Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.02.26. 20:00 erminavet

A BKV akarja a Van Hool-buszokat

Közleményt adott ki a BKV a használt belga buszok tervezett beszerzéséről. A közvélemény a Népszabadság szerdai cikkéből értesült az ügyről. A szocialista napilap (és később internetes kiadása) azt érzékeltette, hogy a beszerzéssel valami nincs rendben. Azt kifogásolták, hogy az eladó ajánlata csak cikkük megjelenése után került ki a cég honlapjára.

A webes megjelenés azonban nem feltétele a törvényes üzletnek. A BKV mostani közleménye  azt állítja, hogy a belga követségtől értesültek a lehetőségről, a részleteket pedig e-mailben tisztázták.

A BKV azt is bemutatja, hogy ezeket a buszokat kedvező áron kínálják, egy használt, bár lényegesen fiatalabb buszokra kiírt tenderre négyszer drágább ajánlat érkezett egyetlenként.

Itt olvasható a BKV-közlemény.

36 komment

Címkék: politika busz városi közlekedés van hool


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr32968329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.02.27. 01:09:30

A kérdés az, a buszok akarják-e a BKV-t?

:-)

algi 2009.02.27. 01:15:33

Végre valami jó abban, hogy a BKV buszainak átlagéletkora 120 év: olcsón veszünk ősrégi buszokat, és még így is fiatalodik a géppark.

brdrider 2009.02.27. 02:04:35

"a BKV mostani közleménye nem is tesz említést semmilyen honlapról."

>>>
"Akkor javasoltuk a Van Hoolnak, hogy amikor eldőlt a végleges eladási szándék, tegyék fel a honlapjukra az ajánlatot."

Érdekes, én más olvastam.... :)))
(mondjuk azért ez több mint ciki..)

PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2009.02.27. 08:59:52

@erminavet: A Népszabadság az miért szocialista napilap? Legjobb közelítéssel is csak baloldali. 1987-ben szocialista volt, azóta kicsit változott a világ.

felder 2009.02.27. 09:01:24

Bizonytalanság gyötör!
Most ezerharminckettőről, vagy harminckettő buszról van szó?
Mintha egy kis átgondolatlanságot tapasztalnék: egyszer új-buszokat-ezereket, máskor, ha külföldi, akkor jó a használt is, valamint nem ragaszkodunk a minimális ezer darabhoz.

Ilyen képlékeny helyzet már reményt keltő, tisztelt Uraim azt jelenti, hogy a magyar munkaerőnek is van esélye versenybe szállni hazai pályán a magyar utas kényelmének megteremtése érdekében.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.27. 09:12:20

@PozAko:

Őszinte leszek. Ez egy ilyen kis újságírói eszköz, amely azt érzékelteti, hogy nem nagyom tetszik nekem az újságnak az ebben az ügyben játszott szerepe.

És hát valóban nehéz lenne tagadni, hogy a lap közel áll a hasonló nevű párthoz.

Könnyen lehet, hogy ebben az ügyben is az egyik szoci főpolgárhelyettes (propagandagépezete) szivárogtatta ki az infót, hogy meghiúsítsa az ügyletet, mert don Rágógumi nem szereti a BKV-vezért.

Hát ezért.

ti

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.02.27. 09:40:17

Én egy dolgot nem értek.

Az nyilvánvaló dolog, hogy az ország közlekedési vállalatainak, volán cégeinek szüksége van buszokra. Miért nem lehet azt megcsinálni, hogy beindítanák az Ikarust és mindenféle fejlesztés nélkül a legutolsó szériákat (állítom, mind jobb és tartósabb mint ezek a mai műanyag szarok) elkezdenék gyártani. A gépek biztos megvannak, a szakik otthon ülnek munka nélkül. Elő a tervekkel, összetrombitálni a csapatot és hajrá. A DAM vihetné az acélt, az alcoa az alut, a többi beszállító, aki most szomorkodik, vagy már be is zárt fellélegezhetne, legalább pár ezren dolgoznának, nem kéne segély, folyna az adó és lenne busz is. Ezt miért nem lehet???

