Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

május 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

2009.02.10. 14:00 erminavet

A fizető utasok azért járnak rosszabbul, hogy a vasutasok kényelmesebben utazhassanak - Visszásságok vasutunk világából 54.

A gyorsvonat megáll Újszászon, de csak a vasutasoknak.

A visszásságok közül talán azok a legbosszantóbbak, amikor a vasút úgy rendezi be az életét, hogy az a vasutasoknak legyen jó, kényelmes, ne pedig az utasoknak. (Ennél már talán csak az a rosszabb, amikor már nemcsak az utasok érdekét hagyja figyelmen kívül, de a vasutasokét is.)

Bár egzaktul nem tudnám bizonyítani, de azt hiszem, alapvetően ide sorolható az utasbarát, ütemes menetrend szétverése is. Az biztos, hogy a vasutasok nagyobbik fele a vezérigazgatótól a buta bakterig utálja az egész kínálati, utasbarát menetrendet, mert a feszes, pörgős ütemes munkarend kevesebb lehetőséget nyújt a pihire, a lábak lengetésére, a sundám-bundámra, a tilitolira, a “nyugalmas” beosztás kibulizására.

Nem valószínű, hogy a vasúthoz nem értő, nem kötődő Szabó miniszter, miután duplaáron próbált bicikliket venni a Postának, és mielőtt pártunk és kormányunk a Vértesi Erőmű élére helyezte, magától találta volna ki, hogy szét kell verni az ütemes menetrendet, aligha tudta ugyanis, mi az. Nyilván súgtak neki a vasutasok, és gondolom, nem a bakterek.

Ennél konkrétabb példa, az úgynevezett szolgálati megállások ügye. Alapvetően nincs kifogásom ellene, hogy a MÁV-csoport elvigye a munkahelyükre dolgozóit. (Bár tegye föl a kezét a nem vasutas olvasók közül, akinek a munkáltatója saját költségén, esetleg részben a munkaidőbe is beszámolva gondoskodik a munkahelyre jutásáról!)

A vasutasok legtöbbször természetesen vonattal utaznak, a legtöbbször persze szépen elférnek a szerelvényeken. Azokon az eseteken már érdemesebb lenne elgondolkozni, amikor (állítólag) kifejezetten az utazó vasutasok miatt kell kapacitásokat mozgatni, amikor az alkalmazottak kedvért tartják meg az 1. osztályt, ott, ahol fizető utas nemigen van erre a szolgáltatásra. (A vasutasok egy része itt is ingyen utazik.)

Még elgondolkoztatóbb, amikor csak azért állítják meg a vonatot, hogy vasutasok szálljanak föl, le. Kevésbé zavaró, ha a mellékvonalon egy pillanatra megáll a szerelvény, hogy a forgalmi kitérőben leugorjon az ott dolgozó. De amikor fővonalon, hosszú, zsúfolt gyorsvonatok csak azért állnak meg, hogy vasutasok le- és felszálljanak? Pláne, amikor megy ugyanoda személyvonat is, tehát a tisztelt munkavállaló utazhatna szépen azzal is, csak éppen az nem olyan kényelmes, mert némileg hosszabb a menetideje, mert nincs benne 1. osztály.

Hogyan nem értik a MÁV-csoport ilyen döntést hozó vezetői – pláne azok, akik nem egész életükben vasutasok voltak, hanem dolgoztak már normális, ügyfeleket kiszolgáló, piacról élő cégben –, hogy ez mennyire irritáló az igazi, a fizető utasoknak, a cég ügyfeleinek? Hogy akkor miért nem szállhat föl a rendes utas is? Lehet, hogy neki is jobb lenne gyorsvonattal utazni. Hogy ez ugyanaz a mentalitás, mint amikor az eladók maguknak teszik félre a legjobb árut, amikor a zsúfolt ügyféltérben tevékenykedő ügyintézők a szolgálati telefonon cicáznak a babájukkal?

