Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.11. 17:00 erminavet

A BKV sűrít, a MÁV Start későbbi intézkedéseket ígér

Napközben sűríti járatait a BKV, hogy a szmogriadó miatt korlátozott autóforgalom nyomán (páros napokon, például hétfőn a páros, páratlan napokon a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek) megnövekvő igényeket kielégíthesse.

A reggeli csúcsban több járművet, főleg több buszt nemigen tudnak indítani, mert - ahogy a VEKE rámutatott sűrítést javasló közleményében - nincs elegendő hadra fogható járműve a cégnek.

Csúcsidőn kívül a felszíni közlekedési eszközök összességében 10 százalékkal nagyobb teljesítményt adnak majd, a metróvonalakon 20 százalékkal, a HÉV-vonalakon pedig 50 százalékkal lesz nagyobb a kapacitás, derül ki a cég közleményéből.

Az aktuális utazási lehetőségekről a BKV ügyfélszolgálatán, honlapján, továbbá a forgalmasabb csomópontokon szolgálatot teljesítő BKV-s szakemberektől és ellenőröktől, valamint a járművezetőktől lehet tájékoztatást kérni, ígéri a BKV.

A BKV bérlettel nem rendelkező utasainak azt javasolja, hogy napijegyet vásároljanak. Ez a sokat utazóknak valóban megéri, tavaly óta olcsóbb lett valamivel, 1500 forintba kerül, és 24 órán át a teljes fővárosi hálózaton korlátlan utazást tesz lehetővé. Új rendelkezés az is, hogy a metróvonalak és a kisföldalatti közötti átszálláskor nem kell új jegyet érvényesíteni.

Bár a vasút is fontos szerepet tölt be a főváros elővárosainak közlekedésében, és az új évben már az összes budapesti bérlet használható a város határain belül vonaton is, a MÁV Start egyelőre nem intézkedett többletvonatok vagy többletkocsik hétfői csatasorba állításáról. Annak ellenére sem, hogy a tavalyi menetrendhez képest egyes vonalakon az elővárosi bejárók számára is alaposan rontottak az összeköttetésen.

Gaál Péter, a MÁV Start helyettes szóvivője mindössze annyit ígért az MTI-nek, hogy a hétfő reggeli tapasztalatok alapján, ha szükséges, megteszik a megfelelő lépéseket az utasok szállítása érdekében. Ez tehát azt jelenti, hogy legkorábban kedden lehet többletkapacitásokra számítani.

70 komment · 1 trackback

Címkék: időjárás r havaria vasút városi közlekedés peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr32871223

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: EnerlaNET Forums 2009.01.11. 21:41:07

Szomgriadó és olajfüstApr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

záporjózsi 2009.01.11. 18:13:59

"Ez a sokat utazóknak valóban megéri, tavaly óta olcsóbb lett valamivel, 1500 forintba kerül, és 24 órán át a teljes fővárosi hálózaton korlátlan utazást tesz lehetővé."
Ezt szerintem hangsúlyozd jobban ki: tehát 24 órás (az érvényesség kezdetét óra/perc pontossággal kell megadni), nem napi, sőt, van 72 órás turistajegy is 3700 Ft-ért. A 10-es jegytömb 2600 Ft, sokaknak jobban megérheti, mint a turistajegy vagy a 24 órás jegy.

fokukac 2009.01.11. 18:35:49

"Új rendelkezés az is, hogy a metróvonalak és a kisföldalatti közötti átszálláskor nem kell új jegyet érvényesíteni."

Ez a két nagy metró között is érvényes, vagy csak a kisföldalatti és vmelyik nagy metró között?
Csak most él a szmogriadó alatt, vagy egyébként is?

csak mert sehol sem hallottam róla még.

Jimbo75 2009.01.11. 18:39:17

ROTFL, mekkora kamu ez már megint....
Mi az, hogy reggel nincs elég hadra fogható járműve a cégnek? 11h-kor miért és mennyivel lesz több járműve, mint reggel 7h-kor?

wecky 2009.01.11. 18:39:20

2 metró között is, jan 1-től, azaz nemcsak most

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 18:41:19

1500 Ft az 6-7 liter benzin. Ha egy nap elfogyasztok ennyit, akkor megéri, különben nem. (Feltételezem, hogy egyébként autóval járok, tehát amortizáció, stb. nem számolok bele. Ezt akkor kellene beleszámolni, ha az autót teljesen le tudnám cserélni tömegközlekedésre, bicajra, ami nálam nem reális.) Ettől függetlenül holnap betartom a szmogriadót, attól függetlenül, hogy megint igen magyarosan sikerült ezt a rendeletet meghozni és előkészíteni. (Kérdés: a szmog által okozott egészségkárosodás, hogyan viszonyul a tömött villamoson elkapott influenzához? Nem tudom, de lefoadnám, hogy többek között ilyet sem vizsgáltak a bevezetéskor.

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 18:42:20

Ja, mégvalami. Hol tudok reggel a külvárosban napijegyet venni. Vagy késő este, ha akkor indulok?

wecky 2009.01.11. 18:45:49

@Jimbo75: azért mert a csúcs után (9-től)kiállnak a buszok

xOfi 2009.01.11. 18:51:40

@Jimbo75: leparkolnak buszokat a reggeli tömeg után, szal, végülis, nem több működik reggel, hanem kevesebb délelőt...

Jimbo75 2009.01.11. 18:53:14

@wecky:

Nade, ha tegyük fel, csak a példa kedvéért, hogy reggel 50 busz megy, akkor itt az lesz, hogy reggel 9h után, max. nem állnak ki a buszok és 11-kor is 50 lesz forgalomban és nem az, hogy 11-kor már 75 busz lesz.

zontyi 2009.01.11. 18:57:20

Hát ez megint "jó" magyarosra sikerült.
Eleve milyen már az, hogy most szólnak, hogy holnap nem használhatod az autódat? Aki mondjuk csak annyit jár autóval, hogy bemegy a munkahelyére aztán este haza az még talán meg tudja oldani máshogy, de mi van azzal akinek 4-5 helyre kell mennie a város különböző pontjain fix időpontokra? Ha mondjuk egy szerződést emiatt nem tud teljesíteni az vis major vagy sem?

