Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv törzsek), így 2004-ben olimpiát rendezhettek. Az OSZE, a görög MÁV bevásárolt mindenféle korszerű vasúti járműveket a jeles eseményre, márpedig ezek egy része később teljesen fölöslegesnek bizonyult.
Így a Siemenstől vásárolt nyolc Desiro típusú dízelmechanikus (az összetétel első fele a motorjára, a második a hajtására vonatkozik) motorvonatot is leállították néhány év működés (12-14 ezer üzemóra, 400-500 ezer km) után. Minthogy a MÁV, a magyar MÁV is vásárolt korábban 23 Desirót, érdemes volt lecsapni az olcsó, de jó állapotú motorvonatokra. A MÁV személyszállító leányvállalata, a MÁV Start így is tett. A Kötött pálya információi szerint a vonatok ára darabonként 1,4 millió euró volt. (Ez pont a fele az újonnan vett MÁV-os Desirók árának.) Azonban a Start nem megvásárolja a Desirókat, a finanszírozó Deutsche Leasing Hungária Kft.-től 20 éves időtartamra bérli.
A járművek honosítására kiírt pályázatot egy másik leányvállalat, a MÁV Gépészet nyerte meg. A munka (amelyben a Siemens szakemberei is segítettek) Szolnokon, a jelenleg a Gépészethez tartozó járműjavítóban folyik. A többi között beépítik a magyar biztosítóberendezést, a lenyíló lépcsőfokokat az ajtókhoz, a visszapillantó tükröket, a mozdonyrádiót. Kicserélik a feliratokat, átállítják az utastájékoztatót, pirosra festik a meglehetősen összefirkált vonattesteket.
A honosítás ára összesen 750 millió forint, vagyis jelenlegi árakon darabonként 0,34 millió euró.
A ma Szolnokon átadott első görög Desiro a tervek szerint már a hétvégén szolgálatba áll. Társaival nyáron a Balaton északi partján jár majd, ősztől pedig a budapesti elővárosi forgalomban. Matéczné Németh Ágnes a Start üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, az esztergomi 2-es vonalon kizárólag Desirók közlekednek majd. Szintén jut majd belőlük a 142-es lajozsmizsei vonalra, ahol a 2-esről kikerülő orosz motorvonatokkal (Uzsgyi) együtt a szolgáltatási színvonal javulását jelentik majd a most ott járó, M41-es mozdonyok (Csörgő) által vontatott szerelvényekhez képest.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
charlie 2009.07.07. 22:02:50
kopa. · http://kopa.blogja.net/ 2009.07.07. 22:24:58
a) nincs annyi pénze a Startnak
b) nem adtak akkora hitelt
c) így többet lehet elsumákolni
tutuka · http://kockagyar.hu 2009.07.07. 22:29:57
lvitya 2009.07.07. 22:43:59
Andreas82 · http://tigri.blog.hu/ 2009.07.07. 22:45:43
The Hitman 2009.07.07. 22:46:12
ruba 2009.07.07. 22:50:41
2009.07.07. 22:53:14
tompus 2009.07.07. 23:02:17
Luigi 2009.07.07. 23:03:36
(3x biztosítékot tettem volna le az eszközért)
Gratulálok ennek az országnak....
The Hitman 2009.07.07. 23:06:36
admiraL 2009.07.07. 23:07:45
Vác - Bp. közt (első vasúti vonal)...
vagy 40 éves, vagy koszos 20 éves szerelvények járnak.
_FoxiMaxi_ 2009.07.07. 23:33:06
Légyszi. :)
Higany 2009.07.07. 23:34:30
Szerintem itt a Kötött pályán olvastam erről egy számadatot, nem emlékszem már rá pontosan, de nagyot néztem.
Higany 2009.07.07. 23:37:28
Így néznek ki:
Remélem betördeli a linket a blogmotor...
87.229.73.180/~ihohu/index.php?option=com_content&view=article&id=149:desiro-gorog&catid=1:nagyvasut&Itemid=3
claudiopolis 2009.07.08. 00:01:45
Zoltan895 2009.07.08. 00:13:33
""pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv törzsek" - khm. tizes skálán mennyire vagy biztos ebben?" -azt nem tudom, hogy ő ebbe nmennyire biztos, de én 100%-osan. Töriszakot végeztem a BTK-n.
