Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2009.02.06. 23:00 erminavet

Csak némileg javít a pocsék menetrenden a MÁV - Visszásságok vasutunk világából 53.

Két hét múlva máris módosul a menetrend, de lényegében csak a fehérváriakon segítenek.

Ha szabad szubjektív vallomással kezdeni, néhány napja már lehetett tudni, hogy a december közepén bevezetett menetrendet még februárban módosítják, hogy a korábbi menetrendhez képest bevezetett utasellenes lépések legkirívóbbjai közül néhányat korrigáljanak.

A pletykák arról szóltak, hogy a Kötött pálya sorozatában is szóvá tett számos (és szóvá még nem tett jónéhány további) menetrendrombolás (elsősorban kihasznált vonatok törlése, a kínálati, utasbarát menetrend szétcseszése, utasok szállítása helyett üresen rohangáló szerelvények beállítása) közül csak kevésnél visszakoznak, azoknál, ahol a helyi erők (polgármesterek, önkormányzatok) a leghangosabban tiltakoznak.

A most nyilvánosságra hozott változások még ezt a várakozást is alulmúlták: a szánalmasan sivár dombok korcs kis patkányt hoztak erre a cudar világra. A menetrend létrehozásáért felelős szervezetek (szaktárca, RKI-k, MÁV, MÁV Start) mindössze a székesfehérváriak jogos panaszait voltak hajlandók részben meghallgatni, így Fejér megye székhelyéről újra lesznek reggel közvetlen gyorsvonatok a fővárosba. Mégpedig úgy, hogy egy-egy, a Balaton déli illetve északi partjáról érkező, jelenleg csak Székesfehérvárig menő vonat továbbhalad a főváros felé, és ezek délutáni párjai is Budapestről mennek Nagykanizsa illetve Tapolca felé. A többi változás (a részletekről később) elhanyagolható az idei menetrend hibáihoz képest.

Ha mégis optimistán nézzük a február 22-én életbe lépő változásokat, az alábbiakat szögezhetjük le. (Már persze azon túl, hogy a 30-as vonal utasainak kiszolgálásán javít a változás.)

1., A csupán egyetlen vonalon, de mégiscsak meghosszabbított útvonalú vonatok a burkolt, de egyértelmű beismerését jelentik annak, hogy nem mondtak igazat a MÁV és a MÁV Start vezetői, amikor azt állították, csak kihasználatlan, napközbeni “szellemvonatokat” húztak ki a menetrendből. (A MÁV vezérigazgatója éppen a reggeli fehérvári járatok kihúzásáról érdeklődő kérdése mondta ezt szemrebbenés nélkül néhány hete az ATV-ben.) Ha nem irtottak ki kihasznált vonatokat, most miért tették azokat vissza?

2., A menetrend készítői alkalmatlanok voltak a feladathoz, hiszen a most korrigált fehérvári hiba már laikus szemmel is látható volt, ha most módosítani kellett, nyilvánvaló, hogy eleve nem lett volna szabad ilyen menetrendet tervezni, jóváhagyni.

3., Szabó Pál, amúgy már elfelejtett közlekedési miniszter ostoba teljesítményvolumen-korlátja most már egyértelműen értelmetlen, hiszen február 22-én vállrándítás nélkül fogják kidobni a szemétbe, ahová való, azok, akik eddig áthághatatlan szentségként hivatkoztak rá, amikor meg kellett indokolni, hogy miért szúrnak ki szerte az országban utasok ezreivel.

A konkrét változások fontosabbik fele tehát a 30-as vasútvonalat érinti. Négy vonat útja meghosszabbodik Székesfehérvár és Budapest Déli között. Ezzel Székesfehérvár újabb, viszonylag gyors összeköttetést kap a fővárossal, a Balaton térsége pedig újabb közvetlen vonatokat az eddigi átszállásos megoldások helyett.

Konkrétan, a Tapolcáról 4:29-kor induló 9719-es személyvonat február 22-től nem fejezi be útját 7:17-kor Székesfehérváron, hanem 7:30-kor továbbindul onnan, hogy 8:42-re a Délibe érjen.

A 3:15-kor Nagykanizsáról induló 8519-es 6:27-re ér Fehérvárra, de 22-től onnan továbbindul 6:43-kor, és 8 előtt 3 perccel ér a budai végállomásra. (Emlékszünk, ő az, akinek a mozdonya üresen most is följön Pestre.)