Az ilyen “szolgálati célú megállás” mégis napi gyakorlat a MÁV-csoportnál. Egy konkrét esetre, az egyik békéscsabai gyorsra rá is kérdeztem a MÁV Startnál. Egyelőre még nem válaszoltak, de azt ígérték, nagyon rövid időn belül megteszik. Addig itt vannak a kérdések:

A 7308-as lőkösházai gyors „szolgálati célból" megáll Újszászon.

1. Miért, hiszen ezzel – a menetrend tervezésekor nem kalkulált – megállással gyakran késést szed össze, más vonatok menetrendjét is elveri?

2. Másrészt az ilyenkor leszálló vasutasok az 5 azaz öt perccel később induló 3328-as szolnoki személyvonattal ugyanúgy utazhatnák az utasokkal együtt, hiszen az a vonat megáll Újszászon.

3. Ki rendelte el a megállást? Melyik cég alkalmazottja? Ő elrendelheti, hogy hol álljon meg a MÁV Start vonata?

4. Fizet-e a Start állomáshasználati (megállás céljából) díjat a pályavasút részére?

5. Mit jelent a „szolgálati célú megállás"? Mi ennek a célja? Lehet szolgálati cél a szolgálatban már nem álló vasutasok hazautazása? Ha igen, hogyan?

6. Igaz, hogy az újszászi „szolgálati" megállást Szórád Róbert MÁV Start főosztályvezető, újszászi önkormányzati képviselő közbenjárására rendelték el?

7. Mi a MÁV Start elsődleges célja, feladata? A fizető utasok szállítása, vagy a vasutasok szállítása? Melyik feladatot rendeli alá a cég a másiknak?

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

38 komment

Címkék: politika r alföld vasút ütemes menetrend utaspanasz vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr47934675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

combo 2009.02.10. 14:47:19

Hát, erre csak annyit lehet mondani, hogy: jellemző.

ready_real 2009.02.10. 14:48:23



A 7308-as lőkösházai gyors „szolgálati célból" megáll Újszászon.

1. Miért, hiszen ezzel – a menetrend tervezésekor nem kalkulált – megállással gyakran késést szed össze, más vonatok menetrendjét is elveri?

2. Másrészt az ilyenkor leszálló vasutasok az 5 azaz öt perccel később induló 3328-as szolnoki személyvonattal ugyanúgy utazhatnák az utasokkal együtt, hiszen az a vonat megáll Újszászon.

3. Ki rendelte el a megállást? Melyik cég alkalmazottja? Ő elrendelheti, hogy hol álljon meg a MÁV Start vonata?

4. Fizet-e a Start állomáshasználati (megállás céljából) díjat a pályavasút részére?

5. Mit jelent a „szolgálati célú megállás"? Mi ennek a célja? Lehet szolgálati cél a szolgálatban már nem álló vasutasok hazautazása? Ha igen, hogyan?

6. Igaz, hogy az újszászi „szolgálati" megállást Szórád Róbert MÁV Start főosztályvezető, újszászi önkormányzati képviselő közbenjárására rendelték el?

7. Mi a MÁV Start elsődleges célja, feladata? A fizető utasok szállítása, vagy a vasutasok szállítása? Melyik feladatot rendeli alá a cég a másiknak?


no reagálnék ezekre, mint utas, aki a decemberi menetrendváltozás előtt még normális módon tudott utazni bp-újszász vonalon az akkor még ott és nagykátán is megálló lőkösházi gyorrsal.

