Bár egy időben úgy nézett ki, hogy veszélybe kerül a BKV használtcsuklósbusz-vásárlási akciója, a cég mai közleményéből az derül ki, hogy az üzlet megvalósulhat.
A 30 használt, maximum 10 éves csuklósra kiírt közbeszerzési tendert a belga minőségi buszgyártó nyertre. A BKV borzalmasan elöregedett és lepusztult buszállománya mellett ez a pár jármű csepp a tengerben, ugyanakkor égető szükség van Pesten minden jó állapotú buszra, hiszen már odáig jutott a közlekedési cég, hogy csúcsidőben egyszerűen nincs annyi hadra fogható járműve, amennyi a menetrend teljesítéséhez kellene.
A Van Hool 70 ezer euróért (kevesebb mint 20 millió forintért) adja a nyolcéves csuklósokat. Az ár igen kedvező. Bár a BKV közleményéből nem derül ki, a tender másik pályázója, az Alfa Busz volt. A Kötött pálya információi szerint ők csaknam kétszer annyit kértek volna egy buszért, mint a belgák.
A BKV előző vezetése akart már venni használt buszokat az Alfától. Mint emlékezetes, akkor darabonként 48 millió forintért akart Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beterjesztése nyomán a főváros által hirtelen megszavazott pénzből hasonló méretű és korú csuklósokat venni a cég.
Ráadásul a Van Hool kisszériás, minőségi teherautó- és buszgyár termékei kifejezetten keveset futottak a brüsszeli közlekedési vállalatnál (lényegében egyetlen vonalon használták őket), vagyis jobb műszaki állapotúak, mint a hasonló korú Volvók voltak.
Hiába próbálta tehát annak idején Regőczi Miklós kommunikációs vezérhelyettes azt bizonyítani, hogy a használt Volvók nem drágák, a mostani ajánlat fényében vagy a Van Hoolok feltűnően olcsók, vagy a BKV akkori gazdái akartak erősen mutyiszagtól bűzlő üzletet összehozni.
A buli akkor elmaradt, elsősorban azért, mert a Heti Válasz még azt is kiderítette, hogy Antal Attila akkori vezérigazgató fia a Volvók eladójaként fellépő Alfa Busznál dolgozott.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
manes 2009.05.29. 20:16:51
-.-.-.-.- 2009.05.29. 20:28:29
megoldom 2009.05.29. 20:38:31
2000-ben a Rába nagyon hasonló terméke nem kellett Fónagy elvtársnak. Helyette jöhettek a MAN török buszok
Nem kell a magyar, azóta már kiemlékszik Győrben volt buszgyártás, igaz mai is van neve Credo és még az is lehet ennél olcsóbb új és magyar.
euratom 2009.05.29. 20:40:11
Nagyon jok, erősek, szeretünk velük utazni.
euratom 2009.05.29. 20:42:43
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.29. 20:42:45
totálmutyi 2009.05.29. 20:44:11
A kinézete alapján is úgy néz ki mint egy keresztapa...Sose tudta megnyerni a kerületi választásokat, most meg a főpolgármester helyettese...döbbenet ez a választási rendszer, a bukottakból lesznek az elsők...
fecsa 2009.05.29. 20:49:18
Minap láttam egy gyönyörű ezüst csuklós merci buszt próba rendszámmal.
Tudtok róla valamit?
Metrós Bélabá 2009.05.29. 20:54:32
De úgy tudom ezek Cinkotára mennének a 276E-re.
Metrós Bélabá 2009.05.29. 20:56:53
euratom 2009.05.29. 21:01:31
nemuccaszoc 2009.05.29. 21:01:42
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.29. 21:06:05
euratom 2009.05.29. 21:13:19
commentelo 2009.05.29. 21:18:39
Kisebb helyet foglal, nem zorog, nem esik szet egy katyutol, kb 70 ulohely van, beszallasnal leeresztheto futomu, rampa a toloszeknek.
Az meg mar kulon tema, hogy nem lehet bliccelni, es kb 8 kamera van a buszon a biztonsag erdekeben.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.29. 21:20:06
bkvfigyelo.blog.hu/2009/05/22/mercedes_buszt_tesztel_a_bkv
Káposztakukac 2009.05.29. 21:23:24
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.05.29. 21:23:39
Elvileg még nem megy vissza. Körbejár az országon, megmutatják a többi cégnek is, aki erre igényt tart. Csak a BKV miatt nem nagyon érte volna meg idehozni, mert előre lehetett tudni, hogy nem vesznek/rendelnek ilyet.
