Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.01. 10:00 erminavet

Az állomás, ahol egész nyáron nem lehet fölszállni - Visszásságok vasutunk világából 32.

Mátéházapusztán napi három vonat áll meg, de csak tanítási időben.

Áll az utas lihegve a hőségben 2009. június 15-én 15:10-kor a bajai állomáson, néz jobbra az elment vonat után. – Ez volt a félegyházi személy? – kérdi a mellette álló vasutast. Az csak bólint. – És mikor megy legközelebb vonat Mátéházapusztára? – Szeptemberben – feleli a vasutas.

Ne tessék nevetni, ez nem vicc, ez a 2009-es menetrend. Mátéházapuszta (MHP) a 154-es, Bátaszék-Baja-Kiskunhalas vasútvonal állomása. A két hete érvényes menetrendben összesen három vonat (nem három pár!) áll meg itt.

Van korán reggel egy Bajára, reggel Kiskunhalasra és délután egy Halasra, Kiskunfélegyházára. De mindegyik kizárólag tanítási napokon jár! Vagyis hétvégén, nyáron egyáltalán nem áll meg itt vonat, ahogy most se január 4-ig.

Ugyanazt kérdezném, amit Ceglédi szállásoknál, hogy ez szolgáltatás? Nem lehetne eldönteni, hogy szükség van-e egy megállóra? Ha nincs, szüntessék meg, ha van, akkor talán legyen legalább minimálisan kiszolgálva az év minden hónapjában.

De nem kérdem ezt, mert újév van, a fogadalmak napja. Inkább elhiszem, hogy így jó a menetrend, ahogy van. A három vonat oka bizonyára a következő: korán reggel be lehet menni Bajára, majd akinek az állomáson van gyorsan lerendezhető dolga, az 6:40-től 7:09-ig elintézi, és már megy is vissza. Ha nem fér bele az időbe, akkor megy a délutánival 15:09-kor. (Aziskoláját, csak nem 8 órás ütemes menetrenddel van kiszolgálva MHP erről az oldalról?!)

És nyilván azért csak iskolai napokon, mert iskolások járnak Bajára. Már csak azt nem értem, hogy miért a 6:32-kor induló, és a városba 6:40-re érő vonattal kell utazniuk a gyerekeknek. Olyan nagy város Baja, hogy bő egy óra alatt lehet odaérni az iskolába?

Visszásságok vasutunk világából - sorozatunk korábbi részei:
1. Tönkretették a magyar vasutat
2. Kétszer annyi utas lett, ritkították a vonatokat
3. Ajkáról ki se fogy az úúúútas
4. Kisiskolás megoldás
5. A menetrend intelligens, de aki eldönti, hogy mi kerül bele
6. Hogyan vizeljünk a vonaton?
7. Bezárt a cálli resti
8. Az ütemes menetrend a parlamentben
9. Puch államtitkár szerint vonat helyett utazzunk busszal
10. Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most!
11. A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
12. Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV
13. Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról
14. Az SZDSZ-nek sem tetszik az új menetrend
15. A károkozók okoznak, a hárítók nem hárítanak
16. Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat
17. Van, nincs, vagy volt az új menetrend?
18. Elvira nem tudja, hogy mégis megállnak a debreceni IC-k Püspökladányban
19. Miért titkos a közvetlen Miskolc–Pécs-IC?
20. Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat?
21. Hiányos, hibás menetrendek a neten
22. Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok!
23. A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál
24. Szenteste bezzeg rendületlenül járnak az üres elővárosi vonatok
25. Nem indult a vonat, mert nem jött rá mozdonyvezető, kalauz
26. Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon
27. A komp nem megy, de a vonat megáll hozzá naponta 11-szer
28. Még zsúfoltabb gyorsok Miskolcról
29. A mellékvonal, ahol egymást tolják a vonatok
30. Szekszárd is távolabb került az új menetrendben
31. A váróterem az utasforgalom elől lezárva

10 komment

Címkék: r alföld vasút ütemes menetrend vvv vvv fölösleges


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr27851251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.01.01. 12:07:17

Welcome to Magyarisztan!

Az egeszet felszantani, soval beszorni es az egeszet magankezbe adni.

Kivancsi lennek mikor merne valaki sztrajkolni.

XiX 2009.01.01. 12:59:30

A magánkézbe adást meg kell előznie egy nagyon pontos, kiművelt eljárásnak, aminek folyamán a vonatra várakozók vérnyomása jelentősen emelkedik és a MÁV értéke csökken.

