Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2008.12.23. 21:00 erminavet

A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál - Visszásságok vasutunk világából 23.

Az üres vonat nem számít bele a MÁV Start teljesítményébe, a volt miniszter csak az utasokat szállító szerelvények útját korlátozta.

Ez a poszt a tegnapi folytatása. Abban arról írtam, hogy a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon fontos, évek óta megszokott, kihasznált vonatokat korlátoztak tanítási időre az előző miniszter takarékossági előírása miatt. Ezek a járatok tehát nem mennek az év utolsó napjaiban, és majd nyáron sem.

Szabó Pál iránymutatása a teljesítmény korlátozására a személyszállító vonatok által futott kilométerekre vonatkozik. Vagyis ha a MÁV Start például üresen rohangáló vonatokat futtat utasokat szállító szerelvények helyett, akkor az így mért teljesítmény kevesebb, ezzel lehet teljesíteni az exminiszter előírását.

Miért mondom ezt? Mert itt, a 71-es vonalon is épp ez történik! Azok a vonatok, amelyek iskolaidőn kívül nem mennek a 2009-es menetrendben, ugye csak az egyik irányban nem mennek. Szerelvényeik a másik irányban továbbra is közlekednek. Ezért az illetékesek azt a legegyszerűbb, de nagyon pazarló megoldást választották, hogy amikor ezeknek a szerelvényeknek kellene utasokat vinniük mondjuk Vácról Veresegyházon át Pestre, akkor Vácról Pestre üresen, megállás nélkül, az utasoknak nem meghirdetve mennek a szomszédos fővonalon.

Szakszóval szerelvénymenetnek nevezik az ilyen utakat. Ilyesmi egy jó menetrendben is előfordulhat, de nyilvánvaló, hogy a minél kevesebb szerelvénymenetre kell törekedni, hiszen a szerelvénymenet az üresjárat, pazarlás, amikor munka, bevételtermelés nélkül fut, kopik a szerelvény, dolgozik a személyzet, foglalódik a pálya. (Ez bármelyik józan olvasómnak triviális, de tessék csak figyelni, könnyen lehet, hogy lesz majd olyan tudálékos vasutas kommentelő, aki elmagyarázza, hogy a szerelvénymenet megtakarítás, mert kisebb a pályadíj, a kevesebb megállás miatt kevesebb energia fogy, pláne itt, ahol rövidebb úton mennek a vonatok.)

Az ütemes menetrendi rendszer (amelyet az új menetrenddel elkezdtek most szétrombolni) egyik előnye éppen az, hogy a vonatok folyamatos "pörgetésével" minimalizálja a szerelvénymenetek mennyiségét.

Nem szabad persze mindent Szabó miniszterre kenni. Arról már nem tehet, hogy hülye akaratát még külön idiótán, lustán, szakmailag színvonaltalanul is hajtják végre. Ő csak azt mondta meg, hogy bizonyos vonatokat ki kell húzni a menetrendből a Dunától keletre.

Ha már az erről döntők azt agyalták ki, hogy a sok kihagyott járat között legyenek iskolaszünetben ezek a vonatok a 71-esen, akkor az lett volna a tisztességes, ha ezekre az időszakokra külön optimalizálják, hogy hogyan járjanak az egyes szerelvények (forda), hogyan dolgozzanak a jegyvizsgálók, mozdonyvezetők (vezénylés). E helyett fogták a normál menetrendet, és ahol ezek a vonatok mentek volna, azt (a legtöbb esetben) egyszerűen szerelvénymenettel helyettesítették. Vonatokat tehát nem spóroltak, csak most ugyanaz a vonat utasok nélkül megy, ugyanannak a mozdonyvezetőnek a keze alatt, anélkül, hogy bevételt termelne.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
21. Hiányos, hibás menetrendek a neten
22. Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok!

39 komment · 1 trackback

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés mellékvonal dunakanyar vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr98839074

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.23. 23:29:34

Szerintem el kéne..

Á, hagyjuk, ezen már az sem segítene!

Boldog (sztrájkmentes) ünnepet!

Tavanic 2008.12.24. 00:02:06

Íme az állító mondataim:

- A menetrend tényleg egy szar lett, de sajnos ez van, ha egy NEM vasutas beleszól a vasút dolgaiba.
- Ebből kifolyólag egy menetrendkészítőnek meg van kötve a keze és néha sajnos számára is egyértelmű butaságokat kell véghezvinnie.
- A mostani menetrend VPE (Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft.)megrendeléseit májusig kellett leadni, azóta csak kisebb korrigálásokra volt lehetőség. Kérdem én, ki tudta még májusban, hogy az akkori (2008-as) menetrenden mit kell javítani.
- A magyar állam 3 éve nem fizeti normálisan a MÁV START-nak az általa biztosított menetkedvezményeket.

