Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2008.12.30. 21:00 erminavet

Szekszárd is távolabb került az új menetrendben - Visszásságok vasutunk világából 30.

A közvetlen vonatok megszűntek Szekszárdról, Bajáról, az IC-khez sincs egész nap jó csatlakozás.

Nézzük most meg, mit adott az új menetrend Szekszárdnak! Kezdjük az adottságokkal. Pici megye pici székhelyéről van szó, nyilván nem lesz olyan vasúti kapcsolata a fővárossal, mint Szolnoknak, Debrecennek, Nyíregyházának vagy Miskolcnak. De mégiscsak egy fontos fővonalból kiágazó fontos mellékvonalon fekszik, eléggé egyenes út vezet Budapest felé, tehát nem is olyan reménytelen a viszonylag jó vasúti kapcsolat, mint mondjuk Zalaegerszegé.

Ráadásul kicsit továbbvonatozva (39 km) találunk egy másik kicsi, de fontos várost, Baját, így a két települést nyilván célszerű együtt kezelni.

Az adottságokat és igényeket fölmérve rögtön tudhatjuk, hogy olcsó (pótjegymentes), gyors, sűrű, kényelmes (átszállásmentes) kapcsolatot nem fogunk adni.

 

A tisztességes menetrend a fenti követelményeknek legalább némelyikét megcélozza. Van ugye a virtigli ütemes menetrendi megközelítés, ez azt mondaná, hogy a pécsi fővonalon ütemesen járó IC-khez csatlakozzunk Sárbogárdon egész nap rövid átszállással. A sűrűség a realitásokat figyelembe véve két óra lehet. (Az egyvágányú, vonattalálkozási lehetőséget ritkán tartalmazó 46-os vonalon nem lehetne megcsinálni az órás ütemet, a mostani pályaállapotoknál a két órához is ki kéne hagyni néhány gyér forgalmú megállót.)

A hagyományosabb, nem ütemes megoldás is igyekezne egy-két csatlakozást adni a fővonali IC-kre, más időpontokban meg bevinne néhány vonatot Budapestig, hogy ne kelljen átszállni. Egyszerre a kettő nemigen megy.

December közepéig egy ilyen menetrend volt életben (hiszen addig elvileg sem volt ütemes menetrend a Dunántúlon). Volt napi két pár közvetlen, pótjegymentes, de lassú vonat, és a pécsi IC-khez is lehetett párszor csatlakozni hol interpicivel, hol személyvonattal. (Bár a közvetlen vonatokat a nyomtatott menetrend nem jelölte.) És kizárólag iskolaidőben vasárnap volt egy közvetlen IC is diákvonatként, Sugovica néven. (Ez Szekszárd, Baja felé vasárnap délelőtt megy, ami nem jó megoldás, még akkor sem, ha megvan az oka, de ez a kérdés most nem témánk.)

Amikor arról volt szó, hogy mostantól a Dunántúlra is kiterjed az ütemes menetrendi rendszer, a fentebb már vázolt kétórás ütem szerepelt az elképzelések között rövid átszállással Sárbogárdon. Vagyis egész nap jó mobilitást kaptak volna a szekszárdiak, bajaiak, igaz, átszállással és pluszköltséggel.

Az elképzelések egy nagyobb rendszerbe illesztették volna a 46-os vonalat, Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd-Szekszárd-Baja-Kiskunhalas útvonalon egy ugyanolyan régióközi viszonylat jött volna létre, mint a végül megvalósult (Nagykanizsa)-Kaposvár-Dombóvár-Baja-Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza-Kecskemét irányú "délkör" vonat.

Az ilyen interregionális irány nyilván nem vetekedhetne utasszámban mondjuk egy fővárosba tartó fővonallal, de sikeres lehetne, hiszen ahol fővonalakat keresztez (Komárom, Fehérvár, Sárbogárd, Kiskunhalas) mindenhol lenne hozzá jó csatlakozás mindkét irányba!