Délután a 9716-os Budapest–Déli pályaudvarról indul 15:18-kor, Székesfehérvárra érkezik: 16:33-kor, hogy továbbinduljon 16:47-kor Tapolcára (19:37).

E vonatok a főváros és Fehérvár között csak Kelenföldön, Érd felsőn és Gárdonyban állnak meg.

A 8506 számú vonat a Déliből indul 16:13-kor, Székesfehérvárra érkezik: 17:20-kor, továbbindul 17:21-kor Nagykanizsára (20.20). Új megállási helyek: Kelenföld, Gárdony.

A kisebb jelentőségű változások egyike, hogy 22-től a székesfehérvári zónázó vonatok Budatétény megállóhelyen (vagyis a Camponánál) is megállnak.

Az utolsó módosítás a MÁV Start hirdetménye szerint, hogy a 4217. számú vonat (Dunaújvárosról jelenleg indul 07:38-kor) Dunaújváros–Pusztaszabolcs között, és a 4234-es vonat (Budapest Déli pályaudvarról indul 13:58-kor) Pusztaszabolcs–Dunaújváros állomások között is megállnak Adony, Kulcs és Rácalmás állomásokon.

A módosítások miatt néhány más vonat menetrendje is módosul néhány perccel a Budapest-Tatabánya, valamint Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros viszonylatban.

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

53 komment

Címkék: vasút ütemes menetrend városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz közép dunántúl vvv vvv hiány


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr29927584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.02.06. 23:48:58

Pff, ha tényleg a kihasználatlan szellemvonatokat akarták volna ritkítani, kapásból törölni lehetett volna 9 és 14 óra között az összes mendei személyvonatot...

tompus 2009.02.07. 00:12:12

A szomorú az, hogy busszal gyorsabb a feljutás Budapestre.

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2009.02.07. 00:14:57

Fehérváriként nem akarok elégedetlennek tűnni, de 9-re így sem lehet normálisan beérni mondjuk az Indexbe, 10-re esetleg. :(

Mindez köszönhetően annak, hogy a Fehérvárra érkező vonatok rendszeresen késnek legalább negyed órát, amiből simán lesz 25 perc a Déliig, úgy, hogy egyébként meg sem kell állni (az volt a kaller indoka a múltkor, hogy csúszik a peron és az utasok lassan szállnak fel, egyébként csak eső esett, nem hó).

Arról meg már nem is beszélek, hogy ha Kelenföld környékén van dolgom, akkor sem tudok soha úgy odaérni, hogy ne legyen fél óra mínuszom vagy pluszom :(

Ehh, bárcsak Fehérváron fel lehetne férni a nyugatról érkező távolsági buszokra...

petya.bacsi 2009.02.07. 00:41:42

@HavocS: A mendei vonat tök értelmetlen. 2 megállóval odébb van Sülysáp, és oda is megy, onnan is indul egy helyi személy vonat, ami emlékeim szerint minden bokornál és fánál megáll. A mendei vonatot inkább küldenék le Szolnokra, vagy szerveznék át a 120a-s vonal közlekedését, mert a Zónázón mindig tömegnyomor van, rengeteg Sülysápi megy azzal, mikor nekik van még más vonat is, ami jó. Át kéne gondolni a menetrendet, mert ennek így semmi értelme sincs.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.02.07. 00:50:17

@petya.bacsi: Jaja. A mendei mondjuk csak azért van, hogy legyen a gyorsítottnak ugyanolyan csatlakozása, mint a zónázónak a sülysápi, de könyörgöm, ennek így semmi értelme!

Amúgy a 120a-nak sem a vonatok a baja, hanem a rengeteg lassújel, meg hogy 90%-ban 100-as... és ez is egy bürökratikus f*ság miatt, mert minimum Rákostól Nagykátáig simán lehetne 120-as, persze az M0 híd maradna 80-as, meg a mendei 80-60-asok is ott maradnának.
A kedvencem mondjuk akkor is az, hogy egy egész nyáron át kapirgálták a vágányokat Nagykáta és Tápiószele között, hogy a 40-es lassújelet 60-asra cserélhessék. Az egyik legforgalmasabb fővonalon, 15 km hosszan. Bravó... :)

PTibor (törölt) 2009.02.07. 00:55:07

de legalább történt valami
mondjuk nem hiszem, hogy a blog miatt, inkább valakinek a valakije arra jár és közölte, hogy így szánalmas.. :)

Kopi3.14 2009.02.07. 01:48:04

@HavocS: Mi a bajod vele? 50%-kal nőtt a sebesség azon a szakaszon, micsoda teljesítmény. És milyen kevésből megoldoták...