Aztán itt van az a probléma is amit Noinfo írt, egyáltalán hol vegyen jegyet az ember? Nálunk 412-es Ikarusok járnak, amiken elvileg van jegyautómata, de én még életemben nem láttam olyat ami működött is volna.
Értelmes lépés itt az lenne, ha ezekre a napokra ingyenes lenne a tömegközlekedés azoknak akik aznap nem mehetnek autóval és ezt forgalmival igazolhatnák. Ezzel talán többeket rá lehetne venni, hogy be is tartsák a rendelkezést, miközben bevételkiesést nem nagyon eredményezne, hiszen egyrészt nem sok napról van szó, másrészt ezek az utasok amúgysem járnának tömegközlekedéssel egyébként.
Nem tudom, hogy ilyesmin miért nem gondolkoznak el a "tisztelt" döntéshozók, megint csak a PR megy, hogy "ejj, de környezettudatosak vagyunk". Persze ők lazán bevágják magukat az Audiba, arra nem vonatkozik a szmogriadó.

mildi 2009.01.11. 19:02:19

és mi van azokkal, akik vidékről mennek fel, pl mi anyámmal öcsémékhez? kettőnknek már 3000 a napijegy is...ja, és hol tennénk le a kocsit?

Közöd?? (törölt) 2009.01.11. 19:10:25

kocsival megyek ahogy eddig, szarok a hülye rendelkezésekre

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 19:10:51

@zontyi: Ingyenes ne legyen. Semmi se legyen ingyenes, mert annak rossz az üzenete. De tudjak venni jegyet, ha már olyan hülye vagyok, hogy fizetni akarok, ha bkvzok, lehetne pl. nyitott napijegy. Veszek párat, és ha szmogriadó van, akkor reggel ráírom a mai dátumot és hajrá. Nem kell bkv jegyárusítót keresnem külső rákosrettentőn hajnali 5-kor. Vagy vehessek a buszon, vagy valami. Meg ne délelőtt 11-kor legyen riadó, mert a vicces, ha reggel kocsival megyek, és közben közlik, hogy netovább. Akinek 5 helyre kell mennie, az úgy járt, ha ezt engedélyeznék, akkor mindenkinek öt helyre kellene mennie riadó esetén, a hazai viszonyokat ismerve. Ahogy mindenki az éppen szülő nagymamájához siet, és azért kell gyorshajtania rokantigazolvánnyal.
A szmogriadót be kell kalkulálni a kockázatba, ha nagyvárosban van az üzletem, és ha van, akkor taxi, vagy valami hasonló. Vagy tartson két autót. Erre nincs korrekt megoldás, sehol.

Nandesz 2009.01.11. 19:27:33

A vasút már megint ügyesen áll hozzá a dologhoz. Majd a hétfői tapasztalatok alapján? Anyátok. Minden reggel zsúfoltak a vonatok, ne a hétfői tapasztalat alapján döntsenek bármiről is. Komolytalan banda.

Valószínű forgatókönyv, feltéve, hogy valaki be is tartja a szmogriadót:

Hétfőn nincs pluszkocsi, anyázás lesz.

Keddre elrendelik, de az első napon a vasúton semmi sem működik rendesen, így a pluszkocsik majd csak a reggeli csúcs után kerülnek a vonatok végére. Reggel anyázás.

Szerdára megjavul az idő, a plusz kocsik maradnak, mert lemondani sem megy egy nap alatt az ilyet a vasúton.

Csütörtökre leveszik a pluszkocsikat, visszaáll a normál zsúfoltság. "Bezzeg tegnap milyen jó volt, lehetett ülni." » anyázás.

A korrekt nyilatkozat az lett volna a vasút részéről, hogy: nem tartjuk valószínűnek a megemelkedő utasforgalmat, mivel a média sikeresen felvilágosította az embereket, hogy nem lesznek megbüntetve az autósok (magyaros szmogriadó), így plusz kocsik beállítására nincsen szükség.

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 19:37:54

@Nandesz: Ne a média legyen már hibás (itt). Ha balf#sz a törvényalkotó, és ilyenek csinál, hogy nincsen meg a szankcionáláshoz szükséges jogszabály, akkor igenis legyen ezzel szembesítve, és igenis világosítsák fel az embereket, hogy mi a pálya és igenis az emberek használják, ki, ha hülyék a vezetők, így talán egyszer a vezetők majd nem lesznek hülyék.

Nandesz 2009.01.11. 19:48:33

@Noinfo: Pedig a média is hibás.

Nem kellene mindenkinek a szájába rágni, hogy nyugodtan menjél csak autóval, ha megállít a rendőr, még legyél felháborodva is.

"igenis az emberek használják, ki, ha hülyék a vezetők"

Nem az a dolog lényege, hogy hülyék a vezetők, hanem az, hogy helyzet van, és ha nem akarunk megfulladni, akkor vissza kellene venni a kocsikázásból. Mindannyiunk érdeke. Lehet, hogy téged nem érint, mert jó levegőjű környéken laksz, nem kell bemenned a városba, nem asztmás a gyereked, édesanyád, de van, aki rosszul van a jelenlegi helyzetben.

Ezt kellene felfognia a hozzád hasonlóknak, nem azon röhögni, hogy elbasztak egy törvényt, és kihasználni a kiskaput.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.01.11. 19:54:34

Én például köhögök pár napja, ha utcán vagyok és ez annyira nem jó. Amúgy páratlan rendszámom van és holnap tömegközlekedem. Azért, hogy segitsünk valamit a helyzeten. Nem mert büntetnek. Jó volna, ha végre felfognák itt a népek, hogy a saját jól felfogott érdekük visszavenni, mert magukat és családjukat veszélyeztetik, ha nem. Na mindegy. Ebbe az országban amit nem pár év börtönnel büntetnek azt be se szokás tartani.

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:01:15

@Nandesz: Ha érdekel, durván a belvárosban lakom. És holnap betartom az előírásokat. Aki ésszel nem fogja fel, az meg úgysem fogja betartani, akármit mond, vagy nem mond a média. Őket más eszközökkel kell kényszeríteni, az pedig csak úgy lehet, hogy értelmes, reális és betartható szabályozási környezetet teremtünk. Itt kezdődik a dolog. Szar jogszabályt ki fogják kerülni, itthon pedig csak kevés ember józan eszére lehet alapozni. Svájcban valószínűleg máshogy van, de itthon nem. És az ilyen akciók, csak a jogszabályok hitelét játszák el.

