Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2014
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  <
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Blogajánló

2008.12.14. 12:00 erminavet

Csilivili szupervonattal mától Bécsbe, Münchenbe

A luxus sokba kerül, de olcsón is kipróbálhatjuk.

Update: az első RailJet a sztrájk miatt kb. negyedórás késéssel, de elindult a Keletiből.

Ma koradélután olyan színvonalas vonat indul a Keltiből Bécsbe és Münchenbe, amilyen nagyon rég nem közlekedett magyar síneken rendszeres utasforgalomban. És ennek akkor is örülhetünk, ha tudjuk, hogy a RailJet sokba kerül a MÁV Startnak (az utasnak nem feltétlenül), és elsősorban egy marketingalapú termékfejlesztésről van szó. És utazhatunk vele mi is, tehát az sem baj, hogy az osztrák államvasút koncepciója, vonata, elsősorban az osztrákok igényeit célozza.

Mi is a RailJet? Egy viszonylag hagyományos vonat, amelyben egységesen, bordóra festették le a mozdonyt, a közbenső vagonokat és a vezérlőkocsit (innen lehet vezetni a szerelvényt, ha hátul a mozdony, tehát a végállomáson gyorsabban fordul). Az egységes képű, a szándékok szerint szétbontás nélkül, zárt vonatként közlekedő (tehát egyfajta modern, villanyvontatású Md-nek tekinthető) RailJetek a koncepció szerint ütemesen, kétóránként indulnak majd Pestről Bécs felé.

A teljes menetidő a pesti és bécsi fejpályaudvar között 3 óra, de Kelenföldtől Wien-Meidlingig 2:29-et sikerült kimutatni. A 7:10-kor, 11:10-kor, 13:10-kor, 15:10-kor induló szerelvények az osztrák főváros után Münchenbe mennek tovább, tehát jó összeköttetésünk lesz a bajor fővárossal. A 9:10-es és a 17:10-es a Budapest-Bécs-Salzburg útirányt járják be, esti 20:10-es pedig csak a bécsi nyugatiig jár majd.

 

Vigyázat, a fenti menetrend csak egy év múlva aktuális! Ma még csak a 13:10-es Müncheni (érkezés: 20:34) és az utolsó (Bécs: 23:08) vonat lesz RailJet. Ebből is látszik, hogy elsősorban a nyugatról ideutazó (pl. üzletemberek) a célközönség, a magyaroknak bizonyára a reggeli indulás volna a legkedvezőbb. De ahogy több szerelvény készül el, fokozatosan állnak munkába, a tervek szerint nyártól már a 7:10-es is RailJet lesz.

A vonat mozdonya nagyon hasonló a magyar Taurusokhoz (Siemens), amelyből a MÁV-nál és a GYSEV-nél is szolgál pár darab. Igaz, az ÖBB, az osztrák államvasút mozdonyai 230 km/h-ra vannak vizsgáztatva, szemben a MÁV-os Teknők (ez a becenevük) 160-ával. Ennél többel azonban Bécsig nem lehet menni, úgyhogy a menetidő nem csökken a RailJetekkel. Bécstől nyugatra azonban néhol kétszázzal mennek majd a vonatok.

A RailJet legfontosabb újdonsága az 1. feletti, prémiumnak nevezett osztály. A 408 ülőhelyből mindössze 16 lesz ilyen, 25 eurós pótdíj kell (az első osztályú jegy fölött) az igénybevételhez. Minden nálunk ismert vonatnál nagyobb helyet, kényelmesebb, állítható üléseket, korlátlan étel- és italfogyasztást ígér a két vasúttársaság. Prémiunon utazni nem is a 25 euró miatt drága, hanem mert meg kell venni a rendes, kedvezmény nélküli 1. osztályú jegyet (Münchenig összesen 179,40 €, Bécsig 78,60 €), és persze ezért borsos a 66 darab First osztályú szék valamelyikén helyet foglalni. Bécsbe ugyanis nem normál jeggyel érdemes utazni, hanem az attraktív, oda vissza csupán 29 euróba kerülő, és négy napig a bécsi tömegközlekedésre is érvényes kirándulójeggyel. Ez persze (és a többi célra is érvényes kedvezmények) csak 2. osztályra működnek. Mindez azt is jelenti, hogy ennyire olcsón is kipróbálhatjuk a RailJetet, persze a legalacsonyabb osztályon. Sebaj, a vonat többi szolgáltatása (mozi a gyerekeknek, emelő a kerekesszékeseknek, utastájékoztató monitorok) így is igénybe vehető.

 

Egy dolgot kell még tudni, a RailJetekért keményen fizetni fog a MÁV Start. Az egymás vasútjain futó járművekért ugyanis díjat kell fizetni, ha a másik vasúttársaság nem tudja cserével ellentételezni. Márpedig a RailJetek új, hosszú (205 méteres) vonatok, sokba kerülnek. (És az év nagyobbik felén nincs szükség a jelenlegi kapacitás ilyen mértékű növelésére, igaz viszont, hogy nyáron meg az adventi bécsi bevásárlások időszakában jól jön.) Kétségtelenül emelik viszont a RailJetek a szolgáltatás színvonalát Győr, Bécs felé. És mivel az innen kikerülő, magyar viszonyok között jó minőségűnek számító nemzetközi vagonok Békéscsaba és Románia felé járnak majd, sőt ellentételezésként a románok is minőségi kocsikat küldenek hozzánk, keleten is javul a minőség.

136 komment

Címkék: ausztria siemens németország vasút nagysebességű


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr2822039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

KiNG 2008.12.14. 13:53:21

Malachi:
Volánbusszal Bécsbe (2:55), retúrjegy 3900 Ft (~15€)
Volánbusszal Münchenbe (10:00), retúrjegy 9900 Ft (~38€)

Interneten foglalva, nem módosítható, nem visszaváltható jegyek.

Jegkoko 2008.12.14. 13:56:18

Istenem mennyi hülyeséget nem tuddnak egyesek leírni, méghogy fölösleges ez a vonat, meghogy az ec vagonok mennyire kényelmetlenek. Tipikus magyar hozzáállás, semmi se jó és minden szar. Amugy ha lesz rajta ingyenes wifi, akkor az miért csak az első osztályon lenne csak? A wifi tudtommal nem köthető falak közé.

Etihad 2008.12.14. 13:57:59

Lásd Update fent. Az első vonat KÉSÉSSEL, de elindult, na ez jellemző, a csodás sztrájk miatt lehet hogy el sem jut a határig

A fogdoki 2008.12.14. 13:58:54

Én azért egy München távolságra továbbra is repülővel fogok utazni. Milliószor kényelmesebb és kultúráltabb és még akkor is gyorsabb, ha az ember két órával korábban becsekkol... Egyébként meg jópárszor vonatoztam már tőlünk nyugatabbra fekvő országokban és a mi IC-ink sajnos lepra állapotban vannak a legutolsó svájci személyvonathoz képest is; és akkor a pontosságot még nem is említettem...

