Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.02. 22:00 erminavet

Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat - Visszásságok vasutunk világából 2.

De azért előtte terven felül felújították 420 millió forintért.

Tegnap új sorozatunk első részében bemutattuk úgy általánosságban a Szabó "kedvenc filmem a biciklitolvajok" Pál volt rendes és ügyvezető közlek. min. egymondatos, egy záhonyi protokollvonatozás közben elejtett iránymutatása nyomán szétbarmolt 2009-es vasúti menetrendet úgy általánosságban. Valamint konkrétan Békéscsaba délelőtti megközelíthetetlenségét. Ma az oroszlányi vonallal folytatjuk.

És most már tényleg hagynám is a postás Szabót, hiszen tegnaptól már (és még) nem tölt be fontos közéleti tisztséget, halott kádert meg minek rugdosni, de a nem túl jelentős oroszlányi vonal külön is kötődik a szociálista kormány exminiszteréhez.

Pál ugyanis nemcsak egyszer vonatozott gyelegácija élén. (Tudniillik Záhonyba, amikor is elvtársi szeszélye arra az ötletre ragadtatta, hogy ahány kilométerrel többet tesz meg egy új vonat 2009-ben a fejleszteni szándékozott Dunántúlon, annyival kevesebb km-t tegyen meg egy [vagy több] másik vonat a keleti országrészben, tönkretéve ezzel az ott már sikeres ütemes menetrendi rendszert.) Hanem kétszer.

Az anekdota szerint ez a másik út éppen a kies (volt) szocialista városba vezetett. A mozdonyvezető mellett döcögve (és a derék vasutas segítségével) két alapigazságot tapasztalt meg mondott politikus. Hogy szar a pálya és hogy kevés az utas.

Tulajdonképpen mindkettő igaz. Csakhogy van azért sokkal jelentősebb vonal, mondjuk a közelben a nagyságrendekkel több utast szállító balatoni fővonal, amelynek rendbehozatala sokkal fontosabb lenne (talán most majd hozzákezdenek). Másrészt az alacsony utasszám éppen alapos növekedésnek indult a miniszteri látogatást megelőző pár évben, mert jó, sűrű, a fővonalhoz Tatabányán csatlakozó ütemes menetrendet vezettek be rajta. Igen, pont olyat, amilyet most éppen a Szabó-szabály miatt nem lehet megcsinálni rendesen a Dunántúlon, és amilyet ugyanezen ukáz miatt elrontanak keleten is.

Ezek a tények - gondolom - át se jutottak Szabó homlokcsontján, ő energikus uralkodóhoz méltón intézkedett. Mindkét problémát orvosolni kell, szólt az áhítattal figyelő alattvalókhoz, a vonalat ripsz-ropsz fel kell javítani, a vonatokat pedig ritkítani kell! Legalábbis így mesélik.

Én tudom, hogy vannak most olyan olvasók, akik azt gondolják, hogy a 21. században nem így kéne eldönteni a szűkös források elköltetését, és nem így kellene menetrendet tervezni, de hát ők nem voltak miniszterek, így akaratuk nem vált szinte a kimondott szó puszta erejével valósággá.

 

Az évekig, évtizedekig felújításra váró egyéb MÁV-vonalakkal szemben a 12-es vasúti mellékvonal legrosszabb szakaszának felújítása - néhány hónappal a miniszteri utazás után - már be is fejeződött! A nemzeti vasútvállalat szóvivője néhány napja örömmel tájékoztatta erről a nemzeti hírügynökséget. Mégpedig az adott menetrendhez tökéletesen elegendő (hogy a tatabányai fővonali csatlakozástól a fővonali csatlakozásig meg tudjon tenni egy oda-vissza menetet a szerelvény) 60 km/h-s sebesség helyett egyenesen 80 km/h-ra építették ki a Tatabánya-Környe szakaszt. A projekt ára 420 millió forint volt. De az csak a kisebbik baj, hogy ezt a summát el lehetett volna költeni hatékonyabb célokra is, hiszen több is vész nap mint nap a mohácsi vasúton.

A nagyobb baj, hogy Szabó másik kívánsága is teljesül. A jelenlegi, órás ütemes, a délutáni csúcsban félórásra dúsított vonatsűrűség helyett december 14-től csak kétóránként, csúcsban óránként indulnak majd a szerelvények. Ma például az egyik irányba 20, a másikba 21 vonat ment, jövőre egy hétköznap csak 14 pár vonat lesz. Ráadásul a most még működő komáromi csatlakozást is elbukja a vonatok egy része.

Vagyis durván elbánt az oroszlányi vonallal Szabó miniszter. Azért az új menetrendet bemutató tájékoztatón rákérdeztünk, hogy mennyit nőtt az utasszám ezen a vonalon. Az ütemes menetrend bevezetése előtti 209 százalékára, válaszolták a MÁV Start illetékesei.