Rompez 2009.01.11. 20:04:30

A HÉV 50%-os növelés az: A 3 kocsi helyett 6 jár.-nál kifújt.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.11. 20:08:56

Bizonyára szükség is lesz plusz járművekre. gondolhatod. az emberek nagy része le sem tojja a szmogriadót. a rendőrök meg csak figyelmeztetnek. ugyan már.

zontyi 2009.01.11. 20:19:50

@Noinfo: Azért nem egészen így van ez, aki autóval jár az borsosan megfizeti ennek az árát jelenleg is, tehát ha az autójuktól eltiltottak ingyen utazhatnának ilyen esetekben az nem ajándék nekik, pusztán a többletköltségektől mentesülés, hiszen amire befizették az adót, azt nem használhatják. Ha mondjuk egy emberről beszélünk az nyilván nem olyan vészes, de ha egy egész családról, akkor ott már nem mindegy, hogy minden egyes családtagnak külön bérletet/jegyet kell venni, miközben eddig ugyanazzal a tank benzinnel mindannyian utazhattak. Azt se felejtsük el, hogy itt pár napról van szó, tehát a BKV-sem menne tönkre ebbe és ahogy fent is írtam, komoly ösztönző hatása is lehetne, nem csak büntetéssel lehet ösztönözni.

Nagyon könnyű elintézni annyival a dolgokat, hogy akinek ez komoly porblémát okoz az így járt, pusztán azért mert te nem vagy ilyen helyzetben.
A szmogriadót valóban be kell kalulálni, csak ez nem úgy működik, hogy most szólunk és 5 perc múlva szmogriadó. Ismét mondom: ne csak magadból indulj ki, nem mindenki teheti meg olyan egyszerűen, hogy csak úgy lerakja az autót egyik napról a másikra aztán csá.
Sőt, tovább megyek: aki ezt így megteheti, az eleve szégyellje magát, ha eddig autóval járt, hiszen ha most tud járni nélküle is, akkor nyilván máskor is tudna.

zontyi 2009.01.11. 20:21:43

Mondjuk mindentől függetlenül az is érdekes kérdés, hogyha a BKV forgalomba állít plusz 1 db 20 éves diesel Ikarust, akkor az hány modern személyautó károsanyag kibocsátásnak felel meg?

jonci 2009.01.11. 20:29:51

Amikor feljöttem pestre majd 2 évet jártam BKV-val, de tele lett a hócipőm vele és áttértem autóra.

Miért is? Mert elegem lett, hogy a fosás-hányás szagba kellett beszállnom KöKin, az 1-es villamos állandóan késett/kimaradt, a 42 busznak nem volt fedett megállója ahol felszálltam, sokszor szarrá áztam. Elegem lett belőle. Azóta csak emelkedtek a jegyárak, de a hajléktalanokat ingyen leengedik a metróba, ellenben tőlem követelik az ellenőrök.

Most, hogy szmogriadó van, nem engednek a forgalmi felmutatásával utazni ellenben más országokkal. De mondok valamit, ha majd a döntéshozók, BKV vezetők és a Demszky is BKV-val fog bejárni, akkor én is. Mutassanak jó példát! Lehet, akkor végre rájönnének, hogy csinálni is kellene valamit a színvonal növeléséhez, nem csak beleugatni a nagyvilágba.

zontyi 2009.01.11. 20:33:47

@jonci: csak egyetérteni tudok.

jonci 2009.01.11. 20:34:07

Nem beszélve arról, hogy a kék metró reggelente tömve van, a 178as buszra sokszor nem lehet felférni, kezek-lábak lógnak ki, érdekes lenne a helyzet, ha minden második autós is fel akarna nyomulni a BKV járatokra, nonszensz az egész.

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:34:32

@zontyi: Ebben természetesen igazad van. Lehene szmogriadó-jegy, vagy valami, amit akár 1Ft-ert lehet megvenni, csak ingyen ne leygen. Az ország -többek között- azért tart ott, ahol tart, mert megszokták a népek, hogy ingyen jön az áldás, és most követelik. Vagy pl. szmogriadó esetén legyen leírható a teljesítményadóból a kifizetett jegy ára, vagy valami. Csak érezzék, hogy semmi sem jár csak úgy. (Ez nem csak erre az esetre igaz persze). A felvetéseddel, hogy van akinek *kell* az autó persze egyetértek, pár napja vittem négy vödör diszperzitet, ezt bkv-val nehéz lenne. A baj csak ott van, hogy ilyen esetben nem lehet meghaátrozni, hogy ki a rászoruló. Mert mi alapján? Gyerekek száma? Belvárostól távolság? Testsúly? 2km futás szintideje? Hazai viszonyok között nyilvánvaló, hogy minden X5 és ML tulajdonosnak pecsétes papírja lenne róla, hogy szabad közlekednie (előre is elnézést a becsületes terepjáró tualjdonosoktól). Elég ha megnézed mi folyik rokkantkártya, gázártámogatás, vagy akármi más esetében. A megoldást én sem tudom, illetve nem néztem meg, hogy ez máshol hogyan történik, de ha nekem lenne a dolgom ezzel foglalkozni, megtenném.

Sofian 2009.01.11. 20:36:27

Nem is tudom mire számítanak itt egyesek? Józan ész? Belátás? Itt magyarisztánban?

Ha oxigénpalackkal kéne közlekedni még akkor sem lennének képesek páran lerakni a kocsit...

@zontyi:
De hány személyautónyi embert is szállít?

Kicsijoe 2009.01.11. 20:44:58

Ja,érvényes orvosi beutalóval bemehetsz Pestre.Ez az a darab sajtpapíros,amit anno középiskolában használtunk,rá van írva,hogy igazolás,beutaló vagy mittudomén mi,és a megfelelő aláhúzandó.Nincs róla semmilyen központi nyilvántartás,mivel táppénzre nem jogosít.Ellenőrzési joga senkinek nincs,mert ez a legszentebb magánügyed,miért iparkodsz a belgyógyászatra.Nekem spec van ilyen papírom beszkennelve pecsétestül,annyit nyomtatok,amennyit nem szégyellek.És fogok is.

És igen,tuuudom,ez okirat hamisítás,stb.Csak az a jó,hogy baromira senkinek nincs joga ellenőrizni,hiszen egy beutaló mögött nincs pénzmozgás,sem OEP felé jelentés,semmi.Ha a rendőr orra alá dugom,akkor elköszönhet,jó utat és jobbulást kívánhat.

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 20:45:44

@Sofian: Ezt próbálom én is magyarázni. Itthon ilyenre ne lehet építeni, és éppen ezért nagyon káros, ha elbaltázott (betarthatatlan, vagy betartatthatatlan) szabályokat hoznak, és az előfeltételeket nem alakítják ki.