ShagBeckur 2008.12.14. 14:03:01

VacakBlogHu 2008.12.14. 13:47:54

Ez az érvelés persze megbukik ott, ha az embernek már van autója egyéb okokból kifolyólag. Az utazás költségébe az autó ára nem tartozik bele.

Sőt, mivel az autót így is úgy is kifizette, kifizeti az ember, a legnagyobb pazarlás ezekután vonattal menni, ha többen utaznának.

Malachi 2008.12.14. 14:04:23

The King, akkor hibáztam, esküszöm 10ezerre emlékeztem oda-vissza, felnőtt jegy természetesen.

De akkor is. Most azon vitázunk, hogy jobb-e IC-n utazni, mint a buszon nyomorogni?

És akkor arról ne is beszéljünk, hogy ebben a vonatjegyben a bécsi tömegközlekedés ára is benne van.

Bármilyen szárazföldi közlekedés legkényelmesebb módja a vasút lenne, mióta Flirt-ök meg új pirosok járnak Batta, Érd felé csak azzal utazunk, előtte eszembe nem jutott volna vonatra szállni.

Most tényleg ebben is találtok valami negatívumot? Akkor nektek igazából tökmindegy, nem?

ShagBeckur 2008.12.14. 14:05:23

Jegkoko 2008.12.14. 13:56:18

"Tipikus magyar hozzáállásozni" meg ősi román szokás.

Egyáltalán mi a fene ez a tipikus magyar hozzáállás? Egyre több helyen látom és szúrja a szemem.

Tipikus magyar hozzáállás a kesergés, a magunk ostorozása, a búskomorság? A tipikus magyar hozzáállásozás akkor tipikus magyar hozzáállás?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 14:07:33

ShagBeckur!

Viszont a bécsi parkolás sem egyszerű és nem is ingyenes általában.

ti

fingerbangs 2008.12.14. 14:09:35

en kocsival jarok becsbe, eleg gyakran
jo lenne helyette vonattal
egyszer probaltam de lekestem
ezt kiprobalnam ha tenyleg luxus amit nyujt, ertem ezalatt hogy tiszta, tagas, van kaja es nincs tele gyokerekkel
kepeket lehet valahol talalni, hogy pontosan hogy nez ki a 1st class plus belulrol? illetve az etelekrol?
koszi

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 14:10:34

Malachi!

Látom nem olvastad az alapposztot. vagy ha igen, nem figyelmesen. Miért lenne baj, ha örülsz? Én is örülök, ahogy írtam is, hogy örüljünk.

Mi egy egészen másik konkrét kérdésről beszéltünk. Arról, hogy egyelőre reggel nem lesz Pestről vonat Bécsbe, tehát ez most még kevéssé jó nekünk.

ti

ShagBeckur 2008.12.14. 14:13:17

erminavet 2008.12.14. 14:07:33

Persze ez függ attól is, hogy hova, miért megy az ember. Ha szálloda, annak van parkolója.

fingerbangs 2008.12.14. 14:17:25

megtalaltam a kepeket, bocsi

Malachi 2008.12.14. 14:20:44

Ez világos, értem.
Akkor mindenki örül!

Utólag megnéztem, most a netes buszos jegyvásárlásnál ez a legolcsóbb lehetőség:

nem visszaváltható, nem módosítható jegy:
Bécsi Kirándulójegy: 5900,- Ft
(felnőtt jegy, kedvezmény nélkül, egy napon oda-vissza)

Jó lesz nekünk, jövő nyáron! Remélem nem kefélik el valahogyan. Kár volna érte.

A fogdoki 2008.12.14. 14:31:41

Na, ezek alapján a képek alapján elég pofás. Nagyon tetszik a bőröndtartó! Ezt mindig hiányoltam Magyarországon, holott külföldön erre mindig gondolnak.
És milyen lesz rajta a kiszolgálás?
Ja, és Münchenbe még mindezek ellenére is csak repülővel!

jadviga79 2008.12.14. 14:31:49

br,

Az eddig hasznalatban levo Bp-Becs kozott kozlekedo vonatokon a 2. osztalyon is standard volt a halozati aljzat, feltetelezem, hogy az ennel modernebb vonatokon is ugyanez lesz a helyzet. Igy az elso osztalyon mar bizton szamithatsz ra. :P :)

Albu 2008.12.14. 14:32:00

Ashi Valkoinen: Úgy értem, hogyan lehetséges az koncepcionálisan, hogy egy vonalba beleölik a milliárdokat, mégsem javul? Régebb, az átépítés, nyomvonalkorrekció után kevesebb volt a lassújel, ennek ellenére nemigen javult az idő a '30-as évekéhez képest. (De köszi, hogy beidézted a lassújeleket, tudja meg ország-világ! Az északi partnál nem tudod?)

elmoro 2008.12.14. 14:37:25

ashi, ne haragudj, de hol élsz te? miért a máv kiadásaiért aggódsz? te használod a vonatot, nem jó neked, ha jobbat kapsz? nyilván nem, ha közben halálra szorongod magad, hogy "úristen, milyen sokba kerül ez a mávnak és én győrnél úgyis leszállok"
a máv start azt a pénzt úgyis elkúrja simán, így legalább neked is jut valami morzsa. és hogy 230-r vizsgáztatott vonat minek ide? kit érdekel, mire vizsgáztatott, de hol mennyivel megy? ha már öt centivel szélesebb az ülés, nincs bű, vagy tisztaság van, már megérte a változás. és különben is, ha senki nem erőlteti a kezdetben feleslegesnek látszó dolgokat, sokkal lassabban fejlődik egy csomó minden és lassabban lesz a kevesek luxusából átlagos színvonal.

jadviga79 2008.12.14. 14:42:21

Amugy, en sem erzem a valtozast. A kirandulojegyet eddig is meg lehetett venni, es 3 ora alatt ki ill. haza lehetett jutni a becsi nyugati ill a Keleti kozott. Ha Meidlingtol Kelenfoldig utazom, akkor csak az ut hosszat csiptem le, de a sebesseg valtozatlan. Biztos szoke vagyok, nem ertem.

flimo13 2008.12.14. 14:45:35

"Amugy ha lesz rajta ingyenes wifi, akkor az miért csak az első osztályon lenne csak? A wifi tudtommal nem köthető falak közé. "

A wifi se megy át mindenen, na meg le lehet jelszavazni, amit rányomtatnak az első osztályú jegyekre.