Tetszik érteni? Miközben a legtöbb nem ütemes vonalon egyre kevesebb az utas (drasztikus áremelés, épülő autópályák, a gépkocsihasználat terjedése, némely vonalon autóbuszos konkurencia erősödése), miközben a kiváló, kínálati, ütemes menetrenddel nagy eredmény, ha néhány százalékos növekedés érhető el, van egy vonalacska, igaz, apró, kis forgalmú, ahol több mint kétszeresére nőtt az utasszám két év alatt! De nem kell félni, a tendencia alaposan megfordul jövőre. Viszont a ritkán járó, üres szerelvények legalább nyolcvannal száguldanak majd.

Sorozatunk első része:
Tönkretették a magyar vasutat - Visszásságok vasutunk világából 1.

55 komment

Címkék: politika vasút ütemes menetrend mellékvonal közép dunántúl vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr56800518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kacsa! 2008.12.03. 01:40:54

Agyrém, Agyrém, Agyrém. Végigfutok néhány mai blogposzton (értsd blog.hu holdudvar) és az életkedvem is elmegy. Itt még mindig kommunizmus van a fejekben...

torissrac 2008.12.03. 02:44:57

látom elvtársazás nélkül nem megy... a bloggolónak se..

Kiváncsi lennék, hogy a 209 %-os utasszám növekedés miben nyilvánult meg?
A két utas helyett immár átlag négyen vannak a Bz-ben? Négy helyett nyolc utas? (Ez is 200% növekedés a statisztika nyelvén. Csakhát a 200% ooolyan jól hangzik.)

torissrac 2008.12.03. 02:47:01

Párdon, tehát: két utas helyett immár hat ücsörög a Bz-ben?

Nyúlontúli 2008.12.03. 03:58:51

Novák Kittyt ugyan tiltsák mán le a villanyáramról is. Pont.

pohi 2008.12.03. 04:26:05

1. Még ma (tegnap) is dolgoztak Bánhida-Környe között, egy brigád tett-vett a síneken...
2. A tatabányai helyi konzervatívok a lapjukban aztat hirdették, hogy az Erőmű lakótelepen élőket zavarta a hangosabb új szerelvények közlekedésének az ő zaja, ezért szólt a mávnak az ő képviselőjük, és legott mindjárt újracsinálták az egész vonalat... Bezony! - vagy 'felment a miniszterhez', aki pedig nem is konzervatív, és elintézte?
Mindenben csak a politika, jajj!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.12.03. 04:45:42

Ez a novák Kitty egy nagy büdös bunkó paraszt. Valaki moderálja már ki a hozzászólását és tiltsák le a nickét.

janos 2008.12.03. 06:02:52

Hát mit ne mondjak, ezt is sikerált a Szabó nevezetü Lángésznek elqrni! Nekem van egy javaslatom,ha már ugyis szar a vasut,meg koklerek vezetik- zárjuk be! Mármint a vezetöket?Öntjük bele a pénzt zsákszámra, aminek semmi értelme azon kivül hogy egyesek hülyére keresik magukat a semmiért!Ha egy elsö számu vezetö ennyit tud felmutatni--miközben baromi nagy pénzeket vesz fel--racionalizálás cimén, akkor elgondolkozom.Tényleg hülyék a vezetöink!Nem is kicsit-nagyon!Ja meg mi ez a hirdetési baromság? Kittyke fizet is érte?Ha nem akkor--kibic vagy! A kibicnek meg tudod mi jár?!

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.12.03. 06:57:22

Nowák Kyttyt a 220 tanítsa meg táncolni.
galaxy-card-ot a homárra!! a jó qurva anyját

deft 2008.12.03. 07:03:31

Nagyszerű, kevesebb szolgáltatás, olcsóbb menetjegy, harmadával csökkentés, tehát akkor az Isaszeg-Keleti bérlet 12000 lesz!
Persze a MÁVos gondolkodásba belefér, hogy ha egy vonatpár közlekedik, akkor sem csökkentik az árakat, hiszen VAN szolgáltatás.
Nehéz a feladat, ha ezen nem változtatnak, akkor nem fogok szavazni erre a kormányra, aki ilyen belfaszságot enged meg (meg amiről még nem tudok)

Viktor 2008.12.03. 07:12:54

Ftonyo-nak:

Nem bz-k jártak, hanem Flirt vagy Talent vonatok. Abból a szemszögből jó, hogy megcsinálták, mert legalább nem szakadék rossz pályán kell menni az új szerelvényeknek. Mondjuk így sem lehet őket meghajtani, de a 80 több, mint a semmi. Ugyanakkor a két órás közlekedés nevetséges, a buszok (a menetidejük hosszabb, mint a vonatoké) így is tömve vannak, utas lenne bőven.
Kinek éri ez meg? Az államnak biztos nem.

