Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.08.08. 01:23 erminavet

Faszállítás Szibériában - NKPK 10.

Tevan Imre: IMG 9078

Szibériai utunk nyolcadik napja volt az első, amikor nem vonaton ébredtünk. Kirándulni indultunk az álmos Szeverobajkálszból.

Odafelé az otthonosan berendezett iránytaxival mentünk. Kopár hegyek alatt, mocsaras erdőben sétáltunk, megismerkedtünk az európainál picit nagyobbra növő legyekkel, szitakötőkkel, gombákkal, átkeltünk egy nagyobb patakon.

Túra előtt és után egy háziasan fölépített apró hőfürdőben áztattuk magunkat, majd kisétáltunk a vasúthoz, Goudzsekit állomásra.

Akinek jó szeme van, vagy a [más méret] gombbal kinagyítja az A/4-es lapra nyomtatott helyi menetrendet, megfigyelheti, hogy sok kora hajnali időadatot lát, estit viszont nem. Nem arról van szó, hogy hülye időpontban járnak a vonatok, hanem arról, hogy a vasút mindenhol a moszkvai időt használja, ez a Bajkálnál öt óra különbség.

Amíg az esti hidegben vártunk sokat késő helyi vonatunkra (az egész út alatt talán ez a néhány falunyi távolságból jövő párkocsis vicinális késett számottevő mértékben, a kontinenst átszelő távolsági gyorsok sosem), több tehervonatot is megcsodáltunk.

Ezeket szinte mindig két- vagy háromszekciós mozdonyok továbbítják, és magyar szemmel nagyon hosszúak, még itt, a déli transzibhez képest pangó BAM-on is. A nagy képen látható szerelvény főleg fát szállított.

A transzibériai vonatozásról a napi képsorozat többi posztjában lehet még olvasni.

5 komment

Címkék: utazás programajánló oroszország vasút transib nkpk

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borovi 2009.08.08. 16:56:55

Ej, micsoda pikáns címet adtál... Höhö...

Fittipaldi 2009.08.08. 17:22:36

@borovi: szerintem rosszra gondolsz, emberünk egyszerűen csak a szibériai vonatokra izgul, van ilyen. Különben miért utazott volna olyan messzire?

tyberius 2009.08.08. 20:38:04

Na akkor igaz az, hogy arrafelé minden nagyobb... még a bloggerek ööö izé, fája is :)

tyberius 2009.08.08. 20:39:05

Viccelődést félretéve, nagyon jó képek, bárcsak volna rá egy évem, hogy jól megnézzem magamnak azt az országot...

2009.08.12. 14:11:28

"...megfigyelheti, hogy sok kora hajnali időadatot lát, estit viszont nem. Nem arról van szó, hogy hülye időpontban járnak a vonatok, hanem arról, hogy a vasút mindenhol a moszkvai időt használja, ez a Bajkálnál öt óra különbség."

Ez ugyan mire jó? A repülőgépek sem pl. a New York-i idő szerint járnak!