Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.03.02. 11:00 erminavet

Hét MÁV-Delfin szolnoki testet kap

A Stadler Magyarországra szállítandó második harminc Flirt motorvonata részben az új szolnoki üzemben készül.

Ahogy a Kötött pálya már januárban előrejelezte, megindult a gyártás a svájci Stadler magyarországi üzemében. A részletek megtudhatók a cég alábbi közleményéből. (A kocsitesthegesztést ábrázoló kép alatt.)

 

A svájci Stadler Rail Csoporthoz tartozó Stadler Szolnok Kft. megszerezte a tevékenysége elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és a ma megkezdte a Flirt vonatokhoz összeállításához szükséges alumínium kocsiszekrények gyártását. A jelenlegi tervek szerint a MÁV által rendelt, 2010-ig leszállítandó 30 elővárosi villamos motorvonatból legkevesebb hét darab részben már a szolnoki üzemben készülhet el. A magyarországi részvétel azt jelenti, hogy a hazai vasútvonalakon közlekedő legmodernebb motorvonatok részben már magyar termékek lesznek.

A Stadler a múlt hét pénteken szerezte meg a termelés éles elindításához szükséges utolsó engedélyt is, és ma a szolnoki üzemben meg is kezdődött a Flirt motorvonatok gyártásához szükséges alumínium kocsiszekrények hegesztése és festése. A jelenlegi tervek szerint az üzem a 2009-es évben 60 kocsitest elkészítésére elegendő kapacitással kezdi meg a működést, amely a közeljövőben a munkavállalók számával arányosan növekszik majd. A beruházás befejezését követően, a teljes kapacitás kihasználása esetén az üzem évi 200 kocsitest elkészítésére lesz alkalmas, amely mintegy 200 munkavállaló alkalmazását fogja jelenteni.

A Stadler szolnoki üzeme részt vesz a MÁV által 2007-ben megrendelt 30 elővárosi villamos motorvonat gyártásában is. A jelenlegi szállítási ütemezés lehetővé teszi ugyanis a Stadler számára, hogy a 30 motorvonatból legkevesebb 7 Flirt kocsiszekrényeinek hegesztése és festése már a szolnoki üzemben valósuljon meg. Ennek eredményeképpen a MÁV-nak készülő motorvonatok közül 7 Flirt részben magyar gyártású termék lesz. A Stadler a vonatok leszállítását, a szállítási szerződésben vállalt határidőnél két hónappal korábban, 2009. januárjában kezdte el. A 30 motorvonatból álló flotta utolsó két darabját a Stadler várhatóan 2010 februárjában fogja leszállítani, amelynek eredményeképpen a MÁV járműállományának legnagyobb motorvonat flottája az összesen 60 darabos Flirt állomány lesz.

 

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a gyártás elindításával kapcsolatban elmondta: “Úgy gondolom nem kell különösebben hangsúlyoznom, hogy mennyire örülünk a termelés elindulásának. Amikor elkezdtük ezt a beruházást, csak halvány remény volt számunkra, hogy a MÁV-nak készülő vonatok egy része már részben Szolnokon készülhet majd el. De mára ez valósággá vált, és a mai kedvezőtlen gazdasági környezetet is figyelembe véve erre a sikerre különösen büszkék vagyunk.

A Stadler 2008 óta van jelen Szolnokon, az alumínium kocsiszekrény gyártó üzemének alapkövét tavaly májusban rakta le a svájci vasúti járműgyártó társaság. A Stadler Rail Csoporton belül a szolnoki üzem jelenleg a Flirt vonatok kocsitesteinek hegesztéséért és festéséért lesz felelős, amely tevékenység a későbbiekben akár végösszeszereléssel is kiegészülhet. A beruházással a Stadler egy a közép-kelet-európai régióban teljesen egyedülálló technológiát és szaktudást is hoz Szolnokra.

