Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.11.07. 20:00 erminavet

Tujáztak a Railjeten

A Salzburgba induló szupervonat ütközőiről Budaörsnél szedték le a két fiatalt.

A második világháború idején és utána dívott a vonatozásnak, villamosozásnak az a tujázásnak nevezett módja, amikor az utas a jármű ütközőjén ül, esetleg áll. Akkor még a szerelvények zsúfoltsága volt az ok vagy a jegy megspórolása a cél. [Lehet, hogy a szó nyelvi előzménye a hátu(l)ja, hátu(l)ján utazni, folyománya pedig a tuja elnevezés a villmosra.]

Felelőtlen alakok manapság inkább brahiból tesznek ilyet. A vasárnap délután 17:10-kor a Keletiből Bécs és Salzburg felé induló Railjetről Budaörsön szedtek le két fiatalt az utolsó kocsi és a mozdony közötti ütközőről. (Az osztrák ÖBB Railjet szerelvényei ingavonatok, egyik végükön vezetőállásos vezérlőkocsi, másikon mozdony van, így bármelyik irányban haladhatnak, különösebb műveletek nélkül tudják menetirányukat megfordítani.)

Úgy tudni, egy tehervonat mozdonyának vezetője vette észre őket Kelenföldön. A vonat körülbelül 15 percet vesztegelt a tujázók miatt Budaörsön.

58 komment

Címkék: havaria vasút villamos városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr832432086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.11.07. 21:01:15

Kíváncsi lennék, hogy ezért mit kaptak.

Paulybird 2010.11.07. 21:25:45

nem tűnik veszélyesebb mókának, mint a hegy/sziklamászás.

fezoGT 2010.11.07. 21:33:26

@KárászAti: egy új életet ajándékba, azt kaptak

vilin még csak-csak, ott 50 a megengedett max. ami nem egy ereszdelahajamat tempó, de sok helyen inkább csak 20-30 az az 50. Ez a réldzset viszont megy legalább 100al, sőt ha kiért Bpről akkor meg 160al...

Never 2010.11.07. 21:56:03

Darwin-díjas manőver lett volna. A RJ megy, mint a meszes, 160-nál nem hiszem, hogy elgémberedett tagokkal végig tudott volna kapaszkodni bármelyik a két marha közül. Utána meg sírtak volna a rokonok (ők teljes joggal, csak éppen ekkora ökörség...)

guni 2010.11.07. 22:04:31

Ráadásul Kelenföld után legközelebb Tatabányán áll meg, még az sincs, hogy ha nem bírják, akkor a következő faluban leszállnak...

bbelizar 2010.11.07. 22:08:53

@vidifan:
Budaörsig 120
Budaörs-Tata: 140
Tatától : 160

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.07. 22:16:18

@Paulybird: Naná, hogy veszélyesebb a hegymászásnál. Láttál te már olyat, hogy mész felfelé a Matterhornara, és egyszer csak elcsap egy vonat?

odamondó 2010.11.07. 22:28:50

@vidifan: bocs, ezzel vitáznék. Míg a villamos "csak" 50el halad de a kötött pálya minősége a nullával vetekszik és pattag mint egy nikkelbolha addig egy 160al suhanó railjet nem igen mocorog.

Továbbá a profi szikla és hegymászás veszélyesebb, mint ez.

fezoGT 2010.11.07. 22:35:12

@bbelizar: köszi...bár igazából tök mind1 hogy mennyi, sok. Az első combosabb kanyarban, vagy vészfékezéskor elszálltak volna a f*szba

ruba 2010.11.07. 22:50:29

Ennél sokkal nagyobb hülyeséget csinált egy 15 éves orosz srác, nem is élte túl:
www.youtube.com/watch?v=jzlBTrD5ito

fezoGT 2010.11.07. 22:58:51

@odamondó: veszélyes a mászás is de azért vmennyire biztosítva vagy, plusz a hegy nem megy 160al (még Mohamed felé sem) uh. ez 2 tujázó egyértelmüen taigetosz++

ha vki pl. az én kocsimon próbálna így utazni mondjuk a hátsó szárnyba kapaszkodva (ami persze nincs rajta, de nem is ez a lényeg) és megtudnám, egyből menne a kézifékes...

