Nagyon sokszor írt már az Index és a Kötött pálya is az új Traxx mozdonyokról, amelyekből 25-öt vásárol a MÁV (ugyanekkora mennyiségre van még opciója). A gazdasági válság miatt ugyanis nehezen jött össze a járművek finanszírozása, az erről szóló tender egy évvel később zárult, mint a kanadai-német Bombardier termékét kiválasztó eredeti közbeszerzés.
Az összesen 80 millió euróba kerülő huszonöt Traxx P 160 AC most azért kerül szóba, mert még nem mutattuk be a hiteles és hivatalos képet a MÁV-os gép színtervéről. Most viszont a gyártó és a majdani üzemeltető MÁV Trakció nyilvánosságra hozta. Íme, a tervek szerint így fog kinézni, az első példány bő egy év múlva jön.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nymus 2010.01.22. 18:14:56
eeepunk 2010.01.22. 18:15:42
1116001 2010.01.22. 18:17:05
Szerintem sima fehér logo jobban illene oda, mint a Taurusoknál.
tengoo 2010.01.22. 18:17:55
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.01.22. 18:19:51
krumpliszsák 2010.01.22. 18:35:45
Ha elolvasod a szöveget akkor megtudod, hogy ez csak egy színterv. Magyarul fogtak egy külföldön igázó vasat és egy program segítségével ráadták a honi kosztümöt amit szánnak neki. Örülök, hogy segíthettem.:)
krumpliszsák 2010.01.22. 18:37:30
==T== 2010.01.22. 18:37:47
Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.22. 18:43:47
A Szilik inkább. Főleg, ha egyszer jönnek az emeletes kocsik.
Iustizmord 2010.01.22. 18:46:53
2010.01.22. 18:47:09
@krumpliszsák:
Hu, remélem, nem a Gigantok, inkább pár Szili...
@==T==:
zárójelben: (jogos...) - bár örüljünk ami van helyettük. Inkább egy Traxx, mint harminc (ócska és újítandó) Szili.
WinG 2010.01.22. 18:47:12
Aladár69 2010.01.22. 18:48:50
Cs-T 2010.01.22. 18:49:53
Az, hogy ez nekünk mégis miért jó, abból mi nem kapunk semmit :p
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2010.01.22. 18:53:33
Qtya22 2010.01.22. 18:54:32
www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=46877645&postcount=1555
www.zelpage.cz/zpravy/7478
Egyébként pedig azt nem értem, hogy miért a P 160 AC, amikor a P 160 AC2, a Wiki szerint is egy fejlettebb változat... Ellenben a cseh honlap azt írja, hogy AC2-eseket vesz a MÁV. Most akkor mi van?
Sebi. 2010.01.22. 18:57:05
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.01.22. 18:57:19
mystery 2010.01.22. 19:00:37
sanyix 2010.01.22. 19:04:48
sanyix 2010.01.22. 19:05:58
GC (törölt) 2010.01.22. 19:07:13
TAXI 2010.01.22. 19:11:01
adrfst 2010.01.22. 19:13:41
Amúgy ez nem egy V63-as?
sbarrett 2010.01.22. 19:14:59
Ici-picit gyanús a dolog...
flimo13 2010.01.22. 19:17:35
Amúgy ÖBB Trakció van? Vagy csak nálunk divat 25 céget csinálni?
elég.volt 2010.01.22. 19:20:37
fess 2010.01.22. 19:20:44
Marcuska 2010.01.22. 19:21:16
Manóvezér 2010.01.22. 19:26:54
asdf 2010.01.22. 19:28:56
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.22. 19:31:52
gramercy 2010.01.22. 19:34:32
egyfelől a személyvonatokat mihamarabb motorvonatokra kell cserélni, másfelől a meglévő gigant+szili+tau állomány elégséges a fennmaradó ic-gyors vontatására
a tehervontatást meg piaci alapon kell megoldani
ebből a pénzből lehetett volna még 10 flirt-öt rendelni, így a pénz egy része is magyarországon maradhatott volna
személyvonatok - motorvonat
ec - verseny, másvnak nincs helye
ic, gyors - elég a jelenlegi mozdonyállomány
tehervontatás - piac megoldja
hiba
Kenneth 2010.01.22. 19:36:40
mmméééééé?
MisiMisi 2010.01.22. 19:37:51
index.hu/gazdasag/magyar/2009/11/23/fizethet_a_mav_az_uj_mozdonyaiert/
világosabb, nem olyan morcos, és nem olyan fantáziátlan mint a mostani... a máv trakció felirat, pedig felesleges.
gramercy 2010.01.22. 19:38:38
gramercy 2010.01.22. 19:42:15
Konnel 2010.01.22. 19:44:14
ÖBB-Holding AG (a holding company which gives a strategic overview of the railway)
* ÖBB-Dienstleistungs GmbH
* ÖBB-Infrastruktur Bau AG (Infrastructure planning, management, and construction)
o Brenner Eisenbahn GmbH
o ÖBB-Immobilienmanagement GmbH
* ÖBB-Infrastruktur Betrieb AG (Maintenance of railway lines, stations, and infrastructure)
* ÖBB-Personenverkehr AG (Passenger transport)
* Rail Cargo Austria AG (Freight transport)
Subsidiary companies of ÖBB-Personenverkehr AG and Rail Cargo Austria AG are:
* ÖBB-Traktion GmbH (provision of locomotives)
* ÖBB-Technische Services GmbH (technical services)
2010.01.22. 19:47:24
szerintem valaki poénból csinálta, s ez a lusta "bombárgyié" ráharapott...
tuti nem ilyen lesz a végleges színezés!
egy részt ez ronda, másrészt lesz addig egy választás, új MÁV vezetés.. majd valamelyik fejes asszonykája otthon vacsinál választ egyet ami neki tetszik
(Ahogy ez a kis magyar megrendelői világban lenni szokott! :-)
amúgy ha már színterv.. miért lettek a villlany motorvonatok pirosak?
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.01.22. 19:48:29
A Transelektro mondjuk akár esélyes is lehetett volna, ha nem viszi csődbe a _magyar_ holding _magyar_ tulajdonosa...
tököbökiiiiii 2010.01.22. 19:49:49
bodecsabi 2010.01.22. 19:56:34
FeroxX 2010.01.22. 19:56:35
Konnel 2010.01.22. 19:57:56
Milyen magyar mérnökök milyen magyar gyárban? Még a szilit is külföldi licensz alapján gyártotta a Ganz.
Annyira unalmas már minden kurva beszerzésnél újra meg újra ez a szöveg ez a "miért nem mi gyártjuk szöveg".
Nincs már szocializmus, ha valaki lát fantáziát abban, hogy Magyarországon járműgyárat csináljon, akkor majd megcsinálja piaci alapon, a saját tőkéjét kockáztatva.
Vagy a világnak szerinted úgy kéne működnie, hogy zárjuk le a határokat és mindenki gyártson mindent magának? Nem is lenne nagy pénzpocsékolás.
Van elképzelésed arról, hogy mennyibe kerül egy mozdonyt kifejleszteni? Arról nem is beszélve, hogy mennyivel többe kerülne kis széeriákat gyártani, csak magunknak.
A szocializmus idején azért voltak itt nagy kapacitású gyárak, mert a KGST-ben le volt osztva, hogy ki mit gyárt. A Ganznak, az Ikarusnak meg a többi nagy magyar gyárnak a KGST biztosította fix piacot és ezzel a fix bevételt. Lehet még siránkozni tizen-huszon éven keresztül, hogy miért nincs ez már így, de talán jobb lenne felfogni, hogy megváltozott a világ és ez már nem a tervgazdaság.
Gyűjts befektetőket és építs mozdony gyárat. Hajrá!
hélóhélóhélóhéló 2010.01.22. 19:58:04
FeroxX 2010.01.22. 19:58:08
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/MAV_M61_budapest2.jpg
gyönyörű.
sípos kornél 2010.01.22. 19:59:15
Kenneth 2010.01.22. 20:01:10
Kicsit egyszerű a gondolkodásod....sajnos vagytok így páran
Balogh Ádám Software 2010.01.22. 20:02:12
A pletykával ellentétben én meg azt olvastam, hogy jóval olcsóbbak, mint a Taurus-ok, kicsit lassabbak, ami belföldre még mindig kihasználhatatlan sebességet jelent, és csak két áramneműek a három helyett.
Szilik öregek. Személyvonatoknál folyamatosan váltják ki őket a motorvonatok, sajnos Kelet felé azonban a jelenlegi motorvonatok kapacitása nem elég, két négyes vagy négy kettes egységet összecsatolni belőlük meg luxus lenne. Ezért oda emeletes motorvonat a terv. A gyorsvonatoknál és IC-knél viszont marad a mozdonyhúzta vonat, oda kellenek ezek az új mozdonyok a Szilik helyett.
Ashi Valkoinen 2010.01.22. 20:02:36
TRAXX:
Névleges teljesítmény: 5600 kW;
4200 kW (2002-ig)
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/Bombardier_TRAXX
GIGANT:
Névleges teljesítmény: 3 575 kW
Forrás: hu.wikipedia.org/wiki/V63
FeroxX 2010.01.22. 20:03:55
Az Építész 2010.01.22. 20:04:50
maxwell murder 2010.01.22. 20:06:33
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.01.22. 20:07:04
Konnel 2010.01.22. 20:07:09
Na soroljad, hogy miben nincs igazam! Érveket mondj, személyeskedni könnyű.