A Stadler Rail Group-ról

A sínjárművek felhasználó-specifikus megoldásainak rendszerét kínáló Stadler Rail Group Svájcban, (Altenrhein, Bussnang és Winterthur), Németországban (Berlin-Pankow és Velten), Lengyelországban, (Siedlce), Magyarországon (Budapest, Pusztaszabolcs és Szolnok) és Algériában (Algír) van jelen. A Csoport összesen több mint 2.400 alkalmazottat foglalkoztat. A Csoport járműcsaládjának legismertebb tagjai a GTW (452 db), a RS1 Regio-Shuttle (402 db) a MÁV részére is szállított Flirt (514 db) elnevezésű vonatok, továbbá a Variobahn (255 értékesített villamos) és a Tango (90 értékesített villamos) fantázianevű villamos járművek. A Stadler személyszállító vasúti járműveket és dízel-elektromos mozdonyokat is gyárt, továbbá globális piacvezetőnek számít a fogaskerekű járművek piacán.

9 komment

Címkék: alföld vasút flirt városi közlekedés stadler peage


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr29975093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jack o'neill 2009.03.02. 12:20:55

Na, ez egy jó hír!
Nem elég hogy jönnek, korszerű, szép új vonatok (30+30 db mellé jó jönne még úgy 30/60 db biztos), de még a Flirt-ek kocsitesteit is magyar kezek rakják össze! Jó, nagyon jó, több ilyet sztnék látni!

combo 2009.03.02. 14:49:12

ermivanet: Elolvasás után ez a komment törölhető. Csinálj már valamit ezzel az oldallal, mert nem igaz, hogy 1 percre leakasztja a böngészőt az a sok szar ott oldalt !!!

5kzs 2009.03.02. 14:59:05

Vajon mikor fogok ilyen vonatot látni Debrecenben, Nyíregyházán.
Nem tudjátok hol kell ezért reklamálni?

SzedlmajerLaszlo 2009.03.02. 15:06:19

Én is örülök, de nagyon. Frankón. Azért a hegesztős képhez, meg a magyar kezekhez annyit, hogy a aluminium gépsüti készítő itthon nyomja ki magából az profil aluminium gépsütit, oszt annyi, hegeszteni alig kell. Igaz ez is valami, és persze ez is magyar embereknek ad kenyeret, ugyhogy örüljünk.

SzL

combo 2009.03.02. 15:24:01

Végre egy jó hír.

imi972 2009.03.02. 15:58:53

"későbbiekben akár végösszeszereléssel is kiegészülhet"

Na ez sem most lesz. A szolnoki állomás átépítésével kapcsolatban felmerült a Stadler is, ugyan nem-e kellene iparvágány nekik a motorvonatok kimozgatásához. A válasz határozott nem volt. Még a kocsiszekrényeket is közúton szállítják kamionokkal (svájci környezetvédelem... ha-ha-ha).

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.03.02. 16:30:21

A svájciak svájciak nem pedig hülyék. Ameddig a vasúti szállítás rugalmatlanabb, bizonytalanabb, lassabb, sőt, drágább is, addig nem fognak vasúton szállítani. Ennyi. Az már hadd ne az ő saruk legyen, hogy ez miért így van. Ne értsetek félre, én a vasutat favorizálnám, de megértem őket. Jelenleg nem úgy megy, hogy ki van adva az ukáz, hogy le kell gyártani X vonatot. Piac van, meg kell küzdeni érte. A közbeszerzésben pedig általában az ár szerepel, nem a környezetvédelem. (Mármint a gyártáshoz kapcsolódóan nem, az üzem közbeni kibocsátás persze igen.)

bAnál Amál 2009.03.02. 16:37:48

Végre fejődik is valami.
Arra bizony én is kíváncsi lennék, hogy mikor indítanak ilyet Mátészalka-Záhony felé. (Ja, és ha egyszer tényleg, akkor hány hét alatt amortizálja az utazóközönség a felére. )

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.03.02. 19:48:10

@magyarparaszt: ezzel meg is válaszoltad, miért nem fognak arra ilyenek menni :) bár a nyugatiba beengedni ezeket ugyanekkora rizikó: állítom, hogy a BP-n összefirkált járművek 95%-a a nyugatiban kapta az "új festést".