Kezdjük azzal, hogy amikor – például a mellékvonalak tervezett bezárása kapcsán – szóba kerül, hogy a vonat a jobb, vagy a busz, a vasútpártiak (akik közé amúgy magam is tartozom), általában érvként hozzák elő, hogy télen biztosabban járnak a vonatok. Hát ez régen talán így volt, meg technikailag lehetne is, de a MÁV-ra jelenleg biztos nem igaz.
Az államvasút véleményem szerint minden rétegében elbaltázta az év első munkanapjának közlekedését a stratégiai tervezéstől a kommunikációig. Nézzük sorban!
1. Léteznek fűthető váltók. Tudom, drágák. De hova kellene belőlük jutniuk, ha nem a fővonalak legforgalmasabb, a fővárosba bevezető szakaszaira? Amikor tíz- és százmilliárdos nagyságrendben kap évente a MÁV költségvetési pénzeket tervezetten és terven felül, akkor erre egyszerűen muszáj jutnia!
2. Alapvetően nem az történt, hogy a Szilveszter napján leesett hó miatt sorban fölmondták a szolgálatot a váltók. Nem, a MÁV önként földobta összes kerekét, megadta magát, és bevezette az „I. fokú hókészenlétet”. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a budapesti elővárosi vonalakon található belső fordítóállomásokon egyenesbe állították a váltókat, hogy ne kelljen váltani velük. Így lemondták a csak idáig közlekedő betétjáratokat. (Mivel az elővárosi forgalomban Budapest közvetlen közelében nagyobb a forgalom, ezért két gyűrűre osztották a területet, a vonatok egy része a menetrend szerint csak a belső gyűrű határáig, a fordítóállomásokig jár.) Magyarán például a 100a vonalon a Monorig közlekedő betétjáratokat törölték, a Ceglédig járó vonatok járnak elvileg, mivel azok megállás után mennek tovább Monoron, ott nem kell váltani. A kiesett kapacitást úgy pótolják, hogy a belső részen normálisan csak a nagyobb helyeken megálló zónázóvonatokat mindenhol megállítják.
3. Mikor nem lenne szükség erre a tervre? Ha lenne minden állomáson (ha már nincsenek fűtött váltók) mondjuk 4-6 munkás, aki rendszeresen kitisztítja a havas váltókat. De nincsenek. A MÁV-nál, ahol pontosan tudható, hogy rengeteg „munkaidejét ki nem töltő” alkalmazott található az irodákban vagy a mellékvonalakon, ide pont nem jut munkaerő, se állandó, se azon a pár havas napon kivezényelhető. (Ráadásul az érintett állomások némelyikén igenis vannak fűthető váltók, de hát hiába.)
4. Ha már kitalálnak egy ilyen rendkívüli menetrendet, akkor illene azt betartani. Hivatalosan most szombati menetrend szerint járnak a vonatok. Ehelyett információink szerint összevissza indulnak a szerelvények, van olyan vonat, amelynek nem kellene mennie, de megy.
5. Minderről illene helytálló és pontos tájékoztatást adni. Olvasóink beszámolói szerint az egyes állomásokon vagy nem mondanak semmit, vagy hamis információkat adnak tovább. De nincs használható központi információ sem. Elvileg tehát szombati a rend, ehhez képest ma reggel a MÁV szóvivője több helyen azt közölte, hogy hétfői rend szerint járnak a vonatok (gondolom ez lett volna, ha nincs hó.) Sőt, egy 11-kor kiadott, a rendkívüli helyzetről szóló sajtóközlemény is hétfői munkarend szerinti közlekedésről beszél. Akadt olyan állomás, ahol szombati rend helyett szabadnapi munkarendet mondtak. (Ez a fogalom valami hasonló volt, de évek óta nem létezik már a magyar vasútnál.)
6. Ennél alighanem több zavart okozott az a mindenhol, például az mti-nél is megjelenő megfogalmazás, hogy az „elővárosi vonatok” nem járnak. A MÁV kommunikáció sajnos nincs tisztában a vasútnál használatos fogalmakkal. Alighanem azt akarták mondani, hogy a fentebb már említett belsőkörös, a belső fordítóállomásokig járó szerelvények nem indultak. De természetesen a többi elővárosi, tehát a teljes elővárosi terület széléig járó vonatok (példánknál maradva a ceglédiek) igen. Hiszen a MÁV-nak is az volt a célja, hogy a teljes elővárosi területet ellássa*, csak ezt nem tudta jól elmondani.
*Eredetileg ide azt írtam, hogy elássa. Freudi elszólás. Köszönöm a kommentezőknek, hogy szóltak.
Az üggyel a VEKE is foglalkozott, a miniszter beavatkozását sürgeti.
P. S.: Megerősített információink szerint Sülysápon (a 120a vonal belső fordítóállomása) például használják azt a vágányt (tehát azokat a váltókat is), amelyek kizárását célozza az egész hókészenléti menetrend. Ezen az állomáson előzik ugyanis a gyors(ított) vonatok a mindenhol megállókat. Magyarán pontosan ugyanígy lehetne közlekedni az eredeti menetrend szerint is!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
morpet · http://mpa2003.blog.hu 2008.01.02. 12:47:24
asdf 2008.01.02. 12:49:39
De ahogy olvasom ellatni sem. Mekkora mak, hogy itthon ulok, varom a futesszerelot, es kimaradtam ebbol az egeszbol. (Gondolom naivan, holnap fejemet ra ugyanez a zurzavar lesz).
Ister EN · http://www.nincsilyenem.hu 2008.01.02. 12:57:06
bizonytalan 2008.01.02. 13:01:07
Fedup Sári 2008.01.02. 13:07:56
Siemens113 2008.01.02. 13:09:42
Másfelé sem jobb a helyzet. Nehogy azt gondold hogy pl. a Bécs felé közlekedő vonatokon beszélnének bármilyen nyelvet is. (még a magyarral is problémák vannak). Persze lehet hogy csak én voltam szokás szerint rosszkor rossz helyen. Mint ma az elővárosi utasok....
(ui: vajon ezért a mai szánalomért ki fele? a szokásos 5 betűs....)
hgfjfutfuj 2008.01.02. 13:10:14
Majd a pénztáros hölgy, a kérdésemre, hogy mik a hírek a 6.39-es vonatról, azt válaszolta, hogy "miért? szombati menetrend van és az ilyenkor nem jár". 6.49-re van kiírva az ominózus vonat, ami .55-re oda is ért. Igaz gondoltam,h nem indul zökkenőmentesen az év MÁV-ügyileg... Rá vagyok utalva, el kell fogadjam.
Leeroy of SMV Design 2008.01.02. 13:10:20
Voyager 2008.01.02. 13:10:44
Ha a vasutat nem csak szeretnéd, hanem csinálnád is; tudhatnád, hogy a vasúti mellékvonalak nagy részén csak a fej- vagy végállomásokon vannak aktívan használt kitérők.
Ha az adott mellékvonalakon ingavonat közlekedik, ezeket a kitérőket sem kell kezelni (csak azokon az állomásokon, ahol a mellékvonal a fővonalba becsetlakozik, de ott sem feltétlenül)
Ha mégsem ingavonat közlekedik, akkor is megoldják az általában 2db szükséges kitérő kitakarítását.
A vasúti mellékvonalakon tipikusan jelentős késést olyan nagyságú hó okozhat, amelyet a könnyű mellékvonali szerelvények már nehezen, vagy nem nem tudnak leküzdeni. Ilyenkor jön az előfogatolás, hótólólap, vagy hóeke.
De a vasút a mellékvonalakon közlekedik.
Ezért azok a települések, amelyek elől bezárták a vasúti mellékvonalakat mai is biztosan tudják, hogy a vasút valahogy mindig közlekedett.
De a hangsúly nem csak a valahogy-on van.
Üdvözlettel!
Monorian 2008.01.02. 13:14:21
nekemirj 2008.01.02. 13:16:52
Amúgy, ha tökös közlekedési miniszterünk lenne a MÁV vezetését fegyelmi úton végkielégítés nélkül leváltaná és az új vezetőnek kiadná a feladatot a teljes reformra. Azaz dolgozói felelősség bevezetése, magyarul késés esetén fizetés csökkentés többszöri alkalom esetén elbocsátás!
Másrészt az állomás főnökök is takarithatnák nem csak a váltókat ha kell, hanem a peronokat is. Hogy a peronzáras ellenőrökről ne is beszéljünk.
Ha belegondolok, hogy Svájcban is van hó meg tél, Japánban is, na meg a TranszSzibériai vasút is közlekedik ennél nehezebb körülmények közt...
Zoli 2008.01.02. 13:19:58
Ezek csak sztrájkolni tudnak, amikor dolgozni kellene ráfogják a havazásra. Egyik haverom rokona kint él Kanadában, nagyokat röhögött a híreken, hogy a vasutat megbénította a pár centis hó...
Nem az időjárással van gond, hanem a munkához való hozzáállással, tél van, hó van. Mi ebben a furcsa? Mondjuk ha nyár van és meleg van, akkor amiatt nem mennek a vonatok.
Nagyon igaz a MÁV szóra: Megint Állunk Vazze...
gyugyu 2008.01.02. 13:21:54
gendi 2008.01.02. 13:25:47
GYORSVONAT 1999-ben 3h30p volt standard, most 4h00p-4h15p.