A Merci már hamarabb vitte volna haza, mert állítólag nem nagyon látták értelmét a tesztnek:)
euratom 2009.05.29. 21:24:12
Káposztakukac 2009.05.29. 21:25:23
commentelo 2009.05.29. 21:39:59
Csuklos buszokat foleg a belvarosban latni, ahol sokszor tapasztaltam, hogy meg allohely is alig van, es siman lehet bliccelni, mert ott minden ajton fel lehet szallni.
De ez csak az en velemenyem, 1 eve elek itt, de sokkal jobbnak tartom.
Kopi3.14 2009.05.29. 21:53:41
MP 2009.05.29. 22:05:11
Kopi3.14 2009.05.29. 22:13:40
Bár az Alfabusznak vannak jó termékei, ahogy láttam, de városra nem erőltetném. Inkább turistabuszos, távolsági vonalon tűnnek erősnek.
nabu 2009.05.29. 22:15:17
veny 2009.05.29. 22:36:49
Pedig lónagy betűkkel ki van írva buszonként vagy 8 helyre, hogy egyáltalán felállni csak a már álló buszon való, nem hogy lépcsőzni...
Igen furán néztek ránk, akik magyar módra már az előző megállótól fészkelődtünk. :)
Steppenwolf 2009.05.29. 22:44:33
DRtorgyi 2009.05.29. 22:47:06
A Rába hasonló terméke csak kinézetében volt hasonló és nem Van Hool volt, hanem Berkhof. Az alacsonypadlós el sem készült, mert leállították a gyártást, ami veszteséges volt. A Rába buszok nem rosszak, de nyereségesen, hosszú távon gyártani egy akkor 8 éves kicenc buszt nem lehet. És a török MAN - ek sem a legrosszabb buszok, a Vértes Voláné például egészen jó.
DRtorgyi 2009.05.29. 22:50:58
Káposztakukac 2009.05.29. 22:58:26
amúgy távolsági vagy helyközi forgalomra elfogadhatóak a credok(bár oda is van lényegesen jobb), de budapesten elvéreznlnek. olyan katasztrofális sorsuk lenne, mint a 405-ös ikarusoknak, amely egyébként elég sokban hasonlítanak a credokra(kis kerekek, gyengécske motorok...)
bármennyire is utálják a hozzáértő magyarok az alfabuszt, az az egyetlen magyar gyártó, amely úgy ahogy képes megfelelő minőségben gyártani. persze csak azért, mert a volvo áll mögötte, amelynek azért nem kicsi tapasztalata van ilyen téren.
jürgen baromartz 2009.05.29. 22:58:27
kellett elfordulni a rábától meg az ikarustól, mostanra esetleg összehoztak volna annyi tőkét, hogy lehetne modern, saját fejlesztésű buszunk, amit olcsón meg lehet vásárolni, olcsón fenn lehet tartani és nem kerül milliókba például egy betört szélvédő pótlása.
amúgy van saját fejlesztésű hidrogéncellás autóbuszunk, az se kell az államnak, a külföldiek kapnának érte (lehet hogy már le is nyúlták), de a magyar fejlesztők direkt azért könyörögnek (-tek) az államnak, hogy támogassa őket, hogy itthon maradhasson a dolog, erre szartak bele az egészbe.
Káposztakukac 2009.05.29. 23:13:38
arról nem is beszélve, hogy oriási tévhit az, hogy a külföldi busz fenntartása drágább. ott is a racionalizálásról szól minden, talán még sokkal inkább, mint nálunk. ha egy busz nem megfelelő minőségű és megbízhatóságú, vagy túl magas a fenntartási költsége, akkor nem veszi meg senki. ehhez képest a volvo, mint buszgyártó elég jól áll...
rotler 2009.05.29. 23:17:07
rotler 2009.05.29. 23:20:50
jürgen baromartz 2009.05.29. 23:28:13
ott a pont rotlernél. nemrég lehetett hallani, hogy a bkv-nak még úgy is jobban megéri az alkatrészek pótlása, ha egy használaton kívül helyezett (egyébként üzemképes) buszt bontanak széjjel. akkor most hogy is van ez az olcsó alkatrész dolog?
