Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2007.09.24. 06:00 erminavet

Miért hazudik a MÁV?

Mármint miért hazudik ilyen nyilvánvalóan?


A Nyugati pályaudvar csütörtökön összeomlott, a biztosítóberendezés mondta föl a szolgálatot, a hideg (vagyis az Újlipótváros felöli) oldalon kézzel kellett állítani a váltókat. Ahogy ez az utóbbi időben többször megtörtént hasonló helyzetben a két nagy pesti fejpályaudvaron, a menetirányítók most se tudtak szembenézni a kisebb áteresztőképességgel, ahelyett, hogy csak annyi vonatot indítottak volna, amennyit elbír a lerobbant pályaudvar, de azokat pontosan, a járatok össze vissza késtek. Sokat, és kiszámíthatatlanul.

 

Valamiért viszont (ismét nem először) a sokszor az egy órát is elérő késésekből most is csak húsz percet vallottak be. Ennyi szerepelt az MTI-nek kiadott közleményben is. És az itt látható fénykép tanúsága szerint (az index egyik olvasója küldte be) az utastájékoztatóra is csak ennyit írtak ki. Lehetséges, hogy a MÁV berkeiben valaki valahol kiadott egy utasítást, hogy a késés márpedig legfeljebb 20 perc lehet? Visszatérve a fotóra a hazugság azért abszurd, mert rögtön le is leplezi magát. Az első sorban lévő esztergomi vonatnak ugye 16.20-kor kellett volna indulnia, ha 20 percet késik, akkor 16.40-kor. De ott van a bal felső sarokban az analóg óra a pontos idővel, amelyről leolvasható, hogy már 17.14 van, azaz a késés legalább 54 perc. Itt valaki hülyének néz minket, vagy nagyon hülye.

37 komment

Címkék: vasút városi közlekedés másodrész utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr71174760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vanek 2007.09.24. 09:53:50

"Ahogy ez az utóbbi időben többször megtörtént hasonló helyzetben a két nagy pesti fejpályaudvaron, a menetirányítók most se tudtak szembenézni a kisebb áteresztőképességgel,"

Vajon miért nincs a MÁV-nak kész forgatókönyve ilyen esetekre? Lerohad a bizber a Nyugatiban? Semmi gond, füzet elő, abban az áll, hogy csak a gyors és a zónázó menjen be, a személy csak Újpestig jár. Utasokat tájékoztatjuk, és SOS-ben szerzünk 20 buszt, ami ingázik Újpest és a Nyugati között, és megkérjük a BKV-t, sűrítse a 14-es villamost. Kisiklik a vonat a Keletiben? Semmi gond, a füzet azt írja, hogy...
Meg kellene csináni az összes pesti pályaudvarra, az összes fő vidéki csomópontra, valamint a kritikus pályaszakaszokra (ahol a legnagyobbzűrt okozhatja egy baleset vagy vezetékszakadás, vagy bármi).

zus 2007.09.24. 09:55:14

A MÁV és a közlekedéspolitika a hülye. Régen mindenhova vonat ment, még a hegyekbe is. Most itt az amerikai "költséghatékonyság", emiatt a sok buzi kamion, meg teherautó, ami miatt nem lehet átmenni egy falu főutcáján, nem lehet megmozdulni a fővárosban. Régen a főváros tele volt iparvágányokkal, a leglehetetlenebb helyre is vezettek, így egy csomó cég logisztikája a vasútra épült. A BKV és a MÁV egy valag pénzt bezsebelt és most is bezsebelhetne érte. Ekkor lenne elég pénz arra, hogy mindenki szétlopja a céget, de maradna a bizber, a gördülőállomány, a mozdonyok javítására is. Most miért röhögnek az "arccal a vasút felé" bemondáson. Ja, hogy a köcsög fejesek, meg miniszterek autóval járnak ? Azt én leszarom ! Még mindig rájuk lehet gyújtani a szolgálati versenyautót, aztán meg néznek !
Mésgem csak a MÁV a hülye, hanem az itteni népek is. Itt lószarnak sincs kultúrája, nemhogy az olyan polgári elégedetlenségnek, hogy arra írjanak ki népszavazást, hogy a szállítást, ahol lehet, KÉNYSZERÍTSÉK A VASÚTRA, A FŐVÁROSON BELÜL IS !!! Ja, hogy ahhoz fel kellene újítani az iparvágányokat, meg vissza kéne fektetni/kibővíteni a régieket ? Hát hol vannak az uniós pályázati pénzek ? Arra miért nincs népszavazás, hogy kötelezően fejlesszék a kötöttpályás közlekedést ?

