Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.13. 20:00 erminavet

Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról - Visszásságok vasutunk világából 13.

Megnéztük, hányan vannak a megszüntetendő vonatokon.

A régi menetrendben, tehát tegnapig a körülbelül fél 6 és fél 9 között számítható reggeli időszakban nyolc vonat érkezett hétköznaponként Székesfehérvár felől Budapestre becsült kapacitásuk 3300 ülőhely. Az új menetrendben csak öt (vagy ha az 5:22-kor a Délibe érkezőt is idevesszük kis jóindulattal, akkor hat) vonat jön majd ugyanakkor körülbelül kétharmad ülőhely-kapacitással.

Mindez persze nem baj, ha a régi menetrendben jövő vonatok kihasználatlanok. Akkor nyugodtan lehet ritkítani őket. Ahogy a MÁV vezetői szokták mondani, ne járjanak szellemvonatok, azokra nincs szükség. Nos mi megnéztük csütörtökön, hogy a menetrend szerint 6:46-ra Kelenföldre érő személyvonaton, illetve az elvileg 6:51-re érkező gyorsított személyen hányan vannak. Ezt tapasztaltuk:

Megjósolhatjuk tehát, hogy hétfőtől kényelmetlenül zsúfoltak lesznek a megmaradó vonatok. Más szempontból is rosszabbul járnak a Fehérvár irányából reggelenként munkába vagy iskolába bejárók. A szombatig érvényes menetrendben ugyanis létezett még (a lefilmezett) gyorsított személy és gyorsvonat is, vagyis reggel lehetett 1 óra 8 perc, 1:13 és 1:15 perc (Déliig számolt) menetidejű vonatokkal is a fővárosba jönni. Az új menetrendben ütemesen járó zónázó vonatok lesznek majd, amelyek nem állnak meg Érd és Kelenföld között, ám reggel teljesen hiányoznak majd a gyors(ított) járatok, így minden vonaton 1 óra 24-29 perc lesz a menetidő.

Mindez azért is érdekes, mert a hivatalos magyarázat szerint a keleti országrészen azért kellett lerontani az utasbarát, ütemes menetrendet vonatok kihúzigálásával, hogy a Dunántúlon több vonat lehessen. Márpedig legjobb tudomásom szerint Fehérvár a Dunántúlon van. Másrészt azt is mondják a MÁV és a MÁV Start vezetői, hogy csak kihasználatlan vonatokat szüntetnek meg.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV

40 komment

Címkék: videó r vasút ütemes menetrend flirt városi közlekedés stadler utaspanasz közép dunántúl vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr98821256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

charlie 2008.12.13. 21:32:26

Miért, az milyen már, hogy Szombathely-Kőszeg között, minden második vonat csak minden második megállóhelyen áll meg. És ez nem szellemvonat.

Tavanic 2008.12.13. 21:46:30

Most ebben egyet kell értenem, ugyanis nem a reggeli és esti vonatokat kell ritkítani, mert a dolgozó illetve iskolába induló embereknek ezek a vonatok kellenek. A 9:00-13:00-ig közlekedő vonatok azok amelyek gyakorlatilag teljesen kihasználatlanok.

A múltkor volt szerencsém egy Taurus-on utazni Bp-Keleti - Győr között. Mögöttünk egy gyorsított személyvonat volt (ha jól emlékszem akkor a 9304-es) és totál üresen jött el Keletiből. Egyedül tatabányán és Komáromban láttam rá felszállni több embert, de az is elhanyagolható volt a reggeli-esti időszakhoz képest.

TI: az előző Post-hoz kapcsolódva még annyit, hogy felfogtam a lényeget, miszerint egy legújabb típusú IC kocsit nem kellene kivonni a forgalomból, viszont a megtakarítani valahol kell. Az már csak a menetrendet készítő emberke hozzá nem értését bizonyítja, hogy ezt így sikerült megoldani...

min 2008.12.13. 22:00:13

Na de pont a Fehérvár-Budapest reggeli járatát ritkítják???? Így is fullon van minden kocsi mert nagyon sokan járnak fehérvárról is dolgozni Bp-re. Ez a vezetés egy idiótákból álló gyülekezet akineknek kapát sem adnék a kezükbe