Az előző post-ban azért keltem ki, mert teljesen feleslegesnek látom az új menetrend pocskondiázását már hetek óta, ugyanis ezt mindenki eldönti, hogy neki tetszik-e, vagy sem. Ezzel a sorozatoddal csupán annyit érsz el, hogy elolvassák az emberek és beírnak hogy júúj fujj csúnya MÁV... Ráadásul egy vállalkozó vasúttársaságnak, mint a START szíve joga maga szerint formálni a menetrendet (ugyebár állami beleavatkozással) és nem kell megindokolniuk, hogy miért. Aztán vannak olyan döntések, amelyek jók, és vannak olyanok, amiket az egyszerű parasztember is kiszúr, hogy ez nincs rendben.

Ahogy még sokminden más sem. Elég ránézni a mozdonyparkunkra. A Celli és Szombathelyi Szergejek fele csak 5TC-s (magyarán 80%-os teljesítményre képes), a Csörgők az IC-k elején döglenek meg, a Szilik, meg Gigantok még úgy ahogy jók, de eljön nemsokára az ő idejük is. A magyar vasútnak itt van a legnagyobb problémája, valamint az olyan eszetlen beruházásoknál(már ahol van), mint Boba - Ukk között, ahol felújították a szakaszt, de a váltókat mér nem voltak képesek fűtéssel ellátni.

És akkor visszakanyarodnék magamhoz és sok-sok kollegához, akik ezeket átlátják és bár bízunk a javulásban, de akármilyen szar a helyzet, szeretjük a vasutat és szeretjük azt amit csinálunk és szinte sértésnek érezzük az ilyen hozzáállást, mint ami neked van, mert mi abban a 12 órában - főirányítótól, vonalirányítón keresztül a kocsivizsgálóig - mi a lelkünket kitesszük, hogy ez a kis magyar vasút működjön. Mert ennek a sok embernek az önfeláldozó munkája nélkül még ennyire sem sikerülne üzemelni mint most.

hogyismondjam 2008.12.24. 00:05:23

No Comment. Koncentráljunk az ünnepekre, mert ha eljön az új év... Addig is üresen mennek a szerelvények (örülhetnek a jegyvizsgálók, hogy nem kell dolgozniuk! megint!), mert a városlakók 50%-a már lelépett valahogyan ahogy tudott, a többi meg megy busszal mert az biztos! És ünnepek között is buszozni fognak az emberek, mert fingja sincsen egy egyszerű állampolgárnak (Pl. aki nem olvas interneten híreket), hogy sztájk van-e, vagy nincsen? Nyílván a következő napi újságban jelenik meg, hogy tegnap sztrájk volt/lesz... Megy az adott nemzetközi gyorsvonat vagy sem? És akkor telefonálgasson is, de hova?, van mobilja?, tudja a telefonszámot?, mikor veszik fel a telefont az ügyfélszolgálaton? Áhhhaggyuk... Az állami szervek kellemesen szopatják a még Magyarországon tartózkodó főleg magyar állampolgárokat a befizetett adónkból... Ezért egyértelműen felelős a szakszervezettől a MÁVon át a miniszterekig minden közszolga! Köszönjük, hogy nem saját BMW-vel kell járnunk, hanem lesz kulturált tömegközlekedés az ünnepek alatt!

Daniel W. Mcload 2008.12.24. 00:42:58

@Tavanic:
Szerintem Imre egyáltalán nem titeket, vasutasokat "bánt" ezekkel a cikkekkel, hanem minket tájékoztat, és a MÁV (csoport, vállalatai) szemére hányja a dolgokat. Amit meg is kell tenni.

Amit látok ezzel a menetrenddel kapcsolatban: minden rosszban van valami jó.
Ha valahogy el lehetne érni, hogy megszüntessék a kilométerkorlátozást, akkor könnyű lesz visszaállni a normális menetrendre, nincs átszerkesztve az egész.
Imre, el lehet érni?

Kotit 2008.12.24. 01:02:00

Erröl a régi vicc jut az eszembe: Parasztbácsi az állatkertben a zsiráfról: ilyen állat már pedig nincs.
Itt helyesen: ennyire állatok még a máv-nál sem lehetnek.

Tavanic: neked meg azt nem hiszem el, hogy van ennél lejjebb.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.24. 01:27:55

Tavanic: Engedelmeddel megjegyzem, hogy egy apró problémáról megfeledkeztél, ez pedig pl. a mostani vasutassztrájk alap problémájáról. Ebben az országban elég sok ember ilyen, vagy olyan okoknál fogva rákényszerül arra, hogy vonattal utazzon. A tömegközlekedés közfeladat, sok okból kaptok kedvezményeket, elsősorban ezek miatt az emberek miatt.

Én sokmindent elhiszek. Jelenleg a Cargosok azért kapnak több lehetőséget, mert immár ők kiszolgáltatottak a piacnak, sok kedvezmény kérdés, meddig járhat nekik. Ők kikerültek egy kalapból. Ők ezt valami helyett kapják. No ezért igazsgátalan, tisztességtelen a sztrájk.

