Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.06.25. 10:00 erminavet

Megérkezett az első Van Hool-busz

Begördült az első belga busz Budapestre. A nyár folyamán még 31 társa követi.

Éjszaka megérkezett az első használt csuklós Belgiumból, értesültünk a BKV közleményéből. A közlekedési cég képeket is küldött, ezek lentebb láthatók.

A korszerű, alacsony padlós jármű saját kerekein tette meg az utat Belgiumból Budapestre. Az elkövetkezendő hetekben még 31, átlagosan nyolcéves társa követi.

A honosítási eljárás után, valamint a légkondicionáló berendezések és nagyobb utastéri ablakok beszerelését követően várhatóan ősztől szállíthatják majd az utasokat a Van Hoolok.

76 komment

Címkék: fotó közút városi közlekedés peage van hool


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr191207279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rain 2009.06.25. 11:44:03

Jaja, a képek...?

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2009.06.25. 11:48:08

Légkondi és nagyobb ablakok beszerelése? Normálisak ezek? Vagy nem nyitható ablakokról van szó?

ladislaus 2009.06.25. 11:48:44

klima??? ez most komolyan vicc mar! sima legkeringetes, minek a klima???

tordav · http://szimulacio.blog.hu 2009.06.25. 11:54:40

klíma csak azért, mert mindenki nyöszörög érte... én konkrétan rosszul vagyok tőle, nekem a régi Ikarus buszokon a rendesen nyitható ablakok rendesen bejönnek - ha nincs büdös utas, ez meg nem légkondi kérdése

csapogi (Pogonyi Csaba) 2009.06.25. 11:57:19

A promo fotókon sokkal szebbek voltak. Kifejezen leamortizáltnak néznek ki...

Csilu 2009.06.25. 12:00:30

A képeken éppen az látszik,hogy igen csak jó állapotban van ez a busz. Viszont legalább a BKV figyelőnek nem kéne hülyeséget írnia mert nem nagyobb ablakok lesznek a buszban, hanem nagyobb lesz a nyitható felület!

hosszú lépés 2009.06.25. 12:11:18

Átlag 8 éves? Öregebb nem volt?
Egyébként szerintem pont, hogy le vannak pattanva. Az ajtó alatt látszik, hogy már pár millióan fel-le szálltak...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.25. 12:13:10

@ladislaus: "minek a klima?" Amikor a Combinokat klíma szállították, akkor meg azon ment rinya. Nincs olyan döntés, ami mindenkinek bejön :-)

Amúgy persze egyetértek, csak próbáltam rávilágítani a döntéshozók motivációira...

SumQuiSum 2009.06.25. 12:15:08

Nagyobb nyitható felület, plusz klíma? Gratula az illetékeseknek :)

BTA 2009.06.25. 12:20:55

Azt azért elárulhatná valaki, hogy egy 8 éves jármű mitől korszerű...
A bkv-nak van kb. 1200 db busza (ha jól tudom), abból 1000-t szerettek volna lecserélni mostanában. Ez a 32 db vajon mit old meg? Főleg, hogy totál idegen típus. Alkatrészellátás? Szervízháttér? Vajon hogy fogják bírni a hazai utakat? Feltételezem, hogy Belgiumban kicsit másképp néznek ki az utak, mint itt. (Annak idején az új volvók egy részénél is módosítani kellett a futóművet, mert nem bírták...).

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2009.06.25. 12:26:29

Engem sokkal inkább az szomorít el, hogy volt nekünk saját buszgyárunk, ahol nem is rossz buszokat gyártottunk. Itthon keletkezne a haszon, munkahelyek, áfa, tb, kevesebb segély, és az alkatrészellátás sem lenne gond. Ehez képest volvo, Van hool - szar ország ez.

Békávé 2009.06.25. 12:34:14

@bunny.hu:
Buszgyárak most is vannak...

