Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter kezdeményezte a MÁV Start Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelőbizottság megújítását. A GKM közleménye szerint a tárca vezetője „az után” hozta meg az intézkedést, hogy meghallgatta a MÁV és a Start vezetőinek beszámolóját a január 2-án történtekről. Ahogy a Kötött pálya és a Tékozló Homár is beszámolt róla, a vasúttársaság a hóra hivatkozva megritkította elővárosi vonatjait az év első munkanapján, aztán nem is esett sok hó.
A botrányt fokozta, hogy a MÁV kommunikációs részlege teljesen összevissza adott információt, az egyes állomásokon ugyancsak kritikán aluli volt az utastájékoztatás.
Információink szerint a MÁV Start igazgatóságát a minisztérium vezetése már egy ideje át kívánta alakítani, az intézkedéssel így viszont azt az üzenetet lehet közvetíteni, hogy megengedhetetlen az az utasellenes magatartás, amit a cégcsoport január 2-án bemutatott. (Egyébként a VEKE is sürgette a miniszteri beavatkozást.)
Az Index cikke itt olvasható.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gramercy (törölt) 2008.01.03. 16:16:56
Siemens113 2008.01.03. 16:19:20
MTI cikk (mti.hu/cikk/247434/)
különös tekintettel az utolsó mondatra.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.03. 16:25:38
Nem érted te se jól. Az igazgatóságot kirúgják. (Nem rúgTÁK, mert egyelőre csak kezdeményezi a miniszter, de ez csak formai különbség.) Viszont az igazgatósági tagság nem jelent munkaviszonyt. Vagyis a cégtől nem rúgtak ki senkit, valóban. Most már nem is állít ilyet az Index cikke se, remélem sikerült kijavítani.
petya.bacsi 2008.01.03. 16:28:20
LOL. Az utasok tájékoztatása? Olyan sosem volt... Kiírnak egy vonatot (mondjuk pár perccel az indulása előtt), 5. vágány. Emberek megindulnak. Ott közli a kalauz, hogy EZ nem AZ a vonat, AZ a vonat a 11. vágányról megy... Na, ilyen magasröptű a MÁV kommunikációja.
Mégis mindent megmagyaráznak: a bérlettel rendelkező utast, aki kemény tízezreket hagy a pénztárnál minden hónapban sosem éri kár, még ha kimarad egy vonat / több tízperceket késik a vonat... Örüljön neki, hogy ha valamikor jön a vonat.
Siemens113 2008.01.03. 16:31:06
jf 2008.01.03. 16:36:11
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.03. 16:39:53
Az igazgatóságból rúgták ki őket. Az egy testület, amely x hetetnte összeül, megvitat kérdéseket, dönt, de az nem "munka", nem jár érte fizetés, hanem tiszteletdíj. (Néha az sem kevés persze.)
Tehát ezután is be fog menni mindenki a Kerepesi útra.
mizrolist 2008.01.03. 16:47:15
Siemens113 2008.01.03. 16:49:08
kambekk 2008.01.03. 16:57:56
Ödön 2008.01.03. 18:33:44
petya.bacsi 2008.01.03. 19:05:02
"A rendkívüli időjárási körülmények miatt a meghirdetett menetrendhez képest a vonatok közlekedésében eltérések lehetnek..."
Rendkívüli időjárási körülmény? Nyáron a hó nagyobb extra lenne, mint télen... miről írnak? A vonatok mindig késnek (10-ből 7-szer biztos...)...
kacsa! 2008.01.03. 23:13:59
"lehet hogy a felelősség szó végre bevonul a Máv szótárába?" Szerinted?
Balafánt 2008.01.04. 09:28:14
Amúgy meg úgy gondolom, hogy műcirkusz. Vajon az összes vezető tényleg sáros ebben a kérdésben?
k_petya 2008.01.04. 14:29:59
Fazakas 2008.01.05. 09:26:42
Viktor · http://Viktor 2008.01.06. 21:49:31