Zolika 2007.09.24. 10:53:42

Pénteken a Nyugatiban 16.05-kor odamentem az információs nénihez, mert a 16.10es vonatomhoz a táblán nem volt odaírva a vágányszám, és ugye nem 20 perceket, hanem 40-50 pereket késtek, de ez most mellékes.
Egy kis sorbanállás után, mire odakerültema fülkéje elé, félrepattant és elkezdett aranxosan pletyizni egy barátnőjével/családtagjával, aki engem megkerülve odalibbent a plexihez...pumpa 100-on, de azért szépen kivártam a végét. Na nagy nehezen rámkerül a sor...Szép udvariasan(tanulva korábbi hibáimból..hiszen a máv-osnak nagyon érzékeny a lelkülete, és az önbecsülése)megkérdeztem tőle, hogy a 16.10es vonatom melyik vágányról indul...fél perc "gondolkodás" imitáció után a válasz:
- Mi?
(Pumpa ezren)
- Talán tessék, nemde?
újabb bamba tekintet, elismételem mégegyszer eme iszonyat bonyolult kérdést.
Válasz:
- Ő azt honnan tudná??
jelzem, ekkor már 16. 09. volt az idő....
Hát valóban, ő azt honnan is tudná? Talán mert EZ A DOLGA!
Na ennyit a korrekt máv-os tájékoztatáról, meg az utaspolitikáról

Zolika 2007.09.24. 10:58:14

Egy apró érdekesség még: miután kimaradt kb 2 vonat(jajj, nem bocsi, csak 20 perceket késtek), és nagy nehezen beböfögte valaki, hogy majd a 18-asról indul, kb 2 perc múlva egy szerelvény, mindenki átrobogott oda. Odaértem én is, és csodák csodája mi fogadott ott?? Hát barátaim egy irgalmatlan nagy sor..ugyanis a jegyeket a kordonnál ellenőrizni kell, anélkül nem lehet belépni...kicsit gusztustalan, az hogy elvárások vannak, mellesleg nem is olcsó jegy/bérlet árak mellett, azonban teljesítmény, illetve szinvonal nincs mögötte, vagyis van, csak elég nagy differenciával...gusztustalan

RobinGood 2007.09.24. 11:00:22

Két észrevétel.
1) nem pénteken, hanem csütörtökön történt a dolog a nyugatiban
2) a fényképen a táblán a 16.55-ös váci zónázó már nem is szerepel, holott az gyakorlatilag ki is maradt.
Ja és a 17.00-ás göd-vác vonathoz odaírják, hogy késik 5 percet és 17.15-kor még mindig a táblán van :-)

méregkeverő 2007.09.24. 11:13:26

Vettük észre ma reggel is, amikor +23-mal érkeztünk a Keletibe!

magam 2007.09.24. 11:14:19

Az Indexen olvastam, hogy csaj ebben az évben már 210 + 60 MILLIÁRD!!!! forintot kapott a MÁV az adónkból. Hová teszik? Mit csinálnak vele? Mert nem a mocskos, koszos, lassú, ötvenéves vonatokra költik, az biztos!
Pl. a B.almádi-Bp 117 km-es távot a magyar Intercity képes 2 óra 16 perc alatt megtenni! (El ne felejtsük: a 21. században vagyunk!) Ez 54 km/órás átlagsebességnek felel meg! De a sima gyorsvonat mindezt két és fél óra alatt teszi meg! Hihetetlen! Ideje lenne ezt a pénz-zabáló, vízfejű szörnyeteget eladni. A maszek tulajdonban ilyet nem engedhetnének meg! Most csak öntjük a pénzt a feneketlen MÁV zsákba! MEDDIG?????

Manyizga (törölt) 2007.09.24. 11:20:06

Megint nincs felelős... ki kell rúgni felelőst.
Másrészt olyat még az ÉLETBEN nem hallottam, hogy ilyen esetben pótlóbuszokat indítottak volna.

"Mert lehetetlen megszervezni" Persze... meg se próbálják.
Kirúgni azt a tehetetlent, amelyik ezt nyilatkozza, hogy nem lehet megszervezni. Fel kell venni a helyére olyat, aki meg tudja csinálni.