Nagykócsag 2009.07.08. 00:26:17
tisztaviz 2009.07.08. 00:33:46
Amúgy van vidéken is színvonal (ha fővonalon/eurorégiós vonalon jár-kel az ember...)
brlv24 2009.07.08. 00:54:58
Lehet ez annak a bizonyiteka, hogy 4 evig nem is jartak?:)
is 2009.07.08. 01:00:04
MTBence 2009.07.08. 01:37:52
Káposztakukac 2009.07.08. 02:41:22
Iégy 2009.07.08. 04:57:10
Dzsok 2009.07.08. 06:04:47
Nem fogják az utasok szétverni és összefirkálni a vonatot?
Dzsok 2009.07.08. 06:08:28
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.08. 06:24:12
Tettem.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.08. 06:28:29
ti
kean (törölt) 2009.07.08. 07:18:10
Egy kicsit megszaladt az Euró árfolyama nemde? :)
Nzoltan 2009.07.08. 07:20:06
Szerintem míg az elkövetőkre semmilyen szancionáló törvény nem létezik, addig bármit felesleges venni. A magyaroknak elég lenne egy guruló tyúkól is, az igényszint nem sokkal magasabb.
gastarbeiter 2009.07.08. 07:42:28
Szomorú, hogy még ha a blog tartalmából, címéből ítélva azt feltételezem is, hogy rasszizmus, nacionalizmus szempontjából semleges híreket olvasok majd, itt is a sajátos magyar pökhendiséggel és nevetséges felsőbbrendűségtudattal találkozom. Ahogy mások is, a teljes hülyeséget még a szakmaiság látszatával is, történelemszakos végezttséggel is alátámasztod. Ahogy te történész, úgy Hitler festő volt. Talán a magyaroknak kellene olimpiát rendezni, akik képtelenek még egy utat is felújítani úgy, hogy az néhány év múlva is járható legyen?
charlie 2009.07.08. 07:45:31
charlie 2009.07.08. 07:47:49
Amióta itt megjelent a GySEV _nagyon_ szembetűnő (és én mint utas leszarom, hogy a GySEV ÖBB-től bérel motorvonatot, vonatot, ha akarta volna a MÁV is megtehette volna ezt), hogy züllik le a MÁV színvonal (amik jó kocsik voltak, azokat is elvitték innét)
jalousie 2009.07.08. 07:48:35
grigorij (törölt) 2009.07.08. 07:59:49
Csak akkor mi a fszt keres itt?
Ja és ma már tudjuk, hogy Nagy Sándor se makedon volt, hanem macedon... Ezt pedig a győri patikaifőiskolán tanultam.
BJani 2009.07.08. 08:05:20
Nem tudom, hogy kell az üzemórát számolni, de egy évben csak 8760 óra van (24x365).
szvsz 2009.07.08. 08:09:30
Téglagyári Megálló 2009.07.08. 08:22:30
"itt is a sajátos magyar pökhendiséggel és nevetséges felsőbbrendűségtudattal találkozom."
"Talán a magyaroknak kellene olimpiát rendezni, akik képtelenek még egy utat is felújítani úgy, hogy az néhány év múlva is járható legyen?"
És te milyen alapon szólod le a "magyarokat"?
roki 2009.07.08. 08:30:56
Jó kapaszkodó lenne hozzá a 2004-ben Herbert Baxter Adams díjas(USA történész egyesület, a maga idejében elsősorban indoeurópai mibenlétet vizsgáló történészről elnevezett díja ) romániai régész Florin Curta, The making of the Slavs. History and archaeology of the lower Danube region. Cambridge, 2000 c. műve, amiben a régészeti eredmények felsorakoztatásával vonja kétségbe, hogy a kora középkori "szláv" térnyerésnek lett volna jelentős etnikai háttere és ajánl más olvasatot amit melegen fogadott az angolszász területen a szakma, de még orosz irányból is pozitívnak ítélték, míg a szláv etnikai eredet hiszemét ápoló kisállamok és csatolmányai vagy berzenkednek, vagy igyekeznek agyonhallgatni.
bloggerman77 2009.07.08. 08:38:57
légy erős:
Cirill és Metód korában, a 9. század közepén a mai Athén és Spárta egy SZLÁV falu volt, ez nem "rasszizmus", régészetileg tény.
Nézd meg a térképen, ezek a települések hol fekszenek a Balkán-félszigeten a mai,2. világháború után szláv-görög nyelvhatárhoz képest.