Bár tanulságos, hogy az elképzelés lényegét nem megértő bürokraták milyen szabályokkal, érvekkel söpörték le a Komárom–Baja–Kiskunhalas-tengely megvalósítását, ez most nem tárgya az írásnak (talán majd máskor). Elég most az, hogy nem lett ilyen régióközi vonat, sőt, még a Sárbogárd-Baja vonalon sem valósult meg a rendes kétórás ütem.

Ehelyett egy olyan összevissza menetrend lépett életbe december 14-én, amelyben Budapest felé egész nap mindössze kétszer-háromszor van jó csatlakozás a pécsi IC-kre, visszafelé pedig négyszer. Aki nem ezekben az időpontokban akar utazni, az fél–másfél órát várakozhat Sárbogárdon.

Még drámaibb a változás, ha valaki IC-pótjegy nélkül kíván utazni. Az átszállás nélküli vonatok teljesen megszűntek. (Az iskolásvasárnapi Sugovica maradt.) Sőt, ha az Elvirában bejelöljük a pótjegynélküli opciót, döbbenten látjuk, hogy még egyátszállásos verziónk sem maradt, Pusztaszabolcson is át kell szállni. (Bár ez kétségtelenül nem a 46-os, szekszárdi vonal, hanem a 40-es fővonal "hibája".) Illetve munkanap hajnalban találunk egy-egy lehetőséget az egyátszállásos változatra.

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
21. Hiányos, hibás menetrendek a neten
22. Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok!
23. A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál
24. Szenteste bezzeg rendületlenül járnak az üres elővárosi vonatok
25. Nem indult a vonat, mert nem jött rá mozdonyvezető, kalauz
26. Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon
27. A komp nem megy, de a vonat megáll hozzá naponta 11-szer
28. Még zsúfoltabb gyorsok Miskolcról
29. A mellékvonal, ahol egymást tolják a vonatok

24 komment

Címkék: alföld vasút tarifa ütemes menetrend mellékvonal dél dunántúl közép dunántúl vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr78849394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

magyari 2008.12.30. 22:58:30

Na-még-egyszer. A MÁV-Start cégem Kliense - volt. Merthogy "tanítanunk" kellett (volna) a nyolc általánost (sem) végzett jegykezelőket, pénztárosokat. (Szerintem - elsőként - a MÁV-Start HR igazgatóját kell(ene) tanítani - morálra. Meg a MÁV-Start "vezér"-igazgatóit (őket nem ismerem - személyesen!). Annyi bőven elég, amennyit láttam-hallottam a Kerepesi út 3-ban. A II. emeleten. A HR "igazgatóság"-on. RÉMES!

Huffington 2008.12.30. 23:04:13

A cikk írója diszkréten nem említi, hogy az eddigi lehetőségek is Bajáról közel 4 órai utazással tették lehetővé Budapest elérését! Ha ezen még sikerül rontani, az kb. visszalépés a postakocsi korába!

CDRDJ6620 2008.12.30. 23:17:22

Sziasztok!
A MÁV Start a hazai közlekedés teljes tönkretételére törekszik, és ebben igen jó kompetenciái vannak. Az idei menetrendben sikerült megszüntetni a közvetlen Gyula-Budapest-Gyula vonatjáratokat is, ezzel elvágva azt az évente több tízezer reumatikus betegségben szenvedő főleg idős embert, aki beutalóval vagy anélkül jön Gyulára gyógyulni, vagy azokat a családokat, akik a gyerekek kedvéért még vonattal indultak volna neki a nyaralásnak Magyarország egyik legszebb és legnépszerűbb gyógyfürdő városába. Ezek után sem a családok, akik általában nagy csomagokkal vágnak neki a nyaralásnak, sem az idősebbek (és/vagy betegebbek) nem fogják a vonatot választani, ezzel pedig tovább zsúfolják, a már évek óta túlzsúfolt 44-es út forgalmát (2012-re a mai hírek szerint csak 60 km épül meg a gyorsforgalmiból) és tovább szennyezik a Körösök gyönyörű vidékét, illetve mégjobban kitaszítják a hátrányos helyzetű Dél-Kelet Magyarországot a fejlődés vérkeringéséből... Emlékszem Sopronból Gyulára 2 IC átszállással haza tudtam menni egyetemista koromban (Lővér IC - Alföld IC) 15 perces átszállással, mindössze 5 és fél óra alatt....
Hová lettek a Fiume-Szeged-Gyula-Nagyvárad vasútvonal újjáélesztéséről szóló álmok????
Üdvözlettel