Nomost : elvileg régebben Kátán is és ugye Újszászon is megállt ez a gyorsvonat , gondolom a menetidejét nem változtatták a december előttihez képest, tehát a szolgálati megállásból fakadó idő nem esik ki...
Ad2. Szolnok Bp-től száz kmre van, nonszensz, hogy egy gyorsvonat első megállója 100kmre legyen, miközben utána alőkösházi vonat majdnem midnen "kisvárosnál" megállogat (kb 30 kmként).

ad 3: miért kellett megszűntetni egy oylan gyorsvonatot, amivel normálisan le lehetett jutni BP-ről kb 1 óra, 1 óra és negyedóra alatt Újszászra?

ad4. Ha szajol átszállóhely, akkor Újszász miért nem az? Miért kell így pl. többet utazniuk a Jászboldogházára, vagy Szászberek felé tartóknak???

ad5: Ki rendelte el, hogy a régebben megálló Lőkösházi vonatok többé ne álljanak meg Újszászon? Ha pedig szolgálati célból megállnak, akkor utasoknak miért nem állnak meg, ha régebben ez működött?

petya.bacsi 2009.02.10. 15:08:56

Hát igen... de szerintem nem ez az egyetlen, ami menetrendtől eltérően közlekedik.

A vasutasok és családtagjaik ingyen utaznak, és emellett még a ilyen kiváltságuk is van, hogy megállíthatnak vonatokat. Jó nekik.

Georgejr már foglalkozott vele:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/08/23/nem_kene_de_megis_megall

és a MÁV válasza:
megintallunkvazze.blog.hu/2007/10/02/re_nem_kene_de_megis_megall

No komment. Röhej...

petya.bacsi 2009.02.10. 15:11:33

@ready_real: ad4: nagyon sok jászboldogházi utas Tápiógyörgyén keresztül utazik (autóval átjönnek az utasokért). De ugye annak az állomásnak még peronja sincs...

megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/14/egy_peron_nelkuli_allomas

Pedig Újszilvásról, Jászboldogházáról is onnan indulnak az utasok.

ready_real 2009.02.10. 15:32:27

@petya.bacsi: Csak példa volt, mondhattam volna Jászladányt vagy Szászberket is.
Azért valljuk be Újszász elég nagy csomópont Főleg hogy Hatvan-három felé mennek a vonatok :D
Mindenesetre roppant dühítő az összes Gyorsvonat újszászi megállásának megszűntetése, miközben forgalmi okból meg mégis megáll. Szóval így az egész nonszensz....

Manyizga (törölt) 2009.02.10. 15:40:26

Erre már nem tudok mit mondani, csak amit más is: jellemző.
Még jellemzőbb az, hogy nem fog történni semmi, minden megy ugyanígy tovább. És még sztrájkolnak is, mert nekik joguk van. Hihetetlen.

combo 2009.02.10. 15:52:36

Nekem csak azt árulja el valaki, hogy hogy van az, hogy Budapest-Szolnok a záhonyi gyorssal 1:17 perc, ami megáll még 5 helyen, a lőkösházai meg 1:19 perc úgy, hogy nem áll meg sehol Szolnokig?

Dr. jegeket_bérleteket 2009.02.10. 16:28:54

Legyen az a megoldás, hogy a vonat szolgálati célból lassít Újszász állomáson...! :-)

ready_real 2009.02.10. 16:47:01

combo: a szolnok-cegléd-bp conal emlékeim szerint gyorsabb.

MrR2008 2009.02.10. 16:54:57

Mivel renszeresen utazom pénteket a 14:13-kor (7304)-es lökösházi vonattal, igazolhatom, hogy minden egyes alkalommal megállt Újszászon, azért hogy 1-2 ember leszállhasson.

Békéscsaba - Budapest hétfő reggel 2ó29p-2ó35p közötti idő alatt az idei évben még mindig teljesíthető volt. A Budapest - Békéscsaba 2ó45p-3ó10p közötti idő alatt teljesíthető csak...

Ja víz a WC-kben nincs, de papír az legalább van.

PTibor (törölt) 2009.02.10. 17:36:38

"Hogyan nem értik a MÁV-csoport ilyen döntést hozó vezetői – pláne azok, akik nem egész életükben vasutasok voltak, hanem dolgoztak már normális, ügyfeleket kiszolgáló, piacról élő cégben –,"

mert a versenyszférában teljesíteni kellett, felelőssége volt, és elég jól keresett. a közszférában nem kell annyira teljesíteni, még a felelősségrevonás is gyengébb, a énz viszont 2x nagybb..
a "jót" könnyű megszokni.. nekünk meg megszopni..

debilgyik (törölt) 2009.02.10. 17:56:14

van ilyen külföldön is, a Viener Walzer pl. megáll német oldalon egy kis p*cs helyen is, hogy kirakja a határőröket.

