Nem kell engedni a sztrájkfenyegetésnek, bért emelni csak az elbocsátottak pénzéből szabad.
Ferihegyen sztrájk van. Gaskó azzal fenyegetőzik, hogy a vasútnál is lesz sztrájk. Hogy messziről kezdjük, elfogadom, bár nem lelkesen, hogy a sztrájk, amely amúgy egyfajta szerződésszegésként értelmeződne, a kapitalizmusban a munkavállalók legális eszköze az erőfölényben lévő munkaadókkal szemben.
Azért arra rámutatnék, hogy a mai Magyarországon a proletariátus és az alkalmazottak zöme egyszerűen nincs abban a helyzetben, hogy sztrájkolhasson, jobbára olyan közszolgáltatók munkavállalói élnek időnként sikeresen ezzel az eszközzel, amelyek politikai jelentőségűek. Magyarán ahol országos botrányt okoz a leállás, így végső soron az államot irányító politikusok is nagyon szeretnék, ha véget érne a sztrájk. Ebből az is következik, hogy itt nem a vezetők és vezetettek osztályharcáról van szó leginkább, a sztrájkolók polgártársaikkal babrálnak ki, sokszor a szegényebb, kiszolgáltatottabb kisemberekkel, például olyan vidékiekkel, akik autó híján vonattal járnak.
Egy felháborító hiányossága a mi sztrájkjogunknak továbbá, hogy a jogalkotó elmulasztotta szabályozott, azaz az érintettek kárát minimalizáló keretek közé szorítani a sztrájkot. Semmirekellő politikusaink húsz éve képtelenek megoldani ezt a könnyen kezelhető problémát. Elvileg ugyan előre meg kell hirdetni egy munkabeszüntetést, hogy a cég és kuncsaftjai felkészülhessenek, de a nem tiltott gördülősztrájk alkalmazásával Gaskóék akkor és úgy tudják hirtelen megbénítani a vasutat, ahogy akarják. Néhány óra (számukra minimális költségű) sztrájk egy teljes napra tönkreteszi az utasok közlekedési lehetőségeit, hiszen a tehetetlen MÁV-vezetés képtelen volt eszközöket kidolgozni a károk minimalizálására, a forgalom gyors helyreállítására.
Mit is akarnak Gaskóék? Röviden: több pénzt. Részint fizetésemelést, részint a Cargo árából különjuttatást. Vagyis nem hatotta meg őket Gyurcsány ajánlata. (Olyan nagyon nem lepődtem meg ezen.) A miniszterelnök lényegében paktumot ajánlott a közszférának. Bár ő konkrétan a köztisztviselőkről, közalkalmazottakról beszélt, kiterjeszthetjük gondolatmenetét a teljes szférára, annál is inkább, mert indult is olyan kezdeményezés, amely az állami tulajdonú vállalatok alkalmazottainak is azt kínálta, amit Gyurcsány a közszolgáknak.
De mi is volt az ajánlat? Válság van, mondta Fletó. Spórolnunk kell. Két lehetőség van. Vagy kirúgjuk az emberek egy részét, vagy garantáljuk mindenkinek a munkahelyét, hiszen nehéz időkben ez a legfontosabb, ilyenkor sokszorosan ki van szúrva azzal, akinek megszűnik a munkahelye (sokkal nehezebben talál ugyanis újat).
A kormányfő kérdésfelvetése nekem tetszik. (De a válasza nem.) A közszolgálati szakszervezeteknek nem. Nem értékelték a gesztust, nem áldották a sorsukat, hogy a magánszférával szemben, ahol bármikor bárkit kirúghatnak a válság miatt, nekik biztosan megmarad az állásuk, ha cserében lemondanak a jövedelemnövekedésről. Persze az ő reakciójukban is van ráció. Nem mi kúrtuk el, mondhatják, ne mi szívjuk meg. (Ez a logika persze ott sántít, hogy mindenképp szív mindenki.) Másrészt ha Gyurcsány komolyan gondolta volna ezt az alkut, akkor azzal nyit, hogy x% leépítés plusz nuku fizetésemelés, és akkor lehetett volna kompromisszum a dupla nullás megoldás.
Én azonban azért szeretném most bírálni a kormányt, hogy nem a másik megoldást választotta. (Jellemző, a magát konzervatívnak nevező Magyar Nemzet nem azért ekézte Gyurcsányékat, hogy nem rúgja ki a fölösleges közszolgákat, éppen ellenkezőleg, azon rúgózott hetekig, hogy sunyiban biztos mégis leépítésre készülnek.)
A pályája elején modernizációról, hatékonyságról, versenyképességről annyit beszélő Gyurcsánytól azt vártam volna, hogy a válságot fölhasználja a kisebb állam elérésére. De ha valahol, a vasútnál lenne alkalom bőven a létszám csökkentésére. Mindenki tudja, hogy a MÁV-nál és leányvállalatainál hatalmas belső munkanélküliség van. Sokakat azonnal utcára lehetne tenni, de szervezéssel, műszaki fejlesztéssel további munkaerő szabadítható fel.
Kezdjük az aktatologatókkal, a szellemi munkát végzők közül azokkal, akik helyett más, mondjuk külső cég végzi el a munkát. A sok száz fős jogi és humánerőforrás-részleg is bizonyára redukálható. De a kisforgalmú pénztárban a saját fizetésének megfelelő összegű jegyet sem értékesítő pénztáros, a mellékvonali állomáson a vonatokat szemmel kísérő forgalmista, az IC-n az idő zömét a büfékocsiban elkávézgató két jegyvizsgáló egyike is fölösleges. Vagy nem lehetne munkaerőt megtakarítani ott, ahol egy mozdonyvezetőnek az a 12 órás fizetett műszakja, hogy 21:40-től 22:58-ig felvisz egy vonatot a Nyugatiból Szobra, majd másnap reggel 6:25-től 7:36-ig visszajön, közben pedig Szobon pihen? (Bár lehetne közben is munkája, például mehetne egy kanyart tehervonattal, de arra inkább másik vezért vezényelnek oda.)
Miért szent tehén a MÁV-nál a foglalkoztatottság? Miért az volt az első kritérium, amikor mellékvonalakat zártak be, hogy egyetlen vasutasnak sem szűnhet meg a munkája?
Tudom, hogy a leépített munkavállalók jelentős részéből munkanélküli lenne. Sajnálom is őket a sorsuk miatt, és ami ennél fontosabb, a társadalomnak tenni kell a munkájukat elvesztő emberekért. De a munkaerőpiac akkor is egy piac, amelyet ha nem engedünk működni, többszörösen megfizetjük az árát. Ha a Középrigócon palancsitasütőjével fölöslegesen bohóckodó (négy vagy öt) szolgálattevőt kirúgjuk, lehet, hogy talál magának munkát. Lehet, hogy nem, és mondjuk kényszerből valamilyen vállalkozásba kezd. Legrosszabb esetben munkanélküli lesz, de legalább a fiát már nem veszi föl a vasút a helyére, ha nincs rá szükség.
Ha a MÁV és a leányvállalatai neve mögött a ZRt. megjelölés nem csupán egy rossz vicc volna, a vasút vezetői és állami gazdái a válságra egy költségcsökkentő programmal reagálnának. Azonnal befagyasztanák a jól fizetett (a hasonló beosztású minisztériumi tisztviselők jövedelmének többszörösét kereső) vezetők bérét, törölnék a prémiumokat, létszámcsökkentési programot indítanának. Az azonnal és a fejlesztések nyomán később elküldött alkalmazottak költségének egy részéből pedig emelni lehetne a terepen dolgozó, sokszor tényleg keveset kereső munkavállalók bérét.
Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
travis 2008.12.10. 12:38:56
fairwolf 2008.12.10. 12:44:07
ksnvs2 2008.12.10. 12:45:52
Innentől kezdve nem érdekel a Glaskó meg egyetlen naplopó vasutas sem, Glaskó még a februárba megszívatott, hogy egy nem teljesen kész lakásban kellet szívnom ahol még nem igazán volt fűtés meg meleg víz, de végül ők basztak rá, nem kapják már tőlem azt az 50ezeret havonta amibe a bérlet került.
A lényeg valóban lenne onnan kit kirúgni.
MazdásPali 2008.12.10. 12:46:58
kivulallo 2008.12.10. 12:48:10
Azert arra ramutatnek, hogy Magyarorszagon a proletariatus es az alkalmazottak zome azert nincs olyan helyzetben, hogy sztrajkolhasson, mert nem tesz erte semmit, nem fog ossze a sorstarsaival, inkabb irigykedik, es azt nezi, ki mast rugjanak ki helyette, vagy csokkentsek a fizeteset.
MazdásPali 2008.12.10. 12:48:59
Szabadgondolatok 2008.12.10. 12:50:58
Amennyiben munkaerőt kell leépíteni, akkor mire vár a főnök? Bevállalja IGEN vagy NEM. A jelenlegi vezető csak a TALÁN gombokat nyomogatja. Mennyit is kap ezért? A törvény pedig olyan, amilyennek a politikusok megálmodták, Ha lehet sztrájkolni, miért ne tenné a munkavállaló? Még ha vélt a srelme, akkor is! Ha rossz a törvény, meg kell változtatni! Ha nem, maradjon így!
Bruno954 2008.12.10. 12:52:43
Ennyi....
Dávid 2008.12.10. 12:53:04
valaki 2008.12.10. 12:53:04
Válság van egy kórházban? Kevesebben/többen betegednek meg?
Váláság van a tűzoltóknál?
Kevesebb/több tűz van?
Akkor mi a rossebért akar valaki elvonni tőlük?
Csak nem azért, hogy az ő kárukra tömködjük be a pazarló állam zsebét?
A MÁV meg 20 éve válságban van és nem attól, mert sokat keresnek a kisemberek a vállalatnál.
Ahol tényleg "válság van" egyes területeken, ott nem is pattog senki a felmondások miatt, lásd járműipar.
Goahu 2008.12.10. 12:54:26
Ha politika és aljasság kell, hát miért csak elviseljük ha valakik ezt az eszközt alkalmazzák velünk szemben, miért nem fordítjuk vissza?
Zoli 2008.12.10. 12:54:33
advocatus diaboli 2008.12.10. 12:54:49
Miért nem nyulnak hozzá a nyugdíjrendszerhez?
Minden potenciálisan lapátra kerülőt szorozz meg bátran 3-mal, ennyi szavazattól esne el minden párt, aki bele eszeretne nyúlni a rendszerbe.
Rot 2008.12.10. 12:54:51
Nézd már meg a svájci és az osztrák vasúttársaságok felépítését, létszámát, szervezését vadbarom.
A MÁV dolgozóinak 30%-át ki lehetne rúgni, és attól még ragyogóan működne minden, csak a munkaszervezésen kéne változtatni...
A MÁV a legkommunistább csökevény/maradvány 60-as évekbeli színvonallal és szemlélettel.
Tom 2008.12.10. 12:56:07
movhu 2008.12.10. 12:56:40
mover.blog.hu/2008/04/17/gasko_tojik_mindenkire
"Van az országban egy ember, aki módszeresen megalapozta az utóbbi időben a hírességét, vagy mondhatnánk hírhedtségét, ő Gaskó István. Olyan, mint az egyszeri rossz gyerek az iskolában, akinek nincs olyan balhé, amiben benne ne lenne."
Tett valaki az elmúlt egy évben az ellen, hogy egy ilyen Gaskó nevű rosszgyerek intőt kapjon, vagy megakadályozzák a hülyeségeiben? Nem!
Szerintem Gaskóról addig lehet írni, amíg valaki más - a törvényhozó - nem teszi a dolgát.
alkesz 2008.12.10. 12:56:57
Bertio 2008.12.10. 12:57:54
Spéter46 2008.12.10. 12:58:13
gmarisk 2008.12.10. 13:00:17
a MÁV-ra egyszerűen nincsenek szavak. Fél évig dolgoztam ott ( diploma után oda mentem, ahol először ajánlottak versenyképes fizetést). De az első munkanap után azt mondtam: EL INNEN. Fél év múlva találtam rá egy teljesen korrekt állásra, addig lébecoltam ott. Volt olyan nap, h semmit azaz SEMMIT nem csináltam. délben jöttem rá, h addig még csak neteztem, és kivártam, szólnak-e .. nem szóltak.... Szóval eljöttem. a felmondáskor nem akarták elhinni, hogy létezik ember, aki itthagyja ezt a remek helyet.... a pozíciómat annyira remekül teljesítettem, hogy a helyemre két embert vettek fel.. Vezérigazgatóság, vízfej.. és még jól is keresnek.. Ezeknek MÁV Cargo díjat??? fityiszt.... érdekes, h párhuzamosan a MÁV világával, az édesanyám versenyszférában dolgozott, és nyugdíj előtt két hónappal KIRÚGTÁK... 38 éves munkaviszony smafu....
