008.10.30. 08:41:46

Teljesen mindegy, hogy meg kell-e még 1 helyen állni a vonatnak, a menetidő nemigen fog változni, hiszen utána Angyalföldön úgyis áll pár percet most is a vonat. Ennyivel kevesebbet kell majd ott állnia.
Én inkább azt nem értem, minek van olyan vonat, ami nem áll meg pl. Ürömön, hiszen utána Solymáron vagy Pilisvörösváron áll jó pár percet, így nem nyer semmit a megálló kihagyásával.

AkaWolf 2008.10.30. 08:50:26

Bocs, de az van a cikk elején, hogy: Vigyázat, átverés! Most akkor mindenki bedőlt? Vagy én dőltem be annak, hogy átverés? :)

féligvakbányaló 2008.10.30. 09:17:28

párizs-marseilles: 900km =3 óra
bocs nem tudtam kihagyni.

Geyza 2008.10.30. 09:24:39

Párizs-Marseille csak 783 km, nem 900.
De a tlnyen nem változtat, hogy a MÁV, nevezzék akárhogy is, sz@r.
Nem a megállóval van baj, hanem hogy a 120-ra képes Desiro-k 40-el döngetnek naphosszat a szántóföld minőségű pályán.

Épp tegnap olvastam, hogy anno 1963-ban a Keltitől Miskolcig a Borsod-expressz 2 órás menetidővel közlekedett, ótvar Bbmot dízel motorkocsikkal. Ma pedig ugyanennyi a menetidő, csak eltelt 45 év - ébresztő emberek, ki kéne rúgni már a sínek közeléből az egész ÁV-bagázst! A világ észrevétlenül (?) elment mellettük!

nyekkmacsek 2008.10.30. 09:51:51

..nem tom, mire a műbalhé ??
nosztalgiavonatról még senki nem hallott ???
:-)))))))))

Terry Benedict 2008.10.30. 09:56:09

Alapvetően hülyeség szerintem ilyen kis forgalmú szakaszokat fenntartani.
Elgondolkodtató, hogy a GYSEV nyereséges. Nem is jár vonat minden zergebaszta településre.

digimama 2008.10.30. 10:02:57

Azért olyan lassú az esztergomi vonal, mert egy csomó helyen csak egy vágány megy és egymás kell megvárnia a szembejövő vonatoknak, pl. Óbudán is.
Én kocsival járok, és tervezhetetlen az átjárás Óbudáról Békásra, mert sorompó biztosítja az esztergomi vonatot, nincs felül és aluljáró, pedig most egyre épülnek ott a házak..., lakóparkok.

macilaci 2008.10.30. 10:07:44

Az esztergomi vonalon legalább desirók járnak. Aki erre panaszkodik, üljön fel egyszer egy váci vagy veresegyház-váci BDVmot-ra, aztán hallgatom a panaszokat az esztergomi vonalról :)

töfff 2008.10.30. 11:29:39

Terry B!

A GYSEV még most úgy ahogy nyereséges de már a MÁV-nál is tapasztalható folyamatok elindultak, szóval a bezzegvasút már nem bezzegvasút. Egy nagy 0. A 8as vonal nincs térközösítve a vonal egy része most is 100as. A 15ösre 2005re azt ígérték már, hogy 120al mennek a vonatok. ma 60-80. 5-6 tehervonat lesz. Ma kettő. Az osztrák vonalai alá a tartomány adja a pénzt ott ütemes menetrend van sokszor óránként megy a vonat. Sopron-Győr között egy nagy 0 amit művelnek. Osztrák részen még a "zergebaszta" településeknél is megáll a vonat. Ott megkövetelik, sőt újabb megállóhely nyílik. Nálunk csak a leépítés megy. Átadjuk a személyszállítást a Volánoknak. Pontatlanul, koszosan közlekednek a vonatjaik.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.10.30. 12:16:39

Nagyon jól mutat a háttérben a járműjavító graffitis betonkerítése. Lehetne rá festeni képregényt is... :)

writer 2008.11.05. 21:57:22

igenis faszán mutat!

Jack The Lad · http://jacklad.uw.hu 2008.11.17. 14:17:45

Az nem a járműjavító kerítése!!!

kisvasutas 2008.12.05. 23:21:39

Tényleg ott van Angyalföld mellette, de azért szerintem Üröm után ez lesz a második legcsekélyebb forgalmú megállóhely a vonalon. Gondolj bele! Lassít a vonat 0-ig az kb. 30 mp. A megállóhelyen tartózkodik mondjuk 20 mp. és mire visszagyorsít szintén 30 mp. Az összesen 1 p 20 mp. Ez nem annyira sok idő...
Ennyit mindenki kibír...
Ha meg nem, az ne üljön vonatra, és megvan a megoldás!!!