Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

szeptember 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2011.03.04. 12:00 erminavet

Internet a vonaton

Fedélzeti wifi, új külföldi ülő- és hálókocsicélpontok az internetes jegyértékesítésben - néhány a magyar vasút kevés idei fejlesztéséből.

Tevan Imre: IMG 2597

A konnektor mellé wifit is kapnak a 3G IC-kocsik laptopos utasai

Egyelőre kísérleti projektként indul, a tervek szerint kora nyáron, a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-Budapest (és vissza) kör-IC-k egy részén a vezeték nélküli internetszolgáltatás, jelentette be a MÁV Start csütörtökön az Utazás kiállításon. (A vagonokat a világhálóval mobilneten kapcsolják össze.) Arról van szó, hogy a tíz darab 3. generációs IC-kocsit szerelik fel wifivel, tehát akkor lehet majd netezni, amikor az ezekből kiállított két szerelvény megy majd. Kormányos László, a Start marketing és fejlesztési szervezetének megbízott vezetője azt ígérte, hogy a menetrendben jelezni fogják, hogy mely vonatokon lehet - az utasok számára természetesen ingyenesen - wifizni.

 

A MÁV személyszállító leányvállalata most már hagyományosan ilyenkor, az Utazáson számol be éves újdonságairól. Ha ezt tudjuk, arra is rájöhettünk, hogy bizony a Start nem valami gyorsan fejlődő időszakát éli, a pozitív változások bizony apróságok. Olyanok például, hogy a Székelyföldre tartó Hargita IC-n az év melegebb felében lesz kerékpárszállító kocsi.

A fedélzeti wifin kívül szeretnék megoldani, hogy a mobiltelefon egyenlegéről is lehessen fizetni a jegyet. Az internetes jegyvásárlás lehetősége most a nemzetközi szegmensben bővül némileg. Egyrészt bizonyos új országok (Lengyelország, Svájc, Olaszország, Szlovénia, Horvátország, Szerbia) egyes városai jelennek meg a kínálatban, másrészt már egyes fekvő- és hálókocsikba (Németország, Svájc, Románia) is meg lehet a jegyet váltani neten (és a jegyet a pályaudvari automatából kivenni).

Tevan Imre: IMG 9625

Fekvőhelyes kocsi Székelyföldre

Az eddigiekből is kiderül, de érdemes külön is hangsúlyozni, hogy nemzetközi viszonylatba korántsem teljes körűen lehet vonatot keresni és jegyet váltani a Start honlapján. Az új célpontok egyébként már élnek a rendszerben, de csak március 15-től induló vonatokra!

Kevesen szokták megvásárolni a Balaton Mix elnevezésű bérletet, amellyel májustól szeptemberig a Balaton körül vonattal illetve a tavon hajóval, komppal lehet korlátlan számban (akár biciklivel is) utazni. Talán a népszerűtlenség egyik oka lehet, hogy kevesen tudják, most már az oda- és visszaútra is kedvezményt ad (50 százalékosat) ez a konstrukció, hiszen aki kocsival utazik pihenni, kevésbé fogja az üdülőben hagyni az autót, hogy a helyi kirándulásokra sínre vagy vízre szálljon.

22 komment

Címkék: telefon balaton kártya net horvátország románia szlovénia olaszország németország szerbia vasút lengyelország svájc jegy tarifa utastájékoztatás hálókocsi


A bejegyzés trackback címe:

http://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr112709482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Neménvótam 2011.03.04. 12:58:57

"Kevesen szokták megvásárolni a Balaton Mix elnevezésű bérletet"

Biztos többen igénybevennék, ha egy kicsit reklámoznák. A honlapjukon még a START klub kártyáról is a tavalyi infók vannak csak fent. A Balaton Mixet meg sem találtam.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.03.04. 13:30:10

Két évvel ezelett, nyáron, augusztus 2-án vettem Balaton Mixet a Nyugatiban. 5 perc össze-vissza rohangálás után végül megkaptam, a pénztáros srác azzal köszönt el, hogy azon a nyáron én vagyok az első, aki ilyet kér.

