Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.09.26. 01:23 erminavet

Nosztalgiavillamosok utoljára, de sokan – NKPK 59.

Tevan Imre: IMG 5391

Mármint utoljára holnap közlekedik a nyári szombatonként és vasárnaponként járó nosztalgia-UV-szerelvény a Hűvösvölgy és Kamaraerdő között. A BKV augusztus 15-én vezette be ezt a szolgáltatást, és nagy-nagy öröm, mert áttörés. Noha Lisszabontól Prágáig sok nagyvárosban közlekedik hasonló rendszeres turistajárat, Budapesten ez sokáig a „lehetetlen” dolgok közé tartozott, úgyhogy akinek van kedve, és nem a lajosmizsei vasútvonalon nosztalgiázik, 600 forintért kipróbálhatja még holnap. (Reméljük, jövő nyáron újra jár majd.)

De holnap még érdekesebb, még régebbi villamosokkal, és a maiakkal is lehet találkozni Kamaraerdőn, ahol járműbemutató lesz.

Sőt, már most, a poszt születése után néhány órával (0.40-kor) is lehet utazni a körtérről a legrégebbi üzemképes budapesti villamosokkal. Az éjszakai villamosozás 1.20-kor indul visszafelé Budafokról.

42 komment

Címkék: fotó programajánló múzeum városi közlekedés nkpk


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr161409555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HgGina 2009.09.26. 22:52:20

Ezért 600 forintot? Ki készül végkielégítésre a BKV-nál?

Utaztam velük eleget. Ennyi pénzt talán a millenniumi földalatti és a fogaskerekű régi kocsijára költenék. Azokkal élvezetes volt az utazás.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.09.26. 23:07:15

@HgGina: Köszönjük, hogy elmondtad nekünk. Most már sokkal jobb neked.

ti

esef 2009.09.26. 23:08:07

Miért kellene ezért ennyi pénzt adni? Ha szakadt villamossal akarok menni, akkor felszállok napközben a 37-re...

morpet1 2009.09.26. 23:23:14

A 600 forint szerintem is túlzás. Egy 4 fős család, miután kifizetett majdnem 30 ezret a bérletre, 2400 forintért utazhat néhány megállót?!

abszint86 2009.09.26. 23:38:05

600 ft nemhogy sok, hanem egyenesen pofátlanság... Miért akkora nagy élmény? Nem rég vonták ki a forgalomból. És az utazás is felejthetetlen volt vele, mert úgy szétrázott.

konrada 2009.09.26. 23:42:07

@HgGina:
Igazad van. Nosztalgiára az 1 éve leállított járműtípus kissé drága. Ahhoz azért kell jó pár év, hogy nosztalgikus emlékké, drága különlegessé nemesedjen az UV.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.26. 23:43:41

@morpet1: Örülj neki, hogy a bérleteddel naponta utazhatsz nosztalgiajárattal a 2-es és 3-as metrón, valamint a legtöbb buszjáraton :)

nyocker · http://kritikustomeg.blog.hu 2009.09.26. 23:58:11

erminavet,
ne sértődj meg a nem villamosbuzik kommentjein: annyi, hogy nem az UV-t, hanem valamelyik mindenki számára egyértelműen nosztalgiaként azonosítható kocsi fotóját kellett volna választanod illusztrációnak!

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.09.27. 00:05:41

@nyocker:

Nem én választottam, UV jár(t) retrovillamosként nyáron, elsősorban erről szól a poszt, az éjszakai menet csak hab a tortán.

Megsértődni meg nem tudnék ezeken a szerencsétlen ostobákon, akik a kommentelők 95%-át teszik ki mindenhol, csak iszonyúan baromnak nézem őket. Emberek képesek itt verni magukat, pedig senki sem kötelezi őket, hogy fölüljenek rá, ha nem akarnak.

Vagy tényleg elhitette velük a kommentelés lehetősége, hogy ők valakik, és ezért bárkit is érdekel, hogy x vagy y ismeretlen nick mit gondol valamiről? Félreértés ne legyen, most nem az érdemi hsz.-okról beszélek, hanem arról, amikor a senkik (anonim nickek) csak annyit vetnek oda, hogy nekik tetszik vagy nem tetszik valami. És akkor mi van?

ti

GergőÁron (törölt) 2009.09.27. 01:50:35

Ez így felemás.

