Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2010.02.23. 13:00 erminavet

Épülhet a debreceni 2-es villamos

Kihirdették a győztest az új debreceni villamospálya tenderén, írja a Haon. A munkát legolcsóbban, nettó 7,5 milliárd forintért elvállaló ATK-Debrecen konzorcium nyert. Öten pályáztak, a helyi internetes portál úgy tudja, akadt nettó 10 milliárd fölötti ajánlat is.


Debreceni villamosok nagyobb térképen való megjelenítése

Az új 2-es önálló vonala (a térképen piros) az 1-esből (sárga-kék) fog kiágazni, a kivitelezőnek azonban a közös szakasszal (kék) is lesz feladatuk, hiszen a nagyállomási végállomást és a megállókat át kell építeni, hogy az alacsonypadlós járművek is használhassák.

Utóbbiak szállítására ugyancsak öten jelentkeztek a már negyedszerre kiírt tenderen: a horvát Koncar, a baszk (spanyolországi) CAF, a cseh Skoda, a svájci Stadler és a nem éppen pontos szállításairól elhíresült olasz AnsaldoBreda.

32 komment

Címkék: alföld skoda villamos városi közlekedés stadler caf koncar ansaldo


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr171783549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Thickleg 2010.02.23. 14:27:18

Az tény, hogy ráfér Debrecenre az új vonal. Anno ha jól emlékszem több is volt a városban. Nem lesz olcsó, de remélem rendesen megcsinálják és valóbban utasbarát lesz a közlekedés!

Norberto Sarto 2010.02.23. 15:36:56

Kiváló munkát fognak végezni, ne aggódjatok :)

subtotal 2010.02.23. 16:07:18

Külön figyelmetekbe ajánlom az 1-es és 2-es szétválási pontját. Nos, az ott egy rémálom.
Nem elég hogy nagyon szűk a hely, ezen kívűl a város legforgalmasabb útján fog a villamos további időt és helyet kivenni a forgalomból. Legalább itt levitték volna a föld alá, vagy nem itt lenne az elválasztás.

Blava 2010.02.23. 16:45:01

Kár, h nem a Skoda nyerte. Nagyon jó kis referenciái vannak Prágában, Brünnben.

eweres 2010.02.23. 17:27:49

@subtotal:
ne aggódj, majd elterelik a közúti forgalmat

- Rendi - 2010.02.23. 17:39:20

Lehet tudni, hogy milyen hosszú az új szakasz, és az mennyibe kerül? Köszi

Am580 2010.02.23. 17:57:06

@- Rendi -: köbö: 3.8 km és a pályázat szerint 7,5 mrd forint

nevergone 2010.02.23. 18:49:00

Régen több villamosvonal volt a városban, aztán a szovjet időkben ezeket "szépen" elbontották, leaszfaltozták az olcsó kőolajnak köszönhetően. Ment ki vonal Józsára (amerre megy majd a tervezetett kettes), és az akkori BIOGAL (jelenlegi TEVA) mentén Pallagra is, azóta viszont sokat változott a város összetétele, máshol vannak már a gócpontok.
Örülök, hogy lesz új villamos, talán tehermentesíteni fogja a belvárost. Abban pedig bízok, hogy az egész művelet minél kevesebb felfordulással jár majd.

- Rendi - 2010.02.23. 18:58:02

@Am580: A pályázat végösszegében egyéb munkálatok is vannak, igazából arra lennék kíváncsi, hogy csak a pályaépítés mennyibe kerül.
Köszi az új szakasz hosszáért.

nick grabowski · http://fpa-mcc.blog.hu 2010.02.23. 19:04:09

@Thickleg: Igen, egy pár még volt, pl. a mai Csapó utcán is. A régi vonal egyik legutolsó szeletét a Pesti utca kinyitásakor szedték fel, bár az akkor már szerintem egy pár évtizede nem volt használatban.

@subtotal: ahogy tudom, az eredeti tervek arról szóltak, hogy a Kollégium mellett, a Darabos utcán viszik a vonalat, de kiderült, hogy a közműveket annyira "rosszul" (össze-vissza, zsúfoltan) fektették le az utcában, hogy szinte lehetetlenné vált ott végigvinni a síneket. Ezért esett a választás a Plaza előtti csomópontra.

santé 2010.02.23. 19:23:35

100 millióért hallgatok!

