Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.04.16. 19:00 erminavet

Repülő helyett lehet vonattal utazni nyugatra, bár nem egyszerű

Szombat reggeli update: érdemes elolvasni az Indóház beszámolóját arról, hogy ugyanezt a helyzetet hogy kezelik az osztrákok. Hááááát, kár volt Francit Szarajevóba küldeni, az biztos!

A fél Európa légiforgalmát megbénító izlandi vulkánkitörés lehetőséget teremt az európai vasutaknak, hogy utasokat hódítsanak. Persze a vasút természete szerint nehézkes, és azt gondolom, hogy úgy általában nehézkesebb is, mint amennyire feltétlenül lennie kellene, és ez nem csak a MÁV-ra igaz. Nyilván nincsenek az európai vasutaknak olyan nagy számban fölös vasúti kocsijai amire egy ilyen rendkívüli esetben szükség lenne, úgyhogy az biztos, hogy sokfelé zsúfolt vonatokkal számolhat az, aki most vonatozik.

Tevan Imre: IMG 1935

De akinek fontos, még mindig jobb zsúfolt vonaton, esetleg állva utazni, mint sehogy. Németországban például még az ICE szuperexpresszekre is föl lehet szállni az ülőhelyek számától függetlenül. Az is igaz, láttam már olyat, hogy az osztrák kalauz utasokat szállított le Hegyeshalomban, mert „túl sok” volt az álló utas.

A MÁV közleményt adott ki, amely azonban kevés konkrétumot tartalmaz. (Alul teljes terjedelmében olvasható.) A fokozott figyelem nagyon szép, de nem jelent semmit. A megerősített telefonos Mávdirekttel se sokra megy az ember, ha ott csak a menetrendről tudnak tájékoztatást adni (azt megnézhetem az Elvirán is), de arról nem, hogy van-e hely még a vonatokra. (Munkaidőben fel tudják hívni a foglalási központot, de este 6 után nem.)

Annyit azért megtudtam ott, hogy ma például a Budapestről Nyugat-Európa felé induló három fekvőhelyes vonat közül kettő több kocsival ment, megy el. (Azonban arról nincs információ, hogy az erősítés az ülő- vagy a fekvőhelyeket érinti.) A 19:05-kor Bécs és Zürich felé menő Wiener Walzer EN és a 21:05-ös Bécs-München útirányú Kámán Imre EN ilyen, a Metropol EN-ről (19.58-kor megy Prága, Drezda, Berlin felé) nem volt ilyen információ.

Persze jegy is kellene. A mávdirektesek azt mondták, ne menjek a Keletibe, ott akkora a sor (este hét körüli információ), hogy ma már nem kapok jegyet. A Nyugatiban és a Déliben 20-ig, Kelenföldön 23:30-ig hosszabbították meg a nemzetközi pénztár nyitva tartását.

Tevan Imre: IMG 1092

Kalandvágyók esetleg jegy nélkül is fölszállhatnak ezekre a vonatokra, hiszen a német nyelvterületre ezek globáláras járatok, amelyekre elvileg a kalauztól sem drágább a jegy, mint a pénztárban. A magyar ellenőrrel azért lehet bajunk, 500 forintos büntetés nem kizárt. Ha van még hely, a hálókocsikalauz is ad jegyet a fekvőhelyes részbe, és akkor kipihenve próbálhatunk meg reggel továbbutazni.

Vasúti jegyekkel foglalkozó utazási irodák arról számoltak be, hogy ma nagy volt a zsúfoltság náluk, sokan vettek jegyet. Az osztrák foglalási rendszer szerint Bécstől nyugatra van még ülőhely a vonatokra, bár nem sok.

Tevan Imre: IMG 1093

Tájékoztató a MÁV-START Zrt. intézkedéseiről

a nyugat-európai légiközlekedési korlátozások miatt

A személyszállító vasúttársaság az izlandi vulkánkitörés miatt a Nyugat-Európát érintő légiforgalmi közlekedési korlátozások idején fokozottan figyelemmel kíséri a nemzetközi vasúti személyszállítási forgalmat, és igény esetén a lehetőségekhez igazítva, megerősítve közlekedteti a szerelvényeket. A MÁV-START Zrt. nemzetközi vasúti kínálatában kedvező áron tudnak eljutni az utasok Nyugat-Európa számos nagyvárosába, így Bécs 26 eurótól, München és Berlin 58 eurótól, Zürich 78 eurótól, Prága 38 eurótól érhető el.