A legszebb: már tíz éve folyamatosan van egy szép hoszú 40-es lasújel Nagykátánál, Szolnok fele. De szép házakat lehet ott nézegetni azért.
Imre' mikorra éred el a 350. részt? Akkro lemondhatod, hogy midnen napra egy(rém)mese.

Jegkoko 2009.02.07. 07:21:47

Ez az uj menetrend ha lehet még szarabb mint eddig bármelyik volt. 10 percel a martoni után jön a fehérvári, és aztán egy óraát kell várni a következőre. Ráadásúl a martoni már minden görbefánál megáll, igy jóval hosszabb a menetidő

rexter 2009.02.07. 07:34:23

juheee, mint erdi az erd felson megallo 9719-es vonatnak nagyon orulok!! Es vegre nem all meg minden fanal!!

rikkancs101 2009.02.07. 08:11:34

És mi lesz a Baja-Szekszárd-Bp vonallal? Az le van szarva?

Baja kb 40.000 fő, Szekszárd 35.000, Bonyhád 14.000, egyéb környéki települések legalább 50.000 fő. Százezer ember nem számít ennek a kurva MÁV-nak?

Nem lehetne feloszlatni az egészet és újraszervezni úgy, hogy akik eddig bármilyen formában kötödtek a MÁV-hoz, azokat nem alkalmazni?

Utas Guszti 2009.02.07. 08:14:52

HavocS-nak igaza van, értelmetlen a jelenlegi sűrűséggel indítani vonatokat azon az útvonalon.

Közöd?? (törölt) 2009.02.07. 08:25:41

most mi a problémátok? mikor a vasutasok a normális menetrendért is sztrájkoltak itt 1000 rel anyáztátok őket. nesztek most itt a szar egyétek.

Alexi Borzovan 2009.02.07. 08:39:03

@rikkancs101:

Igazad van. A 40-es vonal meg le van szarva. Gyorsvonatok kiirtása, az egy dolog (elég gázos), de ez az átszállósdi PusztaSZARbolcson, az tényleg több a soknál. Amíg világ a világ volt, mindig Sárbogárd volt az átszállóközpont (meg Dombóvár). Szabolcs, mint "előváros", na ne röhögtessen, tisztelt MÁV Start! :(((

rikkancs101 2009.02.07. 08:46:59

@Közöd??:

Nomrális menetrendért IS? Én úgy vettem észre hogy a követelésük az volt hogy "gyurcsánymondjonle és adjatok negyedmilliótcsakúgy"! A motivációjuk meg az, hogy kényelmesen el tudják intézni a karácsonyi bevásárlást.

passenger 2009.02.07. 08:48:24

Matekoztam én is egy kicsit. Vegyük pl. Érdet. Több, mint 65000 lakos, a 14-60 éveses korosztály 80%-a naponta bejár Budapestre, ezek több, mint fele saját autóval. Ha csak ennek 50 %-át egy jó, utasbarát menetrenddel, kényelmes, gyors, tiszta vonatokkal át tudnák szoktatni vonatra, az a nem elhanyagolható környezetvédelmi szempontok mellett évi több, mint 1 milliárdos bevételt hozhatna a MÁV-nak. S gondolom hasonlóan kiszámolható lenne más városokra is. No de mi nem vagyunk hollandok...

rikkancs101 2009.02.07. 09:03:46

"MÁV-nál vajon hogyan készül a menetrend?"

Hát úgy, hogy politikai kérdéssé degradálódik. Magyarán, az ellenzéki polgármestereket választó települések le vannak szarva. És ebben nem különb sem a szoci, sem a fidesz kormány.

Jelenleg - és nézzük most a már általam említett Baja.... Budapest vonalat -

Baja polgármestre fideszes
Szekszárd polgármestere fideszes
Bonyhád polgármestere fideszes
Paks polgármestrere fideszes.

