Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.11.16. 21:00 erminavet

Nem is lesz jövőre drágább a BKV-bérlet, hanem olcsóbb lesz

Gyakran éri az a vád a sajtót, a Kötött pályát is, hogy a szerzők, szerkesztők keresik a negatívumot, hangzatos, de hazug vagy igaz, de mégiscsak félrevezető címekkel szereznek olvasókat. Most egy szép példát adunk arra, hogy mindezt pozitívan, jó hírrel is el lehet játszani.

Mert miről is van szó? Arról, hogy jelenleg kétféle havi bérlet van Budapesten, és az egyik megszűnik, a másik meg tényleg olcsóbb lesz 2009-ben, mint idén. Valójában azonban mégis igaz, hogy a legtöbb bérletes számára ez emelést jelent, mégpedig 7,8%-osat, ahogy azt elsőként éppen a Kötött pálya megírta.

2005 óta létezik ugyanis a budapesti egyesített bérletnek (BEB) nevezett konstrukció, amely a mindenkori BKV-bérletnél kb. 10%-kal drágább, de a főváros területén nemcsak a BKV-ra, hanem a vasútra és a távolsági buszra is érvényes. Jövőre csak ilyen lesz, legalábbis ezt javasolja a főpolgármesteri kabinetnek majd a közgyűlésnek Hagyó Miklós főpolgárhelyettes, aki a hírt maga mondta el az MTI-nek. A bérlet tehát januártól - néhány kivételtől, például az IC-ktől eltekintve - a MÁV-Start és a Volánok járataira is érvényes lesz Budapesten belül, ha megszületik a megelőlegezett döntés.

Minthogy a vasút városon belüli jobb használhatóságáért gyakorlatilag semmi sem történt nálunk, a Volánbusz meg éppen rövidíti mostanában járatainak pesti útját, kevesen vesznek BEB-et. (A Kötött pálya információi szerint a bérletvásárlók kb. 5%, az MTI szerint 8%-a.) Nekik azonban valóban olcsóbb lesz jövőre a 8900 forintos havibérlet. (Most 8250 Ft a csak BKV-ra jó bérlet, a BEB pedig 9050.)

A 95% alig érez majd valamit, illetve számukra valóban 7,8% lesz az emelés. És egy kis részük talán kipróbálja "ingyen" a vonatot, a sárga buszt.

Bizonyára lesznek, akik azt mondják majd, hogy "miért kell nekem a bérlet árában olyasmiért (vonatért, Volánbuszért) fizetni, amit nem veszek igénybe", szerintem azonban pozitívumként értékelendő minden olyan lépés, amely az egységes regionális közlekedési szövetség felé mutat. Ne hallgassuk el azonban, hogy egy igen pici lépésről van szó. (Más 2009-es újdonságokról, például az órás metrójegyről írt már az Index is.)

Budapest határa most is szinte áthatolhatatlan marad tarifaszempontból. (Vagyis például az elővárosokból vonattal bejáróknak továbbra is két bérletet meg venniük, igaz, 2005 óta a vasúti rövidebb távolságra.)

Továbbra sincs szó a cégek (BKV, MÁV Start, Volánbusz) közti rendszerek áthidalásáról közös jegyekkel, a hálózat, a menetrendek, a kedvezmények összehangolásáról.

A tarifaközösség ügye azért is megy előre ilyen lassan, mert a közös bérletet, jegyet váltó utas kevesebbet fizet, mint amennyit előtte fizetett a több társaságnak, így valakinek pótolni kell a bevételkiesést.

Hagyó szerint a felnőtt havibérletek árából 100 (a kedvezményes és kétheti bérletekéből 50) forintot a másik két közlekedési cég kap. Ez a tervek szerint 2009-ben 416 millió forint, és az állam is belerak a rendszerbe 1,8 milliárd forintot, a főváros pedig kb. feleennyit. Információink szerint egyébként a bérletek érvényesítésének kibővítéséhez ez utóbbi, tehát a budapesti hozzájárulás kivételével már egy évvel ezelőtt is megvolt valamennyi feltétele.

Fejlemény: Azóta kiderült, változott a javaslat, 9000 forint lesz a bérlet.

140 komment

Címkék: politika busz vasút jegy tarifa ütemes menetrend városi közlekedés peage utaspanasz paraméterkönyv


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr80772726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FGy 2008.11.17. 01:11:58

"szerintem azonban pozitívumként értékelendő milyen olyan lépés, amely az egységes regionális közlekedési szövetség felé mutat."

Én is örülök minden ilyen pici lépésnek, de az gázos, hogyha az egységes rendszer kiépítése azzal kezdődik, hogy fizessünk érte. Esetleg ha lenne városi vonat Kelenföldről a a Keletibe/Nyugatiba, Budatétényről a Délibe, ilyesmi.

Rejtély, hogy ebben mekkora lehetőség rejlik és mégsem akarják.
A metróhoz képest fillérekért óriási eredményt hozhatna.

FGy

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 01:21:59

Ahogy elnézem a dolgok jelen állását, kombinált bérlet nélkül is Volánbuszozhatunk eleget Bidapesten. Most éppen a 19/41 vonalán. A szerencsétlen sofőrök ezeréves ócska csuklósokkal rodeóznak a Fő utcán, kézi váltóval. Nem irigylem őket...

Persze a felvetés nem lenne rossz, ha kiszámíthatóan járnának a vonatok. Pl.: valaki Kelenföldről menne a Délibe; ha időben jön a vonat, akkor jó alternatívája a 19/18 vagy a 7E/61 combónak. Ha 10..20 perceket késik (ill. közben csak IC-k jönnek), akkor már szívás.

milu 2008.11.17. 01:26:36

ez egyszerűen szánalmas...
nem igaz hogy nem lehet leszámolni ezzel a begyepesedett, hozzánemértő, idióta brigáddal, akik ezeket a nagyszerű döntéseket hozzák.
Ki kéne menni tanulmányútra Londonba az egész társaságnak (önerőből, nem közpénzen:) )
Fel van osztva a város 6 vagy 7 gyűrűre/zónára, és lehet kombinálni, ki menniyt és mivel akar utazni.
lehet a 2-3 zónában, vagy az 1-5-ösig, vagy csak az 1esben, lehet csak busz, csak metró, csak vonat, vagy minden, lehet napi, heti, 4 napos, havi, stb, stb, stb...
Persze cserébe mindenhol beléptető kapu van, és mágneskártya, a buszvezető meg nem enged fel jegy vagy bérlet nélkül.

Miért nem bővítünk a bérletválasztékon? Én például minden nap megyek 7 megállót a kék metróval, 5-öt a 6os villamossal, oszt joccakát. Mást az esetek 98%-ban nem használok. Miért nem kaphatok 3600 Ft-ért pl kombinált vonalbérletet erre a két vonalra, hogy legyen mivel munkába járnom.
Lehet hogy ez meghaladná a pénztárosok képességeit? Nem értem..

milu 2008.11.17. 01:31:04

"ezahelyzet 2008.11.16. 23:28:42 eléggé vicces h valakinek a szája havi 100ft-ért sír ami 1/3 bkv jegy. "

Erre meg csak annyit, hogy 5 éve is 80ezret kerestem, meg ma is 80ezret keresek. 5 éve 5000 volt a bérlet (asszem) ma majdnem 10ezer. Na ez a vicces...

efbiaj 2008.11.17. 02:19:26

esetleg ha megoldanák, hogy mindenki, aki használja a szolgáltatást az fizessen, akkor A) mindenki kevesebbet fizetne vagy B) több/jobb szolgáltatást lehetne ugyanennyi pénzből.
lógni nem menő, ahogy egy másik blogban is volt a minap.
egyébként nem csak az okos nyugaton, hanem keleten is megoldják ezt: isztambulban a villamosmegállóba is csak beléptető rendszerrel lehet bejutni, működik, senki sem lóg.... (persze biztos pár milliárdos beruházás, dehát valszeg simángyorsan megtérülne...)

utána jöhet a fejlesztés, a közös bérlet....

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 02:26:41

Számoljun kis egy kicsit.