És végül, azért kezdtem Cirill és Metód apostolokkal a dolgot, mert ők a thesszalonikéi görög KISEBBSÉG tagjaiként születtek, és a bizánci császár azért küldte épen őket téríteni a morvák közé, mert beszéltek szlávul.
Egy szintén töriszakot, és ezen belül balkanisztikát végzett vasútbarát kommentelő. :))
bloggerman77 2009.07.08. 08:42:59
roki meséld el a más olvasatot.
De a szláv urnatemetőket így sem tudod kivackolni Athén területéről.
A román barátod a saját népe etnogeneziséből próbálja kipucolni a szlávokat, kár, hogy az "őslatin" román nyelv szókészlete - szláv és albán.
Pech.
roki 2009.07.08. 08:45:52
Más a nyelvi és más az etnikai szláv.
>>"És végül, azért kezdtem Cirill és Metód apostolokkal a dolgot, mert ők a thesszalonikéi görög KISEBBSÉG tagjaiként születtek, és a bizánci császár azért küldte épen őket téríteni a morvák közé, mert beszéltek szlávul."
Ami egyáltalán nem jelenti, hogy a "morvák" vagy bárkik a megtérítettek közül szláv etnikumúak lettek volna, csak az a biztos, hogy azon a nyelven térítették.;)))
roki 2009.07.08. 08:56:57
Tudtommal az Y-kromoszóma alapján végzett népességgenetikai vizsgálatok sem mutatnak semmi olyasmit, ami alapján volna értelme etnikai szlávokról beszélni.
Az urnatemetkezés, feltéve, ha az jellemző melléklettel, általában kézzel formált lepénysütő formával, klebcivel társul, akkor korábban prekeresztény szláv etnikumot jelzőnek minősült.
Sok esetben mostanában elvitatják még a meglehetősen ritka(az avarkori temetők anyagának 2-5 %-a) urnatemetkezések esetén is,(pl. Curta), hogy azok csak szlávok lehettek volna.
gastarbeiter 2009.07.08. 08:57:17
belefutottatok az előítéletes gondolkodás állította csapdájába: áltudományos érvekkel szemben próbáltok érvet és ellenérvet mondani, akár tudományosat is. De roki, hiába próbálsz történelmi irodalomra hivatkozni, Itt nem egy történelmi szakvita van kibontakozóban, hanem az irracionális naconaliszmus, megvetés és gyűlölet diskurzusa. A posztíró szavait is ha megnézzük, nem bizonyításon fáradozik, hanem az állítja, hogy "elhitették a világgal", azaz hazugok, és kretének. Hogy miért a magyarokat szólom le? Sajnos ismerem a "magyarokat". Állítom, hogy nincs Európában olyan ország, ahol a blogíróknak ilyen megjegyzéseket kellen tenniük, hogy a saját frusztrálságukat legyűrjék valahogy.
Az Építész 2009.07.08. 08:59:31
bloggerman77 2009.07.08. 09:02:55
gratulálok.
Tudtam mindjárt, hogy erre fut ki a dolog. "Honnét fúj a szél". Te is a sumérszittyás elmélet híve vagy.
Jó, tehát a morvák sem léteztek. Ezek szerint akkor tagadod a frank Oriens és Priwina és Kocil hercegségének Dunántúlon való létezését szintén a 9. sz-ban?
Ez nem tudomány, hanem soviniszta történeti revizionizmus, ami a Szittyakürt hasábjain elfér.
Kb. annyira hiteles a román úriember tanulmánya is, mint a suméros zakkantság.
Meséld már el, amikor a görög polgárháború után érkezett több ezer menekült Mo-ra, ezek a "görögök" miért tudtak gond nélkül kommunikálni más, Mo-on élő szláv etnikumú emberekkel??!! Talán mert nekik is szláv volt az anyanyelvük?! (macedon-bolgár!)
Részemről OFF befejzve, nehogy kimoderálódjunk;)
roki 2009.07.08. 09:03:03
Nem próbálja kipucolni, hiszen az állítása az, hogy az Al-Duna vidékén egy szláv nyelvű, korai keresztények és megkereszteletlenek részvételével perifériális kultúra virágzott ki, csakhogy nem szláv etnikai alapon, hanem a térségbe szorult mindenféle töredék részvételével, amiben a valóban etnikai szláv csak elenyészően fordult elő.
roki 2009.07.08. 09:07:23
Rendben, fejezzük be, tényleg inkább a vonat a téma, mint Tevan véletlen fordulata.