LepkePillangó 2007.09.24. 11:26:35

London Victoria pályaudvarról utaztam volna "az agglomerációba". Viszont tűz ütött ki valamelyik, a Victoria pályaudvarhoz közelebbi állomáson, így aznap este onnan már nem mennek vonatok. Hihetetlen volt az irányítás: Rengeteg "info" ember volt a pályaudvaron, és mindenkit tájékoztattak, ha bemondta a célállomást, hogy milyen járművel, melyik pályaudvarra kell átmennie. Nem kellett jegyet venni a metróra (akármire) a Victoria és a másik pályaudvar közötti szakaszon: érvényes volt a vonatjegy.
A másik pályaudvaron is rengeteg "info" ember + képernyőn is jól követhető minden. Az utolsó utasterelgető is pontos tájékoztatást tudott adni (az más kérdés, hogy 5x kellett megkérdeznem, mire megértettem a kenti akcentusát). Fejetlenség, pánik semmi, és végül az eredeti tervhez képest, a tanakodással, átutazgatással, várakozással stb talán 40 perc késéssel indultam el. Nem vagyok anglomán, de amikor egy felsővezeték szakadáskor az egész Szeged felé tartó vonalom 2 órás a várakozás + utastájékoztatás a nullával egyenlő: amikor már bemodnták, hogy 20 percet (!) késik a vonatunk, akkor már régen észrevettük és teljesen véletlenül tudtuk meg pl., hogy betoltak egy vonatot, ami Szeged felé végre elindul (Brno felirattal...), akkor mindig eszembe jut az angliai eset: olyan bonyolult lenne így megszervezni?

hattyú 2007.09.24. 11:28:22

amilyen az ország olyan a mávja :)

Zolika 2007.09.24. 11:43:07

Basszus! Tényleg nem péntek volt a nagy káosz napja. Teljesen bezavarodok már a rengetek máv-os élménytől...hiába a Cegléd Szolnok vonalon szinte ismeretlen fogalom az unalom kifejezés...nincs két egymást követő nap, amikor azonos időben jönnének, vagy befelé, vagy hazafelé, de mindig van valami, ami miatt örömtáncot járhat a jónép...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.24. 11:51:38

Kedves Robin Good!

Tényleg csütörtökön volt, javítottam, köszönöm.

VV 2007.09.24. 11:51:54

15-én 1 óra 17 percet vártam a Keletiben, hogy eljussak Győrbe, ami másfél-két órás út csupán. A balkánról jött a szerelvény, és közölték, hogy nem magyar részen jött össze ennyi csúszás. Ott várt a tömeg több mint egy órát, mint egy nyáj.

Kérdeztem a kallert, hogy ilyenkor miiért nem indítanak legalább a magyar szakaszon egy szerelvényt? Mert nincs elég kocsi, mert túlterhelt a pálya és nem fér el rá a szerelvény. Ez volt a válasz.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.24. 11:53:02

Kedves Vanek!

Nekem is pont ez jutott az eszembe, sőt meg is kérdeztem ezt az egész cuccot a MÁV kommunikációjától (a pályaudvari tájékoztatás persze nem hozzájuk tartozik), ígérték, hogy válaszolnak. Várom, beszámolok róla.

RobinGood 2007.09.24. 11:55:19

LepkePillangó:
Most minek kell itt ilyen angol történetekkel borzolni a MÁV-ra kényszerülő idegeimet? :-)
Ezen a kellemes csütörtöki napon még a "karám" támasztó jegyellenőrők is eltüntek. Néheény pályamunkástól sikerült infót szerezni, hogy mi a helyzet és mi várható. Arról nem is beszélve, hogy a normál "hangosbemondógép" lökte a menetrend szerinti indulási infót azaz még tovább fokozták a káoszt.

RobinGood 2007.09.24. 12:10:09

Zolika: Már bocs hogy kötekszem, de a nyugatiban a 18-as vágánynál hol van kordon? Mert tudtommal csak az 1-9-es vágányoknál van "beléptető rendszer" NA az megérne egy cikket egyébként :-) Iskolapéldája a suttyó bunkó marmok és a vélt hatalom összefüggésének. Szerintem a Mónika show szereplő válogatásán volt a MÁV-os kiválasztás is.
Mondjuk múlt héten egyik reggel egy diák a 10 perc késéssel beérkező zónázóról leszállva (vác-Nyugati között a hivatalos menetidő 25 perc, gyakorlatban rendszeres a 10 perc késés) leszálva nem volt hajlandó előbányászni a bérletét, hanem rohant a metro felé, erre a biztonsági őr megragadta a ruháját és mikor a diák felháborodva kirántotta a karját a kezéből a biztonsági őr utasbarát "legközelebb lefejellek Te köcsög" felkiáltással "engedte" útjára.

gabosz 2007.09.24. 12:10:11

A minap ácsorogtam hajnalban órákat a tatabányai állomáson sorstársaimmal együtt. Felsővezeték-szakadás volt, így az 5.28-as vonat 7 óra felé közeledve sem volt sehol. A hangos tájékoztatás nagyon korrekt volt: "xy vonat előreláthatólag késik." Percet végülis nem mondtak :) Bár az előreláthatólag szónak sem volt sok értelme 7 körül...

