Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.02.04. 18:00 erminavet

Válasz a Lotz-terem ügyére - Visszásságok vasutunk világából 52.

A MÁV szerint nem kell külön funkció a fogadócsarnoknak

Örömömre szolgál, hogy a MÁV-kommunikáció válaszolt egy korábbi blogbejegyzésre. Nemrég azt tettem szóvá, hogy a Keleti pályaudvaron a gyönyörűen felújított Lotz-teremnek nincs igazi funkciója. A MÁV válaszának lényege, hogy a funkció az, ami eredetileg volt, ez egy fogadócsarnok ma is.

Én ezt továbbra sem tartom helyesnek, hiszen a 21. században már másképp utazunk, mint a 19.-ben. Nem megyünk ki órákkal a vonat indulása előtt a pályaudvarra, a vonatozás nem életünk nagy eseménye, henem egy hétköznapi tevékenység, amelynek a célja a minél gyorsabb eljutás. (Ha valamivel időt akarunk tölteni a pályaudvaron, az külön szolgáltatás, információhoz, élelemhez, más áruhoz szeretnénk jutni – de ilyesmire se tették alkalmassá a díszcsarnokot.) Mindenesetre itt a válasz:

A pályaudvarok ki- és bejárati csarnokai alapvetően közlekedési funkciót szolgálnak, nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is. Eredeti állapotában a Lotz-terem indulási csarnoknak nevezett pénztárcsarnok volt. A vasúttársaságot kötelezi az is, hogy a műemlék épületeket a műemlékvédelmi követelményeknek megfelelően kell felújítani, helyreállítani, amelyek az építészeti és művészeti értékek védelmének hosszú távon való biztosításának alapelvére épülnek. Ez történt a Lotz-terem esetében is.

A Lotz-terem elsődlegesen ma is a Thököly út felől érkező utasok fogadó-csarnoka. Jelenlegi forgalma azonban a metró-építés miatt kb. 50 százaléka a korábbinak. A MÁV vizsgálata szerint a pályaudvar tömegközlekedési kapcsolatainak végleges kialakítása után, a Baross téri átépítések befejezését követően a Lotz-csarnok utasforgalma ismét meghaladja majd a napi 12 ezer főt, sőt az itt létesülő új metró-kijáratok miatt ennek emelkedésével is számolni lehet.

A Lotz-terem és a nemzetközi pénztár műszaki állapotának összehasonlításához csak annyit, hogy aki folyamatosan figyelemmel kíséri a pályaudvarok állapotát, annak észlelnie kell azt is, hogy a Keleti pályaudvar felújítása, az épület egyes részeinek (vonatfogadó és indító csarnok, Kerepesi úti kijárati csarnok, Lotz-terem, volt kormányzati váró, elektromos vezérlésű utastájékoztató táblák) felújítása szakaszosan és folyamatosan történik.

MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság

Sajtóosztály

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

11 komment

Címkék: vasút építészet jegy városi közlekedés másodrész utaspanasz vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr49922809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mákvirág 2009.02.04. 19:32:46

Szerintem gyönyörû a Lotz terem, én büszkén mutattam svájci barátainknak. És a kordon nem azért van, hogy ne nézhesd közelrôl, hanem a sok tetve graffitis miatt. (akiknek levágnám a kezét)

Uninvited 2009.02.04. 19:42:49

Mondjuk a Lotz terem valóban szép.

Sokkal jobban zavar azonban az a tény, hogy leszállok a vonatról és kifele menet a nyakamba puposkodik a sok sakáltaxis, aki három rugóért akar elvinni a következő sarokig egy leszakadt minden konfortot nélkülöző suzukival.

Arról már nem is beszélve, hogy a sokk rosszarcú arab pénztárossal tele van a pályaudvar és a környéke is.

Mondjuk ezügyben inkább a BRFK-t kellene megkérdezni, hogy ugyan minek a járőr a környékre ha az orruk előtt megy a feketézés.

Pista Bácsi 2009.02.04. 19:50:03

DonC!

20 éve nem ültem vonaton, a Keletiben kb. 25 éve nem voltam, de amit mondasz, az teljesen ismerős.

Szóval a Keleti pályaudvar egy időgép, ahol 25 éve áll az idő ?!?!

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.02.04. 19:50:04

"A Lotz-terem elsődlegesen ma is a Thököly út felől érkező utasok fogadó-csarnoka. "
Az ajtóban álló orkok szerint a jeggyel érkező utasok fogadó csarnoka :(

Higany 2009.02.04. 20:05:55

@Mákvirág: Svájci barátaid próbálták a magyar vasutat is? Nem fakadtak sírva? ;)

Hellisfitar 2009.02.04. 20:45:40

@DonC: A járőr előre köszön a valutázó arabnak, és ebből nem csinál titkot sem.
Kellene pár vasútmodell, gőzös, dízel és villanyos, különböző korszakok személykocsijai, korhű - XIX. századi, XX. század elejei - fotók, vasúttörténeti érdekességek, és kész is a vasútbuzi váróterem.

szociologus 2009.02.04. 20:47:05

@Mákvirág: Aham, csak ki ne lépjenek abból a teremből a derék alpesiek. Mert a monarchia sörhabos gazdagságából rögtön egy indiai pályaudvarra kerülnek.

Dr Milton 2009.02.04. 21:36:40

Én örülnék neki ha az egész Keleti felújítása után megmaradna ilyennek, mint most a Lotz-terem. Bár az utastájékoztató nem illik oda és szerintem rossz is/ Túl magas, túl keskeny/ elég ez a terem arra, hogy a képeket lehessen nézegetni.
A sleppet meg kisöüörtetném kakastollas csendőrökkel.

Az Építész 2009.02.05. 08:50:32

@Dr Milton:

Én is ezt tenném. Csak nincsenek már kakastollas csendőrök. Kiknek tekintélyük volt, tisztelték őket az emberek. Ja és akkor nem a bűnözőt védték... :(
Továbbá azon a véleményen vagyok, hogy a Keleti régi patináns arculatát kellene visszaállítani, a mai kor igényeinek figyelembe vételével.

Az Építész 2009.02.05. 09:16:34

@Az Építész:

Például ez nekem nagyon tetszik, így kellene az összes állomásnak kinéznie:

www.nif.hu/multimedia/gallery/744

geogr 2009.02.06. 23:31:31

@Az Építész: Nekem is tetszik Pestszentlőrinc állomása, leszámítva a fa-mellvéd előtti máv-dróthálót! :S
Elég stílusromboló; aki be akar lógni, az úgyis be fog. Az ellen nem véd :)