Gera 2010.02.23. 19:59:26

Ez lesz Debrecen négyes metrója. Tuti, hogy a végére 2x annyiba fog kerülni, évekig fog tartani, mire elkészül és mesés összegeket fognak ellopni belőle. És mindezt úgy, hogy ugyanebből a pénzből sokkal többet lehetne tenni a város tömegközlekedéséért.

Civis Sapiens 2010.02.23. 20:03:11

Azért néhány kérdésre hiányzik a válasz.

Mikor épülne meg?

Miért pont a jelenlegi (1-es, haha...) villamossal párhuzamosan, két utcával odébb tervezték?

Mi indokolja, hogy olyan vonalat választottak, amelynek jelenleg a városban a legjobban megoldott a tömegközlekedése?

Hány fát vágnak ki az amúgy is szűk utcákban, ahol a villamos járni fog? (bár a Csapó utcai tarvágás után nem kérdéses, hogy a város vezetését ez a szempont a legkevésbbé érdekli...)

Mennyivel növekszik a környék zajszennyezése:
a) a mostanihoz képest?
b) az egy évvel ezelőttihez képest, mielőtt ezen a vonalon is nagy csinnadrattával elindultak az új buszok, amelyek lényegesen nagyobb zajterhelést okoznak hajnaltól késő estig az ott lakóknak, mint az amúgy elavult elődeik?

A belváros tehermentesítés nélküli lezárása után, illetve a néhány hasznos és hihetetlenül sok felesleges forgalomirányító jelzőlámpa beszerzése után ez a leghatékonyabb eszköz a városban a közlekedési káosz további növelésére?

matkó 2010.02.23. 20:04:55

Lehet reménykedni, hogy lesz vmi jó is ebben a kettes villamosban, de valószínűleg az csak véletlen lesz. Az, hogy jelentős részben a régi villamos pályán haladnak majd a 2-es villamosok (és nem a nagykötúton: Erzsébet u.-Külső-Vásártér-Pesti u.) már eleve mutatja, hogy csak lózung a belváros tehermentesítése, vagy bármilyen észszerűsítés. (Sokkal inkább cél a Dózsa Gy. úti fasor kihentelése, ha már közvetlen célokat keresünk.)
Az meg, hogy az ATK-Debrecen (mondom: Debrecen! A villamospálya-építés fellegvára!) nyert, jól mutatja, hogy mint legutóbb a Fórumnál, meg előtte a többi nagy beruházásnál (Modem, Főnix stb.) a fő cél a haverok kistafírozása volt. (Illetve ők voltak hajlandók megfizetni lalikirájék egyre magasabbra, immár bőven 10% fölé felfutó "jutalékát"...)

pause 2010.02.23. 20:14:37

@nevergone: neverke,ha kimenne jozsara az nagyon jo lenne de nem fog sajnos,sot.
amugy remelem idekoltozik a civisre aki kitalalta az utvonalat es aki jovahagyta azis,es remelem minden reggel tomegkozlekedessel fog bejarni.
bar en nem ertem hogy miert nem a vasut masik oldalat fejlesztik,pl monostpercsi mikepalyi ut....

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 21:56:12

@subtotal:
Föld alá kicsit drága lett volna, meg szükség sincs rá.

Debrecenben úgy általában elég xarok a lámpaciklusok, a Plázánál levő lámpa meg konkrétan szánalmas. Kb. kétszer akkora áteresztőképessége lehetne, ha készítenének hozzá rendes programot. Nem a kanyarodó villamos -más irányokkal összevonható- mindennel együtt max. 15 másodperces zöldideje fogja a város közlekedését padlóra vinni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 22:06:40

@Pásztortáska:

"részben a régi villamos pályán haladnak majd a 2-es villamosok (és nem a nagykötúton: ...) már eleve mutatja, hogy csak lózung a belváros tehermentesítése"

Miért volna lózung? Attól, hogy a régi pályán halad, még tehermentesítheti a belvárost. Sőt, pont attól fog, ugyanis az ugyanarra haladó (ill a lezárás miatt most körbe szambázó) 31/32-es buszokat fogja helyettesíteni tisztább, gyorsabb, kevesebb járművet igénylő módon.
A városban a villamos után ezek viszik a legtöbb utast, az útvonaluk nem véletlen.
Ha a nagykörúton menne, nem váltaná ki. Minek oda villamos, ahova egy ~10 percenként járó szóló troli elég?