Circus 2009.02.10. 21:22:44

Üdv,

bocs, hogy ide írom, de nem találom, hogy hol küldhetném el 'privátban' (valszeg én bénázom) > esetleg ezt is megnézhetnéd:

www.fogyasztok.hu/cikk/20090107/mav_intercity_jarat_etkezokocsi_nem_hasznalhato_laptop/

ugyan nem érint a dolog, de viccesnek tűnik...

ready_real 2009.02.11. 12:59:34

@MrR2008: Ez már csak azért is érdekes, mert mint írtam, én ezzel a vonattal jártam fel újszászról, igaz nem reggel, hanem este 19.04kor állt meg Újszászon, már amikor még volt ott megállása ,és időben jött, mert amúgy rendszeresen 20-30 perceket késett:U

tényleg az tleht tudni, miért szüntették meg az összes gyorsvonat megállását Újszászon?

mildi 2009.02.11. 14:13:56

hát ez így mocskos rosszindulatú, általánosító fröcsögés Imre, már bocs.
az a nagy harci helyzet, hogy a menetrend annyira szar helyenként, hogy nem lehet vele bejárni szolgálatba. és igen, mikor megkaptuk a menetrendtervezetet, jelezték az állomásfőnökök, ez baromi rossz, ezzel nem fogunk tudni váltani. a start le se szarta, bevezette. ezek szoktak ilyen helyzeteket szülni. pl az általad is postolt mátéházapusztán szerinted hétvégén, nyáron hogy fognak váltani?-igen, megfogják a sebest.
az újszászit éppen nem ismerem, de előfordulhat, hogy azért kell a sebessel menni, mert ha mögötte a személlyel menne, akkor a leváltott kolléga nem tudna hazamenni...
igazság szerint a szolgálatváltás kiszolgálásához napi két vonatpárt kéne ésszel közlekedtetni, reggel 6-7ó körül, és este 6-7körül. minekutána ezekkel a vonatokkal nem csak vasutasok járnak -más is jár reggel 6-7 körül dolgozni, ugyi, meg haza is :D- még csak nem is lennének kihasználatlanok. de a start erre süket...
az ilyen beszólások meg, hogy első osztályú kocsi csak a mi fenekünk miatt közlekszik?! no comment.

petya.bacsi 2009.02.11. 14:36:41

@mildi: tudom Mildi, nekünk erre azt szokták mondani, hogy magánügy, oldjuk meg! Egy szimpla, mezei FIZETŐ utas kedvéért nem áll meg a vonat, hiába dolgozza ki a belét 3 műszakban, ha nem tud bejárni dolgozni, mert rossz a menetrend, MEGOLDJA, nem állítja meg a vonatot stb. Csak ugye nálunk a nyúl viszi a vadászpuskát, a vasutas dirigál, meg brühühü nem ér be dolgozni? És? Oldjátok meg. Rajtatok kívül egy rakat ember dolgozik kettő vagy három műszakban, és ők is megoldják.

El kéne már sürgősen felejteni, hogy a vasutas kedvéért megáll a vonat, meg az egész pereputty ingyen utazik.

Utazó 2009.02.11. 16:17:08

Tisztelt hozzászólók!