KoránReggel 2008.12.03. 07:17:30

Hát, azért én nap-mint nap arra járok... Az oroszlányi vonal közepesen kevés forgalom (vonatonként 100 -200 ember max.)

de ez durva h nem lesz rendes csatlakozás (bár a komáromi is csak úgy működött h a győrbe vagy komba menő vonat várt 10 percet az oroszlányira - mer ám a 60-as sínen csak 40-el lehetett menni :D)

egyébként meg nem bz van, hanem általában egy talent, néha egy flirt csinálja a vonatfordot

Koxi 2008.12.03. 07:22:10

A legelső hozzászólás mindent elmond. Egy ideje én is minden nap olvasok több blogot is. Nálunk tényleg minden fos? Jóról szinte soha nem lehet olvasni. Tényleg az embernek felébrednek a szuicid hajlamai, miután elolvas pár cikket és blogot. Vagy csak mindenki olyan elcseszett, hogy nem látjuk meg, csak a rosszat. (ez ezért tényleg magyar szokás, amin azért nem csodálkozom) Egy szó mint száz, a Máv télleg szarban van. Sokminden miatt. Mikor lesz változás? Lehet soha...

Koxi 2008.12.03. 07:24:44

Bazdmeg novák kitty, húzz innen a picsába reklámozni!!! Idióta. Végül is te lettél a befutó, aki ma felb....a az agyamat. Hülye seggfej. A cikkhez szólj hozzá idétlen!

miller 2008.12.03. 07:43:06

csatlakozom! novák kitty húzz innen a picsába

fourgee 2008.12.03. 07:43:30

OFFTOPIC

ftonyo: "Elvtársazni" márpedig kell, mert csak ezzel tudjuk megkülönböztetni az ide nem illő egyéneket. Sajnos pártoktól függetlenül minden oldalon ülnek "elvtársak", akik akkor is elégedettek ha minden szarul megy, akik elintéznek MINDENT az ismerőseiknek, akik biztosak benne, hogy nekik MINDENT elintéznek. Tőlük kell megtisztítani a politikai életet és akkor lesz normális kormányunk, meg normális ellenzékünk. Addig nem.

Az még úgy-ahogy lenyelhető hogy ott vannak a politikai életben, de az igazán durva az, hogy a nagy állami cégek vezetésében is ők vannak, meg a lakosság nagy részét is ők teszik ki.

Szerintem ez az "elvtársazás" sokkal kulturáltabb, mint a kommunistázás, meg egyéb megszólítások, és a szóból árad hogy mire gondol az ember... :)

Koxi: változás akkor lesz, ha az "elvtársak" eltűnnek Magyarországról és az emberek összefognak. Majd amikor eltűnnek azok az emberek akik leszólnak ha változást akarsz, hogy "jól van az úgy neked, maradj csendben, örülj hogy lyuk van a seggeden".

Londonban éltem egy darabig. Olyan szerencsés helyzetben voltam, hogy nyelvtudás nélkül is minimálbér felett kezdhettem már az elején. Aztán hirtelen bejött egy másik munka, még több pénzért. Ez akkoriban 5.75 font volt óránként. Egyik ismerősöm beszólt, hogy minek kell nekem jobb munka, hiszen ő itt van már 4 éve és 4 fontot keres... 5.52 volt a mininálbér, tehát 4-et eleve nem kereshetett volna, ráadásul be sem volt jelentve... Zavarta hogy én nyelvtudás hiányában az ügyességemnek köszönhetően bejelentve sokkal többet kaptam mint ő, pedig frissen érkeztem. És hány, de hány ilyen ember van otthon, akik ahelyett hogy tennének a helyzetük érdekében, inkább a többieket próbálják rábeszélni hogy ne változtassanak, jó az a szar, amiben vannak.

Na, ezek az elvtársak...

OFF vége

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.12.03. 07:52:01

Az nem baj hogy szar a pálya, a lényeg, hogy 430 millából EU színvonalon tudnak a mv-k vizsgázni! Tegnap nekem is sikerült :) Tehát Bárdos is elmehet a pics@ba!

Novák kitty is mehet az anyjába, mire végigértem, lemerült a zellem a zegérbe, nem tudok hozzászó

Kazimír 2008.12.03. 08:14:02

A magyar vasút mindig is a "racionális" döntéseiről volt híres, miért változtattak volna ezen?!
Ha tehetném, más vasúttársoságot vennék igénybe az utazáshoz, mert már nagyon kihúzták nálam a gyufát..