Sofian 2009.01.11. 20:46:00

@jonci: Látom itt egyesek nem fogják fel hogy csak magukkal és embertársaikkal basznak ki hogy 3-4 napig nem képesek tömegközlekedéssel menni.

zontyi 2009.01.11. 20:49:56

@Noinfo: Félreértesz. Én nem azt mondom, hogy ilyenkor lehessen arra hivatkozva közlekedni, hogy mondjuk nekem sok helyre kell menni, pusztán azt, hogy döntéshozó ezt is kalkulálja bele a döntésekbe és ennek megfelelően járjon el.
Gondolok itt az időben történő részletes tájékoztatásra, lehetséges alternatívák biztosítására, stb. Jelen esetben viszont annyi történik, hogy nagy garral bejelentik, hogy holnap nem mehetsz autóval, aztán te meg oldd meg ahogy tudod, miközben te kifizetted annak az árát, hogy autóval járhass. Amit az első hozzászólásomban a szerződésekkel kapcsolatban írtam az szerintem nagyon lényeges kérdés, mert ha nekem szerződés szerint holnap ki kell mennem valahova és ezt nem tudom megtenni mert páratlan rendszámú autóm van, akkor az ügyfélen múlik, hogy ezt elfogadja e indoknak vagy nekifutásból beperel. Épp ezért nem mindegy, hogy ez most vis majornak számít-e vagy sem, de erről sem találni semmi infót. Az nyilván nem megoldás, hogy tartsak két autót azért, hogy évente 2-3 napos szmogridaót ki tudjam védeni.

Az ingyenességgel kapcsolatban egyetértek, szerintem is sok baj forrása, hogy itt sokminden ingyen van, de ahogy fent is írtam, itt nem erről van szó, hiszen akinek autója van, az már előre kifizette a közlekedésének költségeit, tehát ha ilyen esetekben a forgalmijával buszozhat, az nem ajándék. A technikai megvalósítás itt már részletkérdés, jelen esetben a cél, hogy minél többen tömegközlekedjenek autózás helyett és ennek kellene elsőbbséget élvezni. Ezen a pár napon biztos nem fog múlni egyik közlekedési cég bevétele sem.

zontyi 2009.01.11. 20:56:01

@Sofian: Az, hogy egy buszon 50 ember ül, nem jelenti azt, hogy 50-el kevesebb autó jár a városban.

retikanya 2009.01.11. 21:07:32

Sokatoknak igaza van, de komolyan kérdezném előre tájékoztatásnak minősül-e, hogy szombaton szólnak viggyázz! Vasárnap meg 11-től - elvben - büntetnek. Ki és hol hírdette ki a dolgot? Én spec a bolti körútból hazaérve láttam a neten. Még az áruházakban hallható rádióból sem derült ki. (egy)
Tegyük fel, becsületes akarok lenni. Tekintettel arra, hogy nálunk 3 gyermeket kell iskolába, óvodába hordani (közben fokozatosan a külvárosból bejutni a belvárosba). Ha lenne normális BKV ez nem 2,5 órába kerülne, miközben az öltöztetésekkel együtt naponta lenyomom 45 percen belül (forgalom függő). Fogadok, hogy a kocsi (EURO4-es) egy fejre jutó károsanyag kibocsátása kisebb mint a mellettem pöfögő Ikarusnak :).
Ugyanígy gond az amit többen mondtak, hogy nálunk kinn a villamos végállomáson már a jegyeladó automatát is levették, ha fellépek a villamosra, viszont azonnal jön valaki, aki közli, hogy a felszállásommal elfogadtam a feltételeket, és jegy nélkül akkor most Ő büntet. Egy szabadnapomon bejártam a környéket és kocsival 10 perc távolságra találtam végre egy jegyeladó helyet... Szóval mi a jobb törvénytudatos magatartás: 1.) Megyek autóval és ha megálmodták miképp lehet valami jópofi jegyet venni felesleges bespájzolás nélkül akkor átállok, 2.) Szabit veszek ki, és a gyerekek is itthon maradnak. Ebben az esetben viszont hamarosan nem kell már sehová bemenni, mert a tulajdonosunk nem a megértő tipus ilyen esetben, és nem támogatja a távmunkát.

Bónusz kérdés 1: BKV Villamosnál dolgozó barátom szerint még mindig kihasználatlan a nálunk járó villamos szárnyvonal. Ezen a villamoson reggel mindig tömött kocsikat látok. Ennek köszönhetően reggel van 10 percenként villamos 6-8 között, de most a hidegben üzemszerűen kimarad minden második-harmadik. Kíváncsi lennék a járatsűrítés kapcsán legalább a menetrend betartása megoldható-e a BKV szakembereinek? Ha ez lenne akkor már sokkal többen használnák.

Bónusz kérdés 2: Mi lenne ha a BKV nem csak sugarasan vinné a vonalait a belváros felé, hanem felismerné, hogy a Hungária körgyűrűn kívül is élnek és lenne használható és sűrű keresztirányú járathalmaz. Nálunk ez ugyanis a XX-XXIII-XIX-XVII körül megoldatlan :)

Sándor vagyok 2009.01.11. 21:15:21

Azért remélem, hogy Gaskó elvtárs kedden újragördülteti a sztrájkját, mán nagyon hiányzik... :S

Siemens114 2009.01.11. 21:34:56

Azért gondolkozzunk: ilyen helyzetben nem igazán lehet előre tájékoztatni 2-3 napnál jobban. (de inkább 1-2 nap)

trewq 2009.01.11. 21:35:30

Forgalmival ingyen utazni? Veszek egy kispolszkit, 18 kw, 120 ft/kw teljesítményadó évente, az 2160 Ft. Ugye ti is egyetértetek velem?

Noinfo (törölt) 2009.01.11. 21:40:40

@trewq: Minek kocsi? veszel egy forgalmit :-)
Amúgy nyilván csak riadós napon lehetne.

trewq 2009.01.11. 22:31:53

Aki egész évben bkv-val jár, vagyis környezetbarát, az fizessen? Aki meg egész évben szennyezi a környezetet, annak legyen ingyenes a bkv?

(én inkább a napijegy árát csökkenteném 1000 ft-ra, sokkal kelendőbb lenne)

jonci 2009.01.11. 22:53:33

@trewq: vallom én is, hogy aki igénybe vesz egy szolgáltatást (pl: bkv) az fizesse, ha nem tetszik, ne használja.

