Ismét egy júzer generálta tartalom következik. Megpróbálunk utána járni, és megválaszolni a kérdéseket. Át is adom a szót DonC-nek:
Adva vagyon a 70-es vonal, Bp.-Nyugati-Szob. Ez az elővárosi részen Rákosrendezőről kiérve gyakorlatilag elválasztja a IV. és a XV. kerületet. Ezen a területen 4 helyen lehet a vasutat keresztezni. Szerencs utca, fénysorompóval, Hubay felüljáró, Káposztásnál egy szintén fénysorompós cucc, és a város határban egy egysávos aluljáró. (+ M0, de arról most nem esik szó). Nos én az elsőről szeretnék pár szót ejteni, bár a keresztezési pontokat kicsit kevéskének tartom az áteső forgalomhoz mérten, de ez bőven nem a MÁV dolga.
A Szerencs utcai vasútátjáró egy háromvágányos szakaszon van, elég sűrű vasúti forgalommal. Mára ott tartunk, hogy a hét hét napjából körülbelül három napon a fénysorompó döglött. Ilyenkor, gondolom az érvényes utasításnak megfelelően, a vonatok 20-30 másodpercig tartó, hosszú dudaszóval, és öt km/h-s sebességgel vánszorognak át. A kocsisor természetesen az M3-astól Újpest városkapuig torlódik, és minden a sorompó felé vezető utca járhatatlan. A kérdés a következő:
- 1. Kinek a dolga a fénysorompó karbantartása, mert nem hiszem, hogy nekem vagy a többi itt lakónak.
- 2. Ha már elromlott ötvenötször adott időszakon belül (mint említettem, heti több alkalommal), akkor miért nem cserélik ki az egészet?
- 3. Ha nem cserélik ki, de mégis elromlott, akkor miért tart egy napig, hogy ideérjenek egy kiemelten balesetveszélyes kereszteződéshez? (Több ezer autó átmenőforgalom/óra.)
- 4. Kinek kell ezeket a kérdéseket feltenni?
- 5. Ez már csak ráadás, és nem a MÁV-ra tartozik: miért nem építenek egy alagutat (mert lenne rá hely)?
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Monostory.hu 2009.01.17. 06:47:29
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
OkoskaTo:rp 2009.01.16. 21:13:15
sunblind 2009.01.16. 21:14:25
Devil 2009.01.16. 21:30:29
-Miert van csak ennyi atjaras a vasuton? A Hungaria korut feluljaroja (csucsidoben 100%-ban bedugulva) utan az elso folyamatos atkelesi lehetoseg a Hubay Jeno ternel van, kb 4 kilometerrel(!!!!) arrebb!!! Rakosrendezo 90%-ban zarva, Szerencs utca 50%-ban... kozrohej.
-Ha mar keptelenek Szerencs utcanal, es/vagy a Hungaria-Szerencs utca kozotti 3 Km-es szakaszon ugy feluton aluljarot epiteni, akkor a Szerencs utcai atjaro utan (Tel utca-Berlini ut) levo lampat miert allitjak be reggelente olyan szerencsetlenul, hogy a kocsisor meg a vasuti atjaroban is torlodik? Mar evek ota, minden hetkoznap reggel! Korforgalomrol hallottak mar ezek? Este kifele detto.
-Berlini ut... na ott sincs aluljaro, raadasul a sinek mar 10 centire kilognak a ledaralt aszfaltbol.
-Ha az M3 kifele bedugul (mint oly sokszor) akkor ez az egyetlen erlemes menekulesi utvonal az egesz XV. keruletbe. Kicsit oda kellene ra figyelni!
amatőr 2009.01.16. 21:36:40
Amúgy az átjárót nem rég újították fel, 4 hétvége alatt. Előtte az állapota kritikán aluli vol, kátyús, és a síneknél már ki volt töredezve az aszfalt. Most megcsinálták, amúgy MÁVos módra. Új betonréteg, új aszfalt, a sínek között és mellett ez az amúgy roppant tartós és célszerű fémlemez borítás, de a különböző alkotóelemeket valahogy nem sikeült egy szintbe, és vízszintbe hozni, sínkorona, fémlemez, elvélasztó kő, aszfalt.... ahány annyiféle magasságú, és hála a fémlmezeknek, ez a megoldás gyakorlatilag majdnem örök életű, a következő 10 évben biztos nem fognak hozzányúlni.
Csúfy 2009.01.16. 21:40:35
amatőr 2009.01.16. 21:41:38
Nem, már nem lógnak ki a sínek 10 centire, viszont legalább annyi haszna lett a "felújításnak", hogy most már a kerékékpárút sem jobb minőségű egy hajszálnyival sem az úttestnél, így leleményesebb autóstársaimnak már nincs okuk a kerékpárútra húzódva átrobogni. (egyszer egy Fiat Ducato egy kerekesszékest tolt le szó szerint a kőzúzalékra, tükörből látta hogy nagy baja nem lett, ezért úgy gondolta meg sem kell állnia...)