Zolika 2007.09.24. 12:10:33

Robin! A nyugatiban a 18-as vágánynál egy szót sem lehett érteni a bemondóból. Egyrészt azért, mert gyakorlatilag egy működőképes hangosbemondónak kellene lefedni egy elég nagy légteret, másrészt pedig a westend tetején épp koncertezett valami ügyeletes szupersztár, elég komoly hangtechnikával:)))

Zolika 2007.09.24. 12:12:16

RObin már a 17-20as vágányok is le vannak kerítve, kb 2-3 hónapja...nem vicc minden reggel és délután oda érkezem/onnan távozom, úgyhogy elhiheted barátom, hogy körbe van már ott is kerítve

RobinGood 2007.09.24. 12:27:55

Zolika: Én az 1-9-est "használom" naponta úgyhogy elhiszem Neked, hogy így van mert arra nem járok :-)
Ami meg a hangos bemondót illeti: Abból ami esetleg "érdemi" információt mond ilyen esetben, abból a hetes vágány magasságában sem lehetett érteni semmit, csak a Wstend alatti fedett részen és ott is erősen fülelve. Egyébként az még egy szép jelenet volt, amikor bemondták úgy öt óra magasságába, hogy Göd-Vác felé az egyes vágányról indul a következő vonat és megindult a tömeg (mondjuk pontosan nem tudom, hogy előtte mikor ment ki vonat, de ekkor minimum három vonat utasai vártak induló vonatra) , mire én odaértem már nem lehetett felszállni sem a vonatra, ugyanis a mávnak sikerült egy négykocsis "hernyóra" ráuszítani az embereket.

minerel 2007.09.24. 12:28:15

A régi mondás, igaz mondás miszerint mindig a fejétől bűzlik a hal!

Zolika 2007.09.24. 12:31:41

Robi, az csak azért van mert nincsenek amúgy kihasználva a vonatok...mindent csak a mi érdekünkben teszne:)) Ezek a szent emberek:)

OftF 2007.09.24. 13:15:30

A MÁV ősidők óta letagadja a késést, mert nem szereti visszatéríteni az IC pótjegyet. Tolvajok, pazarlók, máglyára velük.

sudika 2007.09.24. 13:31:24

Ma az IC Szombathelyről 20 perc késéssel indult, mert a szembejövő késett 15-öt... az senkinek nem jut eszébe, hogy majd 15 km-en KÉT VÁGÁNY VAN. Azért megvárjuk hogy beérjen, aztán még láttuk ahogy a már üres vonatot kihúzták, és csak utána indultunk el.
Ezek után úgy rohannak hogy tengeribeteg mindenki, és a keletiben kb. negyed óra késésnél biztos hogy nem adják vissza a jegyet. Inkább kapunk olyan szövegeket, hogy 14 p 50 mp volt a késés.... kösz. Bármilyen cégnél ha a kifizetett szolgáltatást nem kapjuk meg, illik visszaadni a pénzt. De nem a MÁV hibája persze....

webede 2007.09.24. 13:47:24

Azon az ominózus csütörtökön az asszony dél körül akart hazajöni mert estére ment vissza. Esztergom vonal oda-vissza 60km utazott várakozással együtt 5 óra volt!!! Grat .a MÁV-nak.

tigrin 2007.09.24. 14:46:55


Egy multicégnél dolgozom és minden hónapban én biztosítom a vidékről bejáró munkatársaknak a bérleteket.
Havonta 10 milliós értékben rendelek bérletet!
A bérletek rendelését az első nap leadod személyesen, mert nincs fax, e-mail, ügyfélszolgálat, helyette 4 nyomtatvány, közöte indigó.....kőkörszak!!!!
A következő napom pedig mehetsz vissza a bérletekért, mert az igénylés napján nem tudják megoldani a kiadást és nem csak azért mert lusták, hanem egyszerűenn a feltételek nem adottak...!

A máv dolgozói is elismerik, hogy a feltételeket az okosok szép terített asztalnál megszülik, de alkalmazásukhoz a saját dolgozóik részére sem biztosítják a feltételeket!

Nem ártana a vezetőségnél az életkorátlagot csökkenteni!

