Elrontódott, aztán inkább nem javították ki.
Mai témánk ismét egy korábbi felvetésre adott válasz. A kérdés az volt, hogy miért áll meg a vonat ott télen, ahol egyetlen okból van utasforgalom, egy rév miatt, ami viszont téli időszakban nem jár.
A MÁV Start válaszából kiderül, hogy ok nélkül, mondhatni véletlenül állnak meg a vonatok, eltévesztették, és úgy maradt. Én részben értékelem az őszinte választ, másrészt azért néhány ponton vitatkoznék is vele.
A véletlen hiba módosítása 2008. augusztus végéig nem került volna pénzbe (“jelentős anyagi ráfordításba”), addig díjmentesen lehetett volna módosítani a menetvonal-igénylést. (Ezzel foglalja le a Start a vasúti pálya szükséges kapacitását egy adott vonathoz.)
A fölösleges megállás és elindulás a Startnak jelenleg valóban nem kerül pénzbe, a MÁV egy másik leányvállalatának, a mozdonyos MÁV Trakciónak (és így az adófizetőknek) azonban igen, hiszen a gyorsító mozdony jóval több villamosenergiát használ, mint egy egyenletesen haladó. A többlet ára néhány ezer forintra becsülhető, vagyis félévre milliókra.
A menetrend szerinti menetidő valóban azonos, de éppen ezért, ha van ez a fölösleges megállás, nehezebb tartani a menetidőt, vagyis késés esetén nehezebb azt behozni.
És akkor a kérdés és a válasz:
Az új menetrendben már téli időszakban is megállnak a vonatok Dömösi átkelésnél. Miért, hiszen a rév nem jár, más utazási célpont nemigen van ott. Tényleg a menyhalazó horgászok kedvéért?”
A hivatalos lapok [gondolom, a menetrendi lapok - a szerk.] elkészítésének az első fordulóiban még szerepeltek a jelek [a megállást a nyári időszakra korlátozó jelek], csak később derült ki [sic!], hogy a vonatok a teljes menetrendi időszakban megállnak.
Az érvényes jogszabályok miatt a vonatok megállásának módosítása csak jelentős anyagi ráfordítással lett volna lehetséges.
Mivel a vonatok megállása:
- az utasokat nem érinti hátrányosan,
- többlet költséget nem okoz,
- a vonatok menetideje a Dömösi átkelés megállással megegyezik az ott nem megálló vonatok menetidejével,
- üzemi technológiai zavarokat nem okoz,
ezért a legcélszerűbb megoldás az volt, ha a vonatok megállása a megrendelésnek megfelelően megmarad.
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ShadowPhrogg32642342 (törölt) 2009.01.13. 18:43:10
RaveAcE 2009.01.13. 19:38:49
Felvenni egy épeszű munkatársat, aki átnézi a menetrendet?
birizga 2009.01.13. 20:11:20
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.13. 20:15:41
egymilliopicikrisztus 2009.01.13. 20:15:59
charlie 2009.01.13. 20:32:07
charlie 2009.01.13. 20:33:32
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.13. 20:59:38
combo 2009.01.13. 21:08:40
amatőr 2009.01.13. 22:32:25
Csavarhúzós 2009.01.13. 22:35:55
1000Ft = 23,81kWh, ha 42 Ft-jával számolunk. Valószínű a MÁV olcsóbban kapja mint a lakosság, viszont a hatásfok sem 100%, úgyhogy ennyivel közelítem.
A 23,81 kWh =23,81*60*60 kWs = 85700 kJ = 85,7MJ
Ha a vonat 80-nal ment, akkor az 22 m/s, négyzete kb. 500.
85700000 = 1/2 * Xkg * 500 egyenletből az X, a vonat tömege 347 tonna.
Megfordítva, ahányszor 347 tonnás egy vonat, annyiszor 1000 Ft.
GergőÁron (törölt) 2009.01.14. 02:02:38
Ez nem csak abból áll, hogy a vonat gyorsít-lassít, eszi az ampert, és kopik a féktuskó.
Számolj azzal is, hogy egy ember órabére X forint. Ha egy ember az idejét értelmetlenül tölti, tehát sem nem dolgozik, sem nem otthon kikapcsolódik, regenerálódik, hanem értelmetlenül plusz időt tölt el a vonaton, az kiesés. pont. szorozd be a hasraütéses "órabért" kettő perccel, és azzal a sok emberrel és vonattal, ami dingra várja azt a két percet, és ezt még nyugodta add hozzá a veszteséghez.
Ez az igazi veszteség
mqqq 2009.01.14. 06:11:25
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.14. 06:16:43
Nem használom helytelenül, és akárhányszor magyarázzátok el újra ezt, akkor is már eleve tudtam. :-)
Itt is pontosan olyasmiről van szó, amiről írsz. Arra próbáltam utalni, hogy a Start arról számol be, hogy miközben csinálgatják a menetrendtervezetet egyszer "kiderül", hogy valami törlődött belőle. Ez szerintem eléggé furcsa. Erre próbáltam fölhívni a figyelmet.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.14. 06:18:50
Ahogy utaltam is rá, valószínűleg arra gondolnak, hogy a menetrendkészíté későbbi fázisaiban "pótdíjat" kellene fizetnie a vasúttársaságnak (a Startnak), ha variál. (A pénzet a pályavasút kapja.) De augusztusig még ingyenes lett volna a módosítás.
ti
tocibacsi 2009.01.14. 07:12:38
az "elrontódott" pedig az "elkúrtuk" szinonímája... csak ezzel a passzív szerkezettel nem "vádolódik" senki...
charlie 2009.01.14. 08:57:57
charlie 2009.01.14. 09:03:31
A Szombathely-Bucsu-Pinkafő vonalon '65-ben szedték fel a sineket, ehhez képest Szombathely egyik forgalmas útján csak pár éve bontották el a sorompókat (maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=11-es+husz%C3%A1r+%C3%BAt+120,+9700+Szombathely,+Hungary&sll=47.246494,16.620555&sspn=0.003656,0.010171&ie=UTF8&ll=47.245729,16.619471&spn=0.001828,0.006866&t=h&z=18)
kacsa! 2009.01.14. 11:55:47
siófoki35 2009.01.16. 14:30:50