Naná 2008.12.13. 22:00:19

Én minden reggel ezen a vonalon a kérdéses időpontban utaztam. eleinte nagyon soknak tűnt az induló vonatok száma, de később rájöttem, hogy még az is kevés ami van. sokan - mondom nagyon sokan- álltak. Lehet, hogy utasszámlásást is végezhettek volna mielőtt mindenkit, aki 7.30 ra jár Bp re dolgozni így megszivatják.
Szerintem inkább ne azon rágódjon a média, hogy mennyit keresnek egy ilyen cég vezetői, hanem küzdjön azért, ha már annyit keresnek, akkokr számonkérhetőek is legyenek. JELENLEG ÁLTALÁNOS A FELELŐTLENSÉG, A FELELŐSSÉGREVONÁS ELMARADÁSA ... inkább ezen kellene rágódni.

Naná 2008.12.13. 22:03:12

és mégegyyszer a nyomaték kedvéért. kurva sokan vannak ezeken a vonatokon - szinte kivétel nélkül. !!!! a jegyek ára is csökken a szolgáltatás csökkentésével arányosan?

l3v1 2008.12.13. 22:52:27

Hat ez igen f*sza hir. A reggeli buszok is altalaban tele vannak, a vonatok eddig is tele voltak, igy most a vonatokon es a buszokon is meg tobben lesznek, mert az embereknek attol meg el kell jutni a meloba, hogy valami idiota megszunteti a vonatokat. Ha belegondoltok, ezek jo kis komcsi-mentalitasbol atmenekitett emberek lehetnek, akik ma ugyanugy lesz*rjak az embereket mint regen, viszont annyi eszuk azert van, hogy az emberek ugyis utazni fognak, ha parral kevesebb vonatot inditok akkor is ott lesznek rajtuk, igy ugyanakkora bevetelem lesz joval kevesebb vonattal.
A gond csak az, hogy minden plusz bevetel es minden megtakaritas bonuszkent vegzi valaki zsebeben es nem a kozlekedes fejlesztesere megy el.

callaghan 2008.12.13. 23:33:04

A plusz bevétel és a megtakarítás szerény meglátásom szerint ebben a formában nem létezik. Ti. túl magas az állandó kiadási arány, maximum arról beszélhetünk, hogy egy idő után csökkenő forgalomra kisebb létszámú személyzet fog jutni, a megüresedő pénztárosi - váltókezelői helyekre pedig újabb adminisztrátor kerül vagy más irodai dolgozó. Az egy dolog, hogy jelenleg sok autóbusz jár Székesfehérvárra, de félő, hogy ez is meg fog ritkulni. Rossz esetben a megszorítás utoléri a Volánokat is, "jobb" esetben meg azért, mert 100 kilométeres út felett egyre inkább csak úgy lesz versenyképes a távolsági autóbusz, ha nem 4-4,5 óra a menetidő. Vagyis jó esély van rá, hogy a vidéki Volán társaságok egyre inkább a folyamatosan bővülő autópálya-hálózaton - vagy az újabb gyorsforgalmi utakon fogják járatni a kocsikat, így a fehérvári utas még rosszabbul jár.

KiNG 2008.12.13. 23:46:23

Na igen, ez gáz, hogy éppen a reggeli járatritkítással szúrnak ki másokkal. Ez a vonal zsúfolt reggelente Szfvár-Bp, du. pedig ellenkező viszonylatban, erre odafigyelhettek volna.

De hozzá kell tenni, ez egy SZEMÉLYVONAT, ami a Fehérvár-BP vonalon közlekedik, és -bár nem mértem - a fejemet tenném rá, hogy az utasok nagy része nem fehérvári, hanem BP agglomerációjában száll fel, így nekik 20 percet kell állni, nem nagy dolog.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.12.13. 23:48:07

Az itt a legnagyobb baj, hogy semmiféle realitása nincs annak, hogy a MÁV-ból egyszer kicsit is a kornak megfelelő, modern vasút legyen. És akkor még nem is a német, vagy az osztrák vasút szintjéről beszélek.
Túl sok embernek, túl jó a jelenlegi rendszer a MÁV-nál. Kezdjük ott, hogy minden szinten, rengeteg embert el kellene bocsátani. Lehet tippelni, hogy ha ezt valaki végig próbálná vinni, akkor mekkora ellenállásba ütközne? Mekkora sztrájk lenne akkor?
Majd, ha az utolsó utas is elpártol a MÁV-tól, akkor talán lesz valami változás, de addig?