8250 --> 8900, az 650 Ft emelés,
ebből 100 Ft-ot ad tovább a BKV, marad nála 8800 pénz. Ez tehát 6,7%-os BKV-áremelés...

És mi van a másik két céggel?

A fenti adatokból visszaszámolva eddig kaptak cca. 260 MFt-ot a bérletekből. (ha az összes bérletre vonatkoztatva a 100 Ft-ok 416 milliót adnak ki, akkor a 800 Ft-ok 3,3 milliárdot, ennek azonban csak a 8%-a volt ténylegesen kombinált bérlet)

Most kapnak egyszer 416 milliót + 1,8 milliárdot + 900 milliót, az annyi, mint 3.1 milliárd Ft! Ez durván 12-szeres növekedés. Azt várják, hogy 12-szeresére fog nőni a Volán/MÁV bp-i utasforgalma??? (vagy ha az inflációval is kalkulálunk, 10-11-szeresre?)

Valami itt jól el van bökve szerintem...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.11.17. 02:43:52

További ötletként javaslom, hogy -- mivel sokan járnak be Bp-re az agglomerációból (ill. a fővárosiaknak is lehet ott néha dolguk) -- inkább pest megyi, sőt, (mivel a megye dolog már elavult) központi régiós egységesített bérletet vezessenek be 25000 Ft/hó egységáron a jelenlegi bérletek helyett, ami érvényes a központi régió összes vonat-, busz-, metró-, villamos-, troli-, hajó- és menetrend szerint közlekedő helikopterjáratára.

Ha a formula beválik, akkor érdemes gondolni a Szolnokról, Tatabányáról és Székesfehérvárról bejárókra is, így indokolt lehet a területhatár további bővítése és az ár további emelése is.

Villanyoltogató 2008.11.17. 02:51:29

dark future, csatlakozom!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.11.17. 04:06:39

Ha az összvonalas vasúti bérlet (ugye nem olcsó egy ilyen) is érvényes lenne a BKV járatokra cserébe annak is akadna pár ember aki örülne.

Haa két bérletet összevonnák (teszem azt első kocsiosztályra érvényes bérletet alapul véve) és a MÁV bérlet árát csökkentenék 100 forinttal az ár kiszámolásánál, annak nem örülnénk :)

Visitor 2008.11.17. 04:43:50

Ezt már tényleg nem hiszem el... Annak idején volt vonalbérlet ami nekem és oly sok embernek ideális volt, mert mi havi viszonylatban 90-95%-ban egy járatot vettünk igénybe egész hónapban. Azóta ez az opció megszűnt és az árak emelkedtek. Most olyan kombinált bérletért fizetek aminek számomra nincs értelmes kihasználhatósága. Erre itt van ez a Volános Mávos kombó amire méginkább nincs szükségem és még drágább az utazás. Ez egy annyira rugalmatlan, hozzánemértő, dilettáns, demagóg üzletpolitika, ami szinte már (nem tudom, hogy a balkáni országok hogy vannak ezzel), csak nálunk életképes és erőltetett. Csodálkozunk ezután tisztelt BKV-s és városvezető urak, hogy röhög rajtunk kelet-nyugat.?.?.

eweres 2008.11.17. 07:00:08

Van most ugye az az 5-8%, aki most egyesített bérletet vesz, ők biztosan jól járnak. Viszon nagyon sok vidéki fog jól járni, diákok, munkások, akik csak hétvégente mennek haza, hiszen kevesebb km-re kell megvenni a MÁV/Volán jegyeket. Százezres nagyságrend, szerintem.

leszi 2008.11.17. 07:22:42

A Malév járatait mért nem lehet használni az EB-vel Bp határain belül?

Axum 2008.11.17. 07:24:43

Én azt nem értem, hogy a BEB-bel miért nem lehet felszállni az IC-re, (Ferihegy-Nyugati között), mikor a nyugdijasok azt is ingyen használhatják. Szóval nekik ingyé, nekem pénzért sem.

kaszper 2008.11.17. 08:04:23

Nem jó ötlet, én például volánbusszal járok be és metroval, villamossal a munkahelyemre. Mármegint mi fizetjük meg a bliccelők helyett az új bérlettel az árat(9050,-Ft)? Már nagyon unalmas. Jó lenne inkább a családok pénztárcáján azzal segíteni, hogy visszaállítanák a villamos,metro,troki bérletet, és külön a busz bérletet. Szerintem ezzel a 9050,-Ft-os bérlettel, annak a bizonyosnak adtunk egy pofont, no meg a mi pénztárcánknak, ami már nemigen visel el több terhet. Had válasszuk meg mi, hogy mire veszünk bérletet, ebben a nagy dem okrációban.

Rob67 2008.11.17. 08:05:29

meggymag 2008.11.16. 23:42:28
Hát azért vitáznék a szavaidal.
Én magam az angkiai Cambridge-ben élek.
Busz van itt is. Sok, sőt kurva sok.
Szigoru menetrend, 10 perces követés. Buszok tiszták, relatív újak és üresek, sofőr kedves.
A teljes hálozatra érvényes havi bérlet 40 font, kb 12 ezer forint., napi jegy 3 font, kb 900 ft.
Már nem sokkal drágább mint odahaza.
Nem dotálja itt az állam helyettem, mert uugye itt mocsok kapitalizmus van.
A sofőröknek - legyen az angol, indiai, lengyel vagy magyar - kiszurják a szaros 1800-2000 fonttal havonta, ami magasabb az angol átlagnál.
Itt nem a buszut árának az 1/6-át fizetem meg.
Akkor nem értem. Mi a szarért olyan drága a magyar tömegközlekedés? Hol folyik el a pénz?
Mert elfolyik.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.17. 08:12:32

Én ebben az 5%-ban vagyok. Nekem Érdről sokkal olcsóbb a MÁV bérlet, ha kiegészítő bérletet veszek a BEB mellé, így én spórolok vele. Ha busszal kell mennem, akkor így is, minden jegyen legalább egy 50-est, de van ahol egy 100-ast takarítok meg.

Azt kellene elérni még, hogy a BKV bérlet a BKV vonalak teljes hosszán érvényes legyen. Ne kelljen külön jegyet lyukasztani, ha elhagyja a várost. Szerintem erre egyeseknek nagyobb szükségük van, mint a BEB bérletre, amit most is megvehet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.17. 08:14:27

kaszper 2008.11.17. 08:04:23 >>>

Amikor volt egy ilyen javaslatom, az emberek leugattak, hogy minek külön bérlet? Pedig sokaknak segítség lenne, és kevesebb lenne a bliccelő is.

nekemirj 2008.11.17. 08:26:23

Azért az agglomerációnak ez könnyítést jelenthet. A székesfehérvári vonalon pl jó hosszan lehet használni akkor a BKV bérletet, ami rövidebb szakaszra érvényes vasúti bérletet eredményezhet. Igaz, hogy ez a MÁVnak bevétel kiesést okozhat, de nem biztos. Lehet több ember vált át, mert Érdről viszonlyag olcsón és gyorsan be lehetne jutni a Déliig. Gyakorlatilag 5 percenként van vonat és max 20 perc a menetidő.

EnTeO 2008.11.17. 08:26:42

Berlinben van olyan, hogy "10 oras berlet". Ez azt jelenti, hogy kevesebbet fizetsz, de csak delelott 10 ora utantol ervenyes. (Keson keloknek...)

Ah, az egesz csak annyi, hogy ha arat kell emelni, akkor kreativok. A pont azoknal, akik eszrevettek, hogy azoknak is a nyakaba sozzak azt a szolgaltatast, amit ezek eddig se vettek igenybe.

Kid A 2008.11.17. 08:32:40

tüpisché ungárische virtscháft, már megint, as usual ;-))))))))))))))))))))))))
A: "Én csak egy vonalon járok munkába" - Há' vegyé' ba'meg napi két vonaljegyet, oszt havi 12 ezerből már ki is jön az utazásod! Hétvégén pedig csakis taxival látogasd a Málcsinénit!!!
B: "Én b@szok mindenre és mindenkire és kiköltöztem Ürömre, rohaggyon meg mindenki a büdös Pesten. Minden ok és remek, csak ez a szemét BKV és Volán szívat engem kegyetlenül, nem jár negyed óránként közvetlen járat Újpestre (gyerek oda jár a szakközépbe), Csepelre (a kislányom fuvolaórája miatt lenne jó...), Pestimrére (munka után ott takarítok egy irodában)"
C (én): Kapjátok be mind, hülye barom önző seggfejek, valamiféle közösségi érzés csak szorulhatott volna belétek! Ja, bocs, Magyarországon vagyok, 2008-ban, ébresztő!!!!!