1116001 2010.11.07. 23:11:26

Gyanítom keleti vagy kelenföld PV dolgozói fognak kapni egy VBO vizsgálatot a nyakukba. Hogy hogy tudtak felszállni és nem vették észre.

hivatásos naplopó 2010.11.07. 23:28:42

én tujáztam pár éve, mert tanulójárat jött hajnalban és nem volt kedvem megvárni a következőt. a tatra vilik négyszögletes ütközőjén teljesen kellemes ülni, kapaszkodni is lehet. a punkok meg éljeneztek nekem a móriczon :D

de aki ezt a railjettel játsza meg, az megérdemelte volna a 160nál való leesésnél a darabokraszakadást...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.11.07. 23:32:01

azért ez a trainsurfing elég ártatlan változata, hátul a szélárnyékban elég jól el lehet lenni, kb annyira veszélyes mint a peronon állni nyitott ajtónál. feltéve ha van mibe kapaszkodnod + stabilan megállni.

olyan német, lengyel videót is láttam már ahol a vagon tetejére másztak ki és menet közben. aztán ott térdeltek meg mászkáltak végig, na az már kicsit erősebb.

bioLarzen 2010.11.08. 00:07:20

A szemfüles tehervonatvezető megakasztotta a génkészlet természetes tisztulásának folyamatát...

bio

egy maréknyi dollár 2010.11.08. 00:08:30

@hivatásos naplopó: Dehogy érdemelték volna meg!Ha az öcséd v. a fiad csinálja, akkor is ezt mondod?Magad sem gondolod komolyan.
Én leginkább a fiúkra lennék kíváncsi:hanyadik próbálkozásuk,milyen volt az utazás Budaörsig,megkönnyebbültek-e,hogy ott leszedték őket v. úgy érezték,biztonságosan eljuthatnak így Bécsig.

Almaspite 2010.11.08. 00:28:40

Itt van egy fiatal srác, aki a német ICE hátulján szörfözött. Az ICE kicsit gyorsabban megy. Igaz, a srác gyógyíthatatlan betegségben elhunyt, szóval ő egyfajta bakancslista-tételként hajtotta végre a mutatványt...

Klikk ide a videoért: www.youtube.com/watch?v=jNgsVJ7x3d0

Paulybird 2010.11.08. 00:52:35

mondjuk ilyen hűvös időben azért meredek dolog egy Bp-Bécs menetidőnyit eltölteni egy ennyire huzatos helyen

Franzi 2010.11.08. 01:19:22

áááá..... biztos csak a következő james bondot forgatták...... :)))))

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.08. 06:34:19

@Almaspite: az a csóka nem halt meg, legalábbis biztosan nem akkor és úgy, ahogy a videóban van.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.08. 06:35:54

azért az valamivel lazább mutatvány lenne, ha egy Airbus szárnyára kapaszkodnának fel :) bár ahogy a légiközlekedés halad, lassan a szárnyra is utasokat ültetnek..

hivatásos naplopó 2010.11.08. 07:33:37

egy maréknyi dollár 2010.11.08. 00:08:30

nekem anyám megtanította, hogy ne csináljak ilyen ostobaságot. ha nekik nem, akkor majd a természetes kiválasztódás intézkedik. vagy mostanában már minden idiótát isteníteni kellene?

12fa 2010.11.08. 07:58:18

ha már kötöttpálya.

tuja: a villamos ütközőjét hivták így, ezért lett tujázás, mert a tuján (ütközőn) álltak.

BlackBamba 2010.11.08. 08:15:18

"Salzburgba induló szupervonat..." - na ne viccelj már....Magyarisztánban azért szupervonat, mert nem tiszta gané? ...a tőlünk sokkal fejlettebb nyugati országokban mezei ingajárat!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.08. 08:34:24

@ruba:
"Ezt a videót eltávolítottuk, mert megsértette a YouTube sokkoló vagy undort keltő tartalommal kapcsolatos irányelvét." :(

Nancsi 2010.11.08. 08:49:21

Nem értem miért kell korlátozni a természetes szelekciót.

veny 2010.11.08. 08:56:32

Az ilyeneket minek szedik le?
Ha meghalnak útközben, az evolúció.
Ha netán végigérnek, na ott leszedi őket az osztrák zsandár, az is jó... :)