A gyorsok azért nem állnak meg Újszászon és Nagykátán, mert van egy lökött menedzser szemléletű gárda akik még nem láttak vonatot belülről. Ezek a gyorsok nem több mint 20-30 %-os kihasználtsággal mennek, ugyanakkor az utániuk induló zónázókon mint a heringek. A zónázók tehermentesítése miatt kellen a gyorsokot megállítani Nagykátán, ahol többen szálltak le korábban a gyorsról, mint amennyien rajta maradtak.
Tudjátok, hogy ezek a vonatok 6-7 percet állnak Békéscsabán és Lökösházán is? Azért ebből 1-2 percet el lehetne lopni.
Szabadjegy: Ne a vasutastól irigyeljétek, vegyétek el a nyugdíjasoktól, a kedvezményeket a közalkalmazottaktól, az országgyűlési képviselőktől Stb.
Sokakból sajnos csak az írigység beszél, de nem utazik naponta 3-4 órát, így fel sem tudja fogni mi az.
Csapjatok az asztalra, de azért, hogy álljon meg mindenkinek: Nagykátán és Újszászon is, ne üresen szaladgáljon. a cikkíró tömött vonatokról beszél, gyere nézd meg velem együtt. A 7308-ason lehet, hogy 10-en se vannak!
Tisztelt cíkkíró. Legalább egy kicsit szégyelled magad?

petya.bacsi 2009.02.11. 16:26:25

@Utazó: a legtöbb ingázónak megvan a napi 3-4 óra utazása...

mildi 2009.02.11. 16:49:48

@petya.bacsi: tudod kinek van pereputtya!
bazz, ha már egy közlekedési cégnél dolgozom, ne kelljen már autóval bejárni! halló, józan ész! igenis alap kéne hogy legyen, hogy a menetrend normális szolgálatváltást biztosítson, és akkor neked sem kéne a kedvenc témádon izmozni (bunkó vasutas, ingyenélő pereputtyal), mert nem állna meg pluszban a vonat.
FIZETŐ utas :(((((( ennyit tudsz.
mezei gyűlölet, és irigység, ennyi, semmi érdemleges.
te is 3.15-kor kelsz, aztán vársz egy órát, hogy elkezdhess dolgozni, majd másnap reggel megint vársz egy órát a hazatérő vonatodra? mert én ezt csináltam, mikor át voltam vezényelve BRÜHÜHÜ, és mégis volt erőm mosolyogni, meg köszönni a FIZETŐ utasnak...
nem minket kéne szidni, írni startnak, önkormányzatnak, aláírást gyűjteni, de ez szervezést, gondolkodást igényel.
én vasutas létemre írtam, hogy szar, minekutána menetrendi egyeztetéskor leszarták, amit a térségbeli főnökök mondtak. válasz: vasutas szolgálati úton panaszkodhat-hja, azt már egyeztetéskor megpróbáltuk.
(nem az újszászi, de errefelé is akadnak gondok)

petya.bacsi 2009.02.11. 17:43:24

@mildi: képzeld, én is a legelső vonattal jártam, és hajnal 2-kor keltem, hogy beérjek 6-ra dolgozni. És én is órát vártam a vonatra, volt, hogy "műszaki okokból" annyit késett a vonatom, hogy 4 órát tudtam aludni, mert utazhattam vissza a munkahelyemre, hogy frissen és üdén nekikezdhessek az éjszakás műszaknak. Senkit sem érdekelt, hogy a MÁV miatt nem tudtam pihenni. Mert ugye a vonatra várva, vörös fejjel, nem igazán tud az ember stresszelve aludni. Tehát ne gyere nekem ezzel a juj de mennyit dolgozik a vasutas, és mennyire nincsenek megbecsülve brühühü mert én nem vagyok vasutas, mégis műszakozom, és mégsincs ingyenjegyem és dolgozok mint egy állat.

