Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.01.25. 10:00 erminavet

De hát miért akarnak az emberek vonattal utazni?

Vasútközeli forrásból az alábbiról értesült a Kötött pálya:

Először 8:15-kor Kőbánya-Teher állomáson felsővezeték-szakadás, utána zárlat a Nyugatiban is, sőt a pestszentlőrinci alállomás is rendetlenkedik. A 70-71-es csak Palotáig jön, a 100a Kőbánya-Kispestig. Elvileg innen is fordulnak vissza. Elvileg. A távolsági gyorsokat/IC-ket tolják a 120a-ra, hogy azt is szétverjék.

A 8:23-kor a Nyugatiból induló IC-n ült Hónig (nem tudom, hogy rajta van-e még, vagy kocsival levitette magát), mert ment Debrecenbe a Desirókat avatni (jönnek a választások, ugye), mert két darabot levittek a Debrecen-Fehérgyarmat szakaszra - közben Egom felé meg állnak az utasok. Az IC kb. 70 perc késéssel megy körvasút-Nagykáta felé kerülve.

Ezen persze mosolygok, hiszen Hónig miniszterről - aki nem tudom, hogy lett miniszter, de biztosan nem azért, mert annyira ért vagy vonzódik a közlekedéshez - az egyetlen személyes emlékem, hogy a tavaly év végi sajtótájékoztatón megpróbáltam elmagyarázni neki, hogy szakmai szempontból miért butaság bezárni a Székesfehérvár-Sárbogárd vasútvonalat.

Hogy tudniillik lehet, hogy helyi forgalomban nincs túl sok utas, de kiváló régióközi tengely része lehetne, ahogy el is készül ehhez a menetrend. Komáromtól Bajáig járhatnának a motorvonatok, kiváló átszállással két fővonalra, Komáromban Győr és Budapest, Sárbogárdon Pécs és Pest felé. Persze ehhez meg kellett volna hagyni nemcsak a szóban forgó, hanem - mellesleg a helyi forgalomban sem jelentéktelen - Fehérvár-Komárom vasútvonalat is.

A miniszter végighallgatott, nézett rám, és csak annyit mondott: “De hát miért akarnak az emberek vonattal utazni?”

12 komment · 1 trackback

Címkék: politika r alföld vasút mellékvonal dunakanyar


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr31699981

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt van európa 2010.01.30. 15:37:38

Tegnap Európa bekukkantott az ablakon. Persze nem az a gyönyörű nő, de majdnem. Mi, magunkat felvilágosulnak, civilizáltnak gondolók gyakran emlegetjük a tőlünk keletre, esetleg délre lévő kontinenseket, kontinensrészeket, ha valami nem tetszik nekünk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RaveAcE 2010.01.25. 10:42:14

No ehhez már nincs mit hozzáfűzni.

De miért akar valaki miniszter lenni?

Az Építész 2010.01.25. 10:54:25

Remélem a vasútreformnak nevezett ámokfutás hamarosan véget ér... A minap hallottam a híradóban a kormányszóvivő nyilatkozatát, hogy a kedvezményrendszernek nem ugrik csak úgy neki a kormány. Érdekes, előbbit is jobban megfontolhatták volna...

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2010.01.25. 11:07:36

Nevetséges. De hát mi nem az nálunk? -.-

charlie 2010.01.25. 13:48:16

@Az Építész: jönnek a választások, tudod...

nyomi 2010.01.25. 13:55:48

@charlie: Es a nagy meglepi az lesz, hogy qrvara semmi nem fog valtozni :(

neurotikk! (törölt) 2010.01.25. 14:05:06

De jo lenne azt hinni hogy csak beteg humora van.

ZBR 2010.01.25. 19:41:48

Végre a megfelelő ember, a megfelelő poszton! FAIL

záporjózsi 2010.01.26. 08:38:51

Pedig egyszerű a válasz a miniszter kérdésére:
- mert ingyen van
- mert megszokták
És nagy ritkán:
- mert jó.

mildi 2010.01.26. 09:12:16

hónig miniszter urat le kellene költöztetni várpalotára, a kedves családját bácsalmásra, és elvenni tőle a szolgálati autót...

záporjózsi 2010.01.26. 09:31:05

@mildi: ...és akkor mi lenne? Lenne ott vonat? Ugyan már! Ha nagyon lobbizik, akkor talán busz. De az is átszállással.

mildi 2010.01.27. 12:58:51

@záporjózsi:
(nem voltam itthon)
semmi, vazze!
csak morgás volt, mert rokonok laknak palotán, én meg a 154-en, és igen, busszal tettem meg, teljesárú jeggyel. (jó, hogy éppen nem volt hó). filóztam is már rajta, hogy visszaadom az arcképest, dugják fel maguknak, sehova nem veszem hasznát, még melóba se mindig :)

záporjózsi 2010.01.27. 13:48:12

@mildi: Sajnos legtöbbször az átszállások és a menetidő együtt behozhatatlan előnybe hozzák a buszt. Vagy olyan hatalmas gond lenne Dorozsmától Cegléd elágig 200-ra felhúzni a pályát, venni rá 4-5 motorvonatot? (Most mondtam egy direkt nem korridoros példát...) szinte állomástávolságúban is megoldható lenne a vonat forgalma! De nincs rá akarat...
süti beállítások módosítása