DE én fizetek az autó után mindenféle díjat, kötelezőst, stb. Ha ennek ellenére ráköteleznek valamelyik nap, hogy a bkv-t használjam, akkor ne okozzanak azzal dupla, tripla költséget. 4 napot autózunk 1napijegy/2fő árából a párommal a munkahelyekre (1 autó).

Ha nem 20 éves roncsokból állna a járműpark a bkv-nél, akkor lenne értelme nézni a környezetszennyezéses dolgot.

trewq 2009.01.11. 23:02:05

jonci: az államnak csak a telj.adót (átlag 20-25e ft/év) és a üzemanyag jövedéki adót fizeted (85-105 ft/l, fogyasztástól függően 5-10 ft/km) Az áfát mindenre kell fizetni, így azt ne számoljuk bele. A kötelezőt meg azért fizeted, hogy ne árverezzék el a házadat, ha összetörsz egy 10 millás kocsit.
A bkv-t MINDENKI számára olcsóbbá kellene tenni, nem csak az autósok számára. kb 200 ft-os 60 percig jó menetjegy, 900 ft-os napijegy.
A bkv járműparkja meg nem 20 éves roncsokból állna, ha a metró árából új buszokat vennének

folyamikomp 2009.01.11. 23:02:39

A pöfögő busz feltűnik, a pöfögő teherautó, kamion feltűnik. A nem pöfögő személygépkocsi nem tűnik föl, aki benne ül, annak főként nem... Nem egyszerű a szmogriadó kérdése, de szerintem arra mindenképpen jó, hogy végre az emberek láthatják azt, hogy a tetteiknek következményei vannak. Egyszerű a történet: Budapesten egy autó van, az csak elenyésző környezetszennyezést okozna. Ha kerületenként egy autó lenne, azt sem éreznénk meg. De mivel folyamatosan több és több autó van, így ennek már jócskán érezhető a hatása. Megnéztem az idokep.hu-n az mérőállomások adatait, és ez alapján az egész országban lehetne szmogriadót bevezetni. Amikor az emberek a kb. 1-2-3-4 kilométerre levő munkahelyükre autóval járnak be, akkor azt mondják, hogy milyen olcsó az üzemanyag, autót meg úgyis fent kell tartani. BKV-val nem megyek, mert nem jön, koszos, lassú, hideg, szagolnom kell az embereket, nyáron belerohadok. Az autózás következő foka az, amikor faluhelyen a két utcára levő boltba is kocsival mennek az emberek és az orvoshoz is. Számomra egyébként a tömegközlekedés sokkal több lehetőséget rejt, mint az autózás. Így több emberrel tudok beszélni, és meg lehet ismerni a világ autómentes részét is.
Mit tennék? Napi kétszer 20 perc nyereségért nem ülnék semmiképpen autóba. Valóban a BKV-napijegy árát le kéne csökkenteni 1000 Ft-ra, ahogy írja trewk.
A BKV tényleg bevezethetné az időalapú jegyet. Akár mindegyik jegy lehetne időalapú. A bérlet jelenleg is az. Ha a jelenlegi lyukasztó berendezéseket kicserélnék időalapú jegykezelő berendezésekre. (Nem tudom ez mibe kerülne, de szerintem összemérhető a táblacserével). Kerülhetne egy óra, 1 vagy max. 2 Eurónak megfelelő összegbe. Szerintem jelentősen javulna a jegyvásárlási morál. Illetve a jegyellenőrzést ésszel kéne csinálni.
Térjünk vissza a szmogriadóra. Most még nem annyira kritikus a helyzet, mint mondjuk lenne parlagfű szezon kellős közepén, amikor a pollenekre ráerősít a szmog.
Másfél évet a Kosztolányinál laktunk, elég volt...

zontyi 2009.01.11. 23:03:04

trewq: Miről beszélsz? Regisztrációs adó, átírási illeték, gépjárműadó, benzinár adótartama, vizsgadíjak évente/két évente, okmánykiállítási díjak, kötelező biztosítás, autópálya díj, parkolási díj. Mi neked ez ha nem fizetés? Plusz persze az autó ára, ami a legolcsóbb autó esetében is több mint amit életed végéig bérletre ki fogsz fizetni, illetve egyéb fenntartási, karbantartási díjak és persz ezek adótartalma. Hát ne mond, hogy az autósok nem fizetnek.

Amúgy megnézném, hogy mennyire lennél környezetvédő, ha napi 5-6 órát kéne BKV-val járnod, amit autóval fele annyi idő alatt letudsz.

trewq 2009.01.11. 23:04:20

kb 1000 busz van bp-en, ezt 50 mrd forintból le lehetne cserélni. 100 mrd-ból akár trolikra is cserélhetnénk. Ez a metró árának ötöde-tizede.

jonci 2009.01.11. 23:07:01

BKV jegyek csökkentésével egyet értek. Anno miután felemelték a havi bérlet árát 7400 forintra, készült egy BKV felmérés, miszerint az áremelés hatására kevesebb pénz folyt be, mert annyival kevesebben vettek bérletet, amiből azt vonták le, még jobban fel kell emelni az árát, lett is belőle 8200 ft később. Igazán okos.

A másik: versenyképessé akarják tenni a BKV-t, de hogy? Nem úgy, hogy csökkentenék az árát és emelnék a minőséget, neeem, inkább jól felemelik majd a parkolás díját. A végé a világ legdrágább városa lesz. Persze ezek az emelések sosem vonatkoznak azokra, akik meghozzák a döntést, ők valahogy mindig mentesülnek minden alól.

trewq 2009.01.11. 23:07:49

Autópályadííjat, parkolási díjat nem az államnak fizeted. Az autó árát ne számítsd bele! Ha veszek egy 100 m ft-os házat, akkor minden mást ingyen kellene kapjak, mert olyan sokat fizettem? Most csak a közvetlen adókról beszéltünk. 50-100 mrd ft-os völgyhíd és megyeri híd. Máris kevesebb marad a tömegközlekedés fejlesztésére.

zontyi 2009.01.11. 23:19:00

@trewq: Ne haragudj, de előbb tájékozódj mielőtt marhaságokat írsz. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt név mond neked valamit? A parkolási díjak pedig (a korrupciós pénzek levonása után) az önkormányzatokhoz kerülnek.

Ezen kívűl súlyosan ferdítesz, senki nem beszélt arról, ingyen járjon alapból a BKV, arról van szó, hogy amikor KORLÁTOZZÁK az autók használatát AKKOR és CSAK AKKOR járjon ingyen. És igen, ha veszel egy 100mFt-os házat és abból az önkormányzat 1 napra kiparancsol akármilyen okból, akkor bizony arra az időre illik szállást biztosítani, ingyen.