Valami? Amerika? Naná! 2011.03.04. 13:31:39

Mindez szép és jó, de eléggé kis lépések. Azt kellene már megoldani, hogy egyedi kóddal (akár sima vonalkód, akár QR aka mobilkód) ellátott jegyet amit a neten megvesz, kifizet a polgár, otthon kinyomtatva ne kelljen már az állomásokon a vagy működik, vagy nem játékot eljátszva bohóckodni az automatákkal! A kaller meg egyszerűen csak leolvassa a kódot, oszt csókolom! Esetleg szignálja a "jegyet", ha már mindenáron bürokráciát akarunk!

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2011.03.04. 13:32:03

Jajj de jó, lesz az egész országban végre egy tetves IC, amin van konnektor, meg internet. Ennek most örülni kell?

Bobby Newmark 2011.03.04. 13:36:35

Vonat, meg elektronikus témában én ezen lepődtem meg a múltkor:

iemig.mav-trakcio.hu/

Ismeritek?

Tomi9046 · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.03.04. 13:41:41

Valahol el kell kezdeni! Remélem gyorsan fog fejlődni ez a rendszer! Hisz Európában élünk...

WAdam 2011.03.04. 13:49:58

Azért nem ártana, ha az online menetrendben feltüntetnék, hogy van-e 3G kocsi a szerelvényen, illetőleg lehessen már rá jegyet kérni. Az se lenne szar, ha IC-s vásárlásnál felhívná a figyelmemet, hogy már csak mentesítő kocsiban van hely.

Neménvótam 2011.03.04. 14:02:43

@Bobby Newmark: Most már igen, köszi a linket. Azt nem teljesen értem, hogyan kell értelmezni a "késés 2 perc" és a "késés -2 perc" jelzést. Elvileg a -2 perc késés azt jelenti, hogy 2 perccel korábban érkezik.

Bobby Newmark 2011.03.04. 14:05:31

@Neménvótam: Elvileg real-time GPS adatok vannak rajta, szal szerintem elképzelhető, hogy előrébb jár a vonat, mint menetrend szerint kéne neki.

laci_52 2011.03.04. 14:05:34

Inkább legyenek pontosak és tiszták a vonatok, ne ilyen kirakatfejlesztésekkel hencegjenek. Ezenkívül építsék meg a Ferihegy-2-höz a gyorsvasutat, az lenne egy olyan fejlesztés, amire nagy szükség van.

Mbraun 2011.03.04. 14:07:46

Szerintem meg azt kellene fejleszteni hogy ne 2,5 ora legyen az Intercity ut Budapestrol-Debrecenbe. A jegy ara meg csak emelkedik, de en nem lattam semmi fejlodest sem az elmult par evben.

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.03.04. 14:33:58

Ha még ki is takarítanák a kupékat, akkor lenne csak az igazi !

vandorfenyo 2011.03.04. 14:47:55

@szobatars:
Ennel meg nagyobb elmeny a valosagban megtapasztalni az SBB preciz rendszeret, hidd el. Mert ez a terkep nagyon trendi, satobbi, de benne ulni a kocsikban es elvezni a tisztasagot es pontossagot...
Konnyu lenne mondani, hogy ez az etalon, de nem lenne fair egyaltalan, mert meg a nemetek es az osztrakok sem tudjak elerni ezt a szinvonalat.

vandorfenyo 2011.03.04. 14:49:10

Arrol viszont erdemes emlitest tenni, hogy tudtommal az SBB-nel sincs wifi-s kocsi, ha netezni akarsz, akkor mobilnet.