Na most akár ez véletlen is lehetne, ha én személy szerint nem hallottam volna egy MSZP-s politikustól, hogy ez bizony szempont!

pocogteto 2009.02.07. 09:29:18

Fehérváriként 8ra járok dolgozni Pestre. Na most ez a menetrend változás lényegében engem nem érint, és észrevételem szerint a nagy többséget szintén nem. Amivel én szoktam járni vonat, 5:48-kor indul és tömve van egyrészt szintén 8ra járó dolgozókkal, másrészt szintén 8ra járó diákokkal. Az ő helyzetükön sem javít úgy vélem. Azt már nem is említem, hogy általában csak 8 után esem be így is a munkahelyemre. Köszönet érte a MÁV-nak.

Közöd?? (törölt) 2009.02.07. 09:45:09

@rikkancs101: nem figyeltél oda eléggé, bizony a menetrend leépítése ellen is folyt a sztrájk

Fly_G_Fly 2009.02.07. 10:55:58

A menetrendet (legalábbis a dunántúli részét) veszprémi MÁV-osok szerkesztik, akik szintén ingáznak majd minden nap Pestre úgy, hogy Fehérváron szállnak át személyvonatról zónázóra. Ezután viszont személyvonatról gyorsvonatra szállnak majd át (ez a Nagykanizsáról jövő gyors), ami csak rájuk fog várni 16 percet Fehérváron!

Egyébként korábban minden menetrendváltáskor elküldték a tervezetet az érintett önkormányzatoknak véleményezésre, csak az önkormányzatok többsége cseszett válaszolni. Leginkább csak az ország keleti országrészében lévő önkormányzatok válaszoltak. Nem véletlenül van több IC a Dunától keletre!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.07. 11:12:28

@Közöd??:

Azzal csak támogatást akartak szerezni az utasok részéről, az igazi követelések és a sztrájk igazi oka nem ez volt. Ez csak a mézesmadzag volt.

Aki meg ennek bedőlt, sikeres ember nem lehet.

Kopi3.14 2009.02.07. 11:19:08

@rikkancs101: És ezt akkro mivel magyarázod, hogy pl. Békéscsaba felé elég normális a menetrend már soksok év óta, és mióta fideszes a vezetés, azóta sem verték szét?
@Közöd??: Az ütemes menetrendet kik fúrták meg?

@passenger: 65000ember Érden? Ez biztos?

@Selkath: meg lehetne oldani egyszerűen: Sabolcsról áttenni a váltást és elővároshatárt Sárbogárdra.

pharmacyli 2009.02.07. 11:34:07

Érdemes lenne tanulmányozni a Marcali menetrendet is. Közlekedtessünk lehetetlen időben, keveset, jé, hát nem is használják, szüntessükk meg....
Miért van az, hogy ha késik a vonat, gázolt, műszaki okok okán nem megy, titkolják? Titkolják az utasok elől a Gödöllő Keleti, a Rákoskert Keleti vonalon ezen tényeket. A Keletiben nem írják ki. Jelszavuk: órát, s percet nem ismerek, nem tartom a menetrendet... és akkor a későbbi vonat korábban jő, a korábbi vonat későbben megy, s az egészt úgy kell szervezni, hogy előbb üljenek be az utasok a 2. vágányon álló vonatba, majd valaki szóljon be: nem ez a vonat megy, hanem a 13. vágányról... S a nép fut körbe, fut a sineken? Ezt napi rendszerességgel megteszik....

Manyizga (törölt) 2009.02.07. 11:41:09

@rikkancs101:
csak a pontosság kedvéért 2005-ös adatok a lakosságról:
Baja: 37690 fő

Amúgy egyetértek. :)

rikkancs101 2009.02.07. 11:47:27

@Kopi3.14:

Nézd, nem arról van szó, hogy mindent szétver az aktuális kormányzat, de súlyozza a dolgokat. Ahol ellenzéki a vezetés ott nem fejleszt, ha el kell venni, onnan vesz el.

rikkancs101 2009.02.07. 11:52:30

Megjegyzem, a szekszárdi vasútállomáson (megyeszékhely) nincs wc! Elképzelem, hogy egy svájci kanton központjában, egy osztrák vagy német tartományi székhelyen a pályaudvaron nincs wc.

Nem, ezt elképzelni sem lehet!

asdf 2009.02.07. 12:00:12

@petya.bacsi: "...mert a Zónázón mindig tömegnyomor van, rengeteg Sülysápi megy azzal, mikor nekik van még más vonat is, ami jó."