Hadess 2009.06.25. 12:41:34

Sztem ezt a 32 buszt a 7E es a 173E vonalara kene rakni es az IK 280-kat vegleg kvonni onnan. Nonszensz hogy a varos legforgalmasabb, egyik leghoszabb gyorsbuszvonalan 2009-ben EXTRA magas padlos buszok kozlekednek. En sem a belvarosban lakom de sztem a szutyokabb buszokat kene a kulvarosokba rakni. Mashol legalabbis en igy lattam ( Becs, Isztambul, Bukarest )

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.06.25. 12:42:02

Az tuti, hogy vagy a garázsban nem fog elférni, vagy a megállóban, vagy a tükrével leveri a szembejövő másikat. Az nem létezik, hogy normálisan fog üzemelni.

vicispán 2009.06.25. 12:45:26

holland gyártmány...
Belgiumban használták...

akkor miért német rajta a matrica???

Nor- 2009.06.25. 12:52:12

Mit vártok egy használt busztól?
Csillogjon meg villogjon?
Ezért lesz újra fényezve, hogy a panelprolik, akik havi 40ből tengődnek (nettó), és fogalmuk sincs a buszok áráról, ne azzal kezdje, hogy húde átb@szták már megint, mert milyen drágán vették a buszokat.
És ezt most tényleg nem iróniával mondtam, igenis újra kell fényezni egy 8 éves járművet, mert a nap bizony kiszívja a szinét, nomeg nem árt az esetleges rozsdásodást időben észrevenni és kezelni ...

(Félreértések elkerülése végett, a 3 milliót énis sokallom a fényezésre)

BTA 2009.06.25. 12:55:23

@vicispán: a matrica meg talán a hazaszállításhoz kellett, a német pályákon

vicispán 2009.06.25. 12:59:35

@BTA: a múltkor vki azt írta, holland termék. végülis mindegy.

prettyinpink 2009.06.25. 13:00:03

amit nehéz megérteni inkább az, hogy miért vettünk 65 milláért Volvókat, ha most spórolás miatt vesszük ezt? talán az olcsóbb hazai gyártmány jobb lett volna akkor.... nade volna-volna. helyette most a már amúgy is elég heterogén busz állomány sokszinűsítésén dolgoznak :)
azért kell nyitható ablak, hogy ha tönkremegy a légkondi, legyen mit nyitni... optimista hozzáállás :)

faith_healer 2009.06.25. 13:02:02

vicispán:
Az nem flamand?

Ki foglalta el a Vidor nevet? 2009.06.25. 13:13:57

Hát ez rettenetesen rusnya. Ezt meg ki tervezte? Remélem vmi rendes márkának az alapjai találhatók a csúnya forma alatt. Akkor is Ikarus 200as széria rulez.

BTA 2009.06.25. 13:17:33

@vicispán: belga. :-) www.vanhool.com/Home%20EN/homeen.html
A neve miatt szokták hollandnak gondolni.

weatherby 2009.06.25. 13:22:31

Mit szó ehhez Széles Gábor, az Ikarus megmentője?

vwxyz (törölt) 2009.06.25. 13:24:54

Van ezen kék, nem kell átfesteni.

_CaD_ 2009.06.25. 13:32:58

Nagyon ocsmány, jó ötlet volt az átfestés, bármennyibe is került :D

vicispán 2009.06.25. 13:39:15

@BTA: igen, csak tudod milyen a használtautó-vásárlás: a nemdohányzó belga segédlelkész-feleség által csak napos időben, vasárnap délután használt autóról ki szokott derülni, hogy valójában egy német láncdohányos yuppie csak autópályán és ott is sose 200 km/h alatt használt autóját vetted meg.
bár a német matrinya túl direkt a lebukáshoz :)

Markov 2009.06.25. 13:45:51

Szerintem a klíma kell.
Májustól szeptemberig.
Én nem szívesen utazom úgy, hogy közben szétizzadom magam.

ainex 2009.06.25. 13:53:21

Igen, a promo fotókon jobban nézett ki, a promo fotó a jelenlegi konstrukciót ábrázolta. Ezek meg a 20 évvel ezelőttiből származnak... 5 éve élek Brüsszelben, sokat utaztam ezeken a buszokon. Garantálom, hogy úgy szarrá vannak strapálva, mint a budapesti 435-ösök, vagy még úgyabbul. Olcsó húsnak híg lesz a leve.