Vagy naív és demagóg vagyok?

muskotály küvé 2009.02.27. 09:40:23

Nem értem, mit erőltetik a szocik ezzel a weboldal-sztorit, használt buszt csak internetes hirdetés alapján szabad/életszerű venni? Ha nekem lenne eladó 32 db városi buszom, valószínűleg először küldenék egy levelet az összes szóbajöhető európai BKV-nak, és aztán raknám fel a hirdetést a honlapomra.

BaKecske 2009.02.27. 09:40:52

@erminavet: akkor írd azt, hogy 'kormányhoz közel álló', és azon legalább lehet vitatkozni. de így, hogy szocialista napilap, az egyszerűen hazugság.
amúgy ez az apró megjegyzés szerintem erőteljesen ront a cikk és az író hitelességén, mert azt sejteti, hogy nem kizárólag közlekedési szempontból közelited meg az ügyet, hanem politikai szempontból is.

2loud4you 2009.02.27. 09:56:18

@felder: Még gondolkoznak, hogy melyik verziót támogatják /zsebbe több lóvéval/!

muskotály küvé 2009.02.27. 09:57:38

@BaKecske: nem lehet, hogy a szocialista-szabaddemokrata lap közelíti meg politikai szempontból?

muskotály küvé 2009.02.27. 10:00:19

"Akkor javasoltuk a Van Hoolnak, hogy amikor eldőlt a végleges eladási szándék, tegyék fel a honlapjukra az ajánlatot."

Ez tényleg ciki. Vagy mutyizni akarnak, vagy rettegnek, hogy a mutyizás látszatába kerülnek.

BaKecske 2009.02.27. 10:06:05

@muskotály: mivel ez nem deklaráltan egy pártlap, ezért mindenféleképpen csak valakihez 'közelinek' lehet nevezni. Szerintem.

vaco 2009.02.27. 10:20:01

repedjen meg széles gábor, mikor szétverte az ikaruszt !

dansun 2009.02.27. 11:01:37

Jaj, "szocialista napilap", azért ez túlzás, szerintem sokkal tárgyilagosabb mint más napilapok, de tény hogy anno az ütemes menetrendre írt/rendelt cikkük nálam is kiverte a biztosítékot.
Amúgy jó vételnek tünnek ezek a buszok, de a hülye BKV most megjárta a korábbi sok mutyizást, és már egy jó üzletet is védeniük kell a támadásoktól.

innovation 2009.02.27. 12:06:26

Ki a fügyit érdekel, hogy melyik médiában jelent meg először? Vegyék meg az összes buszt, mert jónak tűnnek, ennyi! Nem szarozni rajta, hanem írni a belga cégnek, hahó, jöhetnek a buszok, de gyorsan és ennyi.

nynfus 2009.02.27. 12:33:57

@klarky: éppen tegnap este volt erről egy riport az m1-en. A kitartóbb volt Ikarusos szakik továbbra is erőltetik a buszgyártást szerte az országban, kicsiben. Nem adják fel. Csak éppen politikusaink erről nem vesznek tudomást. Világos, hogy egy multi többet tud a zsebükbe tömni.

hensen 2009.02.27. 13:16:11

Ezek teszik tönkre az országot! Ikarus után Volvo, majd Alfabusz, a VT-nél MAN...Korábban csak Ikarusokat legalább tudták szervizelni. Összehordanak ezer fostalicskát, aztán meg kuncsorognak állami segítségért, miközben a szakszervezetek megakadályoznak minden féle költségcsökkentési törekvést. Vásároljunk be jó sok problémát előre, akkor sok embernek adunk majd munkát....Majd az unokáink kifizetik helyettünk.
Szánalmas Demszkivel együtt az egész BKV.
Nem tudom miért nem lehet értelmesen, műszaki alapokra helyezni a vásárlást. Nem az a baj hogy használt, hanem az hogy tök ismeretlen. A Volánbusz is vásárolt Neoplanokat meg Merci Citarókat, de azokat bárhol, bármikor karban lehet tartani.