Sáfi

Sil 2008.12.30. 23:20:10

Én bajai vagyok, és különösen a 19:10-kor a Déliből visszafelé induló, közvetlen vonat megszüntetése fáj. Ezzel szoktam hazajönni, ha Pesten van programom, többnyire szombati napokon. Most maradt (csak vasárnaponként!) a busz, indulhatok 5 előtt (még talán a 17:45-ös IC a legnormálisabb választás), vagy alhatok ott. :((( Pedig nem volt ez egy kihasználatlan vonat, igaz, Szekszárdig vagy Bajáig általában már elég kevesen utaztak, és sokszor késett/nem volt világítás/nem volt fűtés, de legalább a lehetőség megvolt. :(
És nem maradt közvetlen vonat, ahogy írtátok, van napi pár IC/IP (sárbogárdi átszállással), a többi meg Kiskunfélegyháza(!) felé megy, minimum 1 átszállással. És 188 km helyett 210-253 km, ami azért pénzben sem mindegy. :/ Komolyan, megláttam az új menetrendet, és elkeseredtem. Gondolom, nem vagyok ezzel egyedül. :(

Seth_ 2008.12.30. 23:47:18

Üdv!
Szintén bajai. Majdnem sírógörcsöt kaptam az új menetrendtől. Kb. 11 éve vonatozom heti rendszerességgel a Baja-Budapest vonalon. Az 1997-es kezdeti 3,5 órás menetidőből 4 óra lett, majd 4 :15, végül a cikkben leírt. Kiegészíteném azal, hogy a vonatok eddig mindig a Délibe érkeztek, onnan is indultak, most a normálisabb járatok Kőbánya-Kispest (!), illetve Keleti, Nyugati pályaudvarból és -ba közlekednek. Szintén nagyon fáj a 19:10-es Déli-Baja vonat megszüntetése. Értelmesen az IC kivételével már nem is lehet eljutni Bajára. Marad a (kényelmetlen) busz, pénteken van egy tök jó gyorsjárat, ha sikerül feljutni rá. 17:15-kor indul... Baja-Budapest, vasárnap: még fájóbb a 18:09-es (korábban 18:12-es, 18:30-as, minden volt már) ""sebes" vonat tönkretétele. Sárbogárd helyett Kiskunhalas felé, átszállással. Pedig 11 éven át ezzel utaztam, tele volt, még a ha a fűtés és a világítás egyre gyatrább is volt. Sikerült ezt is tönkretenni. Maradt a délutáni interpici, ami jó, csak korán indul. Kösz MÁV, kösz mindent, igazán, asszem marad az, hogy ezentúl összefogunk és autóval utazunk oda és vissza is. De hogy ez miért és kinek jó? Évek óta leépül a MÁV, de sose hittem volna, hogy eddig süllyedhet... Ennyire rosszul már csak direkt lehet elkúrni. Felelősök?