NOHAB-os 2008.12.13. 23:48:55

Sziasztok!

Nem gyakran írok blog-okba, és őszintén szólva ez az első alkalom arra, hogy megteszem, de az új menetrend nálam is kicsapta a biztosítékot.

Jómagam Szekszárdról jártam elég gyakran a fővárosba még egyetemista koromban, és ezzel nem voltam egyedül. Onnan elég rossz a közlekedés, a buszokon kevés a hely, a sok egyetemista, meg főiskolás pedig igyekszik valahogy feljutni vasárnap és pénteken meg haza. Rengetek élményem volt a MÁV-al (hozzáteszem nagy vona-mániás vagyok), de ezeket inkább nem részletezem.
Ami most nekem a legjobban fáj, hogy úgy tűnik, teljesen el akarják szakítani Szekszárdot a világtól. Ha valaki vet egy pillantást az ELVIRA-n a Bp. - Szekszárd viszonylatra egy hétvégi napon, az látja, hogy csak akkor van esélye valakinek 3 óra alatt felérni, ha IC vel utazik Sárbogárd és Pest között. A többi alkalommal esetenként fél / egy / több mint egy órát kell várakozni a sárbogárdi EU színvonalú váróteremben, meg pár alkalommal még Pusztaszabolcson is... Én szerettem vonatozni, de azért ez túlzás... Nem vagyok túl érzelgős, de majdnem elsírtam magam, amikor átnéztem a menetrendet... Semmi esély, hogy újra vonatra üljek...
Szüleim még néha használják a vonatot, de ők is át fognak pártolni a buszra, mert lassan olcsóbb, és jobban is közlekedik... Képtelenség lejutni Szekszzárdra, és ami még dühít, hogy arra kényszerítik az embert, hogy IC-vel utazzon, ha 3 óra alatt szeretné megtenni a 149 km-t... picit olyan ez, mint a piaci erőfölénnyel való visszaélés, ami azért jogi aggályokat is felvethetne. Persze esély nincs ennek szankcionálásra, mert senki nem kényszerít senkit semmire, de azért ez brutális...És ehhez csak megjegyezném, hogy Szekszárd megyeszékhely...

...egy elkeseredett egykori vonat-mániás

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.12.13. 23:56:30

Nohab-os: hasonló érzés volt, amikor megláttam, hogy Budapest és Tapolca között ezentúl három (!) pár szerelvény fog naponta járni. Ha jól számoltam, akkor eddig hét pár járt, nyáron pedig még több.
Igaz, olyan menetidővel, hogy lassan már sült bolond volt, aki vonattal járt a Balaton északi partjára és nem busszal.

Viszont azért a Volán is megér egy misét. A MÁV mélyrepülése óta az eddig félházzal járó buszok tömve vannak ebben a viszonylatban. Elvileg logikus lenne, hogy a MÁV töketlenkedését kihasználva új buszjáratokat indítson a Volán. Ezzel szemben egy új buszjárat sem indult ezen az útirányon már hosszú évek óta. Még nyáron sem.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.12.14. 00:12:19

A 80-as években a reggeli Göcsej expressz Balatonfüredről két óra alatt a Déliben volt. Az azóta eltelt húsz évben 40 perccel lett hosszabb a menetidő... Jó eséllyel még ugyanazokkal a kocsikkal utazhat az ember, mint annak idején.
Magyarán 20 év alatt visszafelé fejlődött a vasút. Mindez az ország turisztikai szempontból egyik legfontosabb területén.
Jobb ezzel nem is foglalkozni, mert csak ideges leszek tőle. :(

Leeroy of SMV Design 2008.12.14. 00:18:21

min 2008.12.13. 22:00:13
Na de pont a Fehérvár-Budapest reggeli járatát ritkítják???? Így is fullon van minden kocsi mert nagyon sokan járnak fehérvárról is dolgozni Bp-re. Ez a vezetés egy idiótákból álló gyülekezet akineknek kapát sem adnék a kezükbe

---

Régi alapigazság, de ismét leírom: a döntéshozók nem járnak se busszal, se vonattal. Ennyi...