TWollah meg nem érti a sztrájk lényegét, ezért nekik kellene sót nyalogatnia.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.01.01. 18:49:11

Ha ennek a posztnak az lesz az eredménye, hogy Mátéházapusztán nem áll meg több vonat, akkor jó. Ha viszont ezentúl minden vonat megáll, akkor baj van. Valóban el kell dönteni, hol állnak meg vonatok. Mátéházapusztán nincs olyan koncentrált település, ahol meg kellene állni. Bajai szőlők is megszűnt már. Érdemes lenne Dunafürdőt és Erdőszél megállót is jobban megnézni, kell-e oda igazából vasúti kiszolgálás.

efi 2009.01.01. 21:25:12

Ugyanmár. Még így is 3-mal több vonat áll meg, mint náhány más mh-en az országban. Lásd pl 130-as vagy 108-as mező, vannak olyan mh-ek ahol egész évben 0 (nulla) db vonat áll meg! De minek vannak akkor feltüntetve?!

folyamikomp 2009.01.01. 21:47:33

Engem ez az egész teljes mértékben emlékeztet Kismicske esetére. Régebbi menetrendek még jelzi, hogy Téglás és Újfehértó között van egy megálló, Kismicske. Egy vonat sem állt meg, de minden alkalommal bemondták Nyíregyházán, hogy Nyíregyháza és Debrecen között csak Kismicske állomáson nem áll meg. Aztán egyszer csak kikerült a menetrendből. Amikor utaztunk a vonaton, rendszeresen próbáltam találgatni, hogy vajon hol lehetett, nagyjábóli tippem van rá. De megállónak nyoma sem volt már régen. Talán valamikor a 80-as években szűnhetett meg, mint megállóhely. Viszont a Mikeházapuszta megállóhely eléggé nagyméretű, ami arra enged következtetni, hogy hajdanában nagyobb forgalommal büszkélkedhetett az állomás. Sajnálnám az épületet.

bravo 2009.01.02. 21:50:42

lehetne olyan megallova kinevezni, ahol csak akkor all meg a vonat, ha van fel- es/vagy leszallo. nem lenne pelda nelkuli a vasutak vilagaban. sot!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.03. 05:44:11

Lenne egy kérdésem: Ha valahol egy vonatnak 2 percet kell állnia mindenképpen forgalmi okokból, mi rá a jó megoldás:

Álljon a nyílt pályán.
Álljon egy állomáson ahol amúgy is megállna?
Álljon meg mégegy helyen?

-------

Mi lehet a célja egy olyan vonatnak ami csak tanítási napokon jár / áll meg valahol?

Csak az, hogy iskolába vigye a diákokat? Nem biztos, ha akad olyan vonat amit csak az ekkori megnövekedett forgalom idején éri meg üzemeltetni, az is megoldás. Sőt az is, ha majd visszafelé hozna diákokat, csak valahogy el kell jusson az induló állomásra (lehetőleg nem üresen). De akad egy cifrább is: Ha egy másik, szintén csak tanítási napokon közlekedő vonathoz hordja az utasokat. Megállni akkor is, ha egy az utóbbi jellegű vonat miatt kell valahol várnia pluszban 2 percet.

A fenti kérdések szerintem befolyásolják, hogy egy arra amúgy más szempontból érdemtlen megállóban mikor áll meg a vonat.

"Ha valami szerelvénymenet helyett személyvonatként közlekedik, akkor álljon meg mindenhol ahol jut rá idő, ha van értelme amúgy megállni az állomáson, ha nincs" sem egy utasok elleni merénylet jelszava.

Nem mondom, hogy adott esetben ez lenne a valószínű megoldás, de egy kultúrált menetrendbe is kerülhetnek furcsaságok sok esetben...

efi 2009.01.03. 12:22:26

@bravo:
Lehetne, Ausztriában is van. Csak nálunk nem tudom mivel jelezné egy BH kocsiban vagy egy BZ-ben a leszállási szándékot az utas.

mildi 2009.01.03. 15:02:43

izé, mátéházán van szolgálat , valahogy be kellene menni a dolgozónak... ráadásul van fent két szolgálati lakás, amikben laknak, az egyikben 3gyerek is van...
a 154 egyébként is halál! már van vagy egy tucat lerobbant gép (csörgők, daciák vegyesen), és még be se indult a forgalom, majd 5-én ugrik a majom a vízbe....100 km/h-ás vonatok, amit a 25év körüli csörgők egyszerűen nem bírnak.
ja, meg mélykút, ahová betettek 5 keresztet, de se pénztáros, se belsős bakter, ellenben van helyszíni állítású váltó meg a vonalon jánoshalma után ott van a legtöbb utas...szép lesz! :(
ez a menetrend úgy sz@r, ahogy van. nem tudunk rendesen dolgozni járni, csak iskolaidőben.
"A 2008/09-es tanév hivatalos iskolai menetrendje +bonus elővárosi forgalom!" ezt kéne a címlapjára írni :(
süti beállítások módosítása