Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.12.14. 23:00 erminavet

Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend - Visszásságok vasutunk világából 14.

Az Új generációs Léderer nyílt levélben vonja kérdőre Molnár Csaba minisztert az ütemes menetrend megnyirbálásáért. 

Úgy látszik, az SZDSZ próbálgatja a konstruktív ellenzékiség szerepét. Való igaz, amíg övék volt a közlekedési tárca, az ember számos ponton lehetett elégedetlen, de máról visszanézve az sajnos már-már az aranykornak tűnik. Tavaly ilyenkor azon dühönghettünk, hogy alig és következetlenül terjesztették ki az ütemes menetrendi rendszert a Dél-Alföldön, most viszont a szétverését konstatálhatjuk.

Lássuk tehát Léderer András (az ÚG elnöke) nyílt levelét:

Tisztelt Miniszter Úr!

A mai napon hivatalosan is életbe lép az Ön által vezetett minisztérium megrendelése alapján kialakított új vasúti menetrend, mely számos lényeges változtatást tartalmaz a korábbiakhoz képest. Növekvő aggodalommal figyelem a Magyarországon néhány éve fokozatosan bevezetésre kerülő ütemes menetrendi rendszer megnyirbálását. Egyre világosabban körvonalazódik: a MÁV számára az elsődleges szempont nem az utasok minél színvonalasabb és költséghatékonyabb kiszolgálása, hanem dolgozói kényelmének biztosítása. Ma az utasok jelentős része nem kényelemből, önszántából, hanem kényszerből utazik a MÁV járatain, ezen a helyzeten pedig nem javít, hanem tovább ront a most bevezetésre kerülő új menetrend.

Tisztelt Miniszter Úr!

Vannak azonban tisztázatlan kérdések, melyekre az utasok és a MÁV súlyos veszteségeit évről évre finanszírozó adófizetőknek joguk van választ várni.

• Ki a felelős azért, hogy az Oroszlány-Tatabánya vonalon, ahol az országban a rendszerváltás óta egyedülálló módon több, mint 200%-kal nőtt az utasforgalom az ütemes menetrend bevezetése óta, most megszüntetik azt?

• Ki a felelős azért, hogy miután a Tatabánya-Környe pályaszakaszt nemrég 420 millió forintból újították fel annak érdekében, hogy a vonatok gyorsabban közlekedhessenek, ezen a szakaszon az új menetrendnek köszönhetően leépítik a szolgáltatást?

• Hogy fordulhat elő, hogy az új menetrendnek köszönhetően vasárnaponként Budapestről Miskolcra egy szellem Intercity fog közlekedni, mely utasokat nem szállít?

• Mit tesz Ön annak érdekében, hogy a MÁV végre ne saját dolgozóinak, hanem az őt fenntartó utasok kényelmét tartsa szem előtt?

• Milyen háttérszámítások alapján döntött úgy, hogy Kelet-Magyarországon lényegében megszüntetik, Nyugat-Magyarországon pedig nem vezetik be az ütemes menetrendet?

• Mikorra várható, hogy a nyilvánosság számára is hozzáférhetővé válik a korábbi és a mostani menetrendnek köszönhető változás az utasszám, a kiadások és a bevételek tekintetében?

Előre is köszönöm válaszát!

Tisztelettel,

Léderer András Elnök SZDSZ Új Generáció

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról

13 komment

Címkék: politika vasút ütemes menetrend vvv vvv pol


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr62823339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

z8 2008.12.14. 23:44:00

adják el a mávstarot más cégnek vagy darabolják fel kis cégekre!
ahogy régen első vasúti vonalak idejében volt.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.14. 23:52:28

A MÁV-nak egyvalamit sikerült csak tökéletesen bevezetnie 2008-ban: az ütemes sztrájkot.

