Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.05. 16:00 erminavet

A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele - Visszásságok vasutunk világából 5.

A webes menetrend nem lát a jövő szombaton túl.

A MÁV-csoport internetes menetrendjének, az Elvirának (volt) a szlogenje az intelligens menetrend, és nincs is ezzel baj, az Elvira tényleg egy jó (bár nem hibátlan) kereső, a hasonló osztrák vagy német netes menetrenddel szemben is vannak előnyei (meg persze hátrányai, a német pl. páneurópai.) Sőt, most már a kikeresett vonatra jegyet is lehet vásárolni Elviránál.

Szegény hölgy azonban használhatatlan, ha nem kerülnek bele a menetrend változásakor az új adatok. Most bő egy hét van a december 14-i menetrendváltásig, de a poszt írásakor még nem voltak bent az új adatok.

Az okokat persze ismerjük. Elvileg szigorú időrendje van a menetrend elkészítésének. Sokmindent kell összehangolni nemzetközi és hazai szinten, egyeztetni az érintett önkormányzatokkal. 2008. áprilisára most is összeállt a „hivatalos” változat, amely az ország keleti részén lényegében megtartotta a sikeres ütemes menetrendet, és a Dunántúlon is tartalmazott fejlesztéseket. És akkor jött júliusban Szabó miniszter. Pontosabban ment, Záhonyba kéjvonatozott. És közben azt az utasítást adta, hogy amennyi vonatkilométerrel több lesz a Dunántúlon, annyival kevesebbnek kell lennie keleten.

A döntés után kapkodás következett. Megalapozatlanul húzogattak ki vonatokat a menetrendből (erről szól sorozatunk néhány előző és még sok következő része), jórészt elmaradt az önkormányzati egyeztetés is. És persze nem készült el időre a menetrend.

A papírkönyvet most még csak nyomják Szabadkán, és azt a szabályt, hogy két héttel az életbelépés előtt ki kell hirdetni a menetrendet, csak a MÁV Start honlapjára felhelyezett pdf-menetrenddel sikerült kipipálni. Az ömlesztett fájlban elég nehéz keresni, ráadásul a menetrendi lapok magyarázata, a nemzetközi vonatok egyszerűen hiányoznak is.

És az Elvirába se kerültek be az adatok, így aki most szeretné megtervezni mondjuk 10 nap múlva esedékes utazását a netes menetrenddel, nem tudja. Annak ellenére, hogy egy hete, az új menetrendet bemutató sajtótájékoztatón még azt jósolták, e hét elején más működni fog a december 14-e utáni napokra is.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás

30 komment

Címkék: politika r vasút jegy ütemes menetrend utaspanasz vvv vvv menetrend


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr45805795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Syllard 2008.12.05. 16:48:21

A nemzetközi jegyekről csak annyit, hogy a kedves jegyárusítóknak, kalauzoknak (meg persze az egész MÁV-nak) foggalmuk sincs, hogy pl. az EuRégiós jegyekkel, bérletekkel min lehet majd utazni, és min nem, csak annyit képzelegnek, amennyit az osztrák kalleroktól hallanak (hallunk), hogy emiatt a buzi RailJet miatt (-2 perc Bp-Wien között - gratula), azon biztos nem, mer sajnos a jegy mellé nem jár szmoking :)

pro_ 2008.12.05. 16:57:52

Jelen komment írásakor a MÁV-Start oldaláról - www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=1492e9949586df - az összes, december 14-től életbe lépő menetrend letöltési linkje 404-es oldalra mutat. Gratulálok.

Edömér 2008.12.05. 17:02:43

Ez a "Szabózásos-kéjvonatozásos megjegyzés" szerintem is unalmas. Szabó Pál egész egyszerűen nem dönthette el egyedül, pillanatnyi ötlettől vezérelve, hogy ez lesz és kész. Nem volt ő olyan fontos ember, még akkor sem, ha miniszter volt egy ideig. Próbálj meg jobb magyarázatot kitalálni az indokra.