2010.11.08. 09:06:38

De ! Ez egy supervonat !
Én vigigmentem vele Bp.-München és vissza.
Csak ezen a vonalon megy napi négy oda, öt vissza. Tatabánya és GYőr között 170-et ment. Tatabányáig is hozta a 140-150-et. Osztrák területen viszont 230 as a tempó. Német oldalon megint kicsit lassul. De nem ez a mámor benne, hanem hogy ha elindul ez nem igazán lassít soha, és nincs megállás.
Megy mint a repülőgép. Hét óra alatt ott van Münchenben. Mikor Münchenbe megérkeztem, bent álltak a német ICE szupervonatok, és fel is mentem az egyikre megnézni. Jók, de el vannak használva. Ettől jobb a RAIL-JET.

www.x9.hu/munchen/

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2010.11.08. 09:48:32

nem értem, mit problémáztok ezen; Steven Seagal minden nap csinálja, fél lábon ugrálva, foga közt gépágyút tartva... persze, résnyire szűkített szemét nem zavarja a huzat...:)

apámék a háború után a Hűvösvölgy-Nagykovácsi viszonylaton (buszon) csinálták, akkor oda még tetőcsomagtartós "távolsági" buszok jártak, a tetőre vezető létrán igen jól tudtak kapaszkodni, persze, nem 160-nal...:/

2010.11.08. 09:48:49

@Dr. Morcz:
"Láttál te már olyat, hogy mész felfelé a Matterhornara, és egyszer csak elcsap egy vonat?"

Svájcban elég sűrűn járnak a vonatok, úgyhogy előfordulhat! :DDDDD

Xenu lives! 2010.11.08. 09:58:41

Miért nem hagyták meghalni őket??

Az evolúció kiszelektálta volna a hülyéket, erre beszól egy tehervonat vezető.

soldat 2010.11.08. 10:07:14

Hahaha, ez nagyon jó! Királyok voltak!

charlie 2010.11.08. 10:08:40

@vidifan: Kelenföld Budaörs között jó ha 120-at megy. Tata, Győr között van 160-as

ds3 2010.11.08. 10:21:27

@hivatásos naplopó: hogy itt mennyire empatikus és szociális mindenki. Kit izgat a tujázó, aki hülye, haljon meg, bár ha nem sikerül neki, a korházi kezelését közösen finanszírozzuk akik TB járulékot fizetünk.

De mi van azzal a több száz emberrel, akik fél órát késtek egy hülye miatt. És mi van ha valaki leesik a villamos nagyon kényelmes ütközőjéről, pont egy autó elé, a vezető félrerántja a kormányt és halálos baleset lesz a dologból.

Ez az idióta például öngyilkos akart lenni egy vasúti átjároban, ehelyett vonatszerencsétlenséget okozott 11 halálos áldozattal és 180 sebesülttel: www.youtube.com/watch?v=12YZLAAAFK8&feature=related

2010.11.08. 10:40:50

ITT AZ OLDAL ALJÁN VAN NÉHÁNY FOTÓ.

A RAIL-JET MOZDONYÁRÓL IS, AMIN KAPASZKODTAK

www.x9.hu/munchen/

Jegkoko 2010.11.08. 10:53:18

@Spiritualiqus:
Nem tudom te hol mentél a rail jettel 170 el a magyar szakaszon, ugyanis én augusztus közepén jöttem vele bécsből haza és a csúcs sebessége 160 km volt amit max néhány percig tudott csak tartani, meg az osztrákoknál sincs minden vonalon 230, a többségében csak 160 van

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.11.08. 11:01:12

@Jegkoko: Mikor én mentem, akkor is többször érintette a 170-et, bár amúgy tilos lett volna neki :)

Amúgy tényleg, de komolyan mondom, dögöljön meg akármilyen halállal az ilyen ostoba bunkó tujázó.

Potom párszáz ember most csak 15 percet késett két agyhalott, tudatlan, idióta miatt. Legközelebb a hasonlóan átgondolt idiótaságuk miatt meg majd fél napra lezárják a vonalat, vagy ahogy fenti kommentben volt, esetleg balesetet okoznak és kinyírnak pártucat embert még.

Ember ilyet nem csinál..Gyroshúst kéne csinálni belőlük, aztán máris volt értelme a létüknek.