A legdühítőbb, hogy (részben) az én adómat pazarolják el íly módon. Ezúton is köszönöm szeretett vezetőinknek!

Rabbeleben 2008.12.03. 08:15:38

Kéne ezen még csiszolni!
Az átépített szakaszon nem 60 az a 80?
Vagy csak a táblák vannak rosszul kitéve?
Esetleg el kéne menni szétnézni?
A menetrend szerinti sebesség pedig jelenleg is 80 km/h Tb - Környe közt.
Környe állomás viszont maradt 40-es, utána ismét 80.

pandras 2008.12.03. 08:17:30

Hoppá! Ez itt az ingyen reklám helye. Gondolom ezek után mindenkinek szabad, hacsak novák nem valami pereputtttty. Gyüjtöm a gondolataimat. Jövök mindjárt.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.03. 08:27:10

Kedves kommentelők!

Az ilyen kretének, akik hosszú, teljesen off reklámmal kúrják szét a blogot, valóban megérdemlik, hogy Új Zélandig moderáljam ki őket.

De ha sokan reagáltok rá, egyre kevésbé lehet törölni, mert értelmetlenné válnak a reakciók a később olvasók számára. Úgyhogy ne reagáljatok, ha lehet!

Most mégis töröltem, és lehet, hogy megkeresem, análisan megerőszakolom és sínre kötözöm.

Ja: :-)

(nehogy komolyan vegye valaki)

ti

Dezsőjóska 2008.12.03. 08:47:26

A menetrendet nem felezni kéne, hanem negyedelni! Megáll az eszem, mikor a sorompónál látom, hogy jó ha kijön az 1 utas/vasútikocsi átlag. Nevetséges! Akiknek kell a vasút az finanszírozza! Tele van már mindenem, hogy valamit kitalál az egyik választási célcsoport, és azt mindíg az adófizetőknek kell megfizetni!

molnibalage 2008.12.03. 08:52:09

"látom elvtársazás nélkül nem megy... a bloggolónak se.."

És? Ennyire zavar? Gratulálok. Mellesleg tényleg az elvtársak vannak odafent. Inkább halgattál volna.

Trancegod 2008.12.03. 09:02:56

Az a baj, hogy a vasút helyett a közút építést támogatta eddig nemcsak az általatok "kommunistának" nevezett kormány, hanem a csodás "narancsvidékes" kormány is. A vasút 1990-es évek óta hanyatlik, a pályák állapota szintén romlik, és a vasúti közlekedési eszközök (járműpark) is rozsdával osztódik. Sajnos ez is egy állami cég, amit szétloptak "nagyjaink".
Tulajdonképpen, mindenki CSAK azt nézi hogy mikor is lesz nyereséges a vasút, holott semelyik európai országban nem nyereséges a kötöttpályás közlekedés. NEM nyereséges, hanem gazdaságos, és környezetkímélő!
Ha netán előfordulna - ilyen sajnos nem mostanában lesz - hogy a volántársaságok, és a vasút össze tudná hangolni a közlekeztetést, akkor már több ember használná ezt a fajta utazási módot.
A járatritkításnak meg egy előnye van, több pénzből lehet üzemeltetni egy adott pályaszakaszt. Hátránya viszont nagyon sok van...sajnos...

zolikal 2008.12.03. 09:18:45

És szerintetek Zalalövő-Zalaegerszeg nemrég felújított vasútvonalán miért kell 60-nal menni a bz-kkel? 160-as alépítmény, 120-as felépítmény. De ha 60-nal megyünk, korábban vagyunk mindenhol. 25 km-re 43 perces menetidő. A 40-es tempó az igazi... Kell a buszoknak az utas? Röhej... Az is csoda, ha hatan vannak az egy motorban...

Nagy Tamás 2008.12.03. 09:23:46

A hivatalos menetrendi sebesség eddig is 80 volt. Tatabánya és Környe között ez állandó 40 (motorvonatnak 50) volt, 10, 15 és hosszú 30-as lassújellel degradálva. Az átépítés használt 48-as felépítménnyel valóban 80 km/órára irányult, de a sebesség felemelése még nem történt meg. (Vélhetőleg menetrendváltáskor esedékes.) Környe marad 40-es, hiszen az oroszlányi vonal kitérővel elágazásban vezet ki a (közforgalom számára) már megszűnt pápai vonalból.
Bz a vonalon csak a 2003-as vészt megelőző 1-2 évben járt. Egyébként szilis (korábban leós) inga uralkodó volt. 2007 februárja óta kipirosodott a vonal. Az Erőműi-lakótelep panaszaira vonatkozó megjegyzés értelmezhetetlen.
A 209%-os növekedés az ütemes bevezetése óta reális, az átlag utasszám nem 2-ről 4-re nőtt, hanem mind Budapest, mind Tatabánya úticél esetében visszapártoltak az utazók a vasútra. Eddig…
Bár sok egyébről lehetne még szólni, de a cikk hitelesen tárja fel a szárnyvonal közelmúltját. Butaságokat meg felesleges hozzáfűzni.