dithke 2011.03.04. 17:17:22

leirom kedvenc vonaton-netezős történetemet... szóval Bp-Szombathely - Vodafon-net - hol van, hol nincs, nagyon ramaty a térerő a Bakonyban, sokszor teljesen elszáll... tavaly ősszel történt - állunk valahol Veszprém után, sokáig, már fél órája, jön a kalauz, hogy történt valami biszbasz, le kell szállnunk, jön majd busz, az visz tovább, aztán majdd vissza a vonatra... mi történt? azt nem tudja, neki azt nem mondták... elő a laptopot, netet, a mav-start oldalára fel is tették a hirt, amit szegény kalauz net híján nem tudott - elvágtak egy géppel valami síndarabot, emiatt leállt a vonatközlekedés... másfél órányi várakozás után megjöttek a pótlóbuszok, kinkeserves átrakodás a nemzetközi Citadelláról egy rozoga buszba - a vonat lépcsője és a talaj között 80 cm a távolság, nemcsak nagy bőröndökkel erőgyakorlat, de a néhány idős utast kollektiven emelgették, hogy a rámpa nélküli kisállomásokon képesek legyenek le-és felszállni, tapicskolás a kerekesbőröndökkel félméteres latyakban, ügyes buszsofőr, utasok megtapsolják, mert végülis valahogy kievickált a sártengerből , és még a busz se esett szét, pedig féltünk, hogy bennragadunk... a vonat kétórás késést összeszed 30 km-en... de éljen a net!!! hiszen a vonat kalauza is az utasok mobilnetjéről tudta meg a történéseket... plusz javaslat a MÁV-nak: sziveskedjenek néhány falépcsőcskét beszerezni extrém esetekre a kisállomásokra, hogyha egy nagy expresszről le kell szedni néhány bottal járó idős utast, akkor ne kelljen három utastársnak emelgetni őket... hangsúlyozom, nem mozgéssérültekről van szó, csak 150 cm-es, kicsi öreg nénikről, akik már nem tudják az előreszaldót produkálni a MÁV-nak... de azért örülök a miskolci IC-s netnek is... :-)

mondjuk 3700Ft/220 km-es vonatjegyért akár Szombathely felé is be lehetne vezetni, ráadásul sokkal többet ül az utas, hiszen oda 3,5 óra az út...

padorjan 2011.03.06. 23:56:38

@WAdam: Ezt most is megtudhatod a vonatösszeállítás nevű oldalról: vonatosszeallitas.hu/

miki maki 2011.03.13. 17:32:36

@olvasóink írták:
Milyen gondjaid vannak inkab azal törödj hogy ne kessenek tul sokat es elerd a csatlakozasokat .Felborulhat a utzasi terved kulömben.a meg van mobil netkapcsolata az embernek teljesen min degy mi van vagy nincs a vonaton.

.PLACI. 2011.03.13. 20:36:22

@dithke:
Ne zavarjon, de ez nem épp a vörösiszap-féle 10 emberi életet követelő ipari szerencsétlenség és környezetkárosító katasztrófa volt, aminek következtében a sérültek száma több, mint 150 volt? Felbecsülhetetlen gazdasági és ökológiai károkat okozott, 390 embert telepítettek ki.
-------------------------------------------
Te meg erre itt vered a nyáladat, és hiányolod a wifit, meg a fasámlidat?!

dithke 2011.03.13. 23:37:03

@railjet63: nem, ez nem a vörösiszapos buszpótlás volt... ezen a vonalon egyébként évek óta sok a buszozás, korábban ugye az építkezés miatt, azóta meg hol ez van, hol az van... a vörösiszapot nem a MÁV számlájára írtam, bár kellemetlen buszozgatás volt az is.
A fasámli használata egyébként előfordult már, tehát van olyan bakonyi állomás, ahol létezik, ott már nyilván a kalauz se tudott leszállni anélkül...
A tájékoztatás pedig nem kerülne pénzbe, legalábbis nem sokba, kéne pl. mobiltelefonálni a kaluznak...

Egyébként nem ártana egy alternativ útvonalat beiktatni pl. a Balaton partján közvetlenül Zalaegerszegre.... éppen abból a célból, hogy a sok vágányzár miatt el lehessen jutni átszállás nélkül is oda Bp-ről, mégiscsak egy megyeszékhely... egyébként irtó rozoga buszokat szoktak beállitani, csomagtartó nuku, segítség a cuccoláshoz nuku, szóval nem épp intercity feelingje van... ja, amikor a vonatra tévedt néhány magyarul nem tudó - a Citadella ugye nemzetközi intercity, Ljubljanából jön... a kalauz nagyon ügyesen feltalálta magát, jó hangosan megkérdezte, hogy ugye tud valaki angolul? na akkor magyarázza el nekik, miért is cigelődünk Somlóvásárhelyen buszra át...

amúgy nem a fasámlit hiányolom, hanem a magasított peront... de hidd el, én ezen a vonalon annyira megedződtem már... igazi túlélési gyakorlat némelykor...

azért baromira irigylem a wifit a debreceniektől... ja, a normális intercity-kocsikat is, mert Zalaeg. felé nem járnak olyanok...