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2008.12.14. 00:39:22

Érdekes a videó, de szerintem nem ilyenkor kell az ilyet felmérni (már késő) mert a munkahelyemen már egy csomóan vannak szabadságon és januárig nem is jönnek...

hogyismondjam 2008.12.14. 00:51:06

Honnan a fenéből tudják, hogy egy vonaton mennyi ember utazik??? Eddig egyszer találkoztam konkrétan utasszámlálókkal. Elvileg a kaller súghat, hát nem tudom, nem úgy néznek ki a kallerek, mintha számolnának is... A kiadott, adott viszonylatra szóló vonatjegyek és bérletek alapján meg biztosan nem lehet megállapítani, hogy melyik napon, melyik járattal utazik az utas, és mennyien utaznak...(azaz utaznának, mert van aki már nem vonattal utazik, pedig azzal menne, ha lenne normális járat, van aki pedig nem odáig veszi meg a jegyet, ameddig szeretne utazni, mert Pl. nincsen csatlakozás, akkor bizony a legközelebbi nagyvárosba kénytelen megvenni, és utána buszra szállni, vagy kocsival...) Netán még a vonatvezető tudná betippelni, hogy mennyien állnak a peronon, mikor begördül... Igy a vonatvezetőnek van tippje, hogy mennyien lehetnek egy vonaton... A kaller a dugóban meg tapasztalja is, de mindig mindenkinek csak azt mondja, hogy ne nála reklamáljon az ember, ha végig kell állia 3 óra utat, vagy szar a szolgáltatás, mert az természetes dolog állítólag.... De akkor ki a halált kell felszólítani, hogy írja már át a menetrendet, vagy csapjanak hozzá még 5 kocsit, mert zsúfolt a vonat??? ..és az egyszerű ember vagy megy busszal, vagy kocsival, mert már azzal sem kerül sokkal többe, és még kényelmesebb/rövidebb is... Menetrendet csak akkor kellene változtatni, ha indokolt, akkor viszont minél előbb. Nem értem, de a MÁV-nál mindig át kell írni a menetrendeket??? A Volán társaságok meg már nagyjából ugyan azzal a menetrenddel közlekednek, néha van változás, egyik hónapról a másikra. Ebből a menetrendfirkálásból sokan megélnek ezek szerint a MÁV-nál, valószínűleg egy számítógépes program elég lenne, de ha 365 napba belefér a józan parasz ész. Persze azt kell tudni, hogy az adott időszakban az adott vonal mennyi ember szeretne utazni, pontosan mikor szeretnének utazni, mennyi a vonat átlagebessége az adott szakaszon, stb.

KCs 2008.12.14. 01:01:25

Két-három éve még 7:28-kor és 7:32-kor két gyorsvonat indult Pestre Fehérvárról. Igencsak jól kihasznált vonatok voltak. Egyszerűen nevetséges, hogy először az egyik, aztán mindkettő megszűnt.

eami 2008.12.14. 01:24:44

Én egyre több embert ismerek aki inkább autóra vált pont az ilyen agyament húzások miatt... hát megéri ez???!!!????

rszvsz 2008.12.14. 01:41:50

Azért Fehérvár mindig híres volt az ultrafos vonatszervezésről...

Kezdve a "székesfehérvár, székesfehérvár" droiddal, aki még véletlenül se a veszteglő vonatnak mondta be az indulását.

Aztán ott volt a remek mozdonycserés dolog. Déli parton életemben ha 10szer jártam, de északin vagy százszor. Röhej, hogy be van tervezve az érkezés mondjuk 18.30-re, jó, vonat beér. Hoppá, hol a villanymozdony...
B verzió: vonat beér, majd vozdonyt fel és várunk csak várunk... A déli parti gyorsra, majd kiengednek ELÉ... Tök ugyanott állt meg. Értelme 0. De információ se jött, mert csak a székes...-t ismertette a balfasz droid.