Te utazz ingyen, de a családod miért is utazik? El kéne felejteni, hogy az állami cégek ilyen kedvezményeket dobálnak, meg negyedmilliós béren kívüli juttatás és sorolhatnám. Hol kap egy tanár, egy nővér annyi béren kívüli juttatást, mint egy vasutas? Vagy annyi fizetést, mint egy vasutas? És a nővér, tanár, legalább annyit dolgozik, mint Ti. És mégsem utazik ingyen, a nővér nem vihet haza ingyen nyugtatót, kötszert, muszájkabátot, a tanár meg krétát, meg vonalas táblát.

mildi 2009.02.11. 18:35:28

@petya.bacsi:
tleg megáll tőled az ember esze. egy értelmes ember vagy, de ha a vasútról van szó, csak úgy fröcsögsz.
ezt a családi arcképes témát már egyszer lezongoráztuk a m.á.v. blogon, had ne újra, olvasd vissza inkább.
arról volt szó, hogy normális menetrend, hogy normálisan be tudjon menni az ember dolgozni, a vasutas is. ahelyett hogy sajnáltatnánk magunkat. nem azzal jöttem, hogy jujj de mennyit dolgozik a vasutas, csak jeleztem, nekünk is szar bejárni. de neked megint jött a lila köd/vörös posztó, mert az ingyenélők! ez most nem erről szól. szívj el egy cigit, vagy igyál egy sört, vagy mindkettőt, de tarts szünetet az agyadnak egy kicsit

petya.bacsi 2009.02.11. 18:51:11

@mildi: "de ha a vasútról van szó, csak úgy fröcsögsz."

Hidd el, hogy bőven van erre okom...

De igazad van, eltértem a témától, vissza a menetrendhez :)

mildi 2009.02.11. 19:52:20

tartozom egy vallomással: én is szoktam, csak én a főnökeimnek hisztizem
itt védi az ember a mundért :)

a vonatstop kényszerhelyzet. éltem vele én is egy időben hétvégente, mert nem volt busz, h bemenjek a gyors elé, ami amúgy a ház előtt ment el minden reggel. de ilyenek a delták is (ahogy Imre is írja), mert ott utasforgalom nincs, de a szolgálattevőnek vhogy oda kell mennie. épkézláb szervezéssel ezek száma minimumra csökkenthető.
ezt az újszászit nem ismerem, de ismerve a menetrendünket, könnyen lehet, amit feljebb is írtam, hogyha nem fogják meg a gyorsot, a leváltott kolléga ottragad még két órára. odafigyelés kéne, de hát hiába ugatja az ember a startnak....minden évben megkérdik a főnököket, csak nem tom minek. a menetrenden ugyanis nem látszik. fradiban volt, hogy azért nem tudott öcsém jegyet venni 5 perccel vonat előtt, mert a pénztáros is azzal a vonattal ment haza, és bezárt, hogy elérje. ez van.

a megállunk sógor, koma, jóbarátnak, hogy az le tudjon ugorni a tesconál persze más tészta (van ilyen is) na, az az igazán idegesítő.

ready_real 2009.02.12. 10:22:54

@mildi: De ha rendszeresen megállnak szolgálati okból, akkor miért nem állnak meg az utasoknak is? Többen is utaznánk vele, és mint mondtam december 14. előtt megálltak MENETRENDSZERŰEN ezek a gyorsok Újszászon.
Miért lett kiszedve?

mildi 2009.02.12. 18:16:40

@ready_real: csak! rakhatnék ide szmájlit, de sajna egyáltalán nem vicces...jó kérdés. ráborítani az asztalt a menetrendszerkesztőkre, és a polgármesterre-mert az ő dolga is lenne, hogy épkézláb közlekedés legyen a városában.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 09:28:53

@mildi:

Mocskos rosszindulatú fröcsögés, amit írok, bár a konkrét helyzetet nem ismered, ugye?

Szerinted ez így rendben van? Nem pirul kicsit az az öntudatos vasutas orcád, Ildike?

Különben ha egy picit figyelmesebben olvasnád, akkor értenéd, mi a helyzet, oda van írva. Öt perccel később indul a személy, de azzal persze az élet császárai kicsit később érnének haza.

Máskor a főnökeidnek szóljál be, ha kérhetem.

ti

Utazó 2009.02.14. 10:28:59

@erminavet:
Előttem Író!