A fasor régi nóta, fel van fújva erősen.

"hajlandók megfizetni lalikirájék "
Ja, hogy innen fúj a szél! akkor kár érvelnem...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 22:13:49

@Civis Sapiens:
Érdemes lehet elolvasni:
derke.hu/sajtokozlemenyek/villamos20071024

"Miért pont a jelenlegi (1-es, haha...) villamossal párhuzamosan, két utcával odébb tervezték?"
Neked is: Azért, mert jelenleg is ott megy Debrecen második legjelentősebb utasáramlata, a 31/32. busz - és nem véletlenül. Hiába két utca, ha egyszer a füredi úti lakótelep meg a doberdó nem esik az 1-es villamos vonzáskörzetébe.

"Mennyivel növekszik a környék zajszennyezése:"
- a 31/32 vonalán csökken
- a Városháza és a Pláza között elhanyagolhatóan növekszik.

"ez a leghatékonyabb eszköz a városban a közlekedési káosz további növelésére? "
nem.

Feri BPO-537 2010.02.23. 22:35:03

@Blava: Még nem hirdettek nyertest, úgyhogy még korai lenne temetni a Skodát ;)
Az 5 gyártó közül a Skoda mellett a Koncart tartom elfogadhatónak: a CAF és a Stadler villamosait nem ismerem, az AnsaldoBreda-ról pedig csupa rosszat hallani.

szimplán csak Geri 2010.02.23. 22:49:26

Miskolci eredményről miért nem lett post?:)
zoldnyil.hu/1229/ty/c/page/0/c_page/0/

A Bizottság megállapította, hogy a legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatot benyújtó Ajánlattevő: a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium - melynek ajánlati nettó ára: 14.888.578.640,- forint.

Amugy Miskolcon a villamostender a CAF a Siemens az Ansaldo és a Skoda adott be ajánlatot.

lbalazs 2010.02.23. 23:01:36

Szerintem meg igenis jo, hogy kozos palyan megy az egyes es a kettes villamos. Nekem igen szimpatikus a Graz-i megoldas, ahol minden villamosvonal vegig megy a foutcan, a gyalogosok kozott, idonkent 3 meterre kovetve egymast. Van egy megallo, ahol barmelyikrol, barmelyikre atszalhatsz, ki van irva milyen villamos jon, es talan az is, hogy mikor. Kicsit erre hasonlit ez a ket vonalas halozat.

lbalazs 2010.02.23. 23:05:27

Ami sokkal erdekesebb, hogy amikor a foteret atepitettek, minden tervezo azt javasolta, hogy tegyek a sineket a ter szelere, hogy a rendezvenyek kevesbe zavarjak a villamost. Nem tettek mert tul draga lett volna. Aztan megis atepitettek a sineket, megszuntettek a nagypaneles technikat, de a sinek ugyanoda kerultek.
A kiagazas alapja valoban meg is epult a Darabos utca vonalaban. Ott lenne hely es ahova az erkezik ott mar a koruton is van hely a villamospalyanak. Valamiert mar nem oda tervezik.

lbalazs 2010.02.23. 23:11:13

A Jozsai villamos valoban kiraly lenne.
A Biogal iparvaganyaig csak 1 km a hianyzo resz, az egyes palyajatol, olyan helyen, ahol lehetne vasuti technikaval epiteni. Igy a villamos felmehetne a nagyvasut palyajara Jozsa es Hajduboszormeny fele. Egyszer azt olvastam valahol, hogy ez az egyik legforgalmasabb fout az orszagban. Egy ilyen villamossal lehetne versenyezni az autokkal. Ez egy igazi elovarosi jarat lenne, raadasul utbaejthetne az Egyetem legujabb fejleszteseit.