68 2007.09.24. 14:47:50

A Nyugatiban amúgy is a helyzet magasán mindenki. A legszebb megnyilvánulás a nyáron: amikor már egy órát késtek a vonatok, bementem az üti-hez, hogy ugyan mikor indul a vonat Vác felé? Akkor már azt mondták, hogy két perc múlva indul a 7-ről (az előző sem ment el egyébként) de vonat sehol nem volt. Visszakérdezett: Nincs ott a vonat? Na ha ő sem tudja! Ezek után kallert kérdeztük, hogy ő mit tud, mikor lesz vonat? Ő sem tudta. Végül egy utas mondta, hogy felsővezeték szakadás van Újpesten, az meg ugye 1,5-2 óra, mint minden gyakorlott Vác felé járó tudja. :-)

A másik szenzáció, hogy a MÁV szerint (szintén ütis beszólás) a 15 perc alatti idő az nem késés. Ok, kérdeztem én naív, akkor mi a neve annak az időnek ami a kiírt és a tényleges idő közt eltelik? Mert az tuti, hogy van valami neve a MÁV-nál. De akkor miért nem úgy írják a menetrendet, hogy kb. ekkor indul és érkezik? Az korrektebb lenne. Mondjuk: gyorsvonat, Nyugati - Vác, indul: 15:00 és 15:30 között. :-)

Sol 2007.09.24. 14:49:52

Az IC szótól kinyílik a bicska a zsebemben. Miért nem foglalkozik senki a személy vonatokkal? Miért csak és kizárólag az IC számít? aki nem nagyvárosban lakik forduljon fel? 19 év rendszeres vonatozás után teljesen és tökéletesen elegem van az egészből. 40 kilométerre lakom Budapesttől és egyszerüen képtelen vagyok feljutni Bp-re vagy hazamenni, mert a vonat és a hozzánk vezető buszjáratot az összes lehetséges viszonylatban úgy állították be, hogy még véletlenül se legyen csatlakozás.

RobinGood 2007.09.24. 15:01:14

A menetrend csak tájékoöztató jellegű. Ezt egy kalauztól tudom. :-)

vanek 2007.09.24. 15:05:25

Erminavet! Azért azt a pályaudvari tájékoztatást sem ártana megkérdezni valakitől. Itt is (és más fórumokon is) rendszeres panasz, hogy még normál helyzetben is akadozik a dolog, normáltól eltérő helyzetben pedig inkább nem is tájékoztatnak.

(Egyik nap a Keletiben vártam egy ismerősömet a miskolci IC-vel. A vágányszámot a vonat érkezéséig(!) sem voltak képesek kiírni. 1 perccel az érkezés előtt megkérdeztem az ügyeletes tisztet ő sem tudta. Már éppen megkértem volna, hogy használja Bell remek találmányát, amikor bemondták, hogy jön a vonat. A 4. vágányra, én a 9.-nél voltam...)

Alanna 2007.09.24. 15:33:08

Bocs, de ha égnek a kis zöld lámpácskák a vonat neve előtt, az nem azt jelenti, hogy már elment?
Csak a táblát még nem frissítették.

Ettől függetlenül teljesen jogos minden amit írtál.

krtek24 2007.09.24. 17:11:25

VV,

Minek indítanának egy másik szerelvényt ilyen esetben? Ezt sehol a világon nem teszik meg szinte, pláne egy olyan városba (Győr), ahova kis túlzással félóránként van IC vagy gyorsvonat.

Ades 2007.09.24. 17:40:43

Ismerős... Voltam már olyan helyzetben, hogy az IC-n amin utaztam 20percet késett, leszállás után, mivel ki is volt írva, a pénzünket szerettük volna visszakérni. Azonban a pénztáros nem akarta visszaadni felsőbb utasításra hivatkozva. Fel is mentünk az állomásfönökségre panaszt tenni. Mialatt mi fenn voltunk a tábláról szépen eltünt a 20 perc késés, az űllomásfőnök közölte, hogy márpedig a vonat csak 14:59-et késett ezért pénz vissza nem jár...:S Ja, mindez Szegeden történt.

wood 2007.09.24. 21:18:08

miért ne hazudna a máv? vagy miért nyújtana normális szolgáltatást? vagy alkalmazna normális embereket?

ha nem tetszik, válassz másik vasúttársaságot! :)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.09.25. 12:40:12

Kedves Alanna!

Nem, azok a vonatok akkor még bent álltak. (Vagy még azt se.) A zöld lámpa sztem azt jelenti, hogy be lehet szállni.