De rendben van, jogotok van hozzá. Semmi gond. Azt mondjátok rajtatok múlt a teherszállítás eladhatósága. Érdekes, a sztrájk pont azt nem érinti, pont nem mutatja meg, hogy a jegyvizsgálló munkája hogyan járult hozzá, hogy a vasúti árúszállítás eladható legyen.

Tessék úgy sztrájkolni, hogy lássuk: A sztrájk a teherszállításra hat.

Ha mégis akar a jegyvizsgálló sztrájkolni: Egyszerű. A vonatkoz közlekedése elégséges szolgáltatás, a jegyek eladása, ellenőrzése, stb. nem. Sztrájkol a pénztáros is, így a vonaton kéne jegyet venni, de ott sem lehet. Vonat megy, bevétel nincs, a MÁV el tudja dönteni: Olcsóbb-e kívárni a sztrájk végét, vagy olcsóbb-e fizetni.

Ja, és az utas a vasutas mellé állna igen gyorsan.

A Vasút akkor lenne jobb helyzetben, ha a politika komolyan venné, hogy szavazatszerzésre is használható. Ha a választók jelentős része használná a vasutat, a vasutas és az utas egymás szövetségese lenne.

Jelenleg nem csak az a helyzet, hogy a politikusok tekintik elfekvő pályának, egyszerű pénzszerzési lehetőségnek a vasutat, hanem a vasutasok jelentős része is. Ezért olyan a menetrend amilyen. Ezért ragaszkodik mindenki ahhoz, hogy a vízfej megmaradjon (ugye az ő állásuk megvédéséért is megy sokszor a sztrájk, ők nem keveset keresnek), ehhez tartozik hozzá az a vasutas aki időnként maga is problémák forrása. És igen, ehhez tartozik a vasutassztrájk jelenlegi lebonyolítása is.

A dolog politikai háttere szintén. A saját jövőjét is eladta sok sztrájkoló vasutas.

És tudod mit, ha a vasút törvényszerű leépülése után ezekből a vasutasokból munkanélküli lesz, nem fogom őket sajnálni. Meguknak köszönhetik. És őket sem érdeklik most az utasok, a nekik is kiszolgáltatott emberek. A szolidaritás most sem érdekelte őket, akkor sem jár nekik, ha utcára kerülve ők lesznek a rászorulók.

Vasutas urak: Magatoknak és egymásnak köszönhetitek az ilyen megítélést. És magatoknak is kell változtatni rajta.

Siófok, és a balaton teljes déli partja. Nyáron sem lesz Kanizsa-Zala IC. De mondjak jobbat? Budapest és Siófok között a nyári főszezonban 3 azaz 3 vonat fog közlekedni.

Eddig jó volt, hogy sokan megtehették a fiatalok közül le tudtak ugrani egy hétvégre bulizni a szünetben, volt normális összeköttetés vonaton. Na ők voltak azok akik később is lehet, hogy vonatra ülnének, ők azok akiket meg lehetett volna nyerni, hogy legyen jövőtök, legyen fizetőképes kereslet.

Sok vasutas úgy döntött beáll egy politika mögé, mindent lehet rosszul csinálni. Ők azok akik mindannyiótok jövőjét eladták aprópénzért. Az ő húzásaikért sztrájkoltok, vekük vállaltok közösséget, az ő húzásaikért vállaltok felelősséget.

Ha sikerül úgy lépíteni a vasutat, hogy mind munkanélküliek legyetek, nem foglak benneteket sajnálni. Alaposan rászolgáltatok.

Sértettségeteket pedig el lehet tenni máskorra. Nincs olyan negatív vélemény amit nem érdemeltetek ki ezerszeresen.

Wonderland 2008.12.24. 03:44:47

Na Tavanic:
Én alapvetően sztrájkpárti lennék, tudom, hogy nehéz bárkitől bármit kicsikarni. Csakhogy engem alapvetően kirúgnának, ha sztrájkolnék. Ti is sztrájkolhatnátok nyugodtan, ha mondjuk működne a cégetek. Úgy nem fog, hogy ránéz az Urigeller, és azt mondja, hogy MÚKODJ!

Én eddig vonattal közlekedtem, de mivel a benzinár lement, továbbá nekem ADÓFIZETŐ, TÉBÉFIZETŐ állapógárnak NINCS semmilyen kedvezmény (szemben a... gyakorlatilag mindenki mással), ezért mostantól szegény X éves kocsimmal megyek. Nem éri meg innentől a néha nem is közlekedő büfékocsi meg a kinyújtózkodás azt a mínuszt, amit 1. időben, 2. sorbanállásban, néha akár helykínálatban -bár ez ritka-, 3. késésben, 4 velem nem foglalkozásban ki kell állnom. Jelzem, már egyedül is csak 10-20 forintos difi van a jegy és a benzin között.