Elképeztő változások kellenek ahhoz, hogy valami szinvonal változás legyen a MÁVnál.. erre esélyt én nem látok.
ja, és megjegyezném, h mindemellett 12 éve vonatozok, de a minőség csak romlott. (nálunk nincsenek új piros vonatok, IC-k, csak a legalja)
ÁÁH.. mindig csak felhúzom magam a témán...
gmarisk 2008.12.10. 13:00:18
a MÁV-ra egyszerűen nincsenek szavak. Fél évig dolgoztam ott ( diploma után oda mentem, ahol először ajánlottak versenyképes fizetést). De az első munkanap után azt mondtam: EL INNEN. Fél év múlva találtam rá egy teljesen korrekt állásra, addig lébecoltam ott. Volt olyan nap, h semmit azaz SEMMIT nem csináltam. délben jöttem rá, h addig még csak neteztem, és kivártam, szólnak-e .. nem szóltak.... Szóval eljöttem. a felmondáskor nem akarták elhinni, hogy létezik ember, aki itthagyja ezt a remek helyet.... a pozíciómat annyira remekül teljesítettem, hogy a helyemre két embert vettek fel.. Vezérigazgatóság, vízfej.. és még jól is keresnek.. Ezeknek MÁV Cargo díjat??? fityiszt.... érdekes, h párhuzamosan a MÁV világával, az édesanyám versenyszférában dolgozott, és nyugdíj előtt két hónappal KIRÚGTÁK... 38 éves munkaviszony smafu....
Elképeztő változások kellenek ahhoz, hogy valami szinvonal változás legyen a MÁVnál.. erre esélyt én nem látok.
ja, és megjegyezném, h mindemellett 12 éve vonatozok, de a minőség csak romlott. (nálunk nincsenek új piros vonatok, IC-k, csak a legalja)
ÁÁH.. mindig csak felhúzom magam a témán...
rikkancs · http://rikkancs 2008.12.10. 13:00:46
Rot 2008.12.10. 13:01:01
fredd 2008.12.10. 13:02:36
flimo13 2008.12.10. 13:03:17
A lónak a fasza lesz szétosztva az összes seggébe, ha megint sztrájkolnak.
Marci 2008.12.10. 13:03:32
1986 2008.12.10. 13:03:32
Ha elmegy teherezni, akkor kb. 5 órát tudna dolgozni úgy, sőt keveebbet, el kell mennie a cuccért, fékpróba, lófütty, majd vissza, (ezek mind mind idők) 5-re vissza kell érnie, vissza az eredeti szerelvényhez, visszacsatolják, fék, és egyéb dolgok ellenőrzésee, a nincs vmi rendben, akkor még a moözdonyt ellentétes irányba tenni. Idő.... Valamelyik nap pont az említett vonalon volt egy munkám. Csúcsidőben, a vasútnál. Amilyen gyorsan lehet, visszaforították a vonatokat. A vezetők bérét tény, karcsusítani kéne, illetve a létszámukat szintén. Sajnos olyan, hogy fölösleges vasutas nincs. Az egész nap forgalmiba dolgozó személynek is megvan a maga nem kis felelősséget igénylő feladata. Kisebb helyeken ő szokta a jegyeket is árulni.
vasutasok · http://vasutasok 2008.12.10. 13:04:10
borys 2008.12.10. 13:04:49
vidimaster 2008.12.10. 13:06:59
intelduo 2008.12.10. 13:07:27
Sokkal nem lenne drágább, viszont a felesleges vonalak és emberek megszűnnének.
Ja és az új Railjet járat pesttől nem "csak" 160-al menne nálunk, hanem 200al :)
Tényleg borzasztó dolog ez, én csak úgy senkinek nem kívánnék munkanélküliséget, de hogy képzelik, hogy zsarolnak(jogtalanul*) és rosszul működő állam, rosszul működő cégeként követelnek..míg másokat, normális helyen meg rugdossák ki. Igenis tanulják meg, hogy a vasút is egy üzlet, nem szeretetcsomag.
Aki kevesli a pénzt, menjen máshova. Vagy sztrájkoljon és számolja bele, hogy bár JOGA VAN sztrájkkal élni, a cégnek viszont joga van kirúgni azt, aki nem szimpatikus. Ennyi.
*érdekes dolog ez. A mávnak lett egy kis pénze, mert eladta egy részét. A dolgozók hogyan kérhetnek egyáltalán ebből bármitis?
Kedves mávos "dolgozók". A drága cégetek MIATTATOK veszteséges. Ha a nyereségből jár nektek, akkor a veszteségből is. Kérem fizessétek vissza, nekünk, az adózóknak a pénzt, ami veszteséget termeltetek! És AKKOR és csak akkor jogos, hogy a nyereségből is kérni fogtok.
Stefun 2008.12.10. 13:10:32
Titkos Pál 2008.12.10. 13:11:14
Én ebben egyébként nem hiszek.
béla 2008.12.10. 13:12:09
A rokonod alighanem erősen kamuzik. A mozdonyvezetők az egyik legjobban fizetett réteg a vasútnál. Kevesen vannak akik nem keresnek legalább 250-300 bruttót havonta. Az után a táppénz sem 70 ezer...
MazdásPali 2008.12.10. 13:12:52
tanácsadó 2008.12.10. 13:12:57
És még valami: ha én lennék ezen az igazgatóságon a vezető és nem lenne állandó gyomrosgörcsöm a szakszervezet miatt (minden folyosón ismert az a stróman, akiről tudják, hogy súg a szakszervezetnek, ha valakit ki akarnának rúgni) 10 emberből hetet kirúgnék, a maradék 3 mellé kettő hozzáértőt felvennék.
wamz 2008.12.10. 13:13:06
béla 2008.12.10. 13:13:14
lajosss 2008.12.10. 13:13:37
Alf (törölt) 2008.12.10. 13:14:16
ferihegy máv. Ferihegy már rég nem állami, belenyomtak egy csomó pénzt, aztán eladták.
A mávba nem nyomnak, nem is fogják eladni. sem fejleszteni. rúgjanak ki mindenkit, persze, mindenki felesleges. lehetőleg építsünk még több autópályát, üljön mindenki autóba, adják el vasnak az egész mávot.
pucros 2008.12.10. 13:14:25
Érdemes lenne nem azt válogatni, hogy mit szüntessünk meg, hanem hogy mit tartsunk meg belőle és hogyan. Nulláról felfelé kell végiggondolni, mert a létező MÁV teljesen értelmetlen.
A vicinálisokkal nagyjából azt csinálnám, hogy mindet odaadnám vállalkozóknak pár évre, utána meg a legjobbnak bizonyult üzleti modellt franchise rendszerként teríteném.
padisah · http://www.ardywal.blog.hu 2008.12.10. 13:14:32
A jelenlegi helyzet arról szól, hogy a MÁV a vasúti pálya birtokosaként monopolhelyzetben van, ő szabja meg hogy mennyiért akar vasúton szállítani, nincsenek versenytársai.
Ezt a monopolhelyzetet pedig örökökli a MÁV szakszervezete, és a sztrájkjukkal tulajdonképpen et a monopóliumot terjesztik ki.
Ezt az alapproblémát nemigen lehet megoldani, a vasút privatizációja, feldarabolása a monopóliumot nem szüntetné meg, csak területi monopóliumokra bontaná. A vasút egyetlen versenytársa a közúti közlkedés, ami viszont más okból drágább.
A kézenfekvő megoldás az lenne, ha az állambácsi megelégszik a szakállát cibáló Gaskóból, fogja jogutód nélkül felszámolja a mávot, majd létrehoz helyette egy másik vasúttársaságot, ahol már a sztrájkjog erősen korlátozott, és a vasutasoknak csak egy kisebb részét veszi át.
Magát a Gaskót meg vagy autóbaleset éri, vagy beveri a fejét a szekrénybe. Naponta 2x. Esetleg ráakasztani 15-20 nyomozót, akik addig kutatnak a múltjában amíg ki nem derül hogy pedofil képek vannak a számítógépén, és emellett nagyértékű csalást követett el a MÁV kárára.
Szóval, akarni kell...
szolidaritás 2008.12.10. 13:16:13
béla 2008.12.10. 13:16:30
Tökéletesen igazad van. Az a baj, hogy nálunk úgy képzelik, az átalakítást többnyire, hogy kirúgnak egy csomó embert (és nem azokat akik tényleg hülyék, hanem azokat akiknek nincsenek kapcsolataik, vagy nem haverok) de a maradéknak sem adnak normális fizetést. Íg aztán aki tényleg érelemes vagy tud keményen dolgozni az magától is elhúz, mert máshol jó pénzt kap.
MazdásPali 2008.12.10. 13:17:08
Gee 2008.12.10. 13:17:18
Kérdem én: én hogyan sztrájkoljak az ellen, hogy mondjuk a fizetési feltételek 120 napra szólnak és a kedves állami pénzmosócégek még azt is beleírják szerződésembe, hogy ha nem kap pénzt, akkor én se? Hogyan sztrájkoljak az ellen, hogy ha esik ha fúj én kint állok és dolgozok? Hogyan sztrájkoljak az ellen, hogy a pénzemet 30 nap után kapom meg az 5 emberemmel együtt, ha egyáltalán megkapom.
És akkor most lefordítom mondjuk egy jegyeladóra:
Kedves mávos emberke bemegy reggel a munkahelyére, ami a pályaudvar. nyakába akasztja a kis táskát és jegyet árul (nem ülve a melegben, kint a peronon az utasok között). Néha a saját pénzéből megihat egy-egy kávét az automatából, majd délben 1 órára bemehet a fűtött helyiségbe 40 másik társával. Délután szintén jegyárulás. Jön a hónap vége. Ki mennyi jegyet adott el, hogyan adta el, mennyire elégedett a vásárló. Semennyire? Flegma pofa? Ott az információ én jegyárus vagyok? Nincs pénz. Különben is most a hónapban sokan lógtak, így később jön a fizu, monfjuk majd ha utaltak az utasok. Vagy 60 napra, ha nem él senki kifogással. Görbül a száj? El lehet tipegni. Sztrájk? Na ne röhögtess, itt áll kint 20 segédmunkás, aki alig várja, hgoy beülhessen a melegre és kedvesen jegyet árulhasson. Na viszlát!
Zsuzsika 2008.12.10. 13:18:19
Amíg ilyen sztorijaink vannak, addig a MÁV is marad
közjó 2008.12.10. 13:19:12
yooccoo 2008.12.10. 13:19:20
ne ragozzuk, vannak bőven olyan emberek, akik fölöslegesek és nem csak irodai munkások ...
Régimódi 2008.12.10. 13:21:46
Ezeknél nincs világválság? Ezeknek mi vagyunk a csicskásai? Ezek wazze kiállnak a vsadorongjaikkal, mi meg perkáljunk, mert nem lesz közlekedés?
Munkásökölvasököl, wazze!
Szibériába az ilyenekkel!
Lomexx 2008.12.10. 13:22:48
Nyilván hatékonyabban működne, lehet, hogy drágább lenne, ennek a mértékéről ugyan nincsenek ismereteim, de talán egy kis állami támogatással a jegyeken jobban jönne ki mindenki. Vki, aki képben van, mondana vmi okosat? :)
gazsi 2008.12.10. 13:23:05
trainman 2008.12.10. 13:23:28
Ejoy 2008.12.10. 13:23:32
A vasutasok is elkezdték a műsort, rendesen megbénítva a gazdaságot. Ez az akkori ifjú demokráciának kezdett egyre többe kerülni, az irreális követeléseket képtelenség volt kielégíteni.
A vonatoknak menniük kellett(volna).
Tudjátok mitörtént?
Az egyik "menetrend szerinti" mozdonyvezető sztrájk alkalmával az összes mozdonyvezetőt akit csak tudtak, besorozták katonának,
majd kiadták a katonai parancsot, hogy vezesse a mozdonyt...!
tanácsadó 2008.12.10. 13:23:55
Egyetértek veled. Teljesen igazad van, ugyanakkor családban van MÁV jegypénztáros, aki szint ingyen dolgozik napi 12 órát egy fűtetlen 5 nm-en, ki nem mehet, mert nem lehet a pénztárt zárni, számítógép nincs, csak 100 éves füzetek, meg összesítők és a melója 50%-a azzal megy el, hogy hárman ellenőrzik felváltva egymásnak ellentmondó módon. Szóval. Kezdjük szerintem felülről, mint ahogy az építőiparban is felülről kellene kezdeni.
Most pedig megyek dolgozni, mert válság van, és mentem ami és aki még menthető.