Káposztakukac 2009.05.29. 23:30:08
Káposztakukac 2009.05.29. 23:31:19
rotler 2009.05.29. 23:39:09
jürgen baromartz 2009.05.29. 23:42:29
itt nem arról van szó, hogy csóró-e vagy nem (mert egyébként tényleg az), hanem arról, hogy egy még bőven a használhatóság határán belül eső járművet MEGÉRI kivonni a forgalomból (és ezzel együtt vállalni azt a járulékos veszteséget is, ami a dologgal jár - hiszen mégiscsak azért vesznek új buszt, mert szükség van rá), hogy a többihez pótlást nyújtson.
de megértem a te álláspontodat is. sőt. mindenki álláspontját megértem, csak éppen a bkv-ét nem, meg a mávét sem, sőt a volánét sem. az rendben van, hogy a világon mindenütt veszteséges a tömegközlekedés, de ilyen mérvű erőforráspazarlást és ésszerűtlenséget, mint ami itt folyik, sehol máshol nem láthat az ember.
rotler 2009.05.29. 23:43:06
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.05.29. 23:52:06
Kopi3.14 2009.05.30. 00:23:07
Melyik Ikaruszról beszélt, amikor az ajánlatot modnod a Volvo ellenében? Egyedi? Na, nekik akkor nem votl városi buszuk, csak a háromtengelyes mint alternatíva a csuklósok posztjára. Remek busz volt, rendkívül igényes, skandinávok vették, mitn a cukrot, de az akkori drága jó-hogy rohadna le midnen sejtjük a csontjukról- vezetők a Renaulttól és az Ivecotól, de különösen a renaulttól baxtak támogatni a fejlesztéseket, és csak a midi buszukat tolták. nem fejleszthettek új modellt. Rémes volt azt hallgatni, hogy visszasírják a TÖRÖK tulajt. De megértettem őket.
@jürgen baromartz: mondj valamit a saját fjelesztésű tüzelőanyagcellás buszról. Honnan van bele a cella? Onnantól mi a saját fejlesztés? Hol lehet kiépíteni hozzá a töltőrendszert, hidrogénnel ellátni?
@rotler: Hát, a hannoveri is jelentős komfort-előrelépés volt az UV-khoz képest. Csak aztán lebalkalnizálták.
Káposztakukac 2009.05.30. 00:33:19
nem tudom, h milyen ikarusokat ajánlottak anno a tenderen, amit a volvo nyert, de mivel csuklós buszokról volt szó, gondolom olyanokkal szerepeltek. mindenesetre a volvo azért nyert, mert olcsóbban adta a buszait. amúgy pedig ki vett volna akár csak egy buszt egy, a csőd szélén álló, megbízhatatlan technikai hátterű cégtől, ha olcsóbban kapta egy világmárka gépeit? emberek, nem a bkv feladata volt megmenteni az ikarust. de még csak nem is feltétlenül a magyar államé. künnyű mondani, hogy mindenről a külföldi/zsidó/mszp-s tulajok tehettek, de valljuk be, utoljára az ikarus a 70-es években gyártott olyan buszt, amely egyáltalán képes volt lépést tartani a nyugati konkurenciával. értjük? lépést tartani, nem túlszárnyalni, vagy valami ilyesmi. legkésőbb a 80-as évek óta totális mélyrepülés volt jellemző, amikor nyugat-európában már szinte csak alacsony- vagy félmagas-padlós buszokat gyártottak az ikarus elkezdte nyomni a 415-ösöket. akkor elavult volt, amikor legurult az első a gyártósorról...
rotler 2009.05.30. 00:33:20
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.05.30. 00:33:45
rotler 2009.05.30. 00:35:09
Káposztakukac 2009.05.30. 00:35:47
rotler 2009.05.30. 00:42:33
rotler 2009.05.30. 00:44:00
Kopi3.14 2009.05.30. 00:52:24
Egyébként nem volt rossz a Rába alvázas gép sem, az Iveco alvázú volt kissé problémás, az alapok miatt, de abból is kihozták amit lehet, és midnenfelé mentek a gépek a franciáknál. Csak sajna mást nem fejleszthettek, a busz meg akkor egy az egyben futott Karosaként is, EAG néven meg nem mehetett semerre, csak Irisbus.