A budapesti nemzetközi vasúti pénztárak meghosszabbított nyitva tartással várják az utasokat, a fővárosi MÁV-START Menetjegyiroda (V. kerület József Attila utca 16.) a megszokottól eltérően szombaton, április 17-én is nyitva tart 9-18 óráig. A pénztárak pontos nyitva tartásáról bővebb információkat a www.mav-start.hu honlapon olvashatnak. A menetjegyváltást segíthetik a személyes ügyfélszolgálati irodák is, ahol útvonaltervezés is az utasok rendelkezésére áll, így lerövidíthető a nemzetközi pénztárakban a menetjegyek vásárlásának az ideje.

A személyszállító vasúttársaság nemzetközi vasúti kínálatáról információkat a honlap (www.mav-start.hu) mellett a telefonos ügyfélszolgálat elérhetőségén a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is kaphatnak az érdeklődők, ahol megerősített szolgálatban, a megszokottól eltérően, több munkatárs várja a hívásokat.

Tevan Imre: IMG 2352

61 komment

Címkék: időjárás ausztria havaria németország vasút svájc peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr151927656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.16. 20:09:40

hát azért a vonaton csak jobb aludni mint a reptéren.Amúgy a légcsavaros gépek sem repülhetnek???

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.04.16. 20:16:12

@Gyurma73:

a legtöbb légcsavaros gép gázturbinás, szóval nem.

meg nemcska a motort karcolja a hamu, hanem a teljes szerkezetet és a hidraulikát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.16. 20:39:57

izlandot meg le kéne bombázni:-))

sedre 2010.04.16. 21:11:29

@Csönd-Nesz-Rizs.®: a másik komoly gond, hogy a repülő homlokfelületét is lekarcolja. a szélvédő használhatatlan lesz, és a szárnyak éléről is a fémig leszedi a festéket. olyan mint a homokfúvó

tarasp 2010.04.16. 21:14:22

A Startnak már a reptéren közölni kellene a törölt járatok utasaival a vasúti eljutási lehetőségeket. MÁV-Start - MALÉV kapcsolat kérdése. Felajánlani az airport buszt, amivel a pályaudvarokra juthatnak viszonylag olcsón, gyorsan.
És akkor jön a jegypénztári sorbanállás, ami normál körülmények között sem vonzó.
Utána a csodálkozás és felháborodás, hogy 2010-ben a nemzetközi pénztárban csak forinttal lehet fizetni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.04.16. 21:44:38

@sedre: A légcsavarosd gépek a hamu réteg alatt is tudnak menni nem??
A hamu 10 ezer méteren van a légcsavarosak eljárnak 5000 méteren is.

szcsongor 2010.04.16. 22:02:16

@Gyurma73: azt mondják, hogy a hamufelhő kb 6500 méteren a legsűrűbb, és egészen 10-11000 méterig terjed. szóval gondolom 4-5000 méteren is már veszélyes repülni

FL 2010.04.16. 22:35:46

Egyszer egy távol-keleti járat 747-ese repült át egy ilyen felhőn. Mind a 4 motor leállt, szinte az utolsó pillanatokban tudták újraindítani, amikor már lehűlt a beleégett hamu. Végül 3 motorral, de leszálltak.

FL 2010.04.16. 22:37:21

@FL: Ja, és a gépet szinte lecsiszolták a részecskék, a szélvédő "megvakult".

pannonfunk 2010.04.16. 23:12:28

Meddig lesz ez a mizéria? 26-án kellene Brüsszelbe mennem, vonattal 19 óra oda, 19 vissza, br....

fodorb 2010.04.16. 23:25:10

Hogy meddig lesz azt még a szakemberek sem tudják pontosan, az időjárástól függ.
Elég drága egy repülőgép, nem beszélve a rajta utazó emberek életéről, szóval érthető az ovatosság.