1116001 2008.12.05. 17:05:59

Aki keresni akar valamit a menetrendben, használj az ÖBB vagy DB keresőjét:)

Tútótuk_rátótuk 2008.12.05. 17:08:30

A német vasút honlapján pl. már szépen rajta van minden. A dec. 14. utáni magyarországi, belföldi vonatokat tehát meg tudom nézni rajta, míg az Elvirán nem. Tudathasadás.
De egyébként még a jegypénztárakban sem tudnak igazán tudnak felvilágosítást adni arról, mi hogy lesz... Persze ha jön a sztrájk, akkor úgyis édesmindegy...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.05. 17:09:47

Pedig kedves Edömér, egész egyszerűen ez történt. Akár tetszik neked, akár nem.

ti

Tútótuk_rátótuk 2008.12.05. 17:17:02

1116001: Így van, de mire mész vele, ha nem tudod megvenni a jegyet rá, mert a jegypénztárban azt mondják, "mi err''ol a vonatról nem tudunk"? Pedig elvileg ugye 60 (?) nappal el''ore lehetne jegyet venni...

Gab 2008.12.05. 17:18:16

Az új MÁV menetrend pdf-ben letölthető. De a Volán-menetrend nem. Tudom, hogy az nem "kötött pálya" , de énnekem rendszeresen kell MÁV-Volán kombinációban utazni és minden évben rettegek attól, hogy a csatlakozásokat még jobban elcseszik-e, mint eddig. A Volán busz 5 perccel a vonat beérkezése előtt elhuz, aztán 2 órát kell várni... igy van megkreálva a menetrend.
Amikor Svájcban jártam, olyan menetjegyet adtak, amin egyszerre van vonat- busz- fogakerekű és lanovka - és megnyugtatnak, hogy meg kell várniuk egymást, ha netán drámai időjárási okokból késne vmelyik, de náluk nem szoktak késni... És képesek az állami vonat- és buszüzemeltetők tökéletes egyetértésben dolgozni a privát lanovka -üzemeltetővel. KÖZÖS MENETJEGGYEL!

Gringo 2008.12.05. 17:29:46

Linkeld be légyszi, honnan tölthető az új menetrend!

Higany 2008.12.05. 18:03:16

Van ennél lejjebb, hogy a DB, meg ÖBB online menetrendjében előbb van fenn az új abszurdisztáni banánköztársasági menetrend, mint magánál a MÁV-nál?

Hát igen, Svájc és a közlekedés, meg úgy az egész ahogy van... Egy hete értem haza 2 hónap Svájc után, itthon az első pénztáros 1000-ből akart visszaadni amikor 10000-el fizettem, ma meg 2x vasaltak ki majdnem a zebrán...

nagypapi 2008.12.05. 18:30:26

Vajon miféle egyeztetés lehetett pl. a nyársapáti önkormányzattal, hogy annak eredményeként a napi eddigi 11 vonatpárt 1, azaz 1 vonatpárra csökkentették?
Röhej.
A dunántúli "fejlesztés" eredményét meg lehet majd nézni nyáron a 29-es vonalon egy meleg vasárnap délután Pest felé...

gonnaburninflames 2008.12.05. 18:42:59

Aha, szoval valoszinuleg ezert nem erheto el a helyi vasut Budapestre tarto vonatai: mert meg nem kaptak meg a feedet, igy ez is csak 14-ig mutatja.

Mav, gratulalok.

phorvath 2008.12.05. 19:19:03

Azért érdemes összehasonlítani az Elvirát a svájci vasút honlapjával: www.sbb.ch

Van még hova fejlődnünk. A vonatoknak meg pláne...

pro_ 2008.12.05. 20:17:12

A Deutsche Bahn oldalán, ha dec. 14. utáni menetrendre keresel (magyarországi belföldi vonatnál), ez a szöveg fogad:

Dear customer,
there was an unsuccessful or incomplete search due to a timetable change.
We hope for your understanding.