@rotler: ha látnád milyen járművek futnak nyugaton, akkor nem modnanál ilyet. simán előfordulnak olyan villamosok pl a kölni közlekedésben, amihez képest a hannoveri csúcstechnika, buszok, amik kb nyolcvanas éveket idéznek. A hannoveri remek villamos, a német rendszerbe, ahol egyszer "metró", másszor villamos, esetleg hév is lehet, egy vonalon belül. Nem egyedi eset. Ajánlom látogasd meg Németországot. :)
Kopi3.14 2009.05.30. 00:58:03
www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Hannover/2000/pix.html
Kopi3.14 2009.05.30. 00:59:28
rotler 2009.05.30. 01:04:20
rotler 2009.05.30. 01:05:31
Kopi3.14 2009.05.30. 01:08:30
rotler 2009.05.30. 01:10:25
Kopi3.14 2009.05.30. 01:12:47
www.villamosok.hu/hamster/duwag/duwag3.html
rotler 2009.05.30. 01:15:07
Kopi3.14 2009.05.30. 01:16:06
A hamradik gen fut mai napig.
rotler 2009.05.30. 01:16:09
Kopi3.14 2009.05.30. 01:21:16
www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36498908
Kopi3.14 2009.05.30. 01:24:30
Kopi3.14 2009.05.30. 01:30:00
rotler 2009.05.30. 01:30:40
rotler 2009.05.30. 01:32:59
nynfus 2009.05.30. 02:37:22
Ehhez képest a NABI Amerikában elég tisztességes üzletet csinált a 400-as sorozatra alapozva. Amúgy te hallottál már arról, hogy a Magyarországon gyártott busz magyar embereknek ad munkát, akik Magyarországon adóznak, csakúgy, mint a gyártó cég? Arról nem beszélve, hogy ha sikerülne egy normális fejlesztőbázist is létrehozni itthon, azzal egy saját lábain álló iparág jöhetne (újra) létre, ami nem függ a túltenyészett multik kénye-kedvétől. Mert egy tízmilliós ország fejlett tömegközlekedéssel el tud tartani egy buszgyárat. De szadeszes barátainknak az a dolguk, hogy kimondják: "ma már nem lehet magyar buszgyártásról beszélni".
haccp (törölt) · http://haccpinfo.hu 2009.05.30. 06:28:32
Annak idején Pécsre is tervezték, hogy visszaállítják a villamos közlekedést. Szokás szerint ebből sem lett semmi, mint szinte az összes pécsi projektből. Pécsen az a rossz, hogy ahhoz, hogy egyik feléből eljuss a másikba 3x kell átszállnod egy másik buszra, pedig nem olyan nagy város. Én inkább gyalog járok melózni, mert így csak 30perc séta, busszal viszont 50 percig tartana.
Eladó lakás Pécs legszebb részén! elado-lakas.internode.hu/
Romanée Conti 2009.05.30. 06:39:12
Kivancsi 2009.05.30. 06:55:28
- azok a buszok mar futnanak
- egy kalap lovet kiloptak volna az arukkal
- masik kalap lovet kiloptak volna a szervizelessel
- olcso busz meg nincs itt
- az arkulonbozetet kilopjak majd mashogy
- kotnek az uj buszokra vmi jelentes es tanulmanykeszitest vmi cimbora ofshore cegevel
- ilyen szerzodesekre mindig lesz penz csak nem a jarmuparkra
Erdekes, hogy Brusselben kb. 1.1Euro egy jegy es 8-10 eves buszokat mar eladjak.
Lehet hogy nem lopjak ki lovet..
Igy ertheto....
Nem-nem ez nem igaz Brusselben is lopjak csak nem olyan pofatlanul mint otthon es talan elso az elegedett ugyfel.
Van annyi eszuk hogyha befogjak az utas pofajat jo szep kulturalt fiatal jarmuparkal. A jegyarakat korrektul szedik. ES ekkor az ez felettit el lehet lopni...
Nalunk meg nyuzzak addig mig szet nem hullik. Parasztoznak az utassal. Nem kepesek egy mukodo rendszert kialakitani a korrekt fizetesre.
Amig kupleraj van a cegnel jo nagy a szemetdomb addig mindenki kaparaszhat sutogetheti kis pecsenyejet kicsitol a nagyig. A bliccelo utas, a jegyeledo, az ellenor, buszsofor, a takarito, a szerelo, a garazsmester, kisvezetok, nagyvezetok, a politika altal odarakott csucsmanagerek. stb stb..