Ki csináljon szerinted mozdony gyárat? Ki finanszírozza a fejlesztést?
Az állam?
Vagy esetleg meséld el, hogy pl jelenleg mi akadályozza mondjuk Széles Gábort, Csányi Sándort, Pintér Dezsőt, vagy akárki mást, hogy járműgyártásba fektesse a pénzét ha ez tutira megtérülő üzlet?
Názáleti Blájen 2010.01.22. 20:08:32
Ezért lett a Flirtnek és a Talentnek is a Dezsőhöz hasonló, piros-fehér-szürke színezése.
Balogh Ádám Software 2010.01.22. 20:08:52
Balogh Ádám Software 2010.01.22. 20:11:08
Az Építész 2010.01.22. 20:11:23
A V63 védelmében hozzá kell tennem, hogy neki a legnagyobb az indító vonóereje. Azaz megmozdít és ha lassan is, de elvisz sokkal nehezebb vonatot, mint a Taurus vagy a TRAXX. Azok csak kapirgálnak, míg a V63 simán megindítja. Más kérdés, hogy manapság már nincs igény Magyarországon ekkora vonóerőre, mivel nincsenek olyan nehéz tehervonatok, mint 25-30 éve.
joszip 2010.01.22. 20:12:28
Az Építész 2010.01.22. 20:13:24
Hát arra, hogy nem használják, nem tudom a magyarázatot. Esetleg valaki?
Az Építész 2010.01.22. 20:16:47
Ez nagyjából igaz, amit írtál. Némileg kiegészíteném azzal, hogy a KGST tetté olyanná ezeket a gyárakat, hogy mikor önállóan kellett volna megállniuk a saját lábukon, belebuktak. Elkényelmesedtek egyrészt, másrészt sok nyugati fejlesztéshez eleve hozzá sem jutottak, így lemaradtak, valamint ha diktálták nekik fentről, hogy mit kell, úgy eleve nehéz... A GANZ-ot illetően, már a KGST előtt létezett. Mégis megélt akkor...
defkotornikusz 2010.01.22. 20:17:14
éljenek a taurusok!
Konnel 2010.01.22. 20:17:37
Na itt a következő.
Ugyanannyira Cseh, mint amennyire az Audi, a Suzuki meg nemsokára a Mercedes magyar. Ide jutott a ganz orsázga.
Kenneth 2010.01.22. 20:22:27
Hát, el akartam kerülni a gépelgetést, így megpróbálom rövidre fogni. Amit írtál azzal az a gond, hogy egy 10 éves gyerek is belátja, hogy vége a tervgazdaságnak, szabadpiac, kereslet, kínálat, és az ilyenkor szokásos egyéb gondolatmenet érvényes.
Az én kérdésem nem is erre irányult.
Nem azt szeretném, ha gyártanánk valami szart saját magunknak és azzal boldogan ellennénk. Én inkább arra gondolok, hogy igen is van ennek a népnek tehetsége, tudása, képes lenne előállítani színvonalas termékeket, akár egy ilyen mozdonyt is. Természetesen tudom azt is, hogy ez eladhatatlan lenne, referencia hiányában, ebbe megint felesleges belemenni...Az állami támogatás viszont igen is megfontolandó, legalábbis a kezdeti időszakban (ez alatt mondjuk 10-15 évet lehet érteni), első számú cél természetesen a saját piac lehetne, és ha a minőség megfelelő, akkor talán a német vagy olasz is meggondolná, hogy magyar terméket vegyen mondjuk 70% áron mint másoknál. úgy 20 év alatt talán meglenne az a referencia ami ehhez kell. Ez most eléggé tömör volt a lényegnek csak töredéke van benne. Magyarországon ma ahozzáadott érték fogalmán szállítószalag melletti munkás munkáját értik. Te abban hiszel, hogy ez így van jól. Én abban hiszek, hogy ennek nem kell feltétlenül így lennie.
Konnel 2010.01.22. 20:22:53
Teljesen egyetértek, pont ez a lényeg.
henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.01.22. 20:25:46
Balogh Ádám Software 2010.01.22. 20:26:07
henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.01.22. 20:28:00
Kenneth 2010.01.22. 20:29:13
Netán Galamb József?
Nekik mi közük volt a KGST-hez?
gramercy 2010.01.22. 20:29:28
2007 óta 70 elektromos motorvonattal bővült a flotta, ezt kéne folytatni évi 15 motorvonat megrendelésével a személyvonati (zömmel s-bahn) forgalom számára
járműgyártás: privát és verseny van (cipőt se gyárt az állam - szerencsére), és ez így van jól
karbantartás: részben privát, de teljesen privatizálni kell, és ez így van jól
teherszállítás és -trakció: privatizálás és az egész eu-ban verseny VAN, és ez így van jól
nemzetközi személyszállítás: egész eu-ban verseny VAN, a MÁV nem fogja bírni a versenyt, ki kell vonulnia és majd fapados vonatok átveszik a szerepét, és ez így van jól
belföldi távolsági személyszállítás: a volánokkal együtt privatizálni kell és versenyt kell teremteni, és CSAK így lesz jó
s-bahn személyszállítás: az állam csak megrendelő legyen, még a hajtányokba sem kell befektetnie, és CSAK így lesz jó
hogy a pályát és az ingatlanokat ne is említsem...
Az Építész 2010.01.22. 20:29:34
Én is nagyon szeretném ezt. De vannak még itt egyéb tényezők is, miért NEM GYÁRTHATUNK. Mi vagyunk mi az EU-ban? Szerintem piac... Sajnos. Nem azt mondom bele kell törődni, de jelen formában igen nehézkes volna bármit is elérni. Na mindegy, ne menjünk ebbe bele.
henrik_ · http://egyzene.blog.hu/ 2010.01.22. 20:32:05
rohamoscsiga 2010.01.22. 20:32:15
Kenneth 2010.01.22. 20:34:24
Hát naná, hogy nehézkes, inkább úgy mondanám szinte lehetetlen. Ennek egyetlen oka a versenyhátrány (kutatás fejlesztés egyéb mérnöki munka totális hiánya) az elmúlt 50 évben.
Vissza kéne találni arra az ösvényre ahol a fentebb említett urak jártak. Ez nem egyszerű és nem is pár éves folyamat. Csak el kéne már kezdeni....
joszip 2010.01.22. 20:35:31
lal 2010.01.22. 20:39:47
Kenneth 2010.01.22. 20:43:07
Lehet, hogy nem 70%, de biztos vagyok benne, hogy olcsóbban elő tudnánk állítani.
Jelenleg egy magyar fejlesztő, gyári munkás, vagy akár egy takarítónő bérköltsége ötöde de inkább nyolcada egy németének
Az árviszonyokra csak egy példa a saját életemből:
Osztrák alvállalkozó ára egy adott magyarországi munkára: 450.000Euro.
Magyar partnerünk ajánlata: 400.000Euro
Megrendelő nyomására nyert az osztrák (tudod, a sokat emlegetett piac, meg verseny)
poén:
Osztrák ad 4-5 fő irányító személyzetet, és 200.000 Euroért vesz hozzá magyar munkásokat
Kenneth 2010.01.22. 20:48:12
sajnos a neked írot válaszom elveszett, nem írom be mégegyszer, a lényege az volt, hogy adott munkát megnyert 400.000-ért egy osztrák vállalkozó, majd megcsináltatja 200.000-ért a magyarral. Eurórol beszélünk.
@lal:
Te meg tévedsz.
Először is gördülésről beszélünk, ami állandó mértékű ellenállást jelent bármely állandó sebességnél.
(A gyorsítás persze más, és az emelkedő is)
A légellenállás viszont négyzetesen nő. vagyis 160-nál négyszer akkora mint 80-nál...
Konnel 2010.01.22. 20:48:42
Nézd, az a gond, hogy álomvilágban élsz és nem akarsz felébredni.
Ki ne szeretné, ha virágzó gyárak lepnék el az országot, ki ne szeretné büszkén döngetni a mellét, hogy tessék ezt is mi gyártjuk. Én konkrétan nagyon szeretném, csakhogy ez nem meseország.
A valóságban ez nem így megy, hogy kerítünk pár ügyes mérnököt, akik majd szépen megtervezik aztán valami hangárban összerakják és kész: tutira jó lesz, tutira eladható lesz, tutira nyerünk rajta.
Ha ez ennyire egyszerű lenne, akkor mindenki ezt csinálná. Erre nem gondoltál még?
Egy új mozdonyt kifejleszteni, sok-sok százmilliárdba fáj még olyan nagy gyártási tapasztalatokkal rendelkező cégnek is mint mondjuk a Siemens. El tudod képzelni, hogy mennyibe kerülne nulláról csinálni valamit ami a mai technológiák mellett versenyképesnek számít? Nem véletlen, hogy anno a magyar cégek se nagyon álltak neki fejleszteni semmit, amit lehetett licenszbe megvenni azt inkább megvették úgy, a magyar mérnök legfeljebb csiszolt (vagy rontott) rajta, de inkább csak beszerelte a helyére.