A fogdoki 2008.12.14. 14:46:36

Istenem, nem szánalmas, hogy örvendezünk ennek a 3 órának, amikor a London-Párizs távot nemrég 2 óra 15 percre sikerült kurtítani? :)

Etihad 2008.12.14. 14:50:48

joeyszeged!! Erről irtam fentebb, amikor ültem a Thalys-on eszembe jutott hogy itthon soha nem lesz ilyen vonat, na meg ilyen vasúti pálya sem :-/

solymi 2008.12.14. 14:57:02

Hali!

Múlthéten sikerült megjárnom egy Keleti - Nürnberg Hbf. útvonalat vasúton. Elég nagy kontraszttal találkoztam a magyar IC és a német ICE között. Az a szomorú, hogy a német vagonok tiszták, tágasak, gyorsak (Sztem ez igen is fontos szempont). Ezzel szenben mikor a magyar vonaton voltam néha olyan érzésem támadt mintha marha vagonban utaznék 40 km/ó-val. Elment a világítás, büdös volt, késett. Azért elgondolkodtató, hogy ténylegesen érdemes-e vele menni mivel ha már legalább hárman utaznak egy autóban akkor jobban jönnek ki, de ha jó szolgáltatásokat nyújta akkor természetesen meglehet fizetni a plusz költségeket. Mindazonáltal a Keleti építészetileg szép, és szebb mint a Bécsi vagy a Nürnbergi pályaudvar. Sok aprósággal szebbé lehetne tenni a Keletit is. (pl.: egy szép járólapot letenni, nem egy agyonfoltozott aszfaltcsíkkal ellátni, igényesebb üzleteket csinálni, nem OSB lapokból eszkábált bódékból árúsítani a féldekásakat...) A Keletiben sztem mindenkinek érdemes megnézni a nemzetközi várót, mert nagyon szépen fel lett újítva.

Erik777 2008.12.14. 15:02:09

Ez nekem nem igazi fejlesztés, hanem inkább kontraproduktív. Könnyű kibérelni egy ilyen vonatot. Ezt a pénzt fordíthatnák akár a belföldi járatok jobb tisztítására is!

Malachi 2008.12.14. 15:06:20

joeyszeged, Etihad - kis lépésekkel. :)

Etihad 2008.12.14. 15:09:14

Malachi, igen csak amig itt TGV ICE meg Thalys színvonal lesz akkor szerintem a franciák pl teleportálással fognak közlekedni :-)

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 15:15:59

Én májusban utaztam Bécsbe MÁV eurocity vonattal, szerintem a sebességre, az utazás minőségére és a jegyárra sem lehetett panasz. 13€ volt a jegy, 3 órás az út, a vonat pedig tiszta, klímás és kényelmes - ez mivel tud többet?

Etihad 2008.12.14. 15:19:43

Gery Greyhound! Van prémiumosztály. És ennyi... Na persze az nem 13 EUR :-P

riderfreee 2008.12.14. 15:20:12

Amíg az osztrákok a Rábát összemocskolják, és Heuligenkreuzban (a határtól 100 méterre) akarnak erőművet építeni, nos, addig Bécsbe soha! Viszont tovább fogok menni a vonattal Münchenig! Te se vásárolj Ausztriában!

Etihad 2008.12.14. 15:20:33

Grey! Semmivel nem tud többet illetve jo drágán van prémium osztály

Etihad 2008.12.14. 15:23:12

München Lufthansa-val 25ezer ft tokkal vonóval. Ezen 175 Eur az első osztály de mennyi a 2.o:? ja és repülővel annyi az ut Münchenig mint ezzel Győrig

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 15:23:22

De én pont azért mentem vonattal, mert az olcsó. Nem teljesen értem a célközönséget, mert ha picivel többet rászántam volna akkor mentem volna fapados repülővel, ha mégtöbbet akkor nemfapadossal, business class-on...

Etihad 2008.12.14. 15:28:12

Hát igen "üzleti útra" megy pl Münchenbe az igy is ugy is repül, nem 8ora alatt akar odaérni

riderfreee 2008.12.14. 15:36:46

Bécsbe addig nem, amíg az osztrákok szennyezik a Rábát!!!

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.14. 15:44:05

riderfreee!

Már kétszer elmondtad ezt a nem igazán ide tartozó felszólítást. Lécci ne írd le többször. Amúgy a többség szerintem osztozik veled a Rábáért érzett aggodalmadban.

ti

jadviga79 2008.12.14. 15:50:03

riderfree,

azok utan hogy az osztrakoknal volt arra pelda, hogy a megepitett eromu ele allva, elo lancot alkotva az emberek nem hagytak beinditani, ujra keszulnek egy ilyen projektre, hat erdekes...

Talan szelesebb korben kellene terjesztened az elmeledet, mert meg a penzugyi valsag sem nagyon hatott az emberekre. Annyit mondhatok, hogy a Mariahilferen ennyi magyart meg eletemben nem lattam mint ebben az evben es meg nincs vege a karacsonyi rohamnak. :)))

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.12.14. 15:54:49

A vonat vs autóról annyit, hogy ha van kocsim akkor nem számolom bele az utazási költségbe, mert van. Ha ugyanúgy Pesten használom csak, Bécsbe pedig vonattal megyek, akkor is kifizettem, biztosítást kötöttem rá, leadóztam, mint hogyha Bécsbe is azzal mennék. Ha pedig nincs kocsim akkor értelemszerűen fel sem merül a kérdés, hogy mivel menjek, mert kocsival nem tudok.

gramercy (törölt) 2008.12.14. 15:55:43

Tatabányáról továbbra sem lehet átszállás nélkül eljutni bécsbe.

EZ EGY KIRAKATVONAT, semmi más

riderfreee 2008.12.14. 16:04:26

ermivanet és jadviga (nach Pál Závada)
köszönöm a visszajelzéseteket, és remélem, egyre kevesebb magyar lesz a mariahilferen:) csak rajtunk múlik, hogy elmondjuk e minél több embernek, hogy ne menjen, mert az osztrákok csak otthon tartják be a játékszabályokat, ha rólunk van szó, akkor semmit sem tartanak be

Nash vs. Keynes 2008.12.14. 16:42:18

Így pumpálják vissza a máv startért kifizetett milliárdokat az osztrákokhoz? :)

balage28 2008.12.14. 16:45:39

repülő: igen, idpnként ki lehet fogni olcsó jegyeket, de igazán arra építeni nem nagyon lehet - sajnos....

És azt se feletsd el a repülő menetidejénél, hogy min fél óra, amíg kijutsz a reptérre, checkin: min fél óra, de inkább 1. münchenből be a citybe 1óra, tehát a menetidőhöz nyugodtan adj hozzá kb 3 órát - akkor már nem is olyan nagy a difi.

Nekem akkor lesz érdekes, ha valóban fog 2 óránkétn járni.