bomi 2008.12.31. 00:16:54

Imre, írod:
> ... Pusztaszabolcson is át kell szállni. (Bár ez kétségtelenül nem a 46-os, szekszárdi vonal, hanem a 40-es fővonal "hibája".)
Ne menjünk el emellett (40-es fővonali közlekedés szétverése) szó nélkül! Ez tényleg nagy hiba, nem idézőjeles.
December közepéig az IC-k által nem érintett nagyobb forgalmú állomásoknak (köztük jónéhány város!) volt átlag 6 gyorsvonatpár közvetlen összeköttetése a fővárossal (sőt, még a kisebb forgalmú megállóknak is volt 2 személyvonatpár). Mára ebből pontosan 0 maradt! A pécsi személyek Pusztaszabolcsig közlekedő utasforgalmának nagy része biztosan a fővárosba szeretne jutni; felfoghatatlan számomra, hogy miért kell menetrend szerint 3-4 perces átszállással másik vonaton továbbközlekedni (az "ütemes menetrend" miatt ráadásul Pusztaszabolcson nem is várja be a budapesti személy a késésre hajlamos pécsit, hosszas várakozásra kényszerítve az utasokat), és miért nem lehet ezeket a pécsi személyeket beengedni a Délibe. És vissza u.így. Nem elég, hogy elvették a gyorsokat, még a kényelmes és kiszámítható közvetlen fővárosba jutás lehetőségétől is megfosztották a 40-es fővonal mentén IC-mentes állomások környékén lakó tízezreket...

Gabesz84 2008.12.31. 00:27:04

hehe, kurvajo, na nem mintha eddig surun jartam volna vonattal... de akkoris. Nem tudom kinek jo hogy a vonat kozlekedest ugy elbasszak hogy nem lehet feljutni szekszardrol budapestre sinen csak 3,5 ora alatt, ennek kovetkezteben mindenki busszal megy, aminek kovetkezteben vannak mar olyan idopontok, mikor 3 busz indul egyszerre a szekszardi palyaudvarrol pestre, es mind tomve van. Hat kossz szepen.
Ezek utan ki lesz az a marha aki meg vonattal kozlekedik, mikor ugyanaz az ut busszal tobb mint egy oraval kevesebb...
Ehh, MAV-ot meg kene szuntetni behinteni soval es valami normalis vasuti tarsasagot alapitani helyette.

átlátó 2008.12.31. 01:04:31

Humánusan szöges raklapdeszkával kiverni a fogukat. Írhatnék szebbeket is, de minek. Nem érdemlik.

KiNG 2008.12.31. 01:19:29

Az a nagy bajom az új menetrenddel, hogy az ütemességet kizárólagosan értették, és ha ez nem működhet bizonyos okoknál fogva, akkor inkább ne legyen sehogy, legyen nehézkes, hogy szokjanak át az utasok inkább a buszra, gondolják...

De pl. a Sugovica IC Szekszárd-Bp között miért áll meg ezeken a helyeken? Település-lakosság:
Nagydorog (2854 fő)
Vajta (963 fő)
Cece (2806 fő)

Főleg úgy, hogy ezek az állomások csatlakozás szempontjából sem jelentősek. Hiszen az ilyen településekre személy is elég lenne, ami meg is van a többi vonat közlekedésével.

A menetidő 2:09, de így akár kereken két óra is lehetett volna :)

A személyeket tényleg nem sikerült sem egymáshoz, sem a pécsi IC-khez hangolni rendesen. Szekszárdra egyébként mostanában rájár a rúd, ahogy hallottam.

bazsimazsi 2008.12.31. 01:43:38

Meg régóta jár a rúd rá :), nem létezik, hogy 150 km 3 óra alatt nem megy, de nem megy. Bajaiak sorstársak, 4 4 és fél óra? elképesztő. Bringával hamarabb leérnénk, s amikor Sárbogárdon 30 percig tart a mozdonycsere, akkor ki mit gondol? Párszor kirohantam sörért a benzinkútra, de asszem nem ez az ejropéjer megoldás :) jelentsen ez bármit is

bazsimazsi 2008.12.31. 01:47:55

Hja, és tudja valaki, miért tartott 25 évig a Sárbogárd - Szekszárd vonal felújítása? És miért van - ezen a felújított vonalon - 60 km/H korlátozás?