Tobbedik forumon, tobbedik alkalommal jegyzem meg, hogy a Sulysapon leszallonak (Uriak, Kokaiak) egyetlen vonat jo -a harombol-: amihez buszcsatlakozas van (tehat lenyegeben nincs valasztasi lehetoseguk). Ez minima egy evtizedig a Katai gyorsitott volt, tavaly kb. szeptembertol visszacsapott a buszokbol a volanbusz, es a szolnoki zonazohoz jarnak a buszok.

Sofian 2009.02.07. 12:23:52

@Kopi3.14: Biztos! Érd lakossága 65.000 fő!!!

@passenger:
Az M7-es környékén élőknek sosem fogja megérni a máv! Én innen 25 perc alatt kelenföldön vagyok busszal. Mávval ez 10 vagy 15 + 25 perc lenne!

(Ha valaki a Déli fele jár annak talán megéri)

petya.bacsi 2009.02.07. 12:24:34

@Kopi3.14: Nőtt a sebesség? Nekem idősebb ismerőseim épp az ellenkezőjéről számoltak be, hogy most, 2009-ben, több ezres jegyár mellett lassabban vánszorog a vonat, mint 10-30 éve. Ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom, mivel én még csak tizenX éve vonatozom, de azt, hogy fejlődünk, azt meg tudom erősíteni. De azt is, hogy visszafele!

acsbar 2009.02.07. 12:31:31

(Emlékszünk, ő az, akinek a mozdonya üresen most is följön Pestre.)

Hát igen, ez az igazi szellemvasút...:) Mozdonyvezető nélküli mozdony.

petya.bacsi 2009.02.07. 12:34:20

@asdf: a gond az, hogy ha nem csak a zónázó lenne jó, akkor is a sülysápiak nagyrésze a zónázóval jönne, mert az 20 perccel korábban van ott, mint egy másik vonat.

Ha átvariálnák a menetrendet, a nyakamat rá, hogy akkor is a zónázó menne tömve, a többin meg még hely is lenne. Félre ne érts: nem a sülysápiakkal, vagy az onnan tovább utazó emberekkel van a bajom, hanem ezzel a töketlenkedéssel, ami a menetrendnél van. Persze, kényelmes fotelből könnyű klikk-klikk menetrendet gyártani, de nem ártana figyelembe venni az utasok igényeit, illetve a valóságban kipróbálni a dolgokat. A menetrend egy valami, amit nagyon nehezen tudnak betartani a vasutasok - önhibájukon kívül.

Eleve a Sülysáp / Nagykáta (vagy Tápiószecső) / Szolnok triumvirátust hagynám meg, az ilyen mendei szellemvonatokat a francba kiszedném. Helyette menjen le Újszászig, és ott forduljon vissza, vagy menjen le Szolnokig.

Nem tudom, hogy a MÁV az utasszámlálását ki végzi - erről is hallottam és olvastam azt hiszem a MÁV blogon: megintallunkvazze.blog.hu/2007/11/26/utasszamlalas ) -, de ha igaz, amit írnak, akkor ne legyünk meglepve, hogy ilyen profi a menetrend.

Meglepően sokan utaznak még Nagykátán túl is - Nagykátán túl is van élet és vannak megállók, ha esetleg a MÁV-nál ezt nem tudnák -, és nagyon sokan utaznak, és óránként csak 1x tehetik meg. Mivel pl. van olyan állomás, ahol a vonat sajnos az egyetlen közlekedési forma, pl. Tápiógyörgye egy gyűjtőtelepülés, a környező településekről - pl. Újszilvás - autóval hozzák át a Szolnok-Újszász-Bp vonalon dolgozókat. Tehát kedves MÁV lentebb is van élet. Csak ugye ahhoz fel kéne kelni a kényelmes fotelből, és megnézni...

petya.bacsi 2009.02.07. 12:38:44

@petya.bacsi: Ja, és Szolnokig utazó ismerőseimtől tudom, hogy Tápiószelén, ami sokkal nagyobb település, aminek még peronja is van - kevesebben szállnak le/fel a vonatra, mint pl. a peron nélküli Tápiógyörgyén a fentebb említett ok miatt - gyűjtőtelepülés -.