Nem érted, hogy üresen megy a gyors? Nem érted, hogy senki nem akarja elfogadni a rosszabb körülményeket? Nem érted, hogy a gyorsok 6-7 pecet állnak Békéscsabán és Kétegyházán is? Nem érted, hogy Békéscsaba-Lökösháza között személyvonatként közlekednek a gyorsok, IC-ék, EC-ék és ezekre ebben a viszonylatba pótjegy sem kell? Nem érted, hogy a Szolnokon túl mindent lehet, Szolnok Pest között meg semmit? Tudod mikor közlekedik a kérdéses vonat, vagy a fáradságot sem vetted, hogy megnézd? 20.13-kor indul a Keletiből, ebben az időszakban Te sem szeretnél nyerni fél órát Igen is írigy társaság vagytok és Nagykátának és Újszásznak is jár a gyorsvonat és addig hajtjuk, amíg el nem intézzük írigykedjetek és utazzatok többet, mint mi egész életetekbe.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 10:36:47

@Utazó:

Te elmebeteg vagy, barátom.

Ez a poszt a szolg. célú megállásról szól. Nem arról, hogy Újszászon és Nagykátán álljon-e meg a gyors.

Ettől még ez is lehet egy fontos kérdés. De egy másik kérdés.

Én azt szeretném, hogy ne legyen olyan megállás, amikor csak vasutasok szállhatnak le meg föl. Ha megáll, akkor álljon meg utasoknak is, ha nem áll meg, akkor ne álljon meg vasutasoknak se.

Hivatalosan azt mondják, hogy a vasutasok miatt szolg. céllal csak rövidebb ideig áll meg, mint ha menetrend szerint állna meg az utasoknak, ezért nem tudják teljesíteni a kérdésedet. Persze ez nagyon undorító bullsitelés.

Hogy miért nem áll meg a gyorsvonat, az egy másik kérdés, egy másik kommentben írok róla mindjárt.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 10:57:55

@Utazó:

Na tehát, ha már belekényszerítettél ebbe a hosszú, nem ide való válaszba.

Azt azért bocsássuk előre, hogy a menetrendcsinálás nem annyira egyszerű, mint te az önös érdeked felöl nézve gondolod.

Úgyhogy a fölényeskedés meg hisztériázás teljesen fölösleges, nem én vagyok, aki nem ért valamit, hanem te.

De most elmesélem, mert még egyszer utána kérdeztem autentikus forrásból.

A jelenlegi helyzetben nem fér bele a kátai és újszászi megállás a gyorsok menetrendjébe. Hiába van Csabán ideje a vonatnak, odáig nincs. Szolnokon, Mezőtúron és Békéscsabán kell elérnie a csatlakoást. (A "pókot".)

Ezek közül pl. a szolnoki nagyon fontos, Csaba felöl itt lehet átszállni a debreceni, nyíregyi, miskolci kör-IC-re. Ez a csatlakozás tavaly még nem volt, mert félórával arrébb mentek a csabai gyorsok.

A menetrend készítői úgy ítélték meg - szerintem nagyon helyesen -, hogy fontosabb érdek, hogy a keleti országrész nagyvárosai között jó csatlakozásuk legyen a távolsági utasoknak, mint hogy a kátai, újszászi bejárók valamivel kényelmesebben és gyorsabban utazhassanak.

A mostani viszonyok között ez az érdekkonfliktus fönnáll. Nem lehet feloldani.

Ha javítanák a pályaállapotokat, megoldódna a probéma, beférne a két megállás.

Nézzük, lehet-e még tenni valamit? Ha megoldani nem is, lehet-e mérsékelni a bráner rossz végére került utasok érdeksérelmét? Lehet. Egyrészt lehetne nagyobb kapacitású (egyel több kocsiból álló) vonatokat indítani zónázóként, mert tényleg eléggé zsúfoltak. (Az persze nem igaz, hogy a gyors üres lenne.) Másrészt lehetne a délutáni újszászi gyorsított vonatok útját meghosszabbítani Nagykátáig.