A gázturbinás gép is tud alacsonyan repülni, viszont ekkor drasztikusan megnövekszik az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag kibocsátás is.
Nem véletlen hivják utazómagasságnak 10 11 km es magasságot, egyes gépek akár magasabban is mehetnek, ott üzemel leggazdaságosabban a repülőgép, nem véletlen, hogy felszállás után igen hamar elérik az utazómagasságot, néhány perc alatt (optimális esetben, ha nincs forgalmi dugó).

Leszállásnál, meg sokat vitorlázik a gép, hogy kevesebbet fogyasszon.
Értsd úgy, hogy nem ritkán már az országhatár közelében vagy elötte is visszaveszik a teljesítményt.
és besiklanak a leszállópály irányába, lehettőleg minél kevesebb manöverrel, ami szintén hozzájárul a kisebb fogyasztáshoz.

Amit viszont nem értek, és elég felháborítónak tartok, hogy a légimentők helikopterei sem szállhatnak fel, igaz, hogy ezek is gázturninások, az ujabbak biztos, de néhány 100 méteren közlekednek.

Ha viszont ezekre is veszélyes akkor otthonmaradásra kellene felszollítani az embereket.
Akár a felszíni közlekedés korlátozásával is.

kissiú 2010.04.16. 23:44:32

Előttem ma nagyot égett a MÁV. Azt hittem, jegyet vehetek Valenciába, de nem, mert a kézzel írott jegyeket nem fogadják el! Maximum Zürichig. Onnan túl sem jegyárról, sem rendelkezésre állásról nem tudtak információt adni. Pedig a szegedi hölgy nagyon rendes volt, kb fél órán át kereste a megoldást, de hiába. Zürichig is már fekvő v hálókocsihely sincs Ápr. 17-re. "Tisztelt" MÁV! 2010-ben tessék interneten megvehető jegyrendszert kreálni, egész Ny. Európába, ha veresenyképességet akarnak!

Ödönke 2010.04.17. 00:46:19

"Tisztelt" MÁV!
Tessék bezárni a francba.
"Tisztelt" Állam!
Tessenek alapítani egy működő vasúti társaságot!
A "civilizált" világban mindenütt lehet vonattal utazni, itt miért nem?
Miért nem jut eszembe soha, ha mondjuk Debrecenbe kellene mennem Budapestről, hogy vonattal menjek?
Ugyanakkor simán felülök egy RailJetre Münchenig?
...

ruba 2010.04.17. 01:23:54

Hogy van az, hogy a MÁV-nál még a telefonos ügyfélszolgálaton se tudják megmondani, hogy van-e még hely egy vonatra, míg a pl nálunk sokszor lenézett Ukrajnában ezt simán meg tudom nézni az interneten, néhány kattintás után, de ugyan ez igaz az orosz vasútra is.

lccklaci 2010.04.17. 01:26:00

@tarasp:
Igazad van. Leányváron élek Esztergomtól nem messze. Ha átmegyek Párkányba/Sturovóba (6-7 éve járok mert érdemesebb nézelődni arra), minden kocsmában, kajáldában, fagylaltosnál tudok Forinttal fizetni. Esztergomban sose lehetett Koronával vagy Euroval.
Egy fővárosi állomáson pedig... Ausztria kellős közepén a legkisebb faluban tudtam OTP-s kártyával fizetni.
Szerintem kár agyalni azon, miket lehetne csinálni. Ezt sajnos "fent" intézik, akik autóval járják a világot, de tömegközlekedést irányítanak... szakma van mögöttük csak tapasztalat nincs. És ez a baj!

min 2010.04.17. 01:39:54

@Gyurma73: bommbázzák most magukat eléggé....

eml 2010.04.17. 03:01:26

Egy izlandi vulkán miatt is képes a MÁV beégni.......

