Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2008.12.29. 22:00 erminavet

A mellékvonal, ahol egymást tolják a vonatok - Visszásságok vasutunk világából 29.

Hajnalban ötpercenként mennek a szerelvények.

Az előző részben miskolci volt a téma, maradjunk a környéken, de most nézzünk meg egy mellékvonalat, a 89-esnek számozott (Miskolc)–Nyékládháza–Tiszaújváros–Tiszapalkonya-erőmű vonalat. És miközben tegnap azt láttuk, hogy Szabó exminiszter buta teljesítményvolumen-korlátjának úgy feleltek meg, hogy a zsúfolt 80-as fővonalon a vonatkilométerek csökkentése végett vasárnap délután tömegnyomor van, itt, a sokkal kevésbé frekventált mellékvonalon hajnalban két vonat egymástól öt percre közlekedik.

Nyékládházáról 4:50-kor és 4:57-kor is megy vonat Tiszaújvárosba. Az utóbbi Miskolcról jön, és Újváros után még egy megállót megy az erőműig. Ebben az időpontban ezen a vonalon elég nehéz lenne bármivel is indokolni a két vonatot, ilyesmi a december 13-ig érvényes előző menetrendben nem is volt. (Az egyik egy kétkocsis, pontosabban egy "1,75 kocsis", vagyis 1 kocsi + vezérlő összeállítású mozdonyos vonat, a másik egy InterPicivé átalakított (400-as) Bz motor, tehát nem lenne gond egy vonatban biztosítani ezt a kapacitást.)

 

Hátha mégis van logika a két vonatban, például visszafelé van szükség a szerelvényekre? Aligha. Ugyanis munkanapokon visszafelé is egymás mögött jönnek 6:10-kor illetve 6:32-kor az erőműtől. (Az egyik még közben leteker egy menetet Nyékládházáig, addig a másik pihen.)

És mi van hétvégén? Ekkor kihúztak egy vonatpárt a menetrendből, így ilyenkor az egyik szerelvény négy órát ácsorog.

Vagyis összefoglalva: hétköznap azért mennek egymás mögött a vonatok, hogy ugyanígy jöhessenek vissza, hétvégén pedig azért, hogy egyikük álldogáljon négy órát.

A nagy teljesítmény-visszafogás közepette egyébként ez a vonal kapott két újabb vonatpárt munkanap az előző menetrendhez képest, bizonyára itt volt rá a legnagyobb szükség.

De ha van lehetőség a többletvonatokra, akkor közelítsük meg fordítva a kérdést! A mostani menetrendben nemcsak reggel, hanem egész nap két szerelvény pörög. Ezen a rövidke vonalon (Újváros-Nyék 20 perc, erőmű-Miskolc 40 perc körül) két vonattal tökéletes, órás ütemű menetrendet lehetne csinálni a mostani, néha kétórás, néha (mint láttuk) ötperces követésű, de például reggel 2 óra 40 perces lukkal működő (Tiszaújvárosból 6:37 után 9:18-kor megy vonat Nyékládháza felé) verzió helyett.

De ha a spórolás a cél, akkor egy szerelvénnyel is össze lehet hozni egy kétórás, az erőmű műszakváltását is figyelembe vevő menetrendet, igaz, ehhez valamelyik másik vonal szerelvényeivel cserélgetni kellene a 89-esét, de hát ez nem lehet akadály.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
21. Hiányos, hibás menetrendek a neten
22. Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok!
23. A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál
24. Szenteste bezzeg rendületlenül járnak az üres elővárosi vonatok
25. Nem indult a vonat, mert nem jött rá mozdonyvezető, kalauz
26. Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon
27. A komp nem megy, de a vonat megáll hozzá naponta 11-szer
28. Még zsúfoltabb gyorsok Miskolcról

15 komment

Címkék: r vasút ütemes menetrend városi közlekedés mellékvonal észak magyarország vvv vvv fölösleges


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr26847779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.30. 05:08:38

Nem lepődnék meg ha valami olyasmi derülne ki, hogy: Az egyik az erőműbe visz melósokat... A másikra vasutasoknak van szüksége.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.30. 06:43:44

@TheElf:

Jajj, de jó, hogy megint itt vagy, kedves kommentelőm!

És? Miért nem mehetnek egy vonattal? Nem szeretik egymás szagát?

ti

nitro1 2008.12.30. 07:09:36

A vasutasoknak van szüksége = csak azért megy, hogy legyen munkájuk?

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2008.12.30. 07:15:30

vagy, menet közben nem tudják ellopni?!

toce 2008.12.30. 07:47:21

@erminavet: Nem monta, hogy jó...

totyóka 2008.12.30. 08:38:17

Borzalom mi megy a mávnál!!
Senki nincs aki értene ahoz,hogy
rendbehozzák,és minden jó lenne!!!!
Ebbe az országban,csak HÜLYÉK irányitanak!! Ez borzalom!!!!!

privateer 2008.12.30. 09:40:58

Azért megy az ami megy, mert le kell zülleszteni. Amint végleg csődbe ment, a rengeteg MÁV ingatlan és vagyon eladható a külföldieknek (nem írom le kik akarják megvenni, akinek nyitva van a szeme az tudja nagyon is jól). Az biztos, hogy nagyon nagyon sok MÁV ingatlan van az országban. Amit nem értek, az hogy a jövőben fog majd kelleni a vasút, az új tulajdonos pedig kezdheti újraépíteni, de akkor már nem magyarországnak fogják hívni.