A vonat ablakából kinézve iszonyat látni a combnyak / kéz / láb / boka stb. törést kockáztató idős és fiatalabb utasokat, amint az artistákat megszégyenítő tornamutatvánnyal próbálnak le vagy felszállni a vonatról, miközben még csomagjuk is van.

Sebaj, peronra nincs pénz, mert minek, de Nagykáta eleve jó peronját szétverték - szerintem sok kis település örülne olyan peronnak, ami ott volt... - és újat építettek - arra volt pénz.

petya.bacsi 2009.02.07. 12:39:52

@petya.bacsi: és fővonal a 120a. Tehát nem is mellékvonal. Emlékeim szerint 2 állomásnak nincs peronja azon a vonalon, Abonyi útnak, ami megállóhely, és ahol már lassan semmi sem áll meg, annak is van peronja - nem is rossz! Tehát nem értem én ezt az egészet!

petya.bacsi 2009.02.07. 12:42:03

@pharmacyli: :))) igen. Nem a BKV, a MÁV hozza mozgásba az embereket. Egy kis mozgás mindenkinek kell, pláne nagy táskákkal és pakkokkal. De egyébként ez Photoshop, ilyen nincs a valóságban, hogy tévesen irkálnák ki a dolgokat ;) :))))

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.02.07. 13:59:09

@petya.bacsi: az még hagyján, de nemrég volt az indexen egy cikk, hogy a 100-as vonalon meg (ceglédi szállások talán? nem vagyok arrafelé ismerős) olyan megállóhelyen van gyönyörű új díszköves peron, ahol napi két vonat áll meg...

petya.bacsi 2009.02.07. 14:02:32

@HavocS: aki tudja, hogy miért, az árulja el, mert különben hülyén fogok majd meghalni... sebaj, addig a forgalmasabb megállóhelyeken/állomásokon a testi épségüket kockáztatva közlekednek az utasok. Aki már látott peron nélküli állomásról felszállni embereket, az tudja miről beszélek. Szerintem pár hét fel és leszállás, és menni fog a spárga is...

asdf 2009.02.07. 14:17:56

@petya.bacsi: a gond az, hogy ha nem csak a zónázó lenne jó, akkor is a sülysápiak nagyrésze a zónázóval jönne, mert az 20 perccel korábban van ott, mint egy másik vonat.

Szerintem az sokat nem oszt nem szoroz, leven az Uriak es a Kokaiak vagy 3-4* annyian vannak mint akik Sulysapiak szallnak le a zonazorol. Legalabbis este mindenkepp. Mondjuk ha az emlitett ket busz nem a 1420-as vonatra indulna (mint allitolagos legdurvabb vonat), hanem a kataira, az nemkicsit csokkentene a szolnokin levo tumultust. Szerintem. De hat a volant nem erdekli a mav nyomora, neki az a lenyeg, hogy a sajat buszaibol minel kevesebbel es minel kevesebb kanyarral oldja meg a sajat teruletet...

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.02.07. 14:30:27

én is a 40-es vonalon lakom (Nagylók)

nem egy nagy település, de kb mi tettük eddig a leglátványosabb dolgokat a menetrend ellen

kihívtam a Hír Tv-t, ami még aznap leadta a velem készült riportot a Hírekben

aztán kihívtuk az m1-et is, ők pedig az egyik csütörtök esti Szempontben sugározták az adást

szomorú, hogy az egyik legfontosabb vonalat szarják le

állandóan késnek a vonatok Pécsről (hát persze, ekkora távon nem lehet időben felérni..)

és akkor szabolcson várjuk meg a Dunaújvárosból késő személyvonatot, ami 3 emberrel jön, majd este hazafelé ugyanennyivel vagy kevesebbel fordul le Dunába.. és 50-60 Pécs felé tartó utasnak meg át kell szállnia, kész röhej

a pusztaszarbolcsi állomás meg kész röhej

egy szánalomhegy, 0 utastájékoztatás, a váróterem egy csövestanya, a peronok szűkek

remélem lesz itt is intézkedés, mert pofátlanság, hogy elvették a gyorsvonatokat és egy 4 órás sávban nem megy pusztaszabolcsra vonat, amiről át lehetne szállni

este meg eljön a 18:58-as vonat, mint utolsó

fuck máv

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.02.07. 14:34:02

Fly_G_Fly

mi mindig válaszoltunk, javaslatot tettünk, de még választ sem kaptunk

így minek írjon az ember??