BTA 2009.06.25. 13:57:29

@vicispán: szerintem a többi buszos, teherautós számára tették ki a matricát, hogy előre láthassák, lassú jármű. A 200-zal robogó szgk-nak tök mindegy, hogy mennyivel cammog a külső sávban, de a 90-100-as tempóval haladó haszonjárműveknek hasznos infó lehet. Talán. Mert végülis hosszában kellett keresztülhaladni Németo-n, ami nem kevés km.

SpeedeR 2009.06.25. 14:20:33

Szerencsésebb lett volna a Nabitól venni újakat, még akkor is ha drágább, mert akkor legalább itthoni céget támogattak volna, akik hazai munkavállalókat alkalmaznak, itthon adóznak stb...

B... 2009.06.25. 14:22:33

@BTA: Brüsszelben semmivel nem jobbak az utak, mint Pesten. Sőt nagyon sok a macskaköves út, ahol ezek a buszok úgy csörögnek, hogy az ember úgy érzi mindjárt szétesik. Nem igazán értem, miért ezeket veszi a bkv. Tényleg le vannak harcolva. Anyyi pénzt költ a felújításukra, hogy abból lehetett volna vmi újabbat is venn máshonnan.

BTA 2009.06.25. 14:28:53

@B...: Brüsszelben még nem jártam, de másfelé Ny-Európában igen, és általában jobb utakat láttam (persze nem mindig és mindenhol).
Hogy miért ezeket vették? Erre talán az ügyészség is kíváncsi lenne... Egyébként meg valószínűleg a szokásos rövidlátó gondolkodásmód is szerepet játszhatott: valamit muszáj venni, mert a saját buszállomány már nem elég (erről - ugye - naponta olvashatunk). Ahhoz viszont, hogy rendes flottafejlesztést hajtsanak végre, érteni is kellene valamihez, meg elő kellene teremteni a forrásokat (pl. a zsíros tanácsadói díjazások helyett, meg a bkv-s vízfej fenntartása helyett...).

Sir Nyű 2009.06.25. 14:32:14

Hideglelest kapok ettol a primitiv miert nem magyart buszt-okorsegtol. Azert, mert a hasonlo koru buszok nagy resze szetesofelben van, szemelyesen utnem agyon azt, aki meg egyszer olyat venne. Persze mar nem tud, de az se veletlen.
Egy kerdesem van: miert nem vonaton hozzak? Ilyen olcso a gazolaj? Meg annyira jo parezer litert elfustolni buszonkent?

SpeedeR 2009.06.25. 14:59:39

@Herr Nyó:
Hatalmas tévedésben élsz. A magyar buszok mindig is a tartsságukról, elnyűhetetlenségükről voltak híresek, amit jól bizonyít az is, hogy egész Kelet Európában futnak még a régi 20-25 éves Ikarusok a nem éppen makulátlan minőségű utakon. A Nabival is pozitívak a tapasztalatok, talán nem véletlenül rendelik őket 100-asával az amerikaiak sem, hanem azért mert meg vannak vele elégedve.

Zsoo 2009.06.25. 15:00:49

"Azert, mert a hasonlo koru buszok nagy resze szetesofelben van,"
A Volvókra gondolsz?

kristoof 2009.06.25. 15:03:55

Mennyire látszik ezeken a hozzászólásokon a műszaki hozzá nem értés!(Ha nem értek a vízszereléshez akkor nem ugatok bele a vízszerelők vitájába.)Tipikus magyar mentalitás,hogy nem csak a focihoz ért mindenki,de úgy látom a buszokhoz is.
Most pár tévhitet eloszlatnék.
1.Miért használt buszok?
Mert a főváros leszarja a saját cégét és b@szik új buszokat venni neki.Mivel nincs más lehetősége ezért jó állapotú használt buszokat vesz amiket felajánlottak neki.Igen csak kedvező áron.
2.Miért Van Hool?
Mert szakmai körökben is mindenki egyet ért abban,hogy a világ egyik legjobb buszait ők gyártják.Még egyszer mondom,hogy a másik ajánlattevő (Alfa busz) majd kétszer ennyiért akarta rájuk sózni a 9 éves buszokat.
3.Minek bele klíma amikor Brüsszelben sem kellett?
Mert Magyarországon a nyári átlag hőmérséklet jóval magasabb mint Brüsszelben.
4.Miért nem Magyar busz?
Mert jelenleg Magyarországon autóbuszgyár nincs.(Kivéve a Nabit,de ők az USA-nak gyártanak.)Ami buszgyár van az csak sufniban készül.
Remélem ezzel az üzlettel a Van Hool piacot akar szerezni és,ha egyszer lesz ezer busz akkor jó eséllyel pályáznak majd!