Curta és a történész szakma szláv kisállamokon kívüli része viszont nem osztja a mindenhol szlávok típusú megközelítést, pláne, hogy utóbbiakat nem támasztják alá a leletek.
bloggerman77 2009.07.08. 09:08:17
hagyd már ezt a Y-kromoszómás sületlenséget, mert ez alapján mi magyarok SEMMIBEN nem különbözünk a szlovák, lengyel és nyugat-ukrán népességtől.
Utóbbiak pedig szlávok. Nem? De.
Ezt a marhaságot, hogy genetikai meg nyelvi szlávság.. ehh.. erre szót is kár vesztegetni.
Ez alapján csak az lenne "árja" szláv, aki a Visztula vidékén él, és szőke, kék szemű.
Pistike_ 2009.07.08. 09:17:12
gastarbeiter 2009.07.08. 09:25:42
roki 2009.07.08. 09:25:54
>>"hagyd már ezt a Y-kromoszómás sületlenséget, mert ez alapján mi magyarok SEMMIBEN nem különbözünk a szlovák, lengyel és nyugat-ukrán népességtől.
Utóbbiak pedig szlávok. Nem? De."
Nyelvileg szlávok, ami nem azt jelenti, hogy az EU 19 haplotípus nagyságrendileg azonos arányából levont következtetést tekintve egymás rokonainak feltételezett népesség a szlávsága alapján lenne rokon, pláne, hogy a mutáció kialakulását kb. 30.000 évesre teszik.
A komoly problémát éppen az jelenti, hogy az indoeurópai nyelveket beszélők egy része zömmel EU 18 determinált, más része EU 19 determinált, a kettő mutáció pedig a fenti ~30.000 éve vált el.
Ilyen alapon pl. egy szlovák igen nagyon messze ál a csehtől és némettől, míg egy magyarhoz közel.
Ha hajlandó vagy végiggondolni a következményeket, akkor az fog kijönni belőle, hogy az IE nyelvrokonsági kör eltérő etnikumokon alakult ki.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.08. 09:55:19
Jaja...
toce 2009.07.08. 09:58:37
Gratulálok ez aztán tervezés...
Accept-HA 2009.07.08. 10:02:57
v2peti 2009.07.08. 10:11:49
citrix 2009.07.08. 10:13:07
Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2009.07.08. 10:19:50
Az én őseim tutira nem Árpáddal jöttek be, ettől még büszke vagyok a magyarságomra. Ahogy sok amerikai is büszke az amerikaiságára, pedig nem biztos, hogy indián.
A vonatoknak meg nagyon örülök. SZVSZ jó üzlet, csak féltem a vandáloktól.
jack o'neill 2009.07.08. 10:25:09
Örülök az új Tamponoknak! Mikor 2003-ban megjött az első, már akkor megszerettem ezt a típust. A pénzéért sokkal szívesebben utazik az ember egy ilyen vonaton mint a classic BHV-n, vagy a BY kocsikon. Egy hibája van. Ha meghal a klíma, akkor kész kemence.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.08. 10:25:20
jack o'neill 2009.07.08. 10:30:46
Szépek és jók az új járművek.
De ha már EU pénzből új járművet nem vehetünk (úgy tudom), akkor a pályára kéne sokkal többet áldozni. 90-es években ugye 160-as lett a hegyeshalmi vonal, erre most tele lassújelekkel.
Az is szép, hogy a vevő csalogató Dezsők szolgálatba állnak a 29-es vonalon a balatoni fordákkal, de milyen már a pálya állapota?
VacakBlogHu 2009.07.08. 10:41:47
confused 2009.07.08. 11:00:08
"Azonban a Start nem megvásárolja a Desirókat, a finanszírozó Deutsche Leasing Hungária Kft.-től 20 éves időtartamra bérli."