Szufla 2008.12.30. 09:42:53

The Elfnek van némi köze azért az igazsághoz szerintem. Plusz azért hozzátenném, hogy nem csak a palkonyai erőműben, hanem a tiszaújvárosi TVK-n, Jabilban is dolgoznak reggel 6ig műszakban.

Mondjuk eddig is elvoltak egy vonaton munkások a többi utassal.

Lehet hogy egyszerűbb volt két vonatot csinálni mint egyet beilleszteni a csatlakozások közé? (Ms-Bp) :)

Szebb napot

Cselo 2008.12.30. 10:09:33

nezzetek meg Tiszaujvaros polgarmester/orszaggyulesi kepviselojenek partallasat es valaszt kaptok a kerdesre.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.30. 11:16:54

@Szufla:

Mindaz, amit mondasz, nem indokolja az egymást ötpercre követő vonatot. Ha úgy is lenne, ahogy mondod, akkor legalább küldjék nagyobb időkülönbséggel (mondjuk egy óra), így egyenletesebb szolgáltatás van. De egyszerre két vonat Újváros felé, az miért értelmes?

ti

Szufla 2008.12.30. 11:52:01

erminavet:

Ugyanazért amiért el onnan...

A plusz egy órás felvetés jó, csak gondolom azt Nyéknél nem egyszerű megoldani az egyéb forgalom miatt... (a palkonyai vonalon meg csak egy sínpár van)

Egyébként nem azt mondom, hogy jó megoldás.
Hanem azt, hogy folyamatban van a jogsim. (elég ennyi kritikának? :) 10 éve használom ezt a vonalat, és évről évre rontanak rajta valamennyit.


Cselo: előtte 15 évig volt SZDSZ-es polgármester. És?


szebb napot

efi 2008.12.30. 12:14:25

A szerelvényvonat az egy igen értelmes találmány, mit ne mondjak. Miért nem lehet este leküldeni azt a szerelványt az utolsó személyvonattal . Akár lezárva is.
A GYSEV-en pl kb 5 éve egyik vonalon sincs szerelvényvonat. Minek? Mv van rajta, kalauz van rajta, teteje is van a kocsiak, ha csak naponta 3 ember utazik rajta, már keletkezik párszázezres éves bevétel.

kvp 2008.12.30. 13:26:11

A fenti esetben valoszinuleg eleg lenne a motorvonatot meg 1-2 potkocsival ellatni es a normal vonatot 1 megalloval hamarabb forditani. A sorrend alapjan az utasok at tudnanak szallni az egyikrol a masikra. (foleg ha menetrendileg kotelezo lenne a bevaras) Persze eleve nem ertem miert kell ilyen kis kapacitasu vonatokat kozlekedtetni. 3 vagon alatt mar csak egy konnyu motorvonat eri meg. A jelenlegi helyzetnel meg az is jobb lenne ha a mostani mozdonyos szerelvenyt egy nyugaton selejtezett motorvonatra cserelnek.

ps: Potkocsi nelkuli motorvonat es kis mellekvonalak eseten kalauz es forgalmistak sem kellenek. A vezeto adhat jegyet es a terkozbiztositas helyett eleg par tabla. A nemet mellekvonalakon jopar helyen van lathatosag szerinti kozlekedes, tehat mindig annyival megy a motorvonat, hogy meg is tudjon allni, ha pl. egy vasuti atjaroban a jobbkez szabaly miatt elsobbseget kell adnia egy autonak. Igy mar versenykepes a motorvonat a busszal. Ha idoszakosan (pl. nyaron) megno a forgalom, akkor egy masik motorvonat beallitasaval lehet suriteni a jaratokat, pont mint a buszok eseten. (ket busz = dupla kapacitas, dupla suruseg)

bovorac 2009.01.01. 22:22:58

Sziasztok, a blog lelkes olvasójaként és helyi lakosként tovább fokoznám a vonal körüli anomáliákat:
1. Az ún. Interpicivel be kell menni Miskolcra az IC-csatlakozáshoz, amivel épp annyi lesz a menetidő, mintha a személyvonattal, nyéki átszállással gyorsvonattal utazunk Bp.-re.
2. A személyvonat Tiszapalkonya, Erőmű állomásra rendszeresen 0 utassal megy ki, láttam már olyat, h. a kalauz is leszállt.
3. Jobb is neki, legalább nem fagyoskodik a hidegben: előfordult már, h. nemhogy hideg volt a vonaton, hanem az ablakok is be voltak fagyva. A fűtetlenség valami helyi specialitás, 10-ből 9-szer nincs fűtés a személyvonaton (télen persze).