SpeedeR 2009.06.25. 15:16:04

" Mert jelenleg Magyarországon autóbuszgyár nincs.(Kivéve a Nabit,de ők az USA-nak gyártanak.) "

Kicsit vicces, hogy osztod az észt, de egyik mondattal cáfolod a másikat. Az marhaság, hogy a Nabi csak USA-nak gyárt. Annak gyárt, aki rendel tőlük, olyat nem tehet meg egyik cég sem ebben a gazdasági helyzetben, hogy megrendeléseket utasítsanak vissza. Ha nincs elég kapacitásuk, akkor esetleg bővítenek, embereket vesznek fel.
Használt buszt venni azért nem szerencsés, mert ezek éjjel-nappal közlekedtek 8 éven át, méghozzá városi üzemmódban. Ezért összehasonlíthatatlan mondjuk egy 8 éves személyautó lestrapáltságával, mert ezek a buszok 2x-3x annyit kaptak minimum és akkor még lehet keveset mondtam. Arról pedig nem szól a fáma, hogy adnak-e hozzá bármilyen garanciát.

BTA 2009.06.25. 15:20:27

@kristoof:
1. Lenne lehetőség új buszokat venni (pl. Bukarestben is megtalálták a módját 1000 db új Mercinek...), csak akarni kellene... Hogy ezek mennyire jó állapotúak, az jó kérdés, de még egy jól összerakott busz is 8-10 éves korára eléggé elkezd elhasználódni. Ez persze sokmindentől függ, de a 8 év, mindennapos használat mellett akkor sem kevés.
2. Az igaz, hogy az Alfa baromi drága, dehát ilyen hátszéllel megteheti... (hogy a VanHool mennyire az egyik legjobb busz, arról szerintem kár vitatkozni, lehet, hogy tényleg az...).
3. A klíma szerintem is teljesen jogos, inkább talán a dolog elintézése érdekes (mint pl. a Combinóknál volt...).
4. Azért az Alfa nem rossz busz, csak nem ennyiért. Talán a Credo sem, csak az ár-érték arányokat kellene helyre tenni.
A VanHool viszonylag kisszériás gyár, 1000 db-os tételt nem biztos, hogy reális időn belül le tudnának szállítani. Bár ehhez a bizniszhez nem biztos, hogy a gyárnak köze volt (ki tudja??).

Grifter 2009.06.25. 15:39:33

Ezeket a város melyik részein szándékozzák leamortizálni záros határidőn belül?

RogerTamper 2009.06.25. 15:43:36

@SpeedeR:

"Az marhaság, hogy a Nabi csak USA-nak gyárt. Annak gyárt, aki rendel tőlük"

Na ez a marhaság. Mit tudsz te a buszgyártásról? Legalább néznél rá a NABI honlapjára mielőtt ilyeneket írsz. A NABI _CSAK_ az amerikai piacra gyárt, buszai amerikai szabványok szerint készülnek. Most van tervben az európai piacra lépésük, de ez még csak terv. Ez nem úgy megy, hogy holnaptól annak gyártunk aki kéri.

Az igaz, hogy a NABI korábban eladott kaposvárnak pár db NABI márkajelzésű buszt, ezeket azonban valójában nem a NABI gyártotta, hanem az angol Optare (Optare Excel), ami akkor még a NABI leányvállalata volt (ma már nem az).

SpeedeR 2009.06.25. 15:48:38

@RogerTamper:
Ha még jobban elolvasod, akkor láthatod, hogy 2000-ben felvásárolta a Nabi az Optaret, így bármikor tud szállítani EU szabványoknak megfelelő buszokat.

esgott · http://namiva.blog.hu 2009.06.25. 16:03:45

@SpeedeR: szerintem nem erről vitatkoznak, hanem h van-e Magyarországon rendes buszgyár...

