Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2008.12.18. 17:00 erminavet

Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban - Visszásságok vasutunk világából 18.

Az utolsó pillanatban meghozott döntés nem került be az internetes menetrendbe.

Az új menetrend kevés pozitívumának egyike, hogy a békéscsabai távolsági vonatokról (IC-k, gyorsok, már amikor vannak) át lehet szállni Szolnokon a Budapest–Debrecen-IC-kre. Az így a Szolnok–Szajol-szakaszon a csabai IC-k mögé szoruló kör- IC-k menetrendje túl szoros lett a létező pályaállapotok meghatározta sebességek közepette.

Erre született az a megoldás, hogy Püspökladányban ne álljanak meg az interctityk. Az irányonként 14 minőségi vonat elmaradását 4 pár Biharkeresztes és Románia felé tartó IC-vel pótolták volna. (Tökéletlenül, hiszen például reggel nem lett volna intercity a főváros felé.)

A helyiek tiltakozása hatására azonban november végén, tehát napokkal az új menetrend életbe lépése előtt az a döntés született, hogy mégis megállnak az IC-k Ladányban. Csakhogy az elektronikus menetrendbe, az Elvirába egy korábbi verzió került, így a hölgy szerint jelenleg nem állnak meg ezek a vonatok Püspökladányban.

A letölthető, pdf formájú menetrend azonban e tekintetben helyes, jelöli a megállásokat. A kinyomtatott menetrendhez még nem volt szerencsém, kérem, aki tudja, írja meg, hogy abban mi a helyzet.

 

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?

13 komment

Címkék: alföld vasút ütemes menetrend utastájékoztatás vvv vvv menetrend


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr16830126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.18. 18:46:16

interctityk?

Mellesleg most, hogy a Cargo-t eladták, a sztrájk miatt meg áll a vasút nagy része (mégsincs vészhelyzet), nem lehetne a maradék MÁV-ot megszüntetni?

A tehervonatok ugyanúgy mennének, a többit meg megoldaná a magántőke fél éven belül izedannyi emberrel.

Most nem mindegy, hogy 200.000 embert rúgnak ki jövőre vagy 300.000-at? Aki ért hozzá, azt úgyis újra alkalmaznák a magánvasutak..

Pixel 2008.12.18. 19:40:43

Ez pontosan így volt, ahogy a cikkben szerepel még ma délelőtt is. Azaz az Elvira szerint nem áll meg a vonat Püspökladányban. Ez ugyanígy volt a korábban PDF-ben letölthető tervezett menetrendben is.
Csak hüledeztem. Nem tudtam hogy sajtóhiba-e, vagy ezek - már bocsánat - tényleg megzakkantak. Mi lesz itt?
Azután hálistennek volt másik PDF, amiben már megállt a vonat Püspökladányban is. Ezek szerint volt nem kis felzördülés, hogy változtattak.
Amikor a pénztárban ki tudták adni az IC pótjegyet Ladányig, na akkor nyugodtam meg teljesen.
Hogy az Elvirában még napokig nem volt jó, az így csak az adatbázis szinkronizálás hibájának tartottam.

Most megnéztem az Elvirát, és már kijavították a hibát, és megáll az IC Püspökladányban is.
Ha eddig az Elvirából akart valaki útvonalat tervezni, az ezért csak jóval szűkösebb választékot talált. Sok gyakorlati probléma ebből mégsem lehetett, mert az új menetrend óta áll a bál és a MÁV, mert sztrájk van. Nesze neked menetrend.

Mellesleg az Elvira a sztrájkról semmit nem közöl, szerinte minden vonat menetrend szerint megy. A korábbi sztrájknál emlékeim szerint legalább valami utalás volt arra, hogy nem mennek a vonatok.