CJKrisz 2010.04.17. 07:33:47

Már látom a Gaskó ragyás pofáját, ahogy bejelenti, hogy mivel a repülőgépek nem járhatnak, SZOLIDARITÁSBÓL a MÁV sem indít vonatokat.... :)

Mzperx 2010.04.17. 07:37:10

fodorb:
A vulkáni hamu folyamatosan hullik kifelé. Tehát 10 000 métertől 0 méterig veszélyes nem csak a gázturbinás sugárhajtású repülőgépekre, de a dugattyús motorokra is. Ha eltömődik a légszűrő és leáll a repülőgép motorja az problémát jelenthet a kényszerleszállásnál. A légimentők azért nem repülnek, hogy megóvják a nagy értékű technikát és hogy ne veszélyeztessék a mentendő beteg életét. Semmit nem ér az olyan mentés, ahol nagy a hajtóműleállás kockázata és emiatt nem csak a beteg, de a mentősök élete is veszélybe kerülhet.

2010.04.17. 08:16:08

Egy hete vettem meg a gimnazista fiam jegyét Linzbe, valami megérzés féle miatt -bár a hölgy biztosított róla, hogy nem kell, meg mindig van hely- hozzácsaptam egy helyjegyet is.
Megérkezett Kelenföldre a vonat, már tömve, mi is álltunk ott millióan, boldog is volt az a szegényember, akit kiebrudaltunk a helyéről, aki azt hitte, kellemesen utazik Münchenig.
Amúgy Kelenföldön lehetett kártyával fizetni, a vicc valóban csak a kézzel írott jegy, ami 20-30 perc/ darab ideig készült (semmi extra, csak egy Bp-Linz-Passau oda-vissza, meg ez a helyjegy).
Mikor meséltem a barátainknak, akihez a gyerek ment, mondtak rá egy viccet:
bácsika kimegy Balatonrendesen az állomásra, hogy ő Tokióba szeretne menni. A vasutas vakarja a fejét, hogy á, innen csak Budapestre. Megy az ember Budapestre. Pesten odamegy a pénztárhoz, hogy Tokió, de a pénztáros mondja, hogy innen csak Moszkvába. Megy tehát Moszkvába. Moszkvában odamegy a pénztárhoz, hogy akkor ő Tokióba, de a pénztáros közli, hogy csak Vlagyivosztokig, és végre Vlagyivosztokban tudják neki kiadni a Tokióba szóló jegyet.
Visszafelé már fél, mikor odamegy a tokiói jegypénztárhoz, de azért mondja, hogy ő a BALATONRA szeretne menni. A japán erre mondja, hogy az nehéz lesz. Mire az ember, hát, azt gondoltam.
A pénztáros méltatlankodva ránéz: de, hát, ha nem mondja, hogy melyik balatoni állomásra megy???

narrátor:rm · http://soapopera.uw.hu/ 2010.04.17. 08:29:32

Ööööö, mielőtt még nagyon belehergelné magát mindenki: nem vagyok különösebben MÁV-párti, de sokat utaztam az elmúlt években, sokat külföldre, és a Keletiben LEHET bankkártyával fizetni, valamint Euróval. Gond nélkül. Néha az jobb is, mert akkor nem váltották át az amúgy eurós árat és olcsóbbra jött ki.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.17. 09:03:42

@Los Alamuszi: A múltkor rájöttem, hogy ez nem vicc. Nézd meg a bahn.de-n az útvonal tervezőt. Elkezded beírni, hogy Kecske..., és kiírja szinte az összes magyar falut Kecskeméttől Derecske-Vásártérig.

indapass90210 2010.04.17. 09:43:10

@Gyurma73: A reptéren van wifi, így szerintem ott jobb aludni.

monyon le 2010.04.17. 09:48:15

@Csokis: Nézd meg a magyar ELVIRAT, pl. beírod hogy Hechingen :) Kiírja, hogy ismeretlen állomás! ;)

"Egy vagy több megadott állomásnevet ELVIRA nem tudott felismerni.
Kérjük, használja a névbevitelhez a választólistát."

