Szokatlanul őszinte hangvételű interjút adott A vasút így totál reménytelen címmel a Zoom.hu-nak Tömpe István, a MÁV-Start üzleti vezérigazgató-helyettese. Mindenkinek érdemes elolvasni, én csupán egyetlen témát emelnék itt most ki. Feltehetően a legkevésbé fontosat. De engem azért megnyugtat, a vasút egyik vezetője is nagyjából ugyanazt gondolja a Lotz-teremről, mint én.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mihaszna Kelly 2009.02.02. 13:20:09
Vajon ez az interjú nem tekinthető "búcsúzásnak"? Csak nem nyugdíjba megy Tömpe?
tarasp 2009.02.04. 21:18:50
A menetrend az elsődleges, ez fogja össze a vasúti szakszolgálatok munkáját. A menetrend határozza meg az üzemi technológiát, a jármű és személyzet szükségletet, az üzemeltetés költségét, a fejlesztési, beruházási igényeket, a szolgáltatás minőségét, eladhatóságát, versenyképességét. Arra kell törekedni, hogy a menetrenden évente csak kisebb módosításokat kelljen végrehajtani, nagyobbat csak akkor, ha a műszaki és technológiai fejlesztések eredményeként, az optimálisabb üzemeltetés vagy a versenyképesség javítása szükségesé teszi.
A következő években érkező Uniós források ésszerű felhasználása érdekében már most kellene tudni, hogy a következő 10-20 évben mekkora árufuvarozási és személyszállítási teljesítményre kell számítani, milyen lesz a vonali, állomási személyszállítási technológia. Évente változó menetrendre és technológiára csak olyan beruházást lehet tervezni, ami minden igényt próbál kielégíteni vágányszámban, vágánykapcsolatban, peronhosszban, biztosítóberendezésben, épületekben, helyiségekben. Ez a legdrágább, s mire a beruházás megvalósul, 2-3 menetrendváltozás után már nem felel meg a technológiai igényeknek. Lásd Cegléd.
A stabil ütemes menetrend és technológia mindennek az alapja. Csak ezzel lehet a felújítási forrásokat ésszerűen felhasználni, az üzemeltetési költségeket csökkenteni, a szolgáltatás minőségét és a vasút versenyképességét javítani.
Ez nem minisztériumi feladat. Ha a helyzeten a MÁV-Start nem tud változtatni, akkor hiába több vagy sok jövőben a vasút fejlesztésére fordítható pénz, a szolgáltatás versenyképtelensége konzerválódik. A leggyorsabb vonataink mellett a párhuzamosan közlekedő autóbusz is megél, pedig mások már régen az egyéni közlekedéssel versenyeznek.
Huhogó János 2009.12.09. 16:11:25
AGY
süssmájer 2010.10.09. 13:20:49
www.pvdsz.hu/index.php?menu=news&type=block&id=17&page=45&type=newsshow&id=261