Hang Ember 2009.07.08. 11:13:40
Nyugodtan lehetne egy Desiro jellegű motorvonatot tenni a Hatvan-Somoskőújfalu vonalra is. Ami kb. 60-65 km-es szárnyvonal. Hetente többször utazom ezen a vonalon immár vagy tizennyolc éve. A mostani orosz csoda helyett szívesebben utaznának az emberek valami tisztességes vonaton, ilyen jegyárak mellett. Mondjuk abban igazad van, hogy lenne festékezés-firkálás stb... ezt aláírom. De ez eddig is volt, az újítások beveztésekor is aztán lecsengett. Mostanában az ezen a vonalon járó motorvonatokon inkább már csak néhány filces firkát látok. (Természetesen ez is több, mint elég). Én például - és még jónéhány utastársam - kifejezetten örülnénk egy ilyen kényelmes, gyors és modern motorvonatnak. Az más kérdés, hogy - citrix véleményét osztva - a pályával és az irányító-biztosító-jelző... stb. berendezésekkel is törődni kellene. Jóval többet törődni...
is 2009.07.08. 11:20:44
Nagyvakond 2009.07.08. 11:36:16
A most futó (kék) vagonok többsége lengyel gyártmány.
nynfus 2009.07.08. 11:44:08
A vonatokra visszatérve: szerintem pozitív, ha rájövünk végre, hogy messze vagyunk mégy Ny-Európától. Ilyen lehetőségeket dacból kihagyni nagy butaság lenne.
A buszok cseréjét viszont hazai forrásból kellene megoldani. Gazdaságélénkítő megoldásnak sem utolsó.
mav 2009.07.08. 12:07:16
Amúgy hamár Lajosmizsére viszik akkor betétjáratként lehetne pörgetni őket Bp - Örkény között, nem kell Lajosmizsére üresen járatni, elég oda 2 óránként vonat
mav 2009.07.08. 12:11:28
Pl: Győr-Veszprém - Szfvár - Szekszárd közvetlen vonaltként is járhatna, így É-D-i tengely meglenne, Dunántúlról elérhető lenne egy átszállással az összes Dunántúli megye székhelye. Miért minden csak pestre megy?
Takacs666 2009.07.08. 12:22:48
szoeroes · http://mizse.blog.hu 2009.07.08. 12:40:06
Köszi!
mizse.blog.hu
charlie 2009.07.08. 13:23:17
Akkor esetleg rakhatnának több dezsőt is ide és nem lenne ilyen gond. Járhatnának a 16 vagy 17-esen, amíg azt nem villamosítják. Vagy adják oda a kőszegi vonalat GySEVnek. Talán megcsinálná a hiányzó pár km-ert Kőszeg-Felsőlászló között és lenne kerülő Sopron-Szombathely között.
Mokele-Mbembe 2009.07.08. 13:27:04
Próbáltam rendes polgár módján tömegközlekedve bejárni Pestre, de amikor télen mínusz tizenöt fokban ültem a Nyugatiban a kék rettenetben, amiben a fűtésnek még a lehetősége sem volt beépítve, és balra kinézve láthattam a Desirót, amiben ugyanannyi pénzért ültek a jobb parton élő kiválasztottak, mint én, tele lett a hócipőm.
lastech 2009.07.08. 13:34:24
lastech 2009.07.08. 13:40:00
lápi lidérc 2009.07.08. 13:47:13
Gondolom, van az minimum 4-5 év is, átlagos használattal számolva.
lápi lidérc 2009.07.08. 13:49:34
Teljesen. Igaz, keveredtek az ott élő ógörögökkel, de genetikailag bizony szlávok a mai görögök, a nyelv amennyire-annyira sikerült átvételén kívül elég kevés közük van az ógörögökhöz.
bloggerman77 2009.07.08. 14:02:53
mármint a mostani kék kocsik nagy része LENGYEL gyártmány??!!
Győrben meg Dunakeszin 'kissé' idegesek lennének ezt olvasva...
BJani 2009.07.08. 15:32:20
Badenfahrt 2009.07.08. 15:44:52
pollio 2009.07.08. 15:46:43
Káposztakukac 2009.07.08. 16:07:29
pollio 2009.07.08. 16:18:27
"Meséld már el, amikor a görög polgárháború után érkezett több ezer menekült Mo-ra, ezek a "görögök" miért tudtak gond nélkül kommunikálni más, Mo-on élő szláv etnikumú emberekkel??!! Talán mert nekik is szláv volt az anyanyelvük?! (macedon-bolgár!)"
Talán mert keményvonalas kommunisták voltak (az 50-es évek Magyaqrországán ezért kaptak menedékjogot), és megtanultak oroszul? Nézz utána, ki volt Nikosz Beloiannisz, akiről a Fejér-megyei település a nevét kapta!