... késések így is rendszeresek... ez az ország egyik fővonala, a Balaton felé...
Rosszabb lett a pálya, de azzal max 10p lenne a késés... a többi a menetrend...
Ekkora fejlődést!!!
AI 2008.01.02. 13:25:56
MUUU-HA-HA. Mindjárt indítom a BME-n a többnyelvű kaller szakot. Höhö. Spröhen zí dajcs?
Böde csaba 2008.01.02. 13:27:39
Még ennyi sem kéne: a belső fordulóállomások (Monor, Sülysáp, Martonvásár, Százhalombatta, Gödöllő) egyik váltókörzetét kell csak takarítani (óránként egyszer vagy kétszer), azokra van igazán szükség: ezzel már elmenne az eredeti menetrend.
Manyizga (törölt) 2008.01.02. 13:30:33
Amíg ez így marad, nem lesz látható változás.
Manyizga (törölt) 2008.01.02. 13:32:28
BaarBeer 2008.01.02. 13:34:16
r0b 2008.01.02. 13:40:41
Cselo 2008.01.02. 13:44:30
Kormány - Szadesz - Kóka - MÁV = egykutya, mind sz@r
Fükő 2008.01.02. 13:45:05
Ui.: Amúgy hová tűntek a cirka egy éve már a Fehérvár-Budapest (és a közbeeső elővárosi vonalakon) közlekedő kényelmes Stadler-vonatok? Az új mentrend belépésével száműzték őket. Ez ám a fejlődés!
Parafamaki 2008.01.02. 13:45:46
A MÁV vezetőségével a következőt csinálnám.
Felállítanék egy scenariót valamelyik forgalmasabb állomáson. Egy hatalmas karácsonyfát megpakolnék különféle díszekkel, lehetőleg penészes, közepesen, de legalábbis láthatóan rothadt házisajttal, óvodai karácsonyokról megmaradt, félig szívott Kossuth-tal, négy liter kakastaréjjal, gyöngyhagyMÁVal (értitek!!!). Mindezek után kivezényelnék egy csapat félvér hómunkást, a kezükbe csempedarabokat adnék. Feladatuk lenne a fa mellé a csempéket kör alakba, elhelyezni, azokat savval, korommal leönteni, de úgy, hogy pont úgy fessen az egész, mint egy segglyuk, amit korábban hamutartónak használtak. Végül különféle erdei állatok (pók, gnyúl, trücsök, compoja, wombat, némi üregi bálna és befőttegér, galvánsün), esetleg, ha akad, emberek testrészeivel fedetném be az ad hoc jellegű gödröt, melyet a csempék képeznek. Végül az egészet behintetném annyi mákkal, lelocsoltatnám tejjel, s mézzel, amennyit felvesz! A kedves MÁV vezetőségét belehempergetném az így kialakult enyhén csípős szagú, de legalább nem túl illatos egyvelegbe, s azt üvöltetném velük, hogy \"Én vagyok itt a mainstream mákos guba, a k*rva anyámat!\".
Én ezt tenném.
Zoli 2008.01.02. 13:46:13
Még valami eszembe jutott... Néhány éve történt Japánban a vasúttársaság éppen "aktuális" igazgatója öngyilkos lett mert az egyik vonat késett 10 percet és felborult az egész menetrend. Annyit kell tudni a Japán vasúti menetrendről, hogy ahhoz igazítják a svájci órákat. Illetve, annyi vasútvonal van, ha az egyik késik, akkor a csatlakozás "n-dik hatványa" is késik...
Így akarunk Európa része lenni? Az utak járhatatlanok, a vasút megbénul, mert esik egy kis hó. Közben Európa is rajtunk röhög.
Ide nem szóvivő kell, nem politika, hanem lapát és munkás kéz...
Prez (törölt) 2008.01.02. 13:47:16
tényleg azt kellene, h leselejtezni a régi bebetonozott vezetőbrigádot (most nem a masinyisztákra gondolok), és újat tenni oda: a versenyszférából. HA valaki elkuffant valamit, akkor:
v1. bérlevonás. Még egy elkuff, dupla levonás. Harmadik elkuff: hello, itt vannak a papírjaid, menj szépen haza, otthon internetezzé'!
v2. tudod, h személyesen melyik beosztottad a hibás? szégyenfalra vele, majd a USE beosztott GOTO v1.
Így kellene megtanítani őket a felelősségtudatra, fentről lefelé.
petya.bacsi 2008.01.02. 13:51:46
Ezek akarnak internetes jegyrendelést, mikor az Elvirát sem tudják normálisan üzemeltetni?
Tavasszal pollenszemek, nyáron a nagy meleg, ősszel a hulló levelek, télen pedig a hó az, ami miatt nem tud a vonat járni. És jönnek az unalomig ismételt indokok: műszaki ok, forgalmi ok. Meg hóhelyzet... Brühühühühüü...
Zoli 2008.01.02. 13:54:46
nekemirj 2008.01.02. 14:03:39
Ma újabb javaslatokat teszek, támogassátok:
1. A megváltott vonat/busz havijegyeket egymás vonalain az adott két állomás között kötelezően el kell fogadni.
2. Azon utas aki havijeggyel rendelkezik MÁV esetén havi 60 perc késés elérése után -melyet érkezéskor a jegyvizsgáló esetleg állomás főnök hivatalosan igazol- a következő havijegyet ingyen kapja
4. 1 óránál hosszabb sztrájk esetén kártérítés a késés arányában
3. 10 percet meghaladó késés esetén minden egyes perc után a jeggyel (havijeggyel is) rendelkező utas menetdíj visszatérítést kap a késés arányában, azaz 11 perc esetén 11% , 60 perc esetén 60% kivéve az alább definiálandó vis major eseteket
4. vis major:
-1 méternél nagyobb 1 nap alatt lehullott hó
-árviz, földrengés, terrortámadás
- -25fok alatt napi átlaghőmérséklet
- 1 óránál hosszabb ideig tartó 1 vágánnyal rendlekező vonalakon a felsővezeték szakadás vagy beleseti helyszinelés, amennyiben nem biztosítanak pótló buszokat.
acab 2008.01.02. 14:03:41
Azok a vonatok most győr fele járnak, az ott utazók (pl:én:D) legnagyobb örömére.
Csizmadia László 2008.01.02. 14:15:31
dendrimer · http://dendrimer.co.cc 2008.01.02. 14:16:00
Nevetséges.
Ha máskor nem is, télen épp azért utazok vasúttal, mert azt NEM (KELLENE, hogy) zavarja egy kis hó meg pár fok mínusz.
Nem hiszem, hogy a szakértelem meg az emberanyag hiányozna.
dendrimer · http://dendrimer.co.cc 2008.01.02. 14:18:15
Nem tudom mi lenne, ha az orvosi rendelőkben meg kórházakban is leállna az élet olyankor, mikor valamiért nincs adminisztrátor.
A doktor úr is képes odaülni a számítógéphez, a mávirodás is kimehet a váltóhoz.
nemtudom 2008.01.02. 14:18:47
Zoli 2008.01.02. 14:19:22
Ha nem működik valami, ne is próbáljuk meg helyrehozni, inkább hirdessünk sztrájkot, oszt majd jön az olvadás...
Geyza 2008.01.02. 14:19:45
Amúgy nem értem a meglepett hangnemet a cikkben, hosszú évek tapasztalata, hogy az első hópihe megjelenésétől a rügyfakadásig a MÁV képtelen a saját menetrendjét tartani.
Ez nem újdonság. Az viszont egy vicc, hogy még mindig mennyi íróasztal van a fűtött irodákban.
Különben pedig amilyen az ország, olyan a vasútja - tessék megnézni Svájcot vagy Ausztriát!
tz424 2008.01.02. 14:23:47
G.T. 2008.01.02. 14:29:04
pjm 2008.01.02. 14:30:06
Zolika 2008.01.02. 14:38:15
Csak a korrekt utastájékoztatáshoz ennyit:)
Tudom mindez lényegtele, hiszen ha kicsit késvei is, de azért beértem a nyugatiba(és én is láttam, hogy zuglónál, meg asszem alsónál is csak úgy csúszkáltak a népek a lépcsőn, mert ugye sózni sem lehetett a jeget ...)
Más kb egy hete, Monoron. Ott áltam az alatt az istenverte hangosbemondó alatt, de nem a gépi hang, hanem a beszédhibás forgalmista dünnyögött valamit, amiből kb azt lehett érteni h valami késik.
Jött arra egy máv-os, gondoltam teszek egy próbát: "Elnézést! Meg tudná mondani, hogy a tisztelt kolléga az imént mit is mondott?" Válasz(nagyjából büfögés szinten) Majd BE lesz MONDVA, és rám se nézve elhúzott....De persze én voltam a hülye, amiért kulturáltan, emberhez méltó hangon akartam egy máv-alkalmazottal beszélni...
tippelnék 2008.01.02. 14:39:42
Raszkolnyikov 2008.01.02. 14:41:16
makrobi 2008.01.02. 14:41:54
Pista bácsi 2008.01.02. 14:42:00
mulzoli 2008.01.02. 14:45:49
tippelnék 2008.01.02. 14:46:54
A közfeladatot ellátó személyek körét a Btk. 137. § 2. pontja határozza meg.