Úgyhogy Pá MÁV!

joungen 2008.12.24. 07:01:16

A MÁV nagyom humoros, köszönöm nékik, hogy tegnap felfedezhettem, hogy a buszok fűtöttek, tiszták és pontosak! Ezentúl mindig busszal utazok. Köszönöm MÁV!

Aki pedig ezek után vonattal fog utazni, az hülye - hagyni kéne tönkremenni a MÁV-ot, hogy végre rájöjjenek a politikusok, hogy nem éri meg az emberek adójából finanszírozni ezt a pénznyelő, tolvaj és lusta bandát!

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.24. 07:17:40

Már egyszer feltettem ezt a kérdést, de mgteszem mégegyszer. Kinek állhat érdekében tönkretenni a Magyar Állam Vasutakat?
Egyszerűen épp ésszel nem tudom felfogni, hogy mi lesz ennek a vége. Szerintem ez valakinek kell, mármint a MÁV. Akkor szokták ezt a "trükköt" alkalmazni, mármint a totális csődbe vitelét egy cégnek, ha valakinek fáj rá a foga, és bagóért akarja megvenni. Lehet, hogy itt is ez a cél?

Arbor 2008.12.24. 07:25:43

Fura világ az (hogyismondjamnál), amiben csak internet van, meg nyomtatott újság, amiből csak másnap lehetne megtudni, hogy előző nap sztrájk volt. Jelentem: léteznek televíziók napi háromszori (reggel, délben, este) híradóval, és rádiók, min. óránkénti (de többnyire fél- sőt negyedóránkénti) hírekkel. Aki meg akarja tudni, hogy van-e még sztrájk, ezekből is tájékozódhat.

Ami pedig azt az érvet illeti, hogy az összes MÁV-osnak azért jár pénz a Cargo eladásából, mert az ő munkájuk is hozzájárult a sikerhez... Hát ezen az alapon az Elektromos Művek dolgozói is részt kérhetnének a vételárból, hiszen a jó áramellátás megléte nélkül sem ért volna a Cargo annyit, amennyit így ért.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2008.12.24. 08:10:19

Tavanic: "és szinte sértésnek érezzük az ilyen hozzáállást, mint ami neked van, mert..."

Ugyan már. Imre minden blogbejegyzésén átérződik, hogy valamiért szinte irracionális módon szereti, ha két hosszú vascsíkon mozdonyok és kocsit zakatolnak. Kritikáit ezzel a hozzáállással írja. Ennek inkább örülni kellene.

Különben tényleg az lesz, amit TheElf írt. Kár lenne. (Idézet egy "szomszéd" szakma kapcsán a '90-es évekből: "nem az a kérdés, hogy milyen legyen az új honvédség, hanem hogy mi lesz a régivel".)

Higany 2008.12.24. 08:15:23

Ilyen nincs, csak álmodom, hogy egy végtelenített Örkény egypercesben élek, keltsetek fel!!!

Sparhelt 2008.12.24. 08:23:23

A baj csak az, hogy a vasutasok nem azzal sztrájkoltak, hogy mondjuk elállták a vezetői parkolót, vagy szarral kenték be a főnökök kilincseit. A vasutasok az ártatlan munkábajárókat szívatták meg, akik nem tehetnek semmiről. A vezetőség nem lép érdemben, hisz nincs rákényszerítve. Fizetést kap, és be is jut az irodájába, miért aggódjon? Más esetben ezt a dolgot, amikor ártatlanok szenvednek két fél vitájában - terrorizmusnak hívják a világ békétlenebbik felében.
Tudom, demagóg voltam..

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.24. 09:05:38

hagyjuk a máv-ot a színésfémgyűjtő ebek harmadára...
hordják csak szét a síneket...

Narrátor (törölt) 2008.12.24. 09:08:10

Be kellene végre ismerni, hogy egy ilyen zsebkendőnyi országban semmi szükség ~7300 km-nyi vasútra. A fele is tökéletesen elég lenne és akkor nem lenne szükség ilyen lépésekre. Mert ugye, hogy megmaradtak a mellékvonalak, az csak termeli a veszteséget, hát szét lett kenve az egész hálózatra.

Sparhelt 2008.12.24. 08:23:23
Teljesen egyetértek. A vasutasok ezzel csak azt érik el, hogy még lejjebb süllyed a becsületük (ha van még egyáltalán), és két tűz közé kerülnek. A vezetőség lesz*rja őket, az egyszeri utas meg rühelli őket. A kabaré egyre aktuálisabb: "hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas"

dei · http://erdei.aplus.pl 2008.12.24. 09:17:00


[i]" Tudtad? · (...)
Akkor szokták ezt a "trükköt" alkalmazni, mármint a totális csődbe vitelét egy cégnek, ha valakinek fáj rá a foga, és bagóért akarja megvenni. Lehet, hogy itt is ez a cél?"
[/i]
A MÁV más sokszorosan tönkrement vállalat - álllami támogatás nélkül már 10 éve besózhatták volna a helyét a vasutasok.
Tehát bárkinek is nem lehet célja az, ami már 15 éve úgy van.