2010 -ben az EU-tagjaként, internetkorszak közepén itt tartunk! Ájláv Magyarland!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.17. 09:54:12

@monyon le: Ne mondd, tudom. Múltkor kerestem valahová (talán Olaszországba) vonatot, de nem találtam. Felhívtam a nemzetközi tudakozót, mire a nő azt ajánlotta, hogy ha az Elvire nem ad találatot, nézzem meg a bahn.de-n, ő is azon szokta. Fasza! Elképzelem, amint szegény Mari nénit Ausztrián, meg Münchenen keresztül küldi el Milánóba, mert a bahn.de valamiért nem ismeri a magyar-szlovén-olasz összeköttetést. Nem vagyok egy "hardkór" vasútbuzi, de ennyit még én is tudok.
Ja, és ON: nejem lassan hazaért Koppenhágából. Azt írta, hogy Hamburgig a vécé előtt ült a folyosón, de a Hamburg-Bécs szakaszra már van ülőhelye, onnan meg már RailJet. Mindig szeretett vonatozni, most megkapta. ;-)

Lyuk! Én vagyok az Apááád! 2010.04.17. 10:07:46

Ne baszogassátok a MÁV-ot örüljünk,hogy ennyi is van. Éppenséggel utazhatnánk lovasszekéren is vagy úgy,mint Indiában (vonat tetején). :DD
MÁV egy hatalmas bálna, lassan mozdul. Pl. 20év és megannyi euró milliárd kellett ahhoz,hogy a főbb vonalakon a pályát lecseréljék és újra lehessen 160km/h-val utazni (elvileg). Emlékszem 10 évvel ezelőtt Bp.-Cegléd-Szolnok vonalon milyen szar volt a pálya és mennyire lépésben haladtak a vonatok egy-egy szakaszon. Most meg suhan végig. Igaz kellene még egy pár euró milliárd,hogy a mozdonyok is modernek legyenek és suhanhassanak. A másik jó dolog, amit 20év alatt elért a MÁV, hogy végre pontosan közlekedik, lényegesen jobb a menetidő tartás, mint 10éve.
u.i.: és végre többet tájékoztatják az utasokat a késésről és bevezették végre a nagyon fontos 5percet késik a vonat bemondást!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.17. 10:19:36

@Lyuk! Én vagyok az Apááád!: Az ember csak azt szokta baszogatni -pusztán nevelő célzattal-, akit szeret. Ha a szomszéd hülye, akkor az ember rávágja az ajtót, és leszarja magasról, de a gyerekeit lecseszi, és elmondja nekik, hogy mi a baja velük. Szóval addig örüljön a MÁV, amíg szogatjuk.

martin86 2010.04.17. 11:07:18

Szerintem nem szabad jegyet venni ilyenkor a nemzetközi pénztárban, az ugyanis teljesen felesleges. Inkább a büntetés mint a x óra sorban állás.

Múltkor megkérdeztem, hogy miért tart ilyen sokáig és azt mondták hogy 1 nemzetközi jegykiadó gép van a Keletiben!!!

monyon le 2010.04.17. 11:17:30

Repülés forgalom élőben: www.flightradar24.com/

Azé Anglia felett van egy kósza gép :)

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2010.04.17. 11:38:58

Nürnberg mellett élünk. Ha otthonról jön valaki hozzánk akkor jellemzően a www.db.de oldalon veszek nekik jegyet, mert olcsóbb és megbízhatóbb. Lehet választani normál és on-line jegy között. A normált kiküldik, és ez pár nap, az on-line esetén meg kell adni egy hitelkártya-számot. A német - osztrák oldalon a kalauz azonosítja a jegyet a 2d-barkód-jával, majd kéri a hitelkártyát, és azt is leolvastatja a kütyüjével - mert az on-line jegy csak egy papír, amit többször is ki lehet nyomtatni, de a kártya az egy egyedi azonosító. A DB.DE oldalán fellelhető kedvezményekről otthon - jellemzően - semmit se tudnak. A magyar kalauzok nagy többsége az on-line jeggyel se tud mit kezdeni.

pannonfunk 2010.04.17. 12:22:54

@fodorb: Tapasztalatom szerint már Pozsonynál elkezdünk ereszkedni. Onnantól még fél óra landolásig, Fordulni Komárom, Esztergom környékén szoktunk, onnantól egyenesen, ha észek felé szállunk le. De ha a leszállás dél felé megy, akkor vagy Gödöllő-Vecsés felé fordulunk, vagy bejövünk Páty, Budaörs, Százhalombatta felé, és Üröm, vagy ki tudja merre kanyarodunk vissza.
@túrógombóc:
Az sem gyorsabb... Vonaton mondjuk akár még dolgozni is lehet, autóban meg nem...