...
a postai szolgáltató végrehajtó vagy biztonsági szolgálatot ellátó alkalmazottja, A KÖZFORGALMÚ TÖMEGKÖZLEKEDÉSI EZKÖSZT MŰKÖDTETŐ gazdálkodó szervezetnél végrehajtó vagy biztonsági szolgálatot ellátó személy, továbbá a közúti személyszállítási szolgáltatást végző más személy (pl.:MÁV jegykezelő, postai kézbesítő, taxis, MÁV sorompóőr)
...
hogy lehet az, hogy annak a csoportvezetőnek/osztályvezetőnek/igazgatónak/vezérigazgatónak nincs személyes felelősége aki jóváhagyta a mai menetrendet, annak aki nem tájékozatta időben az utasokat, és annak aki a mai napon nem adott tájákoztatást a körülményekről?
mi akadálya van annak, hogy bárki a Magyar Köztársaság - mint tulajdonos - állampolgáraként beperelje az illetékeseket közfeladat ellásának elmulasztása miatt?
petteri 2008.01.02. 14:46:54
- a vonat csaknem mindig késik, kivételesnek mondható, ha pontosan jön. Már a Keletiből indulásnál is általános a 3-5 perc, gyakori a 10 perc és előfordult 20-25 perc késés is.
- a rákoscsabai állomáson semmiféle utastájékoztató eszköz (hangosanbeszélő, faliújság, menetrend, vasutas stb.) nincs
- ugyanott nincs fedett, szélvédett váróhely, a peront nem takarítja senki
- amikor végre jön a vonat az eleje hol itt- hol ott áll meg, kiszámíthatatlanul
- sok a felújítást még nem látott öreg kocsi, ami olyan szutykos, hogy már hagyományos takarítási módszerekkel nem is lehet rajta segíteni
- este a kocsik egy részében alig van vagy nincs világítás, a fűtés hol nincs, hol pokolbeli hőséget produkál
- a Keletiben rendszerint a metrótól legtávolabbi külső vágányokra döcög be
- a Keletiben rendszerint csak 4-5 perccel a vonat indulása előtt írják ki az indulási vágány számát, utána egész tömeg rohan végig az egyetlen utastájékoztató táblától a külső vágányokig
- a Keleti pályaudvar szép lassan ráomlik a sínekre és az utasokra, olyan elhanyagolt állapotban van.
Petteri
KCB 2008.01.02. 14:48:56
pannland 2008.01.02. 14:53:48
Medve 2008.01.02. 15:12:29
omgwtf 2008.01.02. 15:12:59
- kb hetente egyszer megyek Bp - Szombathely (Zeg.) vonalon, és 2007-ben - direkt számoltam - egyetlen egy árva alkalommal nem indult pontosan a vonat. átlag 10 perc késés mindig befigyelt. pedig Veszprém egyetemi város, nemkevés diák jár vissza vasárnap, Fehérvár dettó, és Pestet már nem is említem. ha meleg van az a baj, ha fúj a szél az a baj, ha esik az eső az a baj, ha esik a hó az a baj. (tiszta Belga szám)
aztán jött az új menetrend, 20 perccel későbbre tették az indulást. na, gondoltam trükkös húzás, a vonat ugyanúgy jár, csak megmondják, h ne gyere ki olyan korán, úgyis csak később ér oda. de tévedtem. ugyanúgy késik... :(
- ha nincs egyetlen okos emberünk sem, nem lehetne valamelyik hasonló klímájú országba üzemlátogatni, hogy megnézzék, ott hogy a rákba oldják meg, hogy megy a vonat, nem fagy le, nem olvad el, nem esik szét, nem szakad el stb?
- tényleg, hogy a rákba jönnek ki a jegyárak ennyire? a tömegközlekedés drágább, mint az egyéni??? ez valahol nem stimmt.
Ács Kató 2008.01.02. 15:15:08
wigyori 2008.01.02. 15:16:36
ON: Amugy le a kalappal a MAV kommunikacioja elott, nem kis arc kell feltetelezni, hogy este 10kor az osszes elovarosi juzer a petofiradio elott uldogel, MAV-os kozlemenyekre varva a masnapi menetrenddel kapcsolatban. :)
Zolika 2008.01.02. 15:17:21
Zolika 2008.01.02. 15:21:10
ofe 2008.01.02. 15:21:19
Tehát egy sajátos "outsourcing" eredményét látja ma mindenki: a tevékenységeket kiszervezik, a veszteség (és az utasok anyázása) az anyacégnél landol, a nyereség a kiváltságos (vajon kiknek a tulajdonában lévő??) magáncégeknél, a szívás meg az utasoknál.
Tudtok erről még valamit? Kinek a reszortja a vasútnál a váltók takarítása? Mármint milyen céghez tartozik ez?
huhh 2008.01.02. 15:21:40
bred 2008.01.02. 15:21:49
Zolika 2008.01.02. 15:25:49
kraft 2008.01.02. 15:26:13
RDH · http://sexchat.hu?ref=1822 2008.01.02. 15:35:51
Mivel nem tudom mi az hogy Monor, meg Cegléd, nem tudom mi a 2 vonat között a különbség így hogy tudjam eldönteni hogy nálunk az a Gödöllő, Hatvannak felel e meg.
Elvileg mindkettő elővárossi, habár a Gödöllői zónázó, mivel Szolnok, Bp Keleti, Gödöllő utvonalon jár.
Szóvel ez nem járna szombaton, de a Szolnoki igen, most akkor jár vagy nem?
Amúgy az index szerint nem járnak a Gödöllői vonatok, de ez nyilván így délután nem vígasztalja azon utasokat akik hajnalban hiába vártak a fűtetlen álomásokon, meg a peronokon.
rp_bubu 2008.01.02. 15:55:52
Ebben az a röhej, hogy pont ott kellett volna lenni a legnagyobb gebasznak. KöKi váltói pont Fradi felől nem fűtöttek... Ott tényeleg egy reggeli vonat kivtelével megegyezik a munkanapi meg a hétvégi menetrend. Ennyit ért a nagy marha intézkedés.
Hó munkást kellett volna intéznie az illetékesnek, nem szükségmenetrendet...
Aham 2008.01.02. 16:06:34
elővárossi
Gödöllői
Szolnoki
utvonalon
álomásokon
nekemirj 2008.01.02. 16:06:51
Ráadásul amennyivel emelkedik a jegy ára, annyival minimum csökken a szinvonal is.
De ha ennyire bonyolult megoldani a váltó tisztán tartását, akkor miért nem vezényelnek ki rabokat, meg segélyre várókat? Legalább akkor hasznukat is venné az ország ha dolgoznának
üvöltő dervis 2008.01.02. 16:15:57
autós 2008.01.02. 16:17:04
Salsa 2008.01.02. 16:24:29
múltkor a rákoshegyi állomáson egy keletiből jövő vonattal kapcsolatban az erkezési időben azt mondták be, hogy 10 percet késik. aztán 5 perc múlva, hogy bizonytalan időt. felhívtam a mávdirektet, ahol a srác némi utánatelefonálgatás után közölte, hogy a vonat még nem indult el a keletiből (Keleti-Rákoshegy 18 perc, vagyis amikor 10 percet mondtak, akkor is már legalább 18 percet kellett volna mondaniuk), mert nincs rajta jegyvizsgáló, és fogalmuk sincs mikor tudnak jegyvizsgálót szerezni a vonatra....
itt tényleg robbantani kéne a máv egész vezetésében, mert ugyan most papíron külön cégekre lett szedve, de láthatóan továbbra is egy konglomerátumként, egy szocialista nagyvállalatként funkcionál az egész. pl miért nem kér kártérítést a MÁV Start a MÁV Pályafenntartótól, ha az nem tudja biztosítani a pályát?
grigorij (törölt) 2008.01.02. 16:51:14
almoska 2008.01.02. 17:20:14
Meg az eddigi kommentek alapján is: tegyék közzé a MÁV (és a kapcsolódó cégek, START stb.) 5-5 legfelső vezetőjének fizetését és prémiumát 2006-ban és 2007-ben. Ha ez a személyiségi jogaik miatt nem megy, ők írják meg a számokat az Indexnek. De az igaziakat!
magdi 2008.01.02. 17:26:03
magdi 2008.01.02. 17:26:05
kivancsi 2008.01.02. 17:30:55
MÁV alkalmazott 2008.01.02. 17:34:56
Sajnos a szóvivőnk szakmai felkészültsége tükrözi a felső és középvezetői hozzáértést is. Nem tagadom, hogy a végrehajtó szolgálatnál( foralmista, mozd.vez, jegyvizsgáló) nincsenek alúlképzett és alúlművelt emberkék.
A mai vezetők inkább politikusok mint vasutasok. Nekünk pedig egyre több feladatot kell ellátnunk egyre kevesebb létszámmal úgy, hogy közben technikai fejlesztés nem történt. Én is naponta találkozok dühödt utzókkal. A MÁV túlvállalta magát az elővárosi 30perces ütemmel. Nálunk a technikai fejlesztés elmaradt. Az ütemes menetrend bevezetésével megtanulta 3 telefonon egyszerre beszélni!:-)))
Ha meg akarjuk menteni a vasutat szüntessük meg a MÁV-ot. A MELLÉKVONALAKRÓL: ott csak ritkán késnek a vonatok!
A sztrájkról csak 1 mondat:
Kis hazánkban csak a "mibensegíthetek" a stresszes munkakör. A fizetés miatt nem egy népszerű munkahely a MÁV, nálunk is van betöltetlen állás.
kr 2008.01.02. 17:47:17
Gratula MÁV...