ChPh 2008.12.24. 09:25:47

ÁÁÁÁÁÁÁÁ
Ez fáj....

is 2008.12.24. 09:28:02

Tavanic: sok válasz van arra, amit felvetsz, hogy Te becsülettel dolgozol, és téged bántanak ezek a posztok:

- Karinthy Frigyes: Barabbás. egyesévl mindenki jót akar, de együtt valami nagy marhaság jön ki belőle.
- ugyanez másképp ezzel a (munkaszervezési alap)viccel: egy parkban sétál egy ember, és lát két munkást. az egyik ás egy gödröt, a másik betemeti, odébb mennek 5 métert, és megint. az egyik kiássa a gödröt, a másik betemeti. emberünk megkérdezi, hogy mit csinálnak? válasz: mi egy 3 fős brigád vagyunk, és fákat ültetünk. a munkaszervezést követően specializálódtunk: én a gödröt ásom, a Béla beállítja a fákat, az Ottó visszatemeti a földet. sajnos ma Béla beteg, de mi azért becsülettel dolgozunk, ahogy elő van írva.
- ezt úgy mondják, hogy van munkaszemlélet, meg van eredményszemlélet. amit Te kikérsz magadnak, azt kikérik a tanárok, az orvosok is. ők is becsülettel dolgoznak, de bizony az oktatás és az egészségügy EREDMÉNYEI is szarok. és tulajdonképpen az egész magyar társadalom abban vergődik jelenleg, hogy mindenki azt akarja, hogy ha ő becsülettel dolgozik (jómunkásember), akkor az legyen elég. sajnos nem elég, ez itt a kapitalizmus, itt a jó eredmény az érdekes, nem pedig a jó munka. nem Erminavet a geci, hanem a kapitalizmus, amiben Te a szocialista munka hőse kitüntetésre áhítozol, ha olyanokat írsz, hogy "dehát 12 órában...".
- szóval eredményekre hivatkozz, és ne elvégzett munkára. miért nem zajlik sztrájk a hülye MÁV vezérek ellen, ahol monarchisztikus posztöröklések vannak? miért nem zajlik sztrájk a felesleges bürokratikus szervezeti egységek ellen? miért nem folyik sztrájk a (költség)hatékonyabb működésért? bármelyik megvalósul, a MÁV-nak több pénze lesz fizetésemelést adni.
- ezt úgy is hívják, hogy tulajdonosi szemlélet. a munkavállalói szemlélet az, hogy bemegyek, dolgozom, felveszem a fizetésem, kész. a tulajdonosi pedig, hogy nézem, hogy hogyan lenne jobb a cégnek. nyugaton 2 hónapot nem él meg egy ember egy cégnél egy komolyabb beosztásban, ha nincs tulajdonosi szemlélete. nálunk a fél ország büszkén hirdeti, hogy ő leszarja a munkahelyét azon kívül, hogy ő mit csinál, miatta akár hülyeségek is mehetnek. de ezért van Mo itt, ahol.
- meg kellene a magyarnak tanulnia csapatban gondolkodni. nem én teljesítek, hanem a csapatom, a cégem. nem az én eredményemet optimalizálom, hanem a csapatét, a cégét.

még az őskorban kettévált az emberiség. a férfiak elmentek szarvast vadászni, az asszonyok meg otthon a barlang előtt gyűjtögettek és gyereket neveltek. amikor összejött a falu, az asszonytól megkérdezte az ura: mennyi időt töltöttél gyűjtögetéssel? a gyűjtögetés ugyanis olyan, hogy óránként lejön a bokorról x kg termés. ezt órára lehet mérni. az asszony sose kérdezett olyat az urától: mennyit töltöttél vadászással? a kérdés az: van szarvas, vagy nincs szarvas? bárki leszarja, hogy mennyi munka, de szarvasnak lennie kell. innen, ahol én ülök, úgy tűnik, hogy a MÁV-ra is ráférne, hogy az ott dolgozók kicsit kilépjenek az asszonyi szemléletből, és egy kicsit végre tökös pasinak képzeljék magukat. a MÁV jelenlegi helyzetében jóval több a szarvasvadászati (javítás, fejlesztés, átalakítás) feladat, mint a gyűjtögetési (tiszta üzemeltetés).

terlaup 2008.12.24. 09:47:32

Reménytelen csapat ez.
Imádkozzunk, más már nem segít!

matektanar 2008.12.24. 09:56:51

@Tavanic: Ti igazi hősök vagytok!