Álmodozni meg siránkozni persze lehet, csak túl sok értelme nincs.
Én a realitásokban hiszek, nem a mesékben.
Az, hogy te (nem tudom milyen végzettséggel) így lazán leíród, hogy ennyi meg ennyi év alatt, kifejlesztjük, aztán eladjuk 70%-al olcsóbban mint mondjuk a Bombardier vagy a Siemens (mert ők nyilván hülyék és még sose gondoltak erre) és akkor majd mindeki tőlünk vesz és az milyen jó lesz, nos nagyon szép, csak ez nem több mint sci-fi. Ha te ebben akarsz hinni, akkor hajrá, de ezzel az erővel hihetsz a mikulásban is.
Laconicus 2010.01.22. 20:49:21
Egyszerűen igénytelen.
Színterv az amit az osztrákok használnak a Taurusokon. Ennek is ugyanakkor felülete van, nemigaz hogy nem tudják kipingálni valami matyóhímzéssel pl.
Kenneth 2010.01.22. 20:55:23
Szerintem te azt nem akarod megérteni, hogy valahol el kell kezdeni barátom...
Különben szedheted tovább a paradicsomot az osztráknak, vagy vezethetsz buszt németországban.
A dolgok időbeni sorrendiségét úgy hívják folyamat. Ezt a folyamatot kellene mihamarabb elkezdeni.
És nem feltétlenül mozdonyról beszélek.Hozzáadott szellemi teljesítményről. Szerintem ezt sem érted...midegy
Konnel 2010.01.22. 20:56:32
Szerinted a Bombiardier egy cseh cég? Merthogy ezt a Bombardier gyártja.
Pont ezért írtam, hogy annyira cseh mint amennyire az Audi magyar.
Ganznak pedig azért nem hívják, mert a Ganz csődbe ment. Többek között pontosan azért, mert nemhogy 2009-ben, de már 1989-ben se tudott igazán versenyképes technológiai szintű termékeket gyártani.
krumpliszsák 2010.01.22. 20:57:43
joszip 2010.01.22. 20:58:21
Azért gondoltam, hogy cseh, mert pont olyan ronda, int egy T5C5
krumpliszsák 2010.01.22. 21:00:20
valójábannemberci 2010.01.22. 21:10:53
Konnel 2010.01.22. 21:17:18
Na hát rajta, kezdd el barátom, ki tart vissza?
Csinálj egy részletesen kidolgozott üzleti tervet, szerezz mérnököket aztán kezdj el állami támogatásért kilincselni.
De azért mielőtt belekezdesz, még gondolkozz rajta egy kicsit, mert annak a folyamatnak a végét, amit így most hasraütésre levezettél úgy hívják: csődeljárás.
Ezt a paradicsomszedős buszvezetős dolgot nem igazán értem, ha te csak ennyire vitted akkor igazán sajnállak, talán tanulni kellett volna. Ahelyett pedig, hogy azon siránkozol, hogy az állam hogy oldja meg a gondjaidat, talán inkább a saját kezedbe vehetnéd az irányítást.
De azért búcsúzóul még mondhatnál pár peldát, hogy melyik országban mennek így a dolgok ahogy te azt vázoltad?
Konnel 2010.01.22. 21:25:06
Ez aztán a sikertörténet.
Kenneth 2010.01.22. 21:26:12
Nem emlékszem mikor siránkoztam azon, hogy az állam oldja meg az én gondjaimat.....
Ne haragudj de neked szövegértési probláémáid vannak....
Jelenleg egész európa a belső keresletét élénkíti, saját gyártóinak termékeit erősíti lehet, hogy ez neked nem tűnt fel....
Konnel 2010.01.22. 21:39:44
"én meg azt nem értem mi a faszért nem magyar mérnökök tervezik és gyártatják egy kurva magyar gyárban?"
Már megbocsáss, de nekem ez igencsak siránkozásnak tűnik. Vagy ezt nem te írtad?
A saját gyártók támogatásáról és a belső kereslet élénkítéséről pedig nem sok fogalmad lehet, már megbocsáss.
Az európai (és egyéb) kormányok a már meglévő, MŰKÖDŐ, nagy múltú és csupán átmeneti nehézségekkel küdző MAGÁNtulajdonú vállalatokat támogatnak (azokat se mindenhol), nem pedig új, kétes sikerességű, kockázatos beruházásokba fektetnek, azon az alapon, hogy hátha lesz belőle valami.
Érdekes, hogy pl a Svéd állam csont nélkül hagyja csődbe menni pl a Saabot és nem kapkodott két kézzel, hogy mondjuk a Volvo ne a kínaiak kezébe kerüljön. Pedig Svédország egy ici-picit jobb anyagi helyzetben van mint mi. Szerinted ennek mi lehet az oka? Ők nem tudják amit te tudsz?
Javaslom, hogy olvass, tanulj és csak utána jelöltesd magad gazdasági miniszternek.
Konnel 2010.01.22. 21:45:11
Mellesleg ajánlom figyelmedbe:
kotottpalya.blog.hu/2009/09/14/magyar_vonat_magyar_palyan_vagy_nem_de_szamit_ez_nkpk_47
stepboy 2010.01.22. 21:54:30
Osztod itt az észt állandóan a vasútról, de közben összehordasz mellé mindenféle hülyeségeket is.
Például: ezekben a mozdonyokban is lesz magyar alkatrész, ahogy a Flirtök egy részének is magyar a kocsiszekrénye. De mindegy is, sztem kár is veled vitázni.
beszélő 2010.01.22. 21:54:43
(lehet, hogy jobb is volt új korában)
mikka 2010.01.22. 22:06:52
kristoof 2010.01.22. 22:18:02
krisii.blog.hu/
plb 2010.01.22. 22:33:37
Unter Bahn (törölt) 2010.01.22. 22:36:30
V41, V42, V43, V46, V63... ezeket még lehetőségem volt megtapasztalni, utóbbiakat vezetni is. Ezek a "hülye ember" gépei, mert nem véletlenül volt elvárás, hogy fekvemaradást akkor kell jelenteni, ha egy órán(?) belül az mv nem tudja orvosolni a hibát.
És a dízelek: se szeri, se száma, hogy mennyi változata készült, volt ami halva született, volt ami névtelenül lett legenda...
Hogy hova lettek a magyar mozdonyok és a magyar mérnökök??? Hát ahova a vasútgépész-képzés:-((( Eltűntek a gyorsöblítőben:-(((
Tavaly voltam évfolyam-találkozón Győrben (igen, azon a KTMF-en, ahol pl. vasút- és autógépészeket is képeztek, nem egy végül még az átkosban a fritzceknél kötött ki, szép karriert befutva) és láttam az igazságot, pontosabban hallottam: anno évente 300 hallgatót adott az országnak a főiskola, olyat, akik a rostán átjutottak. Ma 30 ezren tanulnak... most sem kap mindenki diplomát, de immár - amióta tandíj van - mintha nem is ezen lenne a hangsúly:-(((
Fikázzátok a Ganzot??? Ennyi erővel lehet a német meg orosz autóipart is fikázni, de vegyétek már a fáradságot, hogy a szocialista érában pl. a Csepel Művek motorkerékpárjait és autóit(!) megnézzétek... mert nem az akarásban és nem is a tudásban volt itt a probléma:-(
Mint ahogyan az NDK sem 1-1 kétütemű autó gyártására lett volna képes, ld. MZ Trophy győzelmeket... csak az elvtársaknak egy ilyen versengés túl kockázatos, mitöbb, túl fényűző volt:-(
Igen, kicsit költeni kellett volna rá. És igen, hagyni kellett volna kibontakozni egy-egy tehetséget. De aki akkor élt, emlékeznie kellene, hogy a tehetség akkor sem volt önmagában semmi, főleg ha egy "megbecsült" kádert gyűrt volna a tudásával maga alá.
Szóval nem a Ganzot és a magyar mérnököket kell itt kérdőre vonni, hanem azokat, akik eltüntették még a nyomaikat is... Kik is építették át a Ganz-MÁVAG-ot??? Mi lett a Járműjavítóból??? Mi van Kádár motorvonatával??? Egyáltalán ki tervezte a Duna motorvonatokat??
Egyáltalán tudjátok, kiket és miket fikáztok???
exseven 2010.01.22. 22:43:49
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.22. 23:00:09
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.22. 23:06:43
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.01.22. 23:13:27
Hogy nincs szocializmus, az egy dolog. Hogy egy állami cégnek lehet, hogy célszerű-e magyar terméket előnyben részesítenie, az meg egy másik.
Nem, nem azt mondom, hogy magyar mozdonyt kellett volna venni, Azt mondom, hogy a gondolatmenetedben bár van igazság, de ennél a helyzet bonyolultabb.
Unter Bahn (törölt) 2010.01.22. 23:19:09
Mert szerintem nem számottevő a technikai tartalomhoz képest... azaz inkább műszaki tartalommal kellene megtölteni (amihez pl. a tirisztoros V63-asok jó alapnak bizonyulhattak volna, pl. aszinkron motoros 3 fázisú félvezetős, szög- és frekvenciavezérléses rendszerrel, visszatáplálással, megbízható és igénybevétel szempontjából jól túltervezett erőátvitellel).