Ez minden igazi nagy magyar allami cegnel igy van...
Ha mindent jol lelaktak, leraboltak, nem gondoztak, nem fejlesztettek majd akkor jon a magantoke es atveszi... Aki lehet hogy epp az ezeken a cegeken a lopastol meggazdagodtak lesznek..
Atveszik a ceget vegleg ellopjak!!
De talan jobb tulajok lesznek mint az allam mert legalabb tudjak mire kell figyelni hogy oket ne lopjak meg :):):)
A 90-es evek privatizacioja es pont errol szolt... De par ceg meg huzza..
de nem ussza meg!
BKV, MAV, Korhazak es meg ki tudja milyen cegek???
Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2009.05.30. 08:32:27
-.-.-.-.- 2009.05.30. 08:49:07
bíznak a gépi szellőztetésben :)
Leeroy of SMV Design 2009.05.30. 09:29:49
xenuka 2009.05.30. 09:50:04
"és hagyó miklós még a helyén van"
szívemből szóltál
cso zsi 2009.05.30. 10:07:25
Amszterdamban miért nem kellett átalakítani a megállókat?
http://img1.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/2032149_77a01dd273a5fe0472f11226afcdc60b_m.jpg
Ott mondjuk a Combinon van egy lehajtható rámpa, amit a kalauz szükség esetén használ.
Biztos van rá szükség, de a kerekesszékes az felszállt anélkül is.
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/2032181_07bbeb213a525aab0cb02ae097f63c7f_m.jpg
Még az új építésű pálya sem rendelkezik milliméter pontosságú, szintbeni peronnal.
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4215037_2b370b30e81207f218704eae893babb1_m.jpg
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4215039_4ce121fb23486df955843fd0d2d7bebf_m.jpg
EvilHedgehog 2009.05.30. 10:16:13
Tudom trendi szidni minden új dolgot, de személyes tapasztalataim szerint, nekem jobban bejön a Combino mint a régi dupla ICS, szerintem megfelelő választás volt a nagykörútra.
Jól jönne pár kevesebb kocsiszekrényes változat belőle más vonalakon.
gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.05.30. 10:19:22
gaborm · http://gaborm.blog.hu 2009.05.30. 10:20:55
Kopi3.14 2009.05.30. 11:49:34
utascsere- ics odabasz. oldalanként kettővel kevesebb ajtó van a kombinén, ami elég jelentős mennyiség 12 ajtóból levonva
kapacitás- ics odabasz, pedig ics-n van csatlóterület, meg két vezetőállás
kapaszkodási lehetőségek-ics kiröhögi kombinét
légmozgás-ics kiröhögi kombinét
fűtés-kombiné kiröhögi ics-t
menetidő-egál
fogyasztás- nincs adatom sajnos
komfort- egál
padlószint magassága, bejutási lehetőségek- kombiné jobb, de bp-n az ics is teljesen jó szint
Szóval semmivel nem jobb utasszemszögből a kombiné egy olyan forgalmas vonalon, mint a körút
Az ics-ket fel is lehet újítani, és akkor a fűtéskérdés kilőve, egyedül a padlószint magassága szólna a kombiné mellett, miközben sokkal drágább lenne akkor is, mint a felújított ics.
@cso zsi: talán mert ott alapból olyan szinten van a peron, mint itt lett a felújítás után? Itt sincs szintben, ha emlékszel még az átadáskori panaszokra, mire a válasz de különben nem lehetne megemelni duma volt.
@Yann Le Pentrec: szerintem ez is olyan, mint az MAN és a német minőség: valami török gyárlátogatáson kérdezte egy okos magyar mi a különbség minőségben a német és a török busz között. A válasz: semmi. Ugyanazon anyagokból ugyanazok rakják össze.
@Kivancsi: kölnben 2,4 jelenleg a jegyár, és veszteséges a cég.
@nynfas: tízmilliós ország azzal a pár volán vállalatával és még kevesebb tényleges városi közlekedésével nem képes egyenletes mértékben eltartani egy versenyképes buszvállalatot. És nem a népesség a probléma, hanem annak koncentrációja. különösen, amikor egy busz huszonévekig elfut tökéletesen megfelelő karbantartás mellett még nyugaton is. A NABI teljesítményéhez kellett a nulla innováció- ami votl azzal nagoyn befürödtek(kompozit busz) és a megkapott amerikai állami támogatások, vámmenteség, a kinti gyárak komoly munkája révén, így nem volt nehéz ott bármit is elérni. De valahgoy Mo-i része mégsem bírta, csődbe is ment. Kaposváron sem nagyon gyártanak már kompozit buszt.