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 13:24:24
dühös 2008.12.10. 13:24:32
Erős Attila Levente 2008.12.10. 13:25:03
Helvete 2008.12.10. 13:26:47
Peti 2008.12.10. 13:26:47
Baszki elmegy egy heggesztő tanfolyamra, vagy CNC esztergályos tanfolymra (majd ha munkanélküli lesz) és megkeres nettó 150 - 200 000 Ft-ot.
Persze nem a Mónika Show-ra fog hazamenni délután 15 órakor, hanem fáradtan, este 18-19 órakor inkább, de hát ilyen az élet, dolgozni kel, ba$$zuk már meg az eget! :)
Miért kéne az én adómból Józsi Bácsinak a korai hazamenést és a láblógatást finanszírozni???
Aerion 2008.12.10. 13:27:58
Kérem, a jövő egészen másféleképpen fog alakulni.
Oscee 2008.12.10. 13:28:41
Inkább a produktivitást kéne növelni meg radikálisan nyirbálni a közép- és felsővezetők bérét.
No meg durván leszabályozni a sztrájkot...
Ez a baj a demokráciával, nem mernek semmihez hozzányúlni, ha túl akarnak élni - marad a hazudozás és a be nem tartott ígérgetés...
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 13:29:02
Helvete 2008.12.10. 13:30:05
Szürkegolf 2008.12.10. 13:30:10
Tehát az általa (is) felügyelt cég ellenében sztrájkol.
Fasza. Mikor lesz végre valakinek annyi vér a pucájában, hogy kicseszi onnét ezt a majmot?
bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2008.12.10. 13:30:38
Egyetértek a blog íróval, bele kéne végre ritkítani de durván a MÁV állományba, akkor lehetne fizetést normalizálni a megmaradt kb. 30%-nyi embernek, és nem lenne sztrájkra indok, aki meg dolgozik jól keresnek. Csak hát szent tehén ez a kommunista csökevény, amit mi tartunk el, hülye adófizetők.
Peti 2008.12.10. 13:30:59
Na de mi is az a kirúgás. Az ugyan az, mint amikor még az iskolában nem készültél fel a tanórára és kaptál egy böszme nagy elégtelent és a helyedre zavartak.
Mit csinál ilyenkor a hülye tanuló? Elkezd sírni!
Mit csinál iylenkor az életrevaló tanuló? Hazamegy összeszorítja a fogát és mégis megtanulja.
Alkamlmazzuk az iskolai példát a MÁV-os kirúgandó emberekre: olyat kell megtanulniuk, amivel pénzt lehet keresni, mint pl.: hidegburkoló, szerelő, CNC esztergályos, heggesztő, bolti eladó és még sorolhatnám.
De az nem fér a fejembe, hogy miért kéne egy diákot (MÁV-ost) azért sajnálni, mert tanulnia kell?
sharpy72hu 2008.12.10. 13:31:05
Dubito 2008.12.10. 13:32:41
Ezt rúgja fel az új arisztokrácia kialakulása, a MÁV-osok, BKV-sok, MALÉV-osok, fuvarozók (általában a mindenkit érintő közlekedésben dolgozók) akik a polgártásaiknál nagyobb közvetlen beleszólást harcoltak ki maguknak az ország dolgaiba - mi pedig hagytuk, sőt, balgán néha még szurkolunk is nekik.
Miközben kurvára nem érdekel senkit, ha sztrájkol a perecárus, a csavargyártó, a tanár - ők közvetlenül beleszólást követelnek abba, hogy az állam mire költsön, esetenként akár konkrét politikai kérdésekbe is. Mi ez, ha nem politikai előjogok, ma már nem leszármazási, hanem foglalkozási alapon?
Amíg az állam nem hív össze válságstábot, amikor én néhány haverommal sztrájkot helyezünk kilátásba 50%-os béremelésért, addig az egyenlőség nevében követelem, ezt a vasutasoknak se engedje!
Vilámközösülés 2008.12.10. 13:32:50
/versenyszférában/ messze ellentétes a véleményem a beírók többségével.Minden sztrájkra /reptér,mávosok,pedagogusok/ tekintsünk úgy mintha saját állásunk saját családunk megélhetése múlna rajta.Rövid idő mulva a válság és az ország vezetése miatt ez ténylegesen így is lesz mégha indulatoktól telve a homokba dugjátok s a fejeteket.
svéd 2008.12.10. 13:34:06
aFx 2008.12.10. 13:34:39
más kérdés, hogy a tonlájnnal alapvetően meg vagyok elégedve. a mávval meg... végülis az ICk rendben vannak, mostanában meg 2-3havonta vonatozok egy retúrt, annyit ki lehet bírni. amíg hetente jártam az húzósabb volt...
Helvete 2008.12.10. 13:34:41
Szürkegolf 2008.12.10. 13:34:48
www.mav.hu/vezetok.php
Tehát az általa (is) felügyelt cég ellenében sztrájkolgat. Mikor basszák már ki onnan?
Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2008.12.10. 13:35:19
Nincs igazam, -e?
:-)
rp_bubu 2008.12.10. 13:35:28
Majd elszegődik firkásznak, a zindexhez nem?
Szerinted mit kezdenek 50 felett magukkal? Mit vállalkozzon? Inkább majd szépen végképp elszegényedik, a gyereke tényleg nem kerül a helyére, de máshova se, mert iskoláztatni nem lesz pénze.
Amúgy csak azt nem értem miért van mégis hiány pl. jegyvizsgálóból? JA mert szar meló 80e Ft-ért, és nem vállalják? Ennyit össze lehet szedni segélyből, ha meg már nincs; biztonsági őrnek jó lesz feketén a duplájáért.
fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.12.10. 13:36:07
miki 2008.12.10. 13:36:11
Miért gondolja egy ferihegyi dolgozó,hogy olyan jó több órás késéssel Bécsbe jönni, majd buszozni egy fárasztó üzleti útról?
Ahova azért megy az ember, hogy tudjon adót fizetni,hogy aztán a közszolgák 13. havi fizetését kifizessék.
MIT??? Én ilyet soha nem kaptam. Sőt a cégünknél az elmúlt 8 évben egyszer sem volt inflációt elérő béremelés. Azaz évek óta semmilyen nem volt.
És most bezárunk, munkanélküliek leszünk mégsem sztrájkolunk.
Soha nem kértem senkit, hogy legyen vasutas,repteres vagy közszolga. Ha mi olyat gyártunk ami nem kell a piacon, vagy nem versenyképes odébb állunk. Új munkát keresünk. Ők miért nem teszik.
Miért a másikat szívatják? (ja, és ha már itt tartunk, ha a paraszt nem tud gazdaságosan kukoricát termelni, termeljen olyat amit tud, és ne az utat blokádolja)
Nem járok BKV-val, sem vasúttal, de már nagyon várom,hogy egy sztrájk után a kedves utazó közönség halomra verje a sofőröket, jegykezelőket stb. Talán elgondolkodnának egy kicsit.
Ők is és a közszolgák is örüljenek,hogy van állásuk, mert per pillanat nem tudnék hatékonytalanabb cégeket felsorolni, mint az államaparátus, a MÁV, BKV.
Bércsökkentés, kirúgások és modernizálás a megoldás, nem a sztrájk. És ha munkanélküliek lesznek???? Kit érdekel, most is a mi adónkból fizetik a bérüket, a BKV mentő csomagokat stb. Ha munkanélküli legalább nem bénítja meg az országot.
Valaki kezdeményezhetne egy aláírás gyűjtést vagy valamit, hogy végre a nem Mávos, BKV-s, közszolgák is hallassák a nemtetszésüket.
Nem irígylem a politikusokat (pártállástól függetlenül), mert itt rendet csak nagyon népszerűtlen intézkedésekkel lehet hozni, de itt valakiket valakinek nagyon fenékbe kéne már billenteni.
Titkos Pál 2008.12.10. 13:36:21
Gyurcsány 2008.12.10. 13:37:39
Nézzük most csak a MÁV Zrt.-t.
Hatalmas veszteséggel működő vállalat.
Rengeteg vezető beosztású ember.
Ingyen utazást biztosít az összes dolgozójának beleértve a családtagokat is.
Emellett méregdrága szolgálati autók a vezetőknek melyeket évente cserélni kell.
Sokmilliós jutalmak évente. ( miből is? ) a cég veszteséges!
A TB hozzájárulást évek óta nem fizetik. Több száz millió a tartozásuk.
Annak ellenére,hogy a TB tartozás néhány éve bűncselekménynek számít.
Amíg így megy a pazarlás ebben az országban nem lesz előrelépés soha.
Sem a Gyurcsány sem az Orbán kormánya idején.
Nézzük meg Thaiföld példáját.
Rendzavarás , balhézás nélkül lemondatták a kormányt.
El kellene gondolkodni emberek.
Miklos 2008.12.10. 13:37:50
fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.12.10. 13:38:14
kpity 2008.12.10. 13:38:43
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 13:39:40
Nos erre tart a világ, akár hiszed akár nem amcsiban sok cég részvénypaketjei a dolgozók birtokában is vannak. Szerbiában a privatizáció folyamán a dolgozók is kapnak részeket a cégből ahol dolgoznak, ez Mo.-n elmaradt ugylátszik a szerb elitet jobban érdekli a népe boldogulása mint a magyar elitet.
miki1976 2008.12.10. 13:40:12
Miért gondolja egy ferihegyi dolgozó,hogy olyan jó több órás késéssel Bécsbe jönni, majd buszozni egy fárasztó üzleti útról?
Ahova azért megy az ember, hogy tudjon adót fizetni,hogy aztán a közszolgák 13. havi fizetését kifizessék.
MIT??? Én ilyet soha nem kaptam. Sőt a cégünknél az elmúlt 8 évben egyszer sem volt inflációt elérő béremelés. Azaz évek óta semmilyen nem volt.
És most bezárunk, munkanélküliek leszünk mégsem sztrájkolunk.
Soha nem kértem senkit, hogy legyen vasutas,repteres vagy közszolga. Ha mi olyat gyártunk ami nem kell a piacon, vagy nem versenyképes odébb állunk. Új munkát keresünk. Ők miért nem teszik.
Miért a másikat szívatják? (ja, és ha már itt tartunk, ha a paraszt nem tud gazdaságosan kukoricát termelni, termeljen olyat amit tud, és ne az utat blokádolja)
Nem járok BKV-val, sem vasúttal, de már nagyon várom,hogy egy sztrájk után a kedves utazó közönség halomra verje a sofőröket, jegykezelőket stb. Talán elgondolkodnának egy kicsit.
Ők is és a közszolgák is örüljenek,hogy van állásuk, mert per pillanat nem tudnék hatékonytalanabb cégeket felsorolni, mint az államaparátus, a MÁV, BKV.
Bércsökkentés, kirúgások és modernizálás a megoldás, nem a sztrájk. És ha munkanélküliek lesznek???? Kit érdekel, most is a mi adónkból fizetik a bérüket, a BKV mentő csomagokat stb. Ha munkanélküli legalább nem bénítja meg az országot.
Valaki kezdeményezhetne egy aláírás gyűjtést vagy valamit, hogy végre a nem Mávos, BKV-s, közszolgák is hallassák a nemtetszésüket.
Nem irígylem a politikusokat (pártállástól függetlenül), mert itt rendet csak nagyon népszerűtlen intézkedésekkel lehet hozni, de itt valakiket valakinek nagyon fenékbe kéne már billenteni.
tónibácsi 2008.12.10. 13:40:24
Privatizálni azért nem lehetne, mert nem lenne magánbefektető aki beszállna.
Amíg a megrendelő (ez esetben az állam) nem fizeti ki a vasúti közlekedés indokolt költségeit, azaz a megrendelt menetrendet, valamint magánbefektető esetén az ezen felül elvárt hasznot, senki nem lenne aki beszállna. Azaz egy dolgot tehetne: felemelné az utasoktól beszedett díjat az indokolt költség (ami tartalmazná az elvárt fejlesztés költségeit is) +profit szintre. Csak sajnos ezután nem sok ember utazna vonaton. (valami olyasmi történne mint az elhíresült M5-ös Kecskemétig megépült szakaszán: 60-80 km 4-5 ezerFt volt, nem is mentek rajta túl sokan)
ikarus 2008.12.10. 13:41:18
janika · http://janika58 2008.12.10. 13:41:35
Helvete 2008.12.10. 13:44:20
Ennek a 13. havi illetmenynek meg nezzetek utana, hogy mi is pontosan, utana pattogjatok hogy nektek miert nincsen.
Rob67 2008.12.10. 13:44:26
Baszod a Suzuki-t nem az én adóforintjaim tarták el, legjobb tudomásokm szerint.