Trancegod 2008.12.24. 10:39:56

Sajnos a MÁV is egy állami cég, ahol az ellátó "egységek" vezetői kiszuperált régi rendszerű vén sz*rokból állnak. A szerelvények tisztántartását egy külön cég végzi, rdatlan pénzért, az eredményt mindenki láthatja. EGY NAGY NULLLLLLAAA!
MIndenhol ez van, például a honvédségnél is, ahol a laktanyák - mármint az a pár darab amit még nem adtak el, az nyugdíjazott ezrdeseknek potom pénzért - őrzését egy biztonsági cég végzi...nem nevetséges:) szerintem eléggé.
Az hogy a V43-asoknak "még" nincs látható bajuk, az nem teljesen igaz. Annyi a szerencséje a sorozatnak, hogy magas darabszámú, és nemrégiben újítottak fel (V43-3000-es széria ún: Cirmos) 30db-ot belőlük, szinte teljesen feleslegesen. De leírom miért is. Ezeket azért is "újították" fel, hogy anemrégiben a DB-től vásárolt Halberstadt-i vezérlőkocsikat is lehessen tolt üzemben (inga-vonat) használni. Persze a Cirmosok nem szaladgálnak a vezérlőkkel, hanem inkább teherfordákkal járnak, és a Halbi-s vezérlőkocsik pedig mint kerékpárszállító kocsik, rohangálnak az IC-ben december 14-től. Mi a fenének van szükség télen kerékpár szállítási lehetőségre az IC-ken??? Nyáron meg az Balaton északi partján (29-es vonal) nincs lehetőség kerékpár szállításra...
Elég volt ennyi azt hiszem, el is tértem a témától eléggé...
Az üresben járatott szerelvényekről meg csak annyit, hogy ha már a MÁV-nál (vagyis a járműjavítóknál) a rozsdára ráfestenek, akkor ezen sem kell meglepődni.

Mittu Domain 2008.12.24. 11:22:51

@Tavanic:

Ez mind tök jó, csak épp amikor a pénzünket kéne költeni a vonatjegyre, akkor legkevésbé se érdekel hogy ki mennyit dolgozik rajta, csak az hogy az eredmény szar vagy jó. Elhiheted megkeresni a rávalót se kisebb munka mint vasutat üzemeltetni. Az hogy faszok ülnek a bársonyszékben, a hozzáértők meg dolgoznak, az a MÁV és az állambácsi hibája és problémája. Mi utasok ebbe nem tudunk beleszólni, csak annyit hogy ne öntsék a pénzünket (adónkat) a feneketlen zsákba, hátha akkor kénytelen lesz a zsák feneke magától bezáródni. Amíg van pénz milliós mánágeri meg vezig fizetésekre, prémiuomokra és végkielégítésekre, addig nem hiszem hogy pont az én 13. havi fizetésemet kéne feláldozni a MÁV oltárán.

A fogdoki 2008.12.24. 12:07:51

Csak egy apró gondolat: a MÁV-osok és családtagjaik ingyen utazhatnak bármikor bármilyen viszonylatban országon belül. Nem sajnálom tőlük, de én orvosként az államnak dolgozom, mégis vonják tőlem a TB-járulékot, vagyis fizetek a saját ellátásomért. Tavaly szedtem én is a vizitdíjat, cserébe egy tüdőszűrésért fizettem egészen pontosan 4005 forintot... Mi lenne, ha mi kezdenénk sztrájkolni? Persze hogy nem fogunk. Az egészségügy is csak azért működik, mert aki még ebben a +!% országban maradt orvosként, azt elhivatottsága fűti. Egyébként az eladott kórházakból meg eü-i intézményekből én is szívesen kapnék juttatásokat :-)

Mittu Domain 2008.12.24. 12:10:34

@is:

"nálunk a fél ország büszkén hirdeti, hogy ő leszarja a munkahelyét azon kívül, hogy ő mit csinál, miatta akár hülyeségek is mehetnek. de ezért van Mo itt, ahol."
És ez miért van így szerinted? Nem azért mert a tulaj le se szarja a munkást? Fizetés helyett zsebpénzt ad, ha betegszabira mész nem jár fizu (hiábakéne a tv. szerint), a ki nem vett szabinapokat benyelik (kifizetés nélkül), egyszóval úgy húzzák le a munkást, úgy élősködnek a nyakán a burzsujok ahogy tudnak. Éshát tudod: kis pénzért kis munka jár. Ha szükség lenne a jobb munkavégzésre, azt bizony meg kéne fizetni. Akkor lenne mit követelni, így nincs.

"meg kellene a magyarnak tanulnia csapatban gondolkodni. nem én teljesítek, hanem a csapatom, a cégem. nem az én eredményemet optimalizálom, hanem a csapatét, a cégét."
Ez a cégvezetés felelőssége, nem a munkásemberé. Mindenki a pénzért dolgozik, nem valamilyen patetikus elvekért. Az a kommunizmus volt ahol így ment, de mostmár kapitalizmus van! Itt meg kell FIZETNI a munkát!

Bambano 2008.12.24. 12:17:31

Az ilyen stílustól kinyílik a bicska a zsebemben, hogy egy cég életébe, amelyik nagyjából ugyanúgy működik, mint 100 éve, nem szólhat bele külsős.