bazsimazsi 2008.12.31. 01:59:02

komolyan, el fogok menni a szekszárdi levéltárba, kikérem a menetrendet 1910ből, és hasonlítani fogom a maihoz, fenyegetőzök :) de ez lesz

Idris 2008.12.31. 02:33:52

Egy kis érdekesség,ha már többen is megemlítették Sárbogárdot.Még az anciem rezsimben egyszer megállt egy vonat a sárbogárdi pályaudvaron és kilépett belőle Jurij Gagarin,majd üdvözölte az őt éltető sárbogárdi polgárokat,jobban mondva akkor még elvtársakat.Ezt egy márványtáblán is megörökítették anno,de jött a módszerváltás oszt leszedték a táblát.
Más:Sárbogárdról megszüntették a közvetlen gyors és személyvonatokat Bp. felé.Csak IC-vel lehet eljutni közvetlenül Budapestre vagy átszállás Pusztaszabolcson.Ezt említetek is itt a cikkben,ez is megérne egy misét.Üdv!

P3000 2008.12.31. 02:40:46

Szintén Baja-Budapest ingaázó már lassan négy éve. Nekem a kedvencem a 18 óra után induló vonat volt, azt leszámítva persze hogy több mint négyórás volt az út, de valahogy azért elfoglaltam magam, sőt kifejezetten szerettem hogy nyugodtan olvashatok/tanulhatok/zenét hallgathatok stb. A benzinkútra kirohanás nálam is bevett szokás volt Sárbogárdon:)
Végülis az új menetrend annyira nem lenne szar, ha nem erőltették volna a szekszádi útvonal helyett a kiskunhalasit. De amikor megláttam hogy Kőbánya-Kispest a végállomás akkor azért felsírtam.
Azt hiszem hogy lassan már kaphatok a Mávtól egy kiváló utas érdemrendet, mert én kitartok, pedig nagyon dolgoznak rajta hogy ellehetetlenítsék az utazásomat.

EZT IS NÉZD MEG KISPOFÁM......... (törölt) · http://tudtad.blog.hu 2008.12.31. 07:05:49

kedves blogger, írhatnál valami pozitívumot is, mert egyre inkább az az érzés fog el, hogy jobban járnánk ha nem is lenne nálunk vasút :(

Krtek 2008.12.31. 08:48:15

Az M6-os elkészültéig már igazán nincs sok hátra, az majd szépen megoldja a "problémát".

rikkancs101 2008.12.31. 09:04:19

Három megjegyzésem lenne:

1. Úgy látom, hogy megszünt a Szekszárdól reggel 6.43-kor induló Interpici, amivel egy átszállással 1/4 10-re a Déliben lehetett lenni. Az Interpici hétfőnként Szekszárdon gyakorlatilag mindig megtelt.

2. A 12.45-kor a Déliből induló személyvonattal egy átszállással eddig fél négyre Szekszárdon lehetett lenni. Most 1 órával tovább fog tartani az út. A vonat péntekenként telis-teli volt egyetemistákkal.

3. Hívtak középvezetőnek a MÁV-hoz. Kérdem, mennyi a fizetés? Hát az nem sok, de igen jelentős a "mellékes". Értsd: zsebbe a kenőpénz (mondta az ismerősöm, aki ott dolgozott vezetőként).

Mpett 2008.12.31. 09:58:25

Bajáról még mindig a legegyszerűbb Kiskunhalas felé menni, igaz, hogy 3 óra 40 perc jut a 210 km-re és Kőbánya-Kispest a végállomás. Minden vonat a Kelebiai vonalról Kökire megy és onnan indul. Hogy szidtuk annak idején Józsefvárost, én speciel néha visszasírom. Az már csak hab a tortán, hogy a Kiskunhalasiak egy része is Kiskunfélegyházán át a Szegedi vonalon megy Pestre. Bár ez 39 km-rel hosszabb, időben ugyanannyi és ez legalább bevisz a Nyugatihoz. A Kelebiai vonal évek óta le van ejtve, ezért nem fér be a Keletibe. Mivel óriási teherforgalom zakatol rajta, ami ugye pénzt hoz, szemben a személyszállítással, egy Kiskunhalas Budapest 134 km-es és 2 óra 26 perces út során 2-3-4 szer is félreraknak, hogy az egyvágányú pályán elhúzhasson a tehervonat. Éljen a MÁV - kenyéren és vízen! :)

