Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.08.06. 01:23 erminavet

Beosztott masiniszta gondozza mozdonyát - NKPK 8.

Tevan Imre: IMG 8960-1

Bajkál tóig tartó vonatozásunk hatodik napjáról egy szinte plakátszerű képet választottam.

Öreg magyar mozdonyvezetők (de akár BKV-s buszvezetők) megnyilvánulásaiban gyakran találkozni azzal, hogy régen milyen jól működött a beosztott gépes rendszer, amikor egy-egy járműnek állandó (beosztott) személyzete volt.

Az igazi gazda (illetve a több műszak miatt gazdák) ugyanis vigyáznak a rájuk bízott gépre, gondoskodnak a karbantartásukról.

Úgy látszik, Oroszországban még él ez a szisztéma. Az ablakból lekapott mozdonyon a felirat pont azt mondja, hogy egy vezérre van bízva. És a masiniszta, mintha csak illusztrálni akarná a beosztott rendszert, éppen tisztogatja gépét.

A nap többi képe között alul érdemes megnézni, milyen hosszú a vonatunk (pl. a 8899-es plusz a 8889-es képen), milyen a krasznojarszki pályaudvar (8857), milyen a legolcsóbb, termes hálóosztály, a plackartnij az orosz távolsági vonatokon (8974, 8976).

A transzibériai vonatozásról a napi képsorozat többi posztjában lehet még olvasni.

12 komment

Címkék: fotó utazás oroszország vasút transib nkpk


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr331292147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.08.06. 13:49:40

Biztos hogy ez jó megoldás.Sok helyen egyébként így van ez még ma is, és itt most nem feltételnül a vasútra gondolok.

OkoskaTo:rp 2009.08.06. 14:03:28

Ezzel a megoldással a BKV esetén csak annyi probléma lenne, hogy minden másnap el kellene küldeni szabadságra az adott buszra beosztott sofőröket, amíg egybetákolják a lerobbant járművüket.

halaloszto 2009.08.06. 14:13:18

Melyseges Tiszteletem!

Igy a XXI. szazadban, az internet es a hipertext korszakaban nem lehetne, hogy a kephivatkozasok egyben linkek is legyenek?

A kepcsikon nincsenek sorrendben a kepek, es a szam csak akkor tunik elo, ha raviszem az egeszet, igy eros szopatas feelingje van megkeresni a 8899-es kepet.

vajk

OkoskaTo:rp 2009.08.06. 14:31:29

@halaloszto: Ugyan már! Ha még címet sem tud adni nekik, csak "IMG 8851"?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.08.06. 14:55:56

@halaloszto:

1. Nekem sorrendben van.

2. Az Indafotó bizonyos dolgokat lehetővé tesz, másokat meg nem. Mindenesetre rá lehet kattintani a képre vagy a csíkra, akkor bejön az Indafotó, ott többféle megjelenítés van, olyan is, ahol látszik a kép száma.

3. Lehet link a kép száma, ezentúl így lesz.

ti

Dzsó Bendzsó 2009.08.06. 15:56:29

A rohadt kelet is beelőz a nyugat meg már rég elhúzott. Mi meg itt maradtunk egyedül a ratyiban.

záporjózsi 2009.08.06. 16:37:43

Magyarországon is vannak beo. személyzetes gépek.

indapass90210 2009.08.06. 16:39:39

Kár, hogy HTML-ben nem lehet visszaadni azt a szagot, ami egy ilyen "közösségi szállós" kocsiban van...

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.08.06. 16:47:40

@záporjózsi:
Pontosan hol is? Mert felénk (dunántúl) már rég megszűnt ez a rendszer (kivéve 1-2 Bzmot).

halaloszto 2009.08.06. 17:44:33

@erminavet: ja, es nem kukacoskodni akarok, csak megijedtem hogy hulye vagyok: a 3. reszben voltak osszevissza a kepek.

vajk

záporjózsi 2009.08.08. 16:05:10

@nyunyógomez: Van pár gép mindegyik GF-en. Pl. Fehérváron is, Fradiban is. Na meg a BKV-nál is van 1-2 ilyen gép és sofőr.
süti beállítások módosítása