Siendor 2008.11.17. 08:40:53

Zónabérletet!

I. Zóna lenne a belváros a Hungária körútig, Budán a Moszkva tértől a BAH csomópont - Kelenföldi pu. - Lágymányosi híd.
A II. Zóna lenne egész Bp.
A III. Zóna lenne az egybeépült agglomeráció. (Kb. 5-10 km. a városhatártól)
A IV. Zóna az elővárosi övezet. (10-20 km)
Lehetne még V. Zóna, mondjuk kb. 30-40 km távolságig.
Persze a fontosabb helyek a IV-(V) zónába férjenek be (Vác, Szentendre, Érd, stb.)

Kid A 2008.11.17. 08:43:01

Csak még annyit, hogy távmunkában, otthonról dolgozom, heti egy, max. két bejárással. De érdekes módon akkor sem kocsival nyomatom, a bérlet pedig csendben ott lapul a tárcámban. Ja igaz, színházba, meg moziba, meg koncertekre szoktunk járni az asszonykával, pedig hűha, az is nagyon drága mulatság ám, mongyon is le mindenki, hogy nem alanyi jogon jár az embernek az ilyen! Bezzeg Berlinben! Meg bezzeg Londonban!! Meg bezzeg Bécsben!!! Ott kalabászból van fonva a villamossín és ott áll a polgármester és mindenkinek ad egy puszit aki a tök üres és tök tiszta és tök modern és tök jó és tök olcsó mágneses levitációjú megavasútra felszáll!!!

Siendor 2008.11.17. 08:43:04

Kb. a III. Zóna ára lenne ez a 8900 Ft, az I-II. viszont kis árkülönbséggel lenne reális. (A II. zónában nagyobb távok, de gyorsabban megtehetőek, ritkább járatok - ergo kevesebb arányos pluszköltség az I. zónához képest, ahol sűrű követés, lassú haladás, nagyobb átlagos fogyasztás)

Emellett nem ártana még a Vonalbérlet sem! (Kb. 2-3000/hó)

zskerner 2008.11.17. 08:49:16

Jól hangzik az, hogy mindenki a használattal arányosan fizessen, legyen sokféle bérlet az utazási szokásoknak megfelelően. Azonban ekkor a nagy távolságokra renszeresen utazók (a város másik felére munkába járok) bérlete jóval drágább lenne a mostani bérletnél. Így aztán jóval nagyobb arányban autóznának. Ennél fogva pedig a keveste (pl. a belvárosban) tömegközlekedést használó is még nagyobb dugókba ütközne. Szóval a keveset utazó a bérletének az árában azt is megfizeti a jelenlegi rendszerben, hogy kevesebb autó legyen az ő útvonalán. A mostani változtatás hátterében is ilyesmit gyanítok.

allampolgar_ 2008.11.17. 08:50:07

A lényeg az, hogy mivel nyár végén a BKV 10%-os mértékben csökkentette a szolgáltatásait, most emel 8%-ot!

Azaz, ha a 2008 januári állapothoz mérjük, a 90%-os szolgáltatásért 108%-ot fizetünk. Ez pont 20%-os áremelés! Nevetséges...

Kid A 2008.11.17. 08:50:41

Ja, bocs, az abszolút sz@revőt kihagytam a magyarosch állatfajok taglalásából! Akinek az egészről az jut az eszébe, hogy akkor neki városhatárig úgyis van bérlete, akkor Vácig nem 525 Ft a jegy, hanem csak 450. Besz@rás, abszolút besz@rás!!!!
Nem csoda, hogy ott áll ez az ország ahol, ha ilyenek lakják!!!

Jakab 2008.11.17. 08:52:19

Luigi 2008.11.16. 22:32:11

Beintegrálás = Stadtbahn. Vasúton vonatként 100 felett robog, városban pedig kimegy a villamos sínjére és az ottani felsővezetékről "táplálkozik", jó esetben a város túlvégén ismét a nagyvasútra.

Ez nem új "csoda", Európa számos országában már az 1970-es évektől alkalmazzák.

A közös megállóban való leszállok, várok picit, felszállok ezerszer jobb megoldás, mint a leszállok, gyaloglok 1 km-t (Keleti pu vonat és metró közt - mérjétek le a 2-es vágányról, tényleg annyi)

Hemmes · http://Hermina 2008.11.17. 08:55:32

Ez nem a csúcsforgalmiaknak szóló szolgáltatás, mert csúcsforgalmi időben kapacitáshiány van a bejövő vonatokon (magyarul nyomorgás). Aki viszont reggel megy kifelé és este befelé, vagy napközben közlekedik annak ez segítség.

adamone 2008.11.17. 08:55:50

Kid :)

yessssssss

Kid A 2008.11.17. 08:55:56

Zskerner: Abszolút igazad van, itt elsősorban nem arról lenne szó, hogy a rosszul rögzült (és emiatt a Várost szép lassan megölő) utazási szokásokat betonba öntsük, hanem arról, hogy ezeken a szokásokon változtassunk!

eszkep 2008.11.17. 08:58:07

Fizessen a "paraszt", úgyis Budapesten lakik a sok szoci, meg libsi szavazó...

Baba 2008.11.17. 08:58:29

Rob67: azért az, hogy a buszok Cambridge-ben szigorúan tartják a menetrendet, enyhe túlzás. Sok esetben két járat is kimarad, majd 3 jön szorosan egymás mögött. Szerintem meglehetősen megbízhatatlan a buszközlekedés itt, szemben Budapesttel. Az igaz, hogy Angliában az egyértelműen jobb, hogy Londonhoz hasonlóan vidéken is csak az használhatja a buszt, akinek jegye van. Bár őszintén szólva ezt egyszerűen nem tudom elképzelni pl. az otthoni 7-es buszon, hogy egyenként szállunk fel a buszra és a vezetőnél felmutatjuk a jegyet...de a metróhoz valóban telepíthetnének beléptető kapukat.
Szóval szerintem Budapesten maga a tömegközlekedés megszervezése nem rossz, csak a körülményeket kellene megváltoztatni.
Egyébként a másik, amiért a BKV drágábban működik, pl. az lehet, hogy Cambridge-vel szemben Budapesten nem képtelenség reggel 6 körül elindulni valahová busszal. Itt Cambridgeben egyszerűen nincs akkor mivel menni, nincs tömegközlekedés. Vasárnap pedig 9-kor indul az első busz. Szerintem ez nagyon gáz.

Jakab 2008.11.17. 08:59:34

BEB - ami "jó nekünk".

- most kurtították meg a Szentedre felöl a városba jövő sárgákat Újpest Városkapú megállóig.

- Budaörs megálló már kívül esik Budapesten (500 méterrel), a BEB-bel drágább jött ki az utas, mint BEB nélkül.
(Keleti és Déli közt van 4 km, hurrá!)

Lehet, hogy tényleg ideje lenne a városi közösségi közlekedés több vonalát "kinyújtani" az aglomerációba, a vonat-villamos integrációt (Stadtbahn) is alkalmazva?

De amíg az Örs vezér terén nem tudják átfúrni a metró-HÉV között azt a nyamvadt kereszteződést és minden N. jövőre pályára álló metrót továbbjáratni felsővezetéken Gödöllő felé, jelen felvetésem tárgytalan.