RogerTamper 2009.06.25. 16:21:01

@SpeedeR:

Azt is olvasd már el, hogy a NABI azóta !!ELADTA!! ezt a céget. Épp ezért írtam, hogy AKKOR MÉG a leányvállalata volt, mert ma már NEM AZ, SEMMI KÖZE HOZZÁ.

A NABI egyébként tulajdonképpen csődbe ment, ezért is adta el az angol cégét. Ezt követően a NABI Rt a teljes buszgyártást, telephelyeket és a magát a nevet is eladta az amerikai Cerberus Capitalnak, majd nevet is váltott Exbus-ra, és ma tulajdonképpen semmivel nem foglalkozik. A NABI Gyártó és Kereskedelmi Kft. már egy amerikai cég leányvállalataként működik.
De azért oktass már ki még egy kicsit.

Annyi felesleges időt meg lehetne spórolni, ha olvasnátok is, és nem csak okoskodnátok.

baro_ur 2009.06.25. 16:21:39

most voltam Antwerpenben több hetet, és ott is ilyenek közlekednek.. szerintem telejesen rendben vannak ezek a buszok!! ;)

csak ne a 7E, 173E vonalára rakják őket (pedig én is ott lakom), mert a Thököly úton 2 hét alatt szétesnek...

combo 2009.06.25. 16:30:17

No, én is magyar busz párti vagyok. De a sok okoskodó mutasson már kérem ma gyártott magyar _csuklós_buszt, honlappal, képpel!

A jelenlegi Credo nem játszik, Pesten szétesik egy 1,5 év alatt. Ők terveznek új (nagy kerekű) buszt erre az 1000 darabos tenderre alapozva, talán megnyerik (és talán ezért nem írták még ki a BKV-tendert, ugyanis az új Credo meg nincs kész).

Az Alfabusz nem tudom, hogy gyárt-e csuklósbuszt, szerintem nem. Ha igen, akkor is borsos az ára, ugyanis Volvo az egész...

Vannak kisebb gyártók, pl. ARC. Na, ők kb. egy év alatt gyártanak le 32 buszt, és kb. ennyi legyártott "referencia-buszuk" van összesen.

oramac 2009.06.25. 16:43:46

Minek zárták be az Ikarust?
Kinek a zsebét tömik a belgák? Meg a Volvo?... Meg ilyenek

anyátok 2009.06.25. 16:44:16

@bunny.hu: Egyetértek.
Vissza az Ikaruszhoz!

oramac 2009.06.25. 16:49:14

Minek zárták be az Ikarust?
Kinek a zsebét tömik a belgák? Meg a Volvo?... Meg ilyenek

combo 2009.06.25. 16:54:56

Lehet, hogy full hülyeség, amit mondok, de szerintem a magyar buszgyártók azért mentek csődbe, mert túl sok volt belőlük. Egy időben volt itt Rába, Nabi, Ikarus, Ikarus EAG... Ennyit a kis magyar piac nem tudott eltartani... Illetve nemzetközi összehasonlításban nem voltak túl versenyképesek.

Pedig akárki akármit mond, a vidéki volánok többnyire magyar buszt vesznek... Jól be is fürödnek velük, miután becsődöl a vállalat...

Én amúgy az EAG-t szerettem nagyon.

vakapad 2009.06.25. 16:56:20

"A honosítási eljárás után, valamint a légkondicionáló berendezések és nagyobb utastéri ablakok beszerelését követően várhatóan ősztől szállíthatják majd az utasokat a Van Hoolok."

Kérdés:
Ki nyerte a "nagyobb utastéri ablakok beszerelése" tendert? Lásd a busz fényképét.

oramac 2009.06.25. 17:04:35

Biztos nem a Saloglas nyerte...

Gerardus A. Lodewijk 2009.06.25. 17:06:16

Van hol :) közlekedtetni? Ahol csuklós busz kell, de abból elég 32 db, valamint nem megy tönkre néhány hónap alatt az útminőség miatt.

