Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2008.12.31. 15:00 erminavet

Márkus Imre a mozdonyos főnök

A Kötött pálya információi szerint holnaptól Márkus Imre a MÁV Trakció ZRt. vezérigazgatója. Az MSZP-ben is politizáló Márkus Zsákay László Györgyöt váltja a MÁV-ból egy éve kivált, a mozdonyokat üzemeltető (tehát a személyszállító és árufuvarozó vasutakat kiszolgáló) cég élén.

Az 1954-ben született Márkus igazi munkáskáder. A 70-es években lakatos, majd dízelmotor-szerelő a szombathelyi járműjavítóban. 1980-ban kiemelték munkaügyi ügyintézőnek, a 90-es években a jogi egyetemet is elvégzi, munkaügyi területen dolgozik.

1994-től a Vasutasok Szakszervezete Elnöke. Az új évezredben a szakminisztériumnál főtanácsadó, a MÁV felügyelőbizottságának elnöke. Később a MÁV Északi járműjavítót vezeti, majd a MÁV Gépészet ZRt. (a karbantartással és járműjavítással foglalkozó leányvállalat) műszaki vezérigazgató-helyettese. Az MSZP baloldali tömörülés platformjának alelnöke.

21 komment

Címkék: politika karrier vasút


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr59850465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

kacsa! 2008.12.31. 16:44:08

@Bátortenyerén, - EZT IS NÉZD MEG ÖCSISAJT!!!:: Pont ez jutott az én eszembe is. MSZP-s irányítás alatt megyünk a süllyesztőbe.

Rocko- 2008.12.31. 17:03:03

jövőre lesz hófrász? :)

CDRDJ6620 2008.12.31. 17:34:03

Rendelettel kellene az összes munkáskádert a politikától és a vezető beosztástól eltiltani.

Steppenwolf 2008.12.31. 17:35:14

Szép életpálya..... De miért is nem lepődök meg már ezen...

Rollende Landstrasse 2008.12.31. 18:36:40

Inkább munkáskáder legyen, aki végigjárta a vasúti rangok szamárlétráját, mint egy olyan politikus, akit felülről ejtőernyőznek be az igazgatói székbe. Bár a hír arról szól, hogy ezt a mozdonyszerelőt "kiemelték".

pharmacyli 2009.01.01. 08:31:06

@kacsa!: Az egész országot elveszejtették az ilyen és hasonszőrű elvtársaik. Egyik távoli rokonom a BKV-hoz került. 8 általános, KISZ vezető, kiemelés, majd vezető tisztség az egyik járműféleség üzemágában. Kérdezem: miért szüntették meg ezt és ezt a vonalat? Miért mostohagyerek ez az üzemág a BKV-nál? Kiderült, utálja, sohasem utazik azzal a közlekedési eszköz féleséggel.... És ő az elhivatott vezető. Antal elvtárs is inkább 20 milkós autót bérelt, semmint villamosozzon vagy trolizzon.... Így hamarabb kap hitelt, hamarabb vágja haza az országot.... Már azon sem csodálkoznék, ha Gaskó pedig vasútügyi miniszter lenne, az új évezred Baross Gábora... By the way, a sztrájkkal nem arról terelték el a figyelmet, hogy mennyire megritkították a vonatközlekedést? Szerintem Gaskónak is jár legalább egy miniszteri bársonyszék....

Qqriqq 2009.01.01. 09:58:27

Irány a miniszteri poszt...
Csak az a kérdés, hogy 2010-ben
MSZP vagy FIDESZ, mert ebben az
esetben... úgye... Gaskó...
Márkus és Gaskó nem a legjobb
barátok, sosem voltak azok...

lockführer 2009.01.01. 21:29:42

A mozdonyvezetők szakszervezete már megint szépen csendben megegyezett! Kíváncsi vagyok, hogy ezért mit áldoztak fel!

veny 2009.01.01. 21:49:56

Nem szeretem az ilyen forrás nélküli híreket, valahogy túkl sok van belőlük, és a felük se igaz, hogy finom legyek.