Miondjuk én azt nem értem, hogy a bp-bécs távon mi 3 óra ? 250-270 km.

balage28 2008.12.14. 16:47:18

granercy: és még sok helyről nem lehet sok helyre eljutni átszállás nélkül... Tatabánya pedig nem egy kifejezett világváros. bocs.

ui. nem pesti vagyok én sem...

balage28 2008.12.14. 16:56:48

A szupervonat a cimben kicsit erős. Ültem már "szupervonaton" Nozominak hívják, és 14-15 perc alatt teszi meg az Osaka_Kyoto távot (kb 45km - lehet számolni). És ami a legdruvább, hogy kb negyed óránként jár (és megy tovább Tokyoba)

balage28 2008.12.14. 16:58:08

Syllard : nem hinném, hogy egy cég üzleti tervét feltétlenül a "kedvezményes" utasokra kellene építeni. Túl sokan kapnak túl sok kedvezményt - szerintem.

Labancz 2008.12.14. 17:07:22

Talán a pályaudvarokat kellene rendbe tenni! Mire átvágja magát az ember az igénytelenség és retek őshazáján a vonatig, addigra pont hányni van kedve.
Soha, sehova ne utazz vonattal, amig ilyen állapotok vannak a pályaudvarokon!!!

Old Syg 2008.12.14. 17:24:32

Szép ez a vonat, ma láthattam közelről (bátyámat kísértem ki győri vasútállomásra, ment vissza BPre), a München felé haladó 20 perces késéssel ért be Győrbe (emiatt láthattam), a BP felé induló 15:20-ra ért volna be - 15:10-kor betrillázta a hang, hogy ma nem közlekedik (Kedves Gaskó úr közreműködött - nem ez az első ebben az évben, hogy megtapasztalhattam első- ill. másodkézből álságos tevékenységét). Bátyám a Railjetre váltott 2. osztályú jegyet, ugyanannyi mint az euroszittya (1020 ft + 390 ft pótjegy), és eszméletlenül szép. Nyugati vonat! Az, hogy miért 3 óra alatt ér Bécsbe? Egyetlen Mo.-i szakaszon tud teljes sebességgel menni, az a Győr-Komárom, a többi nem elég modern.
Abban igazatok van, hogy szívesebben utaznék akár euroszittyával, ha az állomásokat felújítanák + síneket rendberaknák. Az EC is tudna szerintem 160-at menni, ha jó sín lenne alatta.

ako-ako 2008.12.14. 17:31:53

Repülövel nezzük, mi a menet: kiverekszed magad Ferihegyre, fel ora. A terminalon megtalalod a repülöd, odacsoszogsz, ugy 10 perc. Becsekkolsz, atmesz az ellenörzesen, 1 ora. Repülsz masfel orat, bemesz a terminalra, atmesz az ellenörzesen, megvarod a csomagot fel ora, kimesz az s-bahnhoz, kisilabizalod, milyen jegyet kell venned az automataban es utazol ugy 40 percet.

Az arhoz hozza kell szamolni a repterre es onnan a varosba menö transzfer költseget, ami ugye magasabb, mintha a palyaudvarrol mennel.

Tehat tenyleg nem olyan nagy a repülö fölenye. Mondjuk mindket közlekedesi eszklöznel figyelembe kell venni a szabalyos idöközönkent jelentkezö sztrajkot is.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 17:32:04

balage28: nem túlzás a szupervonat Nem csak a kínai, japán mágnesesvasút vagy a TGV akár a szupervonat. Ez a vonat messze 200 fölött tud menni. A sín miatt itthon csak 160-al, de az sem utolsó. Ráadásul a felszereltsége sem helyi sebes vonat.

Egyébként kezdődtek tárgyalások, hogy két másik - ténylegesen- szupervonat hálózatba kapcsolódunk be(egyik szlovénián át, franciaországból, a másik bécs-pozsony-budapest -ig), amikhez új vonalat terveznek építeni, és 200 250 km/h-t garantálni.

Picit távolavbbi, de a franciák, 2020ra a TGV legkeletibb végállomását Budapestre szeretnék tenni.

A vasútnak ezekben a fejlesztésekben van jövője. Európa csaknem egészéből nyugodtan ki lehetne tiltani a repülőgéphálózatokat és az autósforgalmat is csökkenteni lehet.

Ez a Railjet a legelső lépés. De már ez is sokaknak sokat számít. Fáj gondolkodni, tehát sokan(ahogy olvastam) nicnsenek tisztában azzal, hogy pl advent környékén milyen RENGETEG ember megy (pl Budapestről) Bécsbe kirándulni egyet. A különböző társaságok nem győznek buszokat indítani. A legakciósabb buszok is 5ezerért visznek, ezért négy órás döcögést kapsz. Autóval kb 3 órás a dolog(ha normálisan mész). Attól függ az ára, hogy mennyien mentek. Egy családnak ez a leggazdaságosabb, de egy-két embernek már nem feltétlen.

Mert kb 7500 ft-ért visz a railjet, plussz tömegközlekedhetsz kedved szerint(akár négy napig). Ezért egy luxusutat kapsz(másodosztályon is), 2,5óra menetúttal, a legkörnyezetbarátabb módon.

Mindenki számolgathat kedve szerint. Tisztán legjobb megoldás sosincs persze, de a Railjet nagyot húz a vonato-megoldáson.

Tudom sokak ingyenországban élnek, ahol naphosszat sztrájkolhatnak és magas nyugdíjat kapnak. Olcsó kenyeret vehetnek, olcsón utazhatnak - mágnesesvasúttal- az ország legkisebb falujából is. Ezért húzzák az orrukat, ha van egy értelmes vasútfejlesztés.

Traktoros 2008.12.14. 17:36:00

gramercy,

Törökbálintról nincs közvetlen vonat Bécsbe, ez egy kirakatvonat!! :P

toce 2008.12.14. 17:38:44

Én alapvetően azt várnám a vonattól, különösen Mo 1. számú fővonalán, hogy gyors legyen, urambocsá gyorsabb mint a szabályosan 130-al közlekedő autóval autópályán. Hát ebben nincs fejlődés.

A szép új vonat persze jó hír, és én azért sem leszek sárga irigy, mert most még csak az osztrákoknak jó igazán. Remélem minél többen jönnek bevásárolni, Adventelni Budapestre...

ako-ako 2008.12.14. 17:40:05

A München-BP vonat a Becs utani utolso osztrak allomasig, asszem Bruck an der Leitha (Kiralyhida??) altalaban max. 1-2 percet kesik. Amint elhagyja Hegyeshalmot befele, lelassul ugy 20 km/h-ra, es ezt a döcögest a gyorsabb szakaszokon valo irdatlan nyargalassal probalja kompenzalni, ami csak reszben sikerül neki es Pesten mar 20-30 perc a kesese. Ez rendszeres.
Akinek csatlakozasa van videkre, vagy idöre megy, annak ez több, mint kellemetlenseg.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 17:40:10

ako-ako: pontosan, számolgatták, hogy a Budapest-Párizs TGV járat menetideje 6 óra körül lenne, ami beleszámolva a repülő "kényelmetlenségét" kb ugyanott tartunk. És még szó nem volt a környezetvédelemről..pedig európában mindenki azt szajkózza..

ako-ako 2008.12.14. 17:50:41

sanche, tenyleg a környezetvedelmet ki is felejtettem az egyenletböl :)

egyebkent a vasutnak bajororszagban nagy kellemetlensegei vannak a lakosok miatt, itt ugyanis nagy a nepi demokracia es sokmindent meg lehet nepszavazassal dönteni.

pl. a tgv mar evek ota csak baden-württembergben tud nagy sebesseggel menni, onnan tovabb mar lassitania kell.
kiepitettek a münchen-nürnberg ic-t, ami elvileg 320 kmh/ra kepes, de ezt a sebesseget szinte soha nem eri el a lakott települesek miatt.

a müncheni repterig ki akartak epiteni a szupergyors vasutat, mar megvolt az ütemterv is, de megvetoztak. pedig 10 perc alatt kirepitette volna az embereket a repterre. itt is a lakossag gyözött, es nem elsösorban az anyagi szempontok miatt. pedig az magnezvasut lett volna, aminek alig van hangja.

Ashi Valkoinen 2008.12.14. 17:56:51

Titan:

Nem, ott sajnos nem tudom, csak az 1-est Tatabánya és BP között. De Szárligeten a negyvenes nem kicsit durva...

elmoro:

Lásd fentebbi hozzászólásokat (Gery Grayhund pl.) Az új vonat szép, van premium osztály, de miután hozzászoksz majd, hogy más a színe, semmivel sem lesz több/jobb. A start által elvert pénz miatt azért aggódom, mert pl. az én adóm is, mint ahogy a tied is.

Gramercy

Nincs közvetlen vonat Bécsbe Tatabányáról, az igaz. De szerintem olyan húdenagy igény nem is lenne rá, ha mégis Bécsbe mennék, akkor kimegyek reggel személy+Euregioval, időben sem olyan vészes...

iBKV 2008.12.14. 17:59:58

Ne utazz, amig ilyen allapotban lesznek a vasutallomasok. Latom ez most begyere, alig varom, hogy jöjjön valaki azzal, hogy csalannal usd a hatad(tudjuk mire gondoltam, de ez nem az a forum), mert attol jobb lesz minden..

Rocko- 2008.12.14. 18:07:45

mondjuk ez olyan jó magyaros dolog. a nyugatra tartó vonat kelet felé indul el.
sőt.
gondolkozott már valaki a pályaudvarainkon?
a Nyugati északon van a Déli nyugaton és a Keleti, ja, az jó helyen van.


erminavet 2008.12.14. 14:23:35
"persze nincs mindenhol asztal:"
ez nálunk az első osztály. :)

ako-ako 2008.12.14. 18:26:59

ez valami monarchia-beli okossag, becsben is van 2 nagy palyaudvar, ost es west, meg kisebbek.
miert nem lehetett csinalni egy bazinagy központi palyaudvart, mint a nemet nagyvarosokban?

xEon1337 2008.12.14. 18:27:07

Tudtommal 160km/h felett csak akkor közlekedhet a vonat, ha szintbeli különbség van a keresztező utak és a vasútvonal között (alul- vagy felüljáró)!
Persze a vasútvonal minősége is erősen befolyásolja a megengedett sebességet.

Hommes Frites 2008.12.14. 18:51:06

Mi a nagy szám? Eddig is három óra volt Bécsbe a vonat, most is az lesz. Mekkora hír. Amúgy az első osztály eddig is normális (európai, nyugati, stb) volt - most lesz egy olyan vonat, amin annyi hely lesz a lábnak, mint egy repülőn. Tuti, hogy erre dőlni fognak az üzletemberek.

charlie · http://blogocska.org 2008.12.14. 19:16:18

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.14. 18:07:45

Már megbocsáss, de a saját városod történelmét nem ismerni, és még ezt fennhangon hírdetni?

A pesti és budai fejpályaudvarok nem az irányukról kapták a nevüket, hanem az építtető vasúttársaságokról. Déli pu. a Déli vasúté volt, a Nyugati pu. a Nyugoti vasúté, stb.

charlie · http://blogocska.org 2008.12.14. 19:22:33

xEon1337 · xeon1337.blog.hu 2008.12.14. 18:27:07

így van, 160-as pálya építésénél (tehát nem a vonat sebessége, hanem a pálya) nem lehet szintbeli kereszteződés. elvileg az egyes ezt tudja.

KiNG 2008.12.14. 19:32:17

ako-ako, Párizsban pl. 6, azaz hat nagy pályaudvar van: Gare du Nord, Gare d'Austerlitz, Gare de Lyon, Gare de l'Est, Gare Saint-Lazare, Gare Montparnasse

Én sem értem, mi alapján lettek elnevezve a mo.-i pályaudvarok, de nem jó a nevük :)

Párizs-München átszállás nélkül 6 óra TGV-vel, a Bp-München pedig most 7,5 óra Railjettel.
Tehát, ha TGV-t akarnak Bp-Párizs közé, az legjobb esetben is 10 óra lenne.
Repülőgéppel csak 2:20. Néztem egy Wizzair gépet februárra, 5190 Ft (~20€) mindennel együtt. Ezzel (még) nem lehet versenyezni.

gramercy (törölt) 2008.12.14. 19:44:45

emberek, azon kívül hogy áramot kell váltani, miért áll meg Hegyeshalomban?

NONSZENSZ, hogy az IC-knél nem megy gyorsabban, mégse lehet megállítani egy 80ezres megyeszékhelyen?!

Oké, ne a railjettel, de valahogyan lehessen egy 80ezres városból ami ugyanazon a vonalon fekszik eljutni bécsbe

nem nonszensz ez így egy kicsit?

de mondok jobbat, Szombathelyről el lehet jutni bécsbe átszállás nélkül, pedig nem nagyobb város mint tatabánya, és nem is azon a vonalon fekszik ahol kétóránként van 'szuperexpressz'

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.14. 19:53:15

Örülhet aki ilyennel ment, én max majd a suli ablakából látom :D

lrichard_ac 2008.12.14. 19:53:27

ako-ako: hülyeséget írsz...
Transrapid Münchenben azért nincs, mert rájöttek, h kb. 5-6 milliárd euróba került volna. Csak a bajor tartományi kormány akart vmi pénzt fizetni, azzal az elvárással, hogy a szövetségi kormány majd kifizeti a hiányzó 4 milliárdot... most ennek a pénznek a feléböl fúrnak egy második S-Bahn-alaguta a város alá, plussz fejlesztik a külsö ágakat plussz lesz Express-S-Bahn a reptérre 20 perces menetidövel. Nem jobb így?

