Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

június 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2010.07.20. 18:00 erminavet

Az Alstom 20 Citadis villamost szállít Le Havre-ba

A francia kikötőváros, Le Havre önkormányzata 20 Citadis villamos gyártásáról és szállításáról írt alá szerződést az Alstom Transporttal, derül ki a cég közleményéből. A mintegy 42 millió eurós megrendelést a gyártó a villamosok történelmi városképhez igazított belső és külső formaterveivel nyerte el.

Le Havre 395 millió euró értékű, átfogó közlekedésfejlesztési programja keretében egy 13 kilométer hosszú, Y elrendezésű villamospályát épít, 23 megállóval és a városközpont alatt áthaladó 600 méteres alagúttal. A város új CITADIS szerelvényeit 2012 júliusában kezdik tesztelni az új vonalon.

Tevan Imre: IMG 1659

A 32 méter hosszú, alacsonypadlós villamosokba légkondicionáló és audiovizuális utastájékoztató kerül, a fedélzeti biztonságra pedig kamerák ügyelnek majd. A 200 utas befogadására képes szerelvények legnagyobb sebessége 100 kilométer/óra.

A szerelvények 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készülnek. Jelenleg 1382 Citadis közlekedik a világ 33 városában.

A képen egy párizsi Citadis látható

20 komment

Címkék: franciaország villamos városi közlekedés alstom


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr822164238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

egy-fo-epitesz 2010.07.20. 23:09:40

Az hogyan lehet, hogy klímával belső kamerákkal stb. feleannyiba kerül mint a 4-6-os kombiné? Ezt nem értem.

Macibb · http://indafoto.hu/macibb/tag/kiskutya 2010.07.20. 23:15:19

@egy-fo-epitesz:
Szerepet játszhat, hogy kb. fele akkora: 32 méter az 54 helyett és 200 utas a 350 helyett.

Macibb

mestska · http://cities.blog.hu 2010.07.20. 23:15:43

@egy-fo-epitesz:

mert alig több, mint fele olyan hosszú , mint a Combino :)

erminavet!
Nincs véletlenül látványterved arról, hogy hogyan is néznének ki a Le Havre-i villamosok? Itt is beigértek valami dizájnt.

Iustizmord 2010.07.20. 23:23:23

KORRUPCIÓS KÖLTSÉG VAN?

esef 2010.07.21. 07:35:28

"A szerelvények 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készülnek."
Lehet, hogy maguk az anyagok újrahasznosíthatók, de a Jóisten sem fogja annyira szétbontani selejtezés után, hogy mind a 98% újrahasznosuljon. Meg a shredderbe, bezúzzák, aztán szevasz...

tlantos 2010.07.21. 08:27:23

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ide nem is kell ilyen gyors, 40-nel tobbet ugyse birnak a sinek :)

goumba 2010.07.21. 08:47:32

ezen a 98%-on nekem is megakadt a szemem... de pl. ha alumíniumból van a szekrény, akkor nem is olyan nagy kunszt egy ilyen bénácska marketingszöveget kitalálni ;-)))
100 km/h: hja, a pesti villamos attól villamos, hogy max. 20-al cammogjon...

jazzcool 2010.07.21. 08:50:52

hej, ha ebből 200 darab érkezne Budapestre, micsoda változást jelentene...:-)

Abd 2010.07.21. 09:08:06

itthon otthon van :-) ez igy profi mod nálunk miért nem működik? függetlenül az aktuális kormányösszetételtől......

ecch 2010.07.21. 09:18:23

A villamosuk gyorsabb lesz az mi IC-inknél? le' fail

Kivlov 2010.07.21. 10:06:55

"...mocskos bkv, salalálalá..."

Schmidt Gergő 2010.07.21. 10:14:08

Szerintem a 98% nem nagy dolog, mivel az autók esetében is EU előírás, hogy 98%-ban újra kell őket hasznosítani, ezért szerintem ez a minimum itt is...

ubk 2010.07.21. 18:04:30

@Kivlov: Ez most hogy jön ide? :-S

- Rendi - 2010.07.21. 19:16:15

Mennyi a Combino elméleti végsebessége? Nem a budapesti modelre gondolok, hanem úgy általában.

Higany 2010.07.21. 20:08:11

@Eleskanyar: még szerencse, mert ahogy a "fejlődést" elnézem, lassan egyszerhasználatosak lesznek... :(

ubk 2010.07.21. 20:25:48

@- Rendi -: A német tesztpályán 118-ig meghajtották, de 70-ig bármikor meghajtható