Higany 2008.12.03. 09:40:59

Egy rákos sejt a sokból:
Beszélgettem egyszer egy vezetői tréningek vilgában jártas emberrel, aki a meghatottságtól párás szemmel ecsetelte, hogy milyen szuper, hogy a MÁV felső vezetésében micsoda rokoni kapcsolatok, van már-már dinasztiák vannak.
Hát B+, ha ez mondjuk a Rotschild és Fiai Zrt lenne akkor ezzel semmi baj nem lenne, de ez egy állami pénzből finanszírozott állami vállalat.

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2008.12.03. 09:43:35

OFF:
Trancegod: "... A vasút 1990-es évek óta hanyatlik,..."
:-)
Akkor nem volt kedvenc könyved gyerekkorodban Moldovától az Akit a mozdony..., ugye?
A bevezető mondatot idézném, megéri:
"A hetvenes évek elejére a vasútnál csak a hülyék és a megszállotak maradtak. Mi legfeljebb azt kérdezzük egymástól: Te melyik vagy?"

Az elvtársvédő elvtársnak innen is üzenjük: a főelvtárs megmondta, vár a külföld. Kuba, vagy Észak-Korea tárt karokkal vár Téged is!
Eszem megáll ettől a Lendvai et.nő féle modortól! Majd pont Te fogod megmondani, hogy nevezhetjük-e egy (elméletileg) szabad országban a szar-t szarnak!!!

Legközelebb 2010 tavaszán tudsz másokat - magaddal együtt - megszopatni. Készülj a választásra, és olvasgass addig is történelemkönyveket. Van mit pótolnod, úgy látom.

ON:
nem tudok érdemben hozzászólni: egyszerűen tragikus és hihetetlen a mai és a tegnapi cikk minden szava. És a holnapié is az lesz... :-(

végül UFF: ma sem kell kávéznom, jól fel lett b@szva a vérnyomásom! Pedig Kittyvel már nem is találkoztam! :-)

agent 2008.12.03. 09:47:42

Ma elindultam Esztergomból 10 perc késéssel, mert lerobbant a vonat. Piliscsabán lerobbatn a csere Desiro is.. aztán vártunk egy harmadikat azzal jöttem Pestre..


Nem beszélve hogy 50 km-t másfél órát teszünk meg..

Szánalmas az egész máv úgy ahogy van..

erintett 2008.12.03. 09:50:18

Na így kell százmilliókat kidobni az ablakon.
Naponta utazom Tatabányáról Budapestre, és naponta látom, amint a hajnali oroszlányi vonat 2 kocsijában 10, max 20 utas lézeng. Hazafelé, amikor oroszlányi vonaton utazom, Tatabányán leszáll a tömeg, és ismét 2 kocsiban tovább megy legalább 15 utassal, a vasutasokkal együtt a gyönyörű szerelvény.
Ami még szép a dologban, májusban volt 1 éve, hogy az új buszpályaudvart a tatabányai vasútállomás melleti helyre költöztették. Ha egy kisbuszt óránként vagy félóránként közlekedtetnének Oroszlány és Tatabánya között, a vasúti menetrendhez igazítva, az is bőségesen elég lenne. De lehet, hogy 460 millából már trolivonalat is ki lehetett volna építeni.

A tatabányai vasútállomás meg a város szégyene. Minden választáskor megígérik, a következő ciklusban befejezik, ami hiányzik (azóta, mióta megépült a felüljáró félkész állapotban van) és felújítják, valamiféle emberközeli formát kap. Nos, ez nem jön össze. Világítás nulla, de a mocsok az már nem fokozható. int a guánó, vastagon.....
Bűz....
Egyszerűen leírhatatlan. Amikor megérkezik a kis piros vonat, szerintem még jobban elpirul szégyenében. De sem az önkormányzat, sem a MÁV nem képes a pirulásra.