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 13:46:00
aszfalt_betyar 2008.12.10. 13:46:05
Az meg egyszerűen röhelyes, hogy némely vonalon a szolgáltatás szintje nem éri el a monarchia-korabelit. Gőz vs. Villyany.... A keletibe Gödöllőről nincs olyan vonat ami veri az 50 km/órás átlagot!!!
Hahó, a 60-as években EMBER JÁRT A HOLDON!!!
Menyenmá minden MÁV-os a picsába!!!
borys 2008.12.10. 13:51:08
te azért nem kaptál soha 13. havit mert nyóc általánossal nem lehetnél közszolga. Faszikáim vegyétek már észre, hogy manipulálva vagytok erősen és nem véletlenül...
szobatars 2008.12.10. 13:55:37
2002. nyarán, a frissiben hatalomra került Medgyessy-kormány 8,4 milliárd forintot fizetett ki az erőművek privatizációjából befolyt bevételből...a szakszervezeteknek. A kifizetés alapja még a Horn-kormány utolsó napjaiban az akkori pénzügyminiszter (nocsak, Medgyessy...) direkt utasítására aláírt megállapodás volt. A FIDESZ kormány nem engedélyezte a kifizetést..talán ez is magyarázza, hogy pl. a minimálbér emelés legnagyobb ellenzői a szakszervezetek voltak (ez aztán a dolgozói érdekképviselet!!).
A megállapodás lényege, hogy a Suchman-féle privatizáció (erőművek, villamosenrgetika, bányák) során munkanélkülivé vált bányászok átképzését segítse... Csak éppen átképzésre 600 milliót szántak..a többit meg a "bányászszakszervezetek" (élükön Schalkhammer Antal...www.parlament.hu/kepviselo/elet/s320.htm) kapták volna...saját belátásuk szerinti felhasználásra!
2002-ben meg hány bányászt is képeztek át???? Masszív kis vérdíj volt ez a szakszervezetek 1998-2002 közötti "működéséért"...
tónibácsi 2008.12.10. 13:55:42
Amíg nincs közszolgáltatási szerződése a MÁV-START-nak, amiben a felek egyértelműen rögzítik, hogy mi az elvárt szolgáltatás, melyek az ehhez kapcsolódó, bevétellel nem fedezett költségek, amit a megrendelő megtérít, addig az alulfinanszírozottság (és az ebből következő veszteségtermelődés)továbbra is fenn fog maradni.
És az elvárt szolgáltatásnál nem csak a menetrendre gondolok, hanem a minőségi színvonalra is. Bz-t kíván a tisztelt megrendelő, vagy Desiro-t? Ha Desiro-t, akkor milyen módon fizeti meg.?
Ja, és nem volna befeketető aki beszállna a vasúti közszolgáltatásba éves szerződéssel. Amit ippeg most kötöttek, hogy legyen egy papír, amit az EU felé tudunk mutogatni. Amikor a vasút a legberuházásigényesebb ágazat, és mondjuk egy Flirt 25 év alatt amortizálódik.
ivivan 2008.12.10. 13:56:31
Én az egész MÁVot mindenestől teljesen megszüntetném! Olyan csekély a kihasználtsága, hogy felesleges. Ráadásul már ott tartunk, hogy lassan olcsóbb autóval menni, mint vonattal! És még az adómból is kapnak egy nagy szeletet!?
És még van bőr a képükön az én pénzemből sztrájkolni?
atomsneci 2008.12.10. 13:57:10
csakhogy 2008.12.10. 13:57:24
A MÁVban biztos hatalmas a vízfej, szó se róla, de aki azt mondja, hogy a 8 általánossal rendelkező, segédmunkások mindegyike a belét is kidolgozza a MÁVnál (meg a jegyértékesítő, meg a jegyvizsgáló, meg a kitudja ki mindenki), akkor az hazudik. Elég egyszer besétálni egy pályaudvarra, és kicsit körülnézni. Még olyan kényelmes munkavégzés, ácsorgás, dumálgatás sehol a világon nincs.
Persze a kisember - mert azt ugye hivatalból sajnálni kell - sosem bűnös, ő nem flegma, ő nem lóg, ő nem lébecolja el a munkát, nem udvariatlan az _ÜGYFÉLLEL_, soha egy csavarhúzót nem fújt meg, soha egy kókányolt munkát nem adott le, ő ártatlan, csak a csúnya gonosz vezetőség, meg az irodisták tehetnek mindenről, de Józsi bácsi, meg Kati néni kész szentek...
papucsbojt 2008.12.10. 13:58:06
niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.12.10. 13:59:20
"Tisztelt Dolgozó!
Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk. Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:
- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg
Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után
Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk a mellékelt készpénz átutalási megbízás segítségével 2008. március 1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel élni kíván, azt postafordultával jelezze.
További jó munkát kívánunk!
A MÁV csoport tagjai nevében:
........
...................
Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételével ismételt egyenlegközlőt továbbítunk önnek. "
:)
Gaskóéknak ezt kéne megfontolni. Eladják a fejem fölül a céget, ami nem az enyém, mivel alkalmazott vagyok, és én kérek belőle részesedést? Ugyan már! Ez megint politikai dolog, ha kicsit csönd van a máv körül, akkor vagy sztrájkol, vagy szolidarít kicsit.
konegafi 2008.12.10. 14:00:00
gagauzz kalauzz 2008.12.10. 14:01:12
borys 2008.12.10. 14:01:28
végre egy értelmes hozzászólás kösz
Régimódi 2008.12.10. 14:02:34
Harcosaim, Ti tényleg azt képzelitek, hogy a Gyárba minden hónap elején nagy zsákokban behozzák a pénzt, és a geci munkáltatónak csak annyi dolga van, hogy lenyúlja a Nektek Járót?
Nektek már csak a sztrájk marad? Egy frászt! Ott van még a géprombolás!
Vagy esetleg lehetne a hatékonyságot növelni? Képzettebbnek lenni?
Vagy lehetne kimenni magánvállalkozásba, oszt 1 millió forintos fizetést adni saját magatoknak! Hajrá!
2., Azért azt se felejtsük el, hogy akik szegények a MÁV-tól most 50 évesen esetleg állás nélkül maradnának, azok 20 éve még csak 30 évesek voltak, oszt a MÁV akkor is egy rakás szar volt, mér nem szedték idôben a sátorfájukat?
3. Nem azzal van a zembereknek bajuk, hogy érdeket akarnak érvényesíteni, hanem azzal, hogy ilyen büdös bunkó módon akarnak érdeket érvényesíteni. Ezek nem érvelnek, hanem beletenyerelnek az igénybevevôik/finanszírozóik pofájába, hogy látod wazze, milyen rossz neked, ha nekünk rossz? Ezekkel szolidaritást vállalni? Hát akinek van gusztusa...
kaja 2008.12.10. 14:03:53
Ronald 2008.12.10. 14:04:02
Ne feledjük: Angliában is sztrájkoltak a bányászok a Vaslédi idejében. Csak aztán - mielőtt még éhendöglöttek volna - leszoktak róla.
zeneigéniusz 2008.12.10. 14:04:07
Ugye az egész abból indul, hogy olcsón lehet nagy terheket messzire szállítani viszonylag gyorsan vasúton - ezzel a céllal jött is ez az egész létre - és ha már ott van a kiépített sínpálya, akkor használjuk ki személyszállításra is.
Most is az van, hogy a Cargo hoz nyereséget, a polg. szállítás pedig ilyen szempontból csak nyűg, hiszen:
- 18 év alatt a diákok nagy kedvezménnyel utazhatnak (állam bácsi támogatja)
- 65 év felett (55) ingyenes
- 28 év alatt x% kedvezmény jár... és még sorolhatnám, ahol az állam az adófizetők pénzéből támogatja a személyszállítást.
Én kívülálló vagyok, DE ha kell szerintem az egész személyszállítás vonalat meg kellene szüntetni úgy, ahogy van. Van alternatíva: busz! A kedvezmények ott is járnak, utak jórészt vannak, sebességben kicsit lassabb és könnyebben lehet járatokar sűríteni, stb.
Másrészt: aki dolgozik, annak már 2 személynél megéri AUTÓBA ülnie (nem is buszba)... akkor miről beszélünk?
Egyszerűen nem éri meg fentartani ezt az egészet.
Még pár sztrájk és az emberek rájönnek, hogy megvannak vonatok nélkül.
Ha nem lenne jó munkahelyem tuti belevágnék egy ilyen reggel induló magánjáratba. Vennék egy kisbuszt és vinném az embereket buszáron a szomszéd városba, tuti mégéri.
Komolyan nem értem: ezzekkel a sztrájkokkal csak azt bizonyítják a vasutasok, hogy nincs rájuk szükség. Csinálják csak!
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 14:04:39
MazdásPali 2008.12.10. 14:04:49
Venyige B 2008.12.10. 14:07:04
Mérgező Hulladék 2008.12.10. 14:07:50
A sztrájkolgató közszolgákat meg alapvetően nem sajnálnám - de persze legtöbbször nem azokon csattan az ostor, akiken kellene.
borys 2008.12.10. 14:07:51
attól tartok tévedsz: a 13.havi az illetmény része és törvény garantálja, teljesítményértékelés pedig igenis van minden év végén tv. szerint kötelező
Laci 2008.12.10. 14:08:27
TELJESEN JOGOS, HOGY KI KELL RÚGNI A SOK INGYENÉLŐ MÁV-OST AKIK A NAPI 8 ÓRA HELYETT TALÁN MÉG 2 ÓRÁT IS TEVÉKENYKEDNEK, ÉS AZT A SOK BAROM BOHÓCOT AKI POLITIKAI ÜGYET KREÁL MÁSOK KÁRÁN!!!!!!!!!
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 14:10:37
perszehogy, ott az államtitkárok viszik a szolgálati kocsijukkal a munkába a pályaudvarról az embereket, ki hova parancsolja...
MazdásPali 2008.12.10. 14:14:28
nyilván úgy, hogy fél óra helyett csak óránkét járatják a vonatokat. Ha ez történne itten is még szimpatikusak is lehetnének. De sajnos ettől még messze vagyunk
munkas 2008.12.10. 14:14:31
A gazdasági egységek (általában tanszékek) a munkájukkal arányosnak ítélt pénzt kaptak. Nem volt kötelező leépíteni, csak ha elfogyott ez a pénz, akkor mondjuk szeptembertől nem volt fizetés, vagy júniustól csak a fele.
Így a vezetők is rákényszerültek, hogy inkább azokat igyekezzenek bent tartani, akik jól tudnak dolgozni.
Ronnie 2008.12.10. 14:15:03
Hogy mi törvényes és mi igazságos, az két teljesen különböző dolog.
somogg 2008.12.10. 14:15:05
Tavanic 2008.12.10. 14:16:33
És amiben egyetértek: rengeteg a felesleges aktatologató. Onnan lehetne szelektálni. Viszont a forgalomban dolgozó embereket nem lehet nélkülözni. forgalmi szolgálattevők, raktárnokok, kocsivizsgálók mind nagyon megfeszített tempóban dolgoznak. Komáromban pl mobilos kocsivizsgáló szolgálja ki a vonalat Győrszentivántól Biatorbágyig. És aki benne van, tudja, hogy szokott ott lenni elég oszlatás...
egy mávos irodista 2008.12.10. 14:17:04
nem igaz, hogy nincs leépítés, csak ez itt úgy működik, hogy elküldik nyugdíjba 57 évesen a dolgozókat, helyette nem vesznek fel senkit, a feladatkörét meg szét osztják, igy már most is a legtöbben a régi rendszerhez képest 2 ember munkáját végzik, sokszor azt se tudom hol áll a fejem már annyi dologgal kell egyszerre foglalkozni, persze azért mindig van aki egésznap a tökét vakargatja, de ilyen is minden munkahelyen van. Az iszonyat sok döntésképtelen havi 4-5 Millát bezsebelő vezetőtől kellene megszabadulni, de az lehetetlen, mert ott már mindenki politikai hátszéllel repked.
niamano · http://www.hibiscusforrest.com 2008.12.10. 14:17:57
Attila 2008.12.10. 14:18:19
komment 2008.12.10. 14:18:28
Laci 2008.12.10. 14:20:54
A következő már az lesz, hogy törvény garantálja Gasko követségi házának a megvételét is !!???
Régimódi 2008.12.10. 14:21:31
Azért azt se feledd, hogy az általad "közpénznek "nevezett izét, amibôl mi juppik autópályát akarunk te meg magasabb bért, azt is mi dobjuk ám össze kötelezôen oszt csak azután lesz belôle közpénz...
Én a saját pénzembôl - nyereségembôl - megvásárolt számítógépen írok, sôt, otthon is van egy, meg plazmatévém is van, és többek között ennek köszönhetôen néhány távolkeleti munkásember tudott enni adni a családjának. Bennünket libsiket a megoldások érdekelnek, meg a lehetôségek, titeket konzervatív romantikusokat meg a Zigazság!
Én geci libsi azt mondom, hogy hányok, ha vonatra kell szállnom, mert koszos, büdös, meg az elsô osztályon péntek estve felé tisztességben megôszült váltókezelôk utaznak ingyenjeggyel, a térdükön lévô kofferen ultizgatva, pálinkázgatva és jókedvûen adomázgatva, ti romantikus konzervetívok meg idônként a pofámba ordítotok, hogy fizessé bazmeg többet, mer nektek is jár a plazmatévé.
Szerintem ennek lassan vége.
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 14:22:34
meteor808 2008.12.10. 14:25:12
Martin Márk 2008.12.10. 14:26:58
Én a versenyszférában dolgozok és fizetek adót, csak azért hogy ti tudjatok mit eltapsolni!
Mindent elkúrtok ébresztő!
borys 2008.12.10. 14:27:00
Ronnie 2008.12.10. 14:27:32
Az igaz, hogy a válságban se kevesebb pl. a tűzeset, így miért is kellene kevesebb tűzoltó, de az élet sajnos olyan, hogy alkalmazkodni kell a helyzethez.
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 14:27:38
Igen meg £1000 a minimálbér ... arányokat kell nézni. -
szolidaritás 2008.12.10. 14:27:58
Dr Kangörény 2008.12.10. 14:28:52
Egyszerűen arról van szó, hogy kurva sok adót fizetünk, amiből kurva sokat kap a máv. Nem akarunk feneketlen zsákba több pénzt önteni, különösen akkor nem, amikor nekünk is rosszul áll a szénánk.
Szolidaritást várnak a vasutasok tőlünk??? Miért is? A versenyszférában dolgozók állása bizonytalan, fizetésemelés törölve, nálunk vagy van 13. havi, vagy nincs. ezek után miért legyek szolidáris a vasutasok bérköveteléseivel? Attól nekem mennyivel lesz jobb? Javul tőle az ország pü-i helyzete? Nem. Nekem nem lesz jobb, sőt rosszabb lesz.
A vasutasok hozzállása kb. annyi, hogy lehet, hogy válság van, de ennek árát fizesse meg mindenki más a vasutasokon kívül, nekünk meg adjatok több pénzt.
Szerintem meg inkább lófaszt a seggükbe.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.12.10. 14:29:20
meteor808 2008.12.10. 14:29:49
Laci 2008.12.10. 14:29:59
miki1976 2008.12.10. 14:30:20
3 magyar és 1 angol diplomám van a 8 általánoson kívűl, és az elmúlt években nem kevés közszolga bérét fizettem be adóban
stopper 2008.12.10. 14:30:58
Vali 2008.12.10. 14:31:16
mnofonix 2008.12.10. 14:32:59
A tény kedvéért. Utóbbi években volt olyan, hogy a közalkalmazottak nagyjából az inflációnak megfelelő béremelést kaptak, vagyis a fizetésük reálértéke változatlan maradt. Olyan nem nagyon volt, hogy a fizetés reálértéke nőtt volna.
Volt olyan is, hogy a fizetést egyáltalán nem növelték, hanem azt mondták, hogy a 13. havi fizutokat már előre megkapjátok havonta, vagyis több részletben. Tehát képletesen szólva a boríték havonta kicsinykét vastagabb lett mint az előző évben, de mindez a korábban egyösszegben adott 13. havi terhére!!! Másként szólva a havi fizetésbe építették a 13. havi bér egy részét. Legalábbis a 13. havi felét adták előre oda ilyen módon.
A közalkalmazotti szakszervezetekkel a kormány 2007-ben kötött egy olyan megállapodást, amely szerint 2009-ben lesz pár % béremelés és visszaáll a 13. havi fizu korábbi rendszere.
És mi történik? Nem lesz fizetés emelés. ezt még a közalkalmazottak megemésztenék, mert válság van. Tehát mindenképpen csökken a fizetésük reálértéke kb. 4 %-ot. De ha a 13. havi is megvonják a nominális csökkenés kb. 8 % lesz.
Az előzőek alapján tulajdonképpen nem a 13. havi fizetést veszik el, hanem a rendes havi fizetést.
Tehát a közalkamazott fizetése nominálisan 8 %-kal, reál értékben kb 12 %-kal csökken.
És ennek a közszolgák nem örülnek. Ki örülne ennek????
Ehhez képest TALÁN megmarad a munkahely. Ettől még nem fogják a közalkalmazottak a földhöz verni a feneküket örömükben.
borys · http://hfrb48 2008.12.10. 14:33:21
Komáromi Zoltán 2008.12.10. 14:33:55
A lányom lemaradt a főiskolán egy vizsgáról, az év elején , mert nem tudott elmenni ez miatt a szemét miatt. Most megint így lesz?
Ronnie 2008.12.10. 14:35:14
Ha becsületesen adózok és megveszem a vonatjegyet, akkor a szolgáltatás igenis járn cserébe.
Ha valaki kevesli a fizetést, mondjon fel és menjen el máshova, de ne aludjon munkaidőben. Bocs.
szolidaritás 2008.12.10. 14:35:44
somogg 2008.12.10. 14:35:47
a minimalber 800-850 font korul van, de ebben az esetben ez teljesen lenyegtelen. Az elomunka koltseget (az alacsonyabb berek miatt) leszamitva ugyanazok a tetelek merulnek fel, mint a vilagban barhol, egy modernizacio kapcsan. Ez pedig az arakat is kb ugyanoda emeli.
Martin Márk 2008.12.10. 14:39:28
Egyáltalán nem hiteles
Gaskó István 2008.12.10. 14:39:33
Laci 2008.12.10. 14:40:40
Kotit 2008.12.10. 14:41:20
közszolga=ingyenélö=13.havitsemmiértfelvevö=nemdolgozó=mávos=tanár stb
és
versenyszférás=gürcölö=kurvasokatadózó stb.
Biztos, hogy nincs több eset?
Biztos, hogyha ismerek egy sokat dolgozó keveset keresö mozdonyvezetöt, akkor mind ilyen?
Biztos, hogyha egyetértek a tanárok sztrájkolásával (ami inkább vicc, mint sztrájk szokott lenni), akkor a mávéval is egyet kell, hogy értsek?
Biztos, hogyha sokat adózó vállalkozó vagyok, akkor léhütönek kell tartanom az összes közszolgát?
ZsZ 2008.12.10. 14:42:27
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 14:44:04
Nem tennéd magad takarékra én sem vagyok egy Gyurcsány fan , de ezt a Gaskót meg a sok szarházit bizony simán kilehetne baszni a francba. Ezek pont olyanok, mint a cigányoknál a Kálámpár Orbánék nekik minden csak jár ... oké kapjanak a cargo részletből rendbe , de év végén a veszteséget is így dobják szét cégen belül. -
Lechi Gocha 2008.12.10. 14:44:30
Mi lehet a mail címe?:
Gaskó István 2008.12.10. 14:39:33
borys · http://hfrb48 2008.12.10. 14:45:10
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 14:47:41
Mondom arányok. Itt nincsen modernzáció sem mégis a 80-100 ezres átlagfizuból kell az ingázó felnőttnek megvenni a 20-30 ezres bérletet meg még mellédob az állam ugyanannyit a szarért. Az angoloknál meg a 1500-2000 fontos átlagfizuból veszel 300 fontor bérletet a szolgáltatás színvonala pedig ég, és föld. -
Kotit 2008.12.10. 14:47:42
Miböl gondold, hogy mnofonix közszolga? Empatikus nem lehet?
Régimódi 2008.12.10. 14:49:02
Egyúttal kötelezik az asztrológusokat, hogy haladéktalanul dolgozzanak ki 13 hónapos horoszkópokat,mégis csak 2008-at írunk, nemde?
Ezzel párhuzamosan, kizárólag a versenyszférában szigorítják a teljesítmény nélküli kifizetések büntetését, kivéve, ha az közfeladatot ellátó személy bérezésére fordítódik.
mnofonix 2008.12.10. 14:52:57
Mint modottam volt, a közalkalmazottak szerintem tudomásul veszik, hogy 2009-ben nem lesz reálbérnövekedés, de még reálbér szinten tartás sem.
De az, hogy a Ft-ban kifejezett bér is csökkenjen mintegy 8 %-kal, már bocsáss meg, de nem örülnek ennek!
Igen a versenyszférában dolgozók termetik meg a fedezetét a közalkalmazottak bérének, a közszféra működésének.
De ha ne adj isten valaki kórházba kerül az ágytálat egy közalkalmazott nővérke cseréli ki neki. Ha van gyereked, akkor a gyerekedre pedig napközben a közalkalmazott óvónő, illetve tanár, tanító vigyáz.
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 14:53:29
anna 2008.12.10. 14:53:38
mindenkit kirughatnak, ez van, talaljon mas munkat, mint mindenki mas! csak el kene kezdeni a kirugasokat, tuti hogy a fele szepen visszamenne dolgozni, merthogy nem erdemes kockaztatni. remelem nem engednek nekik!!!
itt ulunk londonban es toroltek a jaratunkat, a gyerek sir a telefonba hogy hianyzunk, mindez azert mert par kis szaros majom nem hajlando elvegezni a munkajat!
mar elnezest a nyelvezetert. es meg ti itt a vedelmetekbe veszitek ezt az aljanepet???? MEGALL AZ ESZEM!!!!
Laci 2008.12.10. 14:56:04
De lehet, nekem nincs semmi bajom a közszolgákkal, mert ők is ugyan ugy dolgoznak mint bárki más ebben az életben, csak ezzel a Gasko féle Csürhével akiknek minden, most azonnal kell, és a egész balhét csak politikai indíttatásból csinálják !!
somogg 2008.12.10. 14:56:36
nem megy at az uzenet. Az elso kommenttel pusztan annyit akartam mondani, hogy ami jo, az draga (fuggetlenul attol, hogy mennyi az atlagber az adott orszagban, mert nem onellato a gazdasag). Le lehet irni, hogy kit kene elzavarni, meg privatizalni kene, de egy olyan orszagban, ahol egy vizitdij ellen mar ervenyes nepszavazast lehet szervezni, ott ilyen jegyaremeles soha nem menne at.
Valkari 2008.12.10. 14:56:49
Igazad van szerintem is, de most ez nem segít, csak a fentiek. (Holnap délután jöhettek haza, úgy hallottam.)
mnofonix 2008.12.10. 14:58:20
Most a jogos juttatásból vennének el egy részt. De szerintem nem fognak: egyrészt a kormány ajánlott már valamennyi kompenzációt. Másrészt az előbbiek miatt komoly alkotmányossági aggályok merülnek fel. Szerintem a kormány el akarja kerülni, hogy az alkotmánybíróság dobja vissza a 13. havi juttatások megkurtítását, illetve a sztrájkot. Én azt tartom valószínűnek, hogy a kormány és a szakszervezetek meg fognak egyezni.
borys · http://hfrb48 2008.12.10. 14:58:47
mnofonix 2008.12.10. 15:00:17
Laci 2008.12.10. 15:00:25
Miért akarsz engem moderálni??
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:00:52
Te nem akarod felfogni.
Itt jónak nem jó mégis drága. Kapise? hova emelnék te idióta? azért járj el dolgozni, hogy teljen a jegyre? fingod sincsen a közgazdaságról ...
Bobby 2008.12.10. 15:01:01
mnofonix 2008.12.10. 14:52:57
A korábbi 13. havit ne számold bele, mert az plusz. A versenyszférában az "adható" kategóriában szerepel. Aztán ha adnak, adnak, ha nem, nem. Most így jár a közszféra is. Az ő részükről még mindig jobb, mintha kirúgnának pár100ezer közszolgát (ahogy kellene)
rp_bubu 2008.12.10. 15:04:11
Egyúttal kötelezik az asztrológusokat, hogy haladéktalanul dolgozzanak ki 13 hónapos horoszkópokat,mégis csak 2008-at írunk, nemde?"
Azt mindenki elfelejti, hogy a 13. havi bér fizetés emelés helyett lett bevezetve egyszer, aztán szét dobták több részletbe évközben, a bérbe beépítve.
Röviden azért nyelték le hajdanában, hogy nincs béremelés még infláció követően se, mert helyette van 13. havi szétosztva. Most ezt veszik el. Röviden ez olyan mintha csökkentenék a béredet, arra szintre mint ami évekkel ezelőtt volt, miközben az infláció azóta már rég elszaladt.
Még mindig igazságos?
mnofonix 2008.12.10. 15:04:24
A korábbi 13. havi egy részét beépítették a rendes havi fizetésbe 2007-ben, amikor nem volt fizetés emelés. Többek között ezért aggályos az alkotmány szempontjából.
Laci 2008.12.10. 15:04:27
Miért te ki vagy ??
Na látod ez az amit ti nem tudtok fel sem fogni a beszűkült agyatokkal !!!!!
somogg 2008.12.10. 15:07:44
ostoba vagy. Egy szot sem irtam a jelenlegi "szolgaltatas" aranak emeleserol.
Dinsdale 2008.12.10. 15:11:04
martinasz 2008.12.10. 15:11:35
borys · http://hfrb48 2008.12.10. 15:11:44
jog-ász 2008.12.10. 15:12:52
Bobby 2008.12.10. 15:14:33
miért lenne gusztustalan? el kéne felejteni, hogy ebben az országban minden mindenkinek "jár".
Legnagyobb hiba, politikai vicc volt 13. havi bért, nyugdíjat bevezetni.
ki a tököm termeli azt ki, ha?
mikor van 3 millió nyugger+800e közszolga???
mnofonix 2008.12.10. 15:14:35
1, a vasutasok (pontosabban a szerszervezeti vezetők) többlet követelését az eddigi jogos juttatásaikon felül
2, a közalkalmazott jogos juttatásainak megkurtítását
Minden tiszteletem a blogíróé, nagyon szeretem ezt a blogot. De ez a részéről rendkívül nagy hiba volt.
Fefe 2008.12.10. 15:15:01
Tehát aki úgy gondolja, miért jó, hogy munkanélküli lesz és utána eltartja az állam, azok gondoljanak bele. Akik naphosszat lábat lógatnak a MÁV-nál, már most ezt a státuszt élvezik.
Nyílván nem mindenki teszi ezt, hiszen akkor nem működne a cég. De míg egy versenyhelyzetben működő cégnél az ilyen élősködőket hamar leépítik, itt nem.
Ha ezt egyszer sikerülne rendberakni az állami cégeknél, önkörmányzatoknál más állami hivataloknál, már sokat nyerne az ország.
Persze ez elég naív és utópisztikus elképzelés :)
Valkari 2008.12.10. 15:17:39
Ronnie 2008.12.10. 15:19:26
A MÁV-nál több a céges autó, mint a mozdony.
Laci 2008.12.10. 15:19:53
Az évi 80 milliárd veszteséget miért nem akarjátok szétosztani ??????????
Miért mi fizessük ki azt is ?????
mnofonix 2008.12.10. 15:20:28
Régimódi 2008.12.10. 15:22:36
Ilyesmi a baj itten is, oszt a Gaskó befenyít, hogy ha nins pénz, akkó nincsen cimbalmozás se!
Doc 2008.12.10. 15:28:11
Az Bp-Esztergom vonalon a kaller miért csak Piliscsaba után kezd el mozogni, mire az utasok fele leszállt és akinek nincs bérlete ingyen utazott. (Itt jegyezném meg, h akinek a cége nem téríti a bérletet, nem veszi meg, mert ritka, hogy olcsóbb mint minden nap jegyet venni; 20 oda-vissza út=1 bérlet)
Miért jár minden MÁV családtagnak ingyenes MÁV utazás? Amikor kereskedelmi cégnél dolgoztam 10-15% kedvezményt kaptam csak a kisker árból. A MÁVnál a családtag is 100%-ot.
Sok mellékvonalon most is vannak olyan váltókezelő forgalmisták, akik szinte egész nap nem csinálnak semmit. Pl. Tokod állomáson legalább 3 ember integet 24 órában a kb 12 személy és 6-8 tehervonatnak. Erre biztos szükség van?
Egyetértek, hogy némi szervezéssel és napi 8 óra MUNKAvégzéssel 30-40% vasutas munkaidejét meg lehet takarítani, persze sajnálja az ember, hogy utána mit fognak csinálni, pláne most. De valamikor el kell kezdeni.
Rot 2008.12.10. 15:28:23
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:29:35
Jó mondjuk ez is demagógia. A tömegközlekedést a világon mindenhol az állam finanszírozza a nemzetgazdaságban a hasznot máéshol hozza be ez az összes pl. a gyerek tanul jó munkásembör lesz belőle a jómunkásembör tud dolgozni menni adózik.
A bicskanyitogató az, ha véletlenül van v.min ugymond nyereség ami valójában nincs is, mert a serpenyő másik felében ott a mínusz na abból akar ez a szélsőbalos Gaskó elvtárs pénzt.
Na meg lehetne csökkenteni a kiadásokat a vasútnál jó pár száz ember elüldögél ott a semminek, mert arany meg ezüst meg mit tudom én milyen szupi vasútas, és várja a nyugdíjat.
Gaben 2008.12.10. 15:30:26
"Azt mindenki elfelejti, hogy a 13. havi bér fizetés emelés helyett lett bevezetve egyszer, aztán szét dobták több részletbe évközben, a bérbe beépítve.
Röviden azért nyelték le hajdanában, hogy nincs béremelés még infláció követően se, mert helyette van 13. havi szétosztva. Most ezt veszik el. Röviden ez olyan mintha csökkentenék a béredet, arra szintre mint ami évekkel ezelőtt volt, miközben az infláció azóta már rég elszaladt.
Még mindig igazságos? "
rp bubu, a közszférában is csökkentik a béreket, így pl annál a cégnél is, ahol én dologozom. Nem igazságosság kérdése, hanem a vállalatok küzdenek az életbenmaradásért.
Érdekes módon a GYSEV az elsők között volt, aki a gazdasági visszaesés után létszámleépítést jelentett be, mondván csökkent a teljesítmény. A MÁVnál nem?
Ilyen biztos a munkavállalók helyzete, hogy megtehetik, hogy még követelőznek? Ilyen jól megy a MÁV-nak, hogy a dolgozói megtehetik, hogy kárt okozzanak neki?
És sokan leírták már. Kell a részesedés a Cargo értékesítésből? OK. Miután befizették a részesedést abból az összegből, amit az állam beletett.
Fel kéne már ébredni a szocializmusból
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:30:56
Ki sajnálja azokat, akiket a Suzukitól? Boschtól stb. rúgtak ki?
Gaben 2008.12.10. 15:31:21
huntdown 2008.12.10. 15:31:51
Nem értem ezt a "a közalkalmazott jogos juttatásainak megkurtítását" mondatot.
Ki szerint jogos?
Ön mint közalkalmazott szerint?
Megnézve a teljes munkavállalók számán belül a közalkalmazottak létszámát,nincsenek egy kicsit sokan?Nem lehetne ugyanezt esetleg
kevesebben elvégezni?
Talán akadna így már forrás is.
Egyébként az Ön érvei között -a nagy elégedetlenségen kívül- miért nem merül fel az állásváltoztatás lehetősége?
Miért akar Ön mindenáron közalkalmazott lenni?
Azt hiszem tudom a választ......
martinasz 2008.12.10. 15:36:39
Mnofőnix 2008.12.10. 15:37:51
"68. § (1) A közalkalmazott tizenharmadik havi illetményre jogosult, ha a tárgyévben tizenkét hónap közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezik. A tizenharmadik havi illetmény a közalkalmazottat idôarányosan illeti meg, ha a tárgyévben legalább háromhavi közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezik.
...
(6) A tizenharmadik havi illetményt a tárgyévben havonta, az illetmény kifizetésével egyidejűleg, a kifizetés hónapját megelôzô hónapra megállapított illetmény egytizenkettedének megfelelô összegű részletekben kell kifizetni. ..."
A közalkalmazotti létszám szükségességének megítélésére nem vállalkozom.
Laci 2008.12.10. 15:39:23
Szégyen !!!!
Tíí 2008.12.10. 15:40:29
Légyszíves számold ki nekem a Budapest-Vác vonalon 20 percenként 8 kocsival közlekedő rogyásig tömött vonat helyett hány busz kell. Légyszíves azt is számold bele, hogy ezzel párhuzamosan a Vác - Budapest buszvonalon szintén 20 percenként tömött buszok járnak csúcsidőkben.
Most már látod milyen okos vagy?
flea 2008.12.10. 15:43:17
anna, részvétem. (Én amúgy pénteken megyek... ha tudok...)
Bobby 2008.12.10. 15:45:06
rég főbe kellett volna lőni, aki ilyen törvényeket hoz.
martinasz 2008.12.10. 15:36:39
nem a nővérek/tanárok vannak sokan, hanem a kamu állami hivatalok naplopó/p*csverő emberei.
nyominika 2008.12.10. 15:46:18
Arról nem is beszélve, hogy mindkét bagázst az én adómból tartják el...
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 15:50:31
Differenciálás nehéz ennek a birka népnek. Igen nővérből, tanárból, ovónőből lehetne több is , mert azokat az ágazatokat , ahol dolgoztak leépítették a működésképtelenség határára. Viszont a minisztériumi üldögélőkből, önkormányzati tengilengikből annyi van, hogy a felét kilehetne rúgni nyugodtan ... viszont érdekes módon, ha egy önkormányzatnál, vagy állam bácsinál ugymond racionalizálás van a kiadásoknál nem Józsi cimbit meg Béla elvtársat rúgják ki, hanem mondjuk egy takarítónőt, tanárt, nővért ...
A nyugdíjasoknál is diferrenciált a helyzet igen kapjon a kisnyugdíjas 13. havi, ha nem emelik meg a nyugdíjat, de a nyugdíjasok többsége már igencsak százezer forint, vagy afeletti nyugdíjat kap míg egy pályakezdő fiatal átlagban 80-100 ezer forintból indulhat neki az életnek ... arról nem is beszélve, hogy van a nyugdíjasok úri rétege a volt minisztériumi, tanácsbéli dolgozók, katona-rendőr tisztek , akik szépe többszázezres nyugdíjat kapnak alapban ami szintén vicc.
huntdown 2008.12.10. 15:51:58
természetesen nem arra gondoltam,
hogy minden közalkalmazott felesleges,
vannak olyan ágazatok(egészségügy) ahol kevés a létszám,például a kicsiny fizetés miatt.
tekintve,hogy a máv-ról van szó a blogban hozzászólásom erre vonatkozott,viszont kétségkívül most jól megmondta....ennyit a konstruktív párbeszédről...
T. Mnofönix,
idézné az akadálymentesítésről szóló
törvényt is,csak azért,hogy szembesüljünk a törvények betartásáról Mo.-n...
Kérem......
martinasz 2008.12.10. 15:59:19
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 16:00:43
Nem csak az okmányiroda az csepp a tengerben ... tudnád mennyiféle hivatal, kht stb. van még ...
martinasz 2008.12.10. 16:04:31
QM 2008.12.10. 16:05:20
Nagyon meghatnak azon hozzászólások, miszerint a sztrájk- joggal van a baj, mert bezzeg másutt...(ami persze nem igaz, lásd franciai, vagy olszok közuti dolgozók sztrájkjai. Marhára biztosítják, hogy te észre ne vedd, hogy sztrájk van.)
Ami viszont a köcsögség: hogy ha valaki sztájkol, akkor sztrájkoljon! Addig míg a célját el nem éri, alkut nem tudd kötni, vagy éhen nem döglik. Ilyen, hogy "gördülő sztrájk" a mesében, meg nálunk van. Ezen nincs mit tolerálni. Ez nem sztrájk! Ez anarchia! A sztrájk "kiszámítható". Elkezdtük, mindenki szop míg véget nem ér. De tudjuk, hogy lesz vége. Vagy így, vagy úgy. Ezt nem sztrájk! Ez egy béranarchista önkielégítése. Veri a mi fejünkre.
zijugenya 2008.12.10. 16:06:21
- 28 év alatt x% kedvezmény jár... és még sorolhatnám, ahol az állam az adófizetők pénzéből támogatja a személyszállítást.
Ez üzletpolitikai, egy fillért nem ad bele az állam (elvileg).
hattyú 2008.12.10. 16:12:42
ikarus 2008.12.10. 16:14:24
mert a személyszállítás mindig is veszteséges lesz, mindenhol az...
az azonban, hogy ennél jóval többet kell belepumpálni adókból, az már vmilyen szinten közalkalmazottiság így... tehát közpénzből megy el rossz szervezésű, feleseleges emberes stb dolgokra a közpénz és innentől össze lehet azért mosni
huntdown 2008.12.10. 16:15:46
Azért mert zrt akkor magántulajdon(?),
vagy állami tulajdonú cég,ami (cégformaként) mint zrt működik,
nagyrészt az adófizetők pénzéből...
vagy nem?
flea 2008.12.10. 16:20:42
kezdj el inkább ész nélkül fröcsögni, úgy könnyebb beilleszkedni...
viccet félretéve: állami tulajdonú cég, ami történetesen zrt. formában működik, és azért a mi pénzünkből, mert többet eszik, mint termel. (Ami mint tény európai összehasonlításban nem meglepő, viszont a mértéke az kijózanító.)
zeneigéniusz 2008.12.10. 16:21:31
Légyszíves számold ki nekem a Budapest-Vác vonalon 20 percenként 8 kocsival közlekedő rogyásig tömött vonat helyett hány busz kell. Légyszíves azt is számold bele, hogy ezzel párhuzamosan a Vác - Budapest buszvonalon szintén 20 percenként tömött buszok járnak csúcsidőkben.
Most már látod milyen okos vagy? "
Miért? Most a vasutassztrájk idején ez a sok ember ezt hogy oldja meg?
Gondolom nem indultak neki gyalog...
QM 2008.12.10. 16:28:31
Persze hogy össze lehet mosni. Csak olyan vizekre visz, mint "azért koszosak a vonatok, mert az óvónőknek lenne pofájuk 13.havi bérre". Elterelő hadműveletek. Az, hogy van közöstöbbszörös (közpénzekből üzemel mindkettő), nem jelenti azt, hogy a vasutasok követeléseihez bármi köze lenne.
Önmagában kell megvizsgálni a MÁV tevékenységét + mi a f@szt akarnak a "sztrájkolók"(mint írtam, ez nem az). Vannak akik szerint be kéne zárni az egészet. Csak hogy itt lép a képbe az, hogy ez nem egy taxi vállalkozás. Nincs másik MÁV, aki majd elhurcolja A-ból B-be azon csóró társadalmi réteget, akik nem a FŐvárosba születtek. És esetleg az állásuk, a megélhetésük függ ettől. Na innen lesz politikai töltete a dolognak, azt meg már tudjuk hogy mit jelent...(Ej ráérünk arra még, csak addig is gazdagodjunk a romjain)
ikarus 2008.12.10. 16:34:45
Sárkányfűárus 2008.12.10. 16:40:53
Tisztázhatnánk például azt, hogy amikor a versenyszférának jól ment, na az miért nem gyűrűzött be az aktív vasútasok fizetésébe?!Nálatok most szar! Nálunk miért gyűrűzzön be?
bn 2008.12.10. 16:43:26
A másik, hogy a vasúti szállítás minden csak nem gyors és kiszámítható. A cégtől, ahol dolgozom egyszer megpróbáltunk egy szállítmányt Németországba küldeni. Kamionnal 1,5 nap; vonattal 3 hét volt és a feladáskor csak annyit mondtak, hogy nem tudják mikorra ér oda, majd 1 nappal előtte szólnak - ráadásul drágább is volt.
ikarus 2008.12.10. 16:43:35
QM 2008.12.10. 16:43:57
ilyen izé 2008.12.10. 16:46:40
qwert 2008.12.10. 16:50:54
Létszámleépítésből béremelés?
Gyerekek?! Az valahogy úgy működik, hogy az utcára tett emberek munkáját az ott maradtak végzik ugyanannyi pénzért!!!
rp_bubu 2008.12.10. 17:06:22
Ilyen biztos a munkavállalók helyzete, hogy megtehetik, hogy még követelőznek? Ilyen jól megy a MÁV-nak, hogy a dolgozói megtehetik, hogy kárt okozzanak neki?"
Pontosan, nem olyan könnyen pótolható mint egy robot pótló szalag melós. Vagy ha nem igényel komoly képesítést, akkor meg olyan szarul fizet, hogy azért nem találnak embert. Ilyenek a jegyvizsgálók, egyfolytában keresnek újakat, a legtöbbje 3 hónap után lelép, és kezdik előről, jó ha 20% marad az új felvételesek közül fél évnél tovább.
Gaben: "És sokan leírták már. Kell a részesedés a Cargo értékesítésből? OK. Miután befizették a részesedést abból az összegből, amit az állam beletett.
Fel kéne már ébredni a szocializmusból ""
Tévedésben vagy, a Cargo volt az egyetlen nyereséges ágazat, az hozta a pénzt, amíg engedve volt a kereszt finanszírozás, az pumpolta a pénzt a személyszállításba is.
Akik most sztrájkolnak, főként azok a kocsivizsgálók, akik a Starthoz kerültek a szétváláskor. Ugyan is míg az aki a Cargohoz került kapott a kiszervezés miatt kompenzációt, ő nem, pedig nem rajta múlt hova kerül, ugyan azt dolgozza.
Egyet mindenki elfelejt nagyrészt most a szarul fizetett jegyvizsgáló, kocsivizsgáló réteg sztrájkol, ők teszik ki a VDSZSZ tagjainak nagy részét. Ez most igazából MÁV-Start sztrák, és nem MÁV. Tudom, hogy kívülről, nehéz különbséget tenni, de legtöbben meg se próbálják. Ezért lesz megint az, hogy azokat a dolgozókat fogják inzultáni akik dolgoznak, teszik a dolguk duplán is a sztrájk alatt. Addig nem jutnak el az emberek, hogy "ha ott van a vonaton a vasutas, ha ott van azon az állomáson ahova érkeztem, akkor ő ugyebár dolgozik, különben én se értem volna ide vonattal..."
Közöd?? (törölt) 2008.12.10. 17:09:58
dehogy, Isten ments, nyugodtan keseregj otthon továbbra is, igazi magyar jellem, sunyíts lapíts véletlenül se állj ki a többiekkel együtt az igazadért
Carnivora (törölt) 2008.12.10. 17:31:54
Nézzük, mikor utóljára utaztam vasúton leszálltam a keletiben minden kijáratnál 3-4 manus álldigált gondolom havi 80-ért ez pl. nagyon kellhet a biztonságos közlekedéshez vagy a ilyen-olyan jogi referens , amikor mindent külsős cégeknek adnak ki, vagy az automata központ mellé a telefonközpontos arany vasutas, vagy a kilaht vasútállomáson a jegypénztáros ... és így tovább százával vannak azok , akiket kilehetne tenni , és legkevésbbé sem veszélyeztetne semmit.
belsős 2008.12.10. 17:36:16
Harcikecske 2008.12.10. 17:43:10
janos 2008.12.10. 17:44:35
martinasz 2008.12.10. 17:53:31
madass · http://madass 2008.12.10. 18:29:43
Akkor az most jól érzékelem, hogy mint vállalkozót 12-18 éve kérnek, hogy legyek belátással az adóterhekkel kapcsolatban, mert különben nem működik az ország (egészségügy, BKV, MÁV....), kicsit még bírjam a nadrágszíjjal a kintornát, mert aztán...
Aztán itt van az államcsőd, meg a világválság. Azt mondják, hogy nincs több 13 havi, meg kiegészítő, meg prémium, viszont van munkátok, és ti elkezdtek balhézni, mert hát miért nem mások fizetik. Azért pöcsösök, mert már nekünk nincsen, ha meg van, akkor sem fogjuk odaadni, még parancsszóra sem, mert ezt a bagázst nem akarjuk eltartani. Nem akarjuk mert fizetünk érte 18 éve, és ti basztok szolgáltatni. Nem akarjuk, mert cinikus kacsintással akarjátok elbliccelni a munkát: "mer' úgyis a Gyurcsánytól lopunk, miért fáj az nektek". Azért kisköcsögök mert az a pénz nem a Fletóé és nem a misztikus közé, hanem a miénk.
Felhívom minden közalkalmazott figyelmét, hogy 1989 óta a közpénzt mi tesszük össze, és hát amikor loptok (még mielött azt mondanátok, hogy nem is, megemlíteném, hogy a munka nem elvégzése is lopás ugye, mert hát a hó végén nem utaljátok vissza a negyedét, hiszen aludtatok, vagy ép csak nem volt hozzá kedvetek), a sajátunkból teszitek. Nem a törökökét, nem a németét, nem a szovjetét.
jah! és még valami. mindenki tudja a statisztikai adatokat. BAKKER tényleg a versenyszféra tart el titeket. Mi tartjuk el az önkormányzatokat, ahol általában ezért megszopatnak, mi tartjuk el az egészségügyet, amiért általában leszarnak, mi tartjuk el a MÁV becses intézményét ahol ülhetünk a szarban....
Gyertek el az üzleteinkbe és tanuljatok: kedvességet, odaadást, segítőkészséget, mert tudjátok ha nem így viselkedünk azért a kevésért amit meghagytok nekünk, mehetünk kallernek, BKV droidnak, vagy sápoló betegtologatónak.
belekotty 2008.12.10. 18:46:31
Waaslander 2008.12.10. 18:53:47
wamz 2008.12.10. 19:06:22
De nem ezzel van a baj, hanem azzal, hogy ez az egész Magyarországnak hívott hóbelevlanc egy álságos, összekacsintós, sumákolós izé.
Ja, és a híres versenyszférabeli kedvesség/korrektség, na ne már. Hány szerelő baszott már át, hány nagy multi cseszte el a rábízott munkát, legyen szó elemzéskészítéstől előfizetés-flotta kezelésig bármiről, hány esetben vásárol az ember inkább külföldről dolgokat, mert itthon csak átkúrná az eladó...
Szal lehet ezen hőbörögni, de lusta irígy szarfaszú barmok vagyunk, akik ilyen dolgok miatt hőzöngenek egy kört, aztán holnap majd jól megszivatják a hivatalban az ügyfelet, vagy sztrájkolnak, alszanak munkában, lopják a napot, gratu önmagunknak.
Waaslander 2008.12.10. 19:16:07
sakkmatt 2008.12.10. 19:20:50
A multik, vagy az adó- TB csaló kis-és középvállalkozások miért végeznék jobban a munkát, mint egy állami cég.
A kiszervezés kht-zás sokkal több panamára ad okot és lehetőséget, mintha nem
A másik a vasút üzemmérete jelenleg kb. 30 ezer fő, korábban 90 előtt százezren dolgoztak ott. Vajon mikor volt jobb a színvonal?
Madass ha mi kis köcsögök vagyunk, akkor te mi vagy?
:)) Tudod, amit leír valaki, az minősíti.
Azért megnézném, hogy mennyit csaltál el az elmúlt húsz évben: cégautó, minden számlára... Ismerem a dörgést...
kaja 2008.12.10. 19:30:05
martinasz 2008.12.10. 19:33:59
Waaslander 2008.12.10. 19:35:14
calipso 2008.12.10. 19:36:44
zoli 2008.12.10. 19:44:29
És most jön a rengeteg "ha":
- ha nem kellene az undorítóan mocskos kocsikban utazni (erről természetesen az utasok egy része is tehet, mint pl. aki felteszi a lábát az ülésre úgy hogy a cipő a lábán van és amikor szólsz neki az a válasz, hogy "úgyis koszos")
- ha nem 5perccel az indulás előtt írnák ki pl. a Keletiben, hogy a "világ végén" lévő kettes vágányról indul a vonat
- ha nem késnének állandóan a vonatok
Én úgy gondolom, hogy akinek felesleges a munkája, azt igenis küldjék el, pláne ha az én adómból fizetik.
Hozzáteszem, hogy a versenyszférában dolgozom, a teljes munkabéremmel be vagyok jelentve és minden megkeresett forint után adózok, nem keveset!
hazai 2008.12.10. 19:58:46
A maradókkal fog ez menni! Gaskó úr meg elkezdhetne már dolgozni(ismét?), de nem veretes bútorozású irodájában! Úgy könnyű felforgatni, ha mi fizetjük!
Átlátó 2008.12.10. 20:12:30
Bali 2008.12.10. 20:18:57
Zoli 2008.12.10. 21:06:11
Sárkányfűárus 2008.12.10. 21:21:34
Sárkányfűárus 2008.12.10. 21:22:46
zoli 2008.12.10. 21:46:08
Erről csak annyit hogy a szó elszáll az írás megmarad...egy politikus ígéreteinek betartásáról pedig szerintem nincs értelme vitázni.
nyekk 2008.12.10. 21:54:39
Oppá 2008.12.10. 22:01:02
balintjozs 2008.12.10. 22:15:48
tkazmer 2008.12.10. 22:24:10
Tisztázhatnánk például azt, hogy amikor a versenyszférának jól ment, na az miért nem gyűrűzött be az aktív vasútasok fizetésébe?!Nálatok most szar! Nálunk miért gyűrűzzön be? "
talán mert mi fizetünk benneteket?