Jól van, ne szóljunk bele, de akkor pénzt se adjunk. Termelje meg magának. Én sose ülök vonatra, tőlem 50x-esére is emelhetitek a jegyárakat.

Nem akarok én mindent a máv dolgozókra kenni, csak azt, amit megérdemelnek.

Bambano 2008.12.24. 12:20:01

Mittu Domain: ha úgy érzed, rosszul fizetnek, menj máshova dolgozni.

A kapitalizmus fő jellemzője, hogy munkaerő piac van, igyekszik pont annyit fizetni, amennyiért megkapja a munkaerőt. Ha ennyiért megkapta, nem fizet keveset. Többet meg hülye lenne.

Ha nem tudsz jobb pénzt kicsikarni ott vagy máshol, akkor ennyit ér a munkád. Sajnos van.

is 2008.12.24. 12:35:48

@Mittu Domain: a fizetés az elvégzett munka ellenértéke, és nem a munka megelőlegezésére adott ajándék. Puskás azért mondhatta, amit, mert addigra már letett valamit az asztalra. De amit zabad Jupiternek... Ez a kör nem ott törik meg, hogy elkezdenek több pénzt adni (vegyük észre, hogy 2000-2006 között 38%(!)-kal nőttek a _reál_bérek, aztán jobban dolgoztak az emberek? egy frászt!), hanem ott, ogy elkezdek jobban dolgozni, és ezt elismertetem a tulajjal. és aztán, ha nem ismeri el, akkor sztrájkolok.

arra, hogy Te a csapatmunkát kommunista világnak állítod, nincs mit mondanom. kb. az utolsó 30 év teljes, világméretű vállalatmenedzsment ismereteivel, gyakorlatával megy szembe, amit mondasz. mondhatod, hogy szerinted így van, csak tudjad, hogy kicsit furcsán fognak rádnézni az ehhez értők.

ugyanígy arra az állításra, hogy az emberek fizetésért dolgoznak. ha meglepő neked, ha nem, még 30 szempont van, amiért emberek dolgoznak, és a fizetés sokszor nem a legfontosabb. és érdekes módon az életben, a karrierben, és a fizetésben is az visz előre, ha nem a fizetésre koncentrálsz. és ezt te, negatívan, ha jól érzem szavaidból, saját bőrödön érzed. csak a fizetésre koncentrálsz, és nem is jutsz előre.

Mittu Domain 2008.12.24. 14:35:54

@Bambano:

Ha úgy érzed hogy drága és színvonaltalan a MÁV, menj gyalog!

"A kapitalizmus fő jellemzője, hogy munkaerő piac van, igyekszik pont annyit fizetni, amennyiért megkapja a munkaerőt. Ha ennyiért megkapta, nem fizet keveset. Többet meg hülye lenne."
Így van, és a munkás is hülye lenne többet dolgozni mint kellene. Akkor meg mi a probléma?

"Ha nem tudsz jobb pénzt kicsikarni ott vagy máshol, akkor ennyit ér a munkád."
Nem annyit ér, csak ennyit fizetnek érte. Az 2 külön dolog. Különben meg Tocsik szagértése is megér 800 milkát. Kifizették neki, nem? De. Akkor meg a bíróság volt törvényellenes hogy visszavette? ^^

Mittu Domain 2008.12.24. 14:37:36

@Bambano:

Így van. Majd ha nem az én pénzemből fizetik a MÁV és egyéb lehúzó brigádok veszteségét, akkor nem szólunk bele, addig igen. Az én veszteségemet mikor dobja össze az állam?

Mittu Domain 2008.12.24. 14:44:31

@is:

"a fizetés az elvégzett munka ellenértéke"
...lenne elméletben, a gyakorlatban pedig csak annak töredéke. Kb. 10-20%-a. Merthogy az árak már amerikaiak, akkor a fizetés is legyen az! Itt se dolgozik kevesebbet senki, sőt.

"vegyük észre, hogy 2000-2006 között 38%(!)-kal nőttek a _reál_bérek, aztán jobban dolgoztak az emberek?"
Ha a 20 milkás házadért 1 helyett 2 milkát ad a lakásmaffia, akkor jobban fogsz örülni?

Nameg ez a reálbér növekedés se tudom hogy jött ki, valszeg a képviselők meg az adócsaló vállalkozók bére az megnőtt annyival, csak épp a magyar embereké nem. Anno mikor nagypofával óbégatott a kormány hogy "megemelte" a pedagógusok fizetését, akkor nem csinált semmit, csak megemelte a kötelező óraszámot, és kifizette annak ellenértékét (illetve töredékét, amit mi fizetésnek nevezünk). Ja, így én is meg tudom emelni a fizetésedet akár 1000000000000000000%-kal is. Csak annyival többet kell dolgoznod és már kész is. Ugye milyen egyszerű? És akkor ezt hazudják be emelésnek.

