Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.07.16. 20:00 erminavet

Emberi mulasztás okozta a négyes Flirt-balesetet

Megkaptam a választ a MÁV kommunikációs igazgatóságától a hétfői, tatabányai tolatásos baleset részleteit firtató kérdéseimre. A sajtósok ezúttal azt a módszert választották, hogy nem maguk írtak egy választ az egyes szakterületektől kapott információk alapján, hanem szó szerint elküldték a három érintett leányvállalat illetve részleg (a pályavasúthoz tartozó forgalmi szolgálat, a mozdonyokat üzemeltető, a mozdonyvezetőket alkalmazó trakció és a biztonságiak) levelét.

Én is idemásolom ezeket, előtte legfeljebb annyit emelek ki, hogy a baleset lefolyásáról a legfontosabb információ, hogy a tolatásvezető a menetirány szerinti első vezetőfülkében foglalt helyet, ahonnan a hátsó fülkében tartózkodó mozdonyvezetőt folyamatosan figyelmeztette a túl nagy sebességre. Legalábbis ezt állítja a forgalom.

A Forgalom válasza:

2.35-kor Tatabánya állomáson két egységből álló Flirt szerelvény tolatási mozgás keretében átállt III-ról az V-re. A tolatás szabályszerűen engedélyezésre került, a tolatásvezető a helyszínen irányította a tolatást.

A kihúzás során a tolatásvezető a vezetőálláson a mozdonyvezető mellett tevékenykedett, míg a betolás során a tolatásvezető a mi ismereteink szerint a betolás iránya szerinti végére ment és a szerelvényből rádióval tartotta a kapcsolatot a mozdonyvezetővel. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint folyamatosan utasította a mozdonyvezetőt a sebesség csökkentésére.

A tolatórádió-forgalmazás hangrögzítő berendezésen van.

***

A Trakció válasza:

A baleset körülményeit a MÁV Biztonsági Igazgatóság vizsgálja.

A vizsgálat lezárásáig a MÁV Trakció Zrt. nem ad ki információt az esettel kapcsolatban.

***

A Biztonsági Igazgatóság válasza:

…a vizsgálat jelenlegi állása szerint az alábbi tájékoztatást tudjuk adni.

Július hó 13-án 2 óra 35 perckor Tatabánya állomáson a harmadik vágányról átálló Flirt motorkocsikból álló szerelvény kíméletlenül ráütközött az ötödik vágányon álló másik Flirt motorvonatokból álló szerelvényre. Az ütközés következtében a négy motorkocsi-szerelvény önműködő középütközői és felettük a karosszériaelemek megrongálódtak.

A vizsgálat eddigi megállapításai szerint az esemény személyi mulasztás miatt következett be, a szakmai vizsgálat a felelősség megállapítására még folyamatban van, ennek lezárása után tudunk bővebb információt adni.

Dr. Túrós András igazgató

6 komment

Címkék: havaria vasút flirt másodrész stadler közép dunántúl


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr341250110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP 2009.07.17. 01:23:05

Na csak nem fejlődünk? De jó volna!

budaf(u)ck 2009.07.17. 03:00:36

mekkora a kár?
Legalább a régi hulladék vonatokból törnének,de nem!:(:(

petru 2009.07.17. 05:13:03

Ha nem lesz nagyon szigoru buntetes, akkor lesz majd kovetkezo hasonlo szerencsetlenseg, komolyabb kovetkezmenyekkel.

Sir Nyű 2009.07.17. 10:10:11

Komolyan nincs egyetlen foto se?

charlie 2009.07.17. 10:14:47

a hangfelvétel vajon nyilvános lesz? kétlem...

v2peti 2009.07.17. 17:46:35

Sajnos gyakran vannak tolatásos balesetek. Ld. IC C vágányra ((ca. 50 méter hosszú) Szombathelyen. Látogatás a Déli pu. pizzásbódéjában. stb...
süti beállítások módosítása