Realista 2008.12.03. 10:22:01

A blog nagyjából korrekt. Annak idején, mint utasnak, megdöbbentő volt az ütemes menetrend kényelme. Fél óránként jártak a vonatok Tatabányáig, Pontosak (!) voltak, jó csatlakozásokkal. És senki ne higgye el, hogy nem volt kihasználva. Sacc 25%-al több utas lehetett mint idén ősz óta.
Ennek ellenére a komcsizást, elvtársazást el lehet felejteni ebben a témában (is). Tudtommal a szakmailag legjobban felkészült MÁV igazgató, aki annak idején az ütemes menetrend bevezetését szorgalmazta és szárnyai alá vette, szoci volt (kezdetek kezdetén, nem a tatabányai vonalra fókuszálva). Gyorsan távozott is. Méghozzá pont narancsos nyomásra. Egyetlen oldal képtelen lenne folyamatosan elkúrni a másik oldal ugyanannyira hathatós elkúrásai nélkül.
Tatabányai vagyok, és most is rendszeresen használom a vasutat, ugyanis nem szeretek vezetni. A vasutat viszont igen (bizonyos utastípusok ellenére), bár nem vagyok fanatikus. Ennek ellenére lassacskán át _kell_ állnom autóra, ugyanis még egyszemélyes használat esetén is jóval olcsóbb lesz mint a vasút. A helyi közlekedések az autópálya matricával egyenlők (4db áremelés előtti BKV jegy!!!).
Be kell látni, a tömegközlekedést 2-3 éven belül kinyírják ha így folytatják. Nem csak a vasutat.

n_gery 2008.12.03. 10:25:18

Sokmindenen lehetne javítani ésszel. Többek között a közösségi közlekedésen is, ha valakit egyáltalán érdekelne, hogy a vidéki ember, na meg a városi is, minél egyszerűbben juthasson A-ból B-be. De nem ez a helyzet. Nincs hosszútávú stratégia, kormányokon átívelő, ellenzékkel közösen kialakított elképzelés. Csak az ad hoc cselekvés. A váratlan látogatáson eldöntött fejlesztés. Ez jellemző az egész állami szektorra. Nem tudom megváltozik-e valaha. Talán ha elég sokan felébrednek itt lent, és elég erős lesz a civil szféra. (lsd. VEKE) Te mit tettél ezért? Én még semmit, de ideje lenne. :)

BeBe 2008.12.03. 10:35:20

Rendszeresen utazom a Budapest-Záhony vonalon. Röhelyes, hogy 10 évvel kovábban rövidebb volt a menetidő, mint most! Visszafejlődünk???

Szeged 2008.12.03. 10:47:28

Pénteken utaztam Szegedre.
Másodosztály, gyorsvonat. Ugyanez a szerelvény, mint IC is funkcionál. Párhuzamosan létezik gyorsvonat első osztály. Tehát minimum három kategória, plusz a büfé közül válogathatsz, az IC első osztályt már nem tudtam csekkolni.

A vonat egyes szakaszai tehát ugyanannyi idő alatt érnek a célba.

A polgárság, az emberek és az elvtársak nagyjából mind szeretnénk az egyébként is sokezres retúr jeggyel túlélni.

Utazási hangulat: az első osztály is tömve, mindenhol álló emberek- a kalauz Bp-Szeged közötti vonal alsó harmadán (~130 km után) ért oda a a mi kupénkhoz. Voltunk olyan pofátlanok, hogy beültünk az első osztályos kabinba...

Eredmény: egészen halk, arcon mérges morgás: "...máskor az másodosztályra menjenek!" Hangosabban nem merte mondani szegény. Nem ő a hibás, konkrétan érzi, mit jelentett az, hogy levágták a felére a vonat hosszúságát, a legterheltebb, pénteki csúcsban.

Az első osztály kényelmét egy kaszt élvezi: MÁV dolgozók.

Egyre többet fizetünk, egyre romló szolgáltatásért. Két embernél valóban megéri kocsival menni.

Vidéki 2008.12.03. 10:50:08

Ez a járatcsökkentési „stratégia” is valószinűleg drágán megfizetett tanácsadóktól származik.
Ha a MÁV jól fizetett szakembereinek azt kell kiszámolni, mennyi kétszer kettő ahhoz is drága tanácsadókat kell „bérölni”.

is 2008.12.03. 11:00:38

írtsuk, amíg még lehet: röhejes.

is 2008.12.03. 11:02:45

az autóhoz viszont mindenki csak a benzint számolja, azt, hogy évente többszázezerbe kerül egy autó, mielőtt elindul, azt nem. azt is tessék számolni.

car1696 2008.12.03. 11:07:06

Kerék-kötők voltak is,és lesznek is!Képviselő miatt,megáll az IC?!+hát!Ünnepnap lemegy Záhonyig,egy "cicababa"miatt,az egyébként,csak Nyíregyházáig közlekedő vonat?Le hát!
Az összefonódások,és a korrupciók miatt mindent meg lehet tenni!
A rendszerváltást követően,utána jártam,hogy lehetne-e szállítani vasúton utasokat,ÁLLAM nélkül.A pálya,a menetrendi időszak,energiaforrás,mind,mind az államé.Ők majd"felhasználják"azt a jó kis,EU-s pénzt!Lenyelik,mint az adófizetők pénzét!A beruházások?Pályakorszerűsítések,állomások felújítása,stb.Ez nem vasút,és főleg nem utas-barát!Soha nem is lesz!Jó kis fejős-tehén!Sajnos,a mi pénzünkből!