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.02.07. 14:36:39

Kopi3.14

ez a Sárbogárdos téma tényleg jó ötlet lenne

szálljon át az a 3-4 ember szabolcson, aki dunából jön, de az 50-60 (ha nem több) pécsi

combo 2009.02.07. 14:56:57

@rikkancs101: Ennek némileg ellentmond, hogy a Somogy IC-t sikerült kiharcolni Kaposváron politikai (és NEM szakmai) alapon (Kaposvár fideszes).

Én most a reggeli IC-ről beszélek (Nagykanizsa - 6:01 Kaposvár - Budapest).

1. Először le akarták fújni.
2. Következik hecckampány politikusok részéről (elfelejtették mondani, hogy 2 óránként lesz ütemes IC Dombóvári átszállással - a régi menetrendben ilyen nem volt)
3. megyei felháborodás (természetesen zömmel olyanok részéről, akik még vonatot sem láttak).
4. Kormány beszarik (ismerős forgatókönyv), Gyenesei (somogyi) miniszter ígéretet tesz az IC megtartására.
5. Ezután született egy olyan terv, hogy megtartják, de Dombóváron összerakják egy pécsi IC-vel.
6. Felháborodás, +10 perc menetidő, a Keletibe megy a Déli helyett, a miniszter hazudott (miért?) stb.
7. Beszarás, 2. felvonás, IC megtartva, fél órával előrébb hozva.

Eredmény: A reggel legjobb időpontban induló pécsi IC-t nemes egyszerűséggel kihúzták a francba (Pécsről Pestre reggel van fél 6-kor meg fél 8-kor, a kihúzott ment volna fél 7 körül), a reggeli Somogy IC meg (továbbra is) KONG AZ ÜRESSÉGTŐL.

Na, valahogy így működik Magyarországon a menetrendtervezés. (Én nem vagyok MÁV-os, de a híreket követve nekem ez jött le, majd pontosít, aki akar).

combo 2009.02.07. 15:01:46

Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy (annak ellenére, hogy somogyi vagyok), én az 5. pontot favorizáltam volna.

Fucksee 2009.02.07. 16:03:36

@rikkancs101: nem olyan rég óta van már vécé ismét, méghozzá igen szépen felújítva

almika 2009.02.07. 20:54:16

Nagylóki lakosként a napi átszállások PusztaSZARszabolcson (ahogy dávid úrfi írta) igencsak bosszússá teszik a hétköznapokat. Nagyon fontos vasúti "központ" lett egy olyan állomás, ahol még WC sincs a több 100 átszállni kényszerülő utasnak, közben a közvetlen dunaújvárosi vonaton csak pár ember lézeng. Miért nem lehet az utasáramlatot egy kicsit jobban feltérképezni? Miért gondolja a MÁV, hogy Dunaújvárosba többen utaznak mint Sárbogárd felé, ahonnan még Pécsre, Bajára és Szekszárdra (hogy csak a legnagyobb városokat említsem) is el lehetett eddig jutni átszállás nélkül? Idős nénik, bácsik, naponta bejárók "szívnak" Pusztaszabolcson, napi szinten életveszélyben az életünk, mert még átjáró sincs a vágányok között, az IC-k sokszor a peronon váró utasok között robognak el, se utastájékoztatás, hogy legalább tudná a nép, hogy melyik vonatra szálljon át és még sorolhatnám.
Egymástól kérdezgetik az emberek, hátha valaki tudja, melyik is a neki megfelelő vonat.
Amikor pedig a média segítségét kéred, hogy végre "illetékes" minisztériumhoz eljusson a panasz, a válasz ennyi: "1000 fős településhez nem lehet menetrendet szabni", hát igen, azt elfelejtik, hogy csak Pusztaszabolcs és Sárbogárd között közel 20.000 embert érint ez az új "utasbarát és ütemes menetrend"..... Ha ez az ára, akkor én szívesen lemondok az ütemes menetrendről és kérem a régi, jól bevált menetrendet vissza!!!!