P.A.N. 2010.04.17. 12:31:47

@fodorb:

Minden mentőhelikopter gázturbinás sőt, az európában repülő regionális, légcsavaros utasszállító gépeket is gázturbina hajtja. A gázturbina belsejében a vulkáni hamuban lévő üveges szemcsék megolvadnak, és rátapadnak a hajtómű kilépőfokozataiban lévő lapátokra, egyéb részekre. A lapátok felületén örvények keletkeznek emiatt. (Tehát NEM eltömíti, ahogyan sok helyen olvasni.) Ez lerontja az áramlást, csökken a teljesítmény, károsodik a hajtómű és végső esetben baj is lehet belőle. De mindenképp komoly kár a hajtóművek elkerülhetetlen ellenőrzése és javítása is. A reális esély az emiatt bekövetkező balesetre igen alacsony, de nem elképzelhetetlen, emiatt tiltották meg a hatóságok a repülést.

sanche_ 2010.04.17. 12:54:40

Mondjuk aki Bécsbe, meg Pozsonyba képes repülővel menni..hát gratulálok.

Nagyon idegesítő, hogy egész európa divatkörnyezetvédő, a fél hülye emberiség lekapcsolja a villanyt és utána szarik a környezetvédésre. Környezetvédés lenne pl, a repülőgépeket kitiltani Európából. Helyette TGV, vagy ahhoz hasonló szupervasutat az európai fővárosokba, illetve később ez bővülhet(egyes helyeken már most is.)

Mert a repülőgépnél _jelenleg_ semmi környezetszennyezőbb dolog nincs. De azért a klímakonferenciára is repülővel járnak a nagyemberek.
Ugye nagy az olajlobbi továbbra is. Az emberek meg hülyék.

narrátor:rm · http://soapopera.uw.hu/ 2010.04.17. 14:44:41

@martin86:
Keletiben egy darab nemzetközi jegykiadó gép sincsen, mert nénikék írják kézzel a jegyeket. De nénikéből van 2-3. Ja, de ez csak a fenti Wasteels irodára érvényes. Ha jól emlékszem valamerre balra hátul is van egy nemzetközi pénztár, de ott is több alkalmazott van.

szcsongor 2010.04.17. 15:01:09

@kassa: Mielőtt még mindenkit lehülyéznél, abba azért gondolj már bele, hogy a jelenlegi vasúti rendszer hogyan tudna kiszolgálni sokszáz millió embert? Most látszik igazán, hogy amennyi vonat most van a hálózaton Európa-szerte, meg gondolom máshol is a világon, az édeskevés ennyi ember rendszeres, napi szintű mozgatásához. Majd hétmilliárd ember él a Földön, én azt mondom, hogy a repülés már egyszerűen nélkülözhetetlen, arról nem beszélve, hogy azért nagyobb távokon a vonat nem alternatíva, ha a minél gyorsabb célbajutás a lényeg... (közhely, de sokszor igaz: Az idő pénz.)
Ja és az erősen túlzás, hogy a repülés a legkörnyezetszennyezőbb. Persze én kíváncsi lennék, mekkora az egy utasra eső CO2 kibocsátás egy nagyobb repülő meg egy vonat esetén, de szerintem nincs akkora különbség a vonat javára. Meg hát azok se napenergiával mennek...

David Bowman 2010.04.17. 15:33:04

1 motorral szálltak le. Épp hogy túlélték.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.17. 15:41:22

@kissiú:
""Tisztelt" MÁV! 2010-ben tessék interneten megvehető jegyrendszert kreálni, egész Ny. Európába, ha veresenyképességet akarnak! "

Folyamatban van.
Ha nem is a következő hónapban, de belátható időn belül üzembe áll.

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.04.17. 15:46:02

@Csokis:
És azt tudtad, hogy a MÁV (és az összes európai) vasút kemény pénzeket fizet azért hogy a bahn.de oldalt a DB üzemeltesse?
Ugyanis "közfelkiáltással" az lett a hivatalos európai vasúti menetrendi kereső. Minden nemzetközi utazáshoz azt illik hazsnálni, és állomásokon azt is kell.
Tehát a DB sem puszira és szépenmosolygásra tette bele a magyar menetrendet hanem azért mert fizettek neki.
Ha a MÁV-nak fizetne az összes európai vasútvállalat, akkor az Elvira tudná mindezt. De nem fizetnek...