Sean 2008.12.03. 11:12:36

Elvtársak!

A kommunizmusban volt munkanélküliség? A kommunizmusban volt hajléktalanság? A kommunizmusban haltak meg betegek szimplán azért, mert basztak érte kimenni a mentők?

Ugye, hogy ugye? Úgyhogy szerintem nem kommunistázni kéne, nesztek a kurva nagy demokráciátok, vehettek hűtőt. Jah, hogy a komcsi időszakkal ellentétben most nincs rá pénzetek? Hát, pedig kurvára ezt akartátok....

Béláim, gondolkodjatok....

hyydra 2008.12.03. 11:42:11

Sean elvtárs!

persze nem vót munkanélküliség meg hajléktalanság, mind a kettő központilag be vót tiltva, a csúcs mentők mindig odaértek ahová köllött, mi meg most fizetjük az árát 100 szorosan, Béla! Arról nem is beszélve hogy ez mennyire nem ide tartozik, Béla!

Én 2008.12.03. 11:51:36

Irtsuk, amíg még lehet: irtsuk.

szk 2008.12.03. 11:58:49

Nincs egy honlap ahol, lehet látni ennyi utas volt x vonattal, ennyi lett y vonattal? Akkor az tisztán látható lenne.( még segítenék is megcsinálni) mert ez teljesen felháborít engem is

Tovaris 2008.12.03. 12:03:32

Keleti Gyuri bá meg kiamarad a szaknévsorból? Vagy ő nem kavart Oroszlány ügyekben?

car1696 2008.12.03. 12:11:15

No,akkor egy kis"unicum"!A menetrend összeállítása előtt konferencia,szerkesztő-bizottsági tagoknak.Általában elit helyen,hatékonyan,eszem-iszommal egybekötve.Itt,az ország minden tájáról képviseltetik magukat, a"vasutas vezetők",akik küzzül,sokan,még ekkor sem ülnek vonatra!.Jönnek a javaslatok,hol mikor legyen csatlakozás,és mely időpontokban.Ha netalán-tán X-nek olyan kérése van,hogy y állomáson jó lenne,ha megállna a vonat,mert iskola,üzem,sok utas,stb.,akkor miért ne?!Ezért x elmegy az iskola,üzem/sok utas helyett,1/valaki jóvoltából locsázni,/párdon/welnes-ezni,vagy a jó Isten tudja,mit csinálni!Hát,így készül,ez az "ütemes menetrend"!De,ha már nyugállományba vonult x,akkor szól y-nak,és jövőre y,elintézteti z-vel.
Ez egy kiragadott példa volt.De,ha nem hihető,akkor itt egy másik.A Pápa látogatása idején,a szabolcsi Máriapócs állomást,úgy felújították,hogy állomásnak volt nevezhető.Ugyan,tessék már most megnézni,ezt az "állomást"közelebbről,napjainkban,és vele együtt,ezt a szárny-vonalat!!
Kit érdekel??A"nép"tette ilyenné,hát várjon,míg újra idelátogat Benedek-pápa!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.12.03. 12:29:13

Valami térkép kéne, mert Oroszlányba egy nyamvadt egykocsis BZ közlekedett nem is olyan rég Tébányáról, átlagosan 1 db utassal. De ez lehet, hogy másik vonal.

Denny 2008.12.03. 12:30:06

"Az első osztály kényelmét egy kaszt élvezi: MÁV dolgozók."

A MÁV dolgozónak is ki kell fizetni a pótjegyet, ehelyett utaznak sima elsőosztályon ingyen. Tényleg az ő számukra van az a kocsi, nem kell megszólni.

A pótjegy olcsóbb, mint a különbözeti jegy és az IC másodosztály színvonalasabb a gyors elsőnél.
Tehát aki nem akar sima másodon rohadni (már elnézést a szóhasználatért) az megveszi a pótjegyet az IC-re.

car1696 2008.12.03. 12:51:45

Amennyibe kerülnek a menetjegyek,/és amennyibe fognak!/a színvonal,és a pontosság,közel sincs szinkronban!
10 perc késésért,a vasút nem térít vissza.Én késnék ennyit,a munkahelyemről?!
Ahhoz,pedig nem kell szakértő,hogy kiszámolja mikor,és hol számítson több utasra.
Ez egy szolgáltatás,és az állam tartozik elszámolni,FELÉM,hogy mit,és hogyan tesz a pénzünkkel!
Ne,a mindenkori "hatalomnak",hanem NEKEM!
És,ha a hatalom,a tulajdonos,akkor rajta kérem,/kérhetném!/számon!

janos 2008.12.03. 13:13:33

Trancegod! Igazad van, de akkor hogyan lehet az, hogy egy eleve veszteséges, államilag (nagyon)megdotált cég vezetöi, év végén mindig bazi nagy prémiumokat vesznek fel?Az meg aztán a csucs, hogy még nyereséget is fizetnek--egy veszteséges cégnél --a fönököknek!Na ez a nem semmi!