Jakab 2008.11.17. 09:00:26

Elírás: (Keleti és Déli közt van 4 km, hurrá!)
Kelenföld és Déli.

géza 2008.11.17. 09:10:03

Szerintem meg kapja be a BKV, a Volánmeg a MÁV együtt is meg külön-külön is, miért fizettetnek megint olyanért amit nem biztos hogy igénybe akarok/fogok venni, miért nem arra fordítják a figyelmüket, hogy egyessítsék a menetrendet, doglozzanak ki egységes (aglomerációs) bérletet, és tartsák rendbe a kocsikat! Minden évben emelnek, a szolgáltatás viszont nem elmekedik, lassan vizeletmintát kell adni egy éjszakai járat használata előtt, és a folymat ugye egyre bővöl, még az is lehet hogy a metrónál meg testüregvizsgálat lesz.
N amindegy fel vagyok háborodva, megint adtaka szarnak egy pofont én továbbra is autózni fogok!!!

úszómester 2008.11.17. 09:28:56

csak az a gáz hogy a munkáltató csak a vonat meg a volán bérletet köteles 85%-ba téríteni a BKV-t meg sehogy akkor ha a BKV drágább lesz ebből nem a dolgozó ember hanem a cégek járnak jól mert nekik csökken a költségük nem az ingázóknak ....

Bummer 2008.11.17. 09:51:55

Nagyon jó irány! Már csak a zónás tarifarendszer kell (azt is közösen), és akkor végre aki Budakesziről 10 km-t jár be reggelente nem fizet 2-szer annyit, mint aki a XVII. kerületből 20 km-t.

Levys 2008.11.17. 09:53:29

Tök jó, megint egy lehúzás. A vonat és volán óránként jár, majd megyek azzal a bkv 15 percenként köüzlekedő járatai helyett, nem??? Másrészt inkább törődnének azzal, hogy biztonságos (pl fékek), tiszta, kultúrált legyen a bkv, járjon sűrűbben, igénynek megfelelően, és ne 8 általánosos ellenőrök legyenek, akik nem tudnak olvasni sem! Másrészt ha autóvan nem sokkal járok drágábban, minek mennék bkv-val, ha még szolgáltatásban sem tud többet??? Aztóval 1 óra munkába mennem, bkv-val 1,5 az átszállások és várakozási idő miatt.

múvemáccsó 2008.11.17. 10:00:58

én Japánban szeretem nagyon a közlekedést:

külön metró, külön busz, külön gyorsvonat (tiszta metró)

én pl csak gyorsvonaton utaztam , oda kellett a Siuca (pingvines csipkártya)

erre töltöd a zsét, és amikor belépsz leolvassa, hogy hol léptél be, és amennyi megállót mész, annyi jent szed le (pl 2 megálló 120 jen, 4 megálló 170 jen..stb).

ezt használhatod a vonat területén is, vehetsz vele újságot, kaját, sütit satöbbi.

ha meg jegyet veszel, de útközben mégis tovább akarsz menni, mint amennyire elég lenne, akkor az állomásnál odamész az ELLENŐRHÖZ (mert nekik ott az a feladatuk), és kiegészíted.


TEHÁT OTT A RENDSZER NEM A BÜNTETÉSRE MEGY RÁ MINT ITTHON, HANEM A SZOLGÁLTATÁSRA. nincs lehetőség a bliccelésre. (illetve itthon is nem a bliccelő ismerőseim szívják meg- azokat évente 2x elkapják, kifizetik az akácfán más haverjának a bérletével a minimális büntit, és szevasz- hanem én és más 'béna' haverjaim a fő beégők. én mindig megveszem, múltkor 1 nappal elbasztam, és máris mehettem 12e befizetni a bkv-nak. hiába mutattam a csávónak, h mindig megveszem-a sok előző bérlet- és ez most véletlen, ennyi.) na ez a lényeges különbség.

ez olyan mint a trafipax. külföldön preventív eszköz, itthon meg hogy jól lehúzzanak.

a bkv ellenőrzés dettó. amíg befelé nézik, ok, mert észreveszed,h lejárt,. de kifelé.....pfff. kibaszott nagy lehúzás és sunyiság. a nagydarab bliccelők, meg simán félrelökik az alulfejlett ellenőröket.

feed 2008.11.17. 10:05:39

Ha elmegyunk egy fitness terembe es befizetunk akkor elkezdunk majd pampogni mert a havi berlet ara a szauna hasznalatat is magaba foglalja habar sosem hasznaljuk ??
Hihetetlen egy nep vagyunk mi

kötözködő 2008.11.17. 10:06:36

Emberek, nem értitek, hogy a bkv-bérlet árának emelése amúgy is ennyi lett volna? Csak most felvetődött, hogy lehessen használni a fővároson belüli más vonalakra. Ha elfogadják. Ha nem, akkor meg azért fogtok hőbörogni, hogy nem kaptok plusz szolgáltatást. Imre, nem érdemes ezeknek írni... ;-)

Adrienn 2008.11.17. 10:27:22

remélem, jövőre repülő használatot is fog tartalmazni a bérlet ára, és havi 32.500 forint lesz. igaz, senki nem fog repülővel munkába járni, de 'megkapjuk a lehetőséget', és azért fizetni kell...

Dizni 2008.11.17. 10:30:01

ÉN azt nem értem, hogy legalább a BKV járatokat miért nem lehet integrálni a bérletbe?
Pl a Szentendrei héven gyakran járok, és Békásmegyertől Szentendréig a bérlet kb 10e Ft lenne ami felháborító ha belegondol az ember. 6 megállóra többe kerülne mint az egész főváros területén mindenre!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 10:35:06

Jó hír!

NViktor · wyco.deviantart.com 2008.11.16. 22:31:41
"nem, de ha megnezed regen volt pl villamosberlet es buszberlet. aki nem akart buszozni, nem vett buszberletet."

És abban a régi rendszerben ha valaki mondjuk egész nap metrózott föl-alá, az kevesebbet fizetett, mint aki napi három megállót ment busszal. Az ilyen vonalanként, üzemenként bontott rendszerekben nem a használattal arányosan, hanem kb. véletlenszerűen kényszerül ki többet, ki kevesebbet fizetni.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.17. 10:36:08

"Kocsmai példával élve: van sör 500-ért meg bor 200-ért.
Ezután ha kérsz egy korsó sört, akkor ingyen kapsz egy pohár bort is. Igaz, a kettőt egyszerre nem vagy képes meginni, másnak oda nem adhatod, és egy sör már 700, de a kocsmáros jól járt."

Szerintem nem egészen így van.

Tegyük fel, hogy a sör most 500, a bor meg 200. A sör ára jövőre mindenképp felemelkedne 700 Ft-ra, miért ne örüljünk akkor ha már emelés van akkor kaphatunk egy pohár bort is ajándékba?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 10:40:39

Benbe 2008.11.16. 22:46:16
"Kocsmai példával élve: van sör 500-ért meg bor 200-ért."

Ez egy teljesen hülye példa. Itt pont hogy másnak odaadhatod, amit nem használsz fel.
Ha ugyanis jelentős mennyiségű ember vonatra szokik át, akkor kevesebb buszra van szükség (pl.).

LMS 2008.11.17. 10:41:59

hihetetlen ez a Hagyó és a többi közlekedéspolitikus!
Talán csak nem azért kell évről évre esetleg többször is többet fizetni a kényszerű közlekedőknek, hogy továbbra is megtarthassák azokat a régen túlhaladott kedvezményeket, amiket 65 év felett ingyen élvezhet bárki, aki az euból idejön. Miért is kell ezeket a kedvezményeket a már eddig is agyonsanyargatott magyar dolgozókkal megfizettetni????

Bummer 2008.11.17. 10:42:12

Az a röhejes, hogy sok városban már évtizedekkel ezelőtt kialakítottak nagyságrendekkel nagyobb és bonyolultabb rendszerre egységes és igazságos bérletrendszert.
Tehát a megoldás: zónás rendszerű egységes bérlet Budapest és vonzáskörzetére. Hogy aki Budakalászról jön Aquincumig 10 km-t ne fizessen 2-szer annyit, mint aki XVII. kerületből a Moszkva térre megy 20 km-t.
Jelenleg akár 4-szeres különbség is van a fizetendő tarifában a rendszer ésszerűtlensége miatt.

mandi 2008.11.17. 10:44:22

tök jó, hogy lehet használni sárga buszon is, csakhogy a sárga buszok nem vesznek fel pesten már senkit, ha befelé jönnek, és azt sem nézik jó szemmel, ha pesten felszállsz, és pesten akarsz leszállni! ha megnéztek egy sárgabusz menetrendet, egy csomó-csomó helyen ott van, hogy csak "csak leszállás" céljából áll meg! hiába akarsz te a kombinált bérleteddel igénybe venni sárgabusz szolgáltatást, nem fognak felengedni rá, pláne, hogy meg sem áll a busz!