Így azért már árnyaltabb a kép, úgy gondolom... :)

Píter 2010.04.17. 16:25:35

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:

,,Így azért már árnyaltabb a kép, úgy gondolom... :) "

Számomra egyáltalán nem.

öcsi55 2010.04.17. 16:37:54

MÁV=BKV nagy sz..... mindkettő !

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.17. 16:40:06

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Köszi! Annyira, hogy innentől már a DB-t nem értem, illetve őket "fikáznám" legszívesebben. :-)
De viccen kívül: nem értettem (és most sem értem), hogy egy Bp-Genova útvonalon miért küld el München felé, miért kell "kézzel" megadni, hogy "über: Mestre". Kilométert nem ad ki az utakra, de időben sem rövidebb a német "kerülőút". Mindegy, valahogy túltettem magam rajta. :-)

öcsi55 2010.04.17. 16:53:54

1931-ben Budapest-Bécs között
közlekedő Árpád sínbusz menetideje
rövidebb volt,mint a most közlekedő
vonetoké. Nyolcvan éve volt!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.17. 17:24:08

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Most már még kevésbé értem, de lassan abbahagyom. Megnéztem, hogy jól emlékezem-e? A bahn.de Budapest - Venezia/Mestre útra nem ismer közvetlen vonatot, pedig van. (240 Venezia EN, 14 órás menetidővel.) Helyette ajánl egy salzburgi átszállást, 13:16-os menetidővel, meg két még rosszabbat. Hmmm...

¿Qué tapas hay? 2010.04.17. 20:37:19

@Csokis: De ismeri, csak mivel sok vonat van, első találati ablakba csak akkor kerül, ha 15:10 és 17:00 között adod meg az indulási időt. Az első találati ablakban a "Später" nyillal szépen végig lehet pörgetni a 240-ig.

Lacka929 2010.04.17. 20:44:12

@Csokis: Ismeri, csak a hamu már odaért - ezért kerülőutat kínál fel...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.17. 22:53:16

Nos, mások tapasztalatait is megnézve azt hiszem, bebizonyosodott, hogy a MÁV egy óriási kalap szar. Nem mondhatom, ez akkora újdonságként hat. Ha nem néhány impotens fasz lenne az egész kupac csúcsa, akkor már tegnap duplájára növelték volna a "földi kiszolgáló" személyzetet, felkészítve őket a rohamra, elmagyarázni nekik, hogy mi a teendő. 8 óra helyett 12 óra munka, túlórapénzért szerintem senkinek sem fájna sokáig. Egyrészt azért, mert az Államvasutak kötelessége a zökkenőmentes szolgáltatás, ugye. Másrészt azért, mert állandóan azon rinyálnak, hogy nincs elég utas, hát most itt van rengeteg utas, és ahelyett, hogy boldogan fogadnák őket, szép csendben összeomlanak. No, a MÁV bizonyította, hogy megérett a beszántásra, a vezetőséget pedig lehet küldeni kapálni Békésbe. Örüljenek, hogy életben maradnak. És lehet kezdeni elölről, mint a háború után felépíteni a világ második legolcsóbb közlekedési és szállítóeszközének működőképes hálózatát.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.17. 22:57:18

A hamu egyébként valóban veszélyes a nagy sebességgel közlekedő repülőgépekre, ez bizonyított tény. A légtérzár viszont még a siklógépekre és siklóernyősökre is kiterjed, azt hiszem. És persze a kis magasságú járműforgalomra is. Valószínűleg nem azért, mert ezekre is veszélyt jelent, hanem inkább csak attól fél mindenki, hogy mi lesz, ha ez a nemigen ismert hamu mégiscsak okoz valami előre nem látott bajt. Mert akkor felnégyelik azt, aki nem tiltotta le a repülést, azok is, akik szintén nem tiltották volna le a helyében, csak szerencséjükre nem ők vannak az illető helyében.