2010.11.08. 11:02:38

230-AL MEGY MOST NYÁRON MENTEM VELE WAZZE !

2010.11.08. 11:06:01

@Jegkoko:
tata és győr között 170 et ment, előtte és utána valamivel lassab volt, aztán bécs és linz között 200-210 linz és salzburg között 230 tartósan és folyamatosan. Mivel érdekelt ezért dirket figyelttem rá. Augusztus 17 én
a 13.10-kor keletiből induló volt ez.
NNa!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.08. 11:28:34

@sanche:
Volt már, hogy Tbánya előtt Pest felé a reggeli elé ugrott valaki. 3 órát késett az egész vonal. Emberkéből meg gondolom maradt 3-4 ujjperc, nomeg valami rózsaszín massza.

Ferocious 2010.11.08. 11:33:02

Két szánalmas idióta...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.08. 12:15:46

@Spiritualiqus:
Kavicsfelverődés hangja lehet a törő csontjai voltak.

Mifelénk nagy divat amúgy a vonat elé ugrás. Jobban mondva, a sínre fekszenek. Van, akit lefejezett a járgány. De ez már évtizedek óta. Talán, mert a nyomvonal nincs elkerítve, a mellette lévő parkból vagy a másik oldalon a dzsindzsából bárki felmászhat. Szerencsétlen masiniszta meg ha meg is látja, megállni már nem nagyon tud.

Másik sport: nem akarnak kerülni hazafelé végig a városon, hát nyitott ajtón lelépnek a mozgó vonatról. Ugyanezen a szakaszon. Bent megy a városban, szal a sebesség már nem akkora, mint nyílt pályán. De szevasz. Ez nem a vadnyugat.

- Rendi - 2010.11.08. 12:16:19

@Spiritualiqus: "Az érdekes az volt, hogy a mozdonyvezető nem is nagyon fékezett valami nagyot. Csak úgy simán normál módon megált."

Szerintem a vezető úgy gondolta, hogy akit gázolt, annak már mindegy, a vészfékezés meg veszélyes lehet az utasokra.

Almaspite 2010.11.08. 12:34:30

Az a jelenet megvan a Kontrol c. film elejéről, amikor a kallerek szemtanúi lesznek annak, ahogy a mentősök éppen marokszám szedik ki a metrókocsi alól az elgázolt jószág agyának véres darabkáit és közben ételreceptekről beszélgetnek? Az egyik kaller azt mondja a másiknak:
- Nem hittem volna, hogy van még a miénknél is szarabb munka...

1116001 2010.11.08. 17:16:57

@Spiritualiqus:
Amit írsz lehetetlen!
Westbahnon a max sebesség 200km/h. 230-ra jelenleg még semmi esély, mert csak kis szakaszokban van meg az új nagy sebességű pálya. Ahol még nincs is engedélyezve a 230. Magyarországon 160 a maximum Tata-Hegyeshalom között. Ennél magasabb értéket csak különleges engedéllyel próbamenetek alkalmával érhetnek el. Győr-Hegyeshalom között bizonyos szakaszokon.

peppemaci 2010.11.08. 22:04:56

Egy ilyen magas színvonalú blognak szerintem kár a bulvár felé tendálnia.
A kedves elkövetőkkel meg kéne nézetni a Railjet kocsijait mozdonyostul - alulról, egy olyan helyen, ahol elférnek a talpfa és az alsó hótoló közt.

Franzi 2010.11.09. 02:03:33

@Spiritualiqus:

a müncheni beszámoló viszont keveredik egy picit az álmokkal.... :))

Franzi 2010.11.09. 02:14:15

@Spiritualiqus:

a railJet és az ICE ugyanaz a kategória, az első generációs ICE 20 éves az lehet már egy picit kopott.

az első ICE is 270-el ment, a legújabb 320-at is bír, ha van megfelelő pályája :)

Cody Cachet 2010.12.19. 14:39:54

@Franzi: 270-nel
egy N kimaradt :P

Voxx · http://andrasmuller.com 2010.12.24. 16:38:59

Én heti szinten megyek Railjettel. Van, hogy tényleg gyorsabban megy a megengedettnél (ritkán). Egyébként nem mindig megy simán, mert mikor a vezető elveszi a "gázt" jó nagyot szokott rántani.
süti beállítások módosítása