Volt szerencsém látni a "B" jelű nosztalgiavillamost, és sajnos elég tré, hogy a tetejéről pereg le a festék meg a gitt, rozsdás, napszítta ócskavasnak néz ki, mint amire a kivonása (ez max 2 éve volt) óta rá sem néztek (gondolom ez is történt nagyjából).

Attól függetlenül, hogy olyan borzasztó sokat nyilván nem kaszálhat vele a bkv, sőt, szerintem inkább ráfizetéses a móka, sikerült azt a látszatot kelteni, hogy ez valami ócska pofátlan lehúzás.

A minimum lett volna, hogy egy nosztalgiajáratnak szánt UV-t szépen felújítanak, kicsinosítanak, még csak nem is állt volna sokból.

De még elegánsabb lett volna, ha erre a célra rendbe szednek valami régebbi típust, peronos vilit, vagy valami hasonlót.

fogatlan provokátor (törölt) 2009.09.27. 08:03:27

@erminavet: köszönöm a BKV nevében az ingyenreklámot - ráfér. Az kommentelők nevében pedig az őszinte, kendőzetlen minősítést. Magam részéről kerülni fogom ezt a blogot. Miért támogatnám egyetlen kattintással, egyetlen fillérrel is, azt aki nem tiszteli a látogatóit?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2009.09.27. 08:07:25

@GergőÁron: Az attól függ, kinek mit jelent a nosztalgia. Ha valakinek az is elég, hogy a szklerózisos, beszédképtelen, tolókocsiban a színpadra betolt Greta Garbot nézheti, mint szex szimbólumot, annak nyilván egy szanaszét rohadt, bontószökevény is nosztalgia. A békávénál úgy látszik, ennyi is elég. Szerencsére a Szentendrei Skanzenben, és a Gyermekvasúton meg egy "kicsit" több kell ehhez. (Szentendrén 500 Ft-ért "jendrassikozhatsz" egy napot, Hűvösvölgyben 700 Ft egy út.)

Grigorij 2009.09.27. 08:55:24

Én sem értem, hogy ha nem kötelező, akkor mi a francért fröcsög itt számos korlátolt?
Nem menj oda, de fizess érte, ne ülj rá!!!
OSTOBA!

Ugyanakkor egy turista, ha ideérkezik, akkor ezeket már nem látja, neki ezek nosztalgia masinák...

Ugyanakkor senkinek sem kötelező régi járművek felújítása, üzemben tartása, az alkatrészek biztosítása stb.

Ilyen egyszerű, de hát ez a net elől soha nem derülhet ki...

Grigorij 2009.09.27. 09:01:23

Ja és én inkább utaznék nap mint nap mondjuk egy 1000-es tuján a Váci úton, például a 3-as vagy az 55-ösön, középen az elzárt villamospályán, esetleg egy Stukán a 15-össel, kétoldalt a kockaköves, dús, lombos fákkal övezett sávok között, ahol a 43-as busz és a piros 84-es busz is zötyög, mint napjainkban a kozmopolita jellegű ocsmány soksávos kopár és csupasz betoncsíkján, vagy a föld alatt a metrón - mert akkor vagy 30 évvel fiatalabb lennék...

És persze az ideírogató néhány fszkalap sem élne még...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.27. 09:12:56

Nagy áttörés az UV nosztalicskázás, de kérdem én, vaóban a legszakadékabb kocsit tudták csak forgalomba adni ezzel a céllal? Vagy a nosztalgiához hozzátartozik az összekarcolt ablak és a szakadék belső tér is?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.27. 09:18:53

@városjáró: Ja és miért "B" jelú minálunk egy noszatlgiajárat? Miért nem "N"?

Pepe135 2009.09.27. 09:22:45

@Grigorij: ez 10 pont!
és nagyon egyetértek veled!

