Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.02.01. 21:00 erminavet

Tömpe-interjú

Szokatlanul őszinte hangvételű interjút adott A vasút így totál reménytelen címmel a Zoom.hu-nak Tömpe István, a MÁV-Start üzleti vezérigazgató-helyettese. Mindenkinek érdemes elolvasni, én csupán egyetlen témát emelnék itt most ki. Feltehetően a legkevésbé fontosat. De engem azért megnyugtat, a vasút egyik vezetője is nagyjából ugyanazt gondolja a Lotz-teremről, mint én.

Tevan Imre: IMG 2576

4 komment

Címkék: politika interjú újság busz vasút villamos ütemes menetrend városi közlekedés peage mellékvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr72916899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihaszna Kelly 2009.02.02. 13:20:09

Azért szívesen olvastam volna arról is, hogy Tömpe szerint a Start vajon megtett-e minden tőle telhetőt a szolgáltatási színvonal javításáért, szinten tartásáért...

Vajon ez az interjú nem tekinthető "búcsúzásnak"? Csak nem nyugdíjba megy Tömpe?

tarasp 2009.02.04. 21:18:50

„– A mi menetrendjeink sajnos ma is úgy készülnek, hogy van egy gondolat, van egy meglévő menetrend, és akkor a gondolatot ráfésüljük a már meglévő menetrendre.”
A menetrend az elsődleges, ez fogja össze a vasúti szakszolgálatok munkáját. A menetrend határozza meg az üzemi technológiát, a jármű és személyzet szükségletet, az üzemeltetés költségét, a fejlesztési, beruházási igényeket, a szolgáltatás minőségét, eladhatóságát, versenyképességét. Arra kell törekedni, hogy a menetrenden évente csak kisebb módosításokat kelljen végrehajtani, nagyobbat csak akkor, ha a műszaki és technológiai fejlesztések eredményeként, az optimálisabb üzemeltetés vagy a versenyképesség javítása szükségesé teszi.

A következő években érkező Uniós források ésszerű felhasználása érdekében már most kellene tudni, hogy a következő 10-20 évben mekkora árufuvarozási és személyszállítási teljesítményre kell számítani, milyen lesz a vonali, állomási személyszállítási technológia. Évente változó menetrendre és technológiára csak olyan beruházást lehet tervezni, ami minden igényt próbál kielégíteni vágányszámban, vágánykapcsolatban, peronhosszban, biztosítóberendezésben, épületekben, helyiségekben. Ez a legdrágább, s mire a beruházás megvalósul, 2-3 menetrendváltozás után már nem felel meg a technológiai igényeknek. Lásd Cegléd.

A stabil ütemes menetrend és technológia mindennek az alapja. Csak ezzel lehet a felújítási forrásokat ésszerűen felhasználni, az üzemeltetési költségeket csökkenteni, a szolgáltatás minőségét és a vasút versenyképességét javítani.
Ez nem minisztériumi feladat. Ha a helyzeten a MÁV-Start nem tud változtatni, akkor hiába több vagy sok jövőben a vasút fejlesztésére fordítható pénz, a szolgáltatás versenyképtelensége konzerválódik. A leggyorsabb vonataink mellett a párhuzamosan közlekedő autóbusz is megél, pedig mások már régen az egyéni közlekedéssel versenyeznek.

Huhogó János 2009.12.09. 16:11:25

Már nem elérhető az interjú, el tudod küldeni e-mailen?

AGY
süti beállítások módosítása