Thank you.
Your www.bahn.de team


Code: H899

massziv 2008.12.05. 20:52:37

Van ennél lejjebb is!Én Oroszországba szeretnék jegyet venni 16.-ára,de nem tudok!A pénztáros sajnálkozva széttárja a karját,hogy az új menetrend az árakkal még nincs benne a rendszerbe.A bökkenő az,hogy Oroszországban már régóta(2 hete biztosan) meg lehet vásárolni az emlitett jegyet!Komolyan mondom ez a vég!

Gabor 2008.12.05. 21:16:34

Az ELVIRA mostanában nincs a topon:
Múlt szombaton Kisvárdáról akartunk Miskolcra menni a 16:50 - 18:26 2db IC-s járatkombinációval, ami az ELVIRA szerint naponta közlekedik, ehelyett közölték a miskolci pénztárban, hogy szombaton nem jár....
Sebaj gondoltam, biztos csak pénztáros tudja rosszul, ezért Kisvárdán is megkérdeztem és ott is ezt mondták...

A-tech · http://www.oszkar.com 2008.12.05. 22:32:24

Utazzunk mind Oszkárral ( www.oszkar.com ) a MÁV meg gondolkodjon a menetrendjén amíg szépnen egyszer csak érdektelenné válik...

na.

combo 2008.12.05. 22:36:26

Gab: A szívemből szóltál. Nemes egyszerűséggel szerintem a busz-vonat átszállásokra a kutya sem figyel...

miracle 2008.12.05. 23:06:58

Azt is Nobel díjjal kéne persze kitüntetni, aki kitalálta - és ezt most európai viszonylatban (is) kell érteni, hogy menetrendváltás az karácsony előtt legyen 1-2 héttel. És persze legfőképpen, hogy vasárnap. A vasúton is heti ritmusa van mindennek és ott is hétfőn kezdődne a hét. És persze a fejetlenség is garantáltan nagyobb, mivel a vezetők (8 órások) ugye nem dolgoznak, vasárnap lévén.
A menetrend egyébként azért nincs kész soha időben, mert 2 millióan beledumálnak még novemberben is a jó ismerős Kenya-alsói polgármestertől a minisztériumig bezárólag. A határidőkre mindenki nagy ívben tesz, mármint abból az irányból, hogy meddig lehet beleszólni és kinek. A minisztérium általában nagyokat hallgat az év első felében (senki nem tudja mennyi pénz lesz a vasútra, így hány vonatkm-t lehet csinálni így persze az áprilisi menetrendi megrendelés csak egy színjáték és nem jó semmire), szeptember körül meg - akármit is kap az asztalra - benyögi, hogy rossz, meg túl sok a vonatkm. Hogy - mint megrendelő! - mennyire nem irányítja a dolgokat jól jellemzi, hogyő csodálkozott legjobban, hogy az általa bezárni tervezett vonalakra miért készült menetrend. Hát mert nem szólt, hogy nem kell rá, néma gyereknek az anyja sem érti a szavát.

sergei 2008.12.06. 00:02:13

Egyszer két órát vártam egy Elvira szerint létező csatlakozásra, fagyban, szélben. Az arra járó kalauz kérdésemre azt felelte, hogy neki fogalma sincs melyik (!) menetrend van a zinterneten.

Amúgy általában nincs vele baj. A netes vásárlás is nagyon frankó, mondjuk nem bánnám, ha jönne egy sms róla, mert úgyis telefonba írom fel.

pseudo1 2008.12.06. 00:49:07

phorvath 2008.12.05. 19:19:03

Rákerestem egy olyan utazásra hogy, Bern-Szolnok, Bécs érintésével karácsony első napján. A földről kellett felmosni. Minden ott volt ami kell és ami nem is annyira. Végigzongorázta az átszállásokat, mikor hol mennyi idő van rá, milyen vonattal, milyen kocsikkal, milyen üléshuzattal (persze kis túlzással)... Fantasztikus!