Van hol (miből, kivel, mivel, hogyan) javíttatni, karbantartani? Aztán nehogy az legyen ezzel is, hogy a 32-ből előbb-utóbb 6-8-at félre kelljen állítani alkatrészbányának.

Autszajder 2009.06.25. 17:09:37

@RogerTamper:

A kaposvári NABI buszokhoz apró kiegészítés:
A Magyarországon eladott (ha jól emlékszem vett a Kisalföld Volán is, meg egy-kettőt még másik Volán társaság is) NABI buszok külsőre úgy néztek ki, mint az Optare buszok (vagyis a műanyag burkolati elemek megegyeztek), de azok önjáró SCANIA alvázra a pesti NABInál tervezett és gyártott felépítményűek voltak. Csak a pontosság kedvéért...
Egyébként ha jól sejtem igen nagy ráfizetéssel készültek, mivel a NABI (ahogy azt Te is mondtad) az USA-ba gyárt buszokat, az ottani előírásoknak megfelelően, és a teljesen eltérő európai előírások miatt viszonylag magas fejlesztési és tesztelési költségek keletkeznek, amik egy kis szériánál igencsak megdobják a költségeket.

baraka 2009.06.25. 18:37:08

hát ez nem néz ki valami ütősen...

Moszkvicsslusszkulllcs 2009.06.25. 18:50:05

Csepelen és délpesti vonalakon tervezik járatni őket azért, mert jobban fordulnak mint a Volvo-k (az említett terület sok vonalán nem tud elmenni a Volvo).

Chesky 2009.06.25. 19:11:55

Szép látvány, hogy ilyen kis helyen is mennyi a szakértő:)
Kis kommentjeim:
Látszólag mindenki az IK280-asokat favorizálja, amiért micsoda népszerűek világviszonylatban is. Nem szeretném senki figyelmét felhívni arra, hogy 2009-et írunk, úgyhogy nem erős ha azt mondom erre, hogy VOLTAK!
A 200-as sorozat pedig kb. 40 éves konstrukció. Amikor megjelent hatalmas dolog volt, de eljárt felette az idő és azt hiszem, hogy a nagy favorizálók is be*arnának, ha ezekből a típusokból gyártanának újakat: a fejhangon visító hátsó híddal, a zörgő karosszériával és a gusztustalan belső elemekkel, amik szintén "zenélnek". A nagyközönséget nem érdekli, hogy a sofőr mennyire szívleli/szereti, mennyire nőtt hozzá, mennyire vezethető. A "mi" szempontjaink talán a következők: kényelem, ergonómia, zaj, megjelenés és efféle. És a régi buszok azon túl, hogy le vannak lakva és el vannak hanyagolva, valamint gány módon vannak karbantartva pl. zajosak és röviden szólva: korszerűtlenek. Én kertvárosban lakom és speckó a zaj az ami leginkább zavar a kiokádott füstmennyiségről nem is beszélve.

Továbbá:
IK412 - a "kigyulladós" szóló buszok, pl. a 194-es, 199-es vonalán. Ezek átlag 10 éves darabok és meg lehet nézni, hogy mennyire vannak szétesve (eléggé), persze nagyfelújításon még egyik sem esett át. 2000-ben ilyet gyártani nem nagy dicsőség. Pl. ezeket használják donornak.


IK 405, 435 - 20 éve adták ki ezeket a típusokat, milyen magyar buszgyártásról beszélünk?

Megjegyzem vidéken látni Rába csuklósokat szép állapotban (az más kérdés, hogy az persze vidék...) kb. 10 évesek.

Az Ikarus a nyolcvanas évektől kissé lemaradt és minden volt csak versenyképes nem. A 412-es egy próbálkozás volt.

Klíma?
Legyen klíma. Nem azért, hogy az emberek ne bűzölögjenek hanem mert komfortot nyújt. Az emberek ápolatlanságát nem kompenzálja a klíma.

Ikarus ....
Biztosan jó volna ha saját gyártmányú buszok futnának itthon a már korábban említett pozitívumokon túl is.
A 80-as évek kifulladása politikai hátterű is.