Amúgy a lenézett 2.2 MW-os Szilik és 3.6 MW-os Gigantok is leadták indításnál a 4 illetve 6 MW-ot, nemegyszer leoldva egy-egy szakaszbetápot, amikor egyszerre akart két ilyen megindulni...
Amúgy a nagy Amerikában, meg Ausztráliában, sőt sok, vasútilag még mindig meghatározó országban láttam már százezer megawattos mozdonyok helyett 2-4-es fogatolást, biztosan nem tudnak nagyobbat építeni:-)))
Amúgy meg minek ide nagyobb mozdony? Mit akarnak velük húzni??? Melyik nem tudott még egy csavarkapcsot sem széttépni, ha megindult???
kissandor 2010.01.22. 23:45:18
gramercy 2010.01.23. 00:20:30
mit gondolsz miért írtam hogy motorvonatot kéne venni?
krumpliszsák 2010.01.23. 01:10:18
_FoxiMaxi_ 2010.01.23. 01:55:05
Ez a közzé tett színterv szerintem tetszetős. Kellően szigorú tőle a gép, és pont az tetszik benne, hogy nagyon hasonlít a V43 - V63-asok színtervére. Új de mégis illik a régiek közé.
Tőlem 5-ös!
Konnel 2010.01.23. 02:21:54
Egyrészt nincs magyar termék amit jelen esetben előnyben lehetett volna részesíteni, hiszen nincs magyar mozdony. Másrészt ez az előnyben részesítősdni nagyon jól hangzik, csak ha minden ország ezt játszaná, akkor megszűnne a külkereskedelem. Van amit itt tudnak olcsóbban, jobb minőségben gyártani, van amit meg máshol.
Megpróbálom összefoglalni a lényeget:
Nem azt mondom, hogy ne legyen magyar mozdony gyártás, hanem azt, hogy ne az én adómból legyen. Az ugyanis arra való, hogy vasút, út, korház, iskola, stb épüljön belőle mert ez az állam dolga.
Vállalkozni, kockáztatni pedig a piac dolga.
Ha valaki össze tud rakni egy jó üzleti tervet, össze tud szedni jó mérnököket, össze tud szedni pár igen komoly tőkével rendelkező befeketetőt akkor lehet magyar mozdonyt gyártani. Ha jól kalkuláltak és az üzlet sikeres lesz mindenki nyer, ha nem akkor meg veszít. Erről szól a történet, így működik a piacgazdaság.
Viszont biztos receptek nincsenek, ha ez a dolog annyira pofon egyszerű lenne ahogy Kenneth leírta, akkor boldog-boldogtalan mozdonygyár részvényekbe fektetne.
Csakhogy ez nem így megy, minden üzletben van kockázat és pontosan ezért nem az állam feladata ilyen vállalkozásokba belevágni. Főleg nem egy olyan államnak, aminek az adósága GDP arányosan már most is karcolja a 80%-ot és régiós szinten a legtöbb adót nyeli be az emberektől!
Az állam persze támogathat magáncégeket és támogat is, csakhogy amikor mondjuk adókedvezményt nyújt a Mercedes gyárnak, hogy az itt hozzon létre munkahelyeket, az közel sem ugyanaz a kockázati kategória.
Dzsok 2010.01.23. 08:21:14
Állandó teljesítmény:
-Taurus 6400KW
-Traxx 5600KW
-V63 (Gigant) 3600KW
-V43 (Szili) 2200KW
A beszerzésnél és elbírálásnál nem a szépség vagy csak a teljesítmény számít hanem az energiahatékonyság. A mozdony üzemeltetési költségének nagy részét ez határozza meg.
trainz 2010.01.23. 08:26:07
img517.imageshack.us/i/3926014627a0dee46985o.jpg/
hagymásbab85 2010.01.23. 08:49:13
Viktus 2010.01.23. 08:49:36
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.23. 09:01:36
stepboy 2010.01.23. 09:01:44
A Trakció veszi a mozdonyokat, h tudjon fejleszteni az elavult járműparkon egy picikét - mit kezdenének a motorvonatokkal?
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.01.23. 09:03:38
vénkujon 2010.01.23. 09:34:44
vanek ur 2010.01.23. 09:39:48
Sok pénz kellett hozzá és sok türelem. Annak nem néztem utána, hogy mindezt állami vagy magánpénzből érték-e el. Egy biztos: belföldre mindig tudtak eladni, mert kereslet is volt.
Nálunk nem lenne 20 év türelem, hogy hasonló módszerekkel újra felépítsük a Ganzot. A vállalkozás nálunk arról szól, hogyan lehet minél rövidebb idő alatt minél több pénzt kivenni belőle - a Skoda módszere biztosan nem ez volt. Ráadásul a külföldi gyárak (Stadler, Bombardier, Siemens, Alstom) úgy bebetonozták magukat ide, hogy most már nem is hagynák...
grimbusz 2010.01.23. 09:43:33
De hát ez egyszerűen szörnyen néz ki. Én szebbet rajzolok vazz!
David Bowman 2010.01.23. 09:59:25
Valaki más 2010.01.23. 10:58:54
vanek ur 2010.01.23. 11:10:18
A II. világháború előtt más iparágakban is komoly gyárak voltak: pl. a Richter gyógyszergyár számos országba exportált. Sok más példát lehetne hozni. A probléma a _mai_ vállalkozók és iparosok hozzáállásával van, de a világ is sokat változott.
Valaki más 2010.01.23. 11:29:06
Tisztelet a kivételnek (bár, most ilyet nem is tudnék mondani), a csaló-bűnöző politikusok a mai nagyiparosokkal gátlástalanul rombolnak mindent. És ennek estek áldozatul ezek is.
_CaD_ 2010.01.23. 11:42:50
ballalajka88 2010.01.23. 11:59:31
Nemhogy vettek volna Siemens-eket, amik jobban is néznek ki meg erősebbek is. A GYSEV meg az OBB és ezekre áll át. És ezen társaságok mozdony festétsét érdemes menézni. Van hova fejlődni.
MÁV = Miért Állunk Bazze
megmondomatutit 2010.01.23. 12:14:36
sanyikám 2010.01.23. 12:16:23
A taurusz olyan mint egy luxus merci
Ez meg olyan mint egy V8-as Cherokee.
Én a Cherokee-ra szavazok.
bunko_jobbos 2010.01.23. 12:53:03
Beszraok, behugyozok. Ezeket ki kellene végeztetni. Mind. Jöjjön a tavaszi nagytakarítás. Hajrá Fidesz!
catshannon 2010.01.23. 12:57:49
qgiate 2010.01.23. 12:58:01
-Hamster- 2010.01.23. 13:24:33
A pályázati kiírásban nem szerepelt egy olyan kitétel, hogy "tetszen minden semmirekellő embernek"! Ez egy gép. Egy munkaeszköz. A tulajdonosnak akár rengeteg megtakarítást hozhat mind az ennergiafelhasználásban mind a karbantartásban a régi vasakhoz képest. A teljesítménye és a maximális sebessége bőven elegendő a hazai viszonyokhoz. És hozzáfűzném még ezekhez, hogy Én mint majd jövendőbeli felhasználó igenis örülünk minden olyan fejlesztésnek ami nyugatias színvonalú munkakörnyezetet eredményez. Véleményem erről tehát az, hogy a tudása megfelelő, felhasználóbarát és semmivel nem rosszabb mint egy 1047-es (a hazai állapotokra tekintettel)!
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.23. 13:27:05
PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.23. 13:30:06
Nade 2010.01.23. 13:40:23
monforte (törölt) 2010.01.23. 13:48:37
Lehet csodálkozni, de egy mozdony ennyibe kerül, sőt a Taurus még drágább ennél (igaz jobb paraméterekkel rendelkezik és itt nem formára gondolok), kormánytól és párttól függetlenül. Ha a jóságos és becsületes ZSIDESZ kormány rendelné meg, akkor is ennyibe kerülne. Aki nem ért hozzá, az minek szól bele?!
Niro 2010.01.23. 13:48:47
sanyix 2010.01.23. 13:56:24
Ne mondjuk már hogy nem volt versenyképes amikor a szoci időkben gyártott ikarusokat még az usába is vették...
Nade 2010.01.23. 13:56:48
Hát persze, "csak" az nem mindegy, hogy ezt rendelné-e meg, ilyen feltételekkel és ennyiért!
Továbbá egy kis kiegészítés a Nohabról:
A rajongók szerint a NoHAB svéd mozdony a MÁV legszebb és legjobb mozdonytípusa volt: robosztus megjelenésével, megbízhatóságával, hangjával olyan jelenség, mely még a laikusokat is megérinti. (Index)
Ha jól tudom, soha nem bocsátották meg az akkori MÁV néhány "renitens" vezetőjének, hogy merészeltek megbízható, gazdaságos és még ráadásul szép, DE "kapitalista" mozdonyokat venni, a dicső szovjetek helyett.
Konnel 2010.01.23. 14:06:19
"Annak nem néztem utána, hogy mindezt állami vagy magánpénzből érték-e el."
Pedig pontosan ez lett volna a LÉNYEG!
De itt az alkalom, most utánanézhetsz:
en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Works#After_1989
Jegkoko 2010.01.23. 14:52:26
markog 2010.01.23. 14:52:50
markog 2010.01.23. 14:54:54
Thales99 2010.01.23. 15:19:29
A Combinó egy antivillamos. Ennél korszerűbb, már a 80-as években Ganznál megtervezett volt. Mindennek jó, csak villamosnak nem. Az oroszok kilóban kapták a motorvonatokat, ezért ment tönkre a kötöttpályás gyártás. A vasuti járműgyártást olyanoknak privatizálták, akiknek fogalma sem volt róla.Maxinum akkor láttak vasutat, ha utaztak róljta. A 10 millió font apport azóta sem érkezett meg és 10 ezer forintér bérelték a területet. 10 EZER DOLGOZÓ, 50 EZER BESZÁLÍTÓ. Ki vonta felelőségre a vétkeseket, a nemzet árulóit?
Thales99 2010.01.23. 15:36:57
Pimp Tibee 2010.01.23. 15:50:42
2010.01.23. 16:02:46
ezért nem lehet a 4 tengelyes 80 t 6000-es gépeket (TRAXX,Taurus) összehasonlítani a 6 t, 120 t gépekkel (Gigant, DB 185, MMV svéd-román gépei)
előbbiek univerzális gépek gyorsvonati sebességgel, utóbbiak elemi vonóerejű tehervonati gépek!
@Az Építész: épp erről, a lassan fogyó V63-asok pótlásáról beszéltem Apával minap, hogy a TRAXX nem arra érkezik ugyebár..s ő is azt mesélte, hogy csak az MMV és egyéb magáncégek svéd licences román gépei bírnak nagyobb erővel megindítani szerelvényeket, mint a Gigant!!!! volt hogy a dicső magán TRAXXot indításban meg kellett támogatni tolómozdonynak (és hogy mennyire fogynak a nagy tehervonatok? a záhonyi vonalon néha "összevont" tehervonatok járnak a géphiány miatt, meg van azért még zúzottköves, olajos szerelvény is jócskán...s ezeket viszik egyre inkább a magángépek, mert a MÁVnak nincs elég alkamlas gépe) úgy h én annál a véleménynél maradnék, hogy ma a MÁV vontatásnak nem 25, hanem bármennyi mozdony jöhetne!! és dízel is!! mert az M62-esnek is csak a magán-román Sulzerek az alternatívái teherbírásban, ami ugye jól jöhet egy felsővezeték szakadásnál vagy pályaépítésnél... (Apáék egy éjszakán át vártak egy Sulzert, hogy kirángasson egy "ívbe-teknőbe" beszorult dozátoros szerelvényt pályaépítésnél, mert M62 nem volt..a kirendelt M41-es elszállt az erőlködésbe, a másik M41 se bírta kimozdítani a kővel teli kocsikat..
aztán úgy kellett hajnalra az egyik román magán vasút Debrecenben pihenő Sulzerének odaérni és kikapnia a szerelvényt.. szóval ez a szegényember azzal főz ami esete..
@Názáleti Blájen: köszi, sejtettem hogy ilyen baromság áll magyarázatként mögötte... van egy jól bejáratott "brand" a kék-fehér kocsi, kék villany, piros dízel...
aztán a piacnyitáskor váltunk pirosra, ami gyakorlatilag az osztrák, szlovén szín is...
(a Desiro ok, de akkor ennek lehet az az oka, hogy az ÖBB visszamondott és átvett már kész 10 Talentje miatt lett
piros a magyar villanymotorvonat flotta?)
gratulálok vízfej vezetés!
s hogy a piros mennyire előny az elővárosinál? ismerősöm mondta h ő csak azt figyelte a Nyugatiban, h Esztergomba a "kispiros" megy, mint régen is, mert arra nincs villamosítva..s felszállt helyette a hatvani Talentre..neki spec ugyanúgy néz ki mint a Desiro, s a szín volt a támpont, ha rohant...
másrészt a motorvonatok hétvégén sokszor távolsági forgalomban is járnak, szóval már megint egy blőd baromságot találtak ki egy kisebb széria átfestése helyett....
Thales99 2010.01.23. 16:07:35
Thales99 2010.01.23. 16:38:27
Már matuzsálemek, de van sok ülőhely, tágas, nem kényelmetlenek az ülések.
A Combínó miatt egész Budapestet át kellett alakítani. Annyira jól tervezték, hogy a próba járatoknál derültek ki , hogy a járdaszegélyeket és a felsővezetéket ki kell cserélni. Jelzem ezek a tervezés alapadatai lennének, hisz Budapest rendelte meg ezeket a járműveket. Véletlenszerűen nyíló ajtók, kis ablakok. Nem tudták, hogy nyáron meleg van és elviselhetetlen az utasok számára. Nem lehet kapaszkodni ülő hely alig van. Olyan nehéz a jármű, hogy már most tönkretette a vágányokat és zabálja az áramot. Fenntartása, karbantartása aránytalanul drága. Meghibásodási rátája nagy.
Ha 2008-ban még van GANZ, magyar mérnökök százszor jobb villamost terveznek.
Nem vicces neked, hogy az új metrók sem férnek el az alagútban. Axióma, az űrszelvény adott, melybe a járműnek minden kilengésével bele kell férni. Ne emlegess nekem nagy multi cégeket, én attól nem esek hasra. Ez egy speciális szakma és ezt a magyar mérnökök világszínvonalon művelték.
Az általad felsorolt neveknek ez nem tett szett és vásárolták fel a Ganz-ot, hogy aztán extra provittal szállíthassanak hazánkba járműveket.
demagofób 2010.01.23. 16:48:33
Vieron82 2010.01.23. 16:49:36
Egy mozdony minimum ennyibe kerül, akárkitől veszed, de ez igen olcsó, kapsz mozdonyt 1,5 milliárdért is...
Akinek meg nem tetszik a külseje, annak mondom, hogy ebben a mozdonyban 80 km/óra sebességel történő ütközéskör is életben maradsz a vezető székben ülve.
Taurus vs Traxx:
Én dolgoztam Traxx-al, most Taurusokon dolgozom, hát az előbbi fényévekkel előbbre jár minden tekintetben.
Az 1 dolog, hogy a Taurus 6400 kW, csak ezt a teljesítményt át kell tudni adni a sínre, na ez nagyon nem megy neki...
Ellenben a Traxx az 5600 kW teljesítményt sokkal jobb hatásfokkal le tudja adni, jóval nehezebb vonatokat magabiztosan gyorsít, míg a Taurus csak kapirgál meg szenved...
demagofób 2010.01.23. 16:52:51
Rahsid 2010.01.23. 16:57:57
Thales99 2010.01.23. 17:08:50
A privatizációs szerződés (melyből van példány) pedig egy külön gyalázatos történet, melynek felelősei már nyugtalanul alusznak, mert a felelősségre vonást nem kerülhetik el.
-atti- 2010.01.23. 17:15:10
Ugyan elvben az átalakított szilikkel képes együttműködni, azonban a gyakorlatban ez csak nagyon kevés esetben valósul meg.
Megtörtént eset: Bp.-ről lejött Pécsre vezérlőkocsis irányítással egy szerelvény. Ugyanabban az összeállításban (kocsik, vezérlőkocsi, szili) a következő nap a vezérlőkocsiból irányíthatatlan volt a mozdony. Vagy nem csinálta amit kellett volna, vagy csinált olyat amit nem kellett volna. A mozdonyvezetők egyébként szívesebben irányítanának azokból a vezérlőkocsikból, csak éppen képtelenség.
egynagy0 2010.01.23. 17:26:06
ABA587 2010.01.23. 17:32:10
azekezetnelkulitelseolvasom 2010.01.23. 17:40:40
Vieron82 2010.01.23. 17:47:21
Még jó, hogy nem te ülsz abban a székben, amiben a szabványokat hitelesítő emberke.
Az ergonómia és az ütközéscsillapítási mutatók szabványok, ha ennek nem felel meg egy mozdony, nem lehet forgalomba hozni.
Vieron82 2010.01.23. 17:49:14
Hehe, álmodj királylány.
A Skoda megcsinálta a saját mozdonyát a cseh állami vasúttársaság a hazai gyártót részesítette előnyben, és verik a mellüket, hogy milyen hazafiak stb...
Csak arról kussolnak, mekkora pénz volt kifejleszteni a mozdonyt, és hogx 3x annyiba kerül, mint a cikk tárgyát képező Traxx ...
Thales99 2010.01.23. 18:07:04
trainz 2010.01.23. 18:11:12
A gigant is olyan gyenge mint az algopirin.
Egy bármilyen külföldi, korabeli 4tengelyes gép erősebb ........
sanyix 2010.01.23. 18:21:18
Daniel M. 2010.01.23. 18:22:23
Emlékszel még, a 1001-en ott is a tábla.
Ráadásul az 1001-1008 nem is itthon készült.
Lincenszelt gép, mert az általad oly nagyra tartott Ganz mérnököknek a büdös életben nem sikerült szilícium egyenirányítot tervezni és gyártani önerőből.
Ahogy nagy teljesítményű villanymotort sem.
A dizel motorokról már ne is beszéljünk.
A V43 linceszből is ide jutott a szarabb, mert a francia testvére 140km/h-ra alkalmas, és nagyobb a teljesítménye is.
A mozdonyvezetőktől meg kérdezd meg, hogy a csodálatos B' B' forgóváz milyen frenetikus.
Hangos, és ráz mint az állat. Ezen még a V43 2xxx és a 3xxx széria felújított kígyózásgátlós forgóvázai sem segítettek sokat.
Anno francia mérnökök jártak hazánkban, amikor már javában ment a V43 gyártás.
A MÁV panaszkodott, hogy rossz a futásjósága a mozdonynak.
V63-as papíron nagyon jó, meg minden. A Ganz utolsó erölködése volt. Mi lett belőle? A MÁV-tól kérik kölcsön néha őket, hogy teszteljék más vasutak az áramellátó rendszert a vonalaikon, ahol 25kV 50Hz a villamosított szakasz, mert olyan "jó" hírnévre tett szert a típus legendásan rossz konstrukció és megbízhatattlanság jelzőkkel illetik, ha ezt a mozdonyt túléli az elektromos hálózat, akkor mindent túlél.
A dízelgyártás meg olyan, hogy francia motorlicenszet kellett venni, mert a Ganz mérnökei nem tudtak nagyteljesítményű dízelmotort tervezni és gyártani saját kútfőből.
Szép álom, hogy sok jó koponya volt a Ganznál.
M41-es konstrukciós kialakítása olyan, hogy alapesetben magában hordozza a bármikori géptértűz lehetőségét.
Nevetséges volt, hogy 1980-as évek közepén még mindig Jendrassik féle motorokkal szereltek dízel gépeket (pl. : M44), amit az említett úriember még a második VH környékén tervezett.
Arról nem is beszélve, hogy a 90-es évek elején ugye jött a sikerszéria MÁV IC motorvonat, 3 szerelvény élt meg, és eddigi élete során többet álltak, mint üzemeltek.
A KCSV6-ról nem is beszélek, ami hűen tükrözte a cég hozzáállását a vevői igényekre, amikor Miskolcon volt próbázni.
Akkor a városvezetés vett volna Ganz villamost, csak nekik nyolctengelyes változat kellett volna, erre a gyár képviselői azt válaszolták, hogy 6 tengelyes van és kész (pedig katalógusban már létezett 8 tengelyes változat is), erre a város megköszönte a lehetőséget, és vett használt KT8D5-ös Tátrákat.
Szóval nem kellene ennyire túldimenzionálni a dolgokat.
Daniel M. 2010.01.23. 18:24:13
egynagy0 2010.01.23. 18:25:42
Daniel M. 2010.01.23. 18:28:06
Lehet itt sipákolni, de attól még a világ legmodernebb hajtásrendszere van alatta.
A legjobban bevált, és az nagy trösztellenes fellépéseknek köszönhetően hozzájuk került, de az ADtranztól és az M.A.N.-től származó kocsiszekrény.
A csukló mozgatásának átdolgozásával készült.
Az, hogy voltak szoftverhibák, olyan nagy baj, még nem látott olyat a világ, hogy egy járművet minden probléma nélkül állítottak volna üzembe.
Daniel M. 2010.01.23. 18:32:46
Egy index fórumos srác csinálta, kb. akkor, amikor napvilágot látott, hogy lehet ilyen mozdonyokat fog venni a MÁV.
pandacsökiboborján 2010.01.23. 18:32:49
Az Építész 2010.01.23. 18:38:21
Kicsit túlzás a "lassan fogyó" V63 sorozat. Tudtommal csak a nullszériából selejteztek. Belátható időn belül nem hinném, hogy szükség lenne újabb 6 tengelyes gépekre. Az említett nagyságú tehervonatok gyakori előfordulása kissé utópisztikus. Nyugat-Európában sem elterjedtek az új típusok között a 6 tengelyes gépek. Ahol szükség van nagyobb vonóerőe, ott csatolt 4 tengelyesek járnak. A bonyolultabb konstrukció miatt kerülik (pl ívbeállás problémája). Továbbá egy modern teherkocsi csapágyazása is nagyban hozzájárul a megindítás megkönnyítésében. De elhiszem, hogy akadnak problémák a vonattovábbítás terén, de ez lehet a gyatra műszaki állapot is, meg további sok dolog. Ez a kevés gép dolog lehet lokálisan előfordulhat, ez tény, de globálisan viszont drasztikusan esett a teherforgalom, rengeteg munkanélküli gép van. Érdemes megnézni pl a szolnoki fűtőházat, mennyi gép áll ott.
A színezés kérdése valóban érdekes, a vízfej vezetést "hibáztatom" én is. Ellenben az elég röhej, már ne haragudj, hogy szín és "az az új vonat" alapján tájékozódik az ember, merre is megy a vonat. Erre találták ki az iránytáblát/kijelzőt, azt kell elolvasni. Ha az nincs, vagy nem működik, akkor kérdezünk. Kallert vagy utast, valaki majd csak tudja.
Vieron82 2010.01.23. 18:38:48
Ez nem pénz kérdése, mivel az emberélet megfizethetetlen.
Vieron82 2010.01.23. 18:40:11
Ez nem pénz kérdése, az ember élet megfizethetetlen ...
Vieron82 2010.01.23. 18:40:40
sanyix 2010.01.23. 18:42:29
Az Építész 2010.01.23. 18:42:34
Utána kellene olvasni, mennyi ebből a tényleges saját fejlesztés és mennyi a licensz benne. Nem lehet 100%-ban függetlenedni a 3 multitól ebben a témában...
ABA587 2010.01.23. 18:42:34
Daniel M. 2010.01.23. 18:43:35
Csak halkan jegyzem meg, hogy a DB 185-ös sorozatú mozdonya 4 tengelyes, és a TRAXX családba tartozik.
Vieron82 2010.01.23. 18:45:59
Megint okos akarsz lenni. A Siemens és a Bombardier is gyárt 4 áramnemű mozdonyt, a Skoda árának feléért.
Aztán a Taurus 7000kW, a Skoda 109E gépe 6400kW. Szerintem ez kevesebb.
Arról nem is beszélve, hogy a Taurus maximális vonóereje 300 kN, a Skoda gépé 275 kN.
A beépített teknika meg kb öt évvel ezelőtti...
Vieron82 2010.01.23. 18:48:48
" És a románok, vagy a kinaiak? "
A románok kb 20 évvel ezelőtti teknikával gyártanak mozdonyokat, egyedül a az egyenirányítókban van némi fejlesztés, és nem olcsóbbak mint a Taurus.
A kínaiak meg Siemens és Bombardier licenc mozsdonyokat gyártanak.
Vieron82 2010.01.23. 18:49:25
Daniel M. 2010.01.23. 18:50:44
Nagyon okos vagy, kár a Taurus 7000kW-ja nem állandóan leadható maximális teljesítmény, ha pedig innen nézzük akkor a Skoda 380-as 7200kW-t tud.
Igen, gyárt, csak éppen nem olyat veszünk.
Jegkoko 2010.01.23. 18:53:25
Daniel M. 2010.01.23. 18:54:42
Érdekes, hogy ez a színezés probléma, csak hazánkban ilyen fontos kérdés.
Anno a DB is ezerféle színben tündöklő járműflottával büszkélkedhetett.
De rájöttek, hogy hülyeség minden piszlicsáré dolog miatt külön színtervet használni.
Az ÖBB is rájött erre, és még sokan mások is.
Minek külön színnel jelölni, hogy dízel, vagy elektromos a jármű, hogy elővárosi, távolsági gyors, távolsági expressz, IC stb. az a szerencsétlen jármű?
azekezetnelkulitelseolvasom 2010.01.23. 18:58:03
Az Építész 2010.01.23. 18:59:21
Az ütközéscsillapítás előírás, követelmény. Az ergonómia is az. Rossz munkakörülmények között dolgozni életveszély. Ez nem csak a mozdonyvezetőre nézve az. Az utasokra, meg mindenkire, aki a vasút környezetében tartózkodik. Figyelemkiesés balesetet okozhat, méghozzá igen súlyosat. Szóval igenis fontos mindkét tényező.
Az Építész 2010.01.23. 19:00:25
Engem aztán végképp hidegen hagy... :)
Daniel M. 2010.01.23. 19:03:05
Engem is, csak az az érdekes, hogy ebben az országban más tájakhoz képest mennyire nagy jelentősséget tulajdonítanak neki. :)
megmondomatutit 2010.01.23. 19:07:17
Balogh Ádám Software 2010.01.23. 19:11:49
A megoldás semmiképpen nem az, hogy az adófizetők pénzén vett kocsikhoz az adófizetők pénzén átalakíttatjuk a mozdonyt, és utána az adó- és jegyfizető utasokat körbenjárásra várakoztatjuk, a menetrendhez képest késést okozva, mert valami szarra költöttük megint a pénzt.
frissfoto 2010.01.23. 19:13:26
Daniel M. 2010.01.23. 19:13:49
Nem kell ilyet csinálni.
Ki kell találni egy egységes színtervet, és utána főjavítások alkalmával következetesen úgy festeni a járműveket.
Lásd ÖBB IC/EC kocsik.
Daniel M. 2010.01.23. 19:15:18
Itt az a baj, hogy sajnos a MÁV-nak semmilyen tapasztalata sincs az exDB vezérlőkocsikban található rendszerről, ami a vezérlést végzi.
Mozdonyai meg pláne.
Ezért így is, úgy is át kellett volna építeni mozdonyokat, hogy használható legyen.
irinyeahétszentségit 2010.01.23. 19:16:47
ott a pont; szarra költötték a pénzt
irinyeahétszentségit 2010.01.23. 19:26:46
Daniel M. 2010.01.23. 19:37:09
Ez így ebben a formájában nem helytálló szerintem.
Nem véletlen, hogy a DB az ÖBB és az SBB is használ távolsági nagysebességű vonatokat, amik vezérlőkocsisak.
Az, hogy a hazai kivitelezése és használata a vezérlőkocsis üzemnek olyan, amilyen, attól még a rendszer nem rossz, működik a világ nagyon sok szegletében.
Nem kell körüljárni a szerelvényt, a vonat elejéből a végébe 2 perc alatt át lehet szerelni.
A takarítás és egyebek, meg nem a vezérlőkocsi hibája.
Nyakravaló 2010.01.23. 19:51:37
hegylako01 2010.01.23. 19:56:44
A Tátrák hamarabb jöttek sokkal. 1990-től 1997-ig érkeztek a városba a legöregebb is 7 évesen lett vásárolva. Ezután írtak ki egy közbeszerzést új villamos beszerzésre. Kapott is a város egy KCSV6-ot tesztelésre Debrecenből. " baj volt vele. Az első az általad leírt. A második, hogy rettenetesen drága volt a jól emlékszem a rendelkezésre álló pénzből talán 5 darabbot lehetett volna venni ennyi meg nem tudta kiváltani az FVV-ket.
Ezért inkább vett a város Bécsből kilóra (szó szerint) 30 éves SGP E1-ket. Mert még ez is jobban megérte.
Szerencsére 2011-2012 körül cserlélik le az SGP E1-ket. Miskcolon is elindul a villamos korszerűsítés. 2 hónapon belül indul a pálya rekonstrukció.
off.:olvastátok érdekes:)
www.mvkzrt.hu/downloaddoc.php?docid=507
Daniel M. 2010.01.23. 20:14:33
Azért nem egészen így volt a történet, mert a bécsi villamosok sokkal később jöttek.
1991-ben érkezett az első KT8D5-ös Miskolcra, 1992-ben pedig a következő 9 db.
A lényegen nem változtat piszok drága volt, és a gyár érdekes filozófiát követve nem a vevő igényeit tartotta szem előtt, hanem azt követelte, hogy a vevő alkalmazkodjon a gyárhoz.
Ez az, ami ma már elképzelhetettlen lenne, és már akkor is az volt.
barbár 2010.01.23. 20:20:00
Ez egy teljesen más mozdony, lehetne teljesen más kék-sárgában is. Például Vasarely "kockákkal az oldalán.( Ekkora felületet eldobni bűn.) Ami nekem tetszett a múltban: Pupos zöldben, Csörgő szürke csíkkal, és persze Nohab mindegy, hogy, hogy csak ne "teli" fakó piros legyen. Egyébként ez a legjobb példa, hogy lehet egy mozdonyt jellegtelenné tenni. Ja és az Eurocom Traxx marha jól mutat.
hegylako01 2010.01.23. 20:26:37
De teljes mértékben igazad van.
ETCS 2010.01.23. 20:45:29
Daniel M. 2010.01.23. 21:12:34
Még egyszer mondom, ezt egy index fórumozó csinálta vagy fél évvel ezelőtt, de lehet, hogy annál is régebben.
A szakmája pedig nem ez.
Egy ötlet a sok többi közül, ami most ide került.
Szóval a MÁV-nak és/vagy a gyártónak csak annyi köze van hozzá, ha tényleg így fog kinézni, hogy ellopta ezt a színtervet, egy lelkes fórumozótól.
Volt ott sok más színterv is.
Mindegyik közös jellemzője volt, hogy a hagyományos MÁV villamos mozdony színeket használta fel.
Nekem mondjuk tetszene papagáj szili, és IC motorvonat színkombinációkból összehozott valamilyen színben.
De olyan lesz, mint amilyenek a 1047-es gépek.
Daniel M. 2010.01.23. 21:13:41
Ez igaz.
De egyenlőre nem is annyira fontos az az ETCS bele, úgyis többször lesz olyan pályán, ahol ETCS-nek se híre, se hamva nem lesz még nagyon sokáig.
GergőÁron (törölt) 2010.01.23. 21:19:35
Az ok.: Amíg a nyugati gyárak az elmúlt ötven évben is piacra termeltek, a bevételekből fejlesztettek, addig a ganz állami volt. Tervgazdaság szinten ment a fejlesztés is.
Így az idők során a magyar gépgyártás szépen lemaradt.
Összeomlott a kgst, mi meg itt álltunk a negyven éves technológiával.
Hogyan gondoltátok így akkor msot hirtelen a semmiből 2010-ben hazai mozdonyt gyátani? hiányzik 50 évnyi fejlesztés, know how.
Daniel M. 2010.01.23. 21:20:28
Az utolsó 8 darab Tátra viszont 1996-97-ben került Miskolcra.
A Ganz csuklós meg előbb volt ott próbán.
Azokat a Tátárkat vették a KCSV-k helyett.
2010.01.23. 21:24:28
a kapcsolt üzemről annyit, hogy te olyat Mo.on láttál már? előfogatolást ne vedd ide...
ahhoz ugyanúgy db szám kellene..
ha majd 100+100-ról szól a vita :-))
arról h ki hogy tájékozódik..
igen,teljesen jogos, de most mit mondjak a középkorú hölgy ismerősnek aki 20 éve ugyanazokkal a vonatokkal ingázik a Nyugatiból, a kék Vácra, piros Dorogra, szatyrokkal a kezében futva a vonathoz elfogadom h el lehet nézni! ..és én egy ilyen egyszerű színkód rendszert nem is tartok rossz dolognak!azt sem tudtam mondani neki, hogy hát igen, logikus h mindkettő piros, 40 éven át meg nem az volt...mellesleg az utastájékoztató tábláról meg annyit h a MÁV-os ritka béna.. egyszerre van rajta a honnan-hova (magyarázat nélkül)..gondolom ez egy külföldinek egyértelmű mondjuk KöKin, hogy most a Bp.Nyugati Záhony, vagy a Nyíregyháza Bp.Nyugati IC megy a fővárosba..
az emberek többsége amúgy meg a megszokás alapján tájékozódik.
@Daniel M.: bocs, megnéztem, amire én gondoltam az 150,151,181-es család..a 185 az tényleg egy új TRAXX, köszi.bekevertem a számokat
@hegylako01: hogy a használt miskolci Tatrakkal nem volt gond? na nee... Apáék amikor a debreceni DKV felügyelőbizottsági tagja volt, éveken át tanácskoztak a miskolci kollégákkal, hogy mi a f@szt lehetne csinálni velük, mert szétverik a pályát...a Ganz villamosokat részben a gyár balfaszsága miatt nem vett Miskolc, de főleg azért mert nem volt/szántak rá többet az ócskavillamosok áránál!!!ezt nem is titkolták! 1 éven beül megbánták..
hja, h mennyire balfasz volt a Ganz, a debreceni 001-est majdnem szétvágták, azzal a felkiálltással, h az csak prototipus, a városnak kellett kilobbyznia h meg tudja venni.
lehet drágább volt a cívis villamos, de mondjuk ha azt nézzük, h a debreceni Ganzok még 20 év múlva is menni fognak és még ma is jól és korszerűnek néznek ki..addig a miskolci Tatrák..hááát... balkáni
legyen minél több új üzembiztos mozdony, felújított pályák, tiszta és kényelmes kocsik zsúfoltság nélkül, jó busz-vasút csatlakozás, minél több áru a közútról a vasútra terelve! ..
..de amiről a cikk szól..
ez egy nagyon gagyi photoshopos munka és egy nagyon ronda, kezdetleges "színterv", még jó h tuti nem ilyen lesz...
Thales99 2010.01.23. 21:31:41
stepboy 2010.01.23. 21:42:10
www.bombardier.com/files/en/supporting_docs/image_and_media/products/BT-PR-20100121-TRAXX_MAV.jpg
Most akkor csak hobbi képeket raknának a sajtóközleményeikbe? Legyünk már picit óvatosabbak a megnyilatkozásainkkal ha kérhetném - már nem először, teszem hozzá.
Thales99 2010.01.23. 21:42:49
Thales99 2010.01.23. 21:56:08
Daniel M. 2010.01.23. 21:58:21
Az oké, akkor is a gyártó ellopta.
Ez a színterv az index fórumon már vagy fél éve fent van, attól mert a gyártó honlapján van fent, az nem jelenti azt, hogy ők találták ki.
Daniel M. 2010.01.23. 22:02:59
Nem kell semmit megbocsájtani.
Attól mert az orrod hegyénél tovább nem vagy képes látni, attól még nem az az igazság, amit te mondasz.