Átlátó 2008.01.02. 18:18:48
Professor Pizka 2008.01.02. 18:21:13
-A MAV(Start) Zrt-t
-A Hovonalvaltoallomaskozvetlenbeosztottfelettesi Fonokseget
-a Hovaltomelegitoszemelymellekvonali Teherfoosztalyt
-a Valtohomentesito Sinkozvetlen Kulvonali Belcsoport alosztalyt
-a fenti alosztly 4. korallomasi peremvonali elsokoros talpfaszamlalo munkacsoportjat
-a munkacsoport ala beosztott 2. sz. hoeltakarito brigadot, akik azonban valamiert Szecso-Tibortelepen allomasoznak
vagy
MAV Kiszervezesugyi Hokezelo Kht-t
-a vele szerzodesben allo Havas Valto 2000 kft-t
annak alvallalkozojat a Sokpenztkapunk Bt-t
-a Diszno sok penzt kapunk kft-t
vagy a Degesz-zseb '97 kft, amelyek a rendes szervezet mellett kiszervezve is valtot takaritanak, csak eppen az eszkozok eltuntek, amikor a harom eve felszamolasba vitt MAV sepru es egyeb kiseszkoz kft javait furcsa modon nem talaltak meg a nyilvantartas szerinti ugyvezeto Kovacs XII. Sandor XXII. keruleti hajlektalan lakhelyen, amely korabban olajoshordokent mukodott...
Ács K. 2008.01.02. 18:27:19
LA 2008.01.02. 18:28:08
Ja és ezt úgy mondom, mint aki évekig, naponta 80km-ről járt vonattal dolgozni. Még a pálya felújítások, és az újabb szerelvények megléte előtt.
gramercy (törölt) 2008.01.02. 18:47:47
NEM azzal van a gond, hogy állami (lásd Német, Holland, Svéd Vasutak)
a gond azzal van, hogy MAGYAR állami......
mindenkeppen · http://mindenkeppen.blogol.hu 2008.01.02. 18:51:42
ellőtte a pénztárost majd az állomásfönököt, később a kalauzt is megkérdeztük a vonattalanság miértjéről az volt a válsz, hogy még nem tudnak mit mondani, mert nincs hivatalos tájékoztatható álláspont.
végül szegény éhbéres pályamunkások, forró csészével a kezükben világosítottak fel minket.
sajnos monopol. és már a jegyemet sem tudtam visszaváltani. egy taxis akit telefonon felhívtam, alternatív közlekedés felől érdeklődve felejánlotta, hogy 9.000 forintért levisz bajára. neki megéri. én maradtam a vonatnál.
IC 2008.01.02. 18:55:42
ismét gödről 2008.01.02. 18:57:08
egy utas 2008.01.02. 18:57:36
Naponta utazom vonaton.
Késések, rossz vonatok úgy ahogy az egész MÁV ilyen.
Teljesen természetes volt, hogy jön egy kis hó és a MÁV azonnal becsődől.
thomas a gőzmozdony 2008.01.02. 19:03:53
Fedup Sári 2008.01.02. 19:08:12
www.mav.hu/menetrend/hir.php?mid=1477b6970bbd8e
hét helyesírási hibát sikerült összeszámolnom. Ő már a "versenyszférából érkezett profi kommunnikációs team" része?
Muhaha, ahogy mondani szokás.
rp_bubu 2008.01.02. 19:28:34
Itt jön be, hogy ha nincs vér a jegyvizsgáló pucájában, biza ez a vonat se ment volna sehova. Meg kellett volna tagadnia a baleset veszély miatt a kocsi továbbítását. Ez érvényes a fűtési/világítási hiányosságokra is. Ha valakinek baja lett volna szerencsétlen kallert hurcolják meg, ha meg nem viszi az utasok szedik szét... na ez az amit nem tudnak megfizetni.
Az összes irodistát kizavartam volna ma váltót pucolni, meg utast tájékoztatni...
kötél 2008.01.02. 19:31:31
Mávofób 2008.01.02. 19:32:20
Ezt a hobbit is kipróbálta, de óh, ez nem tetszett neki. És hát "az sokkal fontosabb, hogy én, én, én mit akarok még, leszarom, hogy mi van körülöttem, viszem a fizetésemet meg a kiszervezett állami szerződések utáni kifizetéseket az offshore paradicsomokba, olyan magyar kft-ken keresztül, ahol a tulaj 99%-ban egy offshore cég".
Ezt gyakorolják be az állami szféra ún. versenyszférából jött vezetői... Leszívták nullára az áramszolgáltatókat, cukorgyárakat, stb. hogy olcsón privatizálják, aztán érdekes módon jön majd valaki nyugatról v nyugati gyakorlattal, aki "megmenti".
A vasút és az egészségügy nagyobb falat, de sajnos egyre birkább a reklámzabálásra kondicionált magyar nép is, aki hagyja ezeket és nem mer jobban, vehemensebben, összefogottabban pofázni ("érdeket érvényesíteni") saját adóforintjainak gazdátlan, vagy éppen irányított váltókra való terelődése miatt.
A megfelelő fórum a nép szócsövére elvileg lehetne a parlament is normál demokráciában, de kenőpénzek vagy egyéb juttatás nélkül szinte egyik képvieslő sem foglalkozik kínos ügyekkel. Amúgy mé' is foglalkozna, hazaviszi a húszmilla körüli nettó jattot számla nélkül, aztán egyre csak dagad a segge, mint a szilika talinnak, a nép meg megint le van szarva.
Ésígytovább.
NYM 2008.01.02. 19:36:06
stojesz 2008.01.02. 19:41:39
15:05
A Szombathelyről Győrön át Budapest-Keleti pályaudvarra tartó gyorsvonat a menetrendben feltüntetett időpontban nem indul.
15:20 után pár perccel
A menetrend szerint 15:20-kor induló Celldömölktől Győrig közlekedő személyvonat kis késéssel ugyan, de elindul. A vonaton értetlenül ülünk, hogy most akkor mi is van.
16:05
Egy óra késéssel végre elindul a vonat egy másik mozdonnyal – egy Szergejjel –, mert állítólag a Csörgőnek a fékrendszerével gond volt.
17:10
A vonat beér Győrbe kb. 55 perc késéssel.
Néhány megjegyzés:
1. Fűtés Szombathely és Celldömölk között végig nem volt a vonaton, várakozás közben a vadonat zsír új kocsiban folyamatosan hűlt a levegő és lehetett ingyen fagyoskodni.
2. Tájékoztatás 0, azaz nulla. A hangosbemondó végig néma volt. A kalauz sétálgatott a vonat mellett, valamint a vonat és a forgalmi iroda között. Egy utastárs kérdést intézett a forgalmistához, aki nagyjából úgy viselkedett, mintha a világ minden bűnét rá akartuk volna sózni, ahelyett, hogy egy szép, kerek, értelmes mondatban elmondta volna mi a helyzet.
3. A Pápára utazók durván fél órát nyertek volna, ha a MÁV alkalmazottak jelzik, hogy a gyorsvonat késik, inkább szálljanak át a személyre.
Késik a vonat? Megszoktam, valami elfoglaltságom mindig van.
Télen nincs fűtés, tavasszal, melegben van? Nagyjából ezt is, tizedik éve tapasztalom.
De könyörgöm. 1 db vacak mondatot kértem volna csak a hangosbemondóba. Na jó, kettőt, ha valaki nem figyel elsőre, másodjára meglegyen.
Ennyi. 3 dologgal minden megoldható: kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció. Azért remélem az év során még fejlődik Tisztelt MÁV Start.
Jenő 2008.01.02. 19:55:56
Ja egyébként disznóperzselővel próbálják a váltót fagymentesíteni
Horatio 2008.01.02. 20:20:09
A személyszállítást is eladhatnák már végre. Inkább fetrengek osztrák csokiban, mint magyar szarban, még ha a csoki drágább is.
G.T. 2008.01.02. 20:23:32
hamisnero 2008.01.02. 20:34:39
Javasolt megoldás: illetékes minisztériumot, meg a főhatóságot megszüntetni (van ilyen főhatóság, de akkor minek a minisztérium, nem értem). Aztán
a) felszedni a sineket, kirúgni az összes vasutast, aztán újrakezdeni az egészet, mint a nagy kóvboj filmekben.
b) felszedni a sineket, kirúgni a vasutasokat, és az állami dotációkból venni egy használt Suzukit minden magyar családnak
c) hagyni a sineket, az operatív állományból az írástudókat megtartani, Andrássyn ciánozni, palotát eladni, felesleges vonalakat (ahol az iránytaxi olcsób) megszüntetni, idehívni pl.: a Gysev-et, oszt hagyni csináljanak vasutat.
Na, miután jó demagóg voltam, elárulom: láttam már nagyon hideg városokat a világban, de pláne Ojrópában, olyan nincs, hogy az elővárosi vasút leálljon. A város létérdeke, hogy legyen elővárosi vasút. de hogy várjam el a burzsújtól, hogy ne autóval tegye tönkre a levegőmet, ha a burzsúj ha akar sem tud vonatozni. a MÁV-nak pedig elárulom, az elmúlt 170 évben szokott tél is lenni. bár lehet, kell még száz év, hogy rájöjjenek. persze lehet, az a hiba, mire megtanulja egy manager, hogy van tél is, addigra lepereg élete fonala. vagy az adómból adjunk nekik még ezerbillió milliárd forintot. attól még persze kevés lesz nekik a 30-40 szolgálatban töltött év, hogy megtanulják: télen sapka, sál, de legalább sokkal sokkal boldogabban sz...hatnak a fejünkre.