Az autópályákról meg azt hiszed, hogy csak az autóközlekedést szolgálják? Mit gondolsz, a TV meg a paradicsom, hogy jut el a boltba? Gondolom jobb lenne ha a kamionok továbbra is csak a belvároson keresztül tudnának közlekedni, minek autópálya, meg Megyeri híd. Annyira szűklátókörű vagy, hogy hihetetlen.

zontyi 2009.01.11. 23:23:28

@trewq: Mellesleg az autó ára sem mindegy, hiszen mondjuk egy 2.000.000 Ft-os autóra 400.000 Ft ÁFA megy. Csak ez 4 évnyi BKV bérlet ára.

nem.mate 2009.01.11. 23:23:54

És ha vkinek céges autója van, a benzint fizetik a bérletet nem, akkor mi van? Csesszék meg, minimum, hogy ingyen kéne mennie a BKV-nak ilyenkor!

Ez már szánalmas volt eddig is, hogy mennyi pénzt vernek le az autósokon, erre meg már az autót sem lehet használni.. béreljek motort vagy mi a f@sz? Demszky hogy végezte el a 8 általánost???

trewq 2009.01.11. 23:24:26

Te vagy szűklátókörű. Néhányan azt hiszik, hogy az autózást terhelő adóból tartják el az egész országot ezért minden ingyen járna nekik. Miközben az útépítések többe kerülnek (ha PPP-ben építik, akkor sok évre elhúzva)
AZ autópályadíj csak az autópályák fenntartását fedezi, hogy jön ez a városi közlekedéshez.
A völgyhíd is nagyon fontos szerinted?
Az Árpád-híd mióta belváros (mert azt tehermentesítette a Megyeri-híd)?

Az alkesz csövesek is utazhassanak ingyen a bkv-n, mert sok adót fizetnek az elfogyasztott pián keresztül?

trewq 2009.01.11. 23:26:20

Még egyszer: ÁFÁT mindenre kell fizetni. Ha nem autót veszel, hanem bkv/máv bérletet/plazmatévét stb ugyanannyi az áfa mértéke.

zontyi 2009.01.11. 23:42:17

@trewq: Te hülye vagy öregem, vagy csak nem tudsz olvasni?

"Néhányan azt hiszik, hogy az autózást terhelő adóból tartják el az egész országot ezért minden ingyen járna nekik."

Mutasd már meg, hogy ezt hol írta itt bárki te szerencsétlen!
A _SZMOGRIADÓ ALATT_ LEGYEN INGYEN A BKV! ENNYI! Betűzzem, vagy ezt még fel bírtad fogni?

A völgyhíddal meg mit akarsz? Ne legyenek autópályák se, a kamionok meg döngessenek keresztül a falvakon vagy mit akarsz? Az jobb lenne mi? Amúgy szerinted a Volánbuszok hol járnak, a szántőföldön?
Úgy beszélsz mint valami sértődött óvodás, ferdítesz agyba-főbe és osztod a demagóg baromságodat.
De ha téged ez szórakoztat, hát...

De tudod mit ne legyen ingyen az utazás ilyenkor sem, inkább menjen mindenki továbbra is autóval, hiszen úgysem lehet büntetni érte. És mindenki boldog lesz. Ennyi.

toce 2009.01.11. 23:53:45

Úgy hoztak kötelező érvényű korlátozó rendeletet, hogy a csalókat eleve felmentik. Gratulálok! Ennyi ésszel szabadlábon?

Mi lett volna ha nem korlátoznak röhejes módon semmit, csak (1) ingyenessé teszik a tömegközlekedést erre a pár napra, (2) megkérik/felszólítják a lakosságot az önkorlátozásra, (3) példát mutatnak és BKV-val járnak tisztelt vezetőink...

Ettől független holnap buszra szállok és szívok 2× tovább, pedig két páros rendszámú autóm is van... Tégy így Te is!

toce 2009.01.11. 23:56:00

Ja, amúgy megmondom mi lenne, a normális ember kérésre is BKV-ra száll, a köcsög meg nincs tekintettel embertársaira.

z 2009.01.12. 00:22:04

Be kéne vezetni a dugóadót, simán. Congestion charge néven fut Londonban pl., aztán aki be akar hajtani a belvárosba, fizet. Ha fontos a dolga akkor kivételesen kifizeti, amúgy meg nem autókázik és áll a dugóban, csak ha többen mennek és megéri.

Mérsékelné a forgalmat, dugót, környezetszennyezést, szmogot és pénzt is hozna, ráadásul. Amit akár a tömegközlekedés fejlesztésére is lehetne fordítani.
Ennek talán lenne értelme hosszútávon is, a "megkérjük a tisztelt lakosságot" kb. annyit fog itt érni mint szarnak a pofon.
Napi 1500 ft, annak lenne foganatja.

záporjózsi 2009.01.12. 00:42:53

@zontyi: kevesebb, mint 60-énak.
@z: a dugódíjhóz kellenek körutak (egyáltalán utak...), P+R parkolók. Itt nincs. Ott van. Nem a dugódíjból épült, hanem megelőzte. Az üzemeltetését a dugódíj fedezi.
@jonci: a parkolás pofátlanul olcsó. A legdrágább nem különleges helyen sincs 1€. És hétvégén nincs is. Tőlünk nyugatra nem ilyen engedékenyek...
@Siemens114: ezt hívják riasztási fokozatnak. Megtörtént...
@retikanya: bármilyen hihetetlen, de épp tavaly javult a körirányú forgalom.

Mommo 2009.01.12. 01:01:57

@z: Ehhez először meg kellene teremteni a HASZNÁLHATÓ alternatívákat. Ma a tömegközlekedést a budapestiek jelentős része csak kényszerből használja, aki megteheti már ül is át autóba, különösen a külső kerületekben, ahonnan jó ha fele annyi idő bejutni a városba autóval mint tömegközlekedéssel és akkor a mocsokról meg a tömegről még nem is beszéltünk.

Először ezen kellene változtatni és még mielőtt valaki felvetné: nem, nem úgy, hogy az autókat lassítsuk a BKV szintjére. A dugódíjnak nem az a lényege, hogy szivassák a jónépet, hanem, hogy jobb belátásra bírják, de ehhez először meg kell teremteni a "jobb belátás" feltételeit. Ma azért elég vicces (vagy inkább szomorú) lenne odaállni egy autós elé azzal, hogy járj BKV-val öreg mert az jobb neked, miközben autóval ott van 30 perc alatt kényelmesen, BKV-val meg 2 órát préselődik a dzsuvás járműveken, 3x átszállva.