Frank Columbo 2010.02.25. 23:25:23

Vannak átgondolatlan és olcsó megoldások a leendő 2-es vonallal kapcsolatban pl., hogy a Piac utcán végig az 1-es vonalán fog menni, ott ahol most is egymást érik a villamosok időnként, főleg problémás lesz a sétáló övezetben. Pedig pont úgy lett volna igazán értelme az egésznek, ha eleve a kiinduló állomástól külön vonalon jár. A város máris 2,2 milliárd ft al kevesebbel rendelkezik mint amennyibe most előreláthatólag az egész buli kerülni fog, valószínűsíthető, hogy a villamos beszerzésnél is a legolcsóbb ajánlatot és nem biztos, hogy a legjobbat fogják választani. Egyébként érdemes Debrecenbe látogatni annak aki 40 éves villamossal akar utazni ilyen FVV csuklós már nem sok helyen van.

záporjózsi 2010.03.03. 09:14:41

@Frank Columbo: Debrecen azonban nem akkora város, hogy ne a templom felé menjenek a villamosok. A 31/32 buszokat tényleg ki lehet így váltani, emellett égre új villamosokat lehet beszerezni. A gond a projekttel az, hogy nem látható annak a jele, hogy ki akarnának lépni a városhatáson kívülre, pedig azzal helyköziben is lehetne buszokat leszedni, valamint a drága üzemű vonatot kiváltani.

Klark-Andy (törölt) 2010.03.03. 21:29:22

Mindig ez a részbeni közös pálya dolog. Miskolcon az 1-es 2-es 99%-ban azonos pályán halad. Vasgyár a különbség csak. Meg lehet nézni a szegedi vonaltérképeket is, hogy mekkora átfedések vannak. Budapest villamoshálózatán meg főleg. Nyugaton is nagyon sok kötött pályás közlekedési eszköz halad egy ideig azonos pályán, legyen az elővárosi vasút, villamos, metró. Csak itt kell sírni mindig valamin...

sunika 2010.03.08. 09:49:58

Mint régen volt debreceni diák(oda nősültem) sürün járok Debrecenbe.
Végig hallgatom Kádár-hívő rokonságom érveit.
Az itt kommentelők érvelése nem szakmai,hanem pártállástól függő.
Kósa bármit csinál, azt már kötelező
baloldalról fikázni.
Mióta KÓSA a polgármester, próbálnak
rajta fogást találni,pofátlan aljas kommunista módszerekkel.
Eddig nem sikerült.
A10-20%-os propagandát már régenhallottam.
Ha biztosan tudjátok,jelentsétek fel.
Így ez az aljas mószerolás csak kutyaugatásnak tünik.

Marslakó 2010.03.30. 12:45:43

Pallagi villamosról tudok, de a "józsasiról " még nem hallottam...

damus 2010.05.31. 01:51:13

No igen, ez a "lalikirályduma" elég olcsó és ócska is. Én a 2-es villamossal kapcsolatban csak azt sajnálom, hogy még nem beszélhetünk a 3-asról, a 4-esről, az 5-ösről, meg a józsai, a böszörményi, sámsoni, vámospércs-nyírábrányi, mikepércs-derecskei, szoboszlói, balmazújvárosi HÉV-ekről, a "Zsuzsi" kisvasútról Nyírbéltekig, a 4-es elkerülő útról stb, stb, stb... Miért nem lehet néha örülni is valaminek?

Lengyel 2011.02.03. 22:36:40

Az Unió urai vasat akartak eladni. Megbótolták, hogy megvegyék az elfekvő vasat. Debrecen megvette. Az EU a vas nagy részét finanszírozza.
Az EU-nak nem az a kérdése, hogy: Debreceniek! Mivel szeretnétek utazni? Busszal, trolival? Nem! Az EU-nak nincsenek kérdései a netto befizetőkhöz. Debreceniek, vigyétek a vasunkat. Verjétek szét városotokat, szüntessetek meg két sávot az útjaitokból, vágjátok ki a fasoraitokat, tegyetek le balesetveszélyes, csikorgó síneket, ha kopik, majd vegyetek újakat! Hajrá Magyarország vissza a középkorba!

kamarawood 2011.02.18. 12:52:55

Az utolsó kommentelő, hol él? Szatyorban?

Nem vagyok debreceni, de a villamost mindenhová, ahova lehetséges! :)