Augusztusban ősrutinié módon Tomajon szálltam fel, Révfülöpön már álltak: sikerült kemény 6 kocsit kiadni egy vasárnap délutáni vonathoz, ebből 1 elsőosztálynak hazudott trágyadomb.
Néztem a menetrendet wap-on, meguntam a hering(szag)ot, leugrottam Fehérváron, ahonnét indult egy személy. 12 kocsival... Hát figyeltem. A déliig kb 100 ember fluktuált. 1 kocsi is sok lett volna. De 12 kellett. Tapolcáról meg 6 jutott.

Na utsó (mert szvsz jövőre inkább buszozok - eddig volt azért értelme mávni, mert pl klotyó, mozgástér): szeptemberben beérünk, mozdonycsere, indulunk hálleluja mondaná az egyszeri tv-s gyülekezetes - aztán kifelé menet stop. Szépen állunk már negyed órája, jön a kaller: valami nemzetközi gyors jön a valagunkban, el kell engedni. De mégse! Indulunk (kaller meglepődik) és Gárdonyig vad 50es száguldás. Ott félre és kb 120-al ellendül az addig mögöttünk senyvedő EC. Bravó máv.

+ egy érdekes kérdés: miért van az, hogy örökké meg kell állni Tárnok city előtt kb 100 méterrel (a pusztában) egy lámpa miatt, mikor kilométeres körzetben vonat sehol és 1 (vagyis 2db) sín van. A lámpától az ismeretlen szovjet masiniszta hősi emlékmű háza (TÁRNOK) felirattal 10 méter. Mi a halálért nem lehet legább az állomás-utánzatra bezuhanni.
Na válaszoljatok - tuti van magyarázat...

KiNG 2008.12.14. 03:10:54

De valamit nem értek. A lényeg ugye az lenne, hogy a 30a vonalon ezentúl zónázó járatok lesznek, amik Érd-Felsőn keresztül mennek, és Nagytétény-Érdliget, Nagytétény, Budafok-Belváros, Budafok-Albertfalva állomásokon nem állnak meg Kelenföldig.

Tehát, szerintem ez a videó azt a régi menetrendi zsúfoltságot mutatja a Flirtön, amikor ezeken az állomásokon megállt a vonat, és ezért ők is fel lettek szedve. Ezeknek az embereknek a nagy részét a Martonvásárról indított, a minden zónázót 4-5 perccel követő vonatok fogják felszedni, amik mindenhol megállnak.

Tehát oké, hogy kimarad a gyorsított és a gyors, és csak személy ideje alatt lehet felérni Fehérvárról BP-re, de ettől nem hinném, hogy zsúfoltabb lesz a helyzet.

---

Egy kis számadat:
A Stadler Flirt 211 ülőhelyes + 164 állóhelyes. Nos, ebből elvileg kettőt összekapcsolnak, reggeli és délutáni csúcsforgalomhoz illően nagyon helyesen, így vonatonként 2*(211+164)= 750 hely lesz.

Azaz, hogy sokan állnak, természetes, hiszen bele van kalkulálva.

fokukac 2008.12.14. 04:42:26

Most nem azért, de FEhérvár másfél óra vonattal? 40 km/h átlagsebesség?
az igen.

Teljesítmény-Leadó Tengely (törölt) 2008.12.14. 04:44:04

ha tartósan ilyen alacsonyak maradnak az üzemanyagárak ( az elmúlt évekhez képest ) akkor lassan tényleg olcsóbb lesz kocsikázni. Elég 1 tag akinek van kocsija, 4db utas tuti lenne, benzinpénz meg is van. ennyi.

u.i.: a MÁV szopjon le egy taliga aprómajmot.

Leeroy of SMV Design 2008.12.14. 06:29:05

eami · www.cs15.hu 2008.12.14. 01:24:44
Én egyre több embert ismerek aki inkább autóra vált pont az ilyen agyament húzások miatt... hát megéri ez???!!!????

---

Igen ám, de nem mindenki engedheti meg magának az autót, még a csökkenő benzinárak mellett sem. (Első körben magamra mutatok, mint példa.) Tehát van egy réteg, amely összeszorított foggal kénytelen tűrni és elviselni a tömegközlekedtető vízfejek agyament lépéseit, és alkalmazkodni hozzájuk. :/

Teljesítmény-Leadó Tengely (törölt) 2008.12.14. 07:00:09

Jogos felvetés, sokan nem engedhetik meg magunknak azt, hogy autójuk legyen... Sajnos..