Amúgy a két nevezett férfiú a klasszikus populárdilemma két véglete: az egyik az univerzálmanager, akinek mindegy hogy bánya vagy űrállomás, elvezet bármit, a másiknak meg már oviban is mozdony volt a jele...

Keresztkérdés: a Trakció most jól vagy rosszul van vezetve? Nekem erről egyszerűen nincs véleményem, merthogy infóm se semmi, annyira háttérben vannak.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.02. 08:26:16

@veny:

Oh, de jó, megint itt van a kedvenc, jóindulató kommentelőm!

Nem szereted a az ilyen híreket?

És a mákos tésztát szereted?

Miért gondolod, hogy ide kell írnod, hogy mit szeretsz?

Én például a szánalmas, agyatlanul mindenbe belekötő, magamutogató, fontoskodó, üresfejű kommentelőket nem szeretem. És akkor mi van? Számít ez? Mégis kommentelnek a Művelt alkesztől a Kötött pályáig.

Hogy érted azt, hogy az "ilyen híreknek" a fele sem igaz?

Általában, a világban? A Népszabadságban? Vagy az én blogomon?

Mert ha az utóbbit állítaná valaki, akkor ordas nagy hazugságot mondana.

Könnyű ellenőrizni. Vagy egy olyan címke itt, hogy karrier.

Kattints rá! A feljövő posztok között nézd meg, amelyik arról szól, hogy valaki új beosztásba ment, megy, vagy távozik. Azóta már mindről kiderült, hogy igaz, könnyű utánanézni.

Segítek. Fölsorolom, csak azokat, amiket (tudomásom szerint) én írtam meg először a sajtóban, nincs sok. (Még egyszer, mindegyik igaznak bizonyult, nézd meg a cégek honlapjait.)

- Aba Botond RKI-főnök
- Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára távozik
- Kirúgják Antal Dánielt, az MVH elnökét, megszűntetik az MVH-t
- Kirúgják Somodi László BKV-vezérhelyettest
- Távozik Regőczi Miklós BKV-vezérhelyettes
- Egy cseh magánvasútnál dolgozik Devecz Miklós

Ezek után megsértődsz, ha megkérdem, hogy miért csinálod ezt?

ti

Rollende Landstrasse 2009.01.03. 11:00:09

@lockführer: Kik áldozatk fel mit? A Trakció? Vagy a MOSZ? A megállapodás egyébként nyilvános, ha mozdonyvezető vagy (a nicked alapján), akkor elolvashatod.

A "szépen csendben" jelző sem igaz, mert minden reprezentatív szakszervezet ott volt, mindenki aláírta, kivéve Gaskó. ja, hogy szépen csendben, kultúráltan? Sztrájk és indulatok nélkül? A realitások figyelembe vételével? Mert így is lehet.

lockführer 2009.01.03. 12:53:24

@Rollende Landstrasse: Bizony, bizony így is lehet! Mellesleg kíváncsi vagyok, hogy a MOSZ-ban tevékenykedő elvtársak akkor is ilyen csendben maradtak volna, ha ebben a helyzetben a polgári kormány kormányozna. A 25 éves mozdonyvezetői pályafutásom alatt volt alkalmam megismerni a munkásságukat!

Rollende Landstrasse 2009.01.04. 12:38:28

@lockführer: Felesleges azt találgatni, hogy mi lenne, ha...

Gaskó egyértelműen csak ürügyet keres a sztrájkra. Az okai távol állnak a szakmaiságtól, sőt a vasúttól is. Az elmúlt háromnegyed évben már szrájkoltunk az egészségügyért, ferihegyi szolidaritásért, mellesleg meg a pénzért. De ezt most hagyjuk. Sok helyen kilógott már a lóláb. nagyon jól tette a MOSZ, hogy távol tartotta magát tőle, függetlenül a politikai szimpátiától.