Ja és mindig legyen egy rakás politikus, aki azzal kampányol, hogy minden maradjon így, ahogy van. nem jár a vonat, de legalább a miénk. jobb nem is jár...
Petur bán 2008.01.02. 20:38:55
Se a cseheknél, se a lengyeleknél, se a románoknál nincs ilyen káosz... Vegyünk kölcsön tőlük menedzsereket. Vagy talán már az ukránoktól?
almoska 2008.01.02. 20:48:01
üvöltő dervis 2008.01.02. 20:55:08
Báró 2008.01.02. 21:18:04
Chemotox 2008.01.02. 21:19:12
2. Eddig a szakszervezetek szopatták az utast, most a MÁV vezérkar.
3. Fejlett országokban ilyenért az egész MÁV vezérkart menesztették volna már.
4. Kiszámította valaki, hogy a kb 80 járat kimaradása milyen anyagi kárt okozott a gazdaságnak, és a MÁV-nak?Az erkölcsi kárt nem is firtatom.
5. A havi 18000 ft-os bérletért ezt kapjuk.
6. Utolsó kérdésem: Mi lesz, ha tényleg esik a hó?
üvöltő dervis 2008.01.02. 21:23:34
csak a karácsony előtti hét
hétfőn nem megy a vonat mert sztrájk van, pedig értelme nincs a sztrájknak, legalábbis az egészségügyi reform miatt akárki sztrájkolhatott volna.
Kedden ellopják a kábelt Vác előtt, és hazudnak össze-vissza, vonat nuku.
Szerdán viszont leszkaítják a kábelt, de ekkor csak egy órát kell várni.
Csütrötökön az ember meglepődve tapasztalja, hogy jé bzzeg jár a vonat.
És amikor sűrű hóesés volt, akkor miért jár minden vonat?
üvöltő dervis 2008.01.02. 21:25:08
Egyébként elseján olyan jól bevált az ünnepi menetrend, hogy gondolták jó lesz az másnap is.
almoska 2008.01.02. 21:31:00
Sikulinszkivel együtt járt suliba egy cimborám. Magatartás + szorgalom mindig 5-ös, a többi max 3-as. Gondolom, nyelvtanból sem volt erős, de a szorgalma miatt azért felvette őt a "versenyszféra".
Chemotox 2008.01.02. 21:45:44
Arra volt pénz, hogy öles betűkkel a vagonokra ráfessék: H-Start, de arra nem, hogy be- v kirendeljenek embereket a kritikus helyekre. Emlékszem, hogy még a régi (kb. 10 éve) MÁV idejében, amikor igazán havazott, pl. a Keletibe kirendelték az irodai dolgozókat váltót takarítani, még az állomásfönök is takarított.
Én egy igazi megoldást látok: adjuk el a MÁV-Startot a GYSEV-nek!Az utas fog a legjobban járni!
Fedup Sári 2008.01.02. 22:11:32
szomorú disznószar 2008.01.02. 22:41:09
A gond oka a vezetői felelősség hiánya. Vezetőn a legfelsőktől kezdve az öszes felső vezetőt értem.
Nem bánom, ha a MÁV vezetőknek magas a jövedelmük, de ennek feltétele a hatékony működés legyen! Legyenek érdekeltek! Most aligha azok, vagy nem a megfelelő működésben érdekeltek.
Intézkedni pedig a tulajdonos megbízottja köteles, vagyis az állami tisztviselő. Ha nem teszi, el kell távolítani az első alkalommal. Nem baj, ha a követője még rosszabb lesz. Csak így tanulhatják meg, hogy következmények is vannak.
Zsu 2008.01.02. 23:49:01
1, Telefony: Szerintük épp most indul innen az orrom elől!
2, (Szemüveg törlés után): Hitetlen visszakérdezés (eredmény nulla)
3, Utolsó előtti papirzsepinél: vasutas megkérdezése (nem tudja, de együttérez)..jó, várok
4, Pisilnem is kell, de a megállóhelyi retyó nagyobb kihívás, mint a vasutasoknak a 10 centi hó (gondolat elvetve: komplett borzalom, amit a buldózer is sírva tarolna le)
5, Utolsó pzs vége, game over: irány haza Apa kocsijáért!!!
Épp 500Md-ért fúrnak 10km metrót a pestieknek, meg annyiért terítik az autópályát Pécsre, én meg 3 éve szutykos, csiga-lassú vonattal járok, amelyik K.-kispesti külvárosba visz (a Keleti vagy Józsefváros helyett).
Elegem van (beleértve a MÁV röhelyes szóvívőjét is, akin legalább látszik, hogy amatőr). Nem igaz, hogy nincs money 1 hólapátos brigádra!!!!
Zsu
Robi426 2008.01.03. 00:01:47
X 2008.01.03. 00:15:47
ha megoldható rentáblilisre, majd megoldják. ha nem, akkor nem.
DE LEGALÁBB NEM AZ ADÓFIZETŐK, A MI PÉNZÜNKBŐL LEBZSEL OTT A SOK LÉHŰTŐ.
VAZZE, ÁLTALÁNOS ISKOLÁS TANANYAG: MAGYARORSZÁGON, FŐLEG TÉLEN, SZOKOTT ESNI A HÓ....
1 2008.01.03. 00:38:30
Nem is az a baj, hogy állami a vasút. Mert példát lehetne venni a németektől, osztrákoktól stb.
Sajnos sebesség, pontosság, színvonal és sorolhatnám terén fényévekkel le vagyunk maradva. Mint sok minden ebben az országban ez a máv is ilyen következmények nélküli dolog.
Mávofób 2008.01.03. 01:51:53
Amúgy nem is olyan hülyeség teljesen szétverni az összes 19. századi infrastruktúrát: adjuk el a MÁV egy részét a japánoknak, a másikat a bajoroknak, a harmadikat a TGV-nek. Teszteljék le itt a mágnesvasutakat! Az összes tesztpályát aztán szépen megvesszük a mágnesvonatokkal együtt fele annyiért majd, mint amennyibe a 4-es metró kerülni fog...!
Akár az Ansaldo ... vagy hogy is hívták régen, valami Ganz, nem? ... na, az is beszálhatna a fejlseztésekbe! Végülis, ha a Kandó mozdony itt ment először, de a taljánoknál aratott igazi dicsőséget, igazán gesztust gyakorolhatna az Ansaldo azzal, hogy megfinanszírozza az első magyar tervezésű mágnesvonatot! Szerintem ezért építenek annyi völgyhidat mostanában, mert gyakorolnak a fiúk a nagy magyar mágnesvasúti megrendelésekre, és akkor a magyar nép megint szép lesz...
z 2008.01.03. 13:58:11
a gazd. min. ma kirúgattta a máv felsővezetését
index.hu/gazdasag/magyar/mav080203/
lilian 2008.01.03. 14:12:36
k_petya 2008.01.03. 14:28:08
Smile 2008.01.03. 14:34:21
Ebből is látszik, milyen okosan van megszerkesztve az ütemes menetrend a Budapest - Mende vonalon...
Laslow · http://laslow.hu/ 2008.01.03. 14:51:11
Amúgy szeretném napi rendszerességgel olvasni, hogy XY sz*rul végezte a dolgát és ezért kirúgták. Egy idő után talán megtisztulna a vezetőség/politikai elit/akármi minden téren, és megfelelő emberek kerülnének a posztokra. (Utópia.)
Prez (törölt) 2008.01.03. 14:52:04
LA 2008.01.03. 15:21:07
ne örülj monitoring, nem Te miattad tették utcára őket! :)
Ez az egész MÁV-os dolog totál ugyanaz, mint az egészségügy és a BKV ....régi korok letűnt dolgai, amiről mindenki érzi a szíve mélyén, hogy ku..ára nem jól működik, felelsleges pénzkidobás, felesleges adó bevétel, mindannyian érezzük, hogy "del" gomb kéne vagy "sale" ...de valahogy senki nem meri megpiszkálni..és..és..így szép lassan eltelnek az évek, évtizedek, néha-néha morgunk egyet a bajszunk alatt, hogy már ez meg az az ország is elszáguldott mellettünk..de nem baj, mert régen mi magyarok nagyok voltunk, ügyesek, szépek és okosak..szóval andalgunk ill. elalélünk a múlttól..meg magunktól...a jövőnkről meg akarva, akaratlanul megfeledkezünk...
Ödön 2008.01.03. 16:06:55
la -ugyanaz stimm, de azért mert pééénz!!! Az, hogy elavult. Lett volna pénz rá csak szétosztották a mávon belül. Szóval m ű k ö d n e ha lett volna gazdája és nem lenne elavulva.
De jól csinálják, mert elérték, hogy el tudják adni és az emberek nem fognak ellenkezni. Szépen emelik az árakat, hogy az új tulaj jól járjon, majd eladják és most figyelj az új tulaj majd kap rengeteg állami és uniós támogatást (természetesen vissza nem téritendőt) amiből fejleszt és mindenki örülni fog, csak azt nem veszitek majd észre, hogy az a fejlesztés is a ti adótokból lesz.
