Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2007.10.20. 21:30 erminavet

Hajózni kell, és olcsón is lehet

Na, jó, 700 euró talán nem olyan kis pénz, de ezért négyünknek bő két napig volt egy nem is kicsi, több mint 11 méteres, jól fölszerelt saját hajónk, amellyel (bizonyos keretek között persze) oda mentünk, ahová akartunk, tengeren, folyón, csatornán, és magunk vezethettük, mindenféle előképzettség nélkül. Szóval fejenként és naponta nem drága a 20 ezer forint körüli összeg, hiszen a hajón laktunk, főztünk, utaztunk.

Biztos mindenki halott már arról, hogy Franciaországban, meg Nyugat-Európa más országaiban kibérelhetsz egy hajót, és utazgathatsz vele a csatornákon. Én is, de azt hittem az ilyesmi drága, de talán majd egyszer azért én is kipróbálhatom. És akkor jött a Bence, és azt mondta, megnézte, és megfizethető, és azt kéri szülinapjára, hogy menjünk vele egy hosszú hétvégére.

A Magyarországról is foglalható számos ország közül szerencsés módon Itáliát, Venetót választottuk. Közel, van ráadásul egy igazán változatos és öööö hogy mondják nekkermanul, attraktív desztinációba nyúltunk bele. Egy Casier nevű kisvárosba kellett mennünk, amely a Sile folyó partján fekszik. Először tehát itt hajóztunk gyönyörű, természeteshez közeli tájon. A Sile a világ azon kevés folyója közé tartozik ugyanis, amely a forrásától a torkolatáig természetvédelmi terület. 

 A folyóról a szárazföld és a tenger közötti átmeneti területre jutottunk, ahol a nádasok között kijelölt csatornákon úszva, nem is veszed észre, hogy már a Velencei lagúnában hajózol. Aztán nyíltabb vizek, nagyobb hullámok és tengeri csúcsforgalom következett, Murano, és a Szent Márk tér előtt elhajózva fitymálva figyeltük a turistaipar lúzeráldozatait, ahogy egymást tapossák.

Utunk harmadik szakasza megint egészen más jellegű volt, a szinte végig lakott helyeken át vezető Brenta csatorna fő attrakciói a partján emelkedő paloták, a zsilipek és a rengeteg nyitható közúti híd. Visszafelé gyorsabban haladtunk, így Buranónál kikötöttük, és pár órát a szigeten töltöttünk.

Ahogy időm engedi, igyekszem az út különböző részleteiről is beszámolni majd.

16 komment

Címkék: utazás programajánló olaszország hajó tarifa


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr84202400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rincewind 2007.10.20. 22:46:41

Hú ez elég fasza! Nem para egy zsilipelés nulla előképzettség nélkül? :) Velencében saját hajón...áhh...:D

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.10.20. 23:31:02

Kedves Rincewind!

Hát egy picit persze izgul az ember, de legfeljebb nekikoccantod a hajót. A zsilip jól ki van építve, pont jó helyen vannak azok az izé, nem is tudom a nevüket, kampók, amihez ki kell kötni (illetve kötni nem szabad, kézben kell tartani a kötelet).

Picit nehezebb a karókhoz kikötni mondjuk a felnyitható (inkább elfordítható) hidak előtt. Volt, hogy csak a hajó elejét kötöttük ki, ezért aztán elfordult, neki egy másik hajónak. Persze nagyon lassan.

Ronald 2007.10.21. 06:45:15

Hát, kedves ERMINAVET - én csak ámulok.
Magyarországon még egy motoros ladik vezetését is komoly szakvizsgához kötik - nem hogy egy 37 lábas, már szinte nagyhajónak számító yachtét.
Ráadásul csatornákon-zsilipeken keresztül...szóval észbontó.
Minden esetre gratula neked, ha első szúrásból - és különösebb események nélkül - abszolváltad az útvonalat.
Remek szórakozás, nagy élmény lehetett.
Szerintem busásan megérte az árát.