Man in love · http://csajoknakmondom.blog.hu 2009.09.27. 09:30:40

@erminavet: Szerintem nincs igazad barátom. Az Általad lehurrogott kommentelők többsége nem fröcsögött, hanem megjegyezte, hogy drágállják a dolgot. Nos, közlekedésbuziként és kétgyerekes apukaként imádom az ilyen programokat (sőt a használatban lévő tömegközlekedési eszközöket is), de vajon miért nem lehet ezt a bérletemmel, vagy normál villamosjeggyel igénybe venni, tehát miért nem ugyanolyan mint a többi BKV-járat? A szentendrei tömegközlekedési múzeumba például egy BKV-jegy a belépő (bérlet nem játszik). Ez korrekt. Tehát a kommentelők többségével maximálisan egyetértek. Meg Veled is Erminavet abban, hogy ez tök jó program.

lil.miss.sunshine 2009.09.27. 09:37:24

Szegeden is van nyáron nosztalgiavillamos, a Szegedi Szabadtéri Játékok ideje alatt, az tényleg régi és szép:)

lil.miss.sunshine 2009.09.27. 09:38:02

Ja és asszem ugyanannyi a jegy rá, mint a sima villamosra.

joos 2009.09.27. 09:41:48

HURRÁÁÁÁÁÁÁÁ! HULLÁMOZZON MINDENKI!!!
2 éve még az 51-es és 42-es vonalán simán lehetett "nosztalgiavillamasozni" nap mint nap! Dilettáns csürhe társaság. Fantasztikus marketing menedzsment!

Metál -e a bimetál? 2009.09.27. 10:05:47

@erminavet: nekem nem tetszik a stílusod. amolyan vasutas.

zocimikee 2009.09.27. 10:30:24

Már megbocsásson a posztoló, de nekem is pont az jutott eszembe amikor először olvastam a "nosztalgia" programról, hogy elég nagy pofátlanság,hogy egy két éve forgalomból kivont villamos adnak el nosztalgia villamosként. Azokat a kocsikat, amiket az utóbbi időben nem győztek szarért, hugyért eladni illetve összevágni.

ubk 2009.09.27. 10:42:37

@joos: 51-es vonalán 2 éve? Ez engem érdekelne!

Goyamaduer 2009.09.27. 11:31:38

Anno az Uv Munkacsoport színeiben elég sokat kínlódtunk azon, hogy legyen nosztalgiajárat - illetve, hogy ne kerüljön az összes beolvasztásra. Miután 50 éven át járta a fővárost, természetes, hogy sok embernek ez nem nosztalgiajárat, hanem egy rázós emlék a közelmúltból. Azonban azt kevesen tudták, hogy a villamos azért volt olyan szakadt, mert a BKV az elmúlt húsz évben "megspórolta" a nagyjavításokat (biztos kellett végkielégítésre), és az UV-k meghibásodó alkatrészeit egymásból pótolgatták. Ez a villamos komoly kulturális érték, beszéltem olyannal, aki Kanadából jött ide azért, hogy mehessen rajta egy kört. Egy pár év múlva pedig még azt is élvezni fogjuk, ha kirázza a lelkünket - miért szeretjük a veterán autókat/buszokat/stb.? Mert jobbak, mint a mostaniak? Egy fenét! Az ézések miatt, amiket előhoz. Nem kell mindennap járni vele, de legyen, mert hozzátartozik Budapesthez, a városképhez, milliónyi emlékhez. Ez a véleményem az UV-ról. Ja, és tétényi/budafoki vagyok, úgyhogy fél életemet UV-kon utaztam.

joos 2009.09.27. 11:32:21

@ubk: Bocs, lehet, hogy 50-es, de nem a szám a lényeg. Jómagam már gépkocsiba ültem át. Nem is tudom miért.... :)

Goyamaduer 2009.09.27. 11:34:04

érzések - egy "r" kimaradt

morpet1 2009.09.27. 11:34:16

@erminavet: Imre, remélem csak rossz napod volt, mert ilyen sértő posztolóval rég nem találkoztam. Senki sem fröcsögött itt, te viszont rögtön leszóltad, lenézted azt, aki drágállotta a programot. A kisfiam 3 évesen már villamos alakú tortát kért, 4 évesen kívülről fújta az összes pesti villamostípust, az ülések számával, hosszával, súlyával stb. Számtalan hasonló programon, közlekedési múzeumban voltunk, néztünk nosztalgiavillamost a forgalomban Szegeden, Bécsett stb. Most is mennénk, de szerintem indokolatlanul drága. Nosztalgiavillamosokkal a tömegközlekedés népszerűsíthető. De a mostani program elitista, azok számára szól, akiknek fő hobbijuk a villamos, és hajlandóak nagyobb összeget áldozni egy ilyen programért. Nem baj, hogy te ezt helyesled, az viszont már igen, hogy akinek más a véleménye, azt nem érvekkel próbálod meggyőzni, hanem mint embert ítéled el. Amivel végül mégsem őket, hanem magadat minősíted.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.09.27. 12:18:22