Tényleg mi az, hogy nincs pénz váltótisztitó brigádra? Az nem egy nagy összeg.
atolz 2008.01.03. 16:37:12
Gyuri · http://www.waberers.com 2008.01.03. 17:31:47
Meglátásom szerint a Máv egy nap "kieséssel" jelentőset SPÓROLT a villamos energián, a karbantartáson, a gázolajon. Ez a terv/tény excel sheet-ekben majd biztos jól mutat majd az Andrássy úton...Ja hogy pár utas fázott / késett / bosszankodott / kellemetlenül érezte magát...hát nyilván az emberek vannak a vasútért. És nem fordítva. :-)
kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2008.01.03. 18:07:41
Az ütemes menetrend bevezetése sok száz ingázónak és Pest déli részére tartónak okozott napi kellemetlenséget. Tudjuk, hogy egy ilyen módosítással a többségnek akartak kedvezni de nagyon rosszul oldották meg a 120a vonalon az ütemes menetrend bevezetését. Nagyon sokan az ingázók közül Pest déli részén dolgoznak, pld a Ferihegyi reptéren.
Az első és legsúlyosabb hiba az, hogy Rákoshegyen nem állnak meg a gyorsított vonatok, emiatt a Sülysápi helyivel kell elutaznunk sülysápig, majd ott leszállni. A Sülysápi helyi vonat ezután ÜRESEN UTASOK NÉLKÜL lemegy Szolnokra. Ez minden hétköznap igy van.
Miközben Sülysápon várakozunk minden egyes nap még egy üres vonat megy le Szolnokra, ez valószínüleg a Mendei helyi vonat. Szóval már 2 vonat ment le üresen egymás után. Utána szokott befutni a szolnokra menő vonat, amivel végre Nagykáta utáni településekre el lehet jutni. Gondolom rendkívülien megéri a Mávnak hogy a szerelvények üresen közlekedjenek miközben az utasok a peronon várakoznak.
Ráadásul nemegyszer előfordult, hogy félreállították Sülysáp elött a Sülysápi helyi vonatot, és elengedték a gyorsítottat ami miatt több mint 1 órát kellett várakozni a következő vonatra.
A reggeli órákban Pest felé ugyanez a helyzet, Nagykátán át kell szállniuk az utasoknak, ha Rákoshegyen akarnak leszállni, mivel a gyorsított vonatok amik Nagykátán túlról jönnek azok nem állnak meg Rákoshegyen.
Azt is súlyos hibának tartjuk, hogy Rákos megállóra a nagy pusztában ahol semmi sincs ott meg megáll a gyorsított, az utazó közönséget arra kényszerítve hogy vagy átszálljon másik vonatra, vagy pedig több átszállással buszozva érhesse el Pest déli részét. Rákoson egy áruház kivételével semmi sincs.
Rákoshegynél viszont igen jó a kapcsolódó közlekedés, viszonylag gyorsan el lehet érni a Frehegyi repteret. Nem kell nagy bőröndökkel sokat gyalogolni egy buszmegállóhoz, stb.
Naponta látom a vonaton, hogy mennyien dühöngenek amiatt, hogy a gyorsított vonatok nem állnak meg Rákoshegyen ami Budapest utolsó nagy állomása. Nem egy két emberről van szó, hanem sokszáz emberről !!!!!!! A kalauzok is érzik ezt, és ők sem helyeslik ezt a megoldást.
Az lenne a kérésünk, hogy oldják meg, hogy a Keletiből a Szolnokra menő gyorsított vonatok álljanak meg Rákoshegyen is. Ez a menetidőben kb 1 perces csúszást jelentene csak és így nem borítaná fel az ütemes menetrendet sem. Így a Nagykátán túlról naponta ingázó sok száz embert nem szivatnák tovább.
A válaszuk az volt rá, hogy nem tudják módosítani a menetrendet, mert akkor felburl az ütemes menetrend.
exváci exingázó 2008.01.03. 18:38:11
ez Hofi
de persze igaz
BP-Vác-iak együttérzésem. 13 év után most költöztunk vissza Vácról, igaz jobbára kocsival jártunk, de most már sehogyse lehet.
Nemrég Schwechat-Bécs között elővárosivonatoztunk többször, mondom a gyereknek, na látod ha ez lenne, dehogyis költözünk Pestre.
lilian 2008.01.03. 19:07:52
petya.bacsi 2008.01.03. 19:24:58
Pl. Aki Nagykátánál messzebb megy, annak óránként 1 vonat áll rendelkezésre. Az elővárosi vonatok csak reggel vannak kihasználva, a mendei vonatot délután Sülysápig kellene leküldeni, a sülyit pedig Szolnokig. Így Szolnokra óránként 2 vonat lenne, 12-18 óra között lenne rá igény...
cccc 2008.01.03. 20:19:17
bakk(t)er 2008.01.03. 21:00:21
pozitívum: a hangszórókon keresztül a vonatvezető köszöntötte az utasokat és minden következő megállóról tájékoztatta az utasokat. negatív:
Már éppen kezdtük magunkat jól érezni utastársaimmal, amikor a "szokásos" 10-20 perces késését kezdte produkálni vonatunk. Azaz a 35 perces út kezdett lassan egy órássá válni. És a poén, ami már-már kínosan röhejes:
Fótfürdőnél a vonatvezető kedélyesen bemondta: "Tisztelt utasaink: Ma egy menetjegyért kétszer élvezhetik a Fótfürdő-Fótújfalu közötti utazást"-ugyanis kiderült, hogy a mozdony nem képes előre haladni, csak visszafelé. Nem vagyok egy nagy ampervadász, de Kandó biztosan forog sírjában......és ez a hatalmas műszaki probléma már többször előfordult.
Szóval az a véleményem, hogy sok régi szoc. nagyvállalatnál még sok-sok léha embert kellene valagba rúgni, és engedni dolgozni azokat, akik becsületesen végzik munkájukat.
nbcee 2008.01.03. 21:17:50
nbcee.atw.hu/vili.JPG
Fedup Sári 2008.01.03. 21:55:52
:))
gabor 2008.01.03. 22:00:42
lbs 2008.01.03. 22:10:06
Ma a Vasutat T. a Kivételnek "veterán" néhány éves vasúti "múlttal" bíró (Ennek az időnek jórészét vitatható értékű értekezletek töltik ki!) "szakemberek akarják vezetni. Teszik is az egyre bonyolultabb helyzetek - amiből már igen nehéz viszonylagosan jól kijönni - felé...
Amúgy régebben amikor azért ennél kissé nagyobb havak estek, az volt a szokás, - úgy 25~30 éve - hogy a Népköztársaság (ma újra Andrássy) úti irodisták - A magasabb szintű vezetők is! - is kimentek a nagy pesti pályaudvarokra havat lapátolni az egyszerű köznéppel együtt... Jó, persze volt ebben egy adag propaganda is, de azért érezhette az pl. egyszerű váltókezelő, hogy magasabb szinten is tudatában vannak a veszélyes helyzetnek!
A másik fontos szempont abban az időben az volt, hogy nem az expresszeké volt ilyenkor az elsőség, hanem az ún. hivatásforgalomé, (Ez a fogalom ma már gyakorlatilag teljesenismeretlen...) vagyis az elővárosi (munkás) vonatoké! Azt kívánták olykor erőn felül biztosítani, hogy a munkavállalók időben, - elfogadható mértékű késéssel ugyan - de beérjenek.
Aztán voltak a gépesített hóeltakarító eszközök, pl a hőlégsugaras a HLS amiből 37 db. készült. Anint hallottam az elmúlt években azért nem használták őket, ha szükség is lett volna rájuk egyszer-kétszer medt "igen költséges" az üzemanyaguk...
Az emberi munka olcsóbb - nálunk.
Azután a szükséges szakember mennyiség. Ma sem a pályafenntartásnál, sem a bizt. ber. szakszolgálatnál nincs meg - még jó időjárásra sem - a szükséges létszám - mert "költséghatékonyan" kell ténykedni... És akkor még nem szóltam a zord időjárási viszonyokra kidolgozott technológiákról, amikhez a szükséges anyagok pl. etilénglikol, megfelelő kenőanyagok, tényleges szaktudás, stb. gyakorlatilag eleve hiányzik!
Az "eredményhirdetés" meg tegnap a Tél tábornok közreműködésével megtörtént!
stom 2008.01.04. 01:05:34
Bubek 2008.01.04. 02:19:04
52. oldal lap teteje:
www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/CAC3F4F5529CF41AC12571DC00429B43/$File/KP_2006_szeptember_final_HU.pdf
Kár hogy 2011-ben gombomkért eladják az egész kócerájt a ruszkiknak.
Bubek 2008.01.04. 02:20:09
www2.pm.gov.hu/web/home.nsf/portalarticles/CAC3F4F5529CF41AC12571DC00429B43
/$File/KP_2006_szeptember_final_HU.pdf
Kazimír 2008.01.04. 10:16:32
Miközben halkan surranunk a síneken, azon gondolkozom, hogy ez nálunk miért nem, és hogy lehetne elérni, hogy mégis? Sokszor annyit fizettem a jegyért ajróban, mint odahaza forintban? Igen. Ha nálunk is ilyen szolgáltatás lenne, dizetnék-e érte ennyit? Hmm.. Rendszeresen biztos nem menne. Illetve én - ha nem is szívesen - megtenném, de nem engedi a fizetésem. És a kérdés ezzel máris átfogó közgazdasági problémává dagadt.