@Romanée Conti: A probléma az, hogy a négyes metróra-nem feltétlen ilyen megállókkal- már régóta nagy szükség van, meg kellett volna már építeni jó régen.Sőt, már az ötösnek is futnia kéne egy pár éve. A villamospark Bp-n annyira nem vészes, a kombinok sem feltétlen kellettek volna, azokból inkább felújítani kellett volna más járműveket. A buszokkal sem a korukkal, hanem a karbantartással van a legnagyobb gond.
cso zsi 2009.05.30. 13:40:16
Hogy az első kép miért nem lett link, nem tudom, de itt van közelebbről a peronmagasság.
Tán 3-5 centi, kis lejtése is van a sínek felé.
Káposztakukac 2009.05.30. 13:43:56
Kopi3.14 2009.05.30. 13:51:48
Káposztakukac 2009.05.30. 14:12:26
egy cég nem csak attól sikeres, hogy jó terméket gyárt, hanem sikerül is eladnia és megfelelő technikai és pénzügyi-szolgáltatási hátteret biztosít. ez a magyar gyártók esetében néhány kivételtől eltekintve egyáltalán nem jellemző.
cso zsi 2009.05.30. 14:14:06
Kopi3.14 2009.05.30. 14:36:30
alkesh 2009.05.30. 15:36:14
bkv-t nem ismerem de akárhányszor budapesten jártam hányingerem lett hogy olyanokkal kellene utaznom. (tök8 hogy metro busz villamos)
viszont fejér megye alba volán... családtagom dolgozik ott, és tapasztalatból mondom, a javítások azért nehezek mert 7fajta járgány van csatasorban... volvo merci man ikarus meg mittom még mik. de nem is érdekel. mert mind tragacs, man motorhibás volt szinte mind, merci eltörik benne valami kiba drága azért nincs laktrész hozzá ikarus ősrégi hangos de szerelhető és 5x kasznizták újra annyira rohadt, de legalább 10kmről lehet hallani ahogy suhan a 81es főúton:)
szal műszakilag nincs egyik társaság sem a toppon alkatrész= no money more problem... és akkor arról nem is beszéltem hogy a parasztja felszáll rá és összefirkálja letör kitör dolgokat... na meg a magyar aszfalt... 70% a futőmű javításoknak a szuper magyar autóutaktól van és a buszmegállók kátyuságától... biciklivel ugrasztani lehet a felgyűrt aszfalton néhol...:D
szal akármennyire is olcsó megbízható sajnos előbb a hozzávalókat kellene rendbe rakni meg az embereket, és utána vásárolgatni ilyen szépségeket. aztán jöhet a megbecsülés...
alkesh 2009.05.30. 15:45:26
Solingen-Düsseldorf reptér S-bahn 4,5euro ha jól meléxem... ez laza 30-35km távolságban...
és visszafele a poén? Düsseldorf reptér-Solingen szintén 4,5euro... leszállok felszállok buszra és zugyanazzal a jeggyel megyek a lakásomhoz legközelebbi buszmegállóig:P
elgondolkodtató azért ugye?
hozzáteszem nem hiszem hogy mindenhol így van de azért gyanítható... ja és a buszok szinte mindig teli vannak meg az s-bahn is általában... vajon hogy tartják fenn a gépparkot nem is értem:)
kaboca36 2009.05.30. 15:54:54
Amugy Floridában még mindig a Rába traktorokra esküsznek, sok 70-es még a ma mai napig használatban
Leeroy of SMV Design 2009.05.30. 16:09:44
Káposztakukac 2009.05.30. 16:24:14
rábára meg csak az esküszik, akinek nem telik john deere-re:D
combo 2009.05.30. 16:53:17
A mai magyar kínálatból a Credo viccnek is rossz, az Alfa összeszerelése meg csapnivaló (pedig nem lenne az rossz busz). Tudom, vannak még kisebb gyártók (pl. ARC), de azokat egyelőre hagyjuk...
Kopi3.14 2009.05.30. 17:42:04
Credo szerintem egy Bp méretű városban sok helyen meghalna, de kis forgalmú, nem feszített vonalra elmegy.