Egyébként is erkölcstelen volt a sztrájk végrehajtása. Ha megálapodtak volna az elégséges szolgáltatásról, akkor legalább kiszámítható lett volna a napi egy vagy két vonatpár közlekedése. Ehelyett: mentem a RoLával az Alföldön, a pusztában egy peronon állt három gyerek, és didergett a hidegben. Valószínűleg már fél órája kint voltak, és tudtam, hogy legközelebb csak három óra múlva lesz remény arra, hogy vonatuk legyen. A szívem szakadt meg értük, legszívesebben megálltam volna, hogy felvegyem őket.

lockführer 2009.01.04. 19:01:17

@Rollende Landstrasse: Nos kezdjük az elejéről! 2002-ben a Mozdonyvezetők lapjában több cikk is a kormányváltásra szólította fel a tagságot. Megyó hamarosan együtt sétált Borsikkal és kánaánt ígérgettek. Mára mindenki a saját bőrén érzi a balliberális gondoskodást. A vasút szétzilálása, a MOSZ hallgat! Vonalbezárások, a MOSZ hallgat! A tőrzsgárda jutalmat , a három nap mv. szabadságot feláldozzák. Bevezetik a kéthavi vezénylést, még egy szülőértekezletre sem tudok tervezni.Lelkesn támogatják a szimulátor bevezetését, hurrá! És most megkérdezem tisztelt Rollende, hogy hogy jön ide Gaskó? Látom sokat olvassa a mozdonyvezetők lapját, mert nincs olyan száma amiben ne szapulnák! Ő legalább felvállalt olyan társadalmi kezdeményezést, amiben a MOSZ mélyen hallgatott, lásd kórház privatizáció.

Rollende Landstrasse 2009.01.05. 16:29:39

@lockführer: A végén kezdem: Úgy jön ide Gaskó, hogy az ő sztrájkjáról beszéltünk. Ezzel indult a vitánk. csak te hoztad fel a 2002-es MOSZ-politikát, ami szintén nem tetszett nekem.

Sokat olvasom a Mozdonyvezetők Lapját? Igen. Mert mozdonyvezető vagyok.

A vonalbezárásoknál nem hallgatott a MOSZ. Sőt, két órás figyelmeztető sztrrájkot is hirdetett, ami után mégsem szüneteltették a forgalmat néhány halálra ítélt vonalon. Jelenleg egy hónapos vezénylés van, tehát tervezheted a szülői értekezletet.

A törzsgárda-tagság és a mozdonyvezetői szabadság feláldozásával az inflációt meghaladó béremelést sikerült elérni. Igen, ezt feláldozták. Helyette kaptunk mást. Ez a béralku. Benne van a nevében: ALKU!

Az egészségügyért ne a vasutasok sztrájkoljanak. Ez csak ürügy Gaskónak a feltűnősködésre.

lockführer 2009.01.05. 17:04:30

@Rollende Landstrasse: Örülök, hogy Ön szerint minden rendben van! Imádom amikor egy szocival vitatkozhatok.

Rollende Landstrasse 2009.01.05. 17:08:33

@lockführer: Én viszont nem szeretem az értelmetlen vitákat. Mert a mostani sztrájk jogosságtól eltértünk oda, hogy szoci vagyok. És ezt csak azért kaptam, mert mint mozdonyvezető, viszonylag elégedett vagyok a Mozdonyvezetők Szakszervezete munkájával. Befejeztem.

lockführer 2009.01.05. 17:37:09

@Rollende Landstrasse: Ezt bírom a szocikban, ha valami nem tetszik nekik akkor megsértődnek! Itt az ország nyugati határán nagyon jól megismertük már ezt a taktikát.

jazzcool 2009.01.07. 11:58:13

ha ejtőernyős valaki, az a gond, ha belülről jön, a szamárlétra aljáról, akkor meg az a gond. amúgy szerintem ahogy nincs baloldali mozdony, úgy jobboldali sincs.