passenger 2009.02.07. 21:58:58

@Sofian: Megértem, hogy az M7 környékéről inkább busszal utaznak az emberek, de a javaslatom inkább az autósok átcsábításáról szólt, azokról pl., akik a 6-oson araszolgatnak naponta befelé, és a vonattal még a jelenlegi körülmények között is lehagyjuk őket.
Amúgy gyors, vagyis nem minden útszéli bokornál megálló vonatokra gondoltam.De most is azért reggel én mindig beérek Kelenföldre Alsóról kb. 15-18 perc alatt, pedig mindenhol megáll.Ezt autóval senki nem tudja elérni, ha megfeszül sem. Persze ehhez tényleg egy jó, pontos, kényelmes vonatokat működtető szolgáltatóra lenne szükség, nem a jelenlegire.

siófoki35 2009.02.07. 22:51:49

"Felettem a cso-cso-csomagom, a Mende-Sülysáp vonalon utazom...."

Jegkoko 2009.02.08. 07:26:41

Magyarázza el nekem valaki, hogy a martoni ingát mi a fenéért kellett kinyírni.Először iszonyat szar menetrendet csináltak neki, majd pedig rövidesen meg is fog szünni.Nem értem miért jó a mávnak, hogy a jól működő dolgokat szétcseszik. Én egyálltalán nem nevezném utasbarát szolgáltatásnak, hogy óránként járnak erre a vonatok.

schwung 2009.02.08. 19:12:47

martoni inga tök jó (volt) a csúcsidőben, napközben meg tök üres volt.

Más: én életemben egyszer vagy kétszer próbáltam meg busszal Budapestre jutni. Esküszöm, többé nem teszem. Pedig szabadjegyem van a buszra...

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.02.08. 21:08:30

@Jegkoko:

úgy látszik, hozzászoktál a jóhoz

mi Bp-Pécs vonalon lakunk, 74 km és 2 óránként járnak vonatok, napközben egy 4 órás lyukkal

és itt is ugyanígy vannak dolgozó emberek, iskolás diákok

óránkénti vonat.. az egész környék álma

davidz; · http://zoldhegyi.extra.hu 2009.02.09. 00:18:47

40-es vonal:

Febr. 19-én 14-18 óra között a KTI fogadóórát tart Sárbogárdon a vasúti és buszos menetrend észrevételeinek megosztása céljából...

passenger 2009.02.09. 09:11:35

@schwung: Akkor talán a racionalitás jegyében csúcsidőben sűríteni kellene, napközben meg ritkítani. Én pl. fél órával később járok haza, mert arra a vonatra, ami megfelelő időben jönne Kelenföldön nem nagyon lehet már felférni.Ha mondjuk nem egy, hanem két kocsival közlekedne, az nagyon jó lenne, na de a racionalitás meg a Máv, az két nagyon távoli fogalom.

almika 2009.02.09. 10:20:55

Szóval Sárbogárdon febr. 19. 14-18 óra között fogadóóra a KTI szervezésében. Mindenkit várnak szeretettel, akinek problémája van a menetrenddel! Tessék lehet reklamálni!

almika 2009.02.20. 17:33:16

Rövid beszámoló a tegnapi KTI-s fogadóóráról, amelynek talán eredménye is lesz, mivel két nagyon értelmes és hozzáértő emberrel volt dolgunk (kivételesen). A nagylóki polgármester kiállt mellettünk, ő is eljött, ugyanez nem mondható el a bogárdiról, aki a szomszéd épületből sem volt hajlandó részt venni a fogadóórán, miven ő nem utazik vonattal - ezt a sárbogárdi naponta utazók szájából hallottam.... A KTI két illetékese nem gondolta volna, hogy ilyen érdeklődés lesz, így nem egyesével hallgatták meg a panaszokat, hanem behívtak mindenki a terembe. Talán mondanom sem kell, hogy nem fértünk be. Szóval az eredmény: az április menetrendváltással, 5-től két közvetlen járat (egy reggel, egy este) és egy plusz vonat este 20.58-kor.
Egy hozzáértő felvetette, hogy miért nem mennek az új Stadler Flirt-ök Pusztaszabolcsig két kocsival, majd ott szétválasztva: az egyik kocsi Dunaújvárosba menne, a másik Sárbogárdra, ugyanez lehetne visszafelé is, mivel a menetidő kb. egyforma. Tényleg ez így miért nem megoldható, kérdezem én is?
A fogadóóráról jegyzőkönyv készült, várjuk a konkrét fejleményeket, esetleges eredményeket.