Gib79 2008.11.17. 10:50:33

Nekem speciel ez tök jó!
Pestimrén lakom a vasútállomás mellett. Így 15 perc alatt bent leszek KÖKI-n. Ez eddig nem ért meg nekem plusz 10 százalékot, de így lehet hogy ki fogom próbálni

Gurney Halleck 2008.11.17. 10:52:27

Én meg pl. csak metrót használok. Mér nincs csak metró bérlet?

Bummer 2008.11.17. 10:54:32

Gurney Halleck, nem "metró bérlet" kell, hanem 5km, 10km, 15km, 20km stb. bérlet.
És akkor aki mindennap végigutazik 40 percet a kék metrón, nem ugyanannyit fizet, mint aki átmegy a Moszkva térről a Deák térre.

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:03:17

Bummer: írod, hogy "aki Budakalászról jön Aquincumig 10 km-t ne fizessen 2-szer annyit, mint aki XVII. kerületből a Moszkva térre megy 20 km-t"
Szerintem meg még 10 km is gazdaságos!
De tudod, tudjátok, hogy a lakosság mekkora rétege nem utazik ennyit?
Sokszor leírtam már, 4 megálló, alig 2 km, és ez nekem 540 Ft, ami pontosan a bérletnek felel meg! És erre fizetek annyit, mint aki egész nap a város járja...
Kollégám is jönne villamossal, de inkább autóba ül, mert neki a 7 megálló olcsóbb kocsival, mint BKV-val...
Ez az egész egy gusztustalan csúsztatás, elvtelen áremelés! Azt az alapvető emberi elvet sérti, hogy a fogyasztásért arányosan fizessünk!
Nem zónák kellenek, hanem vonalbérlet!
Aki tó-ig jár naponta egy járattal, fizessen kevesebbet! Ha máshová is megy, vegyen jegyet, ha többet járkál, vegyen bérletet!
Egyetlen plusz fillérbe nem kerülne a megoldás, az utasok jól járnának, a BKV is, mert kevesebben lógnának vagy autóznának.

Végül egy egyszerű példa arra, hogy miért hazugság az egész:

Most nem azért járnak kevesen az egyesített bérlettel mert drága vagy hülyék!
Hanem azért, mert mire szállnának fel? Azért az utasok döntő többsége nem ingázó vagy nem lakik egy vasútvonal mellett!
A BKV okosan csinálja! 5%-nak enged, a 95%-nak emel!!! Jól jár az 5% - ez esetleg felmegy 6-7%-ra), jól jár a BKV, a MÁV, a Volán - a BKV-t igénybe vevő budapesti lakosok 95%-meg fizethet! Fizetheti az 5% örömét...

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:06:21

A távolsági tarifa jó ötlet, de betarthatatlan!
Az ellenőrnek tudnia kell hol szálltál fel, ahol ellenőriz az mennyire van a felszállási helytől stb. Erre egy komplett logisztikai rendszert kellene felépíteni PDA-kkal stb. a jegyeket a megállóban kellene kezelni nem a járművön stb.
A metrón erre ott a szakaszjegy.

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:07:30

Egyébként most hol a VEKE???
Hol a csókos Vitézy "átszámozzuk" Dávid?
Ja, nincs kampányidőszak....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:08:42

Gurney Halleck 2008.11.17. 10:52:27
"Én meg pl. csak metrót használok. Mér nincs csak metró bérlet?"

Nekem meg olyan bérlet kellene, ami a csak a 7-es buszra, a 74-es trolira, meg a kisföldalattira érvényes.
Természetesen legyen olcsóbb, mint a metróbérlet, azért mert csak...

Azt kéne észrevenni, hogy ha mindenkinek személyre szabott bérlete lenne a saját 3-4 kedvenc járatára, az nem lenne semmivel sem olcsóbb, mint az összvonalas bérlet, hiszen a vállalat kiadásai nem csökkentek attól, hogy a bérletek nem érvényesek mindenhova.

Ha már olcsóbb meg drágább bérleteket akarunk csinálni, akkor legyen úgy, ahogy Bummer mondja: a tényleges igénybevétel (leutazott távolság) alapján.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:09:43

"Egyébként most hol a VEKE???"

Valószínűleg ott, ahol el kell érni, hogy ha már drágul a bérlet, akkor legyen minden eszközre érvényes.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:10:41

grigorij 2008.11.17. 11:06:21
"A távolsági tarifa jó ötlet, de betarthatatlan!"

grigorij, zónarendszerről hallottál már?

Tóth-Takó 2008.11.17. 11:12:17

Kedves feed!
" Ha elmegyunk egy fitness terembe es befizetunk akkor elkezdunk majd pampogni mert a havi berlet ara a szauna hasznalatat is magaba foglalja habar sosem hasznaljuk ??
Hihetetlen egy nep vagyunk mi
"
Ha viszont pl. étterembe megyünk, a pincér nem alapból a legdrágább ételeket számlázza ki nekünk, ugye? Miért nem lehet szélesebb választékot biztosítani arra, hogy a szolgáltatást igénybevevők eldönhessék (papír, ceruza, számolás után), hogy nekik mi éri meg jobban...

tt

Gurney Halleck 2008.11.17. 11:14:26

Azért az nem olyan nagy dolog, hogy legyen busz, villamos meg metró bérlet.
Autópálya díjat is ugyanannyit fizetek jelenleg, ha Érd-től a Velencei tóig megyek, mintha Nyíregyházától Letenyéig.

Páneurópai Harci Kos 2008.11.17. 11:17:02

egyesített bérlet kellene az egész városra, oszt annyi.
(a csipkártyás lenne a legjobb:)

Tóth-Takó 2008.11.17. 11:17:53

Kedves kötözködő!
"[..]Csak most felvetődött, hogy lehessen használni a fővároson belüli más vonalakra. Ha elfogadják. Ha nem, akkor meg azért fogtok hőbörogni, hogy nem kaptok plusz szolgáltatást. Imre, nem érdemes ezeknek írni... ;-)"

Ilyen bérlet már 2005 óta van, de azután csak ilyen lesz (!!!). Számomra ez a probléma (lásd a feed-nek írt válaszomat).

tt
U.I. + Hagyó úr ezt úgy ..tálalja'', mintha ez valami egészen új és forradalmi tett és ötlet lenne...

Bummer 2008.11.17. 11:18:40

Komoly szakmai kérdés, hogy hogy kell a zónákat kialakítani.
Sajnos Magyarországon még mindig primitíven, közigazgatási egységekben gondolkoznak, mert csak annyit tudnak felfogni. Pl. hogy Budapest egy zóna. Tehát aki a Moszkva térről Budakeszire megy, az átlép zónahatárt, aki a Moszkva térről XVII. kerületbe, az nem.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:25:34

Tóth-Takó:

Jelenleg 10% felár van annak, aki Volánbuszon foglalja a helyet a BKV-busz helyett, pedig az elszállítási költség nem tér el lényegesen.
Tul.képp. a csak BKV-zók bérletének egy részét a BEB-esek fizették meg.

Ez a különbség szűnik most meg, innentől viszont mindenki használhatja majd városon belül is, mindenki azzal megy, ami neki jobb, lehetőség lesz a hálózat összehangolására, ami összességében megtakarítást fog hozni.
A baj, hogy ez a bérletegyesítés az agglomerációban nem történik meg.

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:26:46

Aranyos a fitness-példa...
Van egy fitness-terem, ahol 1000 Ft. a bérlet a padokért, 1000 Ft. a szaunáért és 1000 Ft. a masszázsárt.
Bevezeti a tulaj, hogy 2000 Ft. az általános bérlet mindháromért!
De ha én csak futni akarok egy félórát? Miért fizessem ki a másik kettőt?
Ez tehát olyan magyaros akadékoskodás..?