Elnyűhetetlen magyar buszok?
A 280-as szériát legalább huszonéve nem gyártják. Az elmúlt húsz évben a 400-as széria készült (405, 435, uccsó pl. 412 - az ismertebbek közül).

Úgy látom kétségbeesetten kapálózunk buszok után mert "hirtelen kiderült", hogy nincs:))

Személyautóéhoz nem hasonlítanám egy busz futásteljesítményét, külön világ.

Még mindig nem értem mit eszünk a 200-as szérián. Az sem egy szép darab, de ha a Van Hool-hoz hasonlítom akkor döntésképtelen vagyok:) Egyik sem szép, de 200-as favorizálását lassan el kellene veszteni a múltban és tovább kellene lépni.

schawo2 2009.06.25. 19:12:44

Miért kell ennyi hülyeséget összehordani a sok okosnak? Magyarország tízmillió buszgyártó országa...

belagezabela 2009.06.25. 19:16:53

Oszt ez a busz mire lesz jó?
4 es metró helyetti média krampács?
a "régi" volvo buszok svejcből már tönkre mentek?
ha nem mentek tönkre akkor őőőőőőőőő ezek azért lesznek mert újjak?

megmondomatutit 2009.06.25. 19:26:08

A TV2 szerint nem lesz átfestve, maradnak sárga-kékek. Lehet hogy apránként a többit is ilyenre kellene festeni, vagy legalábbis sárgára. Uncsi már a kék, mellesleg úgy tudom egy cégnek ugyanazok a színei minden fajta járművön. Itthon is ezt a modellt követi Debrecen.

Leijon 2009.06.25. 19:47:43

Credo
ARC(a duplaajtós csuklós kifejezetten jó lett volna...)
CsabaMetál
Webasto
MJT(ez is jó lett volna...)

Ennyi. Ez meg egy agyontaposott szar már. Megint csak a zsebét tömjük valakiknek...

combo 2009.06.25. 20:14:51

@Chesky: Nagyjából egyetértek, de ne felejtsd el, hogy a 200-as szériából még 1990-es években is gyártottak egész jól sikerült példányokat, modern motorral (Detroit Diesel, Rába D10). Pl. ezzel utaztam is: www.freeweb.hu/somogybusz/kapos1/ik256/dud796cs.jpg Ezerszer kényelmesebb, mint egy mai Credo.

Aztán ugye ott (volt) az Ikarusbus Classic családja, amiből tuti, hogy van csuklós is. Ezek teljesen modern buszok, a Pannon Volánnak van belőle egy rakás, ma is jár ilyen Pécs-Szeged között távolsági járatként (a C56).

combo 2009.06.25. 20:28:00

@SzarkaTarkaFarka: Fentebb is írtam már, hogy az utolsó 4 gyártó talán egy év alatt képes legyártani 32 buszt... Illetve eddig is kb. annyit gyártottak összesen ;-)

oramac 2009.06.25. 23:57:04

Szerintem senki nem a klasszikus körlámpás buszokat siratja, mert azok felett jócskán eljárt az idő, elég nagy szégyen, hogy egy ekkora városban, ahol ennyien közlekednek, deficites a közlekedési vállalat, egy rakás korszerűtlen selejt közlekedik és nincs pénz normális buszokra. Ha az Ikaruszba toltak volna pénzt, hogy fejleszthessen, azoknak az embereknek ma is lenne munkája, gyártottak ott jó dolgokat az elmúlt 10 évben, mint pl amik Győrben is közlekednek szép számmal. A mostani egy szar helyzet a pénztelenség miatt, cserélni viszont kell a gépjárműparkot. Evvan, sajnos el kell fogadni, de örülni kicsit sem kell szerintem.

Kopi3.14 2009.06.27. 13:35:40

@SzarkaTarkaFarka: köhöm, Webasto mint buszgyártó? BRUHAHAHA.
a többiről meg kapacitási oldalról ne beszéljünk.