Mittu Domain 2008.12.24. 14:51:35

@is:

"az utolsó 30 év teljes, világméretű vállalatmenedzsment ismereteivel, gyakorlatával megy szembe, amit mondasz"

Azzal, amelyiknek ezt a mostani világválságot köszönhetjük? Akkor nem baj az. Látod ennyit ér csak.

"mondhatod, hogy szerinted így van, csak tudjad, hogy kicsit furcsán fognak rádnézni az ehhez értők."

Azt hiszem nem ő véleményük érdekel a legkevésbé. Illetve a hozzáértőké érdekelne, csak azoké nem akik azt állítják magukról hogy azok. Látjuk az eredményét mennyire értenek hozzá. Azért kell nekem kipótolni a bénázásaikat. Mint a fenti cikkben említettet is. Talán jobb lenne ha ezeket a szagértőket lecserélnék szakértőkre.

Te is valami mánáger lehetsz hogy szajkózod ezt a "csapatmunkát", nem? Azok szokák kitalálni a nagyon gáz csapatépítő tréningeket, meg a falra kiragasztott sztahanovista jelszavakat is, hátha ettől jobban dolgozik a munkás, és nem kell neki rendes fizetést adni. De kell.

Gyulimali 2008.12.24. 18:57:36

@Tavanic:
Kedveském:
... Ráadásul egy vállalkozó vasúttársaságnak, mint a START szíve joga maga szerint formálni a menetrendet (ugyebár állami beleavatkozással) és nem kell megindokolniuk, hogy miért....

Ebben speciel teljesen igazad lenne, ha a MÁV egy önálló, nyereséges vállalt lenne, amivel egy ország népe elégedett, de jelenleg az a véleményem, hogy a jövő évi 200 000 000 000 HUF támogatás, amit az ÉN befizetett adómból kap meg a TE céged, és gyakorlatilag úgy költi el, hogy a lehető legnagyobb mértékben xarik arra, hogy mik az utasok igényei, az legalábbi kissé arcpirító számomra, és hadd legyen már egy kissé beleszólásom.

A "sok 7300 km vasútvonal" tartalmú hozzászóláshoz pedig azt fűzném hozzá, hogy nem sok az, csak rossz minőségű! Igenis nem lenne veszteséges a legtöbb mellékvonal, ha költenének rá, és mondjuk nem 20-as, vagy még kisebb lassújelekkel lenne tele a vonal. Azért 40 km-t megtenni 3 óra alatt, legalábbi vicces.
És, ha csak 80-asra javítanák fel a pályákat, akkor én meg merném kockáztatni, hogy akár még a szakadék Bzmot-okkal is megtöbbszöröződne a forgalom az adott vonalon. Elég csak megnézni, hogy mennyit javult a Bp- Esztergom vonal kihasználtsága a Desirokkal.
Tehát, igenis lenne igény a vasútra, és azt mondom, hogy pénz is van rá, csak a pénzt jelenleg egyszerűen ellopják.

ikke i drift 2008.12.24. 21:13:31

A MÁV-Cargo eladásából származó pénzből én, az ADÓFIZETŐ kérek, aki mindent beleszámítva sok százezret tettem bele ennek a kuplerájnak a fenntartásába évtizedeken keresztül - beleértve ebbe azt is, hogy másfélszer annyi embernek biztosítottam így munkahelyét, mint amennyire egy ekkora vasútnak szüksége van. Tegyék össze a két kezüket a vasutasok, mert egyedül náluk maradt meg majd húsz évvel a rendszerváltás után a szocializmus, és örüljenek, hogy még mindig nincs vége.

vagyokkk 2008.12.28. 22:31:19

@Trancegod: A 29es vonal halott.
Most 3 pár gyorsvonat megy pestre, és abból egyetlen egyhez van csatlakozás onnan, ahol nem áll meg a vonat, de az a csati is egy BUSZ.

A személyvonatokkal meg vagy vársz egy-másfél órát a gyorsra valahol, vagy 4 és fél óra alatt jutsz el a délibe. Innen, Ábrahámhegyről tetves 163 km. NÉGY óra. hm? Kis túlzással bicajjal gyorsabb....

Vieron82 2008.12.30. 10:03:45

@Kotit: "Tavanic: neked meg azt nem hiszem el, hogy van ennél lejjebb. "

Pedig jobb, ha elhiszed. Én 2004 Augusztusától 2008 Áprilisig dolgoztam a Mávnál mint mozdonyvezető. Ez alatt az időszak alatt egyetlen olyan mozdonnyal sem találkoztam, amin nem volt valami olyan hiba, amimiatt a hatályos szabályok szerint nem szolgálatképtelen. Mégis felvettem a munkát és használtam a mozdonyt, hogy nem szopassam az embereket, hogy legyen mi vigye a személyvonatot. DE ugyanezt el tudja mondani magáról egy kocsivizsgáló, aki a személykocsik műszaki ellenőrzését végzi. HA mindent a szabályok szerint csináltunk volna, 1 darab voant nem indult volan el. És ez a mai napig így van, ezért is léptem le a Mávtól.