A cikk annyiban mindenképpen jó, hogy legalább megtudtam, milyen eszement indok miatt pattant ki valakinek a fejéből, hogy Püspökladányban ne álljon meg az IC. Püspökladányból ugyanis mind Biharkeresztes, mind Szeghalom felé megy vonat, így az IC-k ladányi meg nem állása sok embernek okozott volna problémát a csatlakozással, beleértve magukat a püspökladányiakat is.
A menetrend amúgy is inkább rosszabb lett, mint jobb.

Valamikor régesrégen a szocializmusban, amikor még IC vonat nem nagyon létezett errefelé, csak a Hajdú, na az valóban nem állt meg menetközben csak Hajdúszoboszlón és Szolnokon.

Pixel 2008.12.18. 19:45:45

Elnézést, felületes voltam. Az Elvira szerint mégsem áll meg a vonat!
Nem néztem csak az [R] jelzést. Nem klikkeltem a nyílra.
Az Elvira szerint viszont csak Szolnokon személyvonatra átszállással lehet Püspökladányba utazni.
Azaz lehetne. Ha nem volna sztrájk.

efi 2008.12.18. 19:49:22

Csak csendben megjegyzem, hogy 5 héttel az életbeléptetés előtt zárni kell(ene), vagyis utána már nem lehet(ne) beledumálni. Persze ebben az országban mindenki fütyül mindenféle határidőre, miért ez lenne kivétel, az eredmény itt is látszik.
Mellesleg Elvira szerint pl Sopron-Pécs között a 39712 vonatról is át kell szállni, pedig nem. Jó móka lehet, ahogy Szombathelyen mindenki leszáll, majd 10 perc tanácstalanság és megvilágosodás után vissza.

Katscha 2008.12.19. 01:18:25

Eléggé felháborítónak tartom, hogy folyamatosan már elnézést de sz*patják a keleti régiókat. Nem elég, hogy hétvégénként kevés a vonatok száma, avgy a helyek száma, a gyorsvonatoktól való egyetlen menekülési útvonalat a térség lakói számára az ic-t nem akarják ott megállítani. Kérem szépen nem csak "Ladányban" kellene megállnia, hanem Karcagon is megállhatna, súlyponti kórház van, sok diák, Pest és Debrecen felé. Több kocsit és/vagy járatot igényelne. Akik ezeket a felelőtlen döntéseket hozzák, kérem egyszer üljenek fel egy Záhonyba tartó vonatra Pénteken és/vagy egy Pest felé tartó vonatra Vasárnap Záhonyból...

Pista Bácsi 2008.12.19. 07:02:25

Kicsit fura, a jelenlegi helyzetben ez a legnagyobb problémátok a vasúti közlekedéssel...

Nekem, mint kívülállónak manapság csak olyan dolog jut az eszembe a vasúttal kapcsolatban, amit ha leírnék, akkor évekre kitiltanának minden vasutas blogról :-((

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.19. 07:37:44

Pista Bácsi!

Miből gondolod, hogy ez a legfontosabb probléma nekem? Ez általában is annyira szánalmasan kretén kritika egy újságcikk alatt, pláne egy blogbejegyzés alatt, de ebben a konkrét esetben meg.

Legalább a címet sikerült végigolvasni? Tudom, hosszú, de a végén van egymásmellett két számjegy, egy 1-es meg egy 8-as. Ez azt jelenti, hogy ez ennek a sorozatnak a tizennyolcadik darabja. Megnézted az előző tizenhetet? Azok másról szólnak, pl. a sztrájkról is.

ti

Pixel 2008.12.19. 09:04:38

Kedves Pista Bácsi!

Arról itt nem volt szó, hogy ez az Elvira dolog lenne a legnagyobb probléma. De egy probléma.
Viszont ez a probléma is mutatja azt a töketlenséget, ami az idei menetrend készítés kapcsán történt. Az előző minisztertől, a miniszter nélküli időszakon át a határidők be nem tartásáig, ha voltak ilyenek.
Azonban az végképp nonszensz, hogy az Elvirán jelenleg változatlanul nincs egyetlen utalás sem arra, hogy éppen sztrájk van, és összevissza megy, ha megy vonat, miközben lazán le lehet kérdezni a mai napra is a rendes menetrendet. Úgy persze, hogy Püspökladányban nem áll meg IC.