Külön jegy kellene, hogy látható legyen mekkora igény van erre. Így a bevétel egy külön céghez folyhatna be (aki a nosztalgiajáratokkal foglalkozik), és nem a nagy közös kasszába menne a pénz ellenőrizhetetlenül. Ha így működne a Szalainés kommentek se születnének.

Nincs ez végiggondolva.

nyu 2009.09.27. 12:34:04

Aha, akkor ezt a szerelvenyt lattam tegnap a Krisztina koruton tokuresen :))

Eloszor azt hittem valami erre tevedt bontoszokeveny tanulojarat, de azon T viszonylatjelzes szokott lenni, meg pirossal sraffozott TANULOJARAT tabla, raadasul ez 2 kocsis szerelveny volt, mig a tanulo csak 1 kocsis.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.09.27. 12:38:54

@morpet1:

Föntartom a véleményemet.

Értelmes dolog azt állítani, hogy én mennék nosztalgiavillamossal, de ez nekem drága, ahogy te teszed. Én nem erre szóltam be.

Értelmes, de nem igazán tudok vele egyetérteni. Az ár két normál jegy ára. (Vagyis lehet kevesebb 600-nál, ha tömbjegyet használunk.) Bizonyára az a logika, hogy a nosztalgiajárat mégiscsak különlegesség, 3-4 alkalmazott dolgozik rajta, nem egy. Tehát nem adhatják 1 jegyért, a következő természetes szám pedig a 2. Ez persze elég durva megközelítés, szerintem is lehetne finomítani, pl. családi kedvezmény, bérletes kedvezmény, menettérti kedvezmény. De önmagában két jegyet én nem tartok soknak 1 óra retrovillamosért. Még egyszer hangsúlyozom, nálunk ez az 1. lépés, rengeteg belső harc eredménye, reméljük lesz jobb, mindenféle szempontból.

Akikre én beszóltam, azok azok, akik jól láthatóan nem akarnak nosztalgiavillamosozni, és idejönnek, hogy ezt elmondják. Szerinted az itt beszólók közül hányan voltak/vannak ott éjjel, vagy ma, amikor tényleg régi villamossal lehet(ett) utazni 600-ért? Szerinted értelmes lenne egy boltban mindig beírni a vásárlók könyvébe az összes terméket, amit NEM veszel meg? Másrészt a kommentelés általános színvonalát ostoroztam.

mirr murr barátja 2009.09.27. 12:48:30

már ne is haragudj Erminavet, de
- ha blogolásra adod a fejed, a félidióta kommentek sajnos benne vannak a pakliban. moderálhatod őket, de kérdés, kinek csinálod a blogot . vagy tudod, mit, tiltsd le a kommentelési lehetőséget...
- ha nem akarod, hogy azok, akik sokallják két jegy áráért azt, hogy olyan villamoson utazzanak, amin tavaly még bezötykölődtek a munkahelyükre, akkor írd a posztod alá, hogy "figyelem, senki ellenkező véleményére nem vagyok kíváncsi". ez nem a vásárlók könyve, drága. akkor írj a BKV-nak a visszajelzésre nem lehetőséget adó PR cikkeket. nem mellesleg ez a baj az egész BKV-val, hogy tojnak bármiféle párbeszédre.

kispista2 2009.09.27. 12:54:07

@morpet1: 600 ft szvsz nem olyan nagy összeg, egy mozijegy is duplájába kerül. 2x olyan hosszú mint egy átlagos villamosvonal, emiatt is indokolt lehet a dupla ár. Egy jobban karbantartott nosztalgiavillamos mehetne hosszabb úton is (pl. nagykörút-pesti és budai felső rakpart.)