Szgy · http://www.antikva.hu 2007.10.21. 09:09:47

Megerősítem. Minden előképzettség nélkül "végigcsatornáztuk" Elzász-Lotharingiát. Ilyen nyaralásunk még nem volt. Az első zsilipek kicsit nehezen mentek, de aztán...
Olyan helyekre jutottunk el, olyanokat ettünk, amit a"százazföldi patkányok" soha sem láthatnak, soha sem kóstolhatnak. Ny. Európában fantasztikus kultúrája van a csatornahajózásnak.

Antikva · http://www.antikva.hu 2007.10.21. 09:13:40

Ja, és közben Jerome K. Jerome Három ember egy csónakban című könyvével szórakoztunk remekül, hogyan is volt ez a 19. században a Temzén.
"A történet során három kedves fiatalember George, Harris, és Jerome (maga az író) valamint egy Montmorency nevű kutya kéthetes temzei csónaktúrájának számtalan kalandját élvezhetjük végig. A történet mulatságos epizódok, groteszk kalandok és bohózati helyzetek színes egymásutánja, történelmi meditációkkal vegyítve. A fordulatos, cselekményes és humoros kisregény egyfajta nosztalgiát ébreszt a viktoriánus kor régen-volt, talán-igaz-sem-volt világa után, melyet a három hős emlékeiből egységesít az írói fantázia. A szórakozást rangosabb írói eszközökkel szolgáló, csevegő hangvételű írás további sikerre számíthat a kikapcsolódást, felüdülést kereső olvasók széles körében."

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.10.21. 09:33:19

Ronald!

A gratuláció Bence kapitányt illeti, a legnehezebb helyeken általában ő vezetett, mégiscsak az ő szülinapi ajándéka volt, én azzal járultam hozzá, hogy igyekeztem nem beleugatni, ellentétben a két csajjal.

De pl. visszafelé Velencében a forgalmas Giudecca (és Szent Márk) csatornán én kerülgettem a tengerjárókat meg vaporettókat.

janos 2007.10.21. 09:34:40

"Magyarországon még egy motoros ladik vezetését is komoly szakvizsgához kötik"....sot...ha netan veszel egy hajot az Adrian es Magyar zaszlo alatt szeretned regisztralni,akkor keszulj fel egy tobb honapos harcra a magyar burokraciaval,amelynek vege hogy egy ottagu vizsgabizottsagot egy hetig kell nyaraltatni min.3 csillagos szallodaban, deviza napidijakkal,teljes ellatassal,amig a nagy szakertok felmerik a hajot, s eldontik hogy miket kell javitani ahhoz hogy magyar zaszlo alatt lehessen. Alternativak utan kutatva megkerdeztem az angolokat:-Kuldjon 12 fontot,meg ha a hajo nevet meg akarja valtoztatni akkor az uj nevet is kerjuk.-Ennyi?-Ennyi. Hat szerintetek milyen zaszlo alatt hajozunk...?

Tiba 2007.10.21. 10:04:30

"Magyarországon még egy motoros ladik vezetését is komoly szakvizsgához kötik".....

hmm. azért ha mondjuk baromi nagy ködben 3 rövid kürtszót hallasz merre mész??? mit csinálsz???? nem szabad azért ezt félvállról venni. Mi is majdnem odavesztünk az Adrián nyáron! meg is csináltam a hajóvezetőit azonnal! szóval ez szerintem olyan saját felelősség, csak ugye mások is vannak a hajón... meg amíg szép az idő süt a nap, addig nincs gond, aztán jön a szél és kapkodhatsz mit is kell csinálni... a hajózás a legjobb a világon, de képzettség nélkül kb. ugyanaz, mint motorra ülni minden tapasztalat nélkül.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.10.21. 10:14:03

Kedves Tiba!

Azért árnyalnám a képet.

1. Ezzel a hajóval nem mész, nem mehetsz nyílt tengerre, a velencei lagúna a maximum, a horvát Adria teljesen más. (Nota bene: oda is kiengednek minden nélkül, asszem max. 5 méter hosszú motorcsónakkal.)

2. Bőséges ismertetőt, füzeteket adtak a szabályokról. Ezek használatára azonban sehol sem láttam példát, egyetlen kürtjelet se halottam az út során. Pedig nagyon tetszett, hogy nem jobb/bal oldala van a hajónak, hanem kikötőfelőli, meg nem kikötőfelöli.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.10.21. 12:04:36

Most jártam (sokadszorra) Velencében, (most először) kifejezetten a közlekedésre koncentrálva. Kaotikusnak tűnik, mint mondjuk Palermo utcáin, de sejthetően van benne logika. Imre, segítenél megfejteni? Levelet is dobtam ezügyben.

ősi homár stb 2007.10.21. 12:43:20

már annyiszor tervbevettem egy ilyesmit, a baj hogy egy sima autóbérlésnél is hülyére aggódom magam (valahogy ettől mindig egyszemélyes felelősségé válik a családi nyaralás), pedig ez se lehet nehezebb mint egy jobbkormányos körforgalom :)
"figyeltük a turistaipar lúzeráldozatait" viszont ismerős érzés, szokott inspirálni (kikötni Buranón, hú vazze!), Brenta amúgy is ki van szemelve, igaz (eddig) biciklis opció volt
úgyhogy engedje időd a részleteket pls!

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2007.10.24. 11:27:02

Helló!

Gratulálok az utazáshoz. Én is régóta szeretnék ilyet szervezni. Csak egy kérdésem lenne: hogyan mentetek 4-en 700 ajróért, ha az árjegyzékben olaszországba 1200 körül van a legolcsóbb ár? Előre is köszönöm a választ!

Bence 2007.10.24. 22:15:51

Kedves Balfánt,
mi csak egy hosszúhétvégére mentünk, így jött ki a 700 euró. Ez a gyakorlatban 3 éjszakát és két és fél napot jelentett a hajón.

Frank Borbála · http://www.benacoyachting.hu 2007.10.25. 10:56:32

Kedves Bence és társai!

Innen kell megtudjam, hogy ilyen nagyon jól érezték magukat?!?!?!

:-)

Boldoggá tesz!

Hogy Önöknek is örömet szerezzek, már jelentkezett is egy úr, aki olvasta ezt az írást és jönne hajózni!

Jó lenne az egész világot hajóztatni, boldogabb világ lenne!

Szép napot kívánok, remélem jövőre találkozunk!

Frank Borbála

Kosika 2007.11.17. 16:14:28

Kedves Erminavet!

Szép lehetett az út, ha jól látom az egyik képről, a Canal Granden is végighajókáztatok?
Mi is béreltünk ilyen hajót a családommal, először 1996 körül Dél-Franciaországban, a Canal du Midin mentünk végig. Falusi környezetben halapdtunk, házi sajtot árult a zsilipőr. Ha gyorsan túl akart lenni a dolgon, már azelőtt kinyitotta a zsilipkaput, hogy a vízszint kiegyenlítődött volna. Nagyon tökösnek éreztem magamat, ahogy 10 tonnás hajót tartok egy kötéllel a zuhogó víz ellen. A tatra kitett zászló alapján az összes francia kolléga rögtön levette, hogy csakis olaszok lehetünk, bongiorno. Elzászban is voltunk, itt a medencés hajólift volt az egyik legnagyobb élmény, illetve egyszer autópálya felett haldtunk el hajóval (!). Londonban én vezettem a Temzén, volt egy kis kavar a balratartssal, Police beszólt megafonon, hogy húzzak a másik oldalra, így már a megfelelő hídnyíláson haladtam át a London Bridge alatt. Írországban kicsit letértem a kijelölt viziútról az egyik hatalmas tavon, a propeller belegabalyodott valamibe. Ipari búvár bogozta ki, mondanom sem kell, hogy nem olcsón. Egészében elképesztő, hogy mindenféle képzettség nélkül engedik a népet vízre. Kihagyhatatlan, örülök, hogy nektek is nagy élmény volt.

Ligeti József 2008.06.22. 23:41:21

Én igazából várnám a részletesebb beszámolót, amit terveztél megírni...ha időd lesz rá....
Nagyon érdekes lehetett.
Hol, hogyan horgonyoztatok le? Volt-e kikötői díj. Ki tudtatok-e menni csavarogni is kicsit Velencében...stb