Devil 2009.01.16. 21:45:37
Azert a dugohelyzeten az M0 megnyitasa sokat javitott, de befele a reggeli orakban meg igy is sokszor kritikus a helyzet, es egy ilyen menekuloutvonal nagyon sokat segitene a varoson beluli kozlekedesen.
rp_bubu 2009.01.16. 21:46:16
2. Az ott lakók, a főváros érdeke, nyugodtan lehet aluljárót építeni, Győrben az állomás közepén vagy 6 vágány alatt a város közepén is képes volt összehozni 2 év alatt, mert szüksége volt rá. A főváros miért nem?
3. Kinek kell írni? A közútkezelőnek, közlekedési hatóságnak, közutas probléma.
A biztosító berendezés hibáját hidd el mindig bejelenti akinek a dolga, a legkomolyabban még mindig a sorompók ügyét veszik a MÁV-on belül, mind szabályozás, mind helyreállítás tekintetében.
amatőr 2009.01.16. 21:48:44
Amikor a Chinoin (Sanofi vagy mi a neve most) közterületre épített rom épületeit (valami földszintes szürke ótvar volt) lebontották, be lehetett menni megtekinteni a rendezési tervet az irodaházukba, pár napon át a főépítész, meg valamelyik alpolgármester várta az érdeklődőket. Azt hiszem nem sokan mentek be, de nem ez a lényeg. Akkor még úgy volt, hogy lesz Aquincumi híd (lehet hogy Demszky majd megépíti a 6-os metró átadása után, nyugdíjba vonulása emlékére), és meglesz a folytatása a Zuglói körvasút sornak. A terven az szerepelt, hogy a Madridi út, Berlini út, és az iparvágány által határolt háromszöget leradírozzák, és a Reitter Ferenc utcát áthozzák a vasút és a körvasút sor alatt, és itt a Rózsa utcáig 2x2 sávon megy tovább. A kiradírozott háromszögű területen lett volna az aluljáró, és a fel-le hajtás a körvasút sorra.
Bonaparte 2009.01.16. 21:56:30
Azért, mert egy fénysorompó nem ad jelzést, nem jelenti azt hogy hibás. Ilyen adódhat abból is, hogy egy vonat túl sokáig tartózkodott a sorompó körzetében. Erre pedig van esély az Elem utcánál (Szerencs utca), ugyanis közel van Rákospalota-Újpest állomáshoz.
Ilyenkor a sorompó "zavar-állapotba" kerül, amit a forgalmista fel tud oldani. A szabályok szerint ezt csak akkor teheti meg, ha a 3 vágány egyikén sincs vonat Rákosrendező és Rákospalota-Újpest között. A forgalmi helyzettől függően fél óra könnyen összejöhet, mire a zavar-feloldás elvégezhető.
Ha nem ez a probléma, akkor is a működésképtelenséget igen gyakran kábellopás okozza. Azon segít, ha kicserélik a berendezést?
Arra pedig, hogy egy meghibásodott sorompót mennyi időn belül kell megjavítani, jogszabály rendelkezik. Ezt be szokták tartani, bár nem könnyű. A MÁV létszáma a 80-as évek elején 130 ezer volt, most kb 50 ezer lehet (beleértve az osztódással létrejött cégek létszámát is.) Találós kérdés: Honnan hiányzik az a kb 80 ezer ember, ha a MÁV vezérigazgatóság létszáma ugyanebben az időszakban nem csökkent?
Az a berendezés még nem érett meg a cserére, 18-19 éve cserélték utoljára (közöm volt hozzá), egy ilyen berendezés élettartama pedig legalább 25-30 év.
Hogy mennyit bír egy ilyen technológiával megépített berendezés, arra egy jó példa a győri állomási berendezés (Dominó 55): 1964-től 2008-ig üzemelt.
Uninvited 2009.01.17. 03:32:39
rpbubu: értem én, hogy a vasútvonal de lehet, hogy figyelembe kellene venni azt is, hogy 2009-et írunk és a körülmények megváltoztak?
nem sírni kell a légszennyezésért, hanem tenni ellene (pl. értelmes közlekedéssel vagy közlekedéstervezéssel) közlekedési mérnököknek ajánlom, hogy jöjjenek aztán táborozzanak 1-2 órát reggel vagy délután a szerencs pázmány sarkon.
A levélből kimaradt, hogy van még egy aluljáró jóval arrébb, de az nagy esőben és télen gyakran járhatatlan (leánynevelde, pozsonyi útca). Amúgy sem vesz le terhelést igazából.
mnmnbkhj 2009.01.17. 07:05:54
Bonaparte 2009.01.17. 09:25:00
Ha a sorompóban tényleg meghibásodik valami, annak a behatárolása és kicserélése igénybe vehet fél napot úgy is, hogy nincsenek fennakadások, üresjáratok a munkában. Gyakori, hogy valamilyen alkatrészért vissza kell menni, hiszen a hibaelhárító nem hordhat magával egy egész berendezésnyi tartalék alkatrészt. Gond akkor van, ha a szükséges anyag a telephelyen sincs (mert pl. egy órája egy másik sorompónál kellett cserélni), és központi raktárból kell beszerezni. Szerencsére ritka eset, de ha egy föld alatti kábel hibásodik meg, annak a javítása még sietség mellett is igénybe vehet egy egész napot.