kartunboj · http://kartundoboz.blogspot.com 2008.12.06. 07:36:34

A lepusztult Keleti "archaikus" kijelzője előtt tolongó, magában fortyogó tömeg mutatja az utas információ igazi arcát. Ennél mélyebbre már nem lehet süllyedni.

duct 2008.12.06. 07:44:21

Bocsi ha védeném az Elvira-t, ami korántsemtökéletes ,de ha valmit nem tud jól a menetrendi adatokkal kapcwsolatban az 99%-ban nem az Ő hibája. Ha azt kapja ,az adatbázisba,hogy nincs ilyen vonat,akkor szerinte nincs,nem a programoz dönti el mi kerül bele:)
Csak a start-tól kapt adatbázist teszik fel.Az meg más kérdés ,hogy nem tudnak egy mneterendet használni 1 cégen belül:) mindenkinek más változat van meg:) Az elvirának is a kallernek ,meg apénztáros is mást tud:)
Te meg utazz!

bravo 2008.12.06. 15:16:00

Egyszer kellene csak megvenni a bahn.de menetrendi rendszeret, keresojevel, jegyvasarlasi lehetosegevel (otthon kinyomtathatom magamnak akar a nemzetkozi jegyet is) , mindennel egyutt, aztan frissitgetni, ha valamit javitanak benne. teljesen felesleges az elvirat feljleszgetni, hogy hatha egyszer majd olyan lesz, mint a nyugati tarsa (rengeteg penz es foleg ido). egyszeruen mar megcsinaltak jol, minek megegyszer feltalalni a spanyol viaszt?

béla.bácsi 2008.12.06. 16:02:01

A bahn.de nem tudja a magyar speciális jegytípusokat, díjszabási kérdéseket, szerintem a németek is hasonlóan aranyárban dolgoznának a "honosítással", mint ahogyan a mávinformatika...
A kinyomtatás kérdése pedig megint nem programkérdés, hanem pl. hogy adjunk még több pénzt a havercégnek, hogy gyártson állomásonként 2-3 átveveő automatát, amit borsos haviösszegért még fenn is kell tartani, na így kell kifolyatni az állami pénzt és ezt még ráadásul egy utasbarát, e-tickett rendszer álarca mögé lehet tenni....
És ebbe a maffiába nem lehet belenyúlni...

Vargha Márton 2008.12.06. 16:53:47

" bravo 2008.12.06. 15:16:00
Egyszer kellene csak megvenni a bahn.de menetrendi rendszeret, keresojevel, jegyvasarlasi lehetosegevel (otthon kinyomtathatom magamnak akar a nemzetkozi jegyet is) "

Ha jól emléxem -- márpedig jól emléxem -- 10 éve már megvették, egy nagy tender keretében, amit az ICL nyert. Volt benne vállalatirányítási, meg utasirányítási (jegyeladós) rendszer is. Arról, hogy miért fuccsolt be a projekt, csak pletykákat tudok, de befuccsolt. Pedig ezt a részét az IBM szállította volna, és éppen németországi rendszer adaptálásával.
A néhai "Telecomputer"-nek a tenderről szóló írásai, de más szaklapokéi is fellelhetők az interneten.

Autós_állat 2008.12.07. 19:03:22

béla.bácsi 2008.12.06. 16:02:01

Abban tévedsz, hogy ezt a MÁV-on kell keresztül kell kinyomtatni.
A DB-nél az utas kinyomtatja maga otthon a "vásárolt" jegyet, amin van egy egyedi vonalkód. A kalauz végigmegy, rápittyent a vonalkódra és készülék már ki is dobja, hogy ez valós jegy és az utas jó vonaton ül-e vele.

füredi 2008.12.07. 21:40:27

"29. (Budapest) – Székesfehérvár – Tapolca

Megszűnik az IC vonatok közlekedése."

No meg nyáron akkor az utasoké is......

xenuka 2008.12.26. 14:48:44

Ha az osztrák vasútnak megéri luxusvonatot indítani, akkor nálunk miért nem éri meg?
Válaszok:
1. Ne érje meg ez a döntés
2. Balfaszok és nem tudják jól csinálni