dei · http://erdei.aplus.pl 2009.09.27. 13:06:14

Azért az bájos, hogy a hülye, fröcsögő kommentek nem zavarnak benneteket, ellenben az, aki emiatt szólni merészel, azt lebaltázzátok.
Szerintem az értékítéletekkel valami gond van.
Vagy az ingerküszöbötökkel.
Lassan már kedve sincs az embernek semmilyen blogra felmenni, ezek miatt a gyöpagyúak miatt.
Én simán kitöröltem volna őket, mint macskát szarni :))))

mirr murr barátja 2009.09.27. 13:15:56

@dei: ez az internet... nem kötelező publikálni itt a véleményed. ha meg igen, akkor ez van. nyilván nem véletlen,hogy nem az élet és irodalomba ír a szerző. egyébként meg pro és kontra.
na jó napot.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.27. 13:36:44

@erminavet: "önmagában két jegyet én nem tartok soknak 1 óra retrovillamosért"

Én sem tartanám soknak, ha valóban retrovillamos lenne. De az az UV amivel tavaly még melózni jártam, nekem nem nosztalgia, ennyi erővel a kb 10 évvel fiatalabb szovjet metrószerelvények is elmennének mint retro különlegesség :))

Zed is not dead yet 2009.09.27. 13:39:14

Még jó, hogy sikerült a kommentek kétharmadát a kommentekre szánni és nem az eredeti tartalomra, gratula.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.27. 13:50:01

Pár év múlva jópofa látványosság, kikapcsolódás lesz, szerintem.

HgGina 2009.09.27. 13:51:00

@erminavet:
Tudod az a helyzet, hogy a nosztalgia valahol az UV előtti FVV, BLVV avagy az O és P ikerkocsiknál kezdődik. Habár egy 4 éves gyereknek nyilván az UV is nosztalgia.
Azokkal a valóban nosztalgia villamosokkal volt szerencsém járni gyerekkoromban a 44, 65, 67, 68-as vonalakon. Mi több a 25-ösön még olyan régivel is, aminek a típusát sem találtam meg ilyen témájú oldalakon (talán SZVV). Amelyeken elég volt egy kalauz, aki még a kis fogantyús végű bőrszíjjal rángatta a kocsi végén lévő csengőt. A villamosvezető pedig nem hízlalta puhára a hátsóját fotelban üldögélve egy egyszemélyes állatkerti üvegkalickában.
Legszebb ilyen emlékeim közé tartoznak a régi kisföldalatti szerelvények. Azoknak legalább volt stílusuk, hangulatuk (az UV hangulata inkább egy vesekőhajtáshoz hasonlít), és illettek az egész vonal 1800-as évekbeli stílusához. De megnézheted a mostani szerelvényeket. Aztán elgondolkozhatsz a sarokba, kukoricára térdepelve, mit is jelent az a szó, hogy "nosztalgia".

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.27. 22:51:36

No délután tiszta véletlenségből belefutottam egy nosztalgia UV-be a Moszván, s mivel épp Hűvibe tartottam, örömmel vettem rá jegyet. tanulópénznek szántam. Az is volt. Ami szerelvényünk a 3885-3888 -as kétkocsis volt. Nos ezen akkor végeztek utoljára ablakmosást, amikor még úgy tervezték, hogy olvasztóbaküldik. Az összes ablaka szét volt graffitizve, sőt karcolva. Akárcsak az első kocsi - melyben utaztam - plafonja. Korhűnek se nagyon volt nevezhető, mert a fülkeajtaja már a gömbölyített verziós volt, mint ahogy a berregő lámpája sem a "klasszikus" piros villanykörtés, hanem a zsuklámpás volt. Ezeke persze felszínes hiányoságok, mert tényleg sárga volt és zörgött a sínen. De ettől még se nem gyártáskorabeli (1956), se nem szép. De kérdem én: Akkor ez valóban nosztalgiamenet?

Jellemző egyébként erre a nosztalgiasságra, hogy egy középkorú hölgy mint 19-esre akart rá fölszállni. Annyire volt számára (joggal) észrevehető, hogy ez valami kuriozitás lenne. Mert nem is volt az - bárki bármit mond.
süti beállítások módosítása