Mi hát a meg oldás? Őszintén, nem tudom. :( Annyit látok csak én is, mint bárki más, hogy nincs ez így jól. A legrosszabb viszont, hogy mi nem tehetünk semmit.
Hiszen, csupán utasok vagyunk...
Tudó 2008.01.04. 16:04:37
Tudom ,hogy mi folyik itt évek óta és most nem a lukat fogom felfedezni a csövön, csak annak a néhány jótét hőzöngőnek segítenék, akik a fröcsögés közben elfelejtik hogy ők is felelősek a kialakult helyzetért.
Szóval: kedves választó polgárok a mai helyzetért nem a VASUTASOK a felelősek, ugyanis azok jó szerével kihaltak a vezetői és irányítói posztokról. Ma már jószerivel dilettánsok, (illetve egész máshoz igen jól értő profik) ülnek a fejünkön.
Gazdag "SZAKMAITLANSÁGUK" napi szinten sodor minket képtelennél képtelenebb helyzetbe. Erre jó példa a Bp-Vác-Szob zónázó rendszer. Az ötlet jó, DE a három dilettáns jött-mentnek nem lehetett elmagyarázni, hogy egy svájci minta csak svájcban működik jól, nálunk nincs hozzá infrastruktúra...stb. Hiába egyikük "egy iskolába járt" az akkori (szintén toronyeszű) közl. miniszterrel és az erősebb kutya.....
Számtalan ilyen példa van, ami egyértelműen azt mutatja hogy itt szándékos rombolás folyik a cél több irányú, de az eredmény egyértelmű:
a vasút hanyatlik, szakmailag, szellemileg minőségileg, maguk kedves választók pedig szívnak....
Igen választók, ugyanis ezeket az irányítói poszton lévő politikusokat és nem szakembereket önöknek köszönhetjük, ennek a nagy liberális szemléletnek ennek az összeurópai maszlagnak ami utólérte az országot. Ahol a szakmaiságot felválthatta a mindent felörlő MENEDZSERDILETTANTIZMUS!!!!
A konkrét esetről pedig annyit: A jan 2-ra elképzelt hétvégi menetrend szakmailag JÓ döntés volt, mert este kilenckor még úgy szakadt a hó Pesten, hogy ember nem mondta meg, mi lesz reggelig. DÖNTENI MEG KELLETT, mert bár mily hihetetlen, de itt nem játék vonatokat tologatunk és nem varázsütésre mennek a dolgok. Hosszú órákra előre el kell dönteni a követendő eljárást és akkor úgy tünt egész este havazni fog. Mivel PL.: három elővárosi vonalra, a folyamatos váltó tisztításra 21 pályamunkás és 17 forgalmi dolgozó volt igénybe vehető (tudják: hatékonyság elvtársak, racionalizálás elvtársak, költség gazdálkodás elvtársak) így esély nem volt a másnapi teljes üzem biztosítására. Arra vállalkoztunk, ami akkor és ott, vállalhatónak tűnt azért, hogy másnap ne káosz legyen, hanem egy ugyan megkérdőjelezhető, de legalább működtethető rendzser.
A többi persze már a sors iróniája volt, na meg az hogy regel a menedzserek beértek az irodáikba és elkezdtek utasításokat adni.
De ígérem továbbképezzük magunkat, látók és jósok is leszünk egyszerre és biztos jobb döntést fogunk hozni.
ADDIG MARAD A JÓ SZÁNDÉK MEG A SEGÍTŐ KÉSZSÉG. Mert higgyék el MINKET az vezérel, hogy másokat pontosan mi azt a fantáziájukra bízom
A kommunikációnkról meg annyit, hogy nézzék meg kik töltötték be, azt a másfél milla díjjazású posztott az utóbbi időben és mindent érteni fognak.
Amúgy pegid bocs mindenkitől aki rápacsált, higgyék el ha a vasút úgy menne, ahogy azt a feltételeink és a körülményeink biztosítják, akkor már évek óta egy vonat nem indult volna el....ez a mai magyar valóság, de ez legalább még magyar:-(
pumuklinux 2008.01.04. 17:24:09
muhaha 2008.01.04. 17:33:34
Most is nekik köszönhető a káosz, nem kell itt senki másra kenegetni. Persze a politika, meg a minisztérium se ér egy kalappal se, de itt nem erről van szó!
A váci menetrenddel meg nem tudom mi a bajod, én naponta járok be, és ha nincs rendkivüli esemény, nekem sokkal jobb. mi nem működik benne szerinted?!
JA, és szerinted nem szüntették volna már meg a jelenlegi, régi vasutas vezetők, ha lenne jobb nála?
Mutass már valami jobbat, vagy menj el nyugdíjba, az összes hülye, begyepesedett, alkalmatlan vasutas elvtársaiddal együtt!
Ha rajtatok múlna, még mindig mindenütt megállva döcögnénk be mindnenap Zebegényből!
mindenki hülye, csak a nagy vasutasok nem? Igenis külföldi, svájci példákat kell hozni, az ilyen vaskalaposokat pedig el kell küldeni a versenyszférába, ott aztán éhhen döglenétek az biztos!
Este 9-kor pedig már nem esett a hó. Legalábbis sok helyen már nem, ebből talán lehetne következtetni nem? Vagy internet nincs, ahol megnéznétek pl. www.idokep.hu?
Szánalmas bagázs.........
vasutas · http://vasutas 2008.01.04. 18:05:35
De a Volán ennél sokkal nagyobbat hibázott az ünnepekkor, de ez úgy látom természetes mindenkinek. Az ünnepek alatt nem indították el a halnali buszokat azzal a jelszóval, hogy karácsony és új év van, nincs rá igény. Az persze nem számít, hogy egészségügyisek, BKV-nál MÁV-nál dolgozóknak ilyenkor is be kell menni a munkahelyére. De mivel??? És persze fizetjük a bérletet.
Ezentúl én is inkább autóval járok!!!!!!!!!!!
Hasutas52 2008.01.04. 18:38:41
Nézzétek meg a "Hasutasok c.filmet"
a jelen vasuti álapotokat mutatja be
kicsiben.A röhögéstől sirva néztem meg a filmet,mivel magunkra ismertem!Arra a nyerészkedő,más nem érdekel,majd lessz valahogy vasutra! Start!
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.04. 19:09:36
ti
Tudó 2008.01.05. 20:17:04
Ha jól érzem semmitmondó frázis puffogtató soraidból, Te is csak amolyan "jobban" tudó lehetsz, mint az az aktatáskás laptopos mindenhez és mindenkinél jobban értő jöttment társulat, akikkel feltöltötték az Andrássy uti kupit. (20-22 év, semmi tapasztalat, marha nagy önbizalom, ennél is nagyobb arc, semmit felfogni nem képes tudat)
Öszze-vissza zagyválsz Csontosról meg Ágikáról meg nem volt hóról,
Szeszás irányítók... az ötlet is halott volt mikor kitalálták, egy ember nem tud és képes átlátni és napra kész lenni ekkora területből, arról nem beszélve, hogy amióta a vasutat szétszabták (szerintem hozzád hasonló, világmegváltó, jövőkép kutatók), akkor végleg aláásták a menetirányítást. Azt már nem is mondom, hogy fogalmad sincs a mai menetirányítói munkáról (FŐLEG A KORLÁTAIRÓL MERT MA MÁR SZINTE CSAK AZOK VANNAK), na meg arról hogy milyen szinten kicserélődött a garnitúra, mert akinek volt egy csepp esze az mind otthagyta azt az őrültek házát. DE nem az a baj, hogy Te nem értesz hozzá, mert az alapjában véve senkit nem zavar. A gond ott van, hogy azok a jöttmentek sem, akik pl.:a váci zónást kitalálták és hatalmi szóval ráerőltették azokra akiknek ezt aztán napiszinten kell végrehajtani, és ez által fél lábbal a börtönben tanyázni. Egyik megálmodó sem tud felmutatni egy perc végrehajtói szintű szakmai múltat sem, olyan szinten analfabéták, hogy amelyiknek megadatott, hogy pár percet üljön a nyugati rendelkezőjének a székében az a naplózást sem volt képes átlátni, nem hogy a forgalomszabályozás értelmi részét.... és ő csak az egyik ilyen dilettáns jobban tudó, azokból a pökhendi pöffeszkedő titánok közül akik úgy osztják a szakmai irányelveket, hogy előtte sehol nem bizonyították a rátermettségüket!!!
(Pedig szívesen megnézném a váci rendelkezői székben, hogy vezényli le a sáját torzszülöttjét, miközben az utasok kersztbe kasba rohangásznak a vágányok között)
Ja, a TE versenyszférád, majdnem elfelejtettem: ha majd versenyezni fognak azért a hozzátok hasonlók, hogy először fejlesszenek ott, ahol most csak követelni tudnak (vác állomás átépítés pl...), na akkor és csak is akkor, lesz miről érdemben beszélni, mondjuk az új idők új szeléről, addig maradunk mi gyöpös röghöz kötöttek, akik tudjuk hogy kell sarból várat építeni, mert ha ez nem így lenne akkor már évek óta nem lenne itt semmi, köszönhetően a hozzátok hasonlók áldásos "hozzá" értésének.........TITÁNIA TITÁNIA AVAGY.....