Dezsőjóska 2008.12.03. 13:54:46

Elzavarni az összes léhűtő vasutast! A munkanélküli olcsóbb mint a fizetésük meg az üzemi veszteség. Az utasokat meg megtalálnák a buszosok.

combo 2008.12.03. 16:08:06

Egy vélemény a Dunántúlról. Somogyi vagyok, és azokon a vonalakon, amelyek engem érintenek, csak pozitív változás történt. Végre el lehet jutni (2 óránként) Pestre IC-vel, sőt még Bajára is.
Nem hittem volna, hogy ez ebben az évszázadban bekövetkezik. Szóval az éremnek két oldala van!

combo 2008.12.03. 16:09:09

Ja, azt kifelejtettem, hogy honnan lehet eljutni: Kaposvárról.

Sihuhu 2008.12.03. 17:07:53

Tatabánya-Oroszlány:

Felújítás előtt (régi menetrend): 18 perc

Felújítás után (új menetrend): 20-22 perc.

No comment.

vasutass 2008.12.03. 17:38:21

Felújítás előtt papíron szépen nézett ki a 18 perc, ami a gyakorlatban 24 volt...

Sihuhu 2008.12.03. 17:46:28

Ez így van, de akkor meg módosítani kellett volna a mentrendet, mert emiatt vártak 10 percet a Győr felé menő személyek.

Utaztam rajta a felújítás óta, de a kattogás eltünését leszámítva semmi különbség. Erdei vasút feeling, késés stb.

Talán majd ha egyszer kiadják az engedélyt, hogy 80-annal menjen....

Sihuhu 2008.12.03. 17:49:11

Egyébként, ha tényleg csak 20-22-re fog csökkeni a korábbi effektív 24 perc helyett, kár volt kiadni azt a sok pénzt.

Trancegod 2008.12.04. 10:05:01

agent: Sajnos a Desiro-k üzemi állapota kritikán aluli, és ehhez hozzájárul a fenntartási beleszarás is. SZinte mindennapos az esztergomi fordában, hogy (nem tudom pontosan) az este 6körül Esztergombbol induló járat 3motorjából ki kell sorozni egyet, ugyanis nincs benne elég üzemanyag....VICC!!!
Persze ezt azért kell megtenni, mert ha szinkronba mennek, és az egyik leáll, akkor a védelem lekorlátozza a működőtt max 20KM/H-ra. Sajnos a csúcstechnika mégsem csúcstechnika...vagy csak rendbe kéne tartani őket?
Más: Amikor megjöttek a Desiro-k (mostantól legyen a neve Dezső) mindneki ámúlt bámúlt, hogy "fúúúúúúú, micsoda csúcsjármű a Bz-s, és a csőrgős inga után", de azt nem vette figyelembe senki sem, hogy nem elég megvenn i a járművet, hanem ahhoz sok minden mást is venni kell. Történt ugyanis, hogy vagy 3 hónapig motorolajcsere nélkül mentek a Dezsők, ugyanis a MÁV (akik viszont csak úgy nyelik a prémiumot év végén, merthát ők NAGYON jól dolgoznak) felsővezetők, nem akarták megvenni a Siemens által (vagyis inkább az MTU - Dezső motorjainak gyártója) javasolt motorolajat, mert drága. Így egy volt MÁV-os dolgozótól vették a motorolajat, ami olcsóbb volt, meghát mindenki jól járt, csak éppen a szegény Dezsők MTU-ának nem teccett. Ezek után jöttek a "véletlen" motorleállások (szűrőtömődés, stb...). Vészhelyzetben meg szinte teljes pénzpocsékolással, Szentesről kérnek Uzsgyi-kat (6341-es sorozat). Ebebn is MTU motor duruzsol, és szintén JACOBS forgóváza van, de valahogy ezek a járművek sokkal jobban bírják a MÁV megszorításait, sokkal üzembiztosabbak....Ez is egy VICC!!!
Sajnos nagyon sokat tudnák még mesélni, de nem akrok regényt sem írni...
Ez a valóság, a MÁV )Miért Állunk Vazzee) magasból sz*rik bele hogy hol mennyit késnek a járatok, meghogy milyenek az állapotok. A pénzt így is úgy is megkapják...na ez már nem VICC!!!