Rocko- 2008.11.17. 11:28:22

"miért kell nekem a bérlet árában olyasmiért (vonatért, Volánbuszért) fizetni, amit nem veszek igénybe?"

Bummer 2008.11.17. 11:28:58

Az egész BKV jelenlegi tarifarendszerének teljes ostobaságát legjobban az "áthúzott" buszok jelenítik meg. Azért kell a bérlet mellé jegyet váltani, mert elhagyják a közigazgatási határt. Mintha attól, hogy más a polgármester, többe kerülne a gázolaj.

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:29:25

Comandante en Jefe :
Meséld már el, hogy most a 95% miért fog azzal menni amivel akar?
Nekem és sokunknak lefektetik a síneket? Elterelik a sárga buszokat?
Ökörség!
Ez ugyanannak az 5%-nak jó, aki eddig is használta a MÁV és Volán járatait.
Nekem jobb lesz az 2x290 Ft/4 km????
És kinek, miért lesz gazdaságosabb? Mert nekünk nem, az biztos!

Bummer 2008.11.17. 11:29:30

"miért kell nekem a bérlet árában olyasmiért (vonatért, Volánbuszért) fizetni, amit nem veszek igénybe?"

Nem kell. Nem kötelező bérletet venni. Mehetsz jegyekkel.

Tóth-Takó 2008.11.17. 11:31:29

Kedves Comandante en Jefe!
"Jelenleg 10% felár van annak, aki Volánbuszon foglalja a helyet a BKV-busz helyett, pedig az elszállítási költség nem tér el lényegesen. Tul.képp. a csak BKV-zók bérletének egy részét a BEB-esek fizették meg.[...]"

Köszönöm a magyarázatot. Így már kezdem érteni a dolgot.

"[...]A baj, hogy ez a bérletegyesítés az agglomerációban nem történik meg."

Akkor ezirányba kellene a vasat ütni.

tt

grigorij (törölt) 2008.11.17. 11:32:24

Gondoljatok bele, ha egy boltban pénzt kérnek a műanyag zacskóért, akkor mennyien háborodnak fel!
Pedig azért kell fizetni, mert a "büntit" a tulaj egyszerűen arra terheli, aki ilyen zacskót használ!
A legtöbb helyen azonban nem kérnek pénzt - egyszerűen beépítik az árakba. Senki nem ugat, senki nem veszi észre! Még azok sem, akik visznek táskákat, szatyrokat...
Pedig ebben az esetben is az történik, hogy a "szolgáltatást" igénybe veőkre is ráterhelik a költségeket.

Tóth-Takó 2008.11.17. 11:45:50

Kedves grigorij!

A példádra reagálva: boltból sok van, s így választatsz, hogy hova mész vásárolni, de budapesti tömegközlekedést ,,szolgáltató'' vállalatból jelenleg csak egy, az is monopol helyzetben. Persze autózhatsz, gyalogolhatsz, biciklizhetsz is, ha kedved tartja.

tt

Bummer 2008.11.17. 11:51:41

Tóth-Takó, éppen most kerül ki a monopolhelyzetből. Ha a bérlet érvényes a másik két társaság járműveire is...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:51:58

Tóth-Takó:

Egyetértek.

Jelenleg aki pl. Gödöllőről Pestre jár be, annak 3 féle bérlet közül kell választania (busz,HÉV,MÁV). Kb. ugyanannyiba kerülnek.
A többség munkanapokon 1x jön Pestre, és egyszer vissza.

Ha közös környéki bérlet lenne, akkor
- az illető ugyanúgy munkanapi 1+1 alkalommal venné igénybe a közlekedést a két város között, többletköltséget nem okozna
- az illető ugyanannyit fizetne
- mégis kb. háromszor annyi járat közül válogathatna.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:56:17

grigorij:

A félreértés ott van, hogy a bérlet árának nem azt kell tükröznie, hogy hányféle dolgot veHETsz vele igénybe, hanem hogy napi átlagban mennyit használsz az igénybe vehető dolgokból.

Az előző gödöllői példát ajánlom megértésre. A BEB ugyanez, azzal a különbséggel, hogy ott nem választanod kell, de felárért kapod azt,hogy más eszközzel IS utazhatsz.

Ha A és B között egy szakaszon Volánbusszal utazol, akkor azon a szakaszon nem utazol BKV-val, és viszont. A és B között tehát (elvileg) nem kellene függnie a bérleted árának attól, hogy milyen és hány féle eszközre érvényes.

Amitől esetleg függhetne, az A és B távolsága egymástól. (Ahogy a környéki bérletek esetén függ is).

muskotály küvé 2008.11.17. 11:57:34

Két dolog jut eszembe hirtelen:

1. Nemrég írta az újság, 1,5 md ft-ért akarnak buszsávot kialakítani Rákoskeresztúr központjáig. Ezt a pénzt (esetleg kicsit többbet) én inkább a közeli vasúti megálló kipofozására, a buszvégállomásnak a vasút mellé költöztésére, ad abszurdum vasúti fővonalnak (hatvani) egy rövid szárnyvonallal a jelenlegi központtal (buszvégállomás) való összekötésére költeném. Rákosliget negálló most sincs messze, de pl. gyalog kissé veszélyes megközelíteni.
2. BKV tarifa: GYEREKJEGY, GYEREKJEGY, GYEREKJEGY. Abszurd, hogy ha a két 8 éves gyerkőccel bejövök a munkahelyemre, nyoszázvalamennyi a két átszállójegy gyerkőcként, és akkor még két megállót blieccelünk is a Fehérvári úton a villamoson.
Jobb helyeken (pl. Bécs, Pozsony) van kedvezményes jegy gyereknek, kutyának, csomagnak, stb., még jobb helyeken (Bécs) hétvégén és tanszünetben gyerekek ingyen mehetnek.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 11:58:27

Tóth-Takó:

"Persze autózhatsz, gyalogolhatsz, biciklizhetsz is, ha kedved tartja."

Oké, de attól még pampogjunk, ha valami irracionális.

Azt viszont érdemes megnézni, hogy a fejlett világon mindenhol az integrált, üzemeltetőtől független tarifák létrehozása az irány. Nem véletlen...

Tóth-Takó 2008.11.17. 12:00:33

Kedves Bummer!

"[...]éppen most kerül ki a monopolhelyzetből. Ha a bérlet érvényes a másik két társaság járműveire is... "

De hát ilyen típusú bérlet már korábban is volt, azonban igen kevesen vették igénybe. Vajon csak az ár miatt? Vagy valami más okból?

tt
U.I. De jó lenne, ha Neked lenne igazad, s megszünne a monopol helyzet. Én azért kissé kétkedő vagyok...

vpeti 2008.11.17. 12:01:16

Tőlünk nyugatra szinte csak ilyen kombinált bérletek vannak. A most nem BEB-et használók meg örüljenek, mert az eredeti tervek szerint is ennyivel emelkedett volna a bérlet ára, de nem vált volna BEB-bé.
Kedvezmények: Tőlünk nyugatra az 1-2 vonalas bérletek nem jellemzőek. Viszont vannak családi bérletek, a havibérletek általában átruházhatóak, és sok helyen van olcsóbb bérlet, ami csak reggel 8-9 óra után érvényes.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:01:57

muskotály küvé:

Rákoskeresztúr: A vasút kapjon nagyobb hangsúlyt, egyetértek. De ahhoz óriási (alsó hangon soktízmilliárdos) beruházások kellenek, hogy az expresszbuszokat nagyobbrészt kiváltsa a vonat

Addig pedig a nép busszal fog járni, ezt a relatíve olcsó, nagyrészt uniós forrásból épülő buszkorridort meg kell építeni, akár ideiglenes megoldásnak is. Néhány év alatt behozza az árát.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:04:26

Bummer 2008.11.17. 11:51:41
"Tóth-Takó, éppen most kerül ki a monopolhelyzetből. Ha a bérlet érvényes a másik két társaság járműveire is..."