Ha már ennél a vonalnál tartunk, vesézzük még egy kicsit. A cikk szerint a Biharkeresztes - Püspökladány - Budapest vonalat idéntől IC vonatokkal is akarták ellátni.
Eddig egy IC volt, az Ady Endre, amely nem is valódi IC, helyjegy nincs rá csak komfortféle. Kitérőként megemlítem, hogy a komfort jegy vagy 390 vagy 220 Ft volt, de a komfortos vonaton nyáron klíma mégsem működött. Arra nincs garancia, hogy a pótjeggyel hely is lesz, illetve a Romániába utazóknak helyjegy is kell, és így előfordulhat, hogy az éppen oda szól, ahová a magyarországi utas már leült teljes joggal.
Volt még a Corona gyorsvonat, ami szintén Romániából jön, illetve oda megy.
Idéntől az összesen 14 vonatból 4 IC van, plusz a Corona gyors.
Mindez úgy, hogy nincs helyette más személyvonat napközben hosszú ideig, csak az IC. Először furcsa volt, hogy hogyan fognak így az utasok akárcsak 1 megállót is menni, ha ezért IC pótjegyet kell venni.
Azután hála az Elvirának kiderült, hogy Biharkeresztes - Püspökladány viszonylatban nem kell semmi pótjegy belföldi utasoknak. Volt már ilyen is korábbi évek megoldásában. Ez rendben van.
Már csak az a gyanús, hogy ezekre az IC-nek hazudott vonatokra mennyire lehet majd menetrend szerint számítani.
Mert végállomásuk Brassó vagy Kolozsvár, kivéve a Bihar IC, amelyik csak Nagyváradról jön.
Hogy ebből lesz-e gond, késés előre nem tudom, de a Corona gyorsról az utóbbi hónapokban rendszeresen úgy tájékoztatott nap mint nap a MÁVINFORM, hogy 80 percet késik a határállomásnál. Egy alkalommal hallottam 240 percet is.
Reméljük, az IC-kkel nem így lesz.

veny 2008.12.19. 14:10:01

Katscha: Az IC per def gyors kell legyen, azaz kevés megállója kell legyen. Ráadásul a neve holmi (valódi) városokat is sejtet, ugyebár...

Ami vonatnak sok megállója van, azt tán ne hívjuk IC-nek...

Én már a mindenféle pusztaközepi vasúti csomópontyok (Pladány, Fabony, Celldömölk, ...) esetében is hajlamos vagyok megkérdőjelezni, hogy joggal IC-e, ami ott ácsingózik...
no de kétségkívül az igazi csúcs Zugló, ahol 1 pár sín van összesen, még épület se hozzá, de minden IC-nek kötelező, ráadásul ez a negyedik budapesti állomása annak a vonatnak...

Pixel 2008.12.19. 14:43:13

veny: Igazad is van, meg nincs is. És nem csak érintettségem okán.

Abban igazad van, hogy lassan tényleg el kell gondolkodni azon, IC létére miért áll meg 4 helyen a vonat Budapesten.
Újabban Ferihegyen is meg kell állnia az IC-nek is, ennek biztos van megfelelő oka. Reptér, szerződés, miegymás.
Kőbánya-Kispest az nem rossz, és érthető szerintem. Ne kelljen minden utasnak feltétlenül a Belvárosba bumliznia a Nyugatiba, ha közelebb is megállhat. Még ha a kettőt metró is köti össze, vagy éppen azért. Autóval ez a P+R szisztémához hasonló.
Ez talán még IC esetében is elfogadható.

A Zugló az jó kérdés. Vagy erős a zuglói lobbi, vagy csak úgy megszokásból.