Srakka (törölt) 2008.12.10. 22:43:33
1. a máv chargo nyereséges volt és eladták/jutalmul jót tenne nekik egy kis tarkólövés/
2. csak azért ágálnak sokan a chargóból származó pénzől a vasutasok is kapjanak mert akkor kevesebbet lehet belőle 3x os árú fejlesztésekre költeni
3 aki ellenzi azt hogy bizonyos esetekben szrájkoljanak az azt is támogatja hogy bármilyen alacsony összegért is dolgoztatni lehessen
4 a jutalmak és prémiumokat csak akkor lenne szabad adni ha nyereséges egy cég
5 a fizetéseket lehet hogy kéne csökkenteni a közszférában az alsó szinten megállítjuk a vonalzót és szépen a felső részt lehet húzni lefelé a miniszter elvtársakét is hogy amíg ilyen magas az adósságállomány ne kaphasson adó előtt 300 ezernél többet
Srakka (törölt) 2008.12.10. 22:45:33
HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:17:11
Egyre inkább azt látni a neten, csak acsarkodás van, ha a nekem rossz, másnak is legyen szar, másiknak sem jár.
Ez van a sztrájkkal is.
Szerintem ez már egy végstádium.
Gondolom más országok szakszervezetei és dolgozói is hülyék, ők se sztrájkoljanak.
Bennem ezt konkrétan anna nevű kommentáló írás váltotta ki. Gratulálok.
Gyilkoljuk le a birodalom elleni lázadókat, a renitensek pellengérezzük ki.
Tüntetni transparensekkel szintén szánalmas dolog, mini-forradalmat meg ugye fasiszta csőcselék végeznek, biztos mind munkanélküli és ráér. birka, aki mondja! beeee.
Biztos nincs még elég rossz helyzetben ez az ország, ezért nem kell sem tüntetés, se puccs, se ostrom, se sztrájk. Nekünk ezek nem járnak, se európai életmód, mert nekünk nincs jogunk ehhez.
Szerintem legyen még pár tízezres elbocsátás, jó sok leértékelés, 7 millió magyar az országon belül, tömeges éhínség. Vajon akkor se lesz sors választás?
Bravó, igaza lehetett annak az embernek, aki állítólag azt mondta: kihaló faj vagytok.
De lehet, én reagáltam túl, bocsi, nem leordítani.
HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:27:49
te szerencsétlen picsa. szerinted a repülésben dolgozók, és nem a takarítókra gondolok, minden bizonníal egész nap lófrálnak, és beleértve a légiirányítókat, bizonyára nincs semmi felellőség a vállukon.
ezt azért írom, mert nem csak holmi szerelők, szakképzetlen koszos munkások sztrájkolnak ott...
ilyeneket kellene deportálni egy betonkerítéssel körülvett szigetre.
közszolgákról annyit, anyám évtizede dolgozik egy magas közig. hivatalnál, tény, ott is vannak naplopók, főnők pedigréi, de momentán az ő osztályán az elmúlt 2 évben legalább 10 nő lett daganatos, és szerintem nem a reggeli kávé, neonlámpa miatt, hanem részben a túlhajtástól, túlórákból, iszonyat szellemi stressztől.
igen, ilyen is van, de nem kell elhinned, és ne legyen egy hozzátartozód se rákos.
előző hsz-emben ironikus próbáltam lenni, de magyarok, bazdmeg, nagyon gáz, hogy azt ugatjátok le, aki nem béget veletek.
szerintem a sztrájkolók többsége elvégzi a munkáját, többé-kevésbé becsületesen, nem úri passzióból megy tüntetni, hanem végső eszközként. (de ha kukát gyújtógatna, neki menne parlamentnek, más intézménynek pár kemény tárggyal, te panelproli, akkor meg azért átkozódnál a leértékelt kompútered mellől, igaz?)
jó, pl a vasút lehetne jobb, tisztább stb, nyílván vannak töltelék-állások, de...
egy dolgot kellene megtanulni a szocialista alapeszményekből, eszközökből: sztrájk, ha másképp nem megy.
nyílván nem havonta, de...
mindegy, én vagyok a helikopter. pedig nem is sztrájkolok személyszerint.
azt meg könnyű mondani egy biztos állásból, hogy rugjanak ki embereket.
nagyon nagy baj van ezzel az országgal, ha kiveszik a szolidaritás. pedig az az alap, összefogni, támogatni a másikat, akár a te életed árán. de mi kihaló faj vagyunk.
B747 2008.12.10. 23:37:00
Szolidaritás megvan: fizetek szolidaritás adót, olyan helyen dolgozom ahol bárhol kirúghatnak párszáz embert (versenytársnál pár ezer már utcán van), köztük engem is...
Miért van az, hogy minden európai országban olcsóbb a busz mint a vonat?
A minőség meg kb úgy alakul, hogy a busz ugyanolyan mint itthon, max kicsit jobb, a vonat viszont nem egy retekbánya!
Legyen Z helyett NyRt, és akkor még jobban is szolidarítanék...
Végül még egy megjegyzés.
A magyar vasút helyzetét a BÜDÖSKÚTPUSZTAI vasútállomás szemlélteti legjobban, ez a MÁV jelképe. Nem szabad bezárni, fenn kell tartani, kerül amibe kerül, meg kell óvni az utókornak!!! (Különben honnan fogják tudni, hogy milyen hülyék az apáik...)
www.idokep.hu/~szvdom/allomas.php?az=budo
HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:41:50
most tényleg általánosítva a dolgozókon kell leverni 80 milliárd Ft-t...?
Amúgy meg a világválság bizonyítja, simán csődbe mehet valami, attól, hogy nem állami tulajdonú, mondjuk a bankszektor speciális,
a piaci, verseny szellemről meg érdemes olyan populista filmeket megnézni, mint Michael Moore filmjei, aztán a Nagy kiárusítás. Lehet ezek Orbánista/őskommunista marhaságot, meg amit írok, de nem szabad szerintem általánosítani, érdemes a dolgok mögé nézni.
dolgoztam 300-500 Ft-s órabérért, igaz, rövid ideig, önként, ezért nem gyújtottam fel a TV székházat, meg nem sztrájkoltam, de attól még nem irigyeltem, s főleg nem utáltam, aki szaképzetten, becsületesen némileg többet keres.
nagyon indulatvezérelte ez a sok hozzászóló is, a mérgét rossz irányba viszi, zudítja szerintem.
HBP · http://tar.hu/hbp 2008.12.10. 23:45:06
mindenütt? mihez képest? itteni-ottani átlag keresethez képest? a saját üzemi körülmények fenntartásához képest?
sok európai országot nem raboltak ki annyiszor s anyira, mint minket, más a történelmi,gazdasági helyezetük, a vezetőik és mások, politikában és vállalati vezetőként,
de ez off, messzire mutat, úgy tűnik, hatása máig érződik.
hbp.
zebulony 2008.12.10. 23:47:42
Zola írt egy regényt bányászokról Germinal címen. Azoknak az embereknek mindenféle erkölcsi és egyéb joguk is volt a sztrájkhoz, ők az életükért harcoltak és nem volt más eszközük, ez is végső. Volt alapja, reális célja és bizony tétje is.
Ma az egyénnek rengeteg joga van, elmehet a munkaügyi bíróságra és 1000 esetből kb. 999-szer nyer. Ma már a sztrájk nem más, mint zsarolás.
De ez csak az én különvéleményem.
B747 2008.12.10. 23:59:35
A busz a vonathoz képest. A pályafentartás a közutakhoz képest, a vasútállomás fenntartása a buszmegállóhoz képest. A busz beszerzési ára egy vonatéhoz képest.
"sok európai országot nem raboltak ki annyiszor s anyira"
OK. Nem rabolták ki annyira.
De attól még lehetne egy kisebb, olcsóbb MÁV-ot fenntartani, nem igaz?
Személyes példa: lemondtam a kábeltévét mert drága volt, most a nem kötöttem új szerződést, nézem az ingyeneseket...
Majd kötök újat, ha megengedhetem magamnak.
Bár elzálogosíthatnám a garzonom is, fizethetném abból a kábel TV-t, meg még nyaralni is elmehetnék belőle...
De szvsz jobb áldozatot hozni most, hogy a fizetési egyensúly helyrebillenjen, majd utána fejleszteni.
Egy dolgot nem szabad elfelejteni: az embereknek magukról kell gondoskodniuk, a politikának csak a végleg elesetteken szabadna segítenie.
A többi ésszel élő emberi lény, aki nehéz helyzetében elkezd gondolkodni és kitalál valamit (vállalkozásba kezd, beáll egy vállalkozóhoz munkásként stb).
Ezt mondjuk mikor faterom elzárta a pénzcsapot (elvégeztem a sulit), nehezen értettem meg, de elmagyarázta, hogy a madarak is elhagyják a fészket, nem az anyjuk begyéből élnek életük végéig.
Mindenki a saját szerencséjének kovácsa. Éljen Büdöskútpuszta!
Vilámközösülés 2008.12.11. 07:45:41
KiNG 2008.12.11. 14:53:01
Addig jó lenne, ha döglődne :)
123456 2008.12.11. 20:29:08
KomiszkA 2008.12.12. 00:07:03
Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2008.12.14. 03:15:08
Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2008.12.14. 03:15:39
z8 2008.12.14. 22:43:08
vagy jobban szét darabolni mav startot.
AUTÓ olcsóbb, jobb: 2 emberrel már megéri vonattal szemben, kényelmeseb is (klima, tisztaság amit saját magunk után van), néha dugók, de hát vonatok is késnek.
useless · http://www.useless.hu 2008.12.15. 15:48:06
Ha nem lett volna még: www.vdszsz.hu .
Lehet regisztrálni és véleményt kifejteni. Szerintem ha az anyázások száma eléri a 2-300at már talán elgondolkodnak arról, hogyan is kéne normálisan, megszervezve sztrájkolni. Nem csak úgy bele a vakvilágba...a qrvannyukat!
blokkos 2008.12.15. 22:13:56
Ha nekem van egy autóm, amit a sofőrjével együtt eladok, vajon a rakodónak kell-e ebből a bevételből juttatnom? Ugye nem! És a CARGO-ból? Hát abból sem! Dolgozni kellene becsületesen, többet, gyorsabban, akkor talán több lenne a fiztés is. Persze ehhez kevesebb vasutas kell, mert azzal egyetértünk, hogy bért emelni csak a felesleges vasutasok béréből lehet, akiket kártérítés, végkielégítés nélkül kell elzavarni.
Nem tűrhető, hogy ennyi ingyenélőt tartsunk el az adófizetők pénzéből!
gonnaburninflames 2008.12.19. 01:28:24
"Ha nem lett volna még: www.vdszsz.hu .
Lehet regisztrálni és véleményt kifejteni. Szerintem ha az anyázások száma eléri a 2-300at már talán elgondolkodnak arról, hogyan is kéne normálisan, megszervezve sztrájkolni."
Ebreszto baratom, hol hallottal mar olyan weboldalrol, amely vallalta a negativ - akar nem is anyazos - kritikakat? A VDSZSZ webmestere gondolom ki van elezve hogy ha barmi csunyat lat, akkor azonnal torolje.
Foleg egy olyan oskovulet fattyu vezetovel mint a Gasko az egesz karrierjet a seggek nyalasaval tolta elore mert nem veletlenul kozismert a tehetsegtelensege. Lehete mit meselni a fattyu Krisztiankarol is... Ugy gondolod, hogy ennek a szarnak van valamifele egeszseges onkritikaja, ami engedne hogy elolvasson rola szolo ha nem is ingyombingyom, de korrekt, objektiv es epito jellegu kritikakat?
En azt mondom, hogy remenykedjunk. Mar eddig is rengeteg kart okozott ez a fattyu, de ha rengeteg ember belfoldon, kulfoldrol nem fog eljutni a rokonaihoz a jovo heten emiatt a pusztan hatalomehes fattyu miatt, akkor annak csunya vege lesz...
Mittu Domain 2008.12.25. 17:48:56
Pontosan. És mielőtt még valaki kommunizmusért kiáltana, közlöm hogy a 13. havi fizu az MDF(!) kormány találmánya. Sztem elég hülye elnevezés, mert így minden adócsaló vállalkozó azon pampog hogy nincs is 13. hónap, viszont fingjuk nincs arról hogy a közszférában a bér nem 1 összegből áll, hanem alapbér + mindenféle szorzók meg járulékok. Tehát ha az alpbért mozgatják, azzal minden közalkalmazottnak automatikusan mozgatják a lóvéját, tehát a képviselőknek, minisztereknek is! Valszeg ezért lett célirányosan bevezetve egy béremelést helyettesítő újabb "pótlék", csak épp az elnevezése lett nagyon szar.
Mittu Domain 2008.12.25. 17:52:54
Felőlem kaphatnak a cargóból is részesedést a mávosok, de akkor a veszteségből is kapjanak! A sok-sok milliárdot le lehet osztani a vasutasok számával, kivonjuk a cargot, és már csak alig pár 10-100 milkát kell fejenként bepengetniük. Ezért is sztrájkoljanak már az elvtársak!!