UI.:az esztergomi vonal három állomásán azért nem működik a váltófűtés, mert a menedzserek szeptember óta nem voltak képesek megkötni a gázbeszállítói szerződést, biztos "a mennyibe kerül a vasútnak és a mennyi marad nekem" arány nem akart bállni......
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.05. 20:40:54
Úgy szeretném egyszer az ilyen seggfej vasutasokat, mint te vagy kibaszni valami normális céghez egy fél évre, hogy megtanulják, mi az a munka.
Te ostoba barom, az ütemes menetrend a MÁV egyetlen sikertörténete a gőzvontatás felszámolása óta. (Ezt különben fogcsikorgatva még az évtizedes gyakorlatú főnökeid is elismerik.) És még nagyobb siker lehetne, ha az olyan lusta és ostoba vasutasok, mint te, nem akadályoznák, szabotálnák folyamatosan. Ez a 0102 történet is erről szól.
Szerencsétlen barmok, mikor fogjátok már föl, hogy többet, jobban kell dolgozni, egy piacgazdaságban harcolni kell, a iacokért, azaz nektek az utasokért.
Nem a tökötöket vakargatni, és közben sírni, hogy az állam nem teremti meg a feltételeket.
És még van pofátok azokat szidni, akik kívülről jöttek, dolgozni akartak, HELYETTETEK, te ostoba!
Szégyelld magad, és a lusta, sztrájkoló szakszervezeted honlapjára kommentelgess. Még egy ilyen beírás, Béla, és kinyomozom ki vagy, ok?
Lassan ebben az országban a MÁV (és a Posta, az államigazgatás), ahol büszke lehet magára egy "szakember" azért, mert seggfej, lusta és ostoba.
én a nevemmel vállalom a véleményem:
Tevan Imre
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.05. 20:45:53
Lassan ebben az országban a MÁV (és a Posta, az államigazgatás) AZ UTOLSÓ HELY, ahol büszke lehet magára egy "szakember" azért, mert seggfej, lusta és ostoba.
Hogy miért húzom föl magam ennyire az ilyeneken mindig? Nincs is közöm a MÁV-hoz. Bakker, ha egyszer lenne egy ilyen beosztottam, biztos naponta leüvölteném a haját.
Tényleg elképzelem, hogy nálunk valaki így fröcsög egy munkatársra, mert "kívülről" jött. Brrrrrr.
Lalika 2008.01.06. 10:47:35
Ezt minden évben eljátszák, de már megszoktam. Egyébként meg lassan minden kialakul, Elvira a sok betegeskedés után:
www.netdiag.hu/daily/071209/ndHttp_071209_id153.htm
gyógyuló félben, azaz gondolkozzunk pozitívan!
vasutas · http://vasutas 2008.01.07. 10:33:32
Kiváncsi lennék rá, Te milyen cégnél dolgozol és főleg, hogyan teljesítessz? Valószinű, hogy a Te selejtes munkád a szemétkosárban köt ki, de ha a vasutas a végrehajtó szolgálatnál hibázik, akár börtönbe is kerülhet.
Ezen a területen pillanatok alatt kell dönteni és főleg cselekedni /a szuper menetrend miatt/ , nincs idő /télen jól fűtött, nyáron légkondis irodában/ asztal mellett hosszasan átgondoltan cselekedni.
Ha a forgalmi utasítások előírásait betartanánk /vágányútbeállítás, utasvédelem...stb/ megnézhetnéd az általad oly nagyra becsült ütemes menetrendet a váci vonalon. Amire rákényszerítik a váci szolgálattevőt felháborító, balesetveszélyes, utasítás ellenes.
Ha azonban baleset történik, a bíróságot nem fogja érdekelni a menetrend, ott egyedül az F2 utasítást fogják fellepozni és ez alapján ítélkeznek.
Csak az ilyen kívülállónak ez nagyon magas. Téged csak az érdekel, hogy a Te vonatod robogjon át az állomásokon /zónázó/, meg főleg legyen 10 percenként vonat /sűrűbben járnak már mint a villamos/ de el sem tudod képzelni, hogy a szolgálatban lévők milyen körülmények között dolgoznak.
Valószinü, Te sírva menekülnél az ilyen munkahelyről. Persze kritizálni könnyű, de sosem fogod megérteni, hogy a késésekért, a rossz menetrendért nem a külszolgálatnál dolgozók a felelősök. Ők hozott anyagból dolgoznak.
A hozzá nem értő, kívülről jött, nagy arcú vezetőknek fogalmuk sincs, hogyan működik a vasút. Az a jelszó "nem kell hozzá érteni,csak jól kell tudni menedzselni" De mit? Ez nem túrórudi, hogy a piros pöttyös az igazi!!!!!!!!
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.07. 11:24:05
Unalmasok vagytok már. Tudod hányszor hallottam már ezt? Azt elhiszem, hogy nem voltatok hozzászokva a munkához.
Honnan tudod, hogy nekem mi a magas? Elhiszem, hogy vannak problémáitok, és tudom, hogy sok vasutas sokat dolgozik.
Nem erről van szó, hanem a szemléletről. Hogy az-e a cél, hogy jobb minőségű szolgáltatást nyújtsatok, hogy a piacról (is) megéljetek. Ez az, ami nagyon kevés vasutasban van meg, és azokat is hamar kirúgják.
Sose fogjátok felfogni, miről beszélek, mert ti még nem éreztétek a kapitalizmust működni a saját bőrötökön.
Ha már engem hozol példaként, én már dolgoztam nagyon szar piaci helyzetű lapnál, rengeteg erőfeszítést tettünk, hogy nagyobb példányszámban adjuk el. Nem sikerült, becsukta a tulaj. Állás nélkül maradtunk volna, ha nem keresünk új munkát, illetve volt, aki lelekesedésből újraindította saját pénzből az újságot.
Egyébként vegyétek már észre milyen szánalmasok vagytok most ezzel a "mi vagyunk a hős vasutasok, akik katonai rendben önzetlenül állunk helyt, csizmánkat mélyen megvetjük a hóban, és addig lapátoljuk a szart, amíg le nem közlekedtetjük a vonatot" hősi pózzal! Hát a 0102-es balhé pont arról szól, hogy egyetlen hópihe se jelent meg még az éjszaka csípős egén, amikor gyorsan lemondták a veletek egy követ fújó főnökeitek a vonatok felét! Azt hazudja a MÁV, hogy hogy a jegyvizsgálókat, mozdonyvezetőket hazaküldték!!! Ezért nem lehetett újraindulni. Hát nem annak kéne lenni a természetesnek, hogy ha esik a hó, mindenkit berendelnek?!?!
Ha nem lennétek teljesen elszakadva a valóságtól, legalább hallgatnátok, és szégyellnétek magatokat a főnökeitek helyett.
ti
vasutas · http://vasutas 2008.01.08. 10:19:24
Úgy gondolom, inkább Te vagy szánalmas, és főleg nehéz felfogású. /lehet direkt csinálod/
Valószinű, azért választottál ilyen foglalkozást, mert ott nem kell dolgozni.
Kritizálni, írásaitokkal uszítani, valótlanságokat írni, szenzációt kreálni, felhajtást csinálni apró-cseprő hírekből, csak ezt tudjátok.
Undorító, amit a MÉDIA megenged magának azért, hogy eladja a kreált híreket, becsapja az olvasókat, a TV nézőket. Sokan meg nem veszik észre, hogy át vannak verve, tátott szájjal nézik a Híradóban, hogy milyen zöldségeket beszél a bemondó, közben meg a bicska nyílik ki annak a zsebében, aki csak egy kicsit is ért a szakmához.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 12:15:49
Talán ha említeél vazze egyetlen dolgot, amiben szerinted melléfogtam, akkor még lenne valaki, aki komolyan venne. De ti mind ilyenek vagytok. (És ezzel nem azt akarom mondani, hogy sohase tévedtem. Sőt! És el is szoktam ismerni, ha hibázok. Ellentétben a MÁV vezetőivel, akik ugye most se neveztek meg senkit, aki felelne bármiért.
ti
vazze 2008.01.08. 12:37:27
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 12:38:14
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.08. 13:19:48
ti
jegyvizsgáló 2008.01.08. 20:08:14
vasutas · http://vasutas 2008.01.08. 20:38:32
Talán olyan jól fizet a vasút, hogy telik a buszjegyre? Vagy inkább olyan helyen laksz, ahol nincs vasút ezért nem tudod kihasználni a szabadjegyedet?
Vagy inkább az lehet, hogy nagy bevételed van az "akciós" jegyekből????
jegyvizsgáló 2008.01.08. 21:28:56
Tőlem 20 km-re van a legközelebbi város. A vonat menetrendje nagyon borzalmas három, négy óránként megy egy vonat, de a pálya állapota miatt csak 20 km-es sebességgel megy. Tehát 20 km-hez majdnem egy óra kell.
Míg a busz 20-30 percenként közlekedik és 15-20 perc alatt bent van. Akkor már inkább a busz, nem?
Pedig...... mindegy..... rengeteget tudnék írni!.... Rengeteget!
jegyvizsgáló 2008.01.08. 22:01:20
lali 2008.01.11. 23:12:11
spangar-dijas 2008.02.25. 19:11:03
Naná, hogy van!!!
Hat éven keresztül-1985-1991- azon mentem le-s fel a IV.emeletre (ről)!!!