Alfabuszhoz még nem votl szerencsém, kíváncis lennék rá mit tud. Azt még csak a turistaverziót láttam távolról.
@Káposztakukac: amikor a Rába is megcisnálja azt, amit a john Derre, akkor minek dobja ki fölösbe a pénzét? környékünkön inkább a Fendt a divat úgyamúgy.
@alkesh: mondjuk kellő önkormányzati támogatással? A zónás rendszer NRW-ben nagyon jó, a VRS-t használom rendszeresen, kénylemes, egész pontos, bár néha sajna az RVK-sok sietnek. Ez nem lenne gond, ha mondjuk a negyed órás úton nem nyerne tíz percet és másik irányból így már lekésem. solingen érdekes egyébként, amennyit eddig láttam belőle, a Busbahnhof igen fura jószág lett, kissé összevissza menetekkel. De jártam már itt is úgy, hogy lerohadt a busz, és egy csuklósnyi embert délután négykor kellett a következőnek pluszban elvinnie... Amúgy Burscheid. :)
Kopi3.14 2009.05.30. 17:44:27
nyelv-ész 2009.05.30. 17:45:13
A budapesti buszpark katasztrofális, a legjobb karbantartással sem lehet 30 éves buszokkal csodát tenni. Főleg a régi Ikarus 200-as széria van a végelgyengülés határán, a 400-asok meg ott fekszenek meg, ahol épp kedvük tartja.
A Combino-ICS összevetésed sem épp korrekt. Ugyan kettővel kevesebb ajtaja van a kombinénak, de szélesebb, és az ajtókörzet is szellősebb belül, tehát a pesti tolakodós-ajtónáltömörülős stílusnak jobban kedvez.
A lépcső hiánya miatt pedig sokkal gyorsabb az utascsere, hiszen nem kell tornászni, csk szintben kilépni a peronda. Ezt mint nap mint nap a Körúton villamosozó, tapasztalatból mondom, de tudtommal mérések is megerősítik.
Kopi3.14 2009.05.30. 17:48:39
nyelv-ész 2009.05.30. 17:49:55
Persze a BKV a kocsikat megvette, de a rendszert nem adoptálta hozzá.
Kopi3.14 2009.05.30. 17:59:29
combo 2009.05.30. 18:03:09
Azt nem tudom, hogy csak ráncfelvarrásban van-e különbség, vagy lényegesebb műszaki tartalomban is, de a "piros" változat külsőre és belsőre is tetszetősebb a "sárgánál".
Amúgy az is érdekes, hogy a Wikipédián kb. egy mondat van erről a buszról, az is baljós: "A number of San Francisco Bay Area transportation advocates, residents, and bus drivers[1] have been highly critical of the design of the A330 and AG300 buses. They claim that these buses have injury rates an order of magnitude higher than the other buses used by AC transit, are difficult for drivers to maneuver on city streets and are significantly more expensive than other buses used by AC Transit."
Mindenesetre gyanúsan olcsó, az tény.
Kopi3.14 2009.05.30. 18:47:19
Dr. Eher 2009.05.30. 18:56:42
Á, nincs itt korrupció, ááá....
Kopi3.14 2009.05.30. 19:24:06
A harminc éves buszok még vígan elrohangálnának, ha biztosítanák az alkatrészeket az utánpótláshoz, felújításhoz, harminc év nem kor még önmagában. A járművek sem az életkoruktól néznek ki úgy, ahog,y hanem a karbantartás hiánya miatt, azért is hullanak szét, döglenek le.
Leeroy of SMV Design 2009.05.30. 20:25:44
Liberté__73 2009.05.30. 21:25:52
Akkor most már van hool, már csak nincs miből :)
(bocsánat)
alkesh 2009.05.31. 11:59:19
Amúgy solingeni buszvég az gáz sztem:S amikor tömegközlekedek (szerencsére ritkán) ha lehet elkerülöm... ott sikerült kellően összekeverni mindent... bár némi szisztéma felismerhető de számomra elég gáz. bár gyanítom otthon is lenne mit fejleszteni ezügyben...
Sunboy 2009.06.15. 20:50:08
_FoxiMaxi_ 2009.06.22. 23:13:51
imgfrm.index.hu/imgfrm/6/3/6/6/BIG_0005566366.jpg
Sunboy 2009.06.24. 16:36:38