nemsissi 2010.04.17. 23:03:13

A Kelenföld nemzetközi pénztára mindig is szinte éjjel-nappal nyitva van. Valamikor hajnalban zár be pár órára, szóval a meghosszabbításos duma erre a pénztárra nem állja meg a helyét

levi009 2010.04.17. 23:50:06

A vulkán még csődbe is viheti ezeket a légitársaságokat. (Teremtőnk bizony nem ver bottal.)
Most jön akkor az a pillanat, amikor a Zeppelin újra elkezdheti gyártani a modernebb léggömböket.

driver58 2010.04.18. 00:03:20

Személykocsival megyek Párizsba, akit érdekel van még egy helyem. Londonba utazót viszek az Eurostarhoz. Vasárnap délután indulok.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.18. 00:31:43

@Gyurma73: "izlandot meg le kéne bombázni:-))"

Kiderülne, hogy még a bombáink is milyen jelentéktelenek egy középszerű kis vulkánhoz viszonyítva.

Egyébként pedig nem lenne ügyes ötlet még jól meg is rázni a pöfékelő kedvű vulkánt, mert a végén nem egy hétre, hanem egy évtizedre blokkolja a légiközlekedést. :-) Viszont hasznos lenne a globális felmelegedés ellen, esne vagy nyolc fokot az átlaghőmérséklet, és végre kellemes nyaraink lennének. Télen meg végre lenne értelme a trópusi üdülőhelyekre menni, mert ott legalább ki tudnánk olvasztani a gatyánkat. Persze Mallorcára meg Gran Canariára csak hajóval lehet majd eljutni, mert vonat oda momentán nem jár. :-)

Láttátok tegnap Juhász Árpádot beszélni valahol erről a vulkánról? Sejthetjük, hogy nem véletlenül volt rajta egy "HUMANITY IS OVERRATED" feliratú póló. Észrevétlen kis fing vagyunk mi egy zavartalanul üzemelő bolygó héján.

dani5555 2010.04.18. 09:04:45

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: "Tehát a DB sem puszira és szépenmosolygásra tette bele a magyar menetrendet hanem azért mert fizettek neki. "

Magyarországi belföldi menetrendet meg tudok nézni pl. az osztrák, a cseh és a svájci vasutak honlapján is. Nekik is fizet a MÁV?

@Csokis: Ismeri a közvetlen vonatot is, csak az a kereső a beállított indulási (vagy érkezési) idő körül keres, tehát ha az egész naposra kíváncsi vagy, akkor a találati listában meg kell nézni a korábbi/későbbi vonatokat is.

csizkek 2010.04.18. 12:32:46

@kassa: Ezt honnan szedted? Valami forrás? Azert mert nem füstöl a mozdony teteje az áramot meg kell hozzá termelni.

Más. Nem tudja valaki miert nem lehet a bahn.de-n online jegyet venni Mo.-Nemetorszag viszonylatban?? Ha már a MAV fizet egy rakás pénzt a menetrend berakásáért..

mocama 2010.04.18. 16:35:29

@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző:
Minden olyan menetrend tudja Európát, ami a HAFAS rendszerben van benne, nem (pl.: DB, ÖBB, SBB, NS, FS, PKP, SNCB, DSB, ...)? A HAFAS-t nem a DB fejlesztette ki, hanem, legjobb tudomásom szerint, a HaCon IT cég. Számomra furán hangzik, hogy esetleg a MÁV bármiért is fizetne, de ha így van, akkor szándékoddal ellentétben sajnos azt kell megállapítsam, hogy ismét egy MÁV-os hiányosság miatt fizetjük a cehhet (ha fizetjük)...

mocama 2010.04.18. 16:40:05

Ha az üzemeltetőnek (fejlesztőnek) fizetünk, az más tészta, viszont akkor is felmerül a kérdés, hogy minek tartjuk fent emellett az Elvirát, ha csak "féloldalasan" működik...

Albu 2010.04.29. 06:41:34

Államközi forgalomban helyjegyhiányt szoktam fizetni, mert az csak 500 forint, de a helyjegy 3 euró. Legutóbb figyelmezetett a kaller, hogy májustól 2000 Ft lesz. Nem találtam róla hírt a Start honlapján, de írhatnál cikket a témában, ha ezt bevezetik.
süti beállítások módosítása