innovation 2009.02.27. 13:17:08

@nynfas: Abban azért volt vmi, amit a Corvinus tanára mondott. Először piacot kellene szerezni és pályázati kiírásokon lehetne indulni. Az viszont, amit a vidéki városok művelnek (Győr, Debrecen), követendő példaként hozta fel, amit Bp-en is alkalmazni kellene. (Kiskapuk mindenhol vannak, csak alkalmazni kellene azt is...)

felder 2009.02.27. 13:23:22

Tisztelt Uraim!

Van egy szép álmom...

Egy Ikarusz cég utódja honlapján olvasnám, hogy alkalmi vételként felkínál bárkinek kipróbálásra budapesti menetrend szerinti közlekedésre kettő darab csuklós buszt...

Az alkalmi ajánlat csak egy hétig él...

A budapesti főpolgármester lázasan keresné a térképen a Mátyásföld nevű emberlakta poliszt(ahol állítólag rá is szavaztak az utóbbi választáson)...

felder 2009.02.27. 13:25:00

És minderről az ünnepi aktusról a palettán levő összes párt megjegyezné, hogy a munkahelyek teremtése az ő érdeme volt...

nynfus 2009.02.27. 13:30:28

@innovation: az általad említett úr korábban egy másik műsorban már elmondta, hogy az Ikarusnak az volt a baja, hogy a 90-es évek elején is az évi 10000-es legyártott darabszámot akarták erőltetni ahelyett, hogy egy reális, 1000 db-os körüli kapacitásra álltak volna át. Ebben igaza van, de azért tudni kell az úrról, hogy annak idején a GANZ feldarabolásánál is ott "bábáskodott", és annak is meg lehet nézni az eredményét. Azért a magyar busz témában én még reménykedem.

innovation 2009.02.27. 13:43:55

@nynfas: Igen, ezt tudtam. Kocsis Úrhoz is szép reményeket fűztem, hogy a BKV-hoz jött. Az egy hónap (vagy mennyi) türelmi idő már lejárt, de még mindig nem látjuk, hogy európai színvonalon utaznánk. (A holdingos átszervezés egy baromság volt szerintem.)
És még vmi. Ha az USA-nak jók a buszaink, mi mi a francra vagyunk ennyire finnyásak? (Persze, szélesebbek az ott futó buszok. Szerintem örömmel gyártanának magyar szabványnak megfelelő buszokat. Vagy én nem látom jól???)

nynfus 2009.02.27. 14:04:17

@innovation: Erről a NABI-t kellene megkérdezni. Nem tudom, hogy fejlesztés is folyik-e itt vagy csak a gyártás egy része. De az biztos, hogy a céget annak idején az Ikarus alapította, a műszaki alapot az Ikarus buszok adták. Csak aztán az Ikarus a 90-es években kiszállt, mondván az európai és az orosz piacra akarnak koncentrálni...

Káposztakukac 2009.02.27. 17:56:35

@hensen: azért a van hool nem éppen kis márka. a mechanika meg ismert. man motor, zf váltó, stb.

Kopi3.14 2009.02.27. 19:37:16

@nynfas: tudtommal a NABI mar regen lehuzta a rolot. Ahogy az Egyedi is sajna, pedigo ket meg a skandinavok kajaltak ezerrel, kocsog franciak meg nem engedtek fejleszteni a ceget, a modellpalettat.

combo 2009.02.27. 23:35:37

Az egyetlen értelmes buszokat gyártani képes cég az EAG volt :-( Csak az nem volt elég versenyképes itthon, mert abban volt anyag, és a volánok a kis fogyasztású, "első döccenőn szétesik", "10 év múlva megnézheted" papírbuszokat szeretik. Ennek ékes példája a Credo. (Illetve néhány MAN típus.)

Amúgy a Van Hoolokról annyit, hogy ha nem vesszük meg őket ennyiért, akkor tényleg elsírom magam ezen a szarosgalamb, impotens bandán (ami egyébként a kormányra is vonatkozik).

Káposztakukac 2009.02.28. 00:19:26

@combo: azok a MAN-ok törökországban készülnek, az ottani viszonyokr atekintettel. hidd el, tovább bírják mint a credok, de még talán az ikarusok többségénél is.

combo 2009.02.28. 00:33:54

@Káposztakukac: Úgy legyen. Bár azért vannak kételyeim, hogy ugyanarra a típusra gondolunk-e. :-) Amúgy az, hogy Törökországban gyártják, még nem jelenti azt, hogy oda is készül. (Ld. pl. a Toyota gyárat stb.)

Káposztakukac 2009.02.28. 16:58:24

@combo: hát de, konkrétan a toyota a lépcsőshátú corollát többek között a törököknek szánta, mint fő piac. be is jött nekik:) a volánbuszos man lion classicok is törököktől jönnek, ott egy nagyon sikeres buszcsaládnak számít.

jack o'neill 2009.03.02. 12:33:23

@Kopi3.14:
A NABI nem ment csődbe! Gyárt buszokat, csak ha jól tudom éppenséggel nem felel meg az EU szabványoknak. Az USA-ba gyárt full extrás, modern járgányokat:

www.youtube.com/watch?v=XW4dtIMWuUU&feature=PlayList&p=F3450C4E4A6CD761&playnext=1&index=84

jack o'neill 2009.03.02. 12:42:50

Szerény véleményem, hogy nem kéne használt buszokat venni ilyen kis tételben. A Van Hool tényleg igen jó minőségű buszokat gyárt, DE ez csak egy újabb típus lenne, amihez megint más alkatrészek kellenek, mikor a már meglévő Ikarusokhoz és Volvokhoz sincs elég. Inkább cseréljék le a legrosszabb állapotú buszokat (talán 250-300 db) és utána tessék venni évi 100-150 db-ot (így levihetnék az átlagkort 7-9 évre). S ami fontos, hogy NE 37 külön gyártótól, hanem max 2-től (szerződésben legyen leírva hogy a köv. években csak tölük veszünk), +alkatrészekkel együtt. Így talán még egy hazai végszerelésre is rá lehetne venni őket.
Na, akkor most fel is ébredek:(((

combo 2009.03.02. 14:47:27

@Jack O'Neill: "(szerződésben legyen leírva hogy a köv. években csak tölük veszünk)" Na igen. Egy ilyen szerződés után "véletlenül" megduplázódik az adott jármű ára.

Amúgy a repülő metrós poszt után felmerült bennem a kérdés, hogy mennyibe kerül 32 buszt ideszállítani a világ végéről? Illetve azt ki fizeti?

Kopi3.14 2009.03.02. 23:13:13

@Jack O'Neill: a videoban sehol nem találtam utalást arra, hogy Mo-n lenne a gyártás. Hogy Észak-Amerikában még fut a cég egy dolog, de hogy Mo-n van-e belőle az nem derül ki. NABI honlapon a legfrisebb, sőt, egyetlen infó egy 2007-es könyvvizsgálói jelentés, az amerikai oldalon sincs utalás magyar gyárra.
Szerinted mik helyett vennék ezeket a buszokat, ha nem a legroszabbak helyett? Ha jól tudom MAN motorok vannak bennük, azokhoz van alkatrész. Futóműveket buszok alá sem gyárt túl sok gyártó, azok is beszerezhetők, ahogy az ajtók is. Az alkatrszellátási problémáidat nem értem. Hogy a cégen belül nicnsenek lerabolható járművek hozzá az egy dolog, atól még van hozzá alkatrész.

@combo: nem tudom, azért Belgium meg a világ vége kicsit távol van egymáshoz, ha Bp-től indítjuk a centit. Költsége egyébként relatíve nem vészes, fel lehet tenni vonatra őket, és akkor egy-két szállítmánnyal ideér.