Az a baj, hogy a bevétel megosztása olyan, hogy a Volánbusz pl. nem nagyon töri magát, hogy Budapesten szolgáltasson... :(

Tóth-Takó 2008.11.17. 12:10:05

Srácok!

Tudom, hogy nagyon naív kérdés, de azért felteszem: Vajon hogyan lehet a közlekedés kihasználtságát mérni (pl. a járatokon)?

Ti mikor futottatok össze olyanokkal, akik ilyesfajta mérést végeztek?

tt

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:19:21

Tóth-Takó:

Buszokon, trolikon van ún. "knorrozás", illetve bizonyos típusú kocsik képesek erre. Ez azt jelenti, hogy a légrugó terhelése segítségével meg lehet becsülni (elég pontosan) az utasszámot.

Villamosokon, metrón marad a hagyományos utasszámlálás, ilyet pár hónapja a 4-6 vonalán láttam.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.11.17. 12:21:23

"erminavet 2008.11.17. 00:23:13

Volt ilyen terv, de aztán nem az valósult meg, hanem egy jobb szolgáltatás."
Hol? Mert Budapesten nem. Az eddigi normális (5-10 perc) járatsűrűség helyett a környékemen ritkábban járnak a buszok és kiszámíthatatlanul. Az egyébként 20 percenként járó buszra vagy 2 percet vagy 30 percet várok. Esetleg ez neked jobb szolgáltatás?

Ha a BEB-et beolvasztják, nem az a baj, hogy többért adják, az logikus, hanem ha jól olvastam nem lesz alternatíva. Én pl. kurvára nem használom a Volán és a MÁV szolgáltatásait napi szinten, akkor mi a pöcsért fizessek érte?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:30:21

"Én pl. kurvára nem használom a Volán és a MÁV szolgáltatásait napi szinten, akkor mi a pöcsért fizessek érte?"

Én pl. kurvára nem használom a 198-as buszt napi szinten, akkor mi a pöcsért fizessek érte?

Tóth-Takó 2008.11.17. 12:37:02

Kedves Comandante en Jefe!

Köszönöm a választ.

"Buszokon, trolikon van ún. "knorrozás", illetve bizonyos típusú kocsik képesek erre. Ez azt jelenti, hogy a légrugó terhelése segítségével meg lehet becsülni (elég pontosan) az utasszámot."

No, igen. De ez az utazási szokásokra, mint pl. ki, hol, merrefelé utazik, s hányszor száll át, nem nagyon ad választ, pedig lehet, hogy a menetrend-tervezésnél (merjünk nagyot gondolni: hangolásnál) ez az adathalmaz is jól jönne.

"Villamosokon, metrón marad a hagyományos utasszámlálás, ilyet pár hónapja a 4-6 vonalán láttam. "

Én sok-sok évvel korábban a metrón találkoztam ilyennel.

A bejáratnál egy kóddal ellátott cetlit kaptam, majd amikor és ahol kiszálltam ott kellett azt leadni.

tt

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 12:43:13

"De ez az utazási szokásokra, mint pl. ki, hol, merrefelé utazik, s hányszor száll át, nem nagyon ad választ"

A Transman kft elvileg csinált utazási szokásokról szóló felmérést.
Olyan ábrák biztosan voltak (láttam), hogy "A" kerületből "B" kerületbe hányan utaznak, meg hogy az egyes útvonalakon milyen erős utasáramlat folyik. Ezekből azért elég sokminden kikombinálható, ha nem is abszolút minden.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.17. 12:45:41

Hadd ne olvasssam végig...
Az egyik hozzászóló említette a menetrend ésszerűsítését, mellyel elvileg rakás pénzt spórolnak. De akkor még mindig ott van az, hogy a főváros továbbra sem teszi be a maga 1/3-át a BKV költségvetésébe, ahogy ez normális helyeken (tehát szinte minden EU-s tagállamban) működik. Mi utasok 50 milliárdot teszünk bele, az állam is, a főváros meg 25-öt. A 4-es metró mennyivel is drágult az évek során? Arra honnan volt pénze a fővárosnak?
Szerintem a legjobb büntetés az lenne a "városatyáknak", ha BKV-ra köteleznék őket. Szolgálati autót elvenném tőlük, hogy a költségeket így is csökkentsük, és az egész BKV menedzsementtel együtt utazzanak a cigók és a csövesek között, zaklassák őket az ellenőrök, robbanjon le alattuk a busz meg a villamos. Szerintem gyorsabban rendbe tennék a "céget".

Jaffar 2008.11.17. 12:49:03

Nem olvastam a kommenteket, de

Miért nem lehet 1 EGYSÉGES tarifarendszert bevezetni? Máshol ez frankón müxik. Pl Bécsben. Fel van osztva zónákra Bécs környéke.
1es zóna maga Bécs, egészen a város határáig. 1 jegy 1,70 € amivel 1 órán át közlekedhetsz 1 irányba , független az átszállások számától. Busz, villamos vagy Metro, tökmindegy. Minden zóna 1,70.
Pl én 20km-re lakom Bécstöl, nekem 3,40-be fáj egy út oda + 3,40 vissza. Nem olcsó, de sokkal egyszerübb, nem kell vacakolnom a különbözö jegyekkel. A Bécsi bérlet 50 € egy hónapra. Jah, ha bliccelsz akkor kurvára megvágnak és nem tudod kimagyarázni azt sem ha 1 jeggyel akarod körbeutazni a várost :P

Vagy be lehet vezetni a "beléptetö rendszert" is. Párizsban müxik ^^

Tóth-Takó 2008.11.17. 12:51:00

Kedves Comandante en Jefe!

"[...]Transman kft elvileg csinált utazási szokásokról szóló felmérést.[...]"

Köszönöm, utánanézek ennek a cégnek.

tt

meggymag 2008.11.17. 13:00:40

akkor én azt mondom: legyen budapesten 200 buszvonal.
egy buszvonal legyen átlag 25 kilometer hosszu.
egy busz egy ora alatt tegye meg ezt a tavot oda vissza. a buszok jarjanak 8 percenkent. a buszok fogyasszanak 25 litert 100 kilometeren az uzemanyag 280/liter. a soforok kapjnakak brutto 150000-et.

egyenlo:
7 busz kozlekedik egyszerre egy ora idointervallumban, egy nap 14 orat. 14x7=98busz, 98x2, mertoda vissza=196, 196X25,25 az egy vonal hossza=4900kilometer egy nap alatt a teljes forgalom az adott vonalon, 4900x26, egy honapra nezve, a hetvegeket fel napoknak szamolva=127400, de 200 vonal van budapesten, az 25480000 kilometer buszut egy honapban. osztva 100-zal, szorozva 25ottel, 6370000 liter uzemanyag, 1783600000 (egymilliárd-hetszaznyolcvanharommillio-hatszazezer)forint az uzemanyag, egy honapra, plusz 1400 buszsofőr: 21mlo, osszesen a busz elvisz a havi keretbol 2mrd forintot. de lehet, h tuloztam. vigyen egy mrd forintot.

az emberek megveszik a berletet, összesen otthagynak 420 millio forintot, es minden masodik busz ki van fizetve. a többi busz, metro, troli, villamos sehol, sehol az egyebb alkalmazottak, a szerviz, a berletidijak, semmi sehol. ezt mind az allamnak kell allnia.

aki meg angliaban kurvara orul a farkanak, h ugyanannyi a berlet ott, mint itthon, de relative sokkal olcsobb, akkor mondja mar meg, honnan lehetne a bkvnek penze a fejlodesre. hisz igy sincs.

bliccelok mindig lesznek. penz mindig fog zsebre menni. mindig lesz bunko ellenor. aki ezen tul tud lepni, az hasznalj a bkv-t, aki nem, az biciklizzen, autokazzon, amit akar.

a kedvezmenyrendszer meg foleg a kommunista orszagokra, vagy volt kommunista orszagokra jellemzo. az ember nem fizetne elo havi 1500ftos telefonra, mobilszolgaltatonal, es korlatlan telefonalas, smsezes, mert mashol biztos ossze lehet rakni kedvezmenyekkel egy jobb havi csomagot. bazze, 1500ft, jó? csak az inflációt fogja követni, mint minden. es ezzel konnyebb szamolni. nem erkellemetlen meglepetes, ha egyszercsak az egyik kedvezmenyt torlik, es nonek a kiadasaid, vagy megint honapokig kiserletezhesz, melyik erimeg jobban.