Megaztán az én dédnagyanyámnak is szláv (konkrétan szerb) volt az anyanyelve, mégsm tartom magam szerbnek, magyarnak tartom magam.
A Fekete-tengeri görögségből amúgy sokan élnek a volt Szovjetunió területén, ma Ukrajnában, a Krím-félszigeten, Szevasztopol, Mariupol, stb...Ők pl. anyanyelvi szinten beszélnek oroszul (sokadik generáció ott él), mégis görögnek tartják magukat. Amúgy sok országban van olyan város, aminek neve "-pol"-ra végződik. Ezeket görög kereskedő telepesek alapították az ókorban, és a végződés a görög "polis"="város" szóból ered. Pl Nápoly=Nea Poli=Újváros. Konstantinápoly=Constantinopoli=Nagy Konstantin (római császár) városa. stb...
Az Építész 2009.07.08. 16:59:42
azért ne feledkezzünk meg a jelentős német bautzeni típusú kocsikról sem. legalább annyi van, mint lengyelből, győriből már alig van, meg a dunakeszisekből van még sok (pl Bp (ex Ap), By, Bhv)
Az Építész 2009.07.08. 17:08:36
A váci oldal esetében miért feledkezel meg a BDV illetve BVh motorvonatokról? Az első tárcsafékes motorvonatok voltak, gumirugózással, elektromechanikus toló-lengőajtókkal. Mai napig a Duna keleti oldalán a legkorszerűbbek (elővárosi forgalomban), bármily hihetetlen. Bár félmegoldás, de ott vannak a posta Bhv-k is. Na igaz, komfortemelkedést nem hozott... De ha lehet hinni a terveknek, akkor a FLIRT flotta bővülésével kerülnek majd oda új motorvonatok zónázó fordákra. Betétjáratként BDV-k maradnak. Nem értem a MÁV döntését, ennyi erővel a ceglédi vonalra is tehetné a FLIRT-eket, mivel ezen utaznak a legtöbben, itt termelné ki leghamarabb az árát. A BDVmot típusú vonatokra ráférne már egy emelt szintű főjavítás, többek között a klímaberendezés jelentős javulást eredményezne. Reméljük hamarosan rájuk kerül a sor... Szóval csak győzd kivárni! :)
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.08. 17:27:20
Talán éppen azért nem Cegléd felé mennek, mert ott annyi az utas, hogy triplán kéne járatni a Flirtöket, ami meg nem volna gazdaságos.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.08. 17:30:31
Bizonyára igazatok van, javítottam.
ti
navigare necesse est 2009.07.08. 18:11:30
Te honnan veszed magadnak a bátorságot, hogy bárkinek a hazáját lekreténezd, vagy származáselmélet alapján ítéld meg, jogosult-e olimpia rendezésére? Egyáltalán beszélsz, írsz, olvasol görögül? A Völkischer Beobachternél vagy a Der Stürmernél lenne a helyed, 1934-ben! Moderáld ki nyugodtan ezt a hozzászólásomat is, elég ha Te tudod, hogy sürgôsen más elfoglaltságot kellene keresned!
Az Építész 2009.07.08. 18:12:33
1 db 4 részes FLIRT adatai: 211 ülőhely, 120t szolgálati tömeg, max. 150 t
1 db ingavonat adatai (V43+6Bhv+BDt): szolgálati tömeg: 80t+35tx6+35t=325t, max: 80t+40tx6+43t=363t, ülőhelyek száma: 79x6+52=526
tehát: 2 db FLIRT esetén 422 ülőhelyünk van és max 300tonnát cipelünk magunkkal.