De meddig vagyunk kénytelenek elviselni a MÁVnak, Gaskó uraságnak és az egyéb szarháziaknak a tevékenységét ebben az országban?
Örökkön-örökké nem fogunk tudni alkalmazkodni, előbb vagy utóbb de inkább előbb be fog telni az a bizonyos pohár. :S

CsegeJani · http://pavadzsihad.blog.hu/ 2008.12.14. 07:41:21

Nah csak, hogy én is felháborodjak kicsit. Megszüntették azt a vonatot is amivel én jártam be szóval most kénytelen leszek más közlekedési eszközt választani a vonat helyett...Mellékesen jegyzem meg az a vonat mindig tömve van nem hogy ülőhely nincs de állóhely is alig...most személy szerint nekem ebben az évben már nem kell túl sűrűn beutaznom Budapestre és így a sztrájk engem nem érint de kíváncsi leszek mi lesz aszokkal akik megtömik azt a járatot:(...érdekes helyzet:(

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.12.14. 08:50:31

Állami cég - kormányzati intézkedés.
Mint minden, ami itt történik: ÉREZD ROSSZUL MAGAD. HÚZZÁL EL!

Közöd?? (törölt) 2008.12.14. 08:53:51

fogtok ti még vasutassztrájkért sírni!:-)

charlie 2008.12.14. 09:06:38

vero 2008.12.14. 08:50:31

a töketlenkedésnek semmi köze ahhoz, hogy ki a tulaj. a gysev tulaja is a magyar állam, mégis más szinvonal.

azAttis 2008.12.14. 09:10:13

Minden nap erre járok.

Végtelen buta emberek találhatták ezt ki és direkt kibaszásból mert Fehérvár felől kismillió ember jár be DOLGOZNI és tanulni!

Dögöljenek meg. Ezzel a húzással tízezer ember napjait keserítik meg. Nagyon mérges vagyok.

Leeroy of SMV Design 2008.12.14. 09:25:27

Őket nem érdekli a kesergés, nem járnak vonattal. Az Audikból kinézve, milliós fizetést markolva happy a világ!

mirage8 2008.12.14. 09:27:44

Nekem regiek a vonatos tapasztalataim, de amikor en jartam, akkor olyan volt az ellenorzes a Bp.-Szeged vonalon, hogy az embereknek jo, ha 80%-a valtott jegyet. Miutan az elso korben vegigmegy a kalauz, onnantol fogva mindenki alszik, meg mar volt kezelve a jegye. Eleinte jottek parszor ujraellenorizni a mar kezelt jegyeket, aztan ezt megszuntettek. Nyilvan mert sokan buktak le.
A volannal ugyanez a helyzet, sokszor a sofor mondja, hogy felet fizessem, es cserebe megy zsebbe a penz.

Csak annyit akartam kihozni ezekbol, hogy lehet, hogy nem a peronrol nezik meg, hogy hanyan vannak a vonaton, hanem ugy, hogy mennyi jegyet adtak el ra. Es az keves, valoszinuleg.

Persze nem akarom a mavot vedeni, szantsak be, es sozzak... De elotte kobozzak el az osszes vezeto vagyonat.

Leeroy of SMV Design 2008.12.14. 09:34:06

Tehát a vezetői alkalmatlanság párosul az empátia teljes hiányával a dolgozó és vasúttól függő tömegek felé: ez lenne a mondandóm lényege.

molnibalage 2008.12.14. 11:15:07

Csak a szokásos komment tőlem. Felelősöket agyonlőni. Más megoldás nincs. Szakmaiságnak se hírse se hamve. Meddig hagyjuk még, hogy ámkfutásukkal pusztítsanak?

Ezentúl csak azt írom, hogy Katrhágót el kell pusztítani...

Merlot 2008.12.14. 11:49:10

"..Ez a vezetés egy idiótákból álló gyülekezet akineknek kapát sem adnék a kezükbe.."

Kedves Min!