Na, ez a helyzet.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 11:00:04

@erminavet:

Ez olyan jó lett, egyszer érdemes lenne megírni egy külön posztban is.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 11:04:53

@Utazó:

Még valami eszembe jutott. Ha nem csak itt van vér a pucádban hisztizni, egyszer megcsinálhatnád, hogy fölszállsz a csabai gyorsra egy újszászig szóló jeggyel, és a kallernak azt mondod, majd ott szállsz le a szolg. c. megálláskor. Erre persze ő, hogy azt tilos, de akkor a vasutas utasoknak miért szabad? Ők ugyanolyan utasok.

Szívesen veled megyek én is, a legjobb lenne vinni egy kamerát is, és fölvenni a kallert.

(És persze lehetne egy szolnoki jegy is a zsebünkben tartaléknak, hogy ne lehessen semmi baj.)

ti

Utazó 2009.02.14. 13:46:55

@erminavet:

Saját magaddal szórakozz ne mást minősíts.
Toll a fülükbe a menetrendszerkesztőknek. Számolom minden esetben mennyi utas van a gyorson, a haverotok zsúfolt vonatról ír, ebből egy szó sem igaz.
Nem értem a csatlakozásról mit írsz, mert zavaros! Újszászi nagykátai megállás semmilyen csatlakozást nem zavar, különösen nem a nyíregyházit - nem is értem mire hivatkozol.
Ezek szerint ti vagytok a szarkeverők, akik állandóan leveleznek, előkerültetek. A kalauzzal is Ti vitatkoztatok, nics igazatok irigyek és rossz indulatúak vagytok. Ha nem tudjátok elintézni, hogy megálljanak a gyorsok ne keverjétek a szart. Nem szégyelleteek ilyen cikket /blogot/ írni, íratni és másokat molesztálni név szerint.
Gyertek személyvonattal megérdemlitek.
rossz akaratú irigy társaság.

Utazó 2009.02.14. 14:12:21

@erminavet:

Mezőtúrról és Gyomáról is két óránként indulnak a vonatok, csak az a balszerencséd, hogy az IC-ék órájában és nem a gyorsok órájában. Tehát semmit nem zavar a megállás. Látod én vettem a menetrendkönyvet -hátha tévedek, de nem. Ne mondjátok azt, hogy a 125, 127- vonalhoz kell igazítani egy fővonali menetrendet hiszen én sem montam a 86-ost, pedig ahhoz tényleg csatlakozhana Újszászon, de Szolnokon nem.
Ennyit a nagy eszetekhez, restellném, ha többet tudnátok nálam erről a vonalról.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 17:34:15

@Utazó:

Te tényleg nem vagy normális? Ki az a mi? Kikkel vagyok én egy társaságban? Mit intéztünk mi el?

Értsd már meg, én írtam a posztot. Miről beszélsz egyáltalán?

A gyorsnak nincs több ideje Pest és Szolnok között. Mert Szolnok és Szajol között a Nyíregyi IC előtt kell mennie. Hidd már el, az egész menetrend kicsit bonyolultabb összefüggésrendszer. Majd leírom egyszer egy posztban. Addig próbálj megnyugodni.

Jelenleg egyébként a 120-ason az IC-k és gyorsok menetrendje ugyanaz. Ugyanazok a megállások, ugyanazok a percadatok. Nézd meg a menetrendben, ha más elővetted!

ti

bt50 2009.02.15. 08:09:04

Sziasztok !!!

Szeretném megkérdezni, hogy miért
zártátok ki az utazót ?
Talán azért mert megírta az igazságot ?

Ez a Ti demokráciátok !!

mildi 2009.02.16. 11:48:08

@erminavet: beszóltam? én? én öntudatos újságírócskázom, én imrécskézem?

nem tetszett a cikk hangvétele, a válaszodé még kevésbé..:(
kár...

combo 2009.02.17. 14:58:25

Ez itt a vég. Nézzétek meg a menetrendet Szeged-Budapest között. Óránként indul vonat, kivéve egyetlen időpontot: 10:46. Hát, pont ez kellene nekem...