:-(

kgonzo 2008.12.15. 00:08:29

Én nagy barátja vagyok az ütemes menetrendnek, s ezért sajnálom is, hogy itt-ott bele kellett nyúlni, de úgy látom ez kelet-magyarországon nem feltétlenül járt komoly (vér)veszteséggel.
De azt több mint viccesnek találom, hogy az SZDSZ kérdez ilyeneket a 14 napja minisztertől, miközben ők bezártak volna még jó néhány mellékvonalat.

z8 2008.12.15. 00:54:14

Minden magyar állampolgár fizet mávstartnak. Aki autóval ját, aki busszal, mindenki aki adót fizet. Tessék szeretni!

gasparnorbertpal · http://geoabc.blogspot.com 2008.12.15. 01:11:08

A MÁV-START ZRt. az egyetlen deficitorientált cég.

Dr Milton 2008.12.15. 01:44:41

Szdsz szánalmas próbálkozása 1-2 szavazat összeharácsolására.

Albu 2008.12.15. 04:07:49

Ez a levél ebből a hálónaplóból van összeollózva. Erre ma már egy általános iskolás is képes.

(Nem a forrással van a baj, hanem hogy a Kötött pályán fölvetett kérdéseken kívül egy sincs benne, legalább másképp tálalva.)

K. Gonzo: Azzal nincs baj, hogy SZDSZ-esként ilyet kérdez. Attól, hogy a palettán az a minősíthetetlen lángész — a Kóka — is kék, abból semmi nem következik.

adört 2008.12.15. 10:11:58

Az kimaradt, hogy pl. Békéscsabáról Budapestre 6 órán keresztül (Budapestről Békéscsabára 5 órán keresztül) csak Intercityvel lehet eljutni, sőt, a napi összes járat fele Intercity, de azoknak is ugyanannyi a menetideje, mint a sima gyorsvonatnak. Akkor mire fizeti az ember azt a 400 Ft-ot pluszban? Csak azt ne mondják, hogy a magasabb színvonal miatt, mert még valakit képen találok röhögni.

toce 2008.12.15. 10:59:50

És az is kimaradt, hogy az új csillivilli vonat nem áll meg Karakószörcsögön, reggel 08:05-kor! Mongyonle!

Az SZDSZ levél full demagógia!

Hogy csak a számomra legveszélyesebb gondolatot idézzem fel:

"Ma az utasok jelentős része nem kényelemből, önszántából, hanem kényszerből utazik a MÁV járatain, ezen a helyzeten pedig nem javít, hanem tovább ront a most bevezetésre kerülő új menetrend."

Azok a szegény kényszeredett utasok 1 perc alatt fognak átszokni buszra, autóra, biciklire!

Mi lenne ha félretennénk a szocialista gondolkodást, és a MÁV feladatát nem a Népnek tett jószolgálati tevékenységből vezetnénk le?! Mi lenne, ha belátnánk, hogy a MÁV különböző Zrt-inek az utasok által fizetett viteldíjból kell működnie, ezért ideje tiszteltnie és ügyfélként kezelnie az Utast?!

Megmondom mi lenne, azzal nem lehetne együtt keseregni a potenciális választókkal.

Gyulimali 2008.12.15. 19:39:39

Tisztelt képviselő társam!

Kérdéseire az alábbi válaszokkal szolgálhatok:

• Sajnos, jelenleg nem találjuk a felelőst, de esküszöm, nagyon keressük. Azért a 200% túlzás lett, nekünk nem ez volt a célunk, de ígérjük, amint meglesz az illető, csúnyán példát statuálunk vele!

• Felhívnám képviselőtársam figyelmét, hogy az illető szakaszon nem leépítik a szolgáltatást, hanem rugalmasan igazodik az igényekhez! A döntés hátterében álló unalmas számokkal pedig nem rabolnám a drága idejét! Legyen elég annyi, hogy az osztályvezető úr unokaöccse kissé alábecsülte a munka költségeit, így sajnos a felújításra már nem maradt elég pénz.

• A szerelvényeknek valahogy vissza kell jutniuk Miskolcra! Csak nem gondolja, képviselő társam, hogy a Keletiben fognak hegyekbe gyűlni a vagonok, és a mozdonyok???

• Ezt a kérdést nem értem. Lassan csak a saját alkamazottai az egyetlen utasok a szerelvényeken. Ők nagyon kényelmesnek találják a járatokat! Hol itt a probléma?