Nem is kapa van a kezükben, hanem 7 millió forintos havi fizetés. Mert megérdemlik... (?)

vidékiutas 2008.12.14. 11:49:36

Vidéki "parasztként "belegondoltam, hogy mennyi időbe telik az ország egyik részéből eljutni a másikba, illetve csak a fővárosba. Javaslom, hogy az országgyűlési képviselők teljes adómentes költségtérítésük mellett kötelezően utazzanak vonaton (csak) a következő országgyűlési időszakban.
Az, hogy egy megyeszékhelyről, ahol (lassan elkészülő 160 km-es pályasebességű villamosított vonal épült/get. Azt igérték a menetrend változásra elkészül. Erre a menetrendváltozás a reggeli Intercity minősítést szüntette meg és növelte meg az utazási időt 1 órával.
( konkrétan: Zalaegerszeg-Budapest Göcsej IC-t nem találom a mentrendben a 5.30..9.17 idősávban (?!)
4 óra fölé emelkedett az utazási idő hagyján, de azt megkérdezem az illetékesektől ha 10 órára Budapesten nemcsak magáncélból, pl hanem hivatalosan utaznénk miért
( Azért nem mindenki alá tesznek szolgálati autót dupla költségtérítéssel)
kell előző nap elindulnom, hogy a 3.37-kor induló országjáró vonattal időben feljussak fővárosunkba, az eddig megszokott km (és díj) + növekszik 50 km-rel?
Vagy lehet, hogy ez a gazdaságélinkítő csomag része?
Arra senki nem gondolhatott, hogy a megyeszékhelyi vonatok eleve gyűjtő helyek, hiszen a környék vidék utasait is össze kell szedni, ja és az indulásig a vasútállomásig is el kell érni és/vagy ott várakozni kell a magas szinvonalú várótermekben. Így kiváncsi lennénk nemcsak a Budapestközi, de a vidéki menetrend összehangolásért. Pl- eset: 14 km-re a megyeszékhelytől reggel melyik buszjárat jutatt be a 3.37-kor induló - országjáró- vonatra, hogy, kirándulás helyett ügyintézés/átszállás végett érdemi időben 9..10 között budapesten lehessek?
( Persze most nem beszélünk a párhusamosságot felszámolandó 2-3 vonatott kitevő Budapestre induló versenyképes indulási és futási időt biztosító Volán járatokról, amelyek 3-4 vagy amennyi -ugyanúgy támogatott- IC szerelvénytkiváltanak.
Persze ez a gazdaságos, nem a településközi közlekedés ?!!)

Szóval:

A 2009. évben a logisztika, és az állami közlekedési szolgáltatások, mindennel foglalkoznak. Mindennek megfelelnek. Csak az a fránya utas ne lenne. Utasási igények ? Mi az?
Kösz.

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2008.12.14. 13:04:47

Aláírás gyűjtés? Szerintem a vonatokon mindenki aláírná, mert ez botrányos ami ebben az országban folyik, lassan mindenhol keresztbe tesznek az embereknek. Adók, stagnáló csökkenő bérek, emelkedő gáz- villanyárak, emelkedő vasút/volán árak és kevesebb járat, egyre szutykosabb vagonok, buszok, sorolhatnám.. Lassan egy lukas fillér nem marad az emberek zsebébe, nem tudom mit akarnak ezzel az országgal és a néppel de hányingerem van.

Leeroy of SMV Design 2008.12.14. 16:32:52

A szutykos vagonokat azért nem lehet a vezetőségre fogni. Azt mi, utasok tesszük... (Tisztelet a kivételnek.)

charlie 2008.12.14. 18:57:51

Yann Le Pentrec 2008.12.14. 16:32:52

GySEV kocsik az esetek 90%-ban tiszták. Bár, lehet itt a mi alatt a pösti nemtorodom népeket érted.

z8 2008.12.14. 22:40:04

máv csődbe fog menni, el kell adni!
vagy jobban szét darabolni mav startot.

AUTÓ olcsóbb, jobb: 2 emberrel már megéri vonattal szemben, kényelmeseb is (klima, tisztaság amit saját magunk után van), néha dugók, de hát vonatok is késnek.

Leeroy of SMV Design 2008.12.15. 05:06:54

charlie · blogocska.org 2008.12.14. 18:57:51

A GySEV járatok tisztasága töredék utast érint a MÁV-hoz képest. A kultúráltság és a barbárság szerintem pedig nem lakhely függvénye, hanem egyéni szinten dől el.