Londonban 11 mentróvonal van, itt talán 2010-re lesz 4 és a 4 közül egy sincs ami az igazi külvárosba is kimenne. Őrzött P+R parkolóból ha jól tudom konkrétan 1 db van, az is zsúfolásig megtellik minden nap (ebből látszik, hogy igény lenne rá).
Szóval ahelyett, hogy a újabb sracokat veténk ki, talán inkább ésszel kellene elkölteni az eddigiekből befolyt pénzeket és megnézni, hogy utána háyan járnak autóval és ha még így is sokan, na akkor jöhet a dugódíj. Ellenkező esetben ez csak a kevésbé tehetősek további szivatására lesz jó.

Ecsedy Áron 2009.01.12. 01:07:25

Már nemazért. Akinek van hozzá pénze ezt is megoldja, hiszen: veszek 4 kilóért egy lepukkant kisteherautót (benzinest), ha van vállalkozásom még el is számolom és azon a 73 napon amikor szmogriadó van azt haszálom (persze rendszám más paritású mint a Pajeróé...).

Ha még több lóvém van akkor veszek egy másik rendes autót is és csá. Ha nagyon környezettudatos vagyok akkor csak 8 misiért egy Priust, az a joker.

Amúgy meg szerintem a jelenlegi elképzelés a szmogriadóról kissé időszerűtlen (válság, hideg, gázhiány), másrészt kivitelezhetetlen elképesztő méretű kártérítés nélkül (egy területi képviselő napi forgalomkiesése több, mint a Demszky éves fizetése, másról ne is beszéljünk).

Gyanítom, amúgy, hogy a rendelkezés jelen formájában alkotmányellenes is (akkor indokolná sztem a korlátozást, ha a korlátozottak lennének a FŐ okozói az kiváltó oknak, márpedig ez nem így van: az autósok az egyetlen akiket macera nélkül kitilthatnak) , és minimum a versenytörvénybe (is) ütközik (alkalmas a piaci verseny befolyásolására).

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.01.12. 02:19:34

@zontyi: Ne .haragudj, de te mirol beszelsz? Mi az, hogy hirtelen lett szmogriado? Szmogriado akkor van, ha _egymast koveto ket napon_ nem megfelelo a levego minosege es a harmadik napra is ez az elorejelzes. Hogy ortenhet ez meglepetesszeruen? Napok ota a fosadek legminosegrol ir az index (ahonnan jo esellyel idekattintottal), a TVk hiradoiban is lehetett hallani, hogy gaz van (erted), es hogy varhato a szmogriasztas. En legalabbis hallottam szombaton, pedig csak hatterTVztem.

Ezen kivul hetek ota lehetett maganak a rendeletnek a megszuleteserol olvasni, most raguglizva pl. elsore egy totalcar cikk jott ki: totalcar.hu/magazin/kozelet/szmogriado/ . Persze ha valami korlatoz, ha a kozert kene szopni egy kicsit, akkor egybol megy a rinyalas, hogy miert pont igy/most/en.

Nem ertem az ingyen jegyet sem, meg az adok emlegeteset sem. Annyi tortent - ha fizetes szempontjabol akarod nezni a dolgot - hogy eddig az ev 365 napjara fizettel X adot (mennyi is az pontosan?), most meg X-Y napert fizeted ugyanezt, Y remelhetoleg azert eleg kicsi (10-nel kevesebb) lesz. Az meg mondjuk olyan 2.8%-os 'emeles'. De nezhetned ugy is - es ez a realis gazdasagi szemlelet - hogy kepbe kerult egy uj szukos eroforras, amit ingyen hasznalhatsz: ez a legszennyezesi kvota. Ezt mindenki ingyen hasznalja, ezert cserebe viszont idonkent az egyennek le kell mondania rola a koz javara. (Lehetne meg fizetos is, meg a co2 kibocsatas is lehetne az, es akkor mindjart nem lenne olyan olcso az autozas.)

Noinfo: bocs, de en nem ertem, hogy az amortizaciot miert nem szamolod a benzin koltseg melle. Annak is van egy km-re kiszamolhato merteke. Persze a legegyszerubb, ha osszeadod, hogy mennyit koltesz egy evben a kocsira (amortizacio, szerviz, stb.) azt pedig leosztod az eves atlagos megtett kilometerek szamaval. Ennyibe kerul egy km autoval, es nem annyiba, ami a benzinarbol kiszamolhato.

lacka84 2009.01.12. 03:31:56

Nekem csak egy kérdésem lenne:
miszerint mi van azokkal az autósokkal akiknek a mindennapos megélhetésükhöz kell az autó? (céges áruszállítás) azok csak minden második nap dolgozhatnak?Nem hiszem hogy ez jó megoldás..

babsz 2009.01.12. 03:36:04

a kiskosztümömbe meg a laptopommal nem fogok a büdös hányásos dzsuvában utazni! semmihez nem vagyok hajlandó hozzáérni se a bkv se a máv járműparkjából. barmok. mit gondolnak miért jár mindenki autóval, mert szeretik a rossz levegőt?

zontyi 2009.01.12. 05:51:32

@atleta.hu: "Mi az, hogy hirtelen lett szmogriado?"

Megpróbálom megvilágítani számodra ennek a jelentését: hirtelen van szmogriadó, ha Demszky közli, hogy AZNAP x órától nem lehet autózni. Nincs hirtelen szmogriadó, ha azt közli, hogy holnaptól, holnaputántól, akármikortól nem lehet autózni. Másképp fogalmazok: ha annyira baromira tudni lehetett, hogy ennyire gázgos a levegő (mint ahogy írod), akkor miért nem lehetett közölni már pénteken, hogy váhratóan vasárnaptól szmogriadó lesz? Linkelj már be egy hivatalos felhívást ahol ez így le volt írva, amiből én konkrétan tudthattam volna már pénteken, hogy a hétfői munkáimat le kell mondanom! Vagy csak nekem kellett volna előre látnom, a városvezetőknek, meteorológusoknak nem? Érdekes szemlélet.