Nürnberg-München: Ingolstadttól északra az új pálya 300-as, de ugye vannak olyan ICE-k is amiknek csak 230, 250, 280 a végsebessége, tehát figyeljünk milyen típusú ICEn ülünk. Ingolstadtól délre sok helyen 160, 180, 200-ra építették ki a régi pályát, de kihagytak két vonalkorrekciót. Ezekkel és kicsit szorosabb menetredekkel majd tíz(?) év múlva N-M kb 50 perc lesz. Ja, és van ott személy is, 200-zal...

M.O.-n nemcsak az a baj, h lassúak a vonatok, hanem h elképesztöen mocskos sok hely. Keleti, Nyugati, budi a vonaton, stb. És akkor a pu.-k környékéröl még nem is beszéltünk.

A fogdoki 2008.12.14. 20:05:56

A repülő leggyengébb pontja kivergődni Ferihegyre. Zürichben pl. a vasútállomás a reptér alsó szintje, mintha a metróba mennél le. A földről enni lehetne, olyan tiszta és a svájci vonatok nemhogy 5 percet, de még 2-t sem késnek.
A repülőtérre meg nem gáz, hogy az ember korábban kiér, mert onnantól a csomagot feladod és nem köpetekkel övezett hajléktalanok között navigálod. Aztán a tranzitváróban légkondícionált, zajszigetelt körülmények között vagy olvasol nyugisan vagy iszol egy kávét (igaz, 800 Ft-ért...) persze teljesen kulturált körülmények között. Szóval nekem mindig elrepül az idő, míg a Keletiben alig vánszorog...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.12.14. 20:08:29

king: aha, decemberben viszont az az 5, mindjárt tízezer lesz. A "mindennel együtt"-ben pedig éppencsak a reptéri illeték nincs benne (20-30ezer). Mi van mindennel együtt?:D

A 6-7óra BP-Párizs tartható lenne. Két és fél óra, csak a repcsi. Nem tisztán ennyi idő alatt vagy kint Párizsban. Fél nap. Repterekig elmenni, onnan elmenni, poggyászra várni stb-. A legkisebb itt szinte maga az utazás..
A Vonat meg kitesz a városba, ahova mentél. Reptéri meg egyéb illetéknék nélkül..

De, nagyon is lehet versenyezni a repülőkkel. Bár tény, hogy akarni is kell. A repülőgépeknél gyakorlatilag nincs környezetszennyezőbb dolog jelenleg a világban. Szeretnek atomerőműellen, megszelektívhulladékokon rinyálni, de a repülő a teteje az egésznek.
Most senkitől nem várható el, hogy hat átszállással, egy hétig utazzon valaki, kétszer annyiért párizsba vonattal. DE, TGV mellett már ez a minimum elvárás a fogyasztóktól. Ha összesen egy órát veszítene, akkor is.

Erdőtársulás 2008.12.14. 20:23:34

Majdnem ezzel jöttünk ma haza Bécsből, de a sztrájk miatt az OBB nem engedte vissza. Így nem sikerülk kipróbálni ezt a csodát, ami úgy fékez, hogy hosszú másodpercekre megsüketül az ember a hosszas csikorgásától. Még helyjegyünk is volt rá, de hiába, állhattuk végig a két órával később induló magyar IC-t. bőröndökkel, mindenestül. És még szerencsésnek tekinthetjük magunkat. Köcsög Gaskó. Igazán bevernék neki egyet.

KiNG 2008.12.14. 20:26:16

sanche, Wizza Air:
1 utas @ 1370 HUF a jegy
adó és illeték 3820 HUF

(Nyáron 2490 Ft-ért utaztam mindennel együtt Bécsből Párizsba. Ha korán foglalod, szinte ingyen van.)

A TGV és a gyorsvasutak nagyon jók, de Bp-Párizsnak nincs értelme idő és pénz szempontjából. Nem a vonalnak, hanem az útnak. Bp-München út okés és München-Párizs szintén, de Bp-Párizs már nagyon nem :)

Jelenleg nem. De 20 év múlva talán.

balage28 2008.12.14. 20:51:51

nna akkor nézzük ezt a repülő árat :))

tfh: holnap kellene mennem MUC, és kedden jönnék vissza (viszonylag gyakran előfordul ez nálam)

a pelikan pedig aszongya, hogy a repjegy pedig... kb 150e Ft.

Miről is beszélünk ????

Egyébként pedig imádok repülni, de nem korrekt azz akciós jegyekkel összahasnolítani...

ako-ako 2008.12.14. 21:07:31

lrichard amiket leirtal, az csak a dolgok technikai es anyagi vonzata, van igazsag benne, te teny, hogy a helyi lakosoknak oriasi beleszolasuk van a dolgokba.
pl. a repter 3. leszallopalyaja is nagyreszben a freisigiek tiltakozasakeppen nem epül, pedig a repter a varos egyik legnagyobb munkaadoja, raadasul a legifolyosokat ia ugy terveztek, hogy minel kevesebb zajartalmat okozzanak.

lehet egy kicsit kulturaltabban is közölni a dolgokat...

A fogdoki 2008.12.14. 21:10:52

Igen, a repülés nem a legolcsóbb. Azért utánanéztem a vonatjegyeknek is. Már nem emlékszem a viszonylatra, valami közelebbi európai város volt, akciósan 19 Euro. Ja, az ülőhely az éjszakai vonaton. Hálókocsi már isten tudja (6 személyes), a 2 személyes hálókocsi 129 Euro. Egy útra! Még lentebb: ha elfogynak az akciós jegyek, már 169 Euro...
Zürichbe jelenleg este 6-kor indul a vonat és reggel 6-ra van ott. Az ugye 12 óra. Pesten kimegy az ember Ferihegyre, legyen 1 óra. Két óra indulásig, másfél óra az út, megkapod a bőröndödet, max. fél óra, vonattal pont fél óra a belváros. Az 5 és fél óra. Én múlt hónapban SWISS-szel 18000-ből megúsztam egy útra. És nem 169 Euróért zötykölődtem egész éjszaka...

balage28 2008.12.14. 21:22:22

bud-muc összehasonlitas, belvaros-belvaros:

repülővel :
kijutás, checkin: 1,5-2óra
menetidő : 1,5óra
checkot, bejutás: 1,5-2óra (s-bahn)
kb 5óra

vonat:
kijutás, checkin 0,5óra
menetidő: 7óra
checkout, kijutás: 0,5óra
kb 8óra

Valóban van 3óra a repülő javára, és az, hogy jelenleg nem lehet egy nap alatt megfordulni, ergó bejátszik egy szállás, és egy sörözés Münchenben :))))

Pénzben pedig ugyanott vagyunk...