@combo: EAG versenyképes volt. Skandináviában zabáltá a cuccaikat. Csak a vezetés-francia- pocsék döntéseket hozott, nem hagyta fejleszteni, egyetlen midibuszt erőltettek, így szépen megölték a céget. Valószínű tudatosan. Egyébként kapacitásuk nem lett ovlna ennyi járműre.

kaszika19 2009.07.01. 11:11:52

Most már rájöttem hogy a BKV-t át kell nevezni: Hulladék Felvásárló Zrt. hogy miért?
Nézzük meg a TW6000 villamosokat például, azt is megvettük használtan, hát nem a legjobbak főleg hogy nem alacsony padlósak meg semmi extra. Hannoverbe meg fogják a hasukat a röhögéstől akik eladták-hogy nézzétek ezek a hülye magyarok még megveszik a szart is.Na hát ez az eset van most is a Van Hool-nál. De egyszerű a képlet nézzük meg a volán buszait és a BKV buszait. Ég és föld a különbség. Gondolok itt a King Long nevű buszra.Kicsit jól nézki igaz az távolsági de akkor is.Ezzel azt akarom mondani hogy ott van színvonal. Ja és erre vegyem meg a 300 ft-os jegyet? VICC.
Meg a másik hogy most nem is csuklós busz kéne hanem szóló mert ott még kemény a lemaradás.
Én már azt várom hogy menjen egyszer csődbe a BKV mert ez így röhej amit csinál....

Chesky 2009.07.03. 17:46:48

@kaszika19:
Először is a fővárosi tömegközlekedés célja nem a nyereségtermelés. Persze másutt nem, vagy nem ennyire veszteséges .... sőt. A távolsági közlekedés az egészen más, ne is keverjük ide. Ami itthon megy az tényleg vicces és javítandó. Más országokkal összehasonlítva: nem a jegyár a magas, hanem a fizetések alacsonyak. Az átlagfizetéshez képest magas az ár, amihez gyatra színvonal társul.
A Hannoveri villamosokkal a régi (kb. 40+ éves) UV kocsikat cserélték le. A színvonalbeli különbség jócskán mérhető, nem beszélve a karbantartásról stb. A Hannoveri villamosok egy korosztályba tartoznak a "prágaiakkal" (pl. 1-es járat), tehát huszon-harmincévesek, ehhez képest "élhető" darabok. A német pedig nem hiszem, hogy fogja a hasát, hiszen külföldön is futnak régi kocsik (persze az újak mellett), a lényeg a leharcoltságon is van, ami nálunk erőteljes. A BKV-t nem hagyja csődbe menni a város és a kormány, mert ez elég durva lenne mindenkinek. A használt buszok beszerzését tűzoltás jellegűnek érzem. Hogy miért pont a Van Hool? Ezt kár lenne taglalni bár ötletekből és meggyőződésből van elég. A valóságot csak az illetékesek tudhatják.

Csak azt tudnám, hogy mi volt megint ez a műbalhé a IK 435-ösökkel?! Kocsiszínben "kettétörés", meg "karosszéria repedés"... 13 db nem ment át az átvizsgáláson ....?!
Mi a túró volt ez megint...

Feri BPO-537 2009.07.12. 13:20:35

@Hadess: A 7E és a 173E vonalán biztos nem fognak járni a Van Hool-ok, mivel a Dél-Pesti garázs kapja őket :P
Személy szerint nem is támogatnám, hogy e két vonalon járjanak, mert elég hamar szétesnének.
Pletykaszinten eddig 4 vonalat említettek, ahol járni fognak: 23, 36, 68, 148

Feri BPO-537 2009.07.12. 13:26:51

@kaszika19: Azért a TW6000-et hulladéknak nevezni.... kicsit sem nevetséges :P
Nem véletlenül épült magaspadlósnak, ugyanis ez a jármű nem villamos, hanem stadtbahn, magyarul könnyűmetró.
Hannoverben azért tudják normálisan használni a TW-ket, mert ott a megállók nagy része magasperonos - ezt nálunk is ki lehetne használni, ha az 1-es villamoson járnának a Banánok; ott még hely is lenne a magasperonoknak.
Amúgy meg a TW mai szemmel nézve is korszerű jármű, mivel alkalmas az áram-visszatáplálásra, amire (ezeken kívül) nálunk csak a Combino, a KCSV7 és a K-Tátra képes.
süti beállítások módosítása