• Kiszámítottuk, hogy mennyi utast kell átterelni közúti közlekedésre, legyen az autóbusz, vagy saját autó, hogy meglegyen a szükséges költségvetési bevétel az üzemanyagok jövedéki adójából, illetve az ÁFÁ-ból. Erre szükség van, hogy újabb szakaszokat újíthassunk fel az így befolyt összegekből.

• Mivel, a MÁV döntéseit semmilyen értelemben nem befolyásolják azok a fránya gazdaságossági számítások, így igazából nincs is értelme ilyen adatok felesleges felhalmozásának. Ráadásul, ha nyilvánosságra hoznánk őket, az is kiderülne, hogy nekünk, magunknak sincs a legcsekélyebb fogalmunk sem azoknak a jelentéséről.

Kérem a fentiek szíves elfogadását!
Tisztelettel!

fehérfarkas 2008.12.16. 19:42:55

gyulimalinak:
ez nagyon tetszett :)))
a gond az, hogy valószíneleg az elmúlt 18 év miniszterei is így gondolták/ják

z8-nak:
ne, ne, és ne
már így is túl sok a kiszervezés a mávnál
meg van olyan is, hogy méretgazdaságosság
a nálunk 5x nagyobb lakosságú és magasabb vásárlóerővel rendelkező anglia is ráfázott a vasuti privatizációra és szétdarabolásra
(egy usa méretében már meggondolandó, de hát hol vagyunk mi mind lakosságszám, mint területnagyság, mind pedig fizetőképesség terén az usától?)

a mitterand-kormány alatt a francia nagyvállalatok 70%-a volt állami tulajdonban és mégis dübörgött a gazdaságuk
nálunk már alig van ami állami, és mégis a béka feneke alatt vagyunk

egyszerűen tudomásul kell venni, hogy a tömegközlekedésnek mi a célja, szerepe, és a megszervezése, működtetése egy szakma, amit dilettánsokkal nem lehet megcsinálni
+ nálunk a rendszerváltás óta minden kormány arra használta a mávot, hogy a klientúráját megtömje állami megrendelésekkel, és magas fizetéssel járó beosztásokkal

ezen kéne változtatni, de gyorsan, mert az idő egyre csak múlik
ez a léderer andrás mikor emelte fel a hangját a vasútért 2002 tavasza-2008 tavasza között, amikor is szdsz-es miniszter döntött a vasútról?
arról nem is beszélve, hogy már a kérdéseit is úgy lopta össze (pozitívum: legalább valaki a környezetéből olvassa ezt a blogot:)))

Walmer 2008.12.17. 15:39:15

" nálunk 5x nagyobb lakosságú és magasabb vásárlóerővel rendelkező anglia is ráfázott a vasuti privatizációra és szétdarabolásra"

Azért ez nem igazán igaz.
Az angolok évi 200 milliárd forintot takarítanak meg a privatizációval, a koncessziós társaságok bevételei 70%-al, az utasforgalom 35%-al nőtt.
Legalábbis 2003-ig. Ha jól tudom a trend csak javult az utóbbi években.
Utaztam vonaton Angliában.
Nem ecsetelném a különbséget az itteni, meg az ottani helyzet között.

Gyulimali 2008.12.27. 10:55:06

Walmer:

Én Londonban éltem 2006-2007 fordulóján, és tényleg dinamikusan nőtt a bevétel, meg az egekbe szállt a vasúttársaságok osztaléka, de a londoniak nagyon nem voltak elégedetteka a szolgáltatással, legalábbis a London környéki, rövidtávúval (kb. mint nálunk a HÉV).
A vonatok állandóan késtek, sőt, nagyon sokszor egyáltalán nem is jártak reggel, és irtózatos volt rajtuk a tömeg. És azért volt ott is botrány, amikor az ottani közlekedési miniszter megemlítette, hogy azért jü a tömött vonat, mert ha baleset van, akkor az emberek egymást megtartják, és kevesebb sérülés történik. Azt azért aláírom, hogy a hosszútávú közlekedés biztosan más, de azt nem heasználtam.
süti beállítások módosítása