Ja, és a vonaton nem egy fél szendviccsel szúrják ki a szememet, ki tudom nyújtani a lábam, nem néznek rám gyilkos szemekkel, ha felállok, stb...

lrichard_ac 2008.12.14. 21:33:15

Szvsz kultúrált volt. Fogalmad sincs a München-Nürnberg-i pályáról és forgalmáról, én meg leírtam a frankót. Egyébként Ingolstadban és -tól délre épült sok km hangvédöfal, ez mind a lakók javára megy. Mert a nyomvonal fix, bírósági beadványoktól függetlenül. Ingolstadttól északra a pálya alagútban és/vagy az ország egyik legforgalmasabb autópályája mentén vezet, ott az ICE-ket egyszerüen nem hallani a zajtól. A problémák különben is az Ingostadttól délre közlekedö tehervonatok zajával vannak.

A Transrapidról nem volt népszavazás... csak ha az iménti tartományi választásokat nem nevezzük annak, de ez itt nem Svájc. Én mint Németo.-i adófizetö nagyon is örülök annak, h az Edmund Stoiber - (emlék)mágnesvasút nem épül meg! És mi más vonzata lenne a dolognak, mint anyagi? Dobjunk ki 3 millißard euró befizetett adót az ablakon, h elöször bevariáljunk München Hbf-re, ott átszálljunk és akkor Transrapiddal ki? Ez menetidöben csak a délröl érkezöknek jó, és mindenki szívna, mert 16 euró lett volna a menetjegy. Az U-Bahn-ok meghosszabbítása az S-Bahn-okig (lásd pl. Moosach) sokkal értelmesebb, és egy Express S8-as is benn lesz 20 perc alatt a belvárosban.

ako-ako 2008.12.14. 21:43:49

az a helyzet, hogy amire nagy az igeny, azt nagyon koran le kell foglalni. es akkor is vannak megszoritasok. pl. münchen-becs es muc-bp viszonylatban eselytelen a 29 euros jegy pentek delutan, tök mindegy, mikor rendeled. pedig a rendszer felajanlja, csak ha rakattintasz, hogy-hogy nem, mar 39 euroba kerül.
szerencses az az ember, aki mindig fel evvel az indulasa elött meg tudja mondani, hogy hova utazik.
raadasul a nemet vasutnal nagyon elöre nem is lehet jegyet rendelni, asszem 3 honap a max.
megneztem, a cikkben szereplö vonatnak mi az arfekvese bud-muc között: a 2. oszt. 39 eur, ha van meg jegy, az 1. oszt. 69 eur, a normal ar 100,60 eur, de ez nagyobb rugalmassagot biztosit. a luxusosztalyrol nem irnak.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.14. 21:54:28

"miert nem lehetett csinalni egy bazinagy központi palyaudvart, mint a nemet nagyvarosokban? "

Miért nem lehet inkább a föld alatt bevinni a vonatot a városközpontba mint Párizsban? Egy füst alatt meg van oldva máris egy plusz metróvonal.

Egyébként én örülök bárminek, amitől egy picit európaibb a magyarországi közlekedés. De ezzel a vonattal az a gond, hogy Bécsbe eddig is el lehetett vonattal jutni elfogadható színvonalon és ráadásul olcsón, erre beleölnek egy csomó pénzt miközben az ország másik felén rohad szét a vasút.

jadviga79 2008.12.14. 21:58:55

sanche,

szerintem pedig te nem vagy tisztaban a lehetosegekkel, tudok olyat, hogy 5ezerert megjarom oda-vissza 3 es fel ora alatt busszal. No mindegy. Azert ertekeljuk, hogy szep a vonat, es a celkozonseg, amint kiderult a BMW-s uzletember, aki szereti a kenyelmet.

Kopi3.14 2008.12.14. 22:00:57

Régebben is láttam már ÖBB-s kocsikat, amiken votl Business Clas szekció. Négyü lés/fülke, az első osztályon belül. Tetszett. Egyébként ha a dolgot kiterjesztenék Kölnig, vagy lenne jó átszállási lehetőség Münchenben Bp-köln vonalra, akkor lehet utaznék vele. És még esetleg nem is biztos, hogy drágállanám az első osztályt sem, meg ap lusz felárat a luxusért. Autónál ekkora távon már kénylemesebb lenne, ha norműálisan lehetne végig haladni, nem Mo-n megszokott lassújel hegyekkel kocogva.

z8 2008.12.14. 22:08:48

miért nem darabolják szét mav-startot is? régionként?
10 év és igy-is ugy is meg kell tenni, de még most nem lenne nagy bukta eladni

vagy jobb üzemeltetni egy csödközeli szart? 2 emberre autó már olcsobb szinte bármilyen távon

ako-ako 2008.12.14. 22:13:02

ha ezek az igeretek meg is valosulnak, akkor tenyleg jobb üzlet feladni a transrapidot, aminek azert jo resze politikai csatarozas is volt a bajor kormany es a müncheni varosvezetes között. es igy tenyleg több ember profital belöle.
raadasul itt azert nincs olyan nagy haszna a transrapidnak, mint sanghajban, ahol letfontossagu a tulzsufolt autopalyak mellett.

a muc-nürnberg ic vonalat tenyleg nem ismerem, csak olvastam rola, de ki fogom probalni hamarosan.
egyebkent a muc-becs ic-sitese nagyon tetszett, sebessegben nem hozott semmit az ec-hez kepest, de az ic tök jol nez ki.

ewqcska 2008.12.14. 22:16:16

wifi nem lesz rajta?

lrichard_ac 2008.12.14. 22:54:53

Shanghai-ban se létfontosságú... a helyi pártvezér/mafiafönök szervezte és az ö pöcsét hosszabbítja. Ott rossz helyen végzödik a városban és drága az utazás (vmi 30USD, vagy mi).

Stoiber anno benyögte a TR-t, mert mint viszketeg vidéki politikusként azt hitte, h így tudja profilálni magát. Aztán nem volt pofája beismerni, h hülyeség volt, inkább nyomult tovább. Ugyanígy a Beckstein/Huber kombó. Most h ezek eltüntek, az új tartományi kormány egyszerüen nem mond semmit, ergo meghalt a projekt. Ude és a szövetségi kormány meg számoltak, 3-4 milliárd euró hitel nem éri meg a hiúságot.