ha meg szet valasztanank a buszt a metrotol, a villamostol, mindenki csak kevesebbet fizetne, ha tobb jarmura is valt berletet, sem lenne hajlando az osszesitett berlet aranal tobbet fizetni. tehat a bkvnak megint csak kevesebb leje lenne. az allamnak tobb penzt kellene belepumpalnia, az adotokbol tobb penz megy a bkvra (ha rendesen adoztok, akkor az adodnak kisebb szazalaka fordul majd erre a celra), ez egy ordogi kor, aminek akkor van vege, ha mindenki lelkiismeretesen csinalm mindent, vezeti a ceget, veszi a jegyet es berletet, es ha mar elertuk egyszer egy honapra ezt az allapotot, majd akkor lehet hoborogni. de a bliccerek szama megmondhatatlan, a rendesen adozok szama is megmondhatatlan, tessek itt bkv-t vezetni.

jah, kizartnak tartom, h angliaban az allam egy forintot ne tegyen bele az utazasba. vagy fontot. serintem minimum az 50%at az allam viszi az utazasnak.

na meg annyi mindent irhatnek, de nem teszem.

tumpara 2008.11.17. 13:01:21

"Miért kell megtévesztő címet adni a cikknek? Ez mostanában az egész médiában elterjedt, és nem értem, enélkül talán nem olvasnák el/néznék meg a hírt, kedves újságírók?" - niamano

Fején találtad a szöget, megélhetési megtévesztés. Az újságíró címben csúsztathat (hiszen egy fél sorba nem rakhat bele mindent), te meg fél perc múlva úgysem is emlékezel rá.

Nikka 2008.11.17. 13:13:29

Ne döntes el helyettünk a BKV, hogy mit vehetünk. Adja meg a választás lehetőségét! Már megint egy önkényes, a szabadságot korlátozó felső, dikatótrikus döntés, amiről el akarják hitetni, hogy
- a mi érdekünkben teszik,
- nekünk jó.
Majd én eldöntöm, akarok-e kicsit drágábban olyan bérletet, ami a MÁV-ra is jó meg a VOLÁN-ra. Cipőt a cipőboltból? Na nehogy már újra ezt akrják az urak és elvtársak!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 13:19:06

Nikka:

szép ez a blogoszféra, jól megmutatja, hogy az írni tudás nem függ össze szorosan az olvasni tudással.

grigorij (törölt) 2008.11.17. 13:44:50

Comandante en Jefe:
Pontosan ez az én gondom!
Hogy most azt fizettetik meg velm és még nagyon sok sorstársammal, hogy mit VEHETEK igénybe!
De nem veszem igénybe!
A normális az a tarifarendszer lenne, ahol mindenki az általa használt mennyiségért fizetne. Mert csak a BKV miatt nem költözök messzebb a melóhelytől, nem fogok szabadidőmben buszozni, és nem fogok kerülővel vonattal és Volánbusszal utazni, mert megtehetném, ugye?
Utópisztikus dolog, de:
Számolják ki mennyi 1 km ára. Én mondjuk kifizetem az én napi 2x2 km-emet, a többiek, akik itt pampognak, hogy így jó, meg úgy jó, ők kifizetnék arányosan az ő 15-20 km-üket???
Egy francokat!
Nekik így jó!
Nekit 1-2 forint 1 km, nekem 135 Ft!!!!
Ez az arányos teherviselés?
Legyen mindenkinek, mondjuk 50 Ft.
Én így sporolhatnék 70-et jegyenként, más meg fizethetne 5-600-at egy útért...
Ja azt nem, ugye? Mert ha olcsóbban kapjuk és mással fizettetjük meg, az arányos, az jó, az előrelépés...
Fizettessék meg azokkal a pluszt. akik használják a MÁV-ot vagy a Volánbuszt.
Mert ez így csak áremelés, pénzlenyúlás!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 14:29:23

grigorij:

"Hogy most azt fizettetik meg velm és még nagyon sok sorstársammal, hogy mit VEHETEK igénybe!"

Ez azért nem így van. Bp-n belül kb. azt fizettetik meg veled, amennyit _átlagosan_ igénybe vesz egy júzer.
Illetve azt sem, csak kb. a 2/3-át.

"A normális az a tarifarendszer lenne, ahol mindenki az általa használt mennyiségért fizetne."
Alapvetően igen, de szoktak húzni egy alsó határt, és lépcsőzetes szokott lenni a tarifa.
Az agglomerációban a távolságalapú díjszabásra szükség van. Azon el lehet vitatkozgatni, hogy kell-e a városon belül távolságalapú tarifa, mindkettő mellett vannak érvek.
A zónás rendszerekben nagyon sok helyen a az egész város közigazgatási területe (de legalább a belváros) mind az 1-es zónához tartozik.

Az viszont nem is igazságos, és nem is gazdaságos, hogy járműtipusok szerint kell fizetni, én csak ennyit próbáltam jelezni.

---

Ami történik, az valóban egy - kis mértékű - burkolt áremelés, itt erminavetnek szerintem sincs igaza. Amit már többen is írtak viszont, hogy ez az áremelés már eldöntött tény volt az egyesítés nélkül is...

Rocko- 2008.11.17. 14:41:24

Bummer 2008.11.17. 11:29:30
ezt úgy mondtad, mint ha jobb lenne.
az emberek jót szeretnének választani, nem két rossz közül.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.11.17. 14:41:44

"Fizettessék meg azokkal a pluszt. akik használják a MÁV-ot vagy a Volánbuszt."

Figyu:

Én soha nem használom a 12-es, 21-es, 168-as és 40E járatokat, valamint a csepeli HÉV-et.

Szerintem akik ezeket használják, azok Januártól fizessenek 5%-kal többet, az én bérletem meg legyen 5%-kal olcsóbb!

Igazságos ez?
Nem, mert a maradék ~200 járat utasai kevesebbet fognak fizetni, a fenti járatok utasai meg választhatnak a kerülő útirány vagy a drágább bérlet között.

Jó ez a BKV-nak?
Nem, mert az összbevétel nyilván csökkenni fog: a fenti járatokat kevesen használták, és azok is eztán majd kerülik.
Az összes utazásszám nem fog csökkenni, a leutazott km-ek száma viszont növekedni fog.

Jó az utasnak?
Nem, mert a költségek jobban növekednek a bevételnél, annak tarifaemelés lesz a vége, gyakorlatilag az eredeti szintig.
Végeredményben senki nem nyer szinte semmit, de van, aki veszít.

A bérlet nem olyan áru, mint a krumpli, hogy amennyit megveszel, annyit elfogyasztasz. A bérlet: átalány.

A bérletegyesítés ugyanez a fent leírt folyamat, csak a másik irányba. Az egyesített bérletnek nem igazán van tényleges többletköltsége, van viszont hozadéka.
A MÁV és a Volán ugyanis -bár az üzemeltető más- szerves része lehetne, és reméljük, lesz a budapesti hálózatnak.

garrr 2008.11.17. 15:05:26

Ismerek olyan embert, akinek a cégünk kifizette a máv-os havi utazásának 90%-át és lógott a BKV-n (1 járaton 2x a vonat-cég-vonat útvonalon).
Nos ennek az embernek magyarként, bpi-ként az adómból és bérletem árából is finanszíroztam, továbbá a cég nekem semmijen utazási hozzájárulást nem fizetett. Ez akkor önkts. kb. nekem 8000 volt akkoriban, neki 1000! Hála ég, már nem itt dolgozik, így 1 bőrrel kevesebbet nyúz rólam a féreg.

Bummer 2008.11.17. 15:12:20

A XVII. kerület a mániám, de nézzetek már rá légyszi Budapest térképére.
A városközpont nem középen van. Ezért a lakók egy nagyon nagy része (főleg a pesti lakótelepeken élők) ugyanakkora távolságokról ingáznak feleannyi pénzért, mint az agglomerációban lakók.
süti beállítások módosítása