A hibaelhárítók számon tartják az ilyen "kényes" helyszíneket, és igyekeznek hamar rendbe tenni. Senki sem szereti, ha az újságban, híradóban, vagy egy postban ország-világ előtt kritizálják a munkáját, vagy a helyszínen dolgozva leköpik, megdobálják (volt ilyen is).
Persze vannak kivételek, de valószínű hogy ha nemtörődömség is van a dologban, azt nem ezen a szinten kell keresni.
Bonaparte 2009.01.17. 09:36:20
Az állomási és a vonali sorompók más elv alapján működnek. A vonali sorompóknak alapesetben 6, maximálisan 10 perc után zavar-állapotba kell kerülniük, ez a közúti lámparendszert villogó sárga üzemre kell hogy kapcsolja.
Az állomási sorompóknál ilyen önműködő lekapcsolás nincs, ott viszont a forgalmistát (aki a sorompót kezeli) egy periodikus csengőszó (és időnként néhány türelmetlen autós) figyelmezteti.
Ha az a bizonyos sorompó nem állomási, és mégis le van csukva 15 percen át, írj egy levelet a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.
Captain Crash 2009.01.17. 11:45:46
Uninvited 2009.01.17. 11:53:24
Egyébiránt arra is tippeltem régebben, hogy ezekben az esetekben kábellopás, szándékos rongálás történik, mert nem ritka errefelé az ilyen. Bár a teóriában érdekes, hogy a nap közepén hogy tud ez bekövetkezni. Mert éjszaka esetleg bekövetkezik egy ilyen azt még megérteném. Évekkel ezelőtt az elem utcán futó távhővezetékről elbontották egyetlen éjszaka alatt az aluminium boritást. Miért ne tudnának lassan egy fénysorompót is elbontani? :)
Mindent félretéve itt a felüljáró kivitelezhetetlensége (nem fér el sehol) miatt már régen (!) egy aluljárót kellett volna építeni, amely nagy áteresztőképessége révén biztosítani tudná a hubay felüljáró mellett a szabad átjutást újpest felé és az M3-as bevezetőig védett útra átalakítani a szerencs utcát... szerintem.
Bilux67 2009.01.17. 15:10:59
Meg kéne fontolni hogy egyes vonalak megszüntetése nem lenne-e hasznosabb a városnak. Mivel az ipar szerencsére nagyrészt már kiköltözött, így úgysincs szükség akkora szállítási kapacitásra.
Be kéne már végre látni hogy az autóforgalom ELENGEDHETETLEN a város működéséhez és fejlődéséhez, az itt dolgozók nagy része nem tud létezni e nélkül.
Ehhez képest az autózást egy korlátozandó rossznak látják és korlátozzák is eszement adókkal, tiltásokkal, lezárásokkal.
Hasznos dolog szabályozni, tervezni a forgalmat, de ez nálunk nem jól működik.
Perillustris 2009.01.17. 20:48:02
Az autóforgalom valóban elengedhetetlen, ám az ekkora autóforgalom megfojtja a városban élőket, s tulajdonképpen saját magát is.
Újabb utakra nincs hely, s azok különben is csak a forgalmat gerjesztenék. Komplex megoldáscsomag kell, aminek célja az egyéni motorizált gépjárműforgalom csökkentése. Ehhez természetesen ELENGEDHETETLEN a tömegközlekedés fejlesztése, s még sok egyéb forgalomtechnikai változtatás, a kerékpáros infrastruktúra javítása, "dugódíj", stb.
siófoki35 2009.01.18. 14:21:48
Bonaparte: És máshol meg működik még régebbi Siemens-blokkos mechanikus berendezés is pl. Szombathely, Hajmáskér, Körmend, Pápa, Szentlőrinc, Kaposvár. És van sok helyen he
lyszíni váltóállításos berendezés is pl. Veszprém, Pécs.
amatőr 2009.01.19. 13:39:55
A 2x2 sáv pedig nem is akkor a hülyeség, ha jobban belegondolsz: Hányszor fordul elő, hogy a Berlini utcából Tél utcába balra forduló járművek nem férnek el a nevetséges, másfél autó hosszúságú kanyaródó "sávban", és tartják fel emiatt akár az egész sort. Vagy ha az ellenkező irányt nézzük: ha a 120-as busz bent áll a megállóban, akkor jobb esetben a józanabb autósok nem csorognak bele a zöld jelzésbe a Rózsa utca felől, hiszen a Berlini utcai szembeforgalom miatt a buszt kikerülni úgy sem tudják, rosszabb esetben "majd lesz valahogy" alapon bejönnek, és ezzel elállják az addigra zöldre váltó Tél utca forgalmát is a 120-as busz elindulásáig.
Boyxboy 2009.01.19. 14:13:06