Abban is egyetértek, hogy egy IC ne álljon meg minden harmadik bokornál, vagy nagyobb településnél. Még az is belefér, hogy minden elágazásnál se álljon meg. Ilyen alapon pl. megállhatna Kisújszálláson is, hogy IC-ről lehessen csatlakozni Kál-Kápolnára.
De az meg mégis csak felesleges pazarlás, és utasok elvesztése, bosszantása, stb., ha túl kevésszer áll meg az IC.
Szolnok és Püspökladány között az IC menetideje 45 perc. Szerintem nem tragédia, ha egy ilyen helyen és elágazásnál és ennyi menetidő után megáll. Az az 1-2 perc várakozás nem a világ, és nem nevezhető túl sűrű megállásnak. Ráadásul óránként is járnak.
A te hozzáállásoddal és kis túlzással elég volna a két végállomáson megállnia.
Na bumm, esetleg legyen akkor még Szolnok.
De mi a helyzet Cegléddel? Az csak 19 percre van Szolnoktól. Akkor ott most megállhat?
Légy szíves már engedélyezni, hogy megálljon akkor Püspökladányban is. :-) Köszönöm.

ingázó 2008.12.26. 10:00:07

26 éve ingázok BÁRÁND-DEBRECEN között de igy ellehetetleniteni a bejárást és a hazautazást még egyszer sem sikerült ugy mint az uj menetrendbe nem tudom kihez lehetne fordulni ezzel a dologgal több mint ötven ingázót hoztak nagyon rossz helyzetbe ezzel a menetrendel kérem valaki segitsen kihez forduljak előre is köszönöm

ingázó 2008.12.26. 10:13:21

@Pixel: igen a CORONA már megint ezt a vonatot hagyták meg reggel munkába járós vonatnak amit már egy párszor próbáltak de soha se jöt be muszáj mindig visszatérni a rosszhoz ez egy megbizhatatlan vonat nincs olyan hogy ne késne ezzel nem lehet munkába járni ráadásul este mikor kifele megy nem áll meg sehol PÜSPÖKLADÁNY-BIHARKERESZTES között reggel meg ezt hagyták meg bejátós vonatnak ez nem utasbarát hanem utas elüldöző menetrend

Pixel 2009.01.05. 22:00:37

A Corona nemzetközi gyors ma "csak" 30 percet késett.
Munkába járáshoz, helyközi néhány megállóra kifejezetten bosszantó nemzetközi vonatokat beállítani. Vagy legalább is olyanokat, amelyek rendszeresen ennyire késnek.
Idén ezen nemzetközi vonatok számát növelték a Romániából induló IC-k. Igaz ezekből egy csak innen Nagyváradról indul, annál talán van remény.

Mellesleg még ma délelőtt sem állt meg az Elvira szerint az IC Püspökladányban. Mostanra, több mint 2 hét után ezt a csorbát kiköszörülték. Már megáll.

Nem tudom, olvassa-e még valaki ezt a régebbi témát és hozzászólásokat, de további adalék is van az idei menetrend anomáliáihoz és éppen ezzel a tervezett IC meg nem állással lesz kapcsolataos.
Tavaly még volt olyan IC, amihez közvetlen személyvonat csatlakozás volt Biharkeresztes felé. Pl. a 16:20-kor induló Hajdú. Az IC-k az ütemezés szerint mindig az adott óra 23. percében érkeztek Püspökladányba. Volt olyan csatlakozó vonat, ami 25-kor indult. Ez szuper.
Na most idén, hogy úgysem fognak megállni az IC-k az eredeti elképzelés szerint Püspökladányban, nyugodt szívvel csináltak olyan ütemes menetrendet, ami minden óra 10 percekor indul.
Most már az IC mégis megáll, de az 23-kor érkezik. Közvetlen csatlakozás nincs, az elment óra 10-kor. A következő óra 10-re meg várni kell 50 percet. Bravó.
Na de örüljünk a kicsinek is. Legalább megáll. ;-)

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu