Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2010.01.28. 09:00 erminavet

Már megint rossz napja, illetve hete, illetve éve van a MÁV-nak

Ahogy az elmúlt napokban szinte mindig, ma is érkezett hír súlyos üzemzavarról valamelyik fontos vasútvonalon:

A Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonalon Aszód és Gödöllő között 7 óra 50 perckor az egyik vágányon eltört az egyik sínszál. A szerelvények csak az egyik vágányon tudnak felváltva közlekedni. Az erre közlekedő vonatok utasai20-25 perc késésre számíthatnak.

A síntörés anyagfáradás illetve a hideg miatt következhetett be. A helyreállítást a MÁV szakemberei megkezdték, és körülbelül 10:00 órára ígérik a befejezést. Csak ezután állhat helyre a menetrendszerű közlekedés.

Ez a ma reggeli közlemény, amelyhez már update is érkezett:

A Hatvan-Szolnok vasútvonalon Hatvan és Jászfényszaru között 8 óra 10 perckor eltört az egyik sínszál. A helyszínre érkező szakemberek megállapították, hogy a vonatok – a biztonsági előírásokat betartva – 5 km/h sebességgel haladhatnak az érintett szakaszon a síntörés kijavításáig. A személyszállító vonatok várható késése körülbelül 20-25 perc. A síntörés anyagfáradás illetve a hideg miatt következhetett be. A helyreállítást a MÁV szakemberei megkezdték, és várhatóan délelőtt befejezik. Csak ezután, a kora délutáni órákban állhat helyre a menetrendszerű közlekedés.

De miért van mostanában ennyi baj? Szerintetek?

1., Nagyon hideg van.

2., Régen is így volt, csak most bevallják.

3., Régen is így volt, csak már nem emlékszünk.

4., A MÁV-csoport szétesése, összeomlása, diszfunkcionálása, rossz politikai és szakmai vezetése most érte el azt a mértéket, hogy már a vonatok közlekedésére is ilyen súlyosan és rendszeresen kihat.

5., Egyszerű véletlen.

23 komment · 1 trackback

Címkék: időjárás havaria vasút városi közlekedés észak magyarország


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr321708358

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt van európa 2010.01.30. 15:37:38

Tegnap Európa bekukkantott az ablakon. Persze nem az a gyönyörű nő, de majdnem. Mi, magunkat felvilágosulnak, civilizáltnak gondolók gyakran emlegetjük a tőlünk keletre, esetleg délre lévő kontinenseket, kontinensrészeket, ha valami nem tetszik nekünk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

winston01 2010.01.28. 09:43:23

Ugye a kérdés nem komoly?

Kazimír 2010.01.28. 09:55:33

1-5-ig mindegyik, + pályafenntartás hiánya.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.01.28. 10:11:19

@Kazimír:
Én is valami hasonló véleményen vagyok. Bár régebben lehet, hogy nem volt ennyi, mert nem hegesztett kötés volt a sínszálak között, volt némi dilatációja... Mindazonáltal ha naponta/hetente lezavarnának egy kört valami ultrahangos érzékelővel felszerelt kocsival szerintem jó előre ki lehetne szűrni hogy hol fog törni a sin.

Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.01.28. 10:17:46

régen nem volt blog meg twitter meg egyáltalán internet, és mire az esti híradóba vagy a másnapi újságba beszerkesztették volna, már megjavult.
ja, és a póruljárt utas sem kommentelt régen.

Bonaparte 2010.01.28. 10:42:55

Évekkel ezelőtt 15 fok folt a hegesztett pálya ún. semleges hőmérséklete, vagyis azon a hőmérsékleten nem volt benne sem húzó- sem nyomóerő. A nyári sínkivetődések elkerülésére (lásd pécsi vonal, kaposvári gyors, ha jól emlékszem) 20 fokra emelték a semleges hőmérsékletet. Ezzel csökkentették a nyári kivetődés veszélyét, vállalva azt hogy nagy hidegben több lesz a síntörés. Pontosabban ez sín-szakadás, a hideg miatti nagy húzóerőnek "köszönhetően". Egy ilyen síntörés nagyságrendekkel kevésbé veszélyes, mint a sínkivetődés.

Matiz · http://blog.trainmodeller.hu 2010.01.28. 10:53:11

1-5 + nemtörődömség + vezetőség totális hozzá nem értése + pénz kilopása minden lehetséges úton és módon.

malar 2010.01.28. 11:18:15

A helyes megfejtés, szvsz:
Bonaparte + Lehotai

Don Bolesz 2010.01.28. 11:27:43

fizika a válasz. húzófeszültség + öreg sínek = síntörés. mindig is volt, mindig is lesz. nincs belőle több mint régebben.

emd710g 2010.01.28. 11:28:40

"A MÁV-csoport szétesése, összeomlása, diszfunkcionálása, rossz politikai és szakmai vezetése most érte el azt a mértéket, hogy már a vonatok közlekedésére is ilyen súllyosan és rendszeresen ."

Gondolom, "...hatással van." akar lenni a mondat vége. Meg egy kicsit soknak érzem az l-t a súllyosan szóban. :)

Egyébként valóban ÉS kapcsolatot vélek felfedezni az egyes pontok között.

Pony 2010.01.28. 12:31:09

Pontosítsunk: Már megint rossz napja, illetve hete, illetve éve van az UTASOK-nak.

Ehhez egy kiegészítő hír: tegnap óta nem járnak Flirt-ök a Bp-Érd-Dunaújv/Székesfehérvár vonalon, aminek állítólagos oka az, hogy a garancia ezen vonatokra Tata-Székesfehérvár-Pusztaszabolcs viszonylatban érvényes csak, pontosabban csak elővárosi szinten lehet azokat használni. De a Flirt-öket átirányították más vonalakra (Eger), így most garanciavita miatt kivonták őket egy időre a forgalomból. Ennek az a következményes, h tegnap este + ma olyan vonatokon lehetett ezen a vonalon utazni, amiből nem lehetett kilátni a mocsoktól és KONKRÉTAN HAVAZOTT A KOCSIKBAN (sic!) a rossz szigetelés miatt.

Szóval inkább a négyes. Véletlen nem lehet. Véletlen az, hogy idáig néha normálisan jártak normális vonatok...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.01.28. 12:35:13

@Bonaparte:

Nemrég írtam én is erről, akkor az illetékes (azóta nyugdíjba vonult) vezető azt mondta, hogy ez még csak terv:

kotottpalya.blog.hu/2009/08/13/atprogramoznak_a_mav_sinjeit_a_globalis_folmelegedes_miatt

"Szamos Alfonz szerint elképzelhető, hogy a magyar vasútnak is alkalmazkodni kell a globális fölmelegedéshez, vagyis el kell tolni a belőtt hőmérséklet-tartományt."

Modigliani 2010.01.28. 12:47:34

@bolesz: "mindig is volt, mindig is lesz. nincs belőle több mint régebben. "

Hát nem tudom... Régen a lovaskocsi volt a király, most meg -ha van pénzed- felmehetsz az űrbe... Ezt hívják fejlődésnek, vagy mi. Szóval az, h régen is volt, szvsz nem ad automatikusan felmentést a MÁV-nak, mert közben azért fejlődik a technika

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.28. 13:03:54

Ilyen hidegben? Csodálkoztok.
Még a pömpölő is összemegy:)

Mentolosmájkrém 2010.01.28. 13:38:26

Miert hiszitek, hogy csak otthon megy minden rosszul.
Az elmult 3-4 hetben Svedorszagban is hideg van, söt a ho is esik, ennek örömere pölö. ket hete penteken du, csak a stockholmi pu-n töröltek 15 vonatot ilyen-olyan okok miatt. Volt, hogy kigyulladt a jelzöszekreny, fa esett a vaganyra, elutött a vonat valami baszom nagy szarvast, siman bedöglött a mozdony. Hetek ota buszokkal potoljak a kimaradt vonatokat es folyamatosan szopatjak az embereket, bar mindent megtesznek, hogy valahogy tudjal utazni. Kapsz visszateritest a jegyböl, ha elment a vonatod fzetik a taxit stb.
Miert csoda, hogy valami elromlik, eltörik, ami technika?
Gondolkodni kellene, mielött gépelni kezdtek.

BlahBlah 2010.01.28. 13:57:48

Az érdkesség, hogy Indiában a diletációt úgy oldották meg, hogy a 2 sin egymásra fut, és hosszában van a diletáció, nem keresztben.

Azaz nem egymás mögé van téve a 2 sín és közötte diletáció, hanem egymás mellé, persze rendesen úgy van a 2 vég, hogy keresztbe egymásba vágva

A discovery-n lehet okosakat tanulni....

szárny 2010.01.28. 14:32:35

@BlahBlah: ez tényleg nem hülyeség...

hard 2010.01.28. 14:34:15

És az almásfüzitői felső-vezeték szakadásról is érdemes megemlékezni.

Secnir 2010.01.28. 15:04:03

Ermina!

mi a helyzet a mozdonyvezető fiatalemberrel, aki a MÁ V szerint hol vezetett, hol nem vezetett?
Lesz cikk, vagy itt álljunk néki kommentelni? :)

NGabor 2010.01.28. 15:47:42

@Mentolosmájkrém: bar mindent megtesznek, hogy valahogy tudjal utazni. Kapsz visszateritest a jegyböl, ha elment a vonatod fzetik a taxit stb.
--Na ez a különbség. Ha, itt ütne el egy részarvast, én sem morognék.

A keletiben vettem egy jegyet az automatából, mert sor volt, amit nem akartam feltartani számlakéréssel. Amíg, vártam a sor elfogyott, ekkor 2 ablak mellé kinyitottak másik két ablakot is. Azaz az immár 4 ablak előtt maradt 3 utas. A negyedikhez odaballgtam számlát kérni. A nő szimplán leparasztozott, majd modta, hogy milyen bunkóság autómatából venni jegyet, majd nála számlát kérni. Különben is, az automata az más cég.

Ez így hogy?

Ez után a vágánytörés csak kis kellemetlen műszaki hiba.

ubk 2010.01.28. 16:48:17

@BlahBlah: Nem csak Indiában, Budapesten a villamos síneknél is sok helyen így van megoldva, pl a Szabadság hídon is.

[mike] 2010.01.30. 20:30:41

Kis kiegészítés, ha megengeditek: a síntörésnek semmi köze a hideg miatti zsugorodáshoz. Az acéloknak van egy olyan tulajdonsága, hogy bizonyos (átmeneti)hőmérséklet alatt ridegen törnek (mint az öntöttvasak), amihez hozzájárul az igénybevétel nagy sebessége. Ez két ún. állapottényező elég is ahhoz, hogy egy hibátlan állapotú sín azonnal felmondja a szolgálatot...