104-gyel kevesebb ülőhelyünk van. De 63 tonnával kevesebbet viszünk, és az is egyenletesebben oszlik el. Lényeg a lényeg, ülőhelyek tekintetében a posta bhv szerelvény győz. Azonban ha belevesszük azt, hogy a posta bhv-n mekkora hely van és mekkora a FLIRT-en, akkor már nem csodálkozunk a százzal több ülőhelyen. Állóhelyeket figyelembe véve azért csökkenhet az ingavonat előnye. A FLIRT előnye még a visszatápláló fékezés is, de ettől nem kell hasraesni, nem világmegváltó dolog, tizen valahány százalék visszatermelés már jónak számít. Az energiafogyasztásban a mozgó tömegek számítanak leginkább ebben az esetben. A motorvonatok (nem csak a FLIRT) előnye a sokszori kigyorsítás-megállás esetén jelentkezik igazán. (Ezt csak a kevésbé jártas olvasók kedvéért írtam bele.) Szóval igazából nehéz kijelenteni kinek melyik jobb, a komfortért feláldozott ülőhelyek, vagy az ülőhelyekért feláldozott komfort. Mindenesetre számomra a Bhv-val 100 km (pont ennyit vagyok néha kénytelen utazni vele) megtétele már kényelmetlen. Döntse el mindenki kinek mi a jobb. Végszóra, igazad lehet, hogy csúcsidőben lehetnének kapacitásproblémák, de viszont a napi forgalom ingadozást könnyebben le lehetne követni a motorvonatokkal (pár perc az össze és szétkapcsolódás). Míg ingavonatot napközben nemigen bontanak meg, csak ha nagyon muszály. Felesleges kapacitást viszünk, felesleges tonnákat, felesleges megajoule-ok mennek kárba. Kihasználhatnák az új pálya magasabb sebességét is (Albertirsa-Szolnok), továbbá jelentősebb zajcsökkenést is elérhetnénk (különösen fontos ez, ahol ilyen sűrű a vonatközlekedés, bár ez a váci vonalra is elmondható). Nem okoskodni akartam, csak számszerűsítettem valamennyire a dolgokat. Jó cikkeket írsz, folyamatosan nyomonkövetem őket. Jó, hogy van valaki, aki ebben a témában is friss híreket közöl. Így tovább!
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.08. 19:06:30
Nem lehet, hogy te egy szerencsétlen idióta vagy, akiből egyszerűen hiányzik a felnőtt homo sapiensek azon tulajdonsága, hogy fel tudják mérni, mit mennyire kell komolyan venni? He?
ti
navigare necesse est 2009.07.09. 11:11:18
Volt egy régi vicc: Hogyan fokozzuk azt a jelzôt, hogy hülye? Válasz: postás, vasutas. Legfelsô fok: @erminavet! Na ezért nem vesznek be Téged a Vasúthoz.
kondi2005 2009.07.09. 20:16:43
hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas.
Leijon 2009.07.11. 22:01:04
Az Építész 2009.07.11. 22:15:36
A békéscsabai gyorsvonatokkal én is szoktam menni (min. heti 2x). A tisztasággal és állapotával eddig mindig meg voltam elégedve. Jah és pici luxus a MÁV-tól: víz, szappan és olykor papirtörülköző a mosdóban. A pesti kiemelkedő rongálásban is egyet értek. Vidéki ember mindig kevesebbet kap, de mégis megbecsüli jobban azt.
Novohrad 2009.07.12. 17:33:04
köki 2009.07.25. 11:53:58
"Akik becsmérlik a használt nyugati járműveket, amik idekerültek, azoknak elmondanám, hogy bármi, ami idejött, az magyar viszonylatban még mindig jónak számít. Tessék ezen elgondolkozni. "
Ennek némileg ellentmond a német használt kocsik ügye. :-) Ezekkel a csodálatos kocsikkal eljutottunk oda, hogy az ilyen kocsikból összeállított szerelvény esetén a mozdonyt is kötelező fékezni. Hurrá. :(
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.27. 08:16:50
Nem tudom, hogy szándékosan, vagy nem, de úgy tűnik, félreértetted, hogy miről van szó.
Attól még, hogy a Halbik bizonyos műszaki megoldásai valóban nem a legkorszerűbbek, az utasok számára kiemelkedő színvonaljavulást hoztak.
ti
köki 2009.07.31. 08:09:49
Elképzelhető, hogy elbeszélünk egymás mellett. De nem hiszem, hogy félre értettelek volna.
Ezzel együtt - a magam részéről - a szinvonalba belesorolom a biztonságot is. Lehet, hogy kényelmesebb, dizájnosabb ... mittudom én (nem utaztam rajta), de .... merem remélni, hogy vagy annyira tájékozott a dologban, hogy érted. És azt is őszintén remélem, hogy nem egy baleset fogja majd világossá tenni, hogy miről beszélek.
(Ha mégsem tudod miről van konkrétan szó, magánban szívesen állok rendelkezésedre.)