M-N vonal nem IC hanem ICE, IC most nem is tudom, van-e ott, max. péntek, vasárnap egy vonatpár. Ami ott az ICE-k mellett N-M-Express néven Regionalexpressként közlekedik, az tkp. egy ötkocsis IC, csak piros kívülröl és érvényes rajta a Bayernticket.
M-Bécs már régóta IC/EC, Bécs-Frankfurt lett ICE, asszem tavaly, azóta pl. nincs EC24/25 Dortmund-Bp. Ebben az ICE-ben pl. az a jó, h ugyanolyan sebesség mellet kevesebb benne az ülöhely, és a bicajt is szét kell kapni és táskába rakni...

charlie · http://blogocska.org 2008.12.14. 22:55:20

gramercy 2008.12.14. 19:44:45

Nem jó a példád, mivel Szombathelyen megy át a Gráctól (vagy Gyanafalváról) Sopronon át Bécsig menő vonatok. Mellesleg Szombathelynek előbb volt Béccsel rendes vasúti kapcsolata mint BP-vel (itt az öregek is Bécsbe jártak, nem BP-re)

ako-ako 2008.12.14. 23:24:38

ice, nem ic, igaz.
m es becs között betettek ice-ket, igaz csak napi 1 megy teljesen vegig, a többi csak atszallassal.

a sanghaji transrapid 40-50 yuan (5-6 euro), de valoban nem a legjobb helyen van a vegallomasa. na jo, nem letfontossagu, de nem is olyan rossz az

z8 2008.12.14. 23:42:14

hogy lehetne rávenni egy nagyobb vasúttársoságot hogy vegye meg mávstart ot? és csináljon jó vasutat magyaroknak?

Rocko- 2008.12.15. 00:23:32

charlie · blogocska.org 2008.12.14. 19:16:18
bocs, h nem vagyok vasutas. :)
de akkor látom régen se tudták az irányokat.

altais 2008.12.15. 00:37:36

Ma utaztam vele (teljesen véletlenül) Linzből Bécsig (Pestre jött volna, de a sztrájk miatt nem engedték ki az országból az osztrákok). 15p.-es késéssel érkezett, alig voltak rajta, de a helyfoglalás kijelzők az ülések felett mind a "reserviert" kiirást mutatták. Praktikus kis poggyásztároló rekeszek vannak időnként az ülések közé ékelve, és dupla WC-k a vagonok mindkét végében. Továbbá menetközben a takarítószemélyzet körbejött és ürítette mindegyik üléshez tartozó kis kukákat és törölt egyet a WC-ken is. Az ellenőr még angolul is tudott, sőt, a MO.-ra tartó utasoknak két (angol, német) nyelven, ötször is bemondta melyik vonattal utazhatnak tovább Pestre a sztrájk alatt. Elég gyorsan nyomta neki a mozdonyvezető, mert tényleg 200-al ment (a monitorok folyamatosan mutatták a helyzetet és a sebességét). Várom már azt, amikor kenőpénzes beszerzések, hozzánemértés és szabadrablás véget érne, és a MÁV vezetői ilyenekre tudnák költeni a pénzünket!

Kopi3.14 2008.12.15. 02:38:59

z8. ha fizetasz neki jóóó sokat, akkor valaki átveszi. Önerőből, önszántából tuti senki. Max a felszánt sóval behint kombót megjátszani, persze ahiteleket másra hagyva.

charlie · http://blogocska.org 2008.12.15. 08:18:27

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.15. 00:23:32

hát, miért nem tudták az irányokat? Bazz, ennek semmi köze a vasúthoz, HELYTÖRTÉNET.

A déli vasút dél fele (fiume) építette a kapcsoaltokat, a nyugoti nyugat fele (bécs, győr), kitalálod, hogy a keleti merre?

Nikinev 2008.12.15. 10:48:17

Minek a csilivili szép vonat, ha a sztrájk miatt nem lehet vele Münchenből hazajutni???

Legalább a nemzetközi vonatokkal, illetve az utasokkal ne szúrnának ki ennyire...sorry, a belföldiekkel sem kellene...de én azért ritkábban látom az Édesanyámat, és kifejezetten örülnék, ha Karácsonykor átölelhetném...

toce 2008.12.15. 15:42:02

"De, nagyon is lehet versenyezni a repülőkkel. Bár tény, hogy akarni is kell. A repülőgépeknél gyakorlatilag nincs környezetszennyezőbb dolog jelenleg a világban."

Azért 600 km felett nem lennék biztos, hogy a repülő nem környezetvédőbb. Persze gyalog sokkal környezetvédőbb csak hetekig tart...

Kopi3.14 2008.12.15. 16:11:19

toce: sebessegben a hozzaertok szerint 1000km-ig versenykepes a normal vasut- sines, kerekes megoldas, TGV, ICE modokon- es azert a vontatasi energia kevesebb, mint adott mennyisegu utast felemelni, es fenn tartani.

Rocko- 2008.12.16. 21:33:59

charlie · blogocska.org 2008.12.15. 08:18:27
gondolom bukarest felé.
de ez nem indokolja, h merre néznek. vagyis elég hülye lehetett az, aki szerint egy nyugat felé induló vonat pályaduvarának kelet felé kell mennie. mitn ha te pestről pécs felé indulná dolgozni, közben meg hatvanban van a munkahelyed.

charlie · http://blogocska.org 2008.12.16. 22:35:29

Ezeknek a pályaudvaroknak próbáltak rendes nevet adni, csak hát a pösti nép inkább a vasúttársaságról nevezte el. tessék a felmenőket szidni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.28. 20:24:39

A vasút valóban környezetkímélő a repüléshez képest. Ha jól tudom még akkor is, ha nem kerekeken gurul, hanem mágnespálya felett lebeg.

Bemegy a városba.
Lehet rajta dolgozni, telefonálni.
Nincs olyan hosszú check in.
Nem függ az olajtól.

Normális üzemeltetés mellett pontosabb is.

A vasút nagyon nagy gondja, hogy a pálya is drága, a szerelvény is drága...

És tippeld meg, hogy egy 500 körüli átlagot tudó rendszer miért nem lenne jó Budapest és Bécs között. Tudod a választ? Mert egyetlen szerelvény nem elég, ahhoz, hogy a dolog gazdaságos legyen, legalább 3-4 szerelvénynek kellene közlekedni... Ugyanezen a pályán (több irányba) nem ártana, ha kb 3-5 percenként járna egy vonat. 3-400 férőhely / vonat...

Nem tudnád megtölteni.

Bár a Swissmetro project svájcban belföldi forgalomban 500 km/h sebességet tűz ki célul.

Amúgy, ha a Vactrain koncepció megvalósul akkor a kérdés az, hogy a repülőgépek mennyire tudják majd tartani a lépést...

en.wikipedia.org/wiki/Vactrain