"Nem ertem az ingyen jegyet sem"

Nem érted, mert nem akarod érteni. Pont úgy beszélsz mint egy politikus, csűröd-csavarod, hogy miért nem lehet megtenni egy logikus, ésszerű lépést, ami az ég világon senkinek se lenne rossz, ellenben sokaknak hasznos lenne, de a te alaptételed az, hogy "köcsög autósok" és ebből az egyből vezetsz le mindent.
Ahogy trewq barátomnak is írtam a helyzet jelenkeg a következő: bár elvileg tilos ma páratlan rendszámú autóval közlekedni, ezt azonban senki, semmilyen módon nem szankcionálhatja, így jó eséllyel megtippelhető, hogy hányan fogják ezt betartani, lerakni az autót és jegyet/bérletet venni.
Ellenben ha a BKV kijelentené, hogy a szmogriadó ideje alatt ingyen is lehet utazni a járatain mondjuk fogralmival (mint ahogy ezt pl a külföldi közlekedési cégek hasonló helyzetben meg tudják tenni, sőt az évenkénti autómentes napon még a BKV is megteszi) akkor valószínűleg már lényegesen többen fanyalodnának buszra, így hatékonyabb lenne a szmogriadó is. De nem, ez nem számít, csak az számít, hogy az autós szívjon és ha erre a három-négy napra ingyen utazhatna (az általa egyébként az autózáshoz kapcsolódóan befizetett sokszázezres adók terhére) akkor nyilván nem szívna eléggé. Elég lett volna ha csak ennyit írsz, a lényeg úgyis ez. Neked nem az számít, hogy kevesebben járjanak autóval és ezáltal tisztuljon a levegő, csak az számít, hogy az autósok szívjanak (persze nem fognak, majd hülyék lesznek). Nem hiszem, hogy meg tudnád mondani, hogy egészen pontosan miért is származna bárkinek hátránya abból, ha ezen a néhány napon ingyen lehetne utazni a BKV-n, ez egyszerűen a jó magyar dögöljön meg szomszéd tehene szemlélet és semmi köze ahhoz, hogy tisztább legyen levegő.

"Persze ha valami korlatoz, ha a kozert kene szopni egy kicsit, akkor egybol megy a rinyalas, hogy miert pont igy/most/en."

Tudod erre mondják, hogy más f*szával könnyű verni a csalánt. Amíg nem te szopsz addig nagy a szád.

Vicces egyébként, hogy mint az ingyenjegy elleni izzadtságszagú érvelésed is mutatja, te még azon is rinyálsz amiből neked semmi hátrányod nem származna, megnézném, hogy milyen hisztit vágnál le, ha még valami sérelem is érne.

Sofian 2009.01.12. 08:33:48

@zontyi: "Tudod erre mondják, hogy más f*szával könnyű verni a csalánt. Amíg nem te szopsz addig nagy a szád."

Ebben az országban senki se akar semmit sem feláldozni mert neki minden jár.
Emiatt is tart ott az ország ahol, nem csak a politikusok miatt.

Sofian 2009.01.12. 08:35:13

@pafff: Akkor keress valakit aki mellé beülhetnél és el tud vinni. Már ezzel is sokat segítesz!

záporjózsi 2009.01.12. 09:29:18

@pafff: öltönyben jöttem. Laptoppal. BKV-val. Túlélem és a ruháim is túlélik. Tisztán.

mildi 2009.01.12. 10:15:13

többen feldobták itt, forgalmi felmutatásával ingyen. aha, és tessék mondani, egy forgalmival hányan használhatnák ingyen a bkv-t, ahány személyes autóra szól a forgalmi? vagy csak egy ember veheti ingyen igénybe a bkv-t, a családom másik 3 tagja meg veszi a jegyet 290-ért, 1500-ért. szmogjegy ötlete dettó. egy forgalmival hány kedvezményes árú bkv jegyre lennék jogosult?

berne 2009.01.12. 11:30:07

Az önkormányzati autó a z miért is?
Az nem pöfög? Az nem szennyezi a levegőt?
Innentől hiteltelen és szar az egész. S ha az ember úgy dönt, hogy reggel nem idul el a páratlan rendszámú autójával, akkor lúzernek gondolja magát. S az sem segít, hog legalább én megteszem, amit tudok.

Chupa (törölt) 2009.01.12. 13:43:55

Ez a szmogriadó a MÁVnak és a BKVnak iszonyatos reklám lehetne. Basszus van x olyan ember, aki soha nem ülne fel amúgy egyikre se, itt a lehetőség hogy lám gyorsan kultúráltan el lehet érni a-ból b-be.

Ha én lennék valamelyik vezetője tuti eröltetném az ingyenjegyet.

Az más kérdés, hogy a vonatom reggel 25 percet késett, a 7-esen meg a lépcsőn szorongtam egy retiküllel az arcomban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.01.12. 13:46:44

@zontyi: Te is azok közé tartozik aki csak azért gázol el gyerekeket a zebrán mert azon elfelejtették hónapokkal előre bejelenteni, hogy közlekedni akarnak.

Az, hogy akinek nem olyan az autója ami szmogriadó alatt is közlekedhet (megfelelő környezetvédemi besorolás) tudja, hogy ezzel nem mindig közlekedhet, vagy elfogadja, vagy vesz más autót, vagy ilyen feltételekkel ezt sem tartja fenn elég választási lehetőség.

Amikor megszületett a vonatkozó jogszabály akkor kellett volna megnézni, te közlekedhetsz-e szmogriadó alatt autóddal. Ha nem akkor rögtön akkor megtervezni mit teszel ilyenkor, előre bespájzolni a gyűjtőjegyet, stb.

zontyi 2009.01.12. 18:54:12

@TheElf: Jólvan, már gyerekgyilkos is vagyok, mert volt pofám felvetni, hogy esetleg ételmesebben is lehetne tájékoztatni és kedvezményekkel ösztöznöni. Ennyi tellt ki a korlátolt gyűlölkődő fejedből.

Neked nyilván hatalmas érdekhátránnyal járna, ha jobb lenne a tájékoztatás, nyilván ezért érvelsz ellene, gondolom azt élveznéd igazán ha nem is szólnának, hogy szmogridaó van, csak sorba büntetnék az autósokat.

A magadfajta ember ostoba fejébe az nem fér bele, hogy a szmogriadó lényege nem az autósok szivatása, hanem az, hogy tiszább legyen a levegő. Minél jobb a tájékoztatás, minél fájdalommentesebb a váltás, annal többen fogják önkéntesen is betartni, de te csak szajkózd, hogy "fel kellett volna készülni haha", "tudni kellett volna haha". Tudod mit csinált ma az aki nem készült fel időben: autóval ment. Ennyit erről, hülyegyerek.
süti beállítások módosítása