A pálya állapota persze nagyon sokat számít, és az is sarkalatos probléma, de attól mág az a B' B' forgóváz egy nagy rakás szar. Nem véletlen, hogy V45 néven volt egy kísérleti mozdony Bo' Bo' forgóvázzal.
140-200km/h :
Az 1-es fővonal már lassan 15 éve 160-as.
Most meg pl. a 100-as fővonal lesz 140-es Szolnokig.
A 80-ast nem tudom, hogy most milyenre újítják fel, de mondjuk szerintem ott is lehet 140-es a pálya.
ubk 2010.01.23. 22:03:40
Thales99 2010.01.23. 22:12:25
stepboy 2010.01.23. 22:16:45
www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1418:szerzdeskoetes-joehet-a-traxx&catid=1:nagyvasut&Itemid=3 (3. képen remélem jól kivehető)
Lopni meg nem hiszem, h lopott is bárki - ha nem belsős elgondolás alapján született meg a terv, akkor akár meg is állapodhattak a szerzővel (legjobb lenne talán őt magát megkérdezni a dologról - nem lehetetlen, lévén, h már fentebb linkelte az oldalát).
Daniel M. 2010.01.23. 22:23:11
Megint túlzol és belekeversz olyat is, amit szóba sem hoztam.
A körútra amúgy is ráfért ráncfelvarrás.
Tetszik vagy sem a BKV villamos infrastruktúrája vagy 25-30 évvel van lemaradva attól, mint ahol tartania kellene.
Gondolok itt a felsővezetékre, a betápokra, az áramátalakítókra, stb.
A peronok megújítása is időszerű volt már.
Arról nem is beszélve, hogy a nem a jármű súlya okozza a legnagyobb problémát a pályában, hanem az alatta levő nagyon laza talaj, és a nagyon sűrű közlekedés, együttes hatására használódik el sokkal hamarabb a pálya.
Attól, hogy neked nem tetszik a Combino, még a világ egyik legfejletebb villamosvasúti járműve nagyon sok tekintetben.
Személy szerint nekem a Münchenben közlekedő Adtranz R3.3 a favorit. A Combino annak majdnem egyenes ági leszármazottja.
Mellesleg a Ganz még csak középmagas padlószintű villamost tudott nyögvenyelősen összehozni, ami nem jelenti azt, hogy tudott volna jó alacsonypadlósat tervezni, és építeni.
A Combinok mellesleg úgy és olyan paraméterekkel jöttek, ahogy azt a megrendelő kérte.
Jah, hogy a megrendelő nem kért bele klímát? A megrendelőnek nem kellettek a nyitható ablakok, stb. stb.
Ez már ne a gyártó hibája legyen.
Ha már a metrót szóba hoztad, abban az egyben egyezik a véleményünk. Egy nagy rakás fos amúgyis az Alstrom metró, és az, pedig, hogy nem az előírásoknak megfelelő járművet kaptunk, és ezért nem lehet felelősségre vonni a gyártót, plusz jelentős pénzeket visszaszerezni tőle, az meg azoknak a felelőssége, akik megrendelői oldalról a szerződést aláírták.
De mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy honnan akasztasz le Demszkyről 58 milliárd forintot, amennyibe azok a szarok kerülnek.
Én személy szerint jobban örültem volna a Siemens M1-nek, az legalább már bizonyított Prágában.
Daniel M. 2010.01.23. 22:24:58
Háát majd megkérdezem azt aki kreálta a színtervet.
Annál nincsen biztosabb.
Bár ha rosszul állította be a CC-t, akkor mindegy, mert semmit sem kell a gyártónak adnia érte.
Jegkoko 2010.01.23. 22:58:52
Thales99 2010.01.23. 23:47:24
irinyeahétszentségit 2010.01.23. 23:55:46
- Rendi - 2010.01.23. 23:56:54
@Jegkoko:
Az új metrószerelmvényekről:
bkvfigyelo.blog.hu/2010/01/20/elrontotta_a_gyarto_az_uj_metrokocsikat_nem_hasznalhatok
Thales99 2010.01.24. 00:17:36
A forgalom is adott volt.
Az a bizonyos futásjósági szám, mely az utazás kényelmet jellemző szám pontosan a pálya és jármű együttműködésére jellemző érték, melyet a járműnek teljesíteni kell. Ez az a jármű átvételének egyik fontos feltétele, sok más mellett, melyet méréssel ellenőr íznek.
Említettem, hogy a 80-as években a Ganz alacsonypadlós villamos tervei léteztek, de akkor nem szerette volna a BKV átalakítani infrastruktúráját és pénze sem volt.
sanyix 2010.01.24. 02:06:07
Skoda velük mi van? az is állami cég volt, és él és virul... mert azt nem lophatták szét!
Te meg az elvtársak marhaságait (mszp szadesz madöf) beszopod, hogy ez törvényszerű hogy minden ami állami vállalat volt tönkre kell mennie. Hát nem kisbarátom, nem törvényszerű, csak ebben az elkúrt országban az.
makkörlö 2010.01.24. 03:26:39
saclos (törölt) 2010.01.24. 07:03:30
"The Appian Group is a holding company incorporated in the Netherlands and controlled through a screen of shell companies. The real owner or owners are unknown despite investigations by the Czech police.[4]"
Daniel M. 2010.01.24. 08:48:01
90-es években mit is csinált a Ganz?
Csinált pár KCSV-ot Debrecennek.
Csinált pár selyemhernyót, meg az IC motorvonatokat a MÁV-nak. Az üzemeltető a mai napig átkozza, hogy megvette őket.
Ja, igen, csinált pár motorvonatot Malajziának, ami már csak nevében volt Ganz, de ami benne volt, annak már semmi köze nem volt hozzá.
Aztán ott van az Ansaldo.
Ők meg felújítottak pár ICS-t.
A BKV legnagyobb örömére, mert a beépített GTO szaggatók úgy szarok, ahogy vannak, nem véletlen, hogy azóta pár kocsin már más gyártmányú IGBT szaggató van.
Ez itt kérlek alássan nem politikai beállítottság kérdése, hanem a véres valóság, aminek semmi köze ahhoz, amit te bele akarsz keverni.
A Ganz önerejéből előállított utolsó világszínvonalú termékei a Hargita motorvonatcsalád, és az M44-es tolatómozdony volt.
Daniel M. 2010.01.24. 08:49:04
Na ez megint egy szép kis urban legend.
A Ganznak mindene volt, csak alacsonypadlós villamos tervei nem.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.01.24. 09:25:51
ubk 2010.01.24. 09:32:09
Vezettem mindkét fajta KCsV7-et, s az IGBT-s fényévekkel veri a szar olasz szaggatós villamosokat.
Bangó Tarzan (törölt) 2010.01.24. 09:32:39
GE Braziliának szállít 50 mozdonyt. Igaz, nem ilyet, de nem akarom elhinni, hogy ilyen nagy a különbség!
GE honlapján a bejelentés:
www.gereports.com/the-sugar-land-express-brazil-orders-50-locomotives/
RailRoad oldalán az árak:
www.railroad.net/forums/viewtopic.php?f=8&p=756654
www.railroad.net/forums/viewtopic.php?f=8&p=756654
A magyar vonat ára: 867 200 000 HUF
Amerikai vonat ára: 499 200 000
Majdnem 2x annyi a magyar vonat? Mitől? Nem akarom elhinni, még laikusként sem, hogy ekkora különbségek lehetnek. Nyilván vannak technológiai, gyártási, garanciális és egyéb különbségek, de ez akkor is sok!
Jegkoko 2010.01.24. 10:03:10
Valaki más 2010.01.24. 10:56:59
Miben fogadunk, hogy a MÁV akkor sem venne?
sanyix 2010.01.24. 15:17:32
Egyébként csoda hogy a 90-es években abban az anyagi helyzetben mikor a hiéna elvtársak éppen acsarkodtak a ganz maradványain képesek voltak valami működőt is csinálni, le a kalappal előttük.
ETCS 2010.01.24. 17:08:05
Ha egy helyi közlekedést lebonyolító motorvonatról beszélnénk, akkor teljesen egyet is tudnék veled érteni, de ezzeket főleg teherszállításra szeretnék használni és nem feltétlenül országon belül. Akkor meg már olcsóbb lett volna egyből egy vonatbefolyásolóval, azaz ETCS-szel szerelve megrendelni, mert csak nemzeti modullal kell kiegészíteni, és nem annyi kötyüvel, ahány országban közlekedni akar majd. Utólag tuti 2X annyiba kerül majd felszerelni, ráadásul versenyképesebb lett volna más társaságok járműveihez képest. Nem beszélve arról, hogy 2012 után már tilos lesz ETCS nélkül új járművet beszerezni.
Daniel M. 2010.01.24. 18:21:59
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy azért az ETCS még mindig nem jllemző sok helyen.
De ott is számít, hogy ETCS-ből melyik. :)
Daniel M. 2010.01.24. 18:22:53
M42, szép és jó ötlet volt.
Csak olcsóbb, és könnyebb volt az M44-ek és az M40-ek remotorizációs felújítása.
Mert ugyebár pénz beszél.
Yulii 2010.01.25. 00:45:54
zmoi 2010.04.11. 10:05:13
Nem a tiéd! 2010.11.07. 23:04:28