Roy 2008.12.31. 10:45:33

Ez már nem most kezdték el. A déli pályaudvarról csak naponta egy vonat megy közvetlen Baja falé. Ez már két éve így van. A Baja felé tartó vonatokra Sárbogárdnál át kell szállni. Bajárol szintén naponta csak egy közvetlen vonat van Budapestre. A nagyon régi időkben ezt úgy oldották meg, hogy a Budapestről induló vonatokat két részből állították össze. Fele Pécs irányába, fele Baja felé. Sárbogárdnál vették ketté a szerelvényeket. Visszafelé ugyanitt kapcsolták össze.
Ezen az új "ütemes menetrend" Még tud rontani? Ekkor már nem is fog semmilyen vonat közlekedni ezen a vonalon.

Akcept 2008.12.31. 10:50:45

Egy kicsit off:
Nem értem a vasutassztrájkokat: Ha a szárnyvonalak (és munkahelyek) megszűnése ellen sztrájkolnának, azt érteném, de ez szerintem épp erősíti ezt a folyamatot. Hány olyan munkahely van, ahol szó sem lehet sztrájkról, mert repülnének az emberek! Ha pedig a MÁV vagyon eladásából kérnek, akkor talán kérhetnék én is, mert az korábban állami vagyon volt. A sztrájk tuti nem egy jegykezelő vagy vidéki állomásfőnök kezdeményezésére indult, de ha tévednék akkor bocs.

És hogy ne legyek off:
Néha én is utazom a Baja-Budapest vonalon, olykor tényleg üres a vége felé, de van mikor iskolás csoportokkal van tele, vagy „csak úgy” sokan vannak. És reményeim szerint a gyerekeim előbb utóbb fővárosi tanulók lesznek. Tehát nagyon nagyon sajnálom...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.31. 10:57:52

@Roy:

Ugye azt mindenki tudja, hogy a 46-os vonalon nem lett ütemes menetrend, márcsak ezért se lehet annak a hibája, hogy ilyen rossz az eljutás.

ti

CsabyKe 2008.12.31. 11:31:56

Bajáról ott a Kiskunhalasi átszállás - 150es vonal...

maglew 2008.12.31. 14:02:55



Írtam annó egy tanulmányt, miszerint Győr - Zírc - Veszprém - Szfvár - Sárbogárd - Szekszárd ( - Baja) útvonalat ütemesítenék, összekötnék a nagyobb megyeszékhelyeket és Sárbogárdon csatlakozás lenne Dombóvár / Pécs felé, sokkal versenyképessé lehetne tenni ezeket a kisforgalmú szárnyvonalakat. Csak sajna senki nem néz utána, nem foglalkoznak vele. Véleményem szerint ez hatékonyabb lenne, mint a Komáromi tengely!!!

Dinkainka 2009.01.03. 08:50:34

Ha valakit érdekel, hol tart ma a magyar vasút, nézze meg a következő útvonalat.Galambos- Városi Park
Az egész 13 kilométer(Szerencsétlen szám)
Ezt a 13 kilométert, némi várakozással fél óra alatt teszi meg a vonat.
De ha valaki véletlenül vissza is szeretne utazni akkor már bő másfél órájába kerül.:-)))(1 óra 32 perc)
Ezt egy gyalogos ember is megtenné némi izzadság árán(8 és fél kilométer/órás sebesség).
Nem kellene felszedni a síneket és valami hasznosabbra használni a területet?