A tegnapi posztban ott tartottunk Opava-környéki vonatozásomnál, hogy átszálltam a 314-esről a 315-ös vonalra. Egyszerű, rövid vasút ez, kevés látnivalóval. Azt azonban érdemes megemlíteni, hogy épülhetett volna itt fővonal is.
A 19. századi vasútlázban vita volt arról, hogy a Morva-Sziléziai Központi Vasút milyen nyomvonalon építse a Sziléziát Magyarországgal összekötő vonalát. Az egyik verzió Opava, Hradec nad Moravicí, Fulnek, Suchdol nad Odrou, Nový Jičín, Valašské Meziříčí városokon keresztül haladt volna. Nový Jičínnél el is kezdték a földmunkát.
Aztán mégsem készült itt fővonal, csupán később, a tervezett nyomvonal néhány szakaszához hasonló vezetéssel pár helyi jelentőségű vasút. Ezeket a 277, 278, 315-ös számon találjuk a mai cseh menetrendben, a legutóbbi végállomásán készült a kép.
Mindezt egy Fulneken, az állomás közelében fölállított tábláról tudom.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.