Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2007.11.23. 19:00 erminavet

A GKM ragaszkodik a menetrendváltáshoz

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az előírt rendben folytatja a december 9-i menetrendváltáshoz szükséges lépéseket, vagyis nem partner semmiféle halasztásban vagy hibrid rendszer bevezetésében. A miniszter az új menetrendnek megfelelően fogja megrendelni a közszolgáltatást.
 
Mindezt a szaktárcánál közölték a Kötött pályával, amely ma reggeli posztjában írta meg, hogy a MÁV forgalmi főosztálya a menetrendváltás elhalasztását kívánja kérni, arra hivatkozva, hogy csak a napokban dőlt el, hogy valamennyi mellékvonalon maradnak a vonatok.
 
A GKM-nél azt is elmondták, hogy szakmailag sem tartják megfelelőnek a javaslatot, amely a nemzetközi vonatokat az új, a hazaiakat a régi menetrend szerint járatná. (Hiszen a társvasutak áttérnek az új menetrendre.) Ez ugyanis jelentős zavarokhoz vezetne.

13 komment

Címkék: politika vasút másodrész fedvény utastájékoztatás mellékvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr23239687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2007.11.23. 21:04:54

Sírva röhögök...

rg7 2007.11.23. 21:14:43

Hú de szép lesz ez így:)
Végre megvalósul, hogy a mozdonyvezetők csak indulás előtt kapják meg a szolgálati menetrendet.
Ezt állandó jelleggel is be lehetne vezetni.
Kevesebb papír fogyna.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2007.11.24. 09:41:18

A jogszabály szerint persze már négy hónapja kész kellene lennie az üzemi menetrendnek, hiszen a MÁV-(Start?) a személyvonataival nincsen egyedül a pályán. Persze a menetrendváltás halasztása is elég kurucos lépés volna, hiszen az Európai Unió és minden társult ország vasútján egyidőben lép életbe az új menetrend, hiszen az európai társaságok egymás pályáit is használhatják, vagyis ha nincsen magyar menetrend, akkor a magyar pálya Bermua-háromszöggé válik az Európai Vasúti Térségben.

Peter "Car" 2007.11.24. 10:15:27

adaniel nem volt eddig is bermuda haromszog? hiszen en nem tudok olyanrol hogy barmikor is nalunk menetrend belett volna tartva precizen. Kivetelek vannak de ritka. Persze akkor sikerul amikor sem esso sem szel sem 25 fok felett sem kis hoszallingozas, 5 fok alatti homerdóseklet, mindenki eppen a munkajara figyel akkor menetrend bevan tartva. Amugy meg mindig nem ertem a GM-t miert nem lehet a beszutentento mellekvonalakat uzemeltetesre meghirdetni? Biztos lennek akik racsapnanak es uzemeltetnek, persze hagyni hogy ok hatarozzak meg mikor es milyen vonat kozlekedjen, elvegre a "nyilt" vonalra nem mennek ki. De szep volna ha nem a politikusok talalnak mar ki mi kell a kapitalizmusban a cegeknek - embereknek hanem forditva.

bacity · http://kacat.blog.hu 2007.11.24. 13:36:10

vasutasok hey! ...jatok szart! hey
nincs több terepasztalozás :-((

Eraszt Petrovics Fandorin 2007.11.24. 13:49:56

Ekkora baromságot, hogy a 12 mellékvonalon még buszt is közlekedtetnek , ez egyszerűen pénzkidobás. javítanák inkább akörnyezetbarát vasúti közlekedés színvonalát.

JSTorrente 2007.11.24. 14:10:26

Valami fejesnek nagy érdeke füződhet a vasút leépítéséhez.

medwe00 2007.11.24. 15:06:36

Jelen pillanatban a vasút szisztematikus szétverése folyik. Pontosan ugyanaz, mint a mezőgazdasággal történt. Aztán hopp hirtelen előbbukkan egy "tőkés" úriember és azt mondja, hogy ő megváltja a magyar tömegközlekedést. Nah igen, ez kb. 3. év az új választások után. Milyen izgalmas! A mezőgazdaságban is most jön a felvásárlás időszaka, hirtelen rájöt mindenki, hogy így vagy úgy ellehet adni mindent. Hirtelen milyen hiány van mindenből, szép árat lehet kérni bármiért. De a termelés lassan elindul a multik tulajdonolta földből. Várjuk a vasutnál a hasonlókat. Ejh...Kóka jól kaszálhat. Még gyorsan megcsinálja a menetrendet, senki ne járjon vonattal, aztan olcson ellehet adni a vasutat, mert lesznek "szép számok", hogy senki nem használja. hahaha...magyar valóság...bummmm

epe 2007.11.24. 16:56:31

úgy van a!
Követeljük a csajágröszögei környzetbarát mellékvonal fejlesztését mind a 6 csajágröszökei lakosnak!

efi 2007.11.24. 17:41:58

Kedves GKM!

Ajánlott olvasmány: a VPE honlapja. Link: www.vpe.hu/idok.mht
Az éves menetrend megrendelésének véglegesítése 2007. augusztus 10.
A november 25-i megrendelést a GKM feldughatja magának. Miről beszélünk ????

Janovszki Zsolt 2007.11.24. 21:51:50

Drága feleim,
Miért kéne az adófizetőknek finanszírozni néhány vonatvezetésen, bakterkodáson, és kallerkodáson kívül semmi máshoz nem értő, de cserében abszolút létszám feletti ember megélhetését? Kérjék üzemeltetésre a MÁV-tól a szárnyvonalat, ahol dolgoznak, aztán amikor az első évben bebuknak rajta 50M-1Mrd forintig, akkor majd sűrű bocsánatkérés közepette felszednik a síneket, és elviszik a méh-be, hátha visszajön a lóvéból valami. Ami pénz ott kifolyik, azt a pályaudvarok felújítására, korszerű szerelvények vásárlására és ki tudja még mire lehetne fordítani. De nem, mi adófizetők még tapsolunk is ahhoz, hogy sztrájkolnak azok, akik minden magyar állampolgárnak incl. csecsemők és 100 évesek havi 500 forintjába kerülnek. Gratulálok.

1047 005-2 2007.11.25. 16:22:46

adaniel · antaldaniel.blogspot.com 2007.11.24. 09:41:18
A jogszabály szerint persze már négy hónapja kész kellene lennie...


Meddig kell(ett) a menetvonaligényeket beadni?Ki ellenőrzi a VPE-t,a HÜSZ batartását?

Mi tett a (jog)szabályok betartásáért az MVH?

efi 2007.11.26. 17:51:55

Arról nem is beszélve, hogy milyen (előzetes) megrendelés az, hogy -10% vonatkm? Melyik vonalon? Minden vonatnál? Melyik időszakokban? Fővonalakon is? Két süket jól elbeszélgetett (GKM,MÁV) aztán, mikor kiderült, hogy nem értik egymást (szeptember vége), az már kihallatszott a folyosón kívülre is, amire ráharapott a szakszervezet, hogy hoppá mi is folyik itt. Most ugyan már egy vonalat sem zárnak be (helyette a 4 és fél ember már buszon is utazhat, meg vonaton is, mindegyiken 2 és negyed, gyártsuk csak a mínuszokat, gratula), de már belejöttek a sztrájkba, minden hétre találnak muníciót, decemberre már meg van, saztán vízkeresztkor jön a jól megérdemelt béremelés című eszterádműsor, mert akkortájt már megszokásból is muszáj vasutaséknál.