A Stadler Magyarországra szállítandó második harminc Flirt motorvonata részben az új szolnoki üzemben készül.
Ahogy a Kötött pálya már januárban előrejelezte, megindult a gyártás a svájci Stadler magyarországi üzemében. A részletek megtudhatók a cég alábbi közleményéből. (A kocsitesthegesztést ábrázoló kép alatt.)
A svájci Stadler Rail Csoporthoz tartozó Stadler Szolnok Kft. megszerezte a tevékenysége elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és a ma megkezdte a Flirt vonatokhoz összeállításához szükséges alumínium kocsiszekrények gyártását. A jelenlegi tervek szerint a MÁV által rendelt, 2010-ig leszállítandó 30 elővárosi villamos motorvonatból legkevesebb hét darab részben már a szolnoki üzemben készülhet el. A magyarországi részvétel azt jelenti, hogy a hazai vasútvonalakon közlekedő legmodernebb motorvonatok részben már magyar termékek lesznek.
A Stadler a múlt hét pénteken szerezte meg a termelés éles elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és ma a szolnoki üzemben meg is kezdődött a Flirt motorvonatok gyártásához szükséges alumínium kocsiszekrények hegesztése és festése. A jelenlegi tervek szerint az üzem a 2009-es évben 60 kocsitest elkészítésére elegendő kapacitással kezdi meg a működést, amely a közeljövőben a munkavállalók számával arányosan növekszik majd. A beruházás befejezését követően, a teljes kapacitás kihasználása esetén az üzem évi 200 kocsitest elkészítésére lesz alkalmas, amely mintegy 200 munkavállaló alkalmazását fogja jelenteni.
A Stadler szolnoki üzeme részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi villamos motorvonat gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés lehetővé teszi ugyanis a Stadler számára, hogy a 30 motorvonatból legkevesebb 7 Flirt kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki üzemben valósuljon meg. Ennek eredményeképpen a MÁV-nak készülő motorvonatok közül 7 Flirt részben magyar gyártású termék lesz. A Stadler a vonatok leszállítását, a szállítási szerződésben vállalt határidőnél két hónappal korábban, 2009. januárjában kezdte el. A 30 motorvonatból álló flotta utolsó két darabját a Stadler várhatóan 2010 februárjában fogja leszállítani, amelynek eredményeképpen a MÁV járműállományának legnagyobb motorvonat flottája az összesen 60 darabos Flirt állomány lesz.
Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a gyártás elindításával kapcsolatban elmondta: “Úgy gondolom nem kell különösebben hangsúlyoznom, hogy mennyire örülünk a termelés elindulásának. Amikor elkezdtük ezt a beruházást, csak halvány remény volt számunkra, hogy a MÁV-nak készülő vonatok egy része már részben Szolnokon készülhet majd el. De mára ez valósággá vált, és a mai kedvezőtlen gazdasági környezetet is figyelembe véve erre a sikerre különösen büszkék vagyunk.
A Stadler 2008 óta van jelen Szolnokon, az alumínium kocsiszekrény gyártó üzemének alapkövét tavaly májusban rakta le a svájci vasúti járműgyártó társaság. A Stadler Rail Csoporton belül a szolnoki üzem jelenleg a Flirt vonatok kocsitesteinek hegesztéséért és festéséért lesz felelős, amely tevékenység a későbbiekben akár végösszeszereléssel is kiegészülhet. A beruházással a Stadler egy a közép-kelet-európai régióban teljesen egyedülálló technológiát és szaktudást is hoz Szolnokra.
A Stadler Rail Group-ról
A sínjárművek felhasználó-specifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Group Svájcban, (Altenrhein, Bussnang és Winterthur), Németországban (Berlin-Pankow és Velten), Lengyelországban, (Siedlce), Magyarországon (Budapest, Pusztaszabolcs és Szolnok) és Algériában (Algír) van jelen. A Csoport összesen több mint 2.400 alkalmazottat foglalkoztat. A Csoport járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW (452 db), a RS1 Regio-Shuttle (402 db) a MÁV részére is szállított Flirt (514 db) elnevezésű vonatok, továbbá a Variobahn (255 értékesített villamos) és a Tango (90 értékesített villamos) fantázianevű villamos járművek. A Stadler személyszállító vasúti járműveket és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jack o'neill 2009.03.02. 12:20:55
Nem elég hogy jönnek, korszerű, szép új vonatok (30+30 db mellé jó jönne még úgy 30/60 db biztos), de még a Flirt-ek kocsitesteit is magyar kezek rakják össze! Jó, nagyon jó, több ilyet sztnék látni!
combo 2009.03.02. 14:49:12
5kzs 2009.03.02. 14:59:05
Nem tudjátok hol kell ezért reklamálni?
2009.03.02. 15:06:19
SzL
combo 2009.03.02. 15:24:01
imi972 2009.03.02. 15:58:53
Na ez sem most lesz. A szolnoki állomás átépítésével kapcsolatban felmerült a Stadler is, ugyan nem-e kellene iparvágány nekik a motorvonatok kimozgatásához. A válasz határozott nem volt. Még a kocsiszekrényeket is közúton szállítják kamionokkal (svájci környezetvédelem... ha-ha-ha).
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.03.02. 16:30:21
bAnál Amál 2009.03.02. 16:37:48
Arra bizony én is kíváncsi lennék, hogy mikor indítanak ilyet Mátészalka-Záhony felé. (Ja, és ha egyszer tényleg, akkor